100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 215 - 18/12/2009]
Les oficines municipals d'escolarització: present i futur V Jornada tècnica de seguretat viària
ADMINISTRACIÓ: Normes d’actuació i de règim interior de l'Oficina Antifrau de Catalunya ADMINISTRACIÓ: Oficines de registre pròpies i concertades, sistema d'accés i horaris de funcionament
COMERÇ: Modernització i millora del comerç interior COMERÇ-FESTES: Calendari d'obertura dels establiments comercials dels festius de l’any 2010
CULTURA: Arxius de Catalunya CULTURA: Subvencions per a l'execució d'obres de restauració i conservació d'immobles de notable valor cultural
ESTRANGERIA: Drets i llibertats dels estrangers a Espanya FESTES: Calendari de dies inhàbils en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat per a l'any 2010
HABITATGE: Registre de sol·licitants d'habitatges amb Protecció Oficial de Catalunya i registres municipals HABITATGE: Modificació en les subvencions per a propietaris d'habitatges desocupats que els posin en lloguer
MEDI AMBIENT: Ajuts per a la investigació i la recuperació de sòls afectats per contaminacions MEDI AMBIENT:Mesures urgents per pal·liar els efectes produïts per la sequera en determinades conques hidrogràfiques
MEDI AMBIENT: Prevenció i control ambiental de les activitats MEDI AMBIENT: Canvis en els ajuts per al finançament d'actuacions als espais naturals protegits de Catalunya per a l'any 2009
MEDI AMBIENT: Mesures per pal·liar els efectes produïts per la sequera TREBALL: Modificació en les subvencions destinades als serveis de suport a la integració laboral de les persones amb discapacitat
TREBALL: Es modifiquen els ajuts per a la realització de projectes i accions per a l'ocupació amb les entitats locals TREBALL: Subvencions als programes d'igualtat d'oportunitats en el treball: programes per a la diversitat

Les oficines municipals d'escolarització: present i futur

Curs organitzat per l'FMC, que tindrà lloc a partir del proper dia 14 de de gener de 2010, i amb l'objectiu entre d'altres de conèixer les diferents maneres de gestionar les OME i compartir experiències.
> Més informació > Tornar al Sumari

V Jornada tècnica de seguretat viària

Jornada organitzada per la Diputació de Barcelona, que tindrà lloc el proper dia 19 de gener a Barcelona.
> Més informació > Tornar al Sumari

ADMINISTRACIÓ: Normes d’actuació i de règim interior de l'Oficina Antifrau de Catalunya

L'Oficina Antifrau de Catalunya és una entitat de dret públic amb personalitat jurídica pròpia i plena capacitat d'obrar, adscrita al Parlament, que actua amb independència de les autoritats, les institucions i els organismes públics per tal de complir amb equanimitat i eficàcia les funcions de control i prevenció de la corrupció en l'àmbit subjectiu legalment establert. Té la seu a la ciutat de Barcelona. El director o directora de l'oficina la dirigeix i n'exerceix la representació institucional i legal. L'oficina s'organitza, sota la dependència del director o directora, en tres direccions funcionals: la direcció de prevenció, la direcció d'investigacions i la direcció d'anàlisi. El director o directora de l'oficina o, per delegació expressa, el director adjunt o directora adjunta o els funcionaris en qui delegui, es poden presentar, sense avisar prèviament, degudament acreditats, a qualsevol oficina o dependència de l'administració o centre afecte a un servei públic, a fi d'obtenir informació que pugui resultar rellevant. En aquest cas, han de lliurar a la persona que entengui en l'actuació una certificació de l'acord pel qual s'ha disposat la visita d'inspecció. Tot el personal adscrit a una entitat inspeccionada per l'oficina, d'acord amb el que estableix l'article 14.4 de la Llei 14/2008, té el deure de facilitar les tasques d'inspecció i, en particular, de permetre l'accés als llocs que se li indiquin, proporcionar les dades que li siguin requerides i facilitar els informes, documents o expedients que se li sol·licitin, sota l'advertiment d'incórrer, en cas d'oposició, en les responsabilitats legalment establertes.
> Més informació > Tornar al Sumari

ADMINISTRACIÓ: Oficines de registre pròpies i concertades, sistema d'accés i horaris de funcionament

Es modifica parcialment la llista d'oficines de registre pròpies, generals i auxiliars, de l'Administració de la Generalitat i la llista d'oficines de registre concertades de l'Administració de la Generalitat amb els ens locals de Catalunya, incloses als annexos 1 i 2 de l'Ordre PRE/397/2009, de 7 de setembre, de publicació de la relació completa i actualitzada d'oficines de registre pròpies i concertades, el sistema d'accés i els seus horaris de funcionament (DOGC núm. 5466, pàg. 68726, de 17.9.2009), pel que fa referència als organismes que consten en aquesta ordre.
> Més informació > Tornar al Sumari

COMERÇ: Modernització i millora del comerç interior

Aquest reial decret té per objecte regular els termes i condicions d'aplicació del Fons financer de l'Estat d'ajuda al comerç interior en desenvolupament del que estableix la disposició addicional trentena de la Llei 2/2008, de 23 de desembre, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2009. Aquesta iniciativa té per finalitat donar suport financer a les actuacions orientades a la modernització, millora de l'eficàcia i eficiència del comerç interior. Les modalitats de finançament consistiran en préstecs sobre un màxim del 80 per cent del valor del projecte, amb una quantia límit del valor del projecte de 800.000 euros i un tipus d'interès que serà fixat anualment per ordre del Ministre d'Indústria, Turisme i Comerç previ acord de la Comissió delegada per a afers econòmics sobre la base del tipus de referència ICO. Els terminis d'amortització seran de cinc, set i deu anys, amb possibilitat d'1, 2 o 3 anys de carència de principal, respectivament. Les inversions finançables hauran d'estar realitzades en el termini màxim de quatre anys des de la percepció del finançament concedit, si el muntant d'aquesta supera els 300.000 euros i, de dos anys, si és inferior a aquesta quantitat.
> Més informació > Tornar al Sumari

COMERÇ-FESTES: Calendari d'obertura dels establiments comercials dels festius de l’any 2010

Els vuit diumenges i dies festius que els establiments comercials de Catalunya poden romandre oberts al públic durant l'any 2010, d'acord amb la Llei 8/2004, d'horaris comercials, són els següents: 3 i 10 de gener, 4 de juliol, 12 d'octubre, i 6, 8,12 i 19 de desembre. Els ajuntaments, amb l'acord previ de l'òrgan competent, poden substituir el dia 12 d'octubre i/o el dia 6 de desembre per qualsevol diumenge o dia festiu, de caràcter general o local, llevat de les dates detallades a l'article 2.3 de la Llei 8/2004, de 23 de desembre. Els ajuntaments poden efectuar el canvi amb efectes a tot el seu terme municipal, sempre que presentin, abans del dia 27 de febrer de 2010, una comunicació a la Direcció General de Comerç, en la qual detallin quins dies són els substituïts i per quins els substitueixen. Una vegada admès aquest canvi, els ajuntaments l'hauran de fer públic adequadament, per tal que els establiments comercials situats al seu terme municipal en tinguin coneixement. En els supòsits en què, superada la data del 27 de febrer 2010, també hagi transcorregut el termini atorgat a un ajuntament per esmenar possibles defectes detectats en la comunicació esmentada i no s'hagin corregit o s'hagi fet l'aclariment sol·licitat, els establiments comercials del seu terme municipal hauran d'aplicar igualment el calendari general. Aquesta ordre entrarà en vigor el dia 1 de gener de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

CULTURA: Arxius de Catalunya

L'objecte d'aquest decret és regular els requisits tècnics que han de complir els arxius del Sistema d'Arxius de Catalunya, els efectes del seu incompliment, així com el procediment perquè els arxius previstos a l'article 20.2 de la Llei d'arxius i documents s'integrin al Sistema d'Arxius de Catalunya. Les disposicions d'aquest decret són aplicables als arxius del Sistema d'Arxius de Catalunya i als que són susceptibles d'integrar-s'hi, sens perjudici del que preveu l'article 3.2 de la Llei 10/2001, de 13 de juliol, d'arxius i documents.
> Més informació > Tornar al Sumari

CULTURA: Subvencions per a l'execució d'obres de restauració i conservació d'immobles de notable valor cultural

Aquestes bases tenen com a objecte la concessió de subvencions per tal de contribuir econòmicament durant un període biennal a l'execució d'obres de consolidació o restauració (projectes inclosos) en immobles situats a Catalunya protegits en qualitat de béns culturals d'interès nacional (BCIN) o béns culturals d'interès local (BCIL), entenent com a BCIL els que han estat declarats d'acord amb l'article 17 de la Llei 9/1993, de 30 de setembre, del patrimoni cultural català, i els que ho són per la disposició addicional 1.1 de l'esmentada Llei 9/1993. Poden optar a aquestes subvencions els ens locals i els ens que en depenen i les seves entitats participades, les persones físiques, les fundacions i les altres entitats privades sense finalitat de lucre, les agrupacions de persones físiques o d'entitats privades esmentades sense personalitat jurídica, així com les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que, tot i no tenir personalitat jurídica, puguin portar a terme les actuacions de la base 1 i no tinguin finalitat de lucre. la quantia de la subvenció és d'un mínim de 10.000,00 euros i en cap cas no pot ser superior al 60% del cost total de les obres. La quantia de les subvencions es fixarà en funció de les disponibilitats pressupostàries. El termini de presentació de sol·licituds és d'un mes des de la publicació de la convocatòria corresponent al DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari

ESTRANGERIA: Drets i llibertats dels estrangers a Espanya

Les causes que justifiquen la reforma de la Llei orgànica 4/2000, d’11 de gener són la necessitat d'incorporar a aquesta llei la jurisprudència del TC, donant una nova redacció d'acord amb la Constitució, als articles de la mateixa que s'han declarat inconstitucionals; la necessitat d'incorporar al nostre ordenament jurídic, a través de la indicada llei orgànica, les directives europees sobre immigració que estan pendents de transposició o que no s'han traslladat plenament; i la necessitat d'adaptar la llei orgànica a la nova realitat migratòria a Espanya.
> Més informació > Tornar al Sumari

FESTES: Calendari de dies inhàbils en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat per a l'any 2010

Aquesta resolució té per objecte aprovar el calendari de dies inhàbils corresponent a l'any 2010, per a l'Administració General de l'Estat i els seus organismes públics, a l'efecte de còmput de terminis. Són dies inhàbils: a) A tot el territori nacional: els diumenges i els dies declarats com a festes d'àmbit nacional no substituïbles, o sobre les quals la totalitat de les comunitats autònomes no ha exercit la facultat de substitució; b) A l'àmbit territorial de les comunitats autònomes: aquells dies determinats per cada comunitat autònoma com festius; c) Als àmbits territorials de les entitats que integren l'Administració local: els dies que estableixin les respectives comunitats autònomes en els seus corresponents calendaris de dies inhàbils.
> Més informació > Tornar al Sumari

HABITATGE: Registre de sol·licitants d'habitatges amb Protecció Oficial de Catalunya i registres municipals

Havent observat errades de tipus terminològic al text de l'Ordre MAH/489/2009, de 18 de novembre, per la qual es designa l'òrgan competent per a l'adjudicació d'habitatges amb protecció oficial, es fixa la data d'inici del Registre de sol·licitants d'habitatges amb protecció oficial de Catalunya, i es detallen els registres municipals existents en aquesta matèria, publicat al DOGC núm. 5510, de 20-11-2009, mitjançant la present ordre es procedeix a la seva correcció.
> Més informació > Tornar al Sumari

HABITATGE: Modificació en les subvencions per a propietaris d'habitatges desocupats que els posin en lloguer

Per mitjà de la Resolució MAH/1767/2009, de 17 de juny, es van convocar subvencions per a propietaris d'habitatges desocupats que els posin en lloguer corresponents a l'any 2009 (DOGC núm. 5408, de 26-6-2009). El punt 3 de la Resolució MAH/1767/2009, de 17 de juny, estableix que la convocatòria està dotada amb una dotació inicial de 200.000,00 euros. L’objecte de la present resolució és modificar la dotació pressupostària de la convocatòria de subvencions per a propietaris d'habitatges desocupats que els posin en lloguer corresponents a l'any 2009, prevista en la Resolució MAH/1767/2009, de 17 de juny, que s'incrementa en la quantitat d'1.800.000,00 euros. El crèdit que finalment es destina a la convocatòria és de 2.000.000,00 d'euros.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Ajuts per a la investigació i la recuperació de sòls afectats per contaminacions

L'objecte d'aquests ajuts és donar suport econòmic a les entitats públiques per fomentar les actuacions corresponents a les tasques d'investigació i recuperació de sòls de la seva propietat que es veuen afectats per indicis de contaminació ocasionada per un causant desconegut. El termini d'execució per les fases d'investigació (fase 2 i 3 descrites a l'annex 2) serà de 8 mesos comptats des de la data de la resolució d'atorgament de la subvenció. El termini d'execució per les fases de recuperació (fase 4 descrita a l'annex 2) serà de 24 mesos comptats des de la data de la resolució d'atorgament de la subvenció. Excepcionalment, en el cas de detecció sobrevinguda de sòls contaminats durant l'execució d'una obra, una vegada exhaurit el termini de presentació de sol·licituds de la convocatòria en curs, l'entitat pública podrà presentar la sol·licitud de subvenció en la convocatòria següent, sempre que es compleixin els requisits de l'esmentada convocatòria i es justifiqui la necessitat sobrevinguda de posar-hi remei en el curs de l'obra. Són beneficiàries les entitats públiques de Catalunya. L’import total és de 316.096 euros. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de dos mesos a comptar a partir de la data de publicació d'aquesta resolució al DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT:Mesures urgents per pal·liar els efectes produïts per la sequera en determinades conques hidrogràfiques

Aquest reial decret-llei té per objecte l’establiment de mesures administratives excepcionals per a la gestió dels recursos hidràulics; l’establiment de mesures urgents per a la regulació de les transaccions de drets a l'aprofitament d'aigua; l’establiment de mesures de suport als titulars de drets a l'ús d'aigua per a reg i proveïments en els àmbits territorials afectats per la sequera, quan hagin disposat en la passada campanya d'una dotació d'aigua igual o inferior al 50 per cent de la facilitada en un any normal. Els àmbits territorials d'aplicació seran els sistemes afectats per la sequera de les conques hidrogràfiques dels rius Duero, Tajo, Guadiana, Guadalquivir, Segura, Xúquer i Ebre, per bé que per a la conca del Guadalquivir es limitaran al territori no inclòs a la comunitat autònoma d'Andalusia.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Prevenció i control ambiental de les activitats

Aquesta llei té per objecte establir el sistema d'intervenció administrativa de les activitats amb incidència ambiental, en el qual es prenen en consideració les afeccions sobre el medi ambient i les persones. Aquest sistema d'intervenció administrativa integra l'avaluació d'impacte ambiental de les activitats. Aquesta llei integra, amb una voluntat de simplificació administrativa, l'avaluació de l'impacte ambiental de les activitats relacionades en l'annex I de la mateixa llei en el procediment d'atorgament de l'autorització ambiental. Aquesta integració de diferents règims d'intervenció administrativa ambiental s'emmarca en l'estratègia del Consell Europeu de Lisboa de l'any 2000, i té l'objectiu de compaginar la reducció necessària de càrregues administratives per a les persones que exerceixen activitats econòmiques amb el respecte i les garanties en la prevenció i el control del medi ambient que la societat demana. Estableix un sistema d'intervenció integral, atenint-se a la major o a la menor incidència ambiental de les activitats, però limitat únicament als aspectes ambientals. La intervenció administrativa per raó d'altres matèries, com ara la seguretat i la salut de les persones, es regeix per la legislació de règim local i per la normativa sectorial corresponent. És també un objectiu d'aquesta llei establir, d'una manera clara, que la responsabilitat sobre les instal·lacions, i l'obertura i el funcionament de les activitats, correspon tant a les persones titulars i al personal tècnic de l'activitat com a les persones que n'han de controlar el funcionament. Aquesta llei entra en vigor al cap de vuit mesos d'haver estat publicada al DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Canvis en els ajuts per al finançament d'actuacions als espais naturals protegits de Catalunya per a l'any 2009

S’incrementa la dotació màxima establerta per al grup 2 de la línia 1 del punt 3 de la Resolució MAH/87/2009, de 22 de gener (DOGC núm. 5308, de 30.1.2009), en 310.000 euros, amb càrrec a les partides pressupostàries MA04/460000100/5510, MA04/480000100/5510 i MA04/482000100/5510 i, com a conseqüència, es fixa la dotació màxima per a aquest grup en 710.000 euros. La dotació màxima de la línia 1 és de 2.692.000 euros, i la dotació màxima de la convocatòria de 4.922.000 euros. S’estableix el 31 de desembre de 2009 com a data límit per a l'execució i justificació dels ajuts atorgats a l'empara de l'ampliació de la dotació prevista en aquesta resolució.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Mesures per pal·liar els efectes produïts per la sequera

Advertits errors al Reial decret-Llei 14/2009, de 4 de desembre, pel qual s'adopten mesures urgents per pal·liar els efectes produïts per la sequera en determinades conques hidrogràfiques, publicat en el BOE núm. 293, de 5 de desembre, mitjançant la present disposició es procedeix a efectuar les oportunes rectificacions.
> Més informació > Tornar al Sumari

TREBALL: Modificació en les subvencions destinades als serveis de suport a la integració laboral de les persones amb discapacitat

L’objecte de la present ordre és la modificació de l'Ordre TRE/290/2009, de 28 de maig, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades als serveis de suport a la integració laboral de les persones amb discapacitat, i s'obre nova convocatòria destinada a ens locals per a l'any 2009. Es modifiquen diversos preceptes relatius als requisits de les entitats sol·licitants, que són els ens locals i les entitats públiques o privades d'iniciativa social legalment constituïdes que desenvolupin serveis de suport a la inserció laboral de persones amb discapacitat, a la presentació de documentació, així com al pagament i la justificació. En relació a la convocatòria destinada als ens locals per a l’any 2009, la present ordre estableix que les accions objecte d'aquesta convocatòria s'han de desenvolupar en el període comprès entre l'1 de gener de 2009 i el 31 de desembre 2009. Les bases reguladores de la convocatòria són les que estableix l'Ordre TRE/290/2009, de 28 de maig. L'import màxim destinat als atorgaments de les subvencions que preveu aquesta Ordre durant l'anualitat 2009 és de 520.000,00 euros. El termini per a la presentació de sol·licituds per a l'any 2009 és de 5 dies naturals a comptar a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta ordre al DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari

TREBALL: Es modifiquen els ajuts per a la realització de projectes i accions per a l'ocupació amb les entitats locals

L'Ordre TRE/165/2008, de 15 d'abril, té com a objecte aprovar les bases reguladores que han de regir els ajuts per a la realització de projectes i accions per a l'ocupació amb les entitats locals, projectes i accions per a l'ocupació que constitueixen un element important de millora de la planificació, programació i execució de les entitats locals en matèria de polítiques actives d'ocupació i de promoció econòmica del territoris i convocar aquests ajuts per al període 2008-2009. Atesos els canvis econòmics i socials que s'estan produint i en consonància amb les polítiques impulsades des del Departament de Treball, en aquesta convocatòria 2009 del projecte “Treball als barris”, es prioritzen les accions que tinguin per objecte millorar l'ocupabilitat de les persones amb baixa qualificació professional i afavorir la contractació de les persones que visquin als barris i poblacions que tinguin una major taxa d'atur. Els grups prioritaris d'intervenció són les dones nouvingudes, les dones que han patit violència de gènere, les persones immigrants, els col·lectius en risc d'exclusió social, les persones aturades de llarga durada, els joves amb fracàs escolar, i les persones aturades majors de 45 anys. Atenent la tipologia dels destinataris finals d'aquestes accions i a la situació socioeconòmica actual i per tal de mantenir la coherència, pel que fa a la forma de pagament, amb la resta d'accions establertes dins d'aquest projecte, s'ha posat de manifest la necessitat de preveure la possibilitat que els pagaments en concepte de bestreta, puguin arribar fins al 100% de les quanties atorgades. En conseqüència, s’addiciona un nou paràgraf a l'apartat 2 de l'article 22 de l'Ordre TRE/165/2008, de 15 d'abril amb la redacció següent: “En el cas de les accions que es puguin atorgar en el marc del Projecte “Treball als barris”, i que es troben regulades en aquesta Ordre, es podran autoritzar bestretes del 100% de l'import de la subvenció”.
> Més informació > Tornar al Sumari

TREBALL: Subvencions als programes d'igualtat d'oportunitats en el treball: programes per a la diversitat

S’aproven les bases generals i específiques per a la concessió d'ajuts i subvencions per al foment d'accions per a la millora de l'ocupabilitat i la inserció laboral dels col·lectius amb més dificultats per accedir al mercat de treball mitjançant els programes laborals per a la diversitat, desenvolupats per la Subdirecció General de Polítiques Laborals per a la Diversitat, dins l'àmbit territorial de Catalunya. L'import màxim estimat destinat a les subvencions que preveu aquesta resolució és de 15.500.000,00 euros, i es distribueix de la manera següent: un import màxim de 7.750.000,00 euros, per a l’any 2010, i un import màxim de 7.750.000,00 euros per a l’any 2011. Els ajuts concedits són cofinançats en un percentatge del 50% mitjançant el programa operatiu PO 2007ES05UPO001 pluriregional d'adaptabilitat i ocupació, 2007-2013. Poden ser beneficiaris dels ajuts previstos en el Programa C6 (programa de treball amb suport a l’empresa ordinària) les associacions, fundacions i altres entitats sense ànim de lucre que tinguin com a finalitat la inserció laboral de persones discapacitades i/o amb malaltia mental, les entitats locals amb àmbit d'actuació a Catalunya, així com les entitats dependents o vinculades a aquestes, sempre que duguin a terme accions d'acompanyament a la inserció adreçades a persones amb discapacitats i/o amb malaltia mental, els centres especials de treball i les empreses del mercat ordinari de treball, inclosos els/les treballadors/ores autònoms/es que contractin treballador/ores amb discapacitat. Poden ser beneficiaris del Programa D8 (projectes per a la sensibilització d’empreses inclusives i impuls de les empreses que col·laborin en la inserció de col·lectius amb discapacitat o risc d’exclusió) els ens locals i les federacions i agrupacions amb personalitat jurídica pròpia legalment constituïdes, sense ànim de lucre i domiciliades a Catalunya. El termini per a la presentació de sol·licituds finalitzarà als 20 dies naturals comptadors a partir de la publicació d'aquesta resolució al DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic