100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 236 - 28/05/2010]
Dinamització de telecentres públics Gestió de la comunicació en els procesos participatius de la ciutadania
Estudis de viabilitat de projectes urbans i immobiliaris Eines per a l’anàlisi de projectes de dessalatge i reutilització d’aigua
II Fòrum d’autoritats locals de la perifèria Màster Interuniversitari en Joventut i Societat 2010-2011
De Tot Cat Setena edició dels Ajuts a la Recerca Francesca Bonnemaison
XIII Fòrum de la Seguretat. Aplicació de la Directiva de serveis. Reflexions sobre un model europeu L’impacte de la nova Llei de salut pública en el món local
GOVERN LOCAL: Consell de Governs Locals ECONOMIA: Mesures extraordinàries per a la reducció del dèficit públic
ECONOMIA: Modificacions en les mesures extraordinàries per a la reducció del dèficit públic ECONOMIA: Modificacions en les mesures extraordinàries per a la reducció del dèficit públic
ECONOMIA: Retribucions dels funcionaris CIVISME: Subvencions per a projectes de desenvolupament i consolidació de polítiques locals de foment del civisme i la dinamització comunitària per als anys 2010 i 2011
CULTURA: Subvencions per a la programació realitzada de música en viu de caràcter professional CULTURA: Subvencions per a inversions en equipament audiovisual vinculat a projectes culturals o artístics durant l'any 2010
ECONOMIA: Pla estadístic de Catalunya 2011-2014 EDUCACIÓ: Preu del servei escolar de menjador i preu de l'ajut individual de menjador escolar per a l'alumnat escolaritzat fora del seu municipi de residència
EDUCACIÓ: Ajudes per a la creació i manteniment d'aules de formació oberta, flexible i a distància mitjançant tecnologies de la informació i la comunicació a través d'Aula Mentor FESTES: Modificació en el calendari de festes locals a Catalunya per a l'any 2010
GOVERNACIÓ: Ajuts per renovar o crear punts TIC HABITATGE: Documents reconeguts del Codi tècnic de l'edificació i del Registre general del Codi tècnic de l'edificació
HISENDA: Liquidacions i pressupostos dels ens locals de Catalunya 2007-2008 i l'evolució dels pressupostos consolidats FORMACIÓ: Accions formatives en matèria de seguretat de les tecnologies de l'administració electrònica
POLÍTIQUES D’IGUALTAT: Pla de polítiques de dones del Govern de la Generalitat de Catalunya 2008-2011 SALUT: Convenis i contractes de gestió de serveis assistencials en l'àmbit del Servei Català de la Salut
SEGURETAT: Règim disciplinari del cos nacional de policia TERRITORI: Pla cartogràfic de Catalunya
TREBALL: Agència catalana d’inspecció de treball TURISME: Incentius en l'àmbit del Pla de desenvolupament turístic

Dinamització de telecentres públics

Les administracions d’àmbit local estan actuant com a ens gestors de la majoria de telecentres de Catalunya. Per tal de conèixer els processos que intervenen a l’hora de crear un telecentre o punt públic d’accés a Internet, diferenciar els tipus d’accions dinamitzadores segons el tipus de telecentre que es vol aconseguir, i saber planificar adequadament tota la gestió des de la planificació d’accions dinamitzadores, la configuració tècnica que ha de tenir l’equipament fins a l’organització de l’espai, la Federació de Municipis de Catalunya organitza un curs que tindrà lloc a Barcelona el 29 de juny i l’1, 6 i 8 de juliol.
> Més informació > Tornar al Sumari

Gestió de la comunicació en els procesos participatius de la ciutadania

Per tal de conèixer les claus i les eines de la gestió comunicativa, aplicades específicament als processos de participació ciutadana i per tal de fer més eficients i útils les decisions, la Federació de Municipis de Catalunya ha programat aquest curs que se celebrarà a Barcelona els dies 31 de maig i 3 i 4 de juny de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

Estudis de viabilitat de projectes urbans i immobiliaris

Amb l’objectiu de practicar els criteris i mètodes per valorar la conveniència o no d’una determinada promoció immobiliària, i com això contribueix a la determinació de la viabilitat d’un projecte; introduir els participants en el món de la gestió urbanística i immobiliària; analitzar la viabilitat de promocions immobiliàries i operacions urbanístiques; i conèixer els conceptes bàsics de les matemàtiques financeres, la Federació de Municipis de Catalunya organitza un curs que tindrà lloc els dies 7, 10, 14 i 16 de juny a Barcelona.
> Més informació > Tornar al Sumari

Eines per a l’anàlisi de projectes de dessalatge i reutilització d’aigua

La Federació de Municipis organitza un curs amb l’objectiu d’analitzar tècnicament i econòmica els problemes relacionats amb l'avaluació de projectes sobre fonts alternatives d'aigua i plantejar i discutir una metodologia específica d'avaluació de projectes hidràulics, fonamentada en una visió multidisciplinària i interdisciplinària. Tindrà lloc a Sabadell els dies 31 de maig i 2, 7 i 9 de juny.
> Més informació > Tornar al Sumari

II Fòrum d’autoritats locals de la perifèria

Tindrà lloc els dies 10, 11 i 12 de juny, a Getafe, i serà la seva segona edició. És una trobada per debatre les problemàtiques i oportunitats de les ciutats i la seva aposta per una posada en marxa de polítiques socials, democràtiques, sostenibles i inclusives.
> Més informació > Tornar al Sumari

Màster Interuniversitari en Joventut i Societat 2010-2011

Començarà l’1 d’octubre i està organitzat per la Universitat de Girona, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Barcelona, la Universitat de Lleida, la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat Rovira i Virgili, en conveni amb la Secretaria de Joventut i l'Agència Catalana de la Joventut.
> Més informació > Tornar al Sumari

De Tot Cat

Fira-mercat destinada a promoure els productes i serveis que incorporen la llengua catalana. Se celebrarà a Girona els dies 4, 5 i 6 de juny.
> Més informació > Tornar al Sumari

Setena edició dels Ajuts a la Recerca Francesca Bonnemaison

Convocats per l’Àrea d’Igualtat i Ciutadania de la Diputació de Barcelona. La data límit de presentació és el 17 de juny de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

XIII Fòrum de la Seguretat. Aplicació de la Directiva de serveis. Reflexions sobre un model europeu

L'Institut d'Estudis de la Seguretat ha organitzat aquest fòrum el proper dia 17 de juny a Barcelona, caracteritzat, des de sempre, per la presència dels diferents agents implicats, la qual cosa permet gaudir d'un col·loqui ric i divers.
> Més informació > Tornar al Sumari

L’impacte de la nova Llei de salut pública en el món local

El dia 16 de juny se celebra a Barcelona una Jornada sobre l'impacte de la nova llei de salut pública en el món local. La jornada parteix de les experiències recents de l'acció local en salut pública i vol fer aportacions per al desplegament de l'Agència de Salut Pública de Catalunya i l'acció municipal.
> Més informació > Tornar al Sumari

GOVERN LOCAL: Consell de Governs Locals

L'article 85 de l'Estatut d'autonomia crea el Consell de Governs Locals i el defineix com l'òrgan de representació de municipis i vegueries en les institucions de la Generalitat. Aquesta llei té l'objecte de regular la composició, l'organització, el funcionament i les funcions del Consell de Governs Locals per a acomplir el mandat estatutari.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Mesures extraordinàries per a la reducció del dèficit públic

El reial decret llei preveu les mesures extraordinàries adoptades per donar compliment al compromís del Govern d’accelerar, el 2010 i el 2011, la reducció del dèficit inicialment prevista. La norma conté set capítols, nou disposicions addicionals, quatre disposicions transitòries, una disposició derogatòria i sis disposicions finals. La seva entrada en vigor s’ha produït el dia 25 de maig, dia següent a la seva publicació al BOE, segons la disposició final sisena. El previst a l’article 1, apartat dos i tres (mesures en matèria d’ocupació pública) i la disposició addicional novena (sobre normes especials en relació a determinades entitats del sector públic a efectes de l’aplicació de la reducció salarial prevista pel Reial decret-llei) té caràcter bàsic i es dicta a l’empara dels articles 149.1.13ª, 149.1.18ª i 156.1 de la Constitució espanyola. La resta d’articles i disposicions, “no constitueixen disposicions modificatives d’altres de vigents” i es dicten a l’empara dels diversos preceptes de la Constitució, com ara: l’art. 149.1.13, l’art. 149.1. 14, l’art. 149.1.16, l’art. 149.1.17 , l’art. 149.18; i l’art. 156. Les mesures incloses al present reial decret llei tenen com objectiu reduir un cinc per cent de la massa salarial, en termes anuals. L'esmentada reducció, que opera tant sobre les retribucions bàsiques com sobre les de caràcter complementari, és d’obligada aplicació a totes les administracions. Pel que fa a l'Acord Govern-Sindicats per a la funció pública en el marc del diàleg social 2010-2012, firmat el 25 de setembre de 2009, en el que s’adopta entre d’altres mesures, un increment salarial del 0,3% per a l’any 2010 i una clàusula de revisió salarial, es veu directament afectat pel context de crisi econòmica abans enunciat, en el que no es fa possible mantenir les mesures retributives acordades. Per tot això, el Consell de Ministres ha establert a l’empara del disposat a l’article 38.10 de l’EBEP, suspendre parcialment l’aplicació de les clàusules de l’acord amb contingut econòmic. Amb la finalitat de garantir la contribució de les entitats locals a l'esforç de consolidació fiscal que les mesures adoptades en aquest reial decret llei persegueixen, és necessari declarar l'afectació dels estalvis derivats de la reducció de les despeses de personal al sanejament de romanents negatius, a la reducció de l’endeutament o si escau al finançament d’inversions. D'altra banda, i amb idèntica finalitat, s'ajorna fins a l'exercici 2012 la concertació d'operacions d'endeutament a llarg termini. Així mateix, amb l’objectiu de millorar el control de la gestió econòmica financera de les citades entitats i garantir la independència funcional dels empleats públics que desenvolupen aquestes activitats, es considera necessari introduir modificacions en el seu règim de provisió. El reial decret llei també contempla mesures importants per als ens locals, com ara: - Article 1: A) Des de l'1 de gener de 2010 i fins al 31 de maig de 2010: les retribucions del personal (inclosa la paga extraordinària del mes de juny) no podran experimentar un increment global superior al 0,3% pel que fa a les de l'any 2009, en termes d’homogeneïtat per als dos períodes de la comparació, tant pel que fa a efectius de personal com a l’antiguitat del mateix. La paga extraordinària del mes de juny de 2010 inclourà, a més de la quantia del complement de destinació o concepte equivalent mensual que correspongui (i al qual no s’aplicarà la reducció del 5%, en termes anuals). B) Amb efectes d'1 de juny de 2010: el conjunt de les retribucions de tot el sector públic experimentarà una reducció del 5%, en termes anuals, respecte a les vigents a 31 de maig de 2010. - Article 2. Crèdits de productivitat, dedicació especial i gratificacions per serveis extraordinaris. Segons el qual “A partir de l'1 de juny de 2010 els crèdits assignats per atendre els complements de productivitat, dedicació especial i gratificacions per serveis extraordinaris es reduiran en un 5 per cent i sense perjudici que les quantitats individuals assignades puguin ser diferents d’acord amb la normativa reguladora d’aquests complements” - Article 3. Modificació de l’article 63.1.a) de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària. Aquest article modifica l’apartat 1.a) de l’article 63 que queda redactat com segueix: “«a) Transferències entre crèdits d’un mateix programa o entre programes d’un mateix servei, fins i tot amb la creació de crèdits nous en el cas dels destinats a compra de béns corrents i serveis o inversions reals, sempre que es trobin prèviament contemplats en els codis que defineixen la classificació econòmica i no afectin als de personal o no incrementin els crèdits que enumera l’apartat 2 de l’article 43 d’aquesta Llei.» - Article 14. Aplicació a les entitats locals (de les mesures en matèria econòmica financera de les entitats locals). Aquest precepte declara com a recursos afectats “els derivats de l’aplicació de les mesures de reducció de costos de personal en els exercicis 2010 i 2011, que es destinaran, amb l’ordre de preferència en el qual estan relacionats, a les següents finalitats: a) a sanejar el romanent de tresoreria derivat de l’ultima liquidació, quan aquest fos negatiu; b) a disminuir el nivell d’endeutament a llarg termini; c) al finançament d’inversions; d) quan no resultin d’aplicació els apartats a) o b), els recursos no aplicats en el propi exercici al finançament d’inversions, es destinaran en successius exercicis a les finalitats establertes en els apartats a), b) i c), amb el mateix ordre de prelació, fins a la seva aplicació total”. Igualment, al seu apartat “DOS”, es preveu que des de l’ 1 de gener de 2011 fins al 31 de desembre de 2011, “les entitats locals i les seves entitats dependents classificades en el sector Administracions Públiques” no puguin endeutar-se sota qualsevol de les seves modalitats (públiques o privades), “ni substituir total o parcialment operacions preexistents, a excepció d’aquelles que en termes de valor actual net resultin beneficioses per a l’entitat per disminuir la càrrega financera, el termini d’amortització o ambdós.” De forma similar, “les operacions a curt termini concertades per cobrir situacions transitòries de finançament regulades en l’article 51 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals hauran de quedar cancel·lades a 31 de desembre de cada any” (apartat TRES). - Article 15. Funcionaris amb habilitació de caràcter estatal. Aquest article modifica l’apartat 5 de la disposició addicional segona de l’EBEP. Bàsicament la nova redacció incorpora diverses previsions que no figuraven anteriorment, concretament són les següents: “En qualsevol cas, no es procedirà al nomenament de funcionaris interins de l'article 10.1 d’aquesta Llei 7/2007 ni al nomenament accidental de funcionaris de l'entitat suficientment capacitats per cobrir els llocs de treball que tinguin assignades les funcions contingudes en l’apartat 1.2.b) d’aquesta disposició, excepte en casos excepcionals i per cobrir necessitats urgents i inajornables, prèvia comunicació a l'Administració que exerceixi la tutela financera.” “Les Corporacions locals inclouran necessàriament en els concursos anuals els llocs de treball que tinguin assignades les funcions contingudes en l'apartat 1.2.b) d’aquesta disposició i estiguin coberts per funcionaris interins o funcionaris de l'entitat nomenats excepcionalment amb caràcter accidental”. Les CC.AA resten obligades a comprovar, abans de la publicació del concurs ordinari anual, que les corporacions locals han inclòs en el concurs aquells llocs de treball reservats a funcionaris amb habilitació de caràcter estatal, i que estan coberts per funcionaris interins o nomenats excepcionalment amb caràcter accidental. En el cas dels municipis de gran població de l’art. 121 de la LRBRL i les diputacions provincials, podran cobrir-se pel sistema de lliure designació si be caldrà l’autorització expressa de l’Administració que exerceix la tutela financera. Igualment serà preceptiu l’informe d’aquesta administració per “cessar a aquells funcionaris que haguessin estat anomenats per lliure designació dins els sis anys anteriors a la proposta de cessament”. - Disposició transitòria primera. Complements personals i transitoris. Segons aquesta disposició, “amb efectes d'1 de juny de 2010, els complements personals i transitoris reconeguts en virtut del disposat en la Disposició transitòria tercera de la Llei 26/2009, de 23 de desembre de Pressupostos Generals de l'Estat per 2010, es mantindran en les mateixes quanties que a 1 de gener de 2010”. - Disposició addicional setena. Cotització al règim general de la Seguretat Social. Segons aquesta disposició: “Des de l'1 de juny al 31 de desembre de 2010, la base de cotització per totes les contingències dels empleats públics enquadrats en el Règim General de la Seguretat Social les retribucions de la qual siguin objecte de l’ajust previst en aquest Reial decret Llei, en tant romangui la seva relació laboral o de servei, serà coincident amb la del mes de maig de 2010, tret que per raó de les retribucions que percebessin pogués correspondre una de major quantia, en aquest cas serà aquesta per la qual s’efectuarà la cotització mensual”. - Disposició addicional segona. Suspensió de l'Acord Govern-Sindicats per a la funció pública en el marc del diàleg social 2010-2012. Segons el qual, “S’acorda amb efectes d’1 de juny de 2010 la suspensió parcial de l'Acord Govern -Sindicats per a la funció pública en el marc del diàleg social 2010-2012, signat el 25 de setembre de 2009 en els termes necessaris per a la correcta aplicació del present Reial decret Llei i, en concret, les mesures de contingut econòmic”. - Disposició final tercera. Facultats de desenvolupament. Aquesta disposició “habilita al Govern i als titulars dels diferents Ministeris (d'Economia i Hisenda, de Justícia, de Treball i Immigració, de Presidència, de Sanitat i Política Social i de Política Territorial) “per dictar les disposicions i adoptar les mesures necessàries per al desenvolupament i execució de l'establert” pel Reial decret llei. - Disposició final cinquena. Rang normatiu. Segons aquesta disposició el Consell de Ministres mitjançant Reial decret podrà modificar el contingut de la disposició addicional setena que fa referència a la cotització al règim general de la Seguretat Social.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Modificacions en les mesures extraordinàries per a la reducció del dèficit públic

En la redacció original del Reial decret llei 8/2010 es preveia que, des de la seva entrada en vigor i fins el 31 de desembre de 2011, les entitats locals i les seves entitats dependents “classificades al sector d’administracions públiques no podran recórrer a crèdits públics o privats a llarg termini, en qualsevol de les seves modalitats, per finançar les seves inversions, ni substituir total o parcialment les operacions preexistents, a excepció d’aquelles que en termes de valor actual net resultin beneficioses per l’entitat per disminuir la càrrega financera, el termini d’amortització, o ambdós”. Aquest article ha estat esmenat per mitjà d’aquesta correcció d’errors, concretament a la pàgina 45624. Així, i segons la redacció corregida de l’article, les entitats locals i les seves entitats dependents no podran recórrer a crèdits públics o privats a llarg termini (en els termes abans exposats), a partir de l’1 de gener de 2011 i fins el 31 de desembre de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Modificacions en les mesures extraordinàries per a la reducció del dèficit públic

Advertits determinats errors en el Real decret-llei 8/2010, de 20 de maig, pel qual s'adopten mesures extraordinàries per a la reducció del dèficit públic, publicat al BOE núm. 126, de 24 de maig de 2010, mitjançant la present disposició es procedeix a efectuar les oportunes rectificacions.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Retribucions dels funcionaris

El Reial decret-llei 8/2010, de 20 de maig, pel qual s'adopten mesures extraordinàries per a la reducció del dèficit públic modifica part del títol III de la Llei 26/2009, de 23 de desembre, de pressupostos generals de l’Estat per a 2010, per tal de reduir les retribucions del personal al servei del sector públic en una mitjana d'un cinc per cent, amb efectes d'1 de juny de 2010, i pel que fa a les vigents a 31 de maig d'aquest mateix any. Aquesta reducció s'aplica tant en les retribucions bàsiques com en les complementàries i opera tant en les nòmines ordinàries dels treballadors públics inclosos en el seu àmbit d'aplicació, com en la paga extraordinària del mes de desembre d'aquest mateix any. Les mesures de reducció de retribucions, amb la finalitat de minimitzar els seus efectes sobre els salaris més baixos, s'apliquen amb criteris de progressivitat per al personal funcionari, dictant-se normes específiques per al personal laboral. En aquesta línia, al personal funcionari del grup I: agrupacions professionals Llei 7/2007, no se li aplica cap reducció en les retribucions bàsiques, mentre que en les complementàries la reducció és de l'1 per cent. Al seu torn, l'esmentat reial decret llei redueix les retribucions dels membres del govern en un 15 per cent, així com de la resta d'alts càrrecs en un 10, 9 i 8 per cent en funció del rang que tinguin atribuït per les respectives normes reguladores. L’objectiu d’aquesta resolució és facilitar la confecció de les nòmines que han d'elaborar-se per abonar les esmentades retribucions, mitjançant la publicació de determinades instruccions que es limiten a aplicar estrictament el que disposa la Llei de pressupostos generals de l’Estat en la redacció donada pel Reial decret-llei 8/2010, de 20 de maig, i en els precedents en relació amb les seves normes de vigència indefinida, així com en la resta de normes reguladores del règim retributiu del referit personal del sector públic estatal amb efectes d'1 de juny de 2010. D'aquesta manera, en la present resolució s'actualitzen amb efectes d'1 de juny de 2010 les quanties de les retribucions del personal a què es refereixen els corresponents articles de la Llei de pressupostos generals de l’Estat per a aquest exercici. Pel que fa al personal funcionari que estigués subjecte al Règim General de la Seguretat Social, continuarà cotitzant d'acord amb aquest sistema tenint en compte que d'acord amb el que disposa la disposició addicional setena del Reial decret-llei 8/2010, des de l'1 de juny al 31 de desembre de 2010, la base de cotització per totes les contingències dels treballadors públics enquadrats en el règim general de la seguretat social les retribucions dels quals siguin objecte de l'ajust previst en l'esmentat reial decret-llei, en tant romangui la seva relació de servei o laboral, serà coincident amb l'haguda el mes de maig de 2010, llevat que per raó de les retribucions que percebessin pogués correspondre una de més gran quantia, en aquest cas serà aquesta per la qual s'efectuï la cotització mensual.
> Més informació > Tornar al Sumari

CIVISME: Subvencions per a projectes de desenvolupament i consolidació de polítiques locals de foment del civisme i la dinamització comunitària per als anys 2010 i 2011

L'objecte d'aquestes subvencions és el finançament de projectes de foment del civisme i la dinamització comunitària a càrrec d'un tècnic per a la dinamització, promoció i execució d'activitats i programes de foment del civisme d'àmbit municipal. A aquest efecte, s'atorgaran uns ajuts econòmics per tal que els ens locals beneficiaris encarreguin als dinamitzadors cívics comunitaris proposats l'elaboració i l'adequació del pla local de civisme corresponent, seguint les recomanacions de la guia per a ajuntaments elaborada per la Secretaria d'Acció Ciutadana. Aquesta guia està disponible al web del Departament de Governació i Administracions Públiques: http://www.gencat.cat/governacio-ap/sac. El projecte s'ha de dur a terme durant els 12 mesos següents des de l'endemà de la resolució de la convocatòria. Així mateix, aquests ajuts també s'adrecen als ajuntaments que, en el transcurs de l'any 2009, hagin treballat en l'elaboració o desenvolupament d'un pla local de civisme, les característiques del qual puguin fer necessari garantir-ne la consolidació, implementació i continuïtat. L'import global màxim destinat a aquesta convocatòria és de 513.000 euros, amb la següent distribució per a cada anualitat: anualitat 2010: 461.700 €, anualitat 2011: 51.300 €. Es podrà subvencionar un import entre 25.000 i 35.000 euros, en funció del projecte presentat i del nombre total de sol·licituds presentades. Les subvencions es podran concedir per l'import total o parcial del pressupost del projecte sol·licitat, segons la valoració que en faci la comissió de selecció. En cas de concurrència d'aquesta subvenció amb d'altres procedents d'altres administracions públiques o entitats privades, la suma dels imports de totes les atorgades per a un mateix projecte no pot ser superior a l'import del cost de l'activitat. Poden ser destinataris dels ajuts, els municipis de més de 20.000 habitants de conformitat amb les dades oficials de recompte de població del darrer padró municipal d'habitants de l'Institut d'Estadística de Catalunya. Les sol·licituds s'han de presentar en el termini de 20 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta ordre al DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari

CULTURA: Subvencions per a la programació realitzada de música en viu de caràcter professional

L'objecte d'aquesta línia de subvencions és donar suport a la programació realitzada de música en viu de caràcter professional en les modalitats següents: a) Subvencions a empreses i entitats sense afany de lucre per a la programació d'activitats de música en viu. b) Subvencions a ajuntaments i ens que en depenen per a la programació de festivals de música. Les activitats de música en viu s'han d'haver iniciat a partir de l'1 de gener de l'any 2009 i han d'haver finalitzat entre l'1 d'octubre de l'any 2009 i el 30 de setembre de l'any 2010. La dotació màxima és de 700.000,00 euros. Les subvencions que es concedeixen d'acord amb aquesta convocatòria no són compatibles amb altres ajuts pel mateix projecte de l'Institut Català de les Indústries Culturals, del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya i organismes dependents. Les subvencions són compatibles amb altres ajuts pel mateix projecte de la resta de la Generalitat de Catalunya i organismes dependents, així com d'altres administracions públiques i entitats públiques o privades, i amb altres ingressos o recursos per a la mateixa finalitat. Per a la programació d'activitats de música en viu poden optar a les subvencions les empreses de caràcter privat domiciliades a Catalunya o en un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu amb establiment permanent a Catalunya, així com les entitats privades sense afany de lucre domiciliades a Catalunya. Per a la programació de festivals de música poden optar a les subvencions els ajuntaments i ens que en depenen, incloses les societats mercantils amb capital social íntegrament o majoritàriament públic. El període per presentar sol·licituds és d'un mes des de la publicació d'aquesta resolució de convocatòria al DOGC per a les sol·licituds corresponents a activitats finalitzades abans de l'esmentada publicació. La resta de sol·licituds s'han de presentar durant el mes següent a la finalització de l'activitat i com a màxim fins al dia 15 d'octubre de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

CULTURA: Subvencions per a inversions en equipament audiovisual vinculat a projectes culturals o artístics durant l'any 2010

L'objecte d'aquesta línia de subvencions és col·laborar amb els municipis de Catalunya per al finançament de l'adquisició durant l'any 2010 d'equipament audiovisual destinat a la recepció, projecció, producció, emissió i compartiment de continguts culturals obtinguts de xarxes digitals d'alta capacitat o d'emissions remotes via satèl·lit durant l'any 2010. També se subvencionen les actuacions necessàries per a la seva instal·lació. La dotació màxima de les subvencions previstes en aquesta convocatòria és d'1.000.000 d'euros, que es financien amb càrrec al pressupost de la Generalitat de Catalunya de l'any 2010. La quantia màxima de les subvencions a concedir s'estableix en funció dels habitants del municipi que consten en el padró de l'any 2009 d'acord amb la distribució següent: Fins a 5.000 habitants: fins al 75% del cost de l'adquisició. Fins a 15.000 habitants: fins al 70% del cost de l'adquisició. Fins a 50.000 habitants: fins al 65% del cost de l'adquisició. Més de 50.000 habitants: fins al 60% del cost de l'adquisició. Les subvencions que es concedeixen d'acord amb aquestes bases són compatibles amb altres ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals. En cap cas l'import total de les subvencions, ajuts, ingressos o recursos que es puguin rebre pot superar el cost de l'activitat subvencionada. Poden optar-hi tots els ajuntaments, els ens públics que en depenen i les entitats participades per ajuntaments, amb finançament majoritari d'aquests. El termini de presentació de les sol·licituds serà de 15 dies hàbils a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria al DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Pla estadístic de Catalunya 2011-2014

Mitjançant aquesta llei s’estableix el Pla estadístic per al període 2011-2014 el qual configura els objectius generals i específics que s'han de desenvolupar en el període de vigència del Pla, i també les activitats estadístiques per a assolir-los, que es concreten en les actuacions incloses en els programes anuals d'actuació estadística que aprova el Govern. El Pla estadístic de Catalunya 2011-2014 s'estructura en cinc eixos estratègics: a) població (que agrupa les estadístiques estructurals, de fluxos i de previsions de la població catalana); b) cohesió social, medi ambient i sostenibilitat (que abasta la màxima informació en matèria de qualitat i condicions de vida de la població, de relacions laborals i de provisió de serveis educatius i sanitaris); c) comptes i macromagnituds econòmiques (que comprèn l’estadística macroeconòmica, l’activitat dels sectors productius i les operacions de la demanda agregada de l’economia catalana; a més, es pretén conèixer la despesa i l’activitat inversora de les administracions públiques catalanes); d) activitats estadístiques instrumentals i e) difusió estadística.
> Més informació > Tornar al Sumari

EDUCACIÓ: Preu del servei escolar de menjador i preu de l'ajut individual de menjador escolar per a l'alumnat escolaritzat fora del seu municipi de residència

L’objecte de la present resolució és fixar el preu màxim de la prestació del servei escolar de menjador dels centres educatius de titularitat del Departament d'Educació per al curs escolar 2010-2011 en la quantitat de 6,20 euros/alumne/dia, IVA inclòs, i fixar en la quantitat de 6,20 euros/alumne/dia, IVA inclòs, per al curs escolar 2010-2011, el preu de l'ajut individual de menjador escolar, per a l'alumnat que per manca d'oferta educativa d'ensenyaments obligatoris, s'escolaritza fora del seu municipi de residència en centres educatius privats concertats, prèviament determinats pel Departament d'Educació, d'acord amb la planificació feta al mapa escolar.
> Més informació > Tornar al Sumari

EDUCACIÓ: Ajudes per a la creació i manteniment d'aules de formació oberta, flexible i a distància mitjançant tecnologies de la informació i la comunicació a través d'Aula Mentor

L'objecte d'aquesta convocatòria és finançar ajudes en règim de concurrència competitiva a entitats locals territorials, entitats públiques dependents de les entitats locals territorials i entitats privades sense finalitat de lucre, per a la creació o el manteniment, en el seu municipi, d'una aula Mentor destinada a la formació oberta, flexible i a través d'Internet per a persones adultes. Aquestes ajudes estan especialment dirigides a aquelles iniciatives que promoguin les polítiques d'igualtat, no discriminació i accessibilitat universal en l'àmbit de la formació de persones adultes, funcions atribuïdes a la Subdirecció d'Aprenentatge en l'article 4.2.a) del Reial decret 1086/2009, de 3 de juliol, pel qual es modifica i desenvolupa l'estructura orgànica bàsica del Ministeri d'Educació. El nombre màxim d'ajudes concedides a càrrec d'aquesta convocatòria serà de trenta. La dotació màxima és de 120.420, 00 euros que es distribuiran en 30 mòduls de 4.014,00 euros cadascun. Podran sol·licitar aquestes ajudes les entitats locals territorials a què es refereix l'article 3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local: municipis, províncies, illes en els arxipèlags balears i canari, així com entitats locals d'àmbit territorial inferior al municipi instituïdes o reconegudes per les comunitats autònomes, les comarques o altres entitats que agrupen diversos municipis instituïts per les comunitats autònomes, les àrees metropolitanes i les mancomunitats de municipis, les entitats públiques dependents de les entitats locals territorials, així com també les entitats privades sense finalitat de lucre. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de vint dies naturals comptats a partir del següent al de la publicació d'aquesta resolució al BOE.
> Més informació > Tornar al Sumari

FESTES: Modificació en el calendari de festes locals a Catalunya per a l'any 2010

Havent observat una errada al text de l'Ordre TRE/511/2009, de 10 de novembre, per la qual s'estableix el calendari de festes locals a la Comunitat Autònoma de Catalunya per a l'any 2010 (publicada al DOGC núm. 5515, de 27-11-2009), mitjançant la present disposició se'n detalla la correcció oportuna.
> Més informació > Tornar al Sumari

GOVERNACIÓ: Ajuts per renovar o crear punts TIC

Són objecte dels ajuts els projectes presentats pels ens locals de Catalunya consistents en la renovació o en la creació de punts TIC. En relació amb els projectes de renovació, aquests han d'afectar a corporacions locals que disposen d'un punt TIC amb un equipament obsolet. Aquest equipament ha d'haver estat subministrat per la Generalitat de Catalunya en el marc del projecte Xarxa Punt TIC durant l'any 2004 o amb anterioritat, i no haver estat renovat mai amb fons de la Generalitat de Catalunya. En relació amb els projectes de creació, els nous punts TIC s'han d'ubicar en municipis de menys de 25.000 habitants que no disposin d'un equipament d'aquestes característiques o que disposin d'un o més equipaments que resultin insuficients per atendre adequadament les necessitats dels habitants del municipi. Els punts TIC renovats o de nova creació s'integraran en la Xarxa Punt TIC de Catalunya, sens perjudici de la seva adscripció formal posterior mitjançant el registre oficial de punts TIC de Catalunya que està previst crear. L'import global màxim destinat a adquirir el material informàtic és de 800.000 euros, a càrrec del pressupost de la Generalitat, de conformitat amb l'Acord de Govern de 16 de febrer de 2010. Poden ser beneficiaris els ens locals de Catalunya, ajuntaments, consells comarcals, diputacions, consorcis, mancomunitats i entitats que en depenen. Les sol·licituds s'han de presentar en el termini d'un mes des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta ordre al DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari

HABITATGE: Documents reconeguts del Codi tècnic de l'edificació i del Registre general del Codi tècnic de l'edificació

L'objecte del present decret és establir el procediment de tramitació i aprovació dels documents reconeguts del Codi tècnic de l'edificació, a fi d'adequar el Codi tècnic de l'edificació a les concretes exigències del territori i de la població a Catalunya. Aquests documents també han de garantir el compliment d'altra normativa tècnica aprovada per la Generalitat de Catalunya. Poden presentar sol•licituds per a l'aprovació com a documents reconeguts i per a la seva inscripció al Registre general del Codi tècnic de l'edificació de Catalunya les institucions relacionades amb el procés constructiu i els agents de l'edificació que estableix la Llei 38/1999, de 5 de novembre, d'ordenació de l'edificació. Aquest decret crea el Registre general del Codi tècnic de l'edificació de Catalunya, que té caràcter de registre públic estrictament als efectes d'informació i de publicitat per als agents, organismes i entitats que exerceixen funcions relacionades amb l'aplicació del Codi tècnic de l'edificació. En aquest Registre s'hi han d'inscriure els documents reconeguts aprovats per l'òrgan competent en matèria de qualitat de l'edificació. Es modifiquen els articles 2 i 3 del Decret 41/2010, de 23 de març, pel qual es crea el Consell de Qualitat, Sostenibilitat i Innovació de l'Habitatge, relatius a les funcions del Consell i a la seva organització, i s'afegeix un nou article, l'article 13, denominat ”Subcomissió sobre l'aplicació del Codi tècnic de l'edificació a Catalunya”. A més, es modifica la disposició final 1.2 del Decret 13/2010, de 2 de febrer, del Pla per al dret a l'habitatge del 2009-2012, referent a l'aplicació de les reserves mínimes addicionals que estableix la legislació urbanística vigent, amb destinació a les noves tipologies d'habitatges concertats de Catalunya.
> Més informació > Tornar al Sumari

HISENDA: Liquidacions i pressupostos dels ens locals de Catalunya 2007-2008 i l'evolució dels pressupostos consolidats

Aquesta resolució s'aprova en virtut del disposat en l'article 2.c) del Decret 94/1995, de 2 de febrer, d'assignació de funcions en matèria d'hisendes locals als departaments de Governació i Administracions Públiques i d'Economia i Finances, sobre la difusió de les dades dels pressupostos i de les liquidacions dels ens locals, d'acord amb la normativa estadística d'aplicació i, concretament, amb l'article 31 de la Llei 2/2006, de 6 de març, del Pla estadístic de Catalunya 2006-2009, i les seves normes de desplegament. L’objecte de la present resolució és difondre les dades bàsiques agregades de les liquidacions de 2007 i dels pressupostos de 2007 i 2008 dels ens locals de Catalunya i l'evolució dels pressupostos consolidats en el període 2004-2008, que es poden consultar al lloc web següent: www.municat.net\pressupostos20072008.pdf.
> Més informació > Tornar al Sumari

FORMACIÓ: Accions formatives en matèria de seguretat de les tecnologies de l'administració electrònica

Entre les activitats formatives de l'INAP per a l’any 2010 es preveu, per al segon semestre, l'organització d'una sèrie d'activitats formatives agrupades en diverses àrees de coneixement, segons els diversos perfils professionals la finalitat de les quals és la formació contínua i l'actualització permanent dels coneixements i les capacitats professionals dels treballadors públics. Podran participar-hi els treballadors públics de les administracions públiques el perfil dels quals s’adeqüi al descrit en l'apartat de destinataris de l’annex de la present resolució. Les activitats formatives de cada matèria es realitzaran en la modalitat i en les dates detallades en l'annex. El termini de presentació de sol•licituds telemàtiques serà de quinze dies naturals, durant 24 hores, comptats a partir del dia següent al de la publicació d'aquesta resolució al BOE. Podeu trobar informació addicional a la pàgina web de l'INAP http://www.inap.es, així com al correu electrònic formación.ccn@cni.es i als telèfons: 913726785-913725377.
> Més informació > Tornar al Sumari

POLÍTIQUES D’IGUALTAT: Pla de polítiques de dones del Govern de la Generalitat de Catalunya 2008-2011

L’objecte del present acord és aprovar la despesa del Pla de polítiques de dones 2008-2011, aprovat per Acord de Govern GOV/136/2008, de 29 de juliol, per l'exercici pressupostari de l'any 2010, per un total global de 132.589.910,95 euros, que serà atesa pels departaments, les unitats orgàniques i els organismes de l'Administració de la Generalitat, d'acord amb el quadre que s'adjunta com annex.
> Més informació > Tornar al Sumari

SALUT: Convenis i contractes de gestió de serveis assistencials en l'àmbit del Servei Català de la Salut

Aquest decret té com a objecte regular l'establiment dels convenis i contractes de gestió de serveis assistencials, que inclouen els serveis sanitaris i sociosanitaris de cobertura pública a càrrec del Servei Català de la Salut que no es prestin directament a través de l'Institut Català de la Salut. Els contractes o convenis han de tenir en compte les necessitats que preveu el Pla de salut de Catalunya en l'àmbit territorial corresponent, la utilització òptima dels recursos sanitaris públics i les dotacions pressupostàries consignades a aquests efectes.
> Més informació > Tornar al Sumari

SEGURETAT: Règim disciplinari del cos nacional de policia

Aquesta llei orgànica té per objecte regular el règim disciplinari dels membres del cos nacional de policia, d'acord amb els principis recollits en la Constitució, en la Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat, i en la resta de l'ordenament jurídic. Aquesta llei també s'aplicarà als cossos de policia local d'acord amb el que preveu la legislació orgànica reguladora de les forces i cossos de seguretat. La present llei deroga els articles de la Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, que han regulat els aspectes principals del règim disciplinari del cos nacional de policia, i el seu Reglament de desplegament, aprovat pel Reial decret 884/1989, de 14 de juliol. Aquesta llei entrarà en vigor als vint dies de la seva publicació en el BOE.
> Més informació > Tornar al Sumari

TERRITORI: Pla cartogràfic de Catalunya

La Llei 16/2005, de 27 de desembre, de la informació geogràfica i de l'Institut Cartogràfic de Catalunya, regula el Pla cartogràfic de Catalunya. L'objectiu principal del present decret és l'aprovació del Pla cartogràfic de Catalunya, el qual defineix i identifica els conjunts d'informació geogràfica que l'Administració de la Generalitat de Catalunya i l'Administració local de Catalunya produeixen i utilitzen, així com en determina l'estructura, la qualitat, la disponibilitat, la interoperabilitat, l'actualització i les condicions d'accés. El Pla cartogràfic de Catalunya té vigència indefinida. De conformitat amb l'article 30.2 del Decret 398/2006, de 24 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la Llei 16/2005, de 27 de desembre, el Pla cartogràfic de Catalunya s'ha de revisar cada vuit anys. El contingut íntegre del pla es pot consultar al web de la Comissió de coordinació cartogràfica de Catalunya (www.cccartografica.cat).
> Més informació > Tornar al Sumari

TREBALL: Agència catalana d’inspecció de treball

L'objectiu principal d'aquesta llei és donar compliment als articles 170.2 i 138.2 de l’Estatut amb la creació de l'Agència Catalana d'Inspecció de Treball, mitjançant la qual la Generalitat ha d'exercir la funció d'inspecció de treball en les matèries de l'ordre social de la seva competència, sense que aquesta realitat afecti la potestat sancionadora, que han de continuar exercint els òrgans del departament competent en matèria de treball que la tinguin atribuïda per llei o reglament. Aquesta llei consta de sis capítols, vint-i-tres articles, tres disposicions addicionals, tres disposicions transitòries i dues disposicions finals. El capítol I, de disposicions generals, crea i defineix l'Agència Catalana d'Inspecció de Treball i n'estableix les funcions, els principis generals pels quals s'ha de regir i el règim jurídic aplicable. El capítol II, sobre l'organització de l'Agència, defineix els òrgans de govern, d'execució i de control, i també l'òrgan amb què es canalitza la participació institucional dels agents socials de Catalunya. El capítol III, relatiu a la gestió, estableix les regles que regeixen les relacions de l'Agència amb el departament competent en matèria de treball al qual és adscrita i l'articulació d'aquestes relacions mitjançant el contracte programa i els plans anuals d'actuació, juntament amb les polítiques, els instruments de gestió i els criteris de transparència aplicables. El capítol IV es refereix al personal de l'Agència i regula el seu règim jurídic. El capítol V estableix el règim econòmic, de contractació, patrimonial i de control de l'Agència, d'acord amb la normativa aplicable a aquest tipus d'organisme. Finalment, el capítol VI, relatiu a les normes de col·laboració i coordinació que regeixen les relacions de l'Agència amb els òrgans i les entitats de les administracions públiques, fa una referència especial a les relacions bilaterals i multilaterals amb l'Administració de l'Estat i amb la resta d'administracions autonòmiques amb competències en matèria d'inspecció de treball i seguretat social.
> Més informació > Tornar al Sumari

TURISME: Incentius en l'àmbit del Pla de desenvolupament turístic

S’obre la convocatòria per concedir incentius en l'àmbit del Pla de desenvolupament turístic (Pladetur), el qual és un instrument concebut per contribuir a assolir els objectius que fixa el Pla estratègic del turisme a Catalunya de 2005-2010 mitjançant la potenciació del sector turístic, la millora de l'atractiu de les destinacions catalanes, la creació de nous productes turístics, l'impuls de la iniciativa privada, així com el foment de la desestacionalització, la diversificació de l'oferta i la qualitat. Dintre d’aquest pla es distingeixen 7 programes: Programa 1 de millores en l'accessibilitat d'establiments turístics. Programa 2 de creació i reforma d'establiments d'allotjament. Programa 3 de foment de línies de negoci d'oferta turística complementària. Programa 4 de competitivitat empresarial. Programa 5 de creació i modernització d'oficines de turisme que té com a objecte impulsar la creació, millora i modernització de les oficines de turisme de què siguin titulars els ens locals de Catalunya. Programa 6 de foment territorial del turisme que té com a objecte la creació i articulació de producte turístic territorial d'acord amb el que preveu el Pla estratègic del turisme a Catalunya de 2005-2010 exclusivament quant a actuacions amb despesa d'inversió de caràcter inventariable. Programa 7 de senyalització turística que té com a objecte promoure la realització de projectes de senyalització d'itineraris rurals per fer a peu o amb bicicleta per part dels consells comarcals, sota una única identificació tipogràfica i d'imatge per a tot el país. Programa 8 de foment de la qualitat turística. La dotació màxima prevista per als programes 5, 6 i 7 és de 1.375.000 euros. Els incentius objecte de la present convocatòria són compatibles amb altres ajuts, subvencions, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, ja sigui d'àmbit local, nacional, estatal, de la Unió Europea o d'organismes internacionals. No obstant això, l'import dels incentius en cap cas podrà tenir una quantia que en concurrència amb altres ajuts, subvencions, ingressos o recursos superi el cost de l'activitat per la qual se sol·liciten els incentius. En el supòsit que una mateixa empresa, entitat o ens local sol•liciti diversos incentius en diferents programes del Pladetur dins del marc d'aquesta ordre de convocatòria, l'import total màxim en concepte d'incentius que podrà percebre es fixa en 90.000 euros, exceptuant d'aquesta limitació els ajuntaments i altres ens locals que s'acullin al programa 6 de foment territorial del turisme, on l'import total màxim en concepte d'incentius que podrà percebre és de 200.000 euros. Poden ser beneficiaris del programa 5 els ajuntaments i consells comarcals, consorcis, patronats o altres entitats de col·laboració interadministrativa d'àmbit municipal que preveu el Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya que siguin titulars d'oficines de turisme inscrites en la Xarxa d'Oficines de Turisme de Catalunya. Poden ser beneficiaris del programa 6 els ens locals, ja sigui individualment o de forma agrupada o consorciada, sempre que l'objectiu de l'agrupació o el consorci sigui contribuir al desenvolupament turístic del seu àmbit territorial de referència. Poden ser beneficiaris del programa 7 els consells comarcals que presentin un projecte de senyalització turística d'itineraris rurals per fer a peu o amb bicicleta, ja sigui a la seva demarcació o compartint-lo amb comarques veïnes. El termini de presentació de les sol·licituds finalitzarà un cop transcorregut un mes a comptar de l'endemà de la data de la publicació de la present ordre al DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic