100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 384 - 11/10/2013]
Avaluació dels serveis públics: indicadors de qualitat Reforma local: anàlisi dels impactes sobre la cartera de serveis, l'organització i el personal dels ajuntaments
La gestió documental a l'administració electrònica Jornades euromediterrànies sobre incendis forestals
EDUCACIÓ: Subvencions a centres educatius i establiments per al desenvolupament de programes de qualificació professional inicial per al curs 2013-2014 JUSTÍCIA: Subvencions als ajuntaments dels municipis de Catalunya on hi ha jutjat de pau
CONTRACTACIÓ: Es fixa el percentatge al fet que es refereix l'article 131 del Reglament General de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques a aplicar en el Ministeri de Foment  

Avaluació dels serveis públics: indicadors de qualitat

Amb els objectius d’entendre la importància de l’avaluació, el seguiment i el control de les actuacions i els serveis; conèixer els mecanismes per a la construcció d’indicadors; conèixer les eines bàsiques de seguiment i control i presentar els resultats de manera eficaç, els propers dies 24 i 31 d’octubre i 7 i 14 de novembre la Federació ha organitzat aquest curs que se celebrarà a Barcelona.
> Més informació > Tornar al Sumari

Reforma local: anàlisi dels impactes sobre la cartera de serveis, l'organització i el personal dels ajuntaments

Aquest curs pretén analitzar els possibles impactes que la futura Llei de Racionalització i Sostenibilitat de l'Administració Local, actualment en tramitació parlamentària davant les Corts Generals, tindrà sobre la cartera de serveis, les estructures organitzatives i ens instrumentals, com també sobre la política de recursos humans. Aquest nou marc normatiu s'analitzarà així mateix a la llum de la futura Llei de governs locals de Catalunya i dels problemes que es plantegen en la convivència harmònica de tots dos textos. Tindrà lloc a Barcelona els dies 4 i 5 de novembre de 2013.
> Més informació > Tornar al Sumari

La gestió documental a l'administració electrònica

Curs organitzat per la Federació de Municipis de Catalunya per als propers dies 11 i 12 de novembre, que aprofundeix en les qüestions relatives al document electrònic i la seva gestió, en una visió que té molt en compte el procediment administratiu i la seva potencial simplificació i millora a través dels documents. En particular, s’aniran fent referències a algunes de les solucions implantades en les administracions locals de Catalunya.
> Més informació > Tornar al Sumari

Jornades euromediterrànies sobre incendis forestals

Organitzades per l’ISPC, el Consorci Universitat Internacional Menéndez Pelayo (CUIMP) – Centre Ernest Lluch i la Fundació Pau Costa, tenen l’objectiu d’establir un punt de trobada entre la comunitat operativa d’incendis forestals i la recerca acadèmica per donar resposta a necessitats comunes, promovent la cultura de l’aprenentatge continu en seguretat i eficàcia de treball a la comunitat d’incendis forestals a través de l’estudi de les experiències del present i del passat per millorar el futur; fomentant la col•laboració, i la capacitat de compartir el coneixement en incendis forestals a tots nivells, així com facilitant l’accés a aquest coneixement. Tindran lloc els dies 18, 19 i 20 de novembre a Barcelona.
> Més informació > Tornar al Sumari

EDUCACIÓ: Subvencions a centres educatius i establiments per al desenvolupament de programes de qualificació professional inicial per al curs 2013-2014

L’ordre obre la convocatòria pública per a la concessió de subvencions a centres educatius i establiments per al desenvolupament de programes de qualificació professional inicial durant el curs 2013-2014. La convocatòria es regeix per les bases reguladores aprovades mitjançant l’Ordre ENS/329/2012, de 24 d’octubre (DOGC núm. 6243, de 30.10.0012), amb la modificació de la base 6.1.a), pel que fa a l’edat dels joves participants dels programes de qualificació professional inicial, i la base 13, pel que fa a la justificació de les subvencions, d’acord amb l’annex d’aquesta ordre. Poden participar en aquesta convocatòria els centres educatius privats, els públics que no siguin titularitat de la Generalitat de Catalunya i els establiments autoritzats pel Departament d’Ensenyament per impartir programes de qualificació professional inicial durant el curs 2013-2014, que estiguin inscrits en el Registre de Centres i Entitats de Formació del Servei d’Ocupació de Catalunya a la data de publicació de la convocatòria, i que compleixin els requisits que preveuen les bases. Les sol·licituds s’han de presentar subscrites pel titular o responsable del centre educatiu o l’establiment, adreçades a la Direcció General de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial, d’acord amb els impresos normalitzats que es poden trobar a la pàgina web del Departament d’Ensenyament (http://www.gencat.cat/ensenyament), en un termini de 15 dies naturals a comptar de l’endemà de la publicació d’aquesta ordre al DOGC. Són subvencionables els mòduls obligatoris (mòduls A i mòduls B) de cada perfil professional dels programes de qualificació professional inicial que consten a l’annex 2 de l’Ordre ENS/329/2012, de 24 d’octubre. Als efectes d’aquesta convocatòria, l’autorització per impartir els perfils experimentals que consten a la Resolució ENS/102/2011, de 4 de gener, equival a l’autorització per impartir els perfils professionals subvencionables detallats a l’annex 3 de l’Ordre ENS/329/2012, de 24 d’octubre. Es destina a la concessió d’aquestes subvencions un import total màxim de 4.000.000,00 euros, dels quals 1.726.000,00 euros són a càrrec de la partida pressupostària D/470000100/4210/0000, 708.500,00 euros són a càrrec de la partida pressupostària D/482000100/4210/0000, 935.000,00 euros són a càrrec de la partida pressupostària D/460000100/4210/0000 i 630.500,00 euros són a càrrec de la partida pressupostària D/481000100/4210/0000 del centre gestor EN07, del pressupost de la Generalitat de Catalunya per a l’any 2012 prorrogat per al 2013. Aquests imports es poden redistribuir en cas que no hi hagi prou sol·licituds seleccionades d’una o altra tipologia de centres educatius o establiments
> Més informació > Tornar al Sumari

JUSTÍCIA: Subvencions als ajuntaments dels municipis de Catalunya on hi ha jutjat de pau

La resolució obre la convocatòria per atorgar subvencions als ajuntaments dels municipis de Catalunya on hi ha jutjat de pau per ajudar a sufragar les despeses de funcionament d’aquests òrgans judicials durant l’any 2013, per un import total màxim d’1.668.620,00 euros, amb càrrec a la consignació de la partida pressupostària JU05 D/460.0001.00/2110/0000. L’import d’aquestes subvencions s’atorgarà segons la xifra d’habitants de cadascun dels municipis, de conformitat amb els padrons municipals referits a l’1 de gener de 2012 declarats oficials mitjançant el Reial decret 1697/2012, de 21 de desembre (BOE núm. 313, de 29.12.2012), i d’acord amb els grups següents: Grup I: fins a 499 habitants: 800 euros. Grup II: entre 500 i 999 habitants: 855 euros. Grup III: entre 1.000 i 2.999 habitants: 1.650 euros. Grup IV: entre 3.000 i 4.999 habitants: 3.000 euros. Grup V: entre 5.000 i 6.999 habitants: 3.250 euros. Grup VI: entre 7.000 i 10.999 habitants: 4.650 euros. Grup VII: entre 11.000 i 19.999 habitants: 5.000 euros. Grup VIII: entre 20.000 i 29.999 habitants: 6.000 euros. Grup IX: entre 30.000 i 39.999 habitants: 6.900 euros. Grup X: 40.000 habitants o més: 8.000 euros. L’atorgament d’aquests imports es farà a la bestreta i amb caràcter previ a la justificació per a tots aquells ajuntaments als quals es va atorgar subvenció per aquest mateix concepte l’any 2012 i l’hagin justificat adequadament en els terminis fixats. Els ajuntaments als quals no es va atorgar subvenció l’any 2012 hauran de fer una sol•licitud per escrit, que signarà el secretari o la secretària de la corporació amb el vistiplau de l’alcalde/essa i que també haurà de signar el/la jutge/essa de pau. A aquesta sol·licitud s’haurà d’adjuntar un pressupost que acrediti les despeses previstes per a l’anualitat de 2013 que siguin directament imputables al jutjat de pau i que cobreixin la totalitat de l’import que correspongui, d’acord amb els grups de població establerts en el punt segon d’aquesta resolució. Igualment s’haurà d’emplenar la memòria de les dades de l’activitat judicial portada a terme pel jutjat de pau durant l’any 2012. Aquestes dades només es podran presentar segons els models normalitzats que estaran disponibles a la pàgina web corresponent del Departament de Justícia. El termini per presentar la sol·licitud serà d’un mes comptador des de la publicació de la resolució d’atorgament en el DOGC. Els ajuntaments beneficiaris han de trametre al Departament de Justícia un certificat emès pel secretari o la secretària de l’ajuntament, amb la signatura del jutge o la jutgessa de pau, acreditatiu que la totalitat de la subvenció atorgada s’ha destinat a sufragar les despeses de funcionament del jutjat de pau respectiu. També s’haurà d’emplenar la memòria de l’activitat judicial portada a terme al jutjat de pau durant l’any 2013. Aquestes dades només es poden presentar segons els models normalitzats que estaran disponibles a la pàgina web corresponent del Departament de Justícia. El termini per a la presentació de la documentació justificativa finalitza el dia 30 de juny de 2014. L’acreditació del compliment del termini es farà mitjançant el segell de registre d’entrada al Departament de Justícia. També s’admetrà la presentació per qualsevol altre mitjà reconegut per la normativa vigent.
> Més informació > Tornar al Sumari

CONTRACTACIÓ: Es fixa el percentatge al fet que es refereix l'article 131 del Reglament General de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques a aplicar en el Ministeri de Foment

El percentatge a incrementar el pressupost d'execució material en concepte de despeses generals, en els contractes competència d'aquest departament, per obtenir el pressupost basi de licitació, al fet que es refereix l'article 131, apartat 1.a) del Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques, aprovat per Reial decret 1098/2001, de 12 d'octubre, es fixa amb caràcter general en el 13 per 100. Aquest percentatge s'aplicarà als projectes que s'aprovin a partir de la publicació de la present ordre. Els projectes ja aprovats i no licitats s'actualitzaran per a l'aplicació d'aquesta ordre. Queden derogades les disposicions d'igual o inferior rang que s'oposin al que es disposa en la present ordre i, en tot cas, les Ordres de 23 de novembre de 1987, del Ministeri d'Obres Públiques i Urbanisme i de 3 de desembre de 1987, del Ministeri de Transports, Turisme i Comunicacions, per les quals es fixen els percentatges de despeses generals als quals es refereix l'article 68 del Reglament general de contractació de l'Estat, aprovat pel Reial decret 982/1987, publicades en els BOE d'1 i 19 de desembre de 1987, respectivament.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic