100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 196 - 10/07/2009]
III Jornada de Petits Municipis Postgrau en Gestió Ambiental-Administració Pública: matrícula oberta (BTC. Universitat de Vic)
TELECOMUNICACIONS: mesures urgents en matèria de telecomunicacions (procedent del Reial decret-llei 1/2009, de 23 de febrer) HABITATGE: Modificació de la dotació pressupostària de la Resolució MAH/1451/2009, de 15 de maig, per la qual es convoquen les subvencions corresponents a l'any 2009 per ajudar a pagar el lloguer a arrendataris amb risc d'exclusió social per motius residencials.
LLARS D’INFANTS: Modificació dels preus públics dels serveis prestats a les llars d'infants de titularitat de la Generalitat de Catalunya, i aprovació del barem per a les bonificacions i exempcions per al curs 2009-2010 FORMACIÓ: L'Institut Nacional d'Administració Pública convoca activitats formatives e-learning destinades a empleats públics amb funcions directives i predirectives.
INDÚSTRIA: Llei de política industrial MEMÒRIA HISTÒRICA: Llei sobre la localització i identificació de les persones desaparegudes durant la Guerra Civil i la dictadura franquista, i la dignificació de les fosses comunes
IMMIGRACIÓ: Subvencions a municipis, mancomunitats de municipis i comarques per al desenvolupament de programes innovadors a favor de la integració d'immigrants, cofinançada pel Fons Europeu d'Integració CORRECCIÓ D'ERRADES a la Resolució TRE/1675/2009, de 15 de juny, per la qual s'obre la convocatòria per a l'any 2009 per a la concessió de subvencions en el marc del projecte "Treball als Barris"
DROGUES: Creació de la Comissió Interdepartamental sobre Drogues  

III Jornada de Petits Municipis

La Federació de Municipis de Catalunya en aquest mandat continua treballant des de la Comissió de Petits Municpiis per millorar les relacions i apropar-nos als ajuntaments més petits. Per aquest motiu, organitza aquesta tercera trobada, que tindrà lloc a Vacarisses el proper dia 18 de juliol.
> Més informació > Tornar al Sumari

Postgrau en Gestió Ambiental-Administració Pública: matrícula oberta (BTC. Universitat de Vic)

El Postgrau en Gestió Ambiental que desenvolupen BTC i la Universitat de Vic compta amb una nova especialitat en aquesta edició dirigida a l’Administració Pública. Aquesta especialitat compta amb 30 crèdits ECTS (sistema europeu de ...) i és una bona oportunitat per a tot el personal tècnic dels Ajuntaments, que gestionen aspectes vinculats al medi ambient o que volen augmentar els seus coneixements en aquesta matèria. BTC és una entitat que celebrarà aquest proper curs el seu desè aniversari, havent format ja més de 10.000 persones en els seus cursos especialitzats i de nivell superior.
> Més informació > Tornar al Sumari

TELECOMUNICACIONS: mesures urgents en matèria de telecomunicacions (procedent del Reial decret-llei 1/2009, de 23 de febrer)

Les principals economies desenvolupades, entre les quals es troba l'espanyola, estan experimentant una greu crisi financera que afecta al bon funcionament dels mercats, dificultant la captació de recursos per part de pràcticament tots els sectors. Aquesta situació es produeix en un moment crític per a les empreses de televisió com és el procés de transició de l'emissió analògica a la digital que comporta la necessitat d'atendre els reptes tecnològics i, paral•lelament, assolir un mercat competitiu. Aquestes dificultats, a les quals es suma la reducció d'ingressos publicitaris, amenacen l'equilibri del servei de televisió. L'èxit del procés de transició de la TDT depèn en gran mesura que hagin les menors alteracions econòmiques possibles per als subjectes encarregats de la seva implementació i que les empreses disposin de fortalesa financera per a afrontar les inversions necessàries. Amb aquest objectiu s’aprova la present llei de mesures urgents en matèria de telecomunicacions. La llei consta de dos títols: el primer regula el desenvolupament tecnològic dels serveis de difusió de televisió i ràdio i el segon estableix les mesures per al manteniment de la transparència i el pluralisme en el mercat televisiu per ones terrestres hertzianes.
> Més informació > Tornar al Sumari

HABITATGE: Modificació de la dotació pressupostària de la Resolució MAH/1451/2009, de 15 de maig, per la qual es convoquen les subvencions corresponents a l'any 2009 per ajudar a pagar el lloguer a arrendataris amb risc d'exclusió social per motius residencials.

El punt 2 de la Resolució MAH/1451/2009, de 15 de maig, per la qual es convoquen les subvencions corresponents a l'any 2009 per ajudar a pagar el lloguer a arrendataris amb risc d'exclusió social per motius residencials, i se n'aproven les bases reguladores, estableix que la convocatòria es fa amb una dotació inicial de 39.000.000,00 d'euros, i que l'assignació a aquesta dotació es pot modificar d'acord amb la normativa vigent. Mitjançant aquesta resolució es modifica doncs, el crèdit inicialment previst, el qual passa a ser de 59.000.000,00 d'euros.
> Més informació > Tornar al Sumari

LLARS D’INFANTS: Modificació dels preus públics dels serveis prestats a les llars d'infants de titularitat de la Generalitat de Catalunya, i aprovació del barem per a les bonificacions i exempcions per al curs 2009-2010

L’objecte d’aquesta ordre és modificar els preus públics dels serveis prestats a les llars d'infants de titularitat de la Generalitat de Catalunya per al curs 2009-2010, que queden establerts de la manera següent: a) per la utilització del servei escolar: 78,00 euros/mes; b) per la utilització del servei de menjador: 91,00 euros/mes. L’ordre també aprova les bonificacions i exempcions dels preus públics dels serveis prestats a les llars d'infants per al curs 2009-2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

FORMACIÓ: L'Institut Nacional d'Administració Pública convoca activitats formatives e-learning destinades a empleats públics amb funcions directives i predirectives.

A través d'aquesta resolució l'Institut Nacional d'Administració Pública convoca dues activitats formatives que segueixen la metodologia e-learning i estan dirigides als empleats públics amb funcions directives i predirectives de les Administracions Públiques. Les dates establertes per als cursos on line són les següents: a) Direcció Pública: Inici: 15 de setembre/finalització: 15 de desembre; b) Administració Electrònica: Inici: 21 de setembre/finalització: 20 d'octubre. Qui desitgi participar en els cursos recollits en l'annex d’aquesta resolució ha de presentar la sol·licitud que figura en la pàgina web del INAP (http://www.inap.map.és) entrant en «Formació» i a continuació en «Funcions Directives i Predirectives». En aquesta pàgina es publicarà la informació relativa als cursos, en un apartat denominat «Presentació de sol·licituds».
> Més informació > Tornar al Sumari

INDÚSTRIA: Llei de política industrial

Aquesta llei té per objecte establir el marc normatiu de l'actuació pública relativa a l'activitat de les indústries i dels serveis destinats a la producció, en l'àmbit de les competències que l'Estatut d'autonomia atribueix a la Generalitat. Aquesta llei s’aplica a les activitats de l’Administració de la Generalitat amb incidència sobre les empreses i els establiments que desenvolupen activitats industrials o de serveis destinats a la producció a Catalunya, en tot allò no previst per la legislació específica corresponent. Els objectius, els principis i les finalitats d’aquesta llei també són aplicables a l’activitat dels ens locals de Catalunya en matèria de suport a l’empresa, amb ple respecte a l’autonomia local i a les seves competències i potestats d’autoorganització. Mitjançant aquesta llei es crea l’Agència de suport a l’empresa catalana, amb la finalitat de promoure el desenvolupament de l'empresa catalana, en el si de la qual es troben representants de les Administracions locals.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEMÒRIA HISTÒRICA: Llei sobre la localització i identificació de les persones desaparegudes durant la Guerra Civil i la dictadura franquista, i la dignificació de les fosses comunes

L'objecte d'aquesta llei és localitzar les persones desaparegudes durant la Guerra Civil i la dictadura franquista per a reconèixer-ne la dignitat i fer efectius els drets de llurs familiars a obtenir informació sobre llur destí i, si escau, a recuperar-ne i a identificar-ne les restes. També, senyalitzar i dignificar els llocs dels enterraments i recuperar-los com a espais de memòria. Per últim, és objectiu de la llei satisfer el dret de la societat a conèixer la veritat dels fets esdevinguts durant la Guerra Civil i la dictadura franquista i les circumstàncies en què, durant aquest període, es van produir desaparicions de persones i es van cometre vulneracions dels drets humans. Les persones i les entitats legitimades per a instar la recerca i la localització de les persones desaparegudes, a més de l'Administració de la Generalitat i l'Administració local, en exercici de les competències que els són pròpies, són les següents: a) Les persones que n'han estat cònjuges, les que hi han estat vinculades per una relació de convivència anàloga, els descendents directes i els parents consanguinis o per adopció; b) Les entitats privades sense ànim de lucre que compleixen llurs funcions majoritàriament a Catalunya i que, entre llurs finalitats estatutàries, inclouen aquest tipus d'activitats o, en general, la recerca històrica. El Govern de la Generalitat, per mitjà del departament competent en matèria de memòria democràtica, i d'acord amb les entitats municipalistes, ha d'impulsar un protocol d'actuació per a dignificar les fosses comunes als cementiris municipals i destinar els recursos necessaris per a dur a terme aquest protocol, si escau, amb la col·laboració dels ajuntaments respectius.
> Més informació > Tornar al Sumari

IMMIGRACIÓ: Subvencions a municipis, mancomunitats de municipis i comarques per al desenvolupament de programes innovadors a favor de la integració d'immigrants, cofinançada pel Fons Europeu d'Integració

La Direcció General d'Integració dels Immigrants convoca la concessió de subvencions a municipis, mancomunitats de municipis i comarques, per a l'any 2009, que es regiran pel disposat en l'Ordre TIN/2158/2008, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de les subvencions a entitats locals per al desenvolupament de programes innovadors a favor de la integració d'immigrants, i pel disposat en la present Resolució. L'objecte d'aquestes subvencions serà la realització de programes de caràcter innovador que fomentin l'acollida i la integració de les persones immigrants, entenent per tals els programes que ofereixin actuacions i/o metodologies noves, que millorin les existents o introdueixin noves formes d'intervenció social. L'execució de les actuacions dels programes objecte de subvenció es desenvoluparà entre la data de concessió de la subvenció i el 30 de juny de 2010 . Les subvencions que es convoquen per la present Resolució podran ser sol·licitades per aquelles entitats locals (municipi, mancomunitat de municipis o comarca) que compleixin els següents requisits: a) caràcter innovador dels programes; b) aportació d'almenys el 25% del cost total del programa per l'entitat sol·licitant; c) nombre de persones empadronades igual o superior a 20.000 habitants; d) percentatge de nacionals de tercers països empadronats igual o superior al 6% del total del padró. Es preveu una partida de 7 milions d’euros per a aquesta convocatòria. Les sol·licituds podran ser presentades, segons el model que figura en l'annex I, en la seu de la Direcció General d'Integració dels Immigrants, c/ José Abascal, n.º 39, 28003 Madrid; en la seu central del Ministeri de Treball i Immigració, c/ Agustín de Bethencourt, n.º 4, 28003 Madrid, i en les Delegacions i Subdelegacions del Govern; així com en els registres i oficines que es refereix l'article 38.4 de la Llei 30/1992 de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. Les sol·licituds han de presentar-se en el termini de vint dies naturals, contats a partir de l'endemà al de la publicació de la present Resolució en el Butlletí Oficial de l'Estat.
> Més informació > Tornar al Sumari

CORRECCIÓ D'ERRADES a la Resolució TRE/1675/2009, de 15 de juny, per la qual s'obre la convocatòria per a l'any 2009 per a la concessió de subvencions en el marc del projecte "Treball als Barris"

Mitjançant aquesta disposició és modifica la Resolució TRE/1675/2009, de 15 de juny, per la qual s'obre la convocatòria per a l'any 2009 per a la concessió de subvencions en el marc del projecte "Treball als Barris", publicada al DOGC núm. 5404, de 19.6.2009. Concretament, es modifica l’art. 9.2 de la Resolució, relatiu a la forma de pagament.
> Més informació > Tornar al Sumari

DROGUES: Creació de la Comissió Interdepartamental sobre Drogues

Mitjançant aquest Decret es crea la Comissió Interdepartamental sobre Drogues com a òrgan col·legiat de coordinació de les activitats que tenen per objecte l'abordatge, des de diversos àmbits materials, de la prevenció, l'assistència, la reducció de danys, la reinserció, la formació i la recerca en els problemes relacionats amb els consums de drogues, i de participació de la ciutadania, institucions i organitzacions no governamentals implicades en les drogodependències. La Federació de Municipis de Catalunya té representació en la Comissió Interdepartamental sobre Drogues. Corresponen a la Comissió Interdepartamental sobre Drogues les funcions següents: promoure el desenvolupament coordinat d'actuacions universals, selectives i indicades adreçades als diferents grups d'edat i de risc; promoure la implementació i consolidació d'estratègies de reducció de danys per a persones drogodependents; incrementar la coordinació de les accions promogudes pels dispositius governamentals i no governamentals per tal d'optimitzar els recursos existents; promoure l’organització funcional integrada de les xarxes i serveis d'atenció assistencials i sociosanitaris especialitzats en drogodependències; propiciar la cultura de l'avaluació entre els diferents sectors professionals com a estratègia per la millora de la qualitat de les actuacions preventives i del coneixement de l'impacte de les polítiques preventives; fomentar la formació continuada de tots els agents implicats en l'àmbit de les drogodependències i la recerca en prevenció de la problemàtica associada al consum de drogues; implicar els ciutadans i les ciutadanes a participar activament, en els projectes de prevenció del consum de drogues i de les problemàtiques associades; estimular actuacions de cooperació a nivell de l'Estat espanyol, de la Unió Europea i dels organismes internacionals relacionats amb la promoció de la salut; definir i promoure línies de finançament per a propostes preventives, de reducció de danys, reinserció, formació, avaluació i recerca en relació amb la problemàtica relacionada amb el consum de drogues que incorporin la perspectiva de gènere.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic