100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 189 - 22/05/2009]
La nova cultura local de l’aigua Gestió de la qualitat en els serveis públics locals
Comunicar-se de manera efectiva El Reglament d’eficiència energètica en les instal·lacions d’enllumenat exterior
El model de l’Administració pública deliberativa. La incorporació de la participació en la gestió pública Les expropiacions urbanístiques. Procediment expropiador i valoració de les indemnitzacions
L'accés dels ciutadans a la documentació de les administracions: transparència i reserva Primer Congrés Internacional Joventut i Societat: Joventut i Risc. Unes relacions ineludibles?
Marca Ciutat 2009 Postgrau en Gestió Ambiental-Administració Pública: matrícula oberta (BTC. Universitat de Vic)
Presentació del llibre "El personal directiu a l'Administració local Conferència "La Llei per a la regularització i millora de les urbanitzacions"
Europa i la crisi alimentària (debat amb els candidats a europarlamentaris) Educació, coresponsabilitat i cohesió social: cap a un nou model d'educació
ECONOMIA: Contractes del Sector Públic ELECCIONS: Correcció d'errors en la publicació de les candidatures proclamades a les eleccions de Diputats al Parlament Europeu a celebrar el 7 de juny de 2009.
HABITATGE: Habitatges destinats a fer efectiu el dret de reallotjament MEDI AMBIENT: Subvencions per a actuacions en sòls de protecció paisatgística i costanera i en sòl no urbanitzable del sistema costaner
MEDI RURAL: Subvencions per als projectes pilot en el marc de la xarxa rural nacional Accions formatives per a personal directiu

La nova cultura local de l’aigua

Cada cop més, els ajuntaments tenen un paper rellevant a l’hora d’implicar la ciutadania en una gestió responsable dels recursos naturals. Per aquest motiu, els tècnics i gestors municipals han d’estar preparats per conèixer i transmetre el missatge adequat que permeti la realització de bones pràctiques en la gestió diària a les llars i en l’entorn municipal. Amb aquest objectiu, la Federació de Municipis de Catalunya organitza un curs, que tindrà lloc a Sabadell, els dies 25, 26 i 30 de juny i 3 de juliol.
> Més informació > Tornar al Sumari

Gestió de la qualitat en els serveis públics locals

La Federació de Municipis de Catalunya ha previst un curs per als dies 9, 11, 15 i 18 de juny, amb l’objectiu d’implementar i gestionar sistemes de qualitat, a partir del coneixement i l’aplicació de la normativa reguladora, i valorar la importància de la prestació d’un servei públic acurat.
> Més informació > Tornar al Sumari

Comunicar-se de manera efectiva

Aquest seminari, organitzat per la Federació de Municipis de Catalunya i que tindrà lloc a Barcelona els dies 15 i 17 de juny de 2009, explora com comunicar de forma efectiva els projectes, les idees o les propostes, i desenvolupar habilitats en dos àmbits comunicatius bàsics.
> Més informació > Tornar al Sumari

El Reglament d’eficiència energètica en les instal·lacions d’enllumenat exterior

A partir de l’1 d’abril de 2009, ha entrat en vigor el RD 1890/2008, norma de compliment obligat, que desenvolupa nous criteris per a la redacció de projectes, l’execució i el manteniment de les noves instal·lacions d’enllumenat exterior..Tal com defineix el Reglament, els objectius són millorar l’EE i disminuir les emissions dels GEH, així com la limitació del resplendor lluminós nocturn i la reducció de llum intrusa o molesta. Per als tècnics de les administracions locals, és fonamental per a redactar els projectes d’enllumenat exterior, segons la nova norma i segons els nous criteris tècnics que cal justificar. És per això que la Federació de Municipis de Catalunya organitza un curs que tindrà lloc a Barcelona es dies 2, 9, 16 i 23 de juny.
> Més informació > Tornar al Sumari

El model de l’Administració pública deliberativa. La incorporació de la participació en la gestió pública

Amb l’objectiu de donar a conèixer el concepte de participació ciutadana i d’Administració pública deliberativa, fomentar la col·laboració i la confiança com a eines de gestió, treballar la transversalitat en la gestió pública local i incorporar la participació ciutadana en l’estratègia de la política i gestió municipal, la Federació de Municipis de Catalunya organitza aquest curs, que tindrà lloc a Barcelona els dies 2, 5 i 11 de juny.
> Més informació > Tornar al Sumari

Les expropiacions urbanístiques. Procediment expropiador i valoració de les indemnitzacions

La Federació de Municipis de Catalunya organitza aquest curs d’especialització professional, adreçat principalment al personal de l’administració municipal, és planteja amb un contingut de tipus pràctic, tant tècnic com jurídic. La primera part del curs es centra especialment en el marc normatiu i el procediment expropiatori mentre que, la segona, analitza la metodologia aplicable a la valoració urbanística en el marc de la llei de sòl vigent així com la redacció dels fulls d’apreuament. Tindrà lloc a Barcelona els dies 26 i 28 de maig i 2 i 4 de juny.
> Més informació > Tornar al Sumari

L'accés dels ciutadans a la documentació de les administracions: transparència i reserva

El curs, organitzat per la Federació de Municipis de Catalunya per als propers dies 26, 28 i 29 de maig, tractarà sobre la comunicació de la informació que es troba en poder de les administracions públiques, especialment la comunicació als ciutadans, però també la comunicació a altres administracions públiques o als càrrecs electes, i analitzarà l’obligació de transparència, els drets dels interessats, les consultes amb finalitat de recerca i la possible reutilització de la informació pública amb finalitats comercials.
> Més informació > Tornar al Sumari

Primer Congrés Internacional Joventut i Societat: Joventut i Risc. Unes relacions ineludibles?

Congrés que tindrà lloc a Girona del 18 al 20 de juny i que és organitzat a través del Màster Interuniversitari en Joventut i Societat (MIJS), el qual està organitzat per les universitats de Girona, Barcelona, Autonòma de Barcelona, Lleida, Pompeu Fabra, i Rovira i Virgili. La Federació de Municipis de Catalunya és membre del Consell Assessor d’aquest Màster.
> Més informació > Tornar al Sumari

Marca Ciutat 2009

Les ciutats competeixen entre elles per tal de convertir-se en ciutat de referència, i així poder capitalitzar bona part de les energies culturals, econòmiques i emprenedores que el país genera. L’eina més útil per a que una ciutat tingui èxit, és el Citymàrketing. Aquesta serà la segona edició del seminari, després que l’any passat es realitzés al Castell de Sant Ferran de Figueres, on va aconseguir una important participació amb assistents arribats d’arreu de Catalunya, País Valencià i Balears. Entre les novetats d’enguany, es troben les activitats paral·leles com ara l’ Speech Corner, un espai d’interrelació entre especialistes del sector per a aprofundir en experiències i temàtiques concretes, o la realització de tallers específics. Durant dos dies (19 i 20 de juny) Roses acollirà els màxims especialistes del nostre país en citymarketing, comunicació i promoció de la ciutat.
> Més informació > Tornar al Sumari

Postgrau en Gestió Ambiental-Administració Pública: matrícula oberta (BTC. Universitat de Vic)

El Postgrau en Gestió Ambiental que desenvolupen BTC i la Universitat de Vic compta amb una nova especialitat en aquesta edició dirigida a l’Administració Pública. Aquesta especialitat compta amb 30 crèdits ECTS (sistema europeu de ...) i és una bona oportunitat per a tot el personal tècnic dels Ajuntaments, que gestionen aspectes vinculats al medi ambient o que volen augmentar els seus coneixements en aquesta matèria. BTC és una entitat que celebrarà aquest proper curs el seu desè aniversari, havent format ja més de 10.000 persones en els seus cursos especialitzats i de nivell superior.
> Més informació > Tornar al Sumari

Presentació del llibre "El personal directiu a l'Administració local

El CEMICAL (Centre d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració Local), del qual l’FMC és membre de la seva junta de govern, presenta el 28 de maig el cinquè volum de la col·lecció "Estudis de Relacions Laborals", aquesta vegada dedicat a la figura dels directius públics. El títol és "El personal directiu a l'Administració Local" i l'autor és Rafael Jiménez Asensio.
> Més informació > Tornar al Sumari

Conferència "La Llei per a la regularització i millora de les urbanitzacions"

Organitzada per la Secció de Dret Administratiu de la Comissió de Cultura del Col·legi d'Advocats de Barcelona, tindrà lloc el dia 3 de juny a les 19:30 hores. Imparteix la conferència Oriol Nel·lo.
> Més informació > Tornar al Sumari

Europa i la crisi alimentària (debat amb els candidats a europarlamentaris)

En el marc de les eleccions europees del 7 de juny, l'Observatori de Drets Humans (DESC) proposa aquest jornada amb els objectius d'analitzar els impactes de les polítiques europees en el dret a una alimentació adequada i a la sobirania alimentària i conèixer les porpostes alternatives de les diferents organitzacions (agricultors, consumidors, cooperació i drets humans). Tindrà lloc a Barcelona el proper dia 28 de maig.
> Més informació > Tornar al Sumari

Educació, coresponsabilitat i cohesió social: cap a un nou model d'educació

Des de l'Àrea d'Educació i Formació de l'Ajuntament de Reus s'ha organitzat la jornada de reflexió i debat "Educació, coresponsabilitat i cohesió social. Cap a un nou model d'Educació", que tindrà lloc el dijous 28 de maig a la sala Santa Llúcia (Raval Robuster 34, Reus), de 9 a 13h. El contingut de la jornada se centra en la nova Llei d'Educació i comptarà amb una conferència inicial sobre educació i coneixement en la societat mediàtica, així com en la presentació de dues de les iniciatives educatives innovadores que s'estan desenvolupant a Reus: la Zona Educativa de Reus i els Espais de Benvinguda Educativa.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Contractes del Sector Públic

La introducció de novetats procedents d'iniciatives legislatives o polítiques dels òrgans de la Unió Europea o de la pròpia pràctica de les legislacions vigents en els diferents Estats europeus, així com les modificacions de la legislació vigent en el moment de promulgar-se la nova Llei 30/2007, de 30 d'octubre, determinen la necessitat d’aprovar una norma reglamentaria que s’adapti al nou règim legal. Hi ha matèries, entre les regulades per la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, el desenvolupament reglamentari de les quals és aconsellable dur-lo a terme de la manera més immediata possible amb el doble objectiu de possibilitar la posada en pràctica de tals modificacions i al mateix temps permetre el compliment dels objectius proposats a través d'elles. Aquest reial decret regula determinats aspectes de la classificació de les empreses contractistes, el Registre Oficial de Licitadors i Empreses Classificades, la valoració dels criteris d'apreciació subjectiva, especialment quan hagi de fer-se a través del comitè d'experts o organisme independent a que es refereix l'article 134.2 de la Llei de contractes del sector públic, les Meses de contractació a constituir en l'àmbit de les administracions públiques i les comunicacions al Registre Oficial de Contractes.
> Més informació > Tornar al Sumari

ELECCIONS: Correcció d'errors en la publicació de les candidatures proclamades a les eleccions de Diputats al Parlament Europeu a celebrar el 7 de juny de 2009.

Aquesta resolució té com a objecte la correcció d'un error advertit en la publicació de l’acord de la Junta Electoral Central relatiu a la proclamació de les 35 candidatures a las eleccions al Parlament Europeu, convocades pel Reial Decret 482/2009, de 3 d’abril, a celebrar el 7 de juny de 2009.
> Més informació > Tornar al Sumari

HABITATGE: Habitatges destinats a fer efectiu el dret de reallotjament

L'objecte d'aquest decret és desenvolupar i actualitzar la regulació del dret de reallotjament de les persones afectades per actuacions urbanístiques i, amb aquest objectiu, d'una banda es modifiquen els articles que regulen el dret de reallotjament del Reglament de la Llei d'urbanisme, aprovat pel Decret 305/2006, de 18 de juliol, i, d'altra banda, s'estableix un règim jurídic propi pels habitatges destinats a fer efectiu el dret de reallotjament en aquests casos. Les modificacions del reglament versen sobre el contingut del dret de reallotjament, la naturalesa del dret de reallotjament, les obligacions dels subjectes que han de fer efectiu aquest dret, les condicions i títol d'adjudicació dels habitatges de substitució, les indemnitzacions per l'extinció dels drets preexistents, el procediment de reallotjament en actuacions pel sistema de reparcel·lació i el procediment de reallotjament en actuacions pel sistema d'expropiació o en cas de gestió urbanística aïllada mitjançant expropiació o ocupació directa. Quant al règim jurídic dels habitatges destinats a fer efectiu el dret de reallotjament, el decret estableix unes tipologies dels habitatges de substitució. El decret també regula les condicions econòmiques del reallotjament, tant en el supòsit de propietaris ocupants titulars del dret a reallotjament dels habitatges afectats com en el supòsit de propietaris ocupants titulars del dret de reallotjament quan concorrin altres cotitularitats o drets reals que gravin l'habitatge afectat, així com en el supòsit de persones titulars d'un dret d'arrendament o d'un altre dret de gaudi.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Subvencions per a actuacions en sòls de protecció paisatgística i costanera i en sòl no urbanitzable del sistema costaner

Poden ser objecte de les subvencions regulades en aquestes bases les actuacions següents: a) construcció i manteniment de camins de ronda; b) construcció i manteniment d'accessos públics per a vianants i mitjans no motoritzats a la zona de domini públic maritimoterrestre; c) adquisicions destinades a incrementar el patrimoni públic de sòl sempre que formin part d'una actuació per a intervencions paisatgístiques en sòls de protecció paisatgística i costanera i en sòl no urbanitzable del sistema costaner; d) reconstrucció de terrasses i marges dins d'espais públics; e) millora de la coberta vegetal i actuacions per a la prevenció d'incendis; f) enderroc d'instal·lacions o edificacions obsoletes o il·legals; g) adaptació paisatgística d'accessos, instal·lacions o edificacions. Aquests ajuts tindran un import màxim d'1.200.000,00 euros, distribuïts en les anualitats següents: any 2009, 300.000,00 euros; any 2010, 300.000,00 euros; any 2011, 600.000,00. Poden sol·licitar aquestes subvencions els ajuntaments i altres ens locals que vulguin dur a terme actuacions de caire paisatgístic en sòls de protecció paisatgística i costanera i en sòl no urbanitzable del sistema costaner, tal com es defineix al Pla director urbanístic del sistema costaner aprovat definitivament el 25 de maig de 2005 i al Pla director urbanístic dels àmbits del sistema costaner integrats per sectors de sòl urbanitzable delimitat sense pla parcial aprovat, aprovat definitivament el 16 de desembre de 2005. Aquestes sol·licituds es poden presentar bé de forma individual per un únic municipi, o bé de forma conjunta per diversos municipis o altres ens locals. El termini de presentació de sol·licituds finalitza als dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria al DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI RURAL: Subvencions per als projectes pilot en el marc de la xarxa rural nacional

Mitjançant la present ordre es regulen les bases per a la concessió de les subvencions plurianuals, en règim de publicitat, objectivitat i concurrència competitiva, per a la realització de projectes de desenvolupament rural considerats com Projectes Pilot, de conformitat amb el disposat en el Programa de la Xarxa Rural Nacional, aprovat per la Comissió Europea. A tal fi, s’estableix un règim d'ajudes per a la realització de projectes pilot que contribueixin a la diversificació econòmica, a la modernització, a la millora de la qualitat de vida i a la multifuncionalitat del medi rural, en el marc del desenvolupament sostenible. Els projectes pilot susceptibles d'acollir-se a la present ordre hauran d'aplicar-se en conjunts de municipis, comarques, subcomarques i qualsevol altra delimitació territorial, en les quals concorrin circumstàncies directament relacionades amb els objectius del projecte i han de tenir un abast sempre suprautonòmic i amb perspectiva, abast i referent nacional i global. Podran ser beneficiaris les entitats amb personalitat jurídica que compleixin certs requisits i les entitats locals. Seran subvencionables les despeses realitzades pels beneficiaris des de l’ 1 de gener de 2009 fins al 15 de novembre de 2012 . Les subvencions als projectes pilot podran arribar a fins al 90% del pressupost total plurianual. La quantia individualitzada màxima per projecte serà de fins a 2.000.000 d'euros. El termini de presentació de les sol·licituds és de 45 dies naturals des de la publicació de la convocatòria al BOE.
> Més informació > Tornar al Sumari

Accions formatives per a personal directiu

El Programa per a Directius de 2009 de l'INAP inclou un cicle sobre desenvolupament d'habilitats directives que pretén perfeccionar les competències de les persones que ocupen llocs de treball de gran responsabilitat dintre del Sector Públic. Amb aquest objectiu, l’INAP, a proposta del Centre d'Estudis Superiors de la Funció Pública, convoca una sèrie d'accions formatives detallades en l'annex de aquesta resolució dirigides als funcionaris pertanyents a cossos i escales del subgrup A1 i personal laboral fix assimilat de totes les administracions públiques. Les activitats tindran lloc en la seu de l'INAP, c/Atocha, n.º 106, a Madrid i es realitzaran en la data que en cada cas s'assenyala. El termini d'inscripció dels cursos referenciats en l'annex començarà dos mesos abans de l'inici de l'activitat formativa, amb l'excepció dels dos primers cursos els terminis dels quals començarà l'endemà de la publicació de la present resolució en el BOE. Qui desitgi participar en algun dels cursos ha de presentar la sol·licitud que figura en la pàgina web de l’INAP (http://www.inap.map.és) entrant en: «Formació» i a continuació en: «Funcions Directives i Predirectives». Les sol·licituds en suport paper han de presentar-se de qualsevol de les formes previstes en l'article 38 de la Llei 30/1992 de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, al Centre d'Estudis Superiors de la Funció Pública del INAP (c/ Atocha, 106, 28012 Madrid).
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic