100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 218 - 15/01/2010]
Jornada sobre la Llei de prevenció i control ambiental de les activitats Sessions informatives sobre la nova Llei d’espectacles
Sessions informatives sobre el Retorn del Cànon de Residus V Jornada tècnica de seguretat viària
Firalia (Workshop Firal) "Connecta amb l'Administració" ADMINISTRACIÓ: Tramesa d’actes i acords dels òrgans de govern i administració dels ens locals al Departament de Governació i Administracions Públiques
RETRIBUCIONS: Compensacions econòmiques a favor dels ajuntaments perquè abonin retribucions a determinats càrrecs electes locals exercici 2010 CIUTADANIA: Pla de ciutadania i immigració 2009-2012
CONSUM: Subvencions als consells comarcals en matèria d'informació i defensa de les persones consumidores i usuàries per a l'exercici 2010 ADMINISTRACIÓ: Registre electrònic comú
ECONOMIA: Retribucions del personal FORMACIÓ: Accions formatives per al personal directiu i predirectiu en l'àmbit de la Unió Europea i preparació de la Presidència del Consell
HABITATGE: Quantia del mòdul bàsic estatal per al 2010 (Pla estatal d’habitatge i rehabilitació 2009-2012) HISENDA: Pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2010
HISENDA: Mesures fiscals, financeres i administratives INDÚSTRIA: Peatges d'accés i tarifes i primes de les instal·lacions del règim especial
INDÚSTRIA: Cost de producció d'energia elèctrica i les tarifes d'últim recurs a aplicar en el primer semestre de 2010 MEDI AMBIENT: Comissió de prevenció de la contaminació lluminosa
TREBALL: Salari mínim interprofessional per al 2010 TREBALL: Subvencions a entitats locals per realitzar accions formatives adreçades prioritàriament a treballadors/ores en situació de desocupació, per a l'any 2010

Jornada sobre la Llei de prevenció i control ambiental de les activitats

Per tal de donar a conèixer als representants municipals les principals novetats de la llei i els canvis que es preveuen a nivell organitzatiu i procedimental per als ajuntaments, la Fedració de Municipis de Catalunya juntament amb la Diputació de Barcelona, organitza aquesta jornada que tindrà lloc a Barcelona el proper 2 de febrer
> Més informació > Tornar al Sumari

Sessions informatives sobre la nova Llei d’espectacles

Cicle de sessions informatives organitzades per la Generalitat, l’FMC i l’ACM, adreçat als ens locals sobre la Llei 11/2009,, del 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives. La primera sessió té lloc a Girona el proper 19 de gener.
> Més informació > Tornar al Sumari

Sessions informatives sobre el Retorn del Cànon de Residus

Aquesta presentació, que tindrà lloc a la Federació de Municipis de Catalunya, el proper di 28 de gener al matí, anirà a càrrec del president de la Comissió de Medi Ambient de l’FMC i alcalde de Parets, Joan Seguer, que estarà acompanyat de Catalina Victory, directora de Serveis Territorials de Medi Ambient a Barcelona Aquesta sessió tindrà el mateix format que la resta de sessions programades per l’ARC.
> Més informació > Tornar al Sumari

V Jornada tècnica de seguretat viària

Jornada organitzada per la Diputació de Barcelona, que tindrà lloc el proper dia 19 de gener a Barcelona.
> Més informació > Tornar al Sumari

Firalia (Workshop Firal) "Connecta amb l'Administració"

Els propers dies 18 i 19 tindrà lloc a Fira Sabadell el Fòrum Firalia, organitzat per l'Ajuntament de Sabadell, la Diputació de Barcelona, el Departament d'Innovació, Universitats i Empreses de la Generalitat de Catalunya i Fira Sabadell. Aquest fòrum pretén esdevenir un marc de treball que faciliti l'intercanvi comercial i l'assoliment d'acords entre proveïdors de serveis per a esdeveniments i responsables institucionals públics i privats
> Més informació > Tornar al Sumari

ADMINISTRACIÓ: Tramesa d’actes i acords dels òrgans de govern i administració dels ens locals al Departament de Governació i Administracions Públiques

L'objecte d'aquesta ordre és establir el procediment de tramesa de les actes i els acords dels òrgans de govern i administració dels ens locals a l'Administració de la Generalitat per facilitar el compliment del que preveu l'article 145 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, i la normativa que la desplega. Els ens locals han de trametre als serveis territorials del Departament de Governació i Administracions Públiques, en el termini màxim de 15 dies des de l'adopció, una còpia literal o, si escau, un extracte, de les seves actes i acords. Els ens locals han de presentar les actes i els acords en el registre electrònic de l'Administració de la Generalitat, que és accessible a aquests efectes a través de l'EACAT (https://www.eacat.cat). El registre electrònic de la Generalitat emet de manera automàtica el rebut de presentació corresponent, d'acord amb el que estableix l'article 36.4 del Decret 56/2009, de 7 d'abril, per a l'impuls i desenvolupament dels mitjans electrònics a l'Administració de la Generalitat. L'autenticitat i integritat de les trameses es garanteix mitjançant l'ús de signatura electrònica reconeguda emesa per l'Agència Catalana de Certificació (CATCert). Correspon al secretari o secretària de l'ens local efectuar la tramesa de les actes i els acords o del seu extracte i certificar que la documentació tramesa concorda amb els originals que són a l'ens. El Departament ha d'efectuar per mitjans electrònics les peticions d'informació per tal de comprovar l'aplicació de la legislació de la Generalitat, i els requeriments a un ens local per tal que anul·li un acte o acord per considerar que infringeix l'ordenament jurídic, previstos als articles 11 i 13 del Decret 361/1986, de 4 de desembre, per a la regulació provisional del procediment d'actuació en diverses matèries de règim local. Aquestes comunicacions s'han de presentar en els corresponents registres electrònics dels ens locals, que són accessibles a aquests efectes a través de l'EACAT. L'autenticitat i integritat de les trameses s'han de garantir mitjançant l'ús de signatura electrònica reconeguda del secretari o secretària de l'ens local, emesa per l'Agència Catalana de Certificació (CATCert). Els ens locals han de respondre a aquests requeriments i sol·licituds per mitjans electrònics, a través de l'EACAT. Aquesta ordre entra en vigor l'1 de març de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

RETRIBUCIONS: Compensacions econòmiques a favor dels ajuntaments perquè abonin retribucions a determinats càrrecs electes locals exercici 2010

Aquesta resolució té com a objecte obrir la convocatòria per atorgar compensacions econòmiques a favor dels ajuntaments de Catalunya amb una població de dret de fins a 2.000 habitants (de conformitat amb les xifres oficials publicades per l'Institut d'Estadística de Catalunya referides a l'any 2008) perquè abonin retribucions a determinats càrrecs electes locals per a l'exercici de 2010. Les compensacions econòmiques s'abonaran amb caràcter de bestreta, mitjançant un únic pagament, a corporacions locals, per un import màxim de 5.500.000 d'euros. L'import de la compensació per als tres trams de població que determina el Decret 69/2008, d'1 d'abril, i per a la totalitat de l'anualitat és el següent: a) Import màxim anual (corresponent a 12 mesos de dedicació completa): fins a 100 habitants: 10.339,44 euros; de 101 a 500 habitants: 12.398,76 euros; de 501 a 2.000 habitants: 17.505,72 euros. b) L'import mensual màxim de la compensació, per als tres tram de població, és el següent: import màxim mensual (corresponent a 1 mes de dedicació completa): fins a 100 habitants: 861,62 euros; de 101 a 500 habitants: 1.033,23 euros; de 501 a 2.000 habitants: 1.458,81 euros. La compensació per cada ajuntament serà proporcional al percentatge de dedicació de la persona o persones electes per les quals s’acordi la retribució. En el cas de dedicació parcial, aquesta compensació no superarà el 75% de l’establerta com a màxima en l’apartat anterior. En el cas de dos o més persones electes per les quals s’acordi la retribució, el percentatge de la quantia de la compensació anual a percebre per cada ajuntament es calcularà en base al promig de les dedicacions individuals de cadascuna de les persones electes, amb la limitació del 75% abans esmentada. Les sol·licituds s'hauran de presentar per mitjà de la plataforma EACAT i signades per la persona que té atribuïdes les funcions de secretaria o secretaria.intervenció de l'ajuntament. El formulari de sol·licitud i les instruccions per emplenar-lo i trametre'l per mitjans telemàtics estaran disponibles a la plataforma EACAT (http://www.eacat.cat). Les sol·licituds s'hauran de presentar, entre el 15 de gener i l'1 de març de 2010, ambdós inclosos.
> Més informació > Tornar al Sumari

CIUTADANIA: Pla de ciutadania i immigració 2009-2012

La present disposició té com a objectiu l’aprovació del Pla de ciutadania i immigració 2009-2012, amb les actuacions que s'hi preveuen, que es pot consultar al lloc web www.gencat.cat/benestar/societat/convivencia/immigracio. Les actuacions d'aquest pla per a l'any 2009, per un import global de 212.480.642,80 euros, seran sufragades pels departaments i les entitats públiques vinculades o dependents de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, d'acord amb el quadre que s'adjunta com a annex 2. Aquesta disposició encomana la coordinació i avaluació de l'execució de les actuacions incloses en el pla al Departament d'Acció Social i Ciutadania mitjançant la Secretaria per a la Immigració.
> Més informació > Tornar al Sumari

CONSUM: Subvencions als consells comarcals en matèria d'informació i defensa de les persones consumidores i usuàries per a l'exercici 2010

Es fa pública la convocatòria de subvencions destinades a consells comarcals que duguin a terme activitats d'informació i defensa de les persones consumidores i usuàries per a l'exercici 2010, així com s’aproven les bases reguladores per a l'atorgament d'aquestes subvencions. La finalitat de les subvencions és fomentar les activitats d'informació i defensa de les persones consumidores i usuàries que realitzin els consells comarcals durant l'any que estableixi cada convocatòria. Podran ser objecte de subvenció els programes d'activitats i funcionament duts a terme durant el període comprès entre el novembre de l'any anterior (2009) i l'octubre de l'exercici en curs (2010). Els programes hauran d'estar relacionats amb la protecció i defensa de les persones consumidores i usuàries següents: 1) amb caràcter preferent, per ordre de prelació: a) actuacions de col•laboració amb organitzacions de consumidors; b) activitats d'informació, orientació i assistència tècnica a les persones consumidores i usuàries; c) gestió de mediacions; i d) altres actuacions d'interès en relació amb la protecció i defensa de les persones consumidores i usuàries; i 2) amb caràcter complementari: les despeses de funcionament general de les oficines d'informació a les persones consumidores i usuàries. L'import total de les subvencions no podrà excedir els 145.000 euros. Les subvencions són compatibles entre si i amb altres ajuts, subvencions i ingressos per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic sempre que amb el conjunt d'aportacions no se superi el 100% del cost del projecte o actuació. L'import de les subvencions serà, com a màxim, el 50% del total pressupostat. Poden ser beneficiaris els consells comarcals que realitzin tasques d'informació i defensa de les persones consumidores i usuàries mitjançant les corresponents oficines d'informació al consumidor i que compleixin les condicions següents: a) que les oficines estiguin obertes al públic amb un rètol que identifiqui de manera clara l'oficina d'informació a les persones consumidores; b) que puguin facilitar a les persones consumidores i usuàries consultants informació sobre els seus drets i la manera d'exercir-los; c) que atenguin les consultes, reclamacions i denúncies de les persones consumidores i usuàries. Per ser beneficiari, el consell comarcal no ha de tenir subscrit amb l'Agència Catalana del Consum cap conveni de delegació de competències en matèria de consum.El termini de presentació de sol·licituds serà de 30 dies naturals a comptar de l'endemà de la publicació de la convocatòria.
> Més informació > Tornar al Sumari

ADMINISTRACIÓ: Registre electrònic comú

Aquesta ordre té per objecte la regulació dels requisits i condicions de funcionament del Registre electrònic comú, creat per l'article 31 del Reial decret 1671/2009, de 6 de novembre, pel qual es desenvolupa parcialment la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics. De conformitat amb el que preveu l'article 31.3 de l’esmentat reial decret, el Registre electrònic comú possibilitarà la presentació de sol·licituds, escrits i comunicacions dirigides a l'Administració General de l'Estat i als seus organismes públics i està habilitat per a la recepció i remissió de sol·licituds, escrits i comunicacions, presentats a l'empara de l'article 24.2.b) de la Llei 11/2007, de 22 de juny. L'àmbit del registre és l'Administració general de l'Estat i els organismes públics adscrits o dependents de la mateixa. D'acord amb el que preveu l'article 24.3 de la Llei 11/2007, de 22 de juny, el registre podrà ser habilitat per a la recepció de sol·licituds, escrits i comunicacions de la competència d'altres administracions públiques, en la forma que es determini en els corresponents convenis.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Retribucions del personal

De conformitat amb el que estableixen els articles 26, 27 i 32.Quatre de la Llei de pressupostos generals de l'Estat per a 2010, les retribucions dels alts càrrecs del govern de la nació, dels seus òrgans consultius i de l'Administració general de l'Estat, del Consell General del Poder Judicial, del Tribunal Constitucional, del Tribunal de Comptes i de determinats membres de les carreres judicials i fiscal, es mantenen, en els mateixos termes i quanties que les aprovades en els articles 26, 27 i 32.Quatre, segons correspongui, de la Llei de pressupostos generals de l'Estat per a 2008. Amb efectes econòmics d'1 de gener de l'any 2010 els funcionaris públics que exerceixin llocs de treball a què resulta d'aplicació el règim retributiu previst en la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la funció pública, percebran: a) les retribucions bàsiques i el complement de destí en les quanties que es detallen en els annexos IV i V d'aquesta resolució i les pagues extraordinàries dels funcionaris en servei actiu, a què resulti d'aplicació el règim retributiu de la citada Llei 30/1984, es regiran pel que disposa l'article 24.Un.a) de la Llei de pressupostos generals de l'Estat per a 2010, i b) la quantia anual del complement específic de 2009 s'incrementarà en el 0,3 per 100, arrodonint-se els cèntims a l'alça, i es percebrà en els termes del que disposa l'article 28.Un.D), segon paràgraf de la Llei de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2010, independentment de les adequacions previstes en l'article 24.Un.a) d'aquesta mateixa llei. Pel que fa als complements específics més habituals, s'inclouen, en l'annex VI d'aquesta resolució, les quantitats que corresponen a les pagues mensuals i a les pagues addicionals.
> Més informació > Tornar al Sumari

FORMACIÓ: Accions formatives per al personal directiu i predirectiu en l'àmbit de la Unió Europea i preparació de la Presidència del Consell

Mitjançant la present resolució l'INAP convoca, per al primer semestre de 2010, accions formatives per al personal directiu i predirectiu en l'àmbit de la Unió Europea i preparació de la Presidència del Consell, detallades en l'annex. Podran participar en aquests cursos els funcionaris pertanyents a cossos i escales del subgrup A1 i personal laboral fix assimilat de les administracions públiques. Les activitats formatives presencials tindran lloc en la seu principal de l'INAP a Madrid, i es realitzaran en les dates que en cada cas s'assenyalen en l'annex. Els qui desitgin participar en els cursos recollits en l'annex han de presentar la sol·licitud que figura a la pàgina web de l’INAP (http://www.inap.map.és) entrant a «Formació» i a continuació «Funcions Directives i Predirectives». En aquesta pàgina es publicarà la informació relativa als cursos, en un apartat denominat «Presentació de sol·licituds». Executant aquesta opció es tindrà accés al formulari de sol•licitud en el qual podran emplenar-se els camps oportuns. Una vegada realitzat, haurà d'executar-se l'opció: «gravar i enviar» per completar la transmissió de dades telemàtica. El termini de presentació de sol•licituds per a cadascuna de les activitats formatives assenyalades en l'annex es podrà veure en la pàgina web de l’INAP: http://www.inap.map.és/. Els interessats podran obtenir informació addicional a la pàgina web de l’INAP, així com contactant amb el CESFP a través dels següents mitjans: telèfons: 91.273.9329 i 91.273.9154; fax: 91.273.9346; correu electrònic: fd@inap.map.es; adreça postal: carrer Atocha, 106. I-28012, Madrid.
> Més informació > Tornar al Sumari

HABITATGE: Quantia del mòdul bàsic estatal per al 2010 (Pla estatal d’habitatge i rehabilitació 2009-2012)

Es fixa en 758 euros per metre quadrat de superfície útil la quantia del mòdul bàsic estatal (MBE) per al 2010, als efectes previstos en el Reial decret 2066/2008, de 12 de desembre, pel qual es regula el Pla estatal d'habitatge i rehabilitació 2009-2012. El MBE fixat serà aplicable a les actuacions en matèria d'habitatge i sòl qualificades o declarades com a protegides en el marc de l'esmentat pla estatal a partir de l’1 de gener de 2010. D'altra banda, la Resolució estableix que l'al·lusió del punt sisè.3 de l'Acord del Consell de Ministres de 14 de maig de 2009 (publicat al BOE de 23 de maig mitjançant Resolució de 19 de maig, de la Subsecretaria del Ministeri de l'Habitatge) als préstecs «concedits en el marc de l'esmentat Pla 2009-2012», ha d'entendre's que inclou també els préstecs concedits a l'empara de la disposició transitòria primera.1.b) del Reial decret 2066/2008, de 12 de desembre.
> Més informació > Tornar al Sumari

HISENDA: Pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2010

Aquesta llei regula els pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2010. El títol VI, dedicat a la participació dels ens locals en els ingressos de l'Estat i de la Generalitat, regula la distribució del fons de cooperació local de Catalunya, d'acord amb uns criteris basats en les especificitats de l'organització territorial i en les modificacions sobre el règim de les competències locals, que resulten de la legislació de règim local i de les lleis sectorials.
> Més informació > Tornar al Sumari

HISENDA: Mesures fiscals, financeres i administratives

La llei 26/2009 de mesures fiscals, financeres i administratives s'estructura en dos títols: el primer, dedicat a les mesures fiscals, i el segon, dedicat a les mesures relatives al règim jurídic de les finances públiques.
> Més informació > Tornar al Sumari

INDÚSTRIA: Peatges d'accés i tarifes i primes de les instal·lacions del règim especial

Segons aquesta ordre aquells consumidors que a data 31 de desembre de 2009 no hagin contractat una comercialitzadora en el mercat lliure que els presti el subministrament elèctric en alta, mitja i baixa tensió, podran continuar rebent subministrament del referit comercialitzador d’últim recurs, fins al 31 de desembre de 2010. Això significa que no es produirà el tall del subministrament elèctric, previst per a l’1 de gener de 2010 per a la mitja tensió. Concretament, cal tenir en compte el que estableix la disposició transitòria tercera d’aquesta ordre.
> Més informació > Tornar al Sumari

INDÚSTRIA: Cost de producció d'energia elèctrica i les tarifes d'últim recurs a aplicar en el primer semestre de 2010

Aquesta resolució té per objecte aprovar els preus del cost de producció d'energia elèctrica que inclouran les tarifes d'últim recurs durant el primer semestre de 2010, tot fixant els seus valors en cada període tarifari, expressats en euros/MWH. Aquesta resolució assortirà efectes el dia següent al de la seva publicació en el BOE i serà aplicable per als consums efectuats a partir de l'1 de gener de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Comissió de prevenció de la contaminació lluminosa

L'objecte de l'ordre és establir la regulació i la constitució de la Comissió de prevenció de la contaminació lluminosa com a òrgan de participació i d'assessorament al departament competent en matèria de medi ambient. Aquesta comissió no té personalitat jurídica pròpia i resta adscrita a la direcció general competent en matèria de qualitat ambiental del departament esmentat, als únics efectes de suport administratiu, sens perjudici de la seva autonomia orgànica i funcional per al compliment de les seves finalitats. La comissió té l'estructura i la composició següents: a) la presidència, que és exercida per la persona titular de la direcció general competent en matèria de qualitat ambiental; b) la vicepresidència, que és exercida per la persona titular de l'òrgan competent en matèria de prevenció de la contaminació lluminosa; c) la secretaria, que és exercida per una persona de l'assessoria jurídica del departament competent en matèria de medi ambient; d) catorze vocals, un d’ells en representació de la Federació de Municipis de Catalunya. Les persones membres de la comissió són nomenades per la direcció general competent en matèria de qualitat ambiental. Corresponen a la comissió les funcions d’assessorar, impulsar i promoure l'aplicació de la normativa ambiental catalana de protecció del medi nocturn; i emetre informe de valoració sobre la prevenció de la contaminació lluminosa a Catalunya cada quatre anys. El funcionament de la comissió es regeix per la normativa aplicable als òrgans col·legiats de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. La comissió es reuneix de manera ordinària com a mínim un cop a l'any.
> Més informació > Tornar al Sumari

TREBALL: Salari mínim interprofessional per al 2010

El salari mínim per a qualsevol activitat en l'àmbit de l’agricultura, la indústria i els serveis, sense distinció de sexe ni edat dels treballadors, queda fixat en 21,11 euros/dia o 633,30 euros/mes, depenent de si estar fixat per dies o per mesos. En el salari mínim es computen tant la retribució en diners com en espècie. Aquest salari s'entén referit a la jornada legal de treball en cada activitat, sense incloure en el cas del salari diari la part proporcional dels diumenges i festius. Si es realitzés jornada inferior es percebrà a prorrata. La revisió del salari mínim interprofessional establerta en aquest reial decret no afectarà a l'estructura ni a la quantia dels salaris professionals que vinguessin percebent els treballadors quan aquests salaris en el seu conjunt i en còmput anual fossin superiors al salari mínim. Aquest reial decret entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació al BOE i assortirà efectes durant el període comprès entre l’1 de gener i el 31 de desembre de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

TREBALL: Subvencions a entitats locals per realitzar accions formatives adreçades prioritàriament a treballadors/ores en situació de desocupació, per a l'any 2010

Havent observat una errada a l'Ordre TRE/563/2009, de 22 de desembre, per la qual s'estableixen les bases reguladores i s'obre convocatòria anticipada per a la concessió de subvencions a entitats locals per realitzar accions formatives adreçades prioritàriament a treballadors/ores en situació de desocupació, per a l'any 2010, publicada al DOGC núm. 5536, de 30.12.2009, mitjançant la present disposició se'n detalla l'oportuna correcció.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic