100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 222 - 11/02/2010]
III Jornades de Seguretat als Petits Muncipis Curs de gestió de conflictes en l’atenció telefònica
La Directiva de Bolkestein i la nova Llei d’ordenació d’equipaments comercials a Catalunya Direcció de recursos humans en l’Administració local
Trobada del Pla Nacional de Joventut de Catalunya 2010/2020 Les TIC i els canvis en les organitzacions
Automotivació i implicació Nova edició del Seminari d'actualització de Funció Pública Local
Sessions informatives sobre la nova Llei d’espectacles Firalia (Workshop Firal) -ULTIMS DIES PER INSCRIURE'S-
Concurs Capital de la Biodiversitat CULTURA: Subvencions a ens locals que programin activitats culturals relacionades amb la cultura popular i tradicional durant l'any 2010
ECONOMIA: Ajuts per a actuacions de dinamització econòmica dins del marc del Pla d'iniciatives de dinamització comarcal (2008-2010) i tramitació telemàtica ECONOMIA: Ajuts per a actuacions de dinamització econòmica dins del marc del Pla d'iniciatives de dinamització comarcal (2008-2010)
EDUCACIÓ: Calendari escolar dels cursos 2010-2011 i 2011-2012 per als centres educatius no universitaris de Catalunya HABITATGE: Pla per al dret a l'habitatge del 2009-2012
JOVENTUT: Regulació del Consell Nacional de la Joventut de Catalunya COMERÇ: Distribució de funcions en matèria de subproductes animals no destinats al consum humà

III Jornades de Seguretat als Petits Muncipis

La Comissió de Petits Municipis de la Federació de Municipis de Catalunya i l’Ajuntament de Sant Cebrià de Vallalta, organitzen aquestes jornades que tindran lloc en aquesta localitat el proper dia 4 de març.
> Més informació > Tornar al Sumari

Curs de gestió de conflictes en l’atenció telefònica

Amb l’objectiu d’adquirir eines que permetin identificar una situació potencialment conflictiva i aprendre a gestionar positivament aquestes situacions, la Federació de Municipis de Catalunya organitza aquest curs que tindrà lloc a Barcelona els dies 2, 4, 9 i 11 de març.
> Més informació > Tornar al Sumari

La Directiva de Bolkestein i la nova Llei d’ordenació d’equipaments comercials a Catalunya

Amb l’objectiu de poder conèixer els canvis i els efectes principals que tindrà la transposició de la Directiva Bolkestein i, sobretot, la nova Llei d’ordenació d’equipaments comercials a Catalunya, específicament sobre el sector del comerç, la Federació de Municipis organitza aquesta activitat formativa que tindrà lloc a Terrassa el proper dia 10 de març.
> Més informació > Tornar al Sumari

Direcció de recursos humans en l’Administració local

Activitat formativa organitzada per la Federació de Municipis de Catalunya i adreçada al pesonal directiu o amb responsabilitats directives en l’àmbit dels recursos humans de l’Administració local. Tindrà lloc a Barcelona els dies 3, 10, 17 i 24 de març, 15, 21 i 28 d’abril i 5, 12 i 19 de maig.
> Més informació > Tornar al Sumari

Trobada del Pla Nacional de Joventut de Catalunya 2010/2020

Organitzada per la Secretaria de Joventut del Departament d'Acció Social i Ciutadania de la Generalitat de Catalunya, amb el suport, entre d'altres, de la Federació de Municipis de Catalunya, tindrà lloc a Manresa el proper dissabte dia 27 de febrer de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

Les TIC i els canvis en les organitzacions

En aquest curs, organitzat per la Federació de Municipis de Catalunya, es mostrarà com abordar la reenginyeria de processos en les organitzacions, especialment en les de servei públic i fer-ho des d'una perspectiva global, que tingui en compte les necessitats i l’opinió dels clients, l'entorn i els altres subsistemes de gestió on han d'encaixar els processos normalitzats. També s’hi mostraran els mètodes, les tècniques i les eines més adients per dur a terme els projectes de canvi organitzatiu amb èxit. Se celebrarà a Barcelona els dies 9, 11, 16 i 18 de març de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

Automotivació i implicació

Amb l’objectiu, entre d’altres, de reconèixer els elements constitutius de l’automotivació, amb la finalitat de ser capaç d’utilitzar-los per tractar de la millor manera possible els reptes que es presenten dins l’àmbit professional, la Federació de Municipis de Catalunya organitza aquesta activitat formativa que tindrà lloc els propers dies 8, 10 i 11 de març.
> Més informació > Tornar al Sumari

Nova edició del Seminari d'actualització de Funció Pública Local

Organitzat per l'Àrea de Formació de la Federació de Municipis de Catalunya, tindrà lloc a Barcelona el proper dia 15 de febrer.
> Més informació > Tornar al Sumari

Sessions informatives sobre la nova Llei d’espectacles

Cicle de sessions informatives organitzades per la Generalitat, l’FMC i l’ACM, adreçat als ens locals sobre la Llei 11/2009, del 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives. La quarta sessió té lloc a Manresa el proper 18 de febrer.
> Més informació > Tornar al Sumari

Firalia (Workshop Firal) -ULTIMS DIES PER INSCRIURE'S-

Els propers dies 18 i 19 de febrer tindrà lloc a Fira Sabadell el Fòrum Firalia, organitzat per l'Ajuntament de Sabadell, la Diputació de Barcelona, el Departament d'Innovació, Universitats i Empreses de la Generalitat de Catalunya i Fira Sabadell. Aquest fòrum pretén esdevenir un marc de treball que faciliti l'intercanvi comercial i l'assoliment d'acords entre proveïdors de serveis per a esdeveniments i responsables institucionals públics i privats.
> Més informació > Tornar al Sumari

Concurs Capital de la Biodiversitat

La Fundació Biodiversitat convoca aquest concurs, l'objectiu del qual és premiar els ajuntaments que portin a terme iniciatives en temes de conservació de la biodiversitat. Existeixen quatre categories de participació segons el nombre d'habitants: menys d 1.000, entre 1.001 i 5.000, entre 5.001 i 30.000 i més de 30.000 habitants. Aquest concurs s'emmarca dins del projectet LIFE+. El termini de presentacio de candidatures finalitza el 30 d'abril de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

CULTURA: Subvencions a ens locals que programin activitats culturals relacionades amb la cultura popular i tradicional durant l'any 2010

L'objecte és contribuir al finançament de manifestacions culturals relacionades amb la cultura popular i/o tradicional catalana durant l'any 2010. Les activitats objecte de subvenció són les següents: a) programacions d'activitats que fomentin o divulguin la cultura popular i la cultura d'arrel tradicional catalanes; b) festivals, jornades, concursos o altres manifestacions de dansa o música d'arrel tradicional o altres activitats artístiques de caràcter no professional, relacionades en el marc d'actuació del Centre de promoció de la cultura popular i tradicional catalana, que superin l'àmbit estrictament comarcal; c) festes declarades patrimonials o tradicionals d'interès nacional, o altres arrelades en la tradició catalana que siguin considerades patrimoni cultural de la comunitat que les manté vives; d) festes o manifestacions populars catalanes que ajudin a la cohesió de la comunitat, a la seva dinamització cultural i a la seva projecció a la resta del país; e) projectes de dinamització cultural que es duguin a terme a través del teixit associatiu d'un municipi, grups de municipis o comarca que tinguin com a objectiu fer de l'associacionisme una eina útil per a la cohesió social; f) els cursos formatius o de difusió de la cultura popular catalana; g) les edicions dels ens locals en qualsevol tipus de suport que difonguin el patrimoni etnològic català, fets, personatges, històries o qualsevol altre tret identificatiu d'una població, municipi o contrada, relacionats amb la cultura popular i tradicional catalana; h) commemoracions de fets històrics importants per a la conservació de la memòria col•lectiva catalana o d'aniversaris de personalitats que una comunitat vol recordar i/o estudiar i difondre'n l'obra. La dotació màxima de les subvencions és de 400.000 euros. Poden optar-hi els ens locals i els ens públics que en depenen o hi estiguin vinculats que programin alguna de les manifestacions culturals esmentades. El termini de presentació de sol·licituds és d'un mes a comptar de la publicació d'aquesta resolució al DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Ajuts per a actuacions de dinamització econòmica dins del marc del Pla d'iniciatives de dinamització comarcal (2008-2010) i tramitació telemàtica

Havent observat un error a l'Ordre PRE/25/2010, de 21 de gener, per la qual s'aproven les bases reguladores de la concessió d'ajuts per a actuacions de dinamització econòmica dins del marc del Pla d'iniciatives de dinamització comarcal (2008-2010), i se'n regula la tramitació telemàtica (publicada al DOGC núm. 5555 de 28-1-2010), se'n detalla la correcció oportuna: on diu: http://www.gencat.cat/OVT., ha de dir: http://www.gencat.cat/ovt.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Ajuts per a actuacions de dinamització econòmica dins del marc del Pla d'iniciatives de dinamització comarcal (2008-2010)

Havent observat un error a la Resolució PRE/213/2010, de 2 de febrer, per la qual es convoca concurs públic, corresponent a l'any 2010, per a la concessió d'ajuts per a actuacions de dinamització econòmica dins del marc del Pla d'iniciatives de dinamització comarcal 2008-2010 (publicada al DOGC núm. 5561, de 5-2-2010) se'n detalla la correcció oportuna: on diu: http://www.gencat.cat/OVT., ha de dir: http://www.gencat.cat/ovt.
> Més informació > Tornar al Sumari

EDUCACIÓ: Calendari escolar dels cursos 2010-2011 i 2011-2012 per als centres educatius no universitaris de Catalunya

Aquesta ordre s'aplica a tots els centres educatius no universitaris de Catalunya, públics i privats, llevat d'aquells que per la seva singularitat tinguin un calendari específic autoritzat. El professorat dels centres educatius públics i privats no universitaris ha de reprendre en el seu centre les activitats d'organització del curs el dia 1 de setembre. Als centres educatius públics i privats, el segon cicle d'educació infantil, l'educació primària, l'educació especial i els ensenyaments secundaris, professionals i de règim especial començaran les classes el dia 7 de setembre, a excepció dels cicles formatius de grau superior, de les escoles oficials d'idiomes i dels centres i aules de formació de persones adultes, que les començaran el dia 14 de setembre, i tots les acabaran el dia 22 de juny. La preparació del curs i l'aprovació d'horaris s'ha d'haver efectuat en els dies anteriors a la data d'inici de les classes. Per a l'alumnat dels ensenyaments reglats de parvulari i d'educació primària, inclòs el d'educació especial, de tots els centres educatius de Catalunya, públics i privats, l'horari escolar s'ha de desenvolupar entre les 8.30 i les 18 hores. Amb caràcter general, als centres públics i concertats de segon cicle d'educació infantil i primària, inclosos els d'educació especial, l'horari lectiu és de 9 a 12 hores i de 15 a 17 hores. En qualsevol cas, s'han de fer un total de 5 hores lectives, de les quals 3 o 3,5 seran al matí i 1,5 o 2 a la tarda. El batxillerat es pot organitzar en jornada intensiva. La formació professional específica s'ha d'organitzar en sessions de matí o tarda, per tal de facilitar la formació de l'alumnat en centres de treball i l'accés de les persones treballadores. Els ensenyaments de règim especial d'esports i artístics es poden organitzar en sessions de matí i tarda, en horari intensiu de matí o tarda o en altres horaris que prèviament hagi autoritzat el director o la directora dels serveis territorials corresponents. Les activitats lectives als centres i aules de formació de persones adultes s'han d'organitzar en sessions de matí, tarda i vespre de dilluns a divendres, ambdós inclosos. Tenen la consideració de període de vacances escolars: - Curs 2010-2011: Nadal: del 23 de desembre de 2010 al 6 de gener de 2011, ambdós inclosos; Febrer: del 28 de febrer al 4 de març o del 7 a l'11 de març de 2011, a decidir pel director/a dels serveis territorials escoltat el consell escolar territorial corresponent; Setmana Santa: del 18 al 25 d'abril de 2011, ambdós inclosos. - Curs 2011-2012: Nadal: del 23 de desembre de 2011 al 8 de gener de 2012, ambdós inclosos; Febrer: del 13 al 17 de febrer o del 20 al 24 de febrer de 2012, a decidir pel director/a dels serveis territorials escoltat el consell escolar territorial corresponent; Setmana Santa: del 2 al 9 d'abril de 2012, ambdós inclosos. Així mateix, tenen la consideració de dies festius els que determini la disposició corresponent del Departament de Treball i els dos dies de festa local. En el marc d'aquest calendari escolar, cada centre educatiu pot establir tres dies festius no consecutius, de lliure disposició. El director o la directora dels serveis territorials ha de determinar, amb l'audiència prèvia dels consells comarcals, l'horari dels centres educatius amb alumnat usuari del servei de transport escolar, a fi de garantir la compatibilitat dels horaris dels vehicles amb els dels centres, optimitzar el transport i aconseguir el nombre mínim de rutes, el nombre màxim d'ocupació de places per vehicle i la coincidència horària per poblacions de residència de l'alumnat de les diferents etapes educatives. És responsabilitat de la direcció del centre públic o de la titularitat del centre privat el compliment d'aquesta ordre i correspon a la Inspecció d'Educació la supervisió i el control de la seva aplicació.
> Més informació > Tornar al Sumari

HABITATGE: Pla per al dret a l'habitatge del 2009-2012

Aquest decret té per objecte establir i desplegar el Pla per al dret a l'habitatge de Catalunya del 2009-2012, d'acord amb les previsions del títol V de la Llei 18/2007, de 28 de desembre, del dret a l'habitatge. El decret també inclou la gestió dels ajuts que preveu el Reial decret 2066/2008, de 12 de desembre, pel qual s'aprova el Pla estatal d'habitatge i rehabilitació 2009/2012. Es consideren actuacions susceptibles de ser protegides, sempre que compleixin els requisits que determina aquest decret, les següents: a) la promoció de nous habitatges amb protecció oficial destinats a la venda, al lloguer, a altres formes de cessió d'ús, o a l'ús propi, inclosos els promoguts en règim de dret de superfície o de concessió administrativa d'obra pública, i els promoguts en règim de copropietat; b) la compra i la rehabilitació d'habitatges per a qualificar-los d'habitatges amb protecció oficial i destinar-los a la venda, al lloguer o a altres formes de cessió d'ús, inclosos els promoguts en règim de dret de superfície o de concessió administrativa d'obra pública, i els promoguts en règim de copropietat; c) la promoció d'allotjaments col·lectius protegits per a persones especialment vulnerables i per a altres grups específics de població; d) la compra i la urbanització de sòl per destinar-lo a la promoció d'habitatges amb protecció oficial; e) l'adquisició d'habitatges protegits o lliures, per a ús propi; f) l'oferta d'habitatges privats per a destinar-los a lloguer o a d'altres formes de cessió d'ús; g) el lloguer d'habitatges; h) la mediació social en l'àmbit del lloguer; i) la rehabilitació d'habitatges i edificis d'habitatges; j) la promoció de la millora de la qualitat i de la sostenibilitat de l'edificació i del parc residencial existent; k) l'establiment i manteniment d'oficines d'habitatge per gestionar les actuacions protegides que preveu el pla. Tots els ajuntaments poden ser gestors del parc d'habitatges situats al seu municipi de què sigui titular la Generalitat mitjançant un conveni signat amb la Secretaria d'Habitatge. Els ajuntaments han de reservar un 10% del parc d'habitatges que administrin perquè sigui adjudicat, en segones o ulteriors ocupacions, per la Generalitat.
> Més informació > Tornar al Sumari

JOVENTUT: Regulació del Consell Nacional de la Joventut de Catalunya

La Llei 24/1998, del 30 de desembre, va significar la primera modificació de la Llei 14/1985. Onze anys després d'aquella primera modificació, un procés de debat al si del Consell nacional de la Joventut de Catalunya ha conclòs en la proposta unànime de modificar alguns punts de la Llei 14/1985, a fi de permetre més implicació i una major participació territorial en el consell, i també especificar-ne les competències amb més claredat. En primer lloc, mitjançant la present llei determinats consells locals i territorials de joventut passen d'ésser entitats membres adherides a ésser membres de ple dret del Consell nacional de la Joventut de Catalunya. En segon lloc, la modificació especifica d'una manera més precisa la clàusula residual de funcions del Consell nacional de la Joventut de Catalunya i estableix que aquest representi el moviment associatiu juvenil català en les institucions internacionals de joventut.
> Més informació > Tornar al Sumari

COMERÇ: Distribució de funcions en matèria de subproductes animals no destinats al consum humà

Aquest decret té per objecte establir la distribució de les funcions, que preveu el Reglament CE 1774/2002 del Parlament Europeu i del Consell, de 3 d'octubre de 2002, pel qual s'estableixen les normes sanitàries aplicables als subproductes animals no destinats al consum humà i que corresponen a la Generalitat de Catalunya, entre els departaments competents en matèria de ramaderia i de medi ambient i les entitats locals. L'àmbit d'aplicació d'aquest decret són les operacions de recollida, transport, emmagatzematge, manipulació, transformació i utilització o eliminació dels subproductes animals no destinats al consum humà, així com la seva comercialització, dins l'àmbit territorial de Catalunya, que preveu el Reglament CE 1774/2002. L'execució de les activitats d'inspecció i control de la direcció general en matèria de ramaderia, del departament competent en aquest àmbit material, i de l’Agència de Residus, del departament competent en matèria de medi ambient, ha de comptar amb la col·laboració de les autoritats implicades d'altres departaments de la Generalitat, d'organismes autònoms o empreses públiques, i dels ens locals, que exerceixin funcions d'inspecció i control en una o més fases de la cadena dels subproductes animals no destinats al consum humà. La col·laboració consistirà en: a) la realització d'inspeccions i/o controls, comprovació del compliment de la normativa i, si escau, establiment de mesures correctores previstes al Reglament CE 1774/2002 i a la normativa aplicable i el seu seguiment; b) la tramesa d'actes d'inspecció i informes dels controls efectuats als departaments competents, d'acord amb la distribució de funcions establerta en aquest Decret; c) el subministrament d'altra informació, a requeriment de les autoritats competents. La direcció general en matèria de ramaderia, del departament competent en aquest àmbit material i l’Agència de Residus, del departament competent en matèria de medi ambient, tenen la consideració d'autoritats competents per garantir el compliment de les disposicions establertes pel Reglament CE 1774/2002. Les autoritats dels ens locals, en l'exercici de les seves competències en la inspecció del comerç minorista, que produeix Subproductes animals no destinats a consum humà, col·laboraran amb els òrgans esmentats anteriorment. Es deroga el Decret 173/1986, de 5 de juny, d'ordenació zoosanitària de les indústries d'aprofitament de subproductes d'origen animal, decomisos i cadàvers d'animals.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic