100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 381 - 20/09/2013]
Sistemes de gestió energètica ISO 50001 Seminari de Dret Local
Criteris pràctics per a la millora organitzativa. Millorar una organització pública sí és possible Xarxes socials professionals a l’Administració Pública
Preparació per a llocs de secretària Innovació del procés administratiu per a la millora de l’eficàcia i l’eficiència de la gestió pública
Innovació del procés administratiu per a la millora de l’eficàcia i l’eficiència de la gestió pública Innovació del procés administratiu per a la millora de l’eficàcia i l’eficiència de la gestió pública
Nova gestió econòmica municipal en temps de crisi CULTURA: Ampliació de les subvencions per a la producció i l’exhibició en festivals, circuits i xarxes de difusió d’espectacles d’arts escèniques i música sense finalitat lucrativa per a l’any 2013
ECONOMIA: Informe de fiscalització del Sector Públic Local exercici 2009 EDUCACIÓ: Subvencions per a la estades formatives en empreses o institucions d'altres països per part d'alumnat d'ensenyaments professionals
MEDI AMBIENT: Modificació en les subvencions per a 2013 per al desenvolupament d’actuacions contra el canvi climàtic  

Sistemes de gestió energètica ISO 50001

Curs semi-presencial organitzat per l'Àrea de Formació de la Federació de Municipis de Catalunya, que tindrà lloc durant els mesos d’octubre i noviembre de 2013, adreçat a responsables i tècnics de l'Administració local que desenvolupen tasques relacionades amb la gestió ambiental i/o energètica d'edificis, instal·lacions i equipaments municipals.
> Més informació > Tornar al Sumari

Seminari de Dret Local

Nova edició del Seminari de dret local, activitat formativa d’actualització permanent en aquesta especialitat, que es desenvolupa de manera ininterrompuda des de fa més de vint anys, organitzada per la Federació de Municipis de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona i l’Escola d’Administració Pública de la Generalitat de Catalunya, amb la col·laboració de l’Àrea Metropolitana de Barcelona. El termini d’inscripcions finalitza el dia 25 de setembre de 2013.
> Més informació > Tornar al Sumari

Criteris pràctics per a la millora organitzativa. Millorar una organització pública sí és possible

Organitzat per l'Àrea de Formació de la Federació de Municipis de Catalunya per als dies 7, 14 i 21 d’octubre, aquest curs pretén presentar de manera clara i accessible eines que possibiliten el canvi organitzatiu a nivell micro i medio i conèixer els principals elements que possibiliten o impedeixen el canvi, i estratègies per superar-los. Se celebrarà a l’IdEC, UPF, Balmes, 134, de Barcelona.
> Més informació > Tornar al Sumari

Xarxes socials professionals a l’Administració Pública

El curs, organitzat per la Federació de Municipis de Catalunya, donarà a conèixer els avantatges i inconvenients de les xarxes socials, i com es poden usar. Els participants estudiaran els conceptes clau per desenvolupar i entendre les diferents accions de comunicació existents a les xarxes socials. Tindrà lloc a Barcelona els dies 19 i 26 de setembre i 1 i 3 d’octubre de 2013.
> Més informació > Tornar al Sumari

Preparació per a llocs de secretària

Amb l’objectiu de donar a conèixer les tasques i eines adients per poder gestionar les tasques del secretariat i adquirir totes aquelles habilitats necessàries per al seu bon desenvolupament, la Federació de Municipis de Catalunya programa aquest curs que es desenvoluparà els dies 19 i 26 de setembre i 3 i 19 d’octubre de 2013.
> Més informació > Tornar al Sumari

Innovació del procés administratiu per a la millora de l’eficàcia i l’eficiència de la gestió pública

Aquest curs, organitzat per la Federació de Municipis de Catalunya i que tindrà lloc a Barcelona els dies 25 i 27 de setembre i 2 i 4 d’octubre de 2013, pretén aprofundir en l'aplicació i l'organització del procediment administratiu, en benefici tant de la legalitat com de l'eficàcia i l'eficiència de la gestió pública.
> Més informació > Tornar al Sumari

Innovació del procés administratiu per a la millora de l’eficàcia i l’eficiència de la gestió pública

Aquest curs, organitzat per la Federació de Municipis de Catalunya i que tindrà lloc a Barcelona els dies 25 i 27 de setembre i 2 i 4 d’octubre de 2013, pretén aprofundir en l'aplicació i l'organització del procediment administratiu, en benefici tant de la legalitat com de l'eficàcia i l'eficiència de la gestió pública.
> Més informació > Tornar al Sumari

Innovació del procés administratiu per a la millora de l’eficàcia i l’eficiència de la gestió pública

Aquest curs, organitzat per la Federació de Municipis de Catalunya i que tindrà lloc a Barcelona els dies 25 i 27 de setembre i 2 i 4 d’octubre de 2013, pretén aprofundir en l'aplicació i l'organització del procediment administratiu, en benefici tant de la legalitat com de l'eficàcia i l'eficiència de la gestió pública.
> Més informació > Tornar al Sumari

Nova gestió econòmica municipal en temps de crisi

El curs, organitzat pel CUIMP els dies 18 i 19 de setembre, es proposa com el primer d’una sèrie sobre gestió econòmica municipal, i s’adreça a tècnics econòmics municipals i d’altres administracions, així com a estudiants d’hisenda autonòmica i local interessats a analitzar i debatre la gestió dels ingressos (impostos, taxes, etc.), pressupostos, costos, comptabilitat, control, endeutament, etc.
> Més informació > Tornar al Sumari

CULTURA: Ampliació de les subvencions per a la producció i l’exhibició en festivals, circuits i xarxes de difusió d’espectacles d’arts escèniques i música sense finalitat lucrativa per a l’any 2013

Aquesta resolució dóna publicitat a l’Acord del Consell d’Administració de l’Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural de 25 de juliol de 2013 que, a través del seu apartat tercer, permet ampliar la dotació pressupostària de la convocatòria de subvencions, en règim de concurrència competitiva, per a la producció i l’exhibició en festivals, circuits i xarxes de difusió d’espectacles d’arts escèniques i música sense finalitat lucrativa per a l’any 2013 en funció de les sol·licituds rebudes i de les disponibilitats pressupostàries. Aquestes subvencions, les quals es troben dins de l’Acord del Consell d’Administració de l’Oficina de Suport a la iniciativa Cultural sobre la concessió de subvencions en matèria cultural, es varen publicar al DOGC el 9 de maig. El període de presentació de sol·licituds es va acabar el passat 24 de juliol pel que les propostes provisionals de concessió, les resolucions i acords resolutoris seran publicats al tauler d’anuncis electrònic del Departament de cultura (http://cultura.gencat.cat/taulerelectronic) i als taulers d’anuncis físics de la seu del Departament de Cultura (rambla Santa Mònica, núm. 8, 08002 Barcelona) a més dels serveis territorials del Departament de cultura. La no publicació de l’acord en el termini màxim de quatre mesos a partir de la publicació de l’Acord de concessió de subvencions s’entendrà com desestimat per silenci administratiu. En conseqüència s’amplia en 130.000 euros la dotació pressupostària de la convocatòria de subvencions, quedant fixada la quantia màxima en 1.330.000 euros amb la distribució següent: 873.000,00 euros amb càrrec a la partida pressupostària 7495D/4600001 i 457.000 euros amb càrrec a la partida pressupostària 7495D/4820001.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Informe de fiscalització del Sector Públic Local exercici 2009

La Comissió Mixta per a les Relacions amb el Tribunal de Comptes, en la seva sessió del dia 25 de juny de 2013, a la vista de l'Informe remès per aquest Alt Tribunal sobre l'Informe de fiscalització del Sector Públic Local, exercici 2009, ha acordat: Instar el Govern a: 2. Insistir en l'obligació de les Entitats Locals per rendir comptes i fer-ho en termini (el retard mitjà va ser de 106 dies), reiterant del Govern la normativa que permeti al Tribunal de Comptes complir amb la seva funció fiscalitzadora. 3. Reiterar l'obligació de les Entitats Locals de complir amb l'aprovació anual dels seus pressupostos «com a instrument de planificació i submissió a la legalitat» vigent; atès que el 90% de les Entitats havien gestionat la seva activitat amb pressupostos prorrogats, almenys, durant part de l'exercici econòmic. 4. Reiterar la importància de normativa que comporta l'obligació de les Entitats Locals de complir amb l'obligació d'informar sobre contractació administrativa, que en l'exercici 2009 han incomplit majoritària i sistemàticament. 5. Acordar amb les comunitats autònomes la regulació dels terminis de tramitació i la rendició dels comptes generals de les Entitats Locals perquè siguin més breus i perquè el subministrament d'informació comptable s'aproximi a la gestió a la qual fan referència. 6. Promoure les reformes legals oportunes perquè la rendició de comptes sigui considerada requisit indispensable per a l'accés per les entitats locals i els seus ens dependents a les ajudes i subvencions públiques. 7. Promoure davant les entitats locals a: a) Donar publicitat, preferentment de forma telemàtica, dels acords que adoptin en matèria de retribucions, assistències i indemnitzacions als membres de les seves corporacions, així com de les retribucions abonades als mateixos. Alhora que haurà de promoure l'accés telemàtic al Registre d'Activitats. b) Implementar millores en la contractació administrativa tals com: i. Establir criteris d'adjudicació clars i precisos i especificar els mètodes de valoració dels mateixos baix principis de publicitat, transparència i objectivitat en els plecs de clàusules administratives. ii. Perfeccionar l'elaboració dels projectes d'obres i dels seus respectius pressupostos per evitar les desviacions pressupostàries. iii. Implementar indicadors objectius d'avaluació dels projectes. 8. Que en el marc de la nova normativa de Règim Local que està elaborant es precisin amb total claredat les competències de les entitats locals, així com els serveis que han de prestar, evitant els solapaments i duplicitats amb altres administracions. 9. Que la nova regulació estableixi les mesures necessàries per restringir la creació d'entitats en el sector institucional local. 10. Respecte de les EATIM, i de conformitat amb el que estableixi la futura Llei de Racionalització i Sostenibilitat de l'Administració Local, s'establirà el cost estàndard dels serveis prestats, determinant la periodicitat i procediment d'avaluació dels mateixos. 11. Que els comptes de les EATIM acompanyin el Compte General de l'Administració Local de la qual depenen. 12. Estudiar la possible revisió i actualització de la legislació en matèria de sancions, així com els corresponents procediments de responsabilitat disciplinària i de sanció per els qui incompleixin l'obligació de rendició de comptes. 13. Garantir l'existència i permanència dels serveis de control econòmic en totes les entitats locals del seu àmbit territorial.
> Més informació > Tornar al Sumari

EDUCACIÓ: Subvencions per a la estades formatives en empreses o institucions d'altres països per part d'alumnat d'ensenyaments professionals

Aquesta ordre té com a objecte establir les bases reguladores per a la concessió subvencions que el Departament d’Ensenyament donarà als centres privats i de titularitat municipal per a la realització d’estades formatives en empreses o institucions estrangeres. Aquestes estades es duen a terme en el marc de projectes de cooperació transnacional que el Departament d’Ensenyament promou i gestiona en l’àmbit dels ensenyaments professionals, en el marc de programes i iniciatives de la UE i en el marc del Programa de millora de la qualitat en la Formació Professional finançat pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport i cofinançat pel Fons Social Europeu. Seran beneficiaris els centres privats o de titularitat municipal que tinguin alumnes matriculats en cicles formatius de formació professional inicial, cicles d’ensenyaments d’esports i cicles d’arts plàstiques i disseny que vulguin realitzar estades en empreses o institucions d’altres països que compleixin la resta de requisits que es preveu en les bases. Aquets centres també hauran de complir els requisits previstos en l’annex de l’ordre. Les sol·licituds s’hauran de presentar subscrites pel director o la directora del centre i adreçades a la Direcció General de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial, emprant un imprès normalitzat que es pot trobar en la pàgina web del Departament d’Ensenyament http://educacio.gencat.cat/portal/page/portal/Educacio/PCentrePrivat/PCPInici, en el termini de 20 dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació d'aquesta ordre al DOGC. Es destinarà un import total màxim de 96.000,00 euros, a càrrec de la partida pressupostària D/480000900/4250/2012 del centre gestor EN07, del pressupost de la Generalitat de Catalunya per a l’any 2012, prorrogat per al 2013.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Modificació en les subvencions per a 2013 per al desenvolupament d’actuacions contra el canvi climàtic

En aquesta ordre es modifica l’apartat onzè de la Resolució TES/2899/2012, de 24 de desembre, per la qual es fa pública la convocatòria de subvencions per a l’any 2013 a ens locals de Catalunya per al desenvolupament d’actuacions contra el canvi climàtic per tal d’adequar la normativa a les necessitats de termini ampli dels Programes municipals d’adaptació al canvi climàtic (base 2.2 de l’Ordre TES/422/2012, de 17 de desembre). En el nou redactat es preveu que el termini per executar les actuacions vagi de l’1 de gener de 2013 al 30 de setembre de 2013. La documentació justificativa de la realització de les actuacions s’ha de presentar com a màxim el 30 de setembre de 2013, llevat de l’actuació inclosa a la base 2.2 que s’ha de presentar com a màxim el 15 de novembre de 2013.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic