100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 199 - 31/07/2009]
Llei de centres de culte Fons per a la regularització d'urbanitzacions
Gestió de la comunicació interna Violència de gènere. Estratègies per garantir la seguretat de les persones
Administració electrònica Gestió ambiental per a tècnics municipals
Municipàlia 2009: les ciutats al servei de les persones La liberalització del mercat de l’energia: riscos i oportunitats per als ajuntaments
CIVISME: Ajuts per a obres i/o inversions, a entitats privades sense ànim de lucre i/o a ens locals de Catalunya, per a equipaments cívics destinats a fomentar i divulgar el civisme INFRAESTRUCTURES: Llei d’aeroports, heliports i altres infraestructures aeroportuàries
JUSTÍCIA: Subvencions als ajuntaments dels municipis on hi ha la seu d'una agrupació de secretaries de jutjats de pau JUSTÍCIA: Participació social en l’àmbit penal i penitenciari
HABITATGE: Reserves mínimes addicionals de sòl per a habitatge concertat MEDI AMBIENT: Llei reguladora dels residus
MEDI AMBIENT: Subvencions per a la realització d'actuacions de gestió, conservació i recuperació d'espais fluvials TREBALL: Subvencions per a la realització de projectes ocupacionals i de desenvolupament local complementaris al Pla d'Iniciatives de Dinamització Comarcal a les comarques del Pallars Jussà, el Ripollès, l'Anoia i la Terra Alta, en el marc del projecte ÒTreball a les 4 comarques
TREBALL: Subvencions destinades a empreses qualificades d'iniciatives locals d'ocupació (I+O) TREBALL: Canvis en les subvencions en el marc del projecte “Treball als barris”
HABITATGE: Agència de l’Habitatge de Catalunya GOVERNACIÓ: Jurat d’Expropiació
ECONOMIA: Retiment de comptes CONSUM: Registre de laboratoris agroalimentaris
Postgrau en Gestió Ambiental-Administració Pública: matrícula oberta (BTC. Universitat de Vic)  

Llei de centres de culte

Segons consta en l’article 1, la finalitat d'aquesta llei és garantir l'aplicació real i efectiva del dret de les esglésies, les confessions i les comunitats religioses a establir centres de culte, i té per objecte preveure sòl on s'admeti o s'assigni l'ús religiós, d'acord amb les necessitats i la disponibilitat dels municipis, així com regular les condicions tècniques i materials mínimes que han de garantir la seguretat de les persones i les condicions adients de salubritat dels centres esmentats. Aquesta llei s'aplica als centres de culte de concurrència pública inclosos en l'àmbit d'aplicació de la Llei orgànica 7/1980, del 5 de juliol, de llibertat religiosa, i també a l'ús esporàdic amb finalitats religioses d'equipaments o d'espais de titularitat pública no destinats habitualment a aquestes finalitats. Als efectes del que estableixen aquesta llei i les disposicions normatives que la despleguin, s'entén per centre de culte l'edifici o local de concurrència pública, de titularitat pública o privada, reconegut, declarat o certificat per l'església, la confessió o la comunitat religiosa respectiva reconeguda legalment d'acord amb la Llei orgànica de llibertat religiosa, i destinat principalment i de manera permanent a l'exercici col·lectiu d'activitats de culte. El títol preliminar i el títol I d’aquesta llei entren en vigor al cap de vint dies de la publicació d'aquesta llei al DOGC. El títol II entra en vigor l'endemà de la publicació al DOGC del reglament que ha d'aprovar el Govern.
> Més informació > Tornar al Sumari

Fons per a la regularització d'urbanitzacions

Aquestes subvencions tenen per objecte fomentar la formulació i el desenvolupament del Programa d'Adequació de les urbanitzacions incloses en l'àmbit d'aplicació de la llei 3/2009, de 10 de març, de regularització i millora d'urbanitzacions amb dèficits urbanístics, previst a l'article 12 d'aquesta Llei, així com les altres actuacions que disposa l'article 19.3 de la mateixa llei. Poden rebre finançament del Fons per a la regularització d'urbanitzacions, els ajuntaments dels municipis en el terme dels quals estiguin ubicades les urbanitzacions on s'hagin de realitzar les actuacions. En cada convocatòria anual, un ajuntament podrà obtenir finançament per una o més d'una urbanització, sector o polígon discontinu que permeti la gestió integrada, radicades en llurs municipis. Aquesta convocatòria es finançarà amb un import màxim de 9.900.000,00 euros, distribuïts en les anualitats següents: any 2009, un import màxim de 3.300.000,00 euros, amb càrrec a la posició pressupostària D/760000100/4320 del centre gestor P008 del pressupost vigent de la Generalitat, per a l'any 2009; un import màxim 3.300.000,00 euros amb càrrec a la partida corresponent del pressupost de la Generalitat per a l'any 2010; un import màxim de 3.300.000,00 d'euros amb càrrec a la partida corresponent del pressupost de la Generalitat per a l'any 2011. El termini de presentació de les sol·licituds s'inicia a partir de la publicació d'aquesta ordre al DOGC i finalitzarà el dia 9 d'octubre de 2009.
> Més informació > Tornar al Sumari

Gestió de la comunicació interna

Per tal de reflexionar, experimentar i integrar alguns principis de gestió de la comunicació interna en les organitzacions, plantejar pautes d’actuació per augmentar el nivell de confiança en l’organització, plantejar les variables claus que s’han de gestionar per posar en marxa una estratègia de comunicació interna, i conèixer les possibilitats dels instruments de comunicació interna com a eines de canvi organitzatiu, la Federació de Municipis de Catalunya organitza un curs que se celebrarà a la seu de l’entitat els dies 28 i 30 de setembre de 2009.
> Més informació > Tornar al Sumari

Violència de gènere. Estratègies per garantir la seguretat de les persones

La Federació de Municipis de Catalunya organitza un curs que tractarà sobre les dimensions social, psicològica, legal i de seguretat de la violència contra les dones, i es reflexionarà sobre les idees prèvies respecte a la violència de gènere i sobre l'atenció realitzada en les situacions de violència: reconeixements, interrogants i nous recursos. Tindr`alloc a Barcelona, els dies 28 i 30 de setembre i 5 i 7 d’octubre de 2009.
> Més informació > Tornar al Sumari

Administració electrònica

Amb l’objectiu d’adoptar una política adequada sobre tot el ventall de possibilitats que ofereixen les TIC en l’àmbit de la gestió municipal i de la seva repercussió en la ciutadania i conèixer els processos que intervenen en la gestió de la informació que s’ha de trametre per canals electrònics, la Federació de Municipis de Catalunya organitza aquest curs que tindrà lloc a Barcelona el 29 de setembre i l’1, 6 i 8 d’octubre de 2009 en horari de matí.
> Més informació > Tornar al Sumari

Gestió ambiental per a tècnics municipals

El curs, organitzat per la Federació de Municipis, pretén formar i informar els tècnics respecte dels coneixements generals aplicables a la gestió ambiental en el marc municipal, donant a conèixer les diferents eines aplicables als diferents àmbits de gestió. Tindrà lloc a Barcelona els dies 21, 23, 28 i 30 de setembre i 2 d’octubre de 2009
> Més informació > Tornar al Sumari

Municipàlia 2009: les ciutats al servei de les persones

La fira líder en el sector dells equipamients i serveis urbans celebra del 20 al 23 d’octubre de 2009 la seva quinzena edició, amb la previsió de superar els 320 expositors directes i mantenir els més de 22.000 visitants professionals presents a l’anterior mostra que va tenir lloc al 2007.
> Més informació > Tornar al Sumari

La liberalització del mercat de l’energia: riscos i oportunitats per als ajuntaments

El proper 10 de setembre, l’associació Tecnicat (Tècnics Relacionats amb l’Administració de Catalunya) conjuntament amb la Comisión Nacional de la Energia, organitza una jornada per tractar el tema del nou plantejament del mercat elèctric espanyol
> Més informació > Tornar al Sumari

CIVISME: Ajuts per a obres i/o inversions, a entitats privades sense ànim de lucre i/o a ens locals de Catalunya, per a equipaments cívics destinats a fomentar i divulgar el civisme

Poden ser beneficiaris dels ajuts les entitats privades sense ànim de lucre que realitzin activitats de caràcter cívic en equipaments cívics i els ens locals de Catalunya. Tenen la condició de beneficiaris igualment les entitats privades sense ànim de lucre que gestionin locals socials que actuen com a equipament polivalent en aquells municipis que no disposin de cap equipament cívic, i els ateneus que actuen com a hotel d'entitats. L'import global màxim destinat a aquesta convocatòria és d'1.582.908,98 euros. Les actuacions seran subvencionables atenent el projecte objecte de la subvenció. Per a entitats: fins a un import màxim del 90% del pressupost presentat, sense superar la quantitat de 100.000 euros. Per a ens locals, s'aplicaran els percentatges establerts en aquesta ordre, en funció del nombre d’habitants del municipi, sense superar en cap cas la quantitat de 100.000 euros. Les entitats sol·licitants hauran de presentar la sol·licitud mitjançant el model normalitzat, que es pot obtenir a les dependències de la Secretaria d'Acció Ciutadana, i a la pàgina web del Departament http://www.gencat.cat/governacio-ap/SERVEIS.htm. El termini de presentació de les sol·licituds és de 20 dies naturals a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta ordre.
> Més informació > Tornar al Sumari

INFRAESTRUCTURES: Llei d’aeroports, heliports i altres infraestructures aeroportuàries

L'objecte d'aquesta llei és regular les infraestructures aeroportuàries de Catalunya i la seva planificació, construcció i gestió, amb la finalitat d'assegurar la creació d'una xarxa que doni resposta a les necessitats del territori, en garanteixi la connectivitat i serveixi per impulsar-ne el creixement econòmic, amb respecte als principis de seguretat, sostenibilitat i protecció del medi ambient. Aquesta llei s'aplica a les infraestructures aeroportuàries de competència de la Generalitat, i també en l'exercici de les competències de la Generalitat amb relació als aeroports d'interès general, d'acord amb el marc competencial vigent. Són infraestructures aeroportuàries de competència de la Generalitat els aeroports que no tenen la consideració d'interès general i la resta d'infraestructures aeroportuàries situades en el territori de Catalunya. Resten excloses de l'àmbit d'aplicació d'aquesta llei les superfícies utilitzades ocasionalment per a operacions de salvament, d'atenció urgent en accidents i altres actuacions d'emergència anàlogues.
> Més informació > Tornar al Sumari

JUSTÍCIA: Subvencions als ajuntaments dels municipis on hi ha la seu d'una agrupació de secretaries de jutjats de pau

S’atorga als ajuntaments que consten en la relació de l'annex una subvenció addicional per contribuir a les despeses de funcionament de l'agrupació de secretaries de jutjats de pau durant l'exercici 2009.L'import total d'aquestes subvencions és de 103.920,66 euros, i es distribueix entre els diferents ajuntaments de la manera que es detalla en el mateix annex.
> Més informació > Tornar al Sumari

JUSTÍCIA: Participació social en l’àmbit penal i penitenciari

Aquesta ordre regula tant la Taula de Participació Social en l'àmbit penal i penitenciari, com les diferents taules de participació social de segon nivell, en les quals tenen representació els municipis. La Taula de Participació Social en l'àmbit penal i penitenciari actua com a òrgan consultiu i de relació entre el departament competent en matèria d'execució penal i les entitats col·laboradores i de voluntariat que treballen en els processos de reinserció social a Catalunya, amb la finalitat de coordinar la participació ciutadana, com a dret fonamental de la ciutadania. Les taules de participació social de segon nivell en l'àmbit penal i penitenciari com a òrgans de consulta i de relació entre les entitats col·laboradores i de voluntariat i la Secretaria de Serveis Penitenciaris, Rehabilitació i Justícia Juvenil, tenen la finalitat d'afavorir els processos de reinserció social a Catalunya, i actuen en cadascun dels municipis on s'ubiquin els centres penitenciaris i els centres oberts.
> Més informació > Tornar al Sumari

HABITATGE: Reserves mínimes addicionals de sòl per a habitatge concertat

Es modifica l'apartat 2 de la disposició final del Decret 152/2008, de 29 de juliol, pel qual es regulen l'habitatge concertat i l'habitatge de lloguer amb opció de compra i s'adopten altres mesures en matèria d'habitatge (DOGC núm. 5185, de 31.7.2008), que queda redactat de la manera següent: “Als efectes de l'aplicació de les reserves mínimes addicionals establertes en la legislació urbanística vigent, en àmbits no inclosos dins les àrees residencials estratègiques derivades de l'aplicació del Decret llei 1/2007, de 16 d'octubre, l'entrada en vigor d'aquest Decret es produirà l'1 d'agost de 2010”.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Llei reguladora dels residus

La disposició final de la Llei 9/2008, de 10 de juliol, de modificació de la Llei 6/1993, de 15 de juliol, reguladora dels residus, faculta el Govern perquè, en el termini d'un any, refongui en un text únic la Llei 6/1993, de 15 de juliol, reguladora dels residus; la Llei 11/2000, de 13 de novembre, reguladora de la incineració de residus; la Llei 15/2003, de 13 de juny, de modificació de la Llei 6/1993, i aquesta llei. L'autorització per refondre s'estén també a l'aclariment, la regularització i l'harmonització dels textos legals esmentats. S'ha complert el mandat d'harmonització de les disposicions de la llei, i s'ha procedit a una revisió de la redacció d'alguns articles per unificar el llenguatge emprat i fer possible una lectura sistemàtica de la llei que no comporti interpretacions incoherents amb el seu esperit. S'ha realitzat també la substitució de certs termes que a la llum de les noves normatives han quedat obsolets. D'altra banda, s'han actualitzat totes les referències normatives i s'ha revisat la redacció del text tenint en compte la perspectiva de gènere. S'ha actualitzat, també, la referència a la Junta de Residus, que ara és Agència de Residus de Catalunya. Finalment, s'ha modificat la ubicació d'alguns articles per motius de sistemàtica. També s'han eliminat els articles derogats per les lleis 15/2003, 16/2003 i 9/2008, i les disposicions transitòries i les habilitacions que han perdut la vigència. Atès que amb aquesta norma únicament es realitzen l'aclariment, la regularització i l'harmonització dels textos legals objecte de la refosa, aquest decret legislatiu i el text refós que s'aprova entren en vigor l'endemà de la seva publicació al DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Subvencions per a la realització d'actuacions de gestió, conservació i recuperació d'espais fluvials

Només poden ser objecte de subvenció les actuacions de gestió, conservació i recuperació d'espais fluvials d'abast ampli que pretenen millorar la funcionalitat ambiental, hidràulica i morfodinàmica amb la finalitat de contribuir a l'assoliment dels objectius ambientals en la massa d'aigua objecte de l'actuació i que no suposin un increment de risc. Aquestes actuacions s'han de realitzar per les entitats sol·licitants en l'àmbit d'alguna de les demarcacions territorials de l'Agència Catalana de l'Aigua establertes al Decret 175/2001, de 26 de juny, pel qual s'aprova el desplegament territorial de l'Agència Catalana de l'Aigua. Poden optar-hi ens locals, corporacions públiques sectorials de base privada i entitats privades amb personalitat jurídica pròpia sense ànim de lucre. En el cas en què els sol·licitants siguin corporacions públiques sectorials de base privada o entitats privades, és imprescindible que l'ens local en el terme del qual es pretengui dur a terme l'actuació de recuperació fluvial doni suport exprés a aquesta actuació. L’import màxim a subvencionar es correspon amb el 70% del pressupost de l'actuació amb un límit màxim en funció de la tipologia de projectes, tal com s'estableix a l'annex de les bases de fins a 150.000 euros per actuació, que es pot augmentar fins a 200.000 euros, exclòs l'IVA, en el cas de retirada o demolició d'estructures que dificultin la normal funcionalitat ambiental i hidromorfològica. En cap cas l'import de la subvenció inclou l'impost sobre el valor afegit. No obstant això, en funció de les disponibilitats pressupostàries, les circumstàncies de la petició i el nombre de sol·licituds presentades, les subvencions es poden atorgar per un import total o parcial. Les entitats sol·licitants poden presentar la sol·licitud i la documentació a què fa referència la base 3.2 fins al 15 d'octubre de 2009.
> Més informació > Tornar al Sumari

TREBALL: Subvencions per a la realització de projectes ocupacionals i de desenvolupament local complementaris al Pla d'Iniciatives de Dinamització Comarcal a les comarques del Pallars Jussà, el Ripollès, l'Anoia i la Terra Alta, en el marc del projecte ÒTreball a les 4 comarques

Mitjançant el projecte “Treball a les 4 comarques”, es cofinançaran accions complementàries a l'esmentat Pla d'iniciatives de dinamització comarcal, en matèria ocupacional i de desenvolupament local, els destinataris de les quals son les entitats locals d'aquelles comarques, els seus organismes autònoms i les entitats dependents o vinculades a aquestes amb competència en matèria de desenvolupament local i de promoció de l'ocupació, d'acord amb el que estableix el Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. Els programes i tipus d'accions que poden ser subvencionats i als quals es poden acollir les esmentades entitats locals de les comarques del Pallars Jussà, el Ripollès, l'Anoia i la Terra Alta que formen part del pla estan establerts a l'apartat II del document “Carta de serveis per a les comarques acollides al Pla d'iniciatives de dinamització comarcal: l'Anoia, el Pallars Jussà, el Ripollès i la Terra Alta. Projecte .Treball a les 4 comarques. 2009” i desenvolupats a l'apartat II de la “Guia de prescripcions tècniques i guió per a l'elaboració del Pla d'execució anual”. Les subvencions, cofinançades pel Fons Social Europeu, en el marc del Programa operatiu 2007ES052PO007 de competitivitat regional i d'ocupació de Catalunya 2007-2013, aniran a càrrec de la partida pressupostària D/460001503/3321 del pressupost del SOC de la Generalitat per a l'any 2009 per un import màxim d'1.000.000,00 d'euros. Aquest import màxim podrà ser objecte d'ampliació mitjançant resolució complementària del director del SOC. En aquesta convocatòria, la quantia subvencionable serà del 90% del cost total elegible del Pla d'execució anual. El termini de presentació de les sol·licituds anirà des de l'endemà de la publicació al DOGC d'aquesta convocatòria fins al dia 30 d'octubre de 2009. El Pla d'execució anual s'ha d'enviar, també, en la seva versió electrònica a l'adreça: treball4comarques.soc@gencat.cat.
> Més informació > Tornar al Sumari

TREBALL: Subvencions destinades a empreses qualificades d'iniciatives locals d'ocupació (I+O)

Mitjançant aquesta resolució es modifica l'article 45 de la Resolució TRE/653/2007, de 27 de febrer i es tanca la convocatòria de qualificació d'iniciativa local d'ocupació. Fins als 15 dies naturals posteriors a l'endemà de la publicació al DOGC d'aquesta resolució, es podran presentar les sol·licituds de qualificació com a iniciativa local d'ocupació (I+O) previstes a l'article 31 de la Resolució TRE/653/2007, de 27 de febrer, de desplegament de l'Ordre TRI/125/2006, de 17 de març, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions destinades a programes per al desenvolupament local i l'ocupació en col·laboració amb entitats locals. Finalment, s'obre també la convocatòria per a l'any 2009 per presentar les sol·licituds per a la concessió de subvencions destinades a les empreses qualificades d'iniciatives locals d'ocupació (I+O) que hagin creat ocupació estable, i que hagin iniciat la seva activitat l'any immediatament anterior a la data de la sol·licitud de subvenció. El termini de presentació de les sol·licituds i de la documentació corresponent a aquests ajuts s'iniciarà l'endemà de la publicació d'aquesta resolució i finalitzarà el 30 de setembre de 2009, ambdós inclosos. Aquest termini s'ha d'entendre sens perjudici del que estableix l'article 43.1 de la Resolució TRE/653/2007, de 27 de febrer.
> Més informació > Tornar al Sumari

TREBALL: Canvis en les subvencions en el marc del projecte “Treball als barris”

S’amplia a 20.000.000 d’euros l'import màxim inicialment previst de 13.000.000 d'euros. Per tant, els imports màxims totals, per a l'any 2009, destinats a les subvencions previstes en la Resolució TRE/1675/2009, de 15 de juny, per la qual s'obre la convocatòria per a l'any 2009 per a la concessió de subvencions en el marc del projecte “Treball als barris”, són: 16.000.000,00 d'euros, provinents de la Conferència Sectorial, en el marc del Programa Operatiu 2007ES05UPO001 Plurirregional d'Adaptabilitat i Ocupació, 2007-2013; 4.000.000,00 d'euros provinents del Fons Social Europeu, en el marc del Programa Operatiu 2007ES052PO007 per a la Competitivitat regional i l'Ocupació a Catalunya 2007-2013.
> Més informació > Tornar al Sumari

HABITATGE: Agència de l’Habitatge de Catalunya

Es crea l'Agència de l'Habitatge de Catalunya com a entitat de dret públic de la Generalitat amb personalitat jurídica pròpia, plena capacitat d'obrar i patrimoni propi per assolir els seus objectius, la qual s'adscriu al departament competent en matèria d'habitatge. Els objectius de l'Agència són executar i gestionar les polítiques d'habitatge que són competència de la Generalitat i, especialment, executar les actuacions públiques de la Generalitat amb relació al creixement de la població satisfent-ne les necessitats en matèria d'habitatge i garantint la proximitat al territori.
> Més informació > Tornar al Sumari

GOVERNACIÓ: Jurat d’Expropiació

S’aprova el Reglament del Jurat d’Expropiació de Catalunya, en desenvolupament de la Llei 9/2005, de 7 de juliol i es deroga el Decret 202/2000, de 13 de juny. La Llei 9/2005, de 7 de juliol, ha suposat un canvi significatiu en la regulació del Jurat d'Expropiació de Catalunya, cosa que implica la necessària adaptació de la normativa reglamentària al nou marc legal, que ha de permetre igualment millorar el funcionament ordinari d'aquest òrgan, per adaptar-la a l'experiència pràctica assolida per aquest òrgan col·legiat permanent de la Generalitat de Catalunya. El Jurat és un òrgan col·legiat permanent de la Generalitat que té la naturalesa i les funcions previstes en la Llei 9/2005, de 7 de juliol. S'estructura en les seccions territorials de Barcelona, Girona, Lleida, Tarragona, Terres de l'Ebre, Catalunya Central i Alt Pirineu i Aran. Aquest Reglament complementa la regulació legal, amb la voluntat d'afavorir la resolució consensuada de les controvèrsies, i potencia el tràmit d'avinença i la intervenció de les parts en la presa de decisions del Jurat. D'altra banda, millora el procediment intern de determinació del preu just, amb la voluntat de millorar en objectivitat i transparència, i per apropar el Jurat d'Expropiació a la ciutadania i als agents implicats.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Retiment de comptes

Es modifica mitjançant aquesta resolució, la Instrucció que regula el format del Compte general de les entitats locals, per adaptar-la a les modificacions que en el règim comptable de les empreses s’han produït i per tal de recollir l’avanç de les tècniques disponibles en el tractament de la informació comptable així com l’experiència assolida en l’aplicació d’aquella Instrucció.
> Més informació > Tornar al Sumari

CONSUM: Registre de laboratoris agroalimentaris

Aquest decret té com a objecte la regulació dels laboratoris agroalimentaris que realitzin anàlisis i controls sobre la qualitat, la conformitat i la traçabilitat dels productes agroalimentaris; l'establiment de les condicions que han de complir els laboratoris, per al seu funcionament i per a la realització d'anàlisis en el marc del control agroalimentari i, finalment, la regulació del Registre de laboratoris agroalimentaris de Catalunya. Aquest decret s'aplica als laboratoris agroalimentaris, públics i privats, que realitzin anàlisis i controls sobre la qualitat, la conformitat i la traçabilitat dels productes agroalimentaris en el territori de Catalunya.
> Més informació > Tornar al Sumari

Postgrau en Gestió Ambiental-Administració Pública: matrícula oberta (BTC. Universitat de Vic)

El Postgrau en Gestió Ambiental que desenvolupen BTC i la Universitat de Vic compta amb una nova especialitat en aquesta edició dirigida a l’Administració Pública. Aquesta especialitat compta amb 30 crèdits ECTS (sistema europeu de ...) i és una bona oportunitat per a tot el personal tècnic dels Ajuntaments, que gestionen aspectes vinculats al medi ambient o que volen augmentar els seus coneixements en aquesta matèria. BTC és una entitat que celebrarà aquest proper curs el seu desè aniversari, havent format ja més de 10.000 persones en els seus cursos especialitzats i de nivell superior.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic