100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 166 - 05/12/2008]
ECONOMIA: Es creen un Fons estatal d’inversió local i un Fons especial de l’Estat per a la dinamització de l’economia i l’ocupació i s’aproven crèdits extraordinaris per atendre al seu finançament Convocatòria social per l’educació a Catalunya
Experts en l'audiovisual i representants municipals analitzen sistemes alternatius de TDT pública local Ecologia urbana
Implantació d’un sistema de gestió de prevenció de riscos laborals OHSAS 18001 El Pla director de clavegueram com a eina de gestió municipal: metodologia i exemples
ECONOMIA: Mesures urgents a adoptar en matèria econòmica, fiscal, d’ocupació i d’accés a l’habitatge FESTES: Calendari de festes locals a la Comunitat Autònoma de Catalunya per a l'any 2009
FONS EUROPEUS: Operacions dels ens locals susceptibles de ser cofinançades pel Feder per al període de 2007-2013 FONS EUROPEUS: Operacions dels ens locals susceptibles de cofinançament pel Feder, per al període 2007-2013
HABITATGE: Modificació del Decret 455/2004, de 14 de desembre, de regulació del Pla de rehabilitació d'habitatges de Catalunya HISENDA: Modificació del Decret 339/2006, de 5 de setembre, de desplegament de la Llei 10/1997, de 3 de juliol, de la renda mínima d'inserció
MEDI AMBIENT: Ajuts per al foment de la recollida selectiva de la fracció orgànica de residus municipals MEDI AMBIENT: Ajuts per a la clausura total o parcial de dipòsits controlats per a residus municipals de titularitat pública i de punts d'abocament incontrolat de residus de la construcció per a l'any 2009
MÓN RURAL: Programes de desenvolupament rural per tal d'aplicar la metodologia Leader a les comarques de l'Alta Ribagorça, el Pallars Jussà i el Pallars Sobirà, en el marc del Programa de desenvolupament rural de 2007-2013 TRANSPORTS: Tarifes aplicables als serveis interurbans de taxi

ECONOMIA: Es creen un Fons estatal d’inversió local i un Fons especial de l’Estat per a la dinamització de l’economia i l’ocupació i s’aproven crèdits extraordinaris per atendre al seu finançament

Aquest reial decret llei té com a objecte la dotació de dos fons extraordinaris. Un, destinat a promoure la realització, per part dels Ajuntaments, d’inversions creadores d’ocupació i, un altre, la finalitat del qual és dur a terme actuacions encaminades a millorar la situació conjuntural de determinats sectors econòmics estratègics i portar a terme projectes amb un alt impacte en la creació d’ocupació.
> Més informació > Tornar al Sumari

Convocatòria social per l’educació a Catalunya

Més de 30 entitats representants de la societat civil catalana van reclamar el dijous dia 4 de desembre un compromís amb el futur de l’educació al nostre país
> Més informació > Tornar al Sumari

Experts en l'audiovisual i representants municipals analitzen sistemes alternatius de TDT pública local

La trobada va tenir lloc el dimarts 2 de desembre al Palau Robert, a Barcelona, organitzada pel Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC), en col·laboració amb la Federació de Municipis de Catalunya (FMC) i l’Associació Catalana de Municipis i Comarques (ACM). En la inauguració hi van intervenir el president de l'FMC, Manuel Bustos; el president de l’ACM, Salvador Esteve, el director general de Difusió Corporativa del Departament de la Presidència, Jordi Fortuny, i el president del CAC, Josep Maria Carbonell.
> Més informació > Tornar al Sumari

Ecologia urbana

La Federació de Municipis de Catalunya organitza aquest curs els propers dies 10, 11, 16 i 18 de desembre, adreçat principalment a arquitectes municipals, tècnics ambientals municipals i personal de l’administració local en general, enginyers i altres persones interessades. Les ciutats s’han de poder concebre de manera global, considerant els seus elements de planificació (l’edificació, la mobilitat, els serveis, les infraestructures, etc.) com a parts indivisibles del conjunt. Des dels ajuntaments, la planificació de les ciutats s’ha de fer sota certs criteris de sostenibilitat i els tècnics encarregats de dur-la a terme han de tenir la formació adequada.
> Més informació > Tornar al Sumari

Implantació d’un sistema de gestió de prevenció de riscos laborals OHSAS 18001

Amb l’objectiu de conèixer el sistema de gestió de prevenció de riscos laborals normalitzats i la seva relació amb la llei de prevenció, conèixer els requisits de la norma OHSAS 18001, definir les fases d’implantació d’un SGPRL i establir els requisits d’auditoria, revisió i millora contínua del SGPRL, la Federació de Municipis de Catalunya ha organitzat un curs per als propers dies 15, 17 i 18 de desembre, a Barcelona.
> Més informació > Tornar al Sumari

El Pla director de clavegueram com a eina de gestió municipal: metodologia i exemples

Jornada que tindrà lloc el 17 de desembre, en la que l’Oficina Tècnica d’Equipaments i Infraestructures de la Diputació de Barcelona parlarà de l’experiència que ha desenvolupat en els darrers anys en el suport tècnic vinculat al Pla director de clavegueram, l’eina que es posa a l’abast dels municipis per afrontar aquests problemes d’una manera global i a llarg termini.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Mesures urgents a adoptar en matèria econòmica, fiscal, d’ocupació i d’accés a l’habitatge

Mitjançant aquesta norma s’aprova un conjunt de mesures complementàries de caràcter laboral, financer i fiscal amb l’objectiu de frenar la destrucció de l’ocupació i afavorir-ne la creació. En el capítol primer es regula una nova bonificació en les quotes empresarials de la Seguretat Social per a aquells empresaris que contractin de forma indefinida a treballadors desocupats amb fills al seu càrrec. Així mateix, s’augmenta el percentatge de capitalització de la prestació per desocupació amb la finalitat d’augmentar les possibilitats que els treballadors desocupats puguin convertir-se en treballadors autònoms. En el capítol segon es regulen les condicions perquè les persones desocupades i els autònoms que hagin vist disminuïts els seus ingressos com a conseqüència de la crisi, puguin accedir a una moratòria temporal i parcial en el pagament de les quotes hipotecàries. L’aplicació d’aquestes mesures exigirà el previ acord entre l’interessat i l’entitat de crèdit creditora. En el capítol tercer es regulen diverses mesures en matèria tributària destinades a estendre els beneficis fiscals de què gaudeixen els titulars de comptes ahorro-vivienda, i els propietaris d’habitatges que estiguin suportant crèdits hipotecaris o que hagin decidit transmetre els habitatges per adquirir un de nou d’ús habitual.
> Més informació > Tornar al Sumari

FESTES: Calendari de festes locals a la Comunitat Autònoma de Catalunya per a l'any 2009

Es fixa el calendari laboral de festes de caràcter local per a l'any 2009 a la Comunitat Autònoma de Catalunya, distribuïdes per comarques.
> Més informació > Tornar al Sumari

FONS EUROPEUS: Operacions dels ens locals susceptibles de ser cofinançades pel Feder per al període de 2007-2013

S’aproven les bases reguladores per seleccionar operacions dels ens locals de la demarcació de Tarragona susceptibles de ser cofinançades pel Feder de Catalunya de 2007-2013, eix 1, economia del coneixement i innovació i desenvolupament empresarial, d'acord amb el que consta a l'annex 1 i l'annex 2 d'aquesta ordre. S’obre, així mateix, la convocatòria per presentar sol·licituds d'operacions susceptibles de ser cofinançades pel Feder eix 1, demarcació de Tarragona, per a la convocatòria quadriennal de 2007-2010. Poden ser ens beneficiaris els ens locals de la demarcació de Tarragona que defineixen els articles 1 i 2 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, i els consorcis d'aquest mateix àmbit territorial que preveuen els articles 269 i següents de la disposició esmentada. Els ens beneficiaris seran, amb caràcter general, els executors de cadascuna de les operacions, llevat dels casos en què, en virtut de la seva facultat d'autoorganització i en el marc dels acords corresponents, l'ens beneficiari decideixi que l'operació l'executin altres ens públics. En aquest cas, l'existència d'un ens executor diferent del beneficiari s'haurà de comunicar en el moment de presentar la sol·licitud. Els projectes presentats han de tenir una despesa subvencionable mínima de 200.000 euros. El formulari de sol·licitud i les instruccions per emplenar-lo i per trametre'l per mitjans telemàtics estaran a disposició dels ens beneficiaris a l'extranet de les administracions catalanes (www.eacat.cat), així com al portal de la Diputació de Tarragona (www.diputaciodetarragona.cat/) i al portal de municipis i comarques Municat (www.municat.net). La Diputació de Tarragona prestarà l'assistència necessària als ens locals de la seva demarcació en la tramesa de les respectives sol·licituds. Les sol·licituds s'han de presentar en un termini de tres mesos a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta ordre en el DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari

FONS EUROPEUS: Operacions dels ens locals susceptibles de cofinançament pel Feder, per al període 2007-2013

S’aproven les bases reguladores per seleccionar operacions dels ens locals de la demarcació de Girona susceptibles de cofinançament per part del Feder Catalunya 2007-2013, Eix 1 (Economia del coneixement i innovació i desenvolupament empresarial), que consten en l'annex 1 d'aquesta ordre. Així mateix, es convoca el termini de presentació de sol·licituds d'operacions susceptibles de cofinançament per part del Feder Eix 1, demarcació de Girona, per a la convocatòria quadriennal 2007-2010. Poden ser ens beneficiaris els ens locals de la demarcació de Girona definits en els articles 1 i 2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, i els consorcis d'aquest mateix àmbit territorial previstos en els articles 269 i següents de la disposició esmentada. Els ens beneficiaris seran, amb caràcter general, els executors de cadascuna de les operacions, llevat dels casos en què, en virtut de la seva facultat d'autoorganització i en el marc dels acords corresponents, l'ens beneficiari decideixi que l'operació s'executi per altres ens públics. En aquest cas, l'existència d'un ens executor diferent al beneficiari, s'haurà de comunicar en el moment de presentar la sol·licitud. El formulari de sol·licitud i les instruccions per emplenar-lo i per trametre'l per mitjans telemàtics estaran a disposició dels ens beneficiaris a l'extranet de les administracions catalanes (www.eacat.cat), així com al portal de la Diputació de Girona (www.ddgi.cat) i en el portal de municipis i comarques Municat (www.municat.net). La Diputació de Girona prestarà l'assistència necessària als ens locals de la seva demarcació en la tramesa de les respectives sol·licituds. Les sol·licituds s'han de presentar en un termini de tres mesos a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta ordre en el DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari

HABITATGE: Modificació del Decret 455/2004, de 14 de desembre, de regulació del Pla de rehabilitació d'habitatges de Catalunya

El Decret 455/2004, de 14 de desembre, de regulació del Pla de rehabilitació d'habitatges de Catalunya ha estat un instrument útil per donar ajuts a la rehabilitació dels edificis i dels habitatges a les comunitats de propietaris i a les famílies que ho han sol·licitat. Aquest decret ha estat modificat parcialment pel Decret 244/2005, de 8 de novembre, d'actualització del Pla per al dret a l'habitatge 2004-2007, i pel Decret 152/2008, de 29 de juliol, pel qual es regulen l'habitatge concertat i l'habitatge de lloguer amb opció de compra, i s'adopten altres mesures en matèria d'habitatge. La difícil situació econòmica en què avui es troben moltes llars i moltes comunitats de propietaris dificulta que s'escometin obres de rehabilitació necessàries en els seus edificis. Atès que la rehabilitació és considerada un àmbit de màxima prioritat dins les polítiques d'habitatge i les polítiques econòmiques generals per fer front a l'actual situació de crisi, es proposa la modificació puntual del Decret 455/2004, de 14 de desembre, de regulació del Pla de rehabilitació d'habitatges de Catalunya per incloure la possibilitat de donar bestretes o fer pagaments parcials de les subvencions atorgades.
> Més informació > Tornar al Sumari

HISENDA: Modificació del Decret 339/2006, de 5 de setembre, de desplegament de la Llei 10/1997, de 3 de juliol, de la renda mínima d'inserció

Aquesta modificació del decret pretén millorar la protecció del col·lectiu de famílies monoparentals i nuclears amb fills, que veuran incrementat l'import de la seva prestació econòmica, en incrementar-se l'import dels complements per a membres addicionals i els ajuts complementaris que corresponguin, d'acord amb la seva situació familiar. D'altra banda, també es modifica, racionalitza i simplifica la gestió dels ajuts complementaris que es van preveure per estimular la inserció laboral mitjançant el Decret 408/2006, de 24 d'octubre, i de la tramitació de les prestacions de l'RMI. Així, es pretén que, independentment de les dificultats per assolir una ocupació, totes les persones que facin l'esforç de buscar i aconseguir un treball se'n vegin beneficiades. En aquest sentit, es redueix de tres mesos a un mes la durada mínima exigida de l'ocupació per poder percebre aquest ajut complementari. La modificació del tractament dels ajuts complementaris d'inserció laboral comporta, a la pràctica i alhora, la unificació, en un únic acte administratiu, de les resolucions de suspensió de la prestació econòmica i de concessió dels ajuts complementaris, en ser coincidents en un mateix moment, amb la qual cosa es podrà assolir una agilitat, una simplificació i un control més òptims.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Ajuts per al foment de la recollida selectiva de la fracció orgànica de residus municipals

S’aproven les bases i es fa pública la convocatòria d'ajuts per a l'any 2009 destinada als ens locals de Catalunya per fomentar la recollida selectiva de la fracció orgànica de residus municipals. Aquesta convocatòria es regeix per les bases que es publiquen a l'annex d'aquesta resolució. Aquests ajuts tenen per objecte donar suport a la implantació i al foment de la recollida selectiva de la fracció orgànica de residus municipals (en endavant FORM) i de la fracció vegetal (en endavant FV). Aquests ajuts tenen com a beneficiaris els ens locals de Catalunya, prèvia adhesió a la plataforma EACAT (ajuntaments, entitats municipals metropolitanes, consells comarcals, mancomunitats de municipis, consorcis i diputacions) que fomentin la recollida selectiva de la matèria orgànica i/o l'autocompostatge, que iniciïn o estenguin el servei a un àmbit de població superior i/o realitzin actuacions que impliquin una millora substancial quantitativa i qualitativa de la recollida selectiva de la FORM i/o de la FV, així com de l'autocompostatge. Per poder ésser beneficiaris d'aquests ajuts, amb caràcter previ a la sol·licitud de subvenció, els ens locals hauran d'haver complimentat el formulari sobre la gestió dels residus municipals i especialment sobre l'estat de la recollida selectiva de la fracció orgànica al seu àmbit d'actuació (model RS/FORM2009). L'accés per complimentar aquest formulari serà a través de la web de l'Agència de Residus de Catalunya: . Per poder accedir a la present convocatòria, l'ens local sol·licitant haurà de fer constar que ha complimentat el formulari sobre la gestió dels residus municipals i especialment sobre l'estat de la recollida selectiva de la fracció orgànica al seu àmbit d'actuació (model RS/FORM2009), d'acord amb la base 1.3 de la present convocatòria. La sol·licitud de subvenció es realitzarà mitjançant el formulari de sol·licitud, el qual es troba a disposició dels ens locals sol·licitants a l'extranet de les administracions catalanes EACAT, a l'adreça . El registre telemàtic de l'Agència de Residus de Catalunya és l'únic registre habilitat per a la recepció telemàtica d'aquestes sol·licituds. La sol•licitud efectuada per mitjans telemàtics es considerarà presentada davant l'Agència de Residus de Catalunya quan s'enregistri en el registre telemàtic de l'Agència de Residus de Catalunya i quedi constància de les dades següents: número de registre d'entrada, data i hora de presentació, tipus de document i assumpte, identificació de la persona sol·licitant i l'òrgan al qual s'adreça la sol·licitud. El termini serà de dos mesos comptats des del 2 de gener de 2009.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Ajuts per a la clausura total o parcial de dipòsits controlats per a residus municipals de titularitat pública i de punts d'abocament incontrolat de residus de la construcció per a l'any 2009

S’aproven les bases i es fa pública la convocatòria d'ajuts per a l'any 2009 destinats als ens locals de Catalunya per a la clausura total o parcial de dipòsits controlats per a residus municipals de titularitat pública i de punts d'abocament incontrolat de residus de la construcció. Aquesta convocatòria es regeix per les bases que es publiquen a l'annex de la present resolució. Aquests ajuts tenen per objecte la clausura i la revegetació de dipòsits controlats de residus municipals de titularitat pública i de punts d'abocament incontrolat de residus de la construcció, amb les mesures correctores adients per eliminar els impactes ambientals ocasionats, i comprenen la redacció del projecte, l'execució i la direcció de l'obra. Els beneficiaris dels ajuts hauran de ser propietaris o posseïdors del sòl en el qual s'hagi de dur a terme l'actuació objecte de la subvenció. Poden concórrer a aquesta convocatòria els ens locals (els ajuntaments, les entitats municipals descentralitzades, els consells comarcals, les mancomunitats de municipis, els consorcis i les diputacions) prèvia adhesió a la plataforma EACAT. La sol·licitud de subvenció es realitzarà mitjançant el formulari de sol·licitud, el qual és a disposició dels ens locals sol·licitants a l'extranet de les administracions catalanes, EACAT, adreça http://www.eacat.cat. El termini serà de dos mesos, comptadors des del 2 de gener de 2009.
> Més informació > Tornar al Sumari

MÓN RURAL: Programes de desenvolupament rural per tal d'aplicar la metodologia Leader a les comarques de l'Alta Ribagorça, el Pallars Jussà i el Pallars Sobirà, en el marc del Programa de desenvolupament rural de 2007-2013

Aquesta ordre té per objecte establir la convocatòria, les normes per a la presentació i els criteris de selecció del programa de desenvolupament territorial i del grup d'acció local responsable de gestionar-lo per tal d'aplicar a les comarques de l'Alta Ribagorça, el Pallars Jussà i el Pallars Sobirà l'eix 4 d'aplicació de la metodologia Leader del PDR de 2007-2013, aprovat mitjançant la Decisió de la Comissió C(2008) 702, de 15 de febrer de 2008. L'àmbit territorial elegible pertany a les comarques de l'Alta Ribagorça, el Pallars Jussà i el Pallars Sobirà. Les sol·licituds s'adreçaran al director o la directora general de Desenvolupament Rural del Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural (DAR) i es presentaran en el model normalitzat que facilitaran els serveis territorials, les oficines comarcals del DAR o els serveis centrals del Departament. El termini màxim de presentació de sol·licituds/candidatures serà de set dies a comptar de l'endemà de la publicació d'aquesta ordre al DOGC, i la sol·licitud la formalitzarà la persona representant del grup d'acció local, degudament autoritzada mitjançant l'acord corresponent de l'òrgan rector del grup.
> Més informació > Tornar al Sumari

TRANSPORTS: Tarifes aplicables als serveis interurbans de taxi

L'article 31.2 de la Llei 19/2003, de 4 de juliol, del taxi, estableix la competència del Departament de Política Territorial i Obres Públiques per a l'aprovació del règim de tarifes aplicable als serveis interurbans de taxi. L'increment que han experimentat els costos d'explotació dels serveis interurbans de taxi d'ençà del darrer augment de tarifes que autoritza l'Ordre PTO/459/2007, de 12 de desembre, determina la necessitat de revisar les tarifes aplicables a aquests serveis amb la finalitat d'actualitzar-les d'acord amb l'evolució dels seus costos d'explotació. Cal assenyalar que a l'objecte d'homogeneïtzar la regulació d'aquestes tarifes amb les de les tarifes de taxi urbanes dels principals nuclis de població de Catalunya, s'ha optat per adaptar la franja nocturna tot establint-la en el període comprès entre les 20 hores i les 8 hores, considerant-se en aquest mateix sentit també convenient afegir un nou suplement pel concepte d'entrada i sortida d'aeroport. Per altra banda, s'actualitza el suplement nocturn i de dissabtes i festius, i es mantenen les determinacions corresponents per a l'aplicació de les tarifes fixades en l'ordre en supòsits específics que així ho requereixen, com és el cas dels serveis concertats telefònicament o mitjançant radiotaxi i dels serveis mixtos urbans i interurbans, i també les condicions per a la incorporació de les tarifes en els comptadors taxímetres i els paràmetres corresponents.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic