100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 170 - 09/01/2009]
Creació de blogs: creació bàsica en línia i creació avançada (hostatge o hosting) ECONOMIA: Pressupostos generals de l’Estat per a l’any 2009
ECONOMIA: Mesures fiscals i financeres ASSOCIACIONS: Pla de comptabilitat de les fundacions i les associacions subjectes a la legislació de la Generalitat de Catalunya
CULTURA: Consell Nacional de la Cultura i de les Arts ENERGIA: Garantia i qualitat del subministrament elèctric
FIRES: Calendari d'activitats firals de Catalunya de 2009 FORMACIÓ: Plans de formació contínua exercici 2009 en el marc del IV Acord de formació contínua en les Administracions Públiques
FUNCIÓ PÚBLICA: Retribucions de personal HABITATGE: Pla estatal de l’habitatge i rehabilitació 2009-2012
HABITATGE: Es prorroga la vigència del Decret d'actualització del Pla per al dret a l'habitatge 2004-2007 PADRÓ: Xifres oficials de població resultants de la revisió del padró municipals referides a l’1 de gener de 2008
PROTECCIÓ DE DADES: Registre de Protecció de Dades de Catalunya TREBALL: Salari mínim interprofessional per l’any 2009
TURISME: Modernització de destinacions turístiques madures  

Creació de blogs: creació bàsica en línia i creació avançada (hostatge o hosting)

El fenomen dels blogs ha transcendit l’àmbit personal per convertir-se en un mitjà que empreses en general, mitjans de comunicació de massa i la mateixa administració utilitzen per dinamitzar la participació i aprendre què pensa el públic objectiu dels seus productes o serveis. És per això que la Federació de Municipis de Catalunya organitza aquest curs, que tindrà lloc a Barcelona, els dies 27 i 29 de gener i 3 i 5 de febrer de 2009.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Pressupostos generals de l’Estat per a l’any 2009

La Llei de pressupostos per a l’any 2009 consolida la reorientació de la despesa cap a programes que impulsin la productivitat, que es manifesta a través de tres tipus de mesures: la inversió pública en infraestructures, l’esforç en investigació, desenvolupament i innovació tecnològica, així com en l’àmbit de l’educació. Es tracta, en definitiva, d’incrementar el capital públic, tot contribuint a augmentar el potencial de creixement de l’economia espanyola. Aquesta llei reflecteix també, el caràcter social que el govern està donant a la seva política econòmica, mitjançant el desenvolupament de mesures que permetin la millora del benestar i de la cohesió social, tot assegurant que els beneficis del creixement arribin a tots els ciutadans. La llei acomoda aquest conjunt de mesures dintre del compromís amb l’estabilitat d’acord amb aquest objectiu, fixat per al període 2009-2011 per acord del Consell de Ministres de 30 de maig de 2008, aprovat pel Ple del Congrés el 12 de juny i ratificat el 26 de juny de 2008.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Mesures fiscals i financeres

Aquesta llei entra en vigor l’1 de gener de 2009.
> Més informació > Tornar al Sumari

ASSOCIACIONS: Pla de comptabilitat de les fundacions i les associacions subjectes a la legislació de la Generalitat de Catalunya

Els canvis que darrerament s’han produït en la normativa mercantil i comptable espanyola com també aquells provocats per les noves competències assumides per la Generalitat de Catalunya en matèria d'associacions, fan necessària l'aprovació d'un nou Pla de comptabilitat per a les fundacions i les associacions, amb un doble objectiu: a) Incorporar els nous criteris comptables per a la seva harmonització internacional amb base a la normativa de la UE; i, b) Integrar en un sol text normatiu la legislació comptable aplicable a les fundacions i a les associacions.
> Més informació > Tornar al Sumari

CULTURA: Consell Nacional de la Cultura i de les Arts

La Llei 6/2008, del 13 de maig, va crear el Consell Nacional de la Cultura i de les Arts, entitat de dret públic que té com a finalitats assessorar el Govern amb relació a la política cultural i organitzar la política de suport i de promoció de la creació artística. L'òrgan superior de govern del Consell Nacional de la Cultura i de les Arts és el Plenari, al qual corresponen les màximes facultats de direcció de les activitats del Consell. L'article 9 regula l'estatut personal dels membres d'aquest òrgan. La redacció del precepte, però, pot portar a confusió sobre els òrgans del consell als quals és aplicable, ja que fa una referència genèrica als membres del consell, quan en realitat s'està referint únicament als membres del plenari. Així mateix, es considera necessari modificar el règim d'incompatibilitats previst per als membres del plenari. D'una banda, cal aclarir quin és el règim d'incompatibilitats aplicable als membres en funció que la dedicació sigui exclusiva o a temps parcial. D'altra banda, atès que les funcions que corresponen als membres del plenari amb dedicació a temps parcial es van modificar al llarg de la tramitació parlamentària de la Llei 6/2008, cal adequar el règim d'incompatibilitats que els és aplicable. Per aquests motius, ha estat necessari aprovar una llei de modificació de l'article 9 de la Llei 6/2008, i també de l'article 12.2, relacionat amb l'anterior.
> Més informació > Tornar al Sumari

ENERGIA: Garantia i qualitat del subministrament elèctric

El fort creixement en els darrers anys tant de la demanda mitjana anual com de les puntes d'estiu i d'hivern, i també les insuficiències que s'han manifestat a la xarxa, fan necessàries unes mesures addicionals per a assegurar la garantia del subministrament al conjunt dels consumidors i els usuaris. En aquest sentit, aquesta llei estableix un seguit de requeriments amb relació als drets i les obligacions de les empreses elèctriques envers els consumidors i els usuaris, les inspeccions de les instal·lacions, el procediment aplicable per a les autoritzacions administratives, la definició de criteris de disseny i configuració de la xarxa i el control dels plans d'inversió de les empreses elèctriques.
> Més informació > Tornar al Sumari

FIRES: Calendari d'activitats firals de Catalunya de 2009

Es publica al DOGC el calendari d'activitats firals de Catalunya de l’any 2009.
> Més informació > Tornar al Sumari

FORMACIÓ: Plans de formació contínua exercici 2009 en el marc del IV Acord de formació contínua en les Administracions Públiques

L’INAP, d’acord amb allò previst en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en l’Ordre de 10 de gener de 2008, del MAP (BOE 23 de gener), convoca la concessió d’ajudes per finançar plans de formació contínua. Aquestes ajudes es destinaran a subvencionar, durant l’exercici 2009, els plans de formació contínua promoguts per l’Administració general de l’Estat, entitats locals, federacions de municipis i províncies i organitzacions sindicals a les quals fan referència els apartats 4r i 5è de l’article 10 del IV AFCAP. La quantia prevista com a dotació de caràcter ordinari per a l’exercici 2009 en el pressupost de l’INAP és de 140.158.500,00 euros. L’import que es convoca en aquesta resolució, per ajuts al desenvolupament de plans de formació en les organitzacions sindicals, Administració local i Administració de l’Estat és de 80.005.621,20 euros. Les sol·licituds, adreçades a la directora de l’INAP, es presentaran en suport paper en el Registre General d’aquest organisme o en qualsevol dels registres o oficines previstos en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Els promotors que pertanyin a l’àmbit de l’Administració local hauran de remetre també les sol·licituds i la resta de la documentació a la Comissió de Formació Contínua de l’Administració Local, amb domicili actual al c. Nuncio, 8 – 28005 Madrid, per tal de facilitar el coneixement anticipat de les sol·licituds, sense que aquest tràmit eximeixi de l’obligació de presentar la documentació en el Registre general de l’INAP. El termini de presentació de sol·licituds finalitza el 31 de gener de 2009.
> Més informació > Tornar al Sumari

FUNCIÓ PÚBLICA: Retribucions de personal

Amb la finalitat de facilitar la confecció de les nòmines que s’han d’elaborar per satisfer les retribucions dels funcionaris inclosos en l’àmbit d’aplicació de la Llei 30/1984, de 2 d’agost, la Secretaria d’Estat ha dictat una sèrie d’instruccions que es limiten a aplicar estrictament allò disposat a la Llei de pressupostos generals de l’Estat per a l’any 2009 i en les precedents pel que fa a llurs normes de vigència indefinida.
> Més informació > Tornar al Sumari

HABITATGE: Pla estatal de l’habitatge i rehabilitació 2009-2012

El Pla estatal de l’habitatge i rehabilitació per al període 2009-2012 ha partit d’una anàlisi rigorosa de la situació de necessitat de l’habitatge de la població espanyola tot inserint aquest estudi en la particular situació del sector de l’habitatge, en relació amb el sector financer i el global de l’edificació. El pla neix amb una doble voluntat estratègica: des d’un punt de vista estructural, estableix unes bases estables de referència a llarg termini dels instruments de política d’habitatge adreçats a millorar l’accés i l’ús de l’habitatge als ciutadans amb dificultats. Des d’un punt de vista conjuntural, tracta, a diferència d’altres plans, la realitat concreta en la qual es troba immers el cicle de l’habitatge que, per una banda, exigeix mesures conjunturals decidides per evitar un deteriorament més gran de la situació, però per una altra banda, brinda l’oportunitat d’assolir una assignació eficient dels recursos tot destinant la producció sobrant d’habitatges a cobrir les necessitats de la població.
> Més informació > Tornar al Sumari

HABITATGE: Es prorroga la vigència del Decret d'actualització del Pla per al dret a l'habitatge 2004-2007

El decret prorroga, en tot allò que s'ajusti a la Llei 18/2007, de 28 de desembre del dret a l'habitatge, la vigència del Decret 244/2005, de 8 de novembre, d'actualització del Pla per al dret a l'habitatge 2004-2007, fins que no s'aprovi un nou Pla de l'habitatge de conformitat amb allò establert a l'article 67 de la Llei 18/2007, del dret a l'habitatge. Aquest decret entra en vigor el dia 1 de gener de 2009.
> Més informació > Tornar al Sumari

PADRÓ: Xifres oficials de població resultants de la revisió del padró municipals referides a l’1 de gener de 2008

El reial decret declara oficials les xifres de població resultants de la revisió del padró de l’1 de gener de 2008, amb efectes del 31 de desembre de 2008, en cadascun dels municipis espanyols. Igualment, l’INE procedirà a la publicació de les xifres oficials de població de cadascun dels municipis espanyols, si bé el resum de les poblacions corresponents a les províncies, les comunitats autònomes (incloses les ciutats de Ceuta i Melilla) i les capitals de província es pot trobar a l’annex del reial decret.
> Més informació > Tornar al Sumari

PROTECCIÓ DE DADES: Registre de Protecció de Dades de Catalunya

Mitjançant la resolució que ara es publica, s’aprova el formulari de notificació i la sol·licitud d'inscripció de fitxers de dades de caràcter personal de titularitat privada al Registre de Protecció de Dades de Catalunya. Aquests models s'afegeixen als suports normalitzats aprovats mitjançant la Resolució de 15 de desembre de 2003, modificada per la Resolució de 23 de juny de 2004.
> Més informació > Tornar al Sumari

TREBALL: Salari mínim interprofessional per l’any 2009

El SMI per a qualsevol activitat de l’agricultura, la indústria i els serveis, sense distinció de sexe ni edat dels treballadors es fixa en 20,80 euros/dia o 624 euros/mes, segons es fixi el salari per dies o per mesos.
> Més informació > Tornar al Sumari

TURISME: Modernització de destinacions turístiques madures

Aquest reial decret té com a objecte regular la iniciativa de modernització de destinacions turístiques madures, en desenvolupament d’allò establert en la disposició addicional 43a de la Llei 42/2006, de 28 de desembre, de pressupostos generals de l’Estat per a l’any 2007, que va ser modificada per la disposició final 14a, apartat dos, de la Llei 51/2007, de 26 de desembre, de pressupostos generals de l’Estat per a l’any 2008. La iniciativa de modernització de destinacions turístiques madures té per finalitat recolzar financerament els plans de renovació i modernització de destinacions turístiques madures que es desenvolupin paral•lelament per les administracions locals i per les empreses turístiques privades. També podran rebre suport financer aquells projectes que es desenvolupin en el marc d’un pla de reconversió o modernització integral d’una destinació turística madura, l’execució del qual es realitzi per una entitat constituïda a l’efecte per l’Administració general de l’Estat, amb altra o altres administracions públiques o entitats públiques o privades.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic