 |
Gestió de plans d’emergència municipal
|
La Federació de Municipis de Catalunya organitza aquest curs amb la finalitat de conèixer quines actuacions prioritàries ha de dur a terme una entitat local en cas d’emergència, conèixer la legislació vigent en temes de protecció civil i conèixer els mecanismes de resposta i les mesures de contenció que minimitzin possibles danys. Se celebrarà els propers dies 11, 16 i 18 de febrer de 2011, a Barcelona.
|
> Més informació
|
> Tornar al Sumari
|
 |
Descripció i valoració de llocs de treball
|
Amb l’objectiu d’aprendre i practicar una metodologia simple i pràctica per analitzar qualsevol lloc de treball dins de l’empresa, incloent-hi la descripció del lloc i la valoració del seu contingut i de mostrar les aplicacions de l’anàlisi de llocs de treball en diferents àrees: la identificació de necessitats de formació, la selecció de personal o l’avaluació de tasques desenvolupades, l’FMC organitza aquest curs que tindrà lloc a Barcelona els dies 2 i 4 de març de 2011.
|
> Més informació
|
> Tornar al Sumari
|
 |
Salut mental i municipi
|
Aquest seminari per la sensibilització i formació en salut mental, organitzat per la Fundació Congrés Català de Salut Mental, amb la col·laboració de la Federació de Municipis de Catalunya, pretén crear un espai dinàmic de debat, intercanvi i reflexió sobre temes de caràcter general en salut mental i que afecten la ciutadania. Tindrà lloc a Barcelona el 28 de gener i el 4 de febrer de 2011.
|
> Més informació
|
> Tornar al Sumari
|
 |
La mobilitat, el trànsit i la seguretat viària
|
Els més d’11.000 quilòmetres de carreteres de la xarxa viària catalana representen una variadíssima gamma de supòsits per analitzar els problemes de mobilitat i de seguretat a les carreteres, les infraestructures, les capacitats i els volums de circulació diversos, i també els nuclis viaris urbans amb problemes de trànsit i d’inseguretat, que requereixen que s’hi facin estudis específics de millora de les condicions de transport, mobilitat i garanties d’integritat dels veïns i visitants, sovint amb travesseres de carreteres que entren i surten de les localitats amb canvis de règims circulatoris i amb fluxos laminars i turbulents, la qual cosa exigeix l’aplicació de mesures correctores en l’espai i en el temps. És per això que la Federació de Municipis de Catalunya ha cregut convenient organitzant un curs per tractar aquesta materia, que se celebrarà a Barcelona els dies 24, 26 i 31 de gener i 2 de febrero de 2011.
|
> Més informació
|
> Tornar al Sumari
|
 |
Elaboració de programes municipals per a la prevenció i control de plagues
|
La Federació de Municipis de Catalunya organitza aquest curs amb l’objectiu d’aportar eines i coneixements per prevenir la transmissió de zoonosi i garantir la salubritat als llocs i edificis d’ús públic. Tindrà lloc els dies 25 i 27 de gener i 1 i 3 de febrer de 2011.
|
> Més informació
|
> Tornar al Sumari
|
 |
Crisi i gestió de persones en les entitats locals catalanes: problemes actuals i escenaris de futur
|
La Federació de Municipis de Catalunya organitza aquest curs, que tindrà lloc els dies 25 de gener i 1 de febrer de 2011, amb l’objectiu de traslladar la necessitat imperiosa de dissenyar una política estratègica de recursos humans per part dels governs locals catalans amb la finalitat de fer front a la complexa situació de crisi fiscal en la qual es desenvoluparà el mandat 2011-2015. En segon lloc, s’analitzaran els instruments que l'actual context normatiu ens proveeix per dur a terme aquesta redefinició de la política de recursos humans.
|
> Més informació
|
> Tornar al Sumari
|
 |
I Jornada divulgativa sobre la Protecció Civil
|
Amb la finalitat de buscar respostes a les preguntes sobre protecció civil, el Centre d'Enfortiment de la Protecció Civil i la Gestió del Risc organitza aquesta primera jornada divulgativa, adreçada tant a professionals, tècnics, polítics relacionats amb les gestions de protecció civil com a voluntaris i ciutadans inquiets per aquest tema. Tindrà lloc a Reus el proper dia 26 de gener de 2011.
|
> Més informació
|
> Tornar al Sumari
|
 |
Seminari sobre la seguretat en la societat del risc (teoria i anàlisi)
|
Organitzat per la UOC, tindrà lloc a Barcelona els dies 16, 18, 21, 23 i 25 de febrer de 2011.
|
> Més informació
|
> Tornar al Sumari
|
 |
Noves tecnologies i participació ciutadana. Societat civil i eines de comunicació
|
Noves tecnologies i participació ciutadana. Societat civil i eines de comunicació
|
> Més informació
|
> Tornar al Sumari
|
 |
FORMACIÓ: Curs de seguretat de les tecnologies de la informació i comunicacions en col·laboració amb el Centre Criptològic nacional en la modalitat mixta (blended learning)
|
Mitjançant aquesta resolució es convoca un curs de seguretat de les tecnologies de la informació i les comunicacions en la modalitat mixta (blended learning), amb les matèries que consten en l’annex I. La fase on line es desenvoluparà del 28 de febrer a l’11 de març i la fase presencial, del 14 al 25 de març. El lloc de desenvolupament de la fase presencial del curs serà a la seu del Centro Superior de Estudios de la Defensa Nacional (CESEDEN), Paseo de la Castellana, 61, Madrid (28071). Podran sol•licitar el curs els empleats públics al servei de les administracions públiques dels subgrups A1, A2 i C1, i personal laboral equivalent, que tingui responsabilitats en la planificació, gestió o administració dels sistemes de les tecnologies de la informació i les comunicacions, o en la seguretat dels mateixos. Els interessats s’hauran d’inscriure electrònicament en la pàgina web de l’INAP (www.inap.es). El termini de presentació de sol·licituds electròniques serà de deu dies naturals, durant 24 hores, comptats a partir del dia següent al de la publicació d’aquesta resolució al BOE.
|
> Més informació
|
> Tornar al Sumari
|
 |
FORMACIÓ: Accions formatives en matèria de seguretat de les tecnologies de l’administració electrònica en col·laboració amb el Centre Criptològic Nacional
|
Mitjançant aquesta resolució es convoquen nou activitats formatives en matèria de seguretat de les tecnologies de l’administració electrònica, les quals es detallen en l’Annex I, i que es desenvoluparan durant el primer semestre de 2011. Podran sol•licitar aquestes activitats formatives els empleats públics de les administracions públiques dels subgrups A1, A2 i C1, i personal laboral equivalent, que tingui responsabilitats, a nivell tècnic, en la planificació, gestió, administració o manteniment de sistemes de les tecnologies de la informació i les comunicacions, en la seguretat dels mateixos, i segons la matèria, en entorns web i desenvolupadors d’aplicacions web. Els interessats s’hauran d’inscriure electrònicament en la pàgina web de l’INAP (www.inap.es). El termini de presentació de sol·licituds electròniques serà de deu dies naturals, durant 24 hores, comptats a partir del dia següent al de la publicació d’aquesta resolució al BOE.
|
> Més informació
|
> Tornar al Sumari
|
 |
MEDI AMBIENT: Subvencions per a la realització d'actuacions d'ordenació ambiental de la il·luminació exterior durant l'any 2011
|
Es procedeix a la correcció detectada a la Resolució de convocatòria de subvencions per a la realització d’actuacions d’ordenació ambiental i s’estableix que les subvencions previstes en aquesta convocatòria es regeixen per les bases reguladores aprovades per l'Ordre MAH/159/2006, de 29 de març (DOGC núm. 4611, de 10.4.2006), modificada per l'Ordre MAH/254/2006, de 10 de maig (DOGC núm. 4642, de 26.5.2006), i per l'Ordre MAH/469/2010, de 22 de setembre (DOGC núm. 5729, de 6.10.2010).
|
> Més informació
|
> Tornar al Sumari
|
 |
TREBALL: Conversió a personal laboral des treballadors de les empreses de serveis contractades per l'Administració
|
Aquesta resolució insta les administracions publiques a, entre d’altres actuacions: A) iInstrumentar els mecanismes necessaris perquè la contractació de serveis externs per l'Administració, per exercir competències que té atribuïdes, se circumscrigui exclusivament a supòsits en els quals es trobi degudament justificada; b) que es determinin els serveis i funcions que poden ser objecte d'externalizació per part de les administracions públiques, a fi d'evitar l'eventual recurs a la contractació de serveis externs per suplir la manca de mitjans personals, quan es tracti de fer front a necessitats permanents de personal, relacionades amb l'exercici de les competències que tingui atribuïdes l'entitat o l'òrgan que es tracti; c) que es valorin totes les circumstàncies concurrents en les modificacions de les relacions de llocs de treball, de manera que es garanteixi que qualsevol increment d’efectius es faci sobre la base d’estudis precisos que acreditin la necessitat i l’oportunitat d’aquesta ampliació, i que per tal d’evitar increments de personal s’incorri en contractes que amaguin una cessió il•legal de ma d’obra; d) que en els plecs de prescripcions tècniques, i de clàusules administratives particulars, dels contractes de serveis i dels que se celebrin amb empreses de treball temporal, es determinin amb precisió les prestacions a realitzar, per evitar el risc que es consolidi com a personal de l’organisme contractant el procedent d’aquestes empreses. Amb aquesta mateixa finalitat, hauria de procurar-se que l’execució del contracte no es desviï d’allò pactat; i e) que la cobertura de llocs de treball amb caràcter indefinit, com a conseqüència de possibles irregularitats en la contractació i de les corresponents sentències, no sigui considerada en cap cas una adscripció definitiva al lloc de treball, sinó que doni lloc, d’acord amb la disposició addicional 15a de l’Estatut dels treballadors, en la redacció de la Llei 35/2010, de 17 de setembre, de mesures urgents per a la reforma del mercat de treball, a la seva amortització o a la provisió segons els principis d’igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, en funció de les necessitats de l’Administració.
|
> Més informació
|
> Tornar al Sumari
|
 |
TREBALL: Normes de cotització a la Seguretat Social, desocupació, fons de garantia salarial i formació professional
|
Aquesta ordre desenvolupa l’article 132 de la Llei 39/2010, de 22 de desembre, de pressupostos generals de l’Estat per a l’any 2011, que estableix les bases i els tipus de cotització a la Seguretat social, desocupació, fons de garantia salarial i formació professional per a l’exercici 2011. Es desenvolupen, doncs, les previsions legals en matèria de cotitzacions socials per a l’exercici 2011. Es reprodueixen les bases i els tipus de cotització de la Llei 39/2010 però, a més, en desenvolupament de les facultats atribuïdes per l’article 110 del text refós de la llei general de la Seguretat social, s’adapten les bases de cotització establertes amb caràcter general als supòsits de contractes a temps parcial. Pel que fa a la determinació de les bases mínimes de cotització dels diferents règims del sistema de la Seguretat social, es tenen en compte les previsions contingudes en l’apartat 15è de l’article 132 de la Llei 39/2010, de 22 de desembre. En matèria d’accidents de treball i malalties professionals serà d’aplicació la tarifa de primes establerta en la disposició addicional quarta de la Llei 42/2006, de 28 de desembre, de pressupostos generals de l’Estat per a l’any 2007, en la redacció donada per la disposició final vuitena de la Llei 26/2009, de 23 de desembre, de pressupostos generals de l’Estat per a l’any 2010.
|
> Més informació
|
> Tornar al Sumari
|
 |