100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 133 - 29/02/2008]
Es constitueix la Comissió de Comerç i Turisme de la Federació de Municipis de Catalunya La Comissió de Cultura i Joventut de la Federació celebra la seva primera reunió constitutiva
Constituïda la Comissió de Prevenció i Seguretat de l’FMC El Registre de la Propietat: justificació i organització
Protecció i seguretat de dades a les organitzacions Gestió dels riscos greus en l'arc del Mediterrani: intercanvi transfronterer en matèria de protecció civil amb els catalans del Sud
Curs sobre conflictes i convivències Normativa reguladora de la planificació i la gestió de la mobilitat local
Segon Congrés català de la Bicicleta CONSUM: Sistema Arbitral de Consum
ECONOMIA: Número d’identificació fiscal de les persones jurídiques i les entitats sense personalitat jurídica ECONOMIA: Reglament de Defensa de la Competència
ECONOMIA: Jornades sobre el Reglament d’aplicació de la Llei general d’estabilitat pressupostària FORMACIÓ: Primer curs sobre direcció econòmica i financera de les entitats locals
FORMACIÓ: Ajudes 2008 per a plans de formació interadministratius en el marc del IV AFCAP NOVES TECNOLOGIES: Acció estratègica de telecomunicacions i societat de la informació dintre del Pla nacional d’investigació científica, desenvolupament i innovació tecnològica 2008-2011
TREBALL: Consell Estatal de Responsabilitat Social de les Empreses URBANISME: Jornades sobre nous escenaris en l’execució urbana i regional: Llei del sòl 8/2007 i Llei 30/2007 de contractes del sector públic

Es constitueix la Comissió de Comerç i Turisme de la Federació de Municipis de Catalunya

El passat dia 11 de febrer, es va celebrar la primera reunió d’aquesta comissió, sota la presidència de Jordi Baijet, alcalde de Sitges. Aquesta comissió s’estructura en plenari, obert a tots els càrrecs electes delegats pels alcaldes/presidents dels ens adherits a l’entitat, amb una capacitat decisòria limitada i es reunirà, de forma ordinària, amb una periodicitat mínima anual o, si s’escau, la que determini la presidència, d’acord amb la voluntat expressada pel plenari.
> Més informació > Tornar al Sumari

La Comissió de Cultura i Joventut de la Federació celebra la seva primera reunió constitutiva

Amb l’assistència de gairebé una seixantena de càrrecs electes i tècnics locals, el passat dia 4 de febrer es va reunir en la primera sessió constitutiva, la Comissió de Cultura i Joventut de la Federació de Municipis de Catalunya, presidida per Ignasi Cardelús, regidor de l’Ajuntament de Barcelona. En el decurs de la reunió es va acordar dividir la comissió en dues subcomissions; Cultura i Joventut, coordinades cada una d’elles per un vicepresident. La comissió funcionarà en plenari, que es reunirà dues vegades a l’any. Pel que fa a les dues subcomissions, per bé que no s’estableix periodicitat, s’acorda que es reuniran sempre que sigui necessari. Atès el nombre elevat de participants en cada una de les subcomissions, s’estableix que aquestes funcionaran també en comissió permanent, amb l’objectiu de garantir el seu dinamisme i operativitat, i la seva periodicitat serà mensual.
> Més informació > Tornar al Sumari

Constituïda la Comissió de Prevenció i Seguretat de l’FMC

Sota la presidència de Lluís Tejedor, alcalde del Prat de Llobregat, el dia 24 de gener va quedar constituïda la Comissió de Prevenció i Seguretat de la Federació de Municipis de Catalunya. En la reunió es va acordar continuar treballant en règim de sessió plenària, tal i com ja es feia al mandat anterior. Es constituiran, tanmateix, grups de treball específics si així ho requereix el tema a tractar. Les reunions d’aquesta comissió tindran una periodicitat trimestral i en elles es donarà compte de la tasca efectuada i del seguiment dels grups de treball.
> Més informació > Tornar al Sumari

El Registre de la Propietat: justificació i organització

Curs organitzat per la Federació de Municipis de Catalunya, que tindrà lloc el 4 de març, al matí, que pretén fer una presentació general del Registre de la Propietat com a institució, els títols que s’hi inscriuen, els seus efectes i els seus principis d’organització.
> Més informació > Tornar al Sumari

Protecció i seguretat de dades a les organitzacions

Seminari que organitza la Federació de Municipis de Catalunya, per als propers dies 11, 13 i 14 de març, que presenta com establir polítiques de protecció i seguretat per a una gestió correcta de les dades de caràcter personal, tant pel que fa a l’organització interna com ple que fa als fitxers de clients, de màrqueting, de deutors i de creditors.
> Més informació > Tornar al Sumari

Gestió dels riscos greus en l'arc del Mediterrani: intercanvi transfronterer en matèria de protecció civil amb els catalans del Sud

L'Associació Catalana de Tècnics en Protecció Civil (ATPCC) organitza aquesta jornada, que tindrà lloc el dia 6 de març, a l'Ajuntament de Perpinyà. Entre d'altres qüestions, es tractarà sobre l'organització de la protecció civil a França i a Catalunya, experiències en el risc d'inundacions, en les concentracions de persones i en transport de mercaderies perilloses. El trasllat en autorcar a Perpinyà, el dinar, les despeses de la jornada i la traducció simultània estan inclosos en el preu. Les inscripcions i reserves es faran per ordre de pagament i es prioritzaran els socis i sòcies de l'ATPCC. Si voleu més informació, contacteu amb l'email atpcc@atpcc.org
> Més informació > Tornar al Sumari

Curs sobre conflictes i convivències

L’Ajuntament de Sitges ha programat per als propers dies 3, 4 5 de març, la tercera edició del curs Conflictes i Convivències: ordre mundial, democràcia i identitats, que reunirà a Sitges durant tres dies, responsables polítics, analistes, assagistes i periodistes per reflexionar envers el que podria ser un sistema internacional basat en el dret i la justícia.
> Més informació > Tornar al Sumari

Normativa reguladora de la planificació i la gestió de la mobilitat local

Des de l’àrea de Medi Ambient de l’Ajuntament de Reus es vol contribuir a la generació de debat, reflexions i coneixement en el món local sobre el model de mobilitat que planifiquem per al futur en les nostres poblacions. És per això que han organitzat dos seminaris específics de formació sobre la normativa reguladora de la planificació i la gestió de la mobilitat local, per als dies 3 i 17 de març, amb l’objectiu de poder conèixer els marcs de referència bàsics i d’aprofundir en els diferents aspectes instrumentals per a l’ús quotidià en els espais de treball. Per a més informació, poseu-vos en contacte amb el 977 75 12 72. Properament funcionarà un link amb més informació dels programes.
> Més informació > Tornar al Sumari

Segon Congrés català de la Bicicleta

Els propers dies 28, 29, 30 i 31 de maig i 1 de juny, se celebrarà a l'Hospitalet de Llobregat, el segon congrés català de la bicicleta, amb l'objectiu d'abordar tres temes que tenen relació amb l’extensió del fenomen de la bicicleta: la comunicació, la salut i l’ educació. Es pretén conèixer bones i noves pràctiques educatives en el camp de l’ensenyament, i també estar al dia dels avenços científics en la relació bicicleta i salut. També es vol que comunicadors de prestigi facin les seves aportacions a propòsit de com cal tractar la implantació de la bicicleta i facin propostes per a millorar el estatus social del nostre vehicle. El congrés s'adreça principalment a autoritats amb responsabilitats en el medi ambient, la mobilitat, l’esport, la salut, la comunicació, periodistes, agents de policia, educadors, estudiants, professors i mestres, metges i infermeres, empresaris de la mobilitat, fabricants, persones interessades en la mobilitat sostenible, entitats esportives relacionades amb la bicicleta, entitats d'usuaris i usuaris interessats.
> Més informació > Tornar al Sumari

CONSUM: Sistema Arbitral de Consum

Aquesta norma es dicta a l’empara de l’article 149.1, 5.ª i 6.ª de la Constitució, que atribueix a l’Estat les competències exclusives en matèria d’Administració de justícia i de legislació processal respectivament. La norma té com a objecte regular l’organització del Sistema Arbitral de Consum i el procediment de l’arbitratge de consum. El Sistema Arbitral de Consum és l’arbitratge institucional de resolució extrajudicial, de caràcter vinculant i executiu per ambdues parts, dels conflictes sorgits entre els consumidors i usuaris i les empreses o professionals, en relació als drets legalment o contractualment reconeguts al consumidor.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Número d’identificació fiscal de les persones jurídiques i les entitats sense personalitat jurídica

Aquesta ordre, que entrarà en vigor l’1 de juliol de 2008, estableix que el número d’identificació fiscal de les persones jurídiques i de les entitats sense personalitat jurídica estarà format per nou caràcters, amb la composició següent: a) una lletra, que informarà sobre la forma jurídica, si es tracta d’una entitat espanyola o, si escau, el caràcter d’entitat estrangera o d’establiment permanent d’una entitat no resident a Espanya; b) un número aleatori de set dígits; c) un caràcter de control. Per a les entitats espanyoles, el número d’identificació fiscal començarà amb una lletra que inclourà informació sobre la seva forma jurídica: A, societats anònimes; B, societats de responsabilitat limitada; c, societats col·lectives; D, societats comanditàries; E, comunitats de béns i herències jacents; F, societats cooperatives; G, associacions; H, comunitats de propietaris en règim de propietat horitzontal; J, societats civils, amb o sense personalitat jurídica; P, corporacions locals; Q, organismes públics; R, congregacions i institucions religioses; S, òrgans de l’Administració de l’Estat i de les comunitats autònomes; U, unions temporals d’empreses.; i V, altres tipus no definits.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Reglament de Defensa de la Competència

Continuant amb la reforma del sistema nacional de protecció i promoció de la competència, el govern ha elaborat aquest reglament, que desenvolupa la Llei 15/2007, de 3 de juliol, de defensa de la competència. El Reglament s’estructura en dos títols, el primer “De la defensa de la competència” desenvolupa qüestions substantives de la defensa de la competència regulades en la Llei 15/2007, de 3 de juliol, específicament aspectes relacionats amb les conductes de menor importància, les concentracions econòmiques, les ajudes públiques i la promoció de la competència; dintre d’aquest títol, el capítol tercer es destina a la regulació dels ajuts públics, tot tenint en compte la normativa comunitària. El segon títol “Dels procediments en matèria de defensa de la competència” desenvolupa diferents procediments regulats en l’esmentada Llei 15/2007.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Jornades sobre el Reglament d’aplicació de la Llei general d’estabilitat pressupostària

L’objectiu d’aquestes jornades és donar a conèixer el Reglament d’aplicació de la Llei general d’estabilitat pressupostària en les entitats locals, al personal al servei de l’Administració local que ocupi llocs de responsabilitat en àrees relacionades amb els objectius del curs. El termini de presentació de sol·licituds finalitzarà cinc dies naturals abans del començament de cadascuna d’elles.
> Més informació > Tornar al Sumari

FORMACIÓ: Primer curs sobre direcció econòmica i financera de les entitats locals

Es convoca, a través del Centre d’Estudis Locals i Territorials, en aplicació dels programes de formació en Administració local i territorial, un curs superior de direcció economicofinancera de les entitats locals. El termini de presentació de sol·licituds finalitza el 3 de març de 2008.
> Més informació > Tornar al Sumari

FORMACIÓ: Ajudes 2008 per a plans de formació interadministratius en el marc del IV AFCAP

L’INAP, de conformitat amb allò previst a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en l’Ordre de 10 de gener de 2008, del Ministeri d’Administracions Públiques, convoca ajudes per finançar plans de formació contínua de caràcter interadministratiu entre els promotors previstos en els apartats 1, 2 i 3 de l’article 10 del IV Acord de Formació Contínua en les Administracions Públiques. Les ajudes es destinaran a subvencionar, durant l’exercici 2008, els plans de formació contínua interadministratius promoguts en l’àmbit de l’Administració general de l’Estat, administracions de les comunitats i ciutats autònomes i Administració local, presentats en nom d’un únic promotor per una sola vegada, per les comissions de coordinació, si escau, o a través de compromisos formals per escrit, o bé mitjançant acords o convenis amb altres possibles promotors, amb subjecció als requisits establerts en aquesta convocatòria. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a comptar des del següent al de la publicació en el BOE d’aquesta resolució de convocatòria de les ajudes per al 2008.
> Més informació > Tornar al Sumari

NOVES TECNOLOGIES: Acció estratègica de telecomunicacions i societat de la informació dintre del Pla nacional d’investigació científica, desenvolupament i innovació tecnològica 2008-2011

Aquesta acció estratègica s’articula en les àrees i els subprogrames següents: àrea d’actuació d’economia digital del Pla Avança (subprograma Avança Formació; subprograma Avança I+D; subprograma Avança PIME); i àrea d’actuació de Ciutadania Digital del Pla Avança (subprograma Avança Ciutadania digital; subprograma Avança Serveis públics digitals; subprograma Avança Infraestructures; subprograma Avança Continguts). L’àmbit temporal de vigència d’aquesta ordre coincideix amb el de l’esmentat Pla nacional: des del dia següent a la seva publicació en el BOE fins al 31 de desembre de 2011. Podran tenir la condició de beneficiàries, entre d’altres, les entitats locals definides en l’article 3 de la Llei reguladora de les bases de règim local.
> Més informació > Tornar al Sumari

TREBALL: Consell Estatal de Responsabilitat Social de les Empreses

Constitueix l’objecte d’aquest reial decret la creació i la regulació del Consell Estat de Responsabilitat Social de les Empreses. Els objectius d’aquest òrgan són constituir un fòrum de debat sobre responsabilitat social de les empreses entre les organitzacions empresarials i sindicals més representatives, administracions públiques i altres organitzacions i institucions de reconeguda representativitat en l’àmbit de la responsabilitat social de les empreses; fomentar les iniciatives sobre responsabilitat social de les empreses; informar, si escau, sobre les iniciatives i les regulacions públiques que afectin les actuacions d’empreses, organitzacions i institucions públiques i privades; promocionar estàndards i/o característiques de les memòries i/o informes de responsabilitat social de les empreses i de sostenibilitat, així com eines més adients per a la seva elaboració i seguiment; i analitzar el desenvolupament de la responsabilitat social de les empreses a Espanya, la Unió Europea i tercers països, i informar sobre actuacions en matèria de responsabilitat social de les empreses.
> Més informació > Tornar al Sumari

URBANISME: Jornades sobre nous escenaris en l’execució urbana i regional: Llei del sòl 8/2007 i Llei 30/2007 de contractes del sector públic

Aquestes jornades tenen com a objectiu l’estudi i l’anàlisi dels nous escenaris sorgits en l’execució urbana i territorial, la incidència de la Unió Europea, la sostenibilitat, els aspectes econòmics en relació amb la Llei del sòl 8/07 i a la Llei del contractes del sector públic 30/07. Els destinataris seran tècnics urbanistes INAP i directius i responsables de l’Administració local que ocupin llocs de responsabilitat en aquelles àrees relacionades amb els objectius del programa. El termini de presentació de sol·licituds finalitzarà el dia 14 d’abril de 2008.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic