 |
La contractació electrònica
|
La Federació de Municipis de Catalunya, amb la col·laboració de la Fundació Politècnica de Catalunya, ha programat aquest curs de 8 hores, que té l’objectiu d’optimitzar les despeses derivades dels procediments de contractació de béns i serveis mitjançant l'ús de plataformes electròniques. Se celebrarà a Barcelona els dies 9 i 11 de juliol del 2007.
|
> Més informació
|
> Tornar al Sumari
|
 |
VII Jornada sobre Desenvolupament Local i Societat de la Informació
|
El Telecentre SBG de l’Ajuntament de Sant Bartomeu del Grau organitza aquesta jornada que en l’edició del 2007 tindrà el títol “Models de xarxes ciutadanes wifi de format obert i lliure”, i que tindrà lloc el divendres dia 13 de juliol. Aquest any la jornada s’emmarca en una trobada internacional de xarxes ciutadanes wifi, amb activitats diverses que es duran a terme entre el 10 i el 15 de juliol.
|
> Més informació
|
> Tornar al Sumari
|
 |
II Jornades sobre Telecomunicacions i Governs Locals: Infraestructures i Serveis
|
El Consorci LOCALRET, la Comissió del Mercat de les Telecomunicacions i la Universitat Internacional Menéndez Pelayo organitzen aquestes jornades, que se celebraran a Santander els dies 16, 17 i 18 de juliol del 2007.
|
> Més informació
|
> Tornar al Sumari
|
 |
ECONOMIA: Fitxer únic de prestacions socials de caràcter econòmic previst per la Llei 13/2006, de 27 de juliol
|
L’ordre crea el Fitxer únic de prestacions socials de caràcter econòmic, d'acord amb el que preveuen l'article 11.3 de la Llei 13/2006, de 27 de juliol, de prestacions socials de caràcter econòmic, i l'article 20 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, en els termes que s'indiquen a l'annex 1 d'aquesta ordre. L'objecte del fitxer únic de prestacions socials de caràcter econòmic és recollir, organitzar i tractar les dades de caràcter personal generades durant el procediment de gestió de totes les prestacions socials de caràcter econòmic de dret subjectiu i de dret de concurrència creades d'acord amb el que preveu la Llei 13/2006, de 27 de juliol. Les prestacions d'urgència social creades i gestionades pels ens locals de Catalunya d'acord amb la Llei 13/2006 no s'inclouran en el fitxer de prestacions socials de caràcter econòmic, sens perjudici de les cessions de dades que corresponguin.
|
> Més informació
|
> Tornar al Sumari
|
 |
EDUCACIÓ: Ordenació dels ensenyaments de l'educació primària
|
En aquest decret es defineixen les competències bàsiques generals que els nens i les nenes han d'adquirir en l'educació primària, les quals es consolidaran al llarg de l'educació secundària obligatòria.
|
> Més informació
|
> Tornar al Sumari
|
 |
EDUCACIÓ: Ordenació dels ensenyaments de l'educació secundaria obligatòria
|
En aquest decret es defineixen les competències bàsiques generals que els nois i les noies han de desenvolupar i consolidar en finalitzar l'Educació secundària obligatòria.
|
> Més informació
|
> Tornar al Sumari
|
 |
EDUCACIÓ: Aplicació de l'article 4.4 del Decret 142/2007, de 26 de juny, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments de l'educació primària
|
El Decret 142/2007, de 26 de juny, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments de l'educació primària, estableix en l'article 4 que el català, com a llengua pròpia de Catalunya, serà utilitzat normalment com a llengua vehicular d'ensenyament i aprenentatge i en les activitats internes i externes de la comunitat educativa: activitats orals i escrites de l'alumnat i del professorat, exposicions del professorat, llibres de text i material didàctic, activitats d'aprenentatge i d'avaluació, i comunicacions amb les famílies.
|
> Més informació
|
> Tornar al Sumari
|
 |
EDUCACIÓ: Ajuts als ajuntaments titulars de llars d'infants, per a l'escolarització de nens i nenes de 0 a 3 anys que es trobin en situacions socioeconòmiques desfavorides
|
L’ordre aprova les bases reguladores per a l'atorgament d'ajuts als ajuntaments titulars de llars d'infants, per a l'escolarització de nens i nenes de 0 a 3 anys que es trobin en situacions socioeconòmiques desfavorides, les quals consten a l'annex de la mateixa. Igualment, l’ordre obre la convocatòria pública per a l'atorgament d'ajuts als ajuntaments titulars de llars d'infants, per a l'escolarització de nens i nenes de 0 a 3 anys que es trobin en situacions socioeconòmiques desfavorides, durant el curs 2007-2008, la qual es regirà per les bases reguladores a les quals es fa referència a l'article anterior. Els ajuntaments interessats poden presentar les seves sol·licituds a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta ordre al DOGC i fins al 30 de setembre del 2007.
|
> Més informació
|
> Tornar al Sumari
|
 |
ESPORTS: Subvencions, per a l'any 2007, a les administracions locals de Catalunya i a entitats de dret públic vinculades o adscrites a aquestes per a actuacions de suport a l'esport ciutadà
|
La resolució convoca el concurs públic, per a l'any 2007, per a la concessió de les subvencions a les administracions locals de Catalunya i a entitats de dret públic vinculades o adscrites a aquestes per a actuacions de suport a l'esport ciutadà corresponents al Programa C que figura en les bases reguladores aprovades per la Resolució VCP/82/2007, de 15 de gener i que es descriu en l'annex d'aquesta resolució. El termini de presentació de sol·licituds serà d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució al DOGC.
|
> Més informació
|
> Tornar al Sumari
|
 |
GOVERN LOCAL: Denominació, símbols i registre d'ens locals de Catalunya
|
Amb la finalitat de recollir diverses modificacions legals, per tal que la regulació en la matèria s'adapti al cos jurídic vigent i sigui més entenedora i de fàcil consulta, s'ha elaborat aquest nou decret. En aquesta disposició se simplifiquen alguns dels procediments alhora que es limita la intervenció de la Generalitat a aquells supòsits establerts legalment, amb ple respecte a l'autonomia municipal.
|
> Més informació
|
> Tornar al Sumari
|
 |
PARTITS: Finançament dels partits polítics
|
Aquesta llei aborda el finançament del partits polítics amb l’objectiu que l’Estat, mitjançant les subvencions públiques, i els particulars, siguin militants, adherits o simpatitzants, contribueixin al seu manteniment com a instrument bàsic de formació de la voluntat popular i de representació política, possibilitant al mateix temps els màxims nivells de transparència i publicitat, i regulant mecanismes de control que impedeixin la desviació de la seves funcions.
|
> Més informació
|
> Tornar al Sumari
|
 |
GOVERN LOCAL: Comissió de Coordinació Corporativa
|
El decret crea la Comissió de Coordinació Corporativa, adscrita al Departament de la Presidència. L'objecte d'aquesta Comissió és determinar les línies estratègiques i establir les directrius generals en relació amb les polítiques i les formes de gestió relatives als recursos corporatius de la Generalitat, per tal d'afavorir-ne l'ús racional i impulsar-ne la millora. Els àmbits d'actuació de la Comissió són l'Administració de la Generalitat i les entitats autònomes i de dret públic, empreses, fundacions i altres entitats que en depenen o en les quals té participació majoritària.
|
> Més informació
|
> Tornar al Sumari
|
 |
PRESSUPOSTOS: Pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2007
|
La Llei de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2007 conté les previsions d'ingressos i l'aprovació de les despeses que s'han d'efectuar dins l'exercici pressupostari del 2007. Formalment, el text articulat consta de set títols, quaranta-cinc disposicions addicionals i sis disposicions finals. Els set títols estan dedicats, respectivament, a l'aprovació i l'àmbit d'aplicació dels pressupostos i al règim de les modificacions pressupostàries; a les normes sobre gestió pressupostària i despesa pública; a les despeses de personal; a les operacions financeres i les línies d'actuació del crèdit públic; a les normes tributàries; a la participació dels ens locals en els ingressos de l'Estat i de la Generalitat, i a les normes de gestió pressupostària del Parlament i d'altres institucions i organismes. Amb les disposicions addicionals es completa el marc jurídic pressupostari, i les disposicions finals contenen les normes relatives a la pròrroga de disposicions i a l'entrada en vigor de la llei, a més d'una habilitació per a efectuar les adaptacions tècniques que siguin necessàries com a conseqüència de reorganitzacions administratives. La llei es completa amb quaranta-cinc disposicions addicionals i sis disposicions finals. Les disposicions finals contenen les normes relatives a la pròrroga de disposicions i l'habilitació per a les adaptacions tècniques com a conseqüència de reorganitzacions administratives.
|
> Més informació
|
> Tornar al Sumari
|
 |
PRESSUPOSTOS: Mesures fiscals i financeres
|
La Llei de mesures fiscals i financeres manté el criteri emprat a partir de la Llei 7/2004, del 16 de juliol, de mesures fiscals i administratives. Així, incorpora els preceptes que, amb vocació de permanència, estan relacionats essencialment amb l'ingrés i la despesa o amb l'administració del patrimoni de la Generalitat de Catalunya, el qual es considera part integrant de la hisenda de la Generalitat. Per aquest motiu, aquesta llei es limita a introduir les modificacions imprescindibles que comporta una norma d'aquest tipus, en contraposició a una de temporal com la Llei de pressupostos, especialment pel que fa a la modificació dels elements essencials de les figures tributàries. El text legal s'estructura en dos títols. El primer està dedicat a les mesures fiscals i el segon a les mesures relatives al règim jurídic de les finances públiques. En conjunt, aquesta llei conté trenta-dos articles, quatre disposicions addicionals, una disposició transitòria, una disposició derogatòria i tres disposicions finals.
|
> Més informació
|
> Tornar al Sumari
|
 |
URBANISME: Obra pública
|
L'objecte d'aquesta llei és establir els requisits i, si escau, els procediments que s'han de complir per planificar, programar, projectar, contractar, dirigir, executar i controlar les obres públiques amb la finalitat d'assegurar el compliment efectiu dels principis generals establerts a l'article 4. Les disposicions d'aquesta llei complementen, per garantir l'efectivitat dels principis generals esmentats, el que estableixen la legislació sobre contractació pública, la legislació sobre règim local, la legislació sectorial i la resta de disposicions aplicables a cada tipus d'obra.
|
> Més informació
|
> Tornar al Sumari
|
 |