100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 227 - 19/03/2010]
Planificació, gestió i avaluació de projectes socials Polítiques municipals, organització de serveis i esdeveniments esportius
Contractació pública electrònica Planificació d’equipaments comercials en un àmbit liberalitzat: plans estratègics de comerç per als municipis
III curs Unió Europea: "Governs locals: protagonistes a la Unió Europea" Taller de comunicació interpersonal
Habilitats directives: punts clau per practicar-les en les administracions locals Sistemes de gestió ambiental: ISO 14001 i Reglament EMAS
Seminari Tècnic Local La factura electrònica
Els costos de la gestió municipal del medi ambient i la fiscalitat ambiental La Llei de contractes i el nou Reglament
Concurs Capital de la Biodiversitat Curs de Prospectiva estratègica territorial - Metodologia d'escenaris
IX Jornades estatals d'educació i seguretat vial L'Agricultura cap a l'horitzo 2020. L'Enginyeria tècnica agrícola treballa per al futur
VI Jornades de modernització i qualitat "situacions difícils, solucions innovadores" Mestratge en alta funció directiva (sisena edició)
COMERÇ: Venda ambulant o no sedentària COMERÇ: Activitat comercial en règim de franquícia
CULTURA: Pla d'equipaments culturals de Catalunya 2010-2020 CULTURA: Modificació de ls comissions territorials del patrimoni cultural i creació de la Comissió Territorial del Patrimoni Cultural de la Ciutat de Barcelona
ECONOMIA: Criteris per disposar dels recursos lliurats i els requisits de justificació dels projectes i actuacions finançades amb càrrec al FEOSL ECONOMIA: Causes d'incompliment de l'obligació dels ens locals de retre comptes davant la Sindicatura de Comptes de Catalunya
EDUCACIÓ: Mòduls econòmics de les despeses de funcionament dels concerts educatius 2010 HISENDA: Informació a subministrar per les corporacions locals relativa a l'esforç fiscal
INFRAESTRUCTURES: Navegació aèria INTERIOR: Salons recreatius i de joc
INTERNACIONAL: Bases de les subvencions Eurodistricte al desenvolupament de projectes de cooperació a l'Espai Català Transfronterer MEDI AMBIENT: Subvencions per promoure accions de sostenibilitat local per a l'any 2010
SALUT: Subvencions per a la construcció, l'ampliació, el remodelatge i l'equipament de consultoris locals i centres d'atenció primària de titularitat municipal 2008, 2009 i 2010 TERRITORI: Bases de les subvencions per a actuacions de dinamització territorial a les comarques de muntanya
TERRITORI: Subvencions per a actuacions de dinamització territorial a les comarques de muntanya TERRITORI: Bases de les subvencions per a actuacions sobre la xarxa veïnal i rural de camins a les comarques de muntanya
TERRITORI: Subvencions per a actuacions sobre la xarxa rural i veïnal de camins a les comarques de muntanya TERRITORI: Bases de les subvencions per a actuacions sobre la xarxa veïnal i rural de camins a les zones de muntanya
TERRITORI: Subvencions per a actuacions sobre la xarxa veïnal i rural de camins a les zones de muntanya TREBALL: Bases de les subvencions de suport als programes d'àmbit local de foment i assessorament a la creació d'empreses i als projectes singulars i/o experimentals de suport a la creació d'empreses
TREBALL: Subvencions als programes d'àmbit local de foment i assessorament per a la creació d'empreses i als projectes singulars i/o experimentals de suport per a la creació d'empreses TREBALL: Bases de les subvencions per al desenvolupament de les empreses d'economia cooperativa i per fomentar, promoure i divulgar les cooperatives i societats laborals
TREBALL: Subvencions destinades al desenvolupament de les empreses d'economia cooperativa i per fomentar, promoure i divulgar les cooperatives i societats laborals  

Planificació, gestió i avaluació de projectes socials

La Federació organitza aquest curs per, entre d’altres objectiu, oferir coneixements i eines que ajudin a millorar les activitats de direcció, planificació i gestió de projectes socials. Tindrà lloc a Barcelona els dies 20 i 17 d’abril, 4, 18 i 25 de maig, i 1 i 8 de juny, en horari de matí.
> Més informació > Tornar al Sumari

Polítiques municipals, organització de serveis i esdeveniments esportius

Aquest curs, organitzat per la Federació de Municipis, pretén donar una visió sobre l’organització dels serveis esportius actuals, tenint en compte l’evolució de l’esport i l’activitat física, el seu paper en la societat actual i l’aprofitament que l’Administració en fa. Se celebrarà a Barcelona els dies 19, 21, 23 i 26 d’abril.
> Més informació > Tornar al Sumari

Contractació pública electrònica

Per tal de presentar directives sobre contractació pública de manera clara i accessible i optimitzar les despeses de contractació mitjançant l'ús d’eines electròniques, la Federació de Municipis de Catalunya organitza aquest curs per als dies 28 d’abril i 4 i 6 de maig, a celebrar a Barcelona.
> Més informació > Tornar al Sumari

Planificació d’equipaments comercials en un àmbit liberalitzat: plans estratègics de comerç per als municipis

Aquest seminari organitzat per l’FMC s’adreça als responsables de comerç de les administracions locals, tant si són de l’àmbit tècnic com si són càrrecs electes. Tindrà lloc a Terrassa el dia 21 d’abril.
> Més informació > Tornar al Sumari

III curs Unió Europea: "Governs locals: protagonistes a la Unió Europea"

La Federació de Municipis organitza un curs que tindrà lloc els dies 21, 22 i 28 d’abril, amb l’objectiu de proporcionar informació i formació sobre la Unió Europea, especialment en els temes d’interès per a l’ambit local, que permetin entendre què és i què fa la Unió Europea, com s’organitza, com afecten les seves polítiques a la ciutadania i cap a on avança el procés d’integració europea.
> Més informació > Tornar al Sumari

Taller de comunicació interpersonal

Amb l’objectiu de reflexionar, experimentar i integrar els principis de la comunicació interpersonal, i identificar i ajudar a desenvolupar les habilitats de comunicació interpersonal de cada assistent, la Federació de Municipis organitza aquest curs que se celebrarà a Barcelona el 19 i el 22 d’abril.
> Més informació > Tornar al Sumari

Habilitats directives: punts clau per practicar-les en les administracions locals

Cada cop es més gran l’exigència social i professional cap a les persones que realitzen tasques de comandament en les organitzacions públiques, i es reconeix que aquestes persones necessiten competències específiques diferents de les competències tècniques que inicialment tenien com a professionals. És per això que la Federació organitza aquest curs, que tindrà lloc els dies 14, 21 i 28 d’abril, 3, 12, 19, 26 de maig, 2, 9, 15 de juny de 2010, a la seu de l’FMC.
> Més informació > Tornar al Sumari

Sistemes de gestió ambiental: ISO 14001 i Reglament EMAS

La finalitat d’aquest curs és capacitar els alumnes per implantar en diferents tipus d’organitzacions els dos sistemes que, actualment, són els referents en matèria de gestió ambiental: la norma ISO 14001 i el Reglament EMAS. També s’estudien els requisits legals en matèria ambiental i els procediments per integrar ambdues normes amb sistemes de gestió d’altres àmbits de l’empresa, com les normes ISO de qualitat o les OSHAS de riscos laborals, entre d’altres. El curs l’organitza la Federació de Municipis, és semipresencial, i se celebrarà a la Seu de l’FMC, del 15 d’abril al 13 de maig de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

Seminari Tècnic Local

Un cop més, la Federació de Municipis de Catalunya posa a disposició dels tècnics d’administració local el Seminari Tècnic Local, amb l’objectiu de contribuir a la seva formació continuada. El seminari vol ser un lloc de trobada dels tècnics al servei de l’Administració local. El termini d’inscripció finalitza el 6 d’abril de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

La factura electrònica

La Federació de Municipis organitza aquest curs que tindrà lloc els dies 12 i 13 d’abril a Barcelona i que va adreçat al personal tècnic al servei dels ens locals.
> Més informació > Tornar al Sumari

Els costos de la gestió municipal del medi ambient i la fiscalitat ambiental

Amb l’objectiu de definir els costos associats als diferents vectors ambientals del municipi i establir els mecanismos locals per a la fiscalització dels fluxos ambientals, la Federació organitza aquest curs, adreçat a responsables i tècnics municipals de medi ambient, que tindrà lloc els dies 13, 15, 20 i 22 d’abril de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

La Llei de contractes i el nou Reglament

Per tal de fer un repàs ràpid dels principals conceptes, els tipus de contracte i la seva adjudicació, veure els aspectes de la LCSP que han estat desenvolupats per aquest reglament i estudiar el contingut de cada capítol del Reglament i els seus annexos, l’FMC organitza aquest curs que se celebrarà els dies 12, 14, 19, 21, 26 i 28 d’abril i 3 de maig de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

Concurs Capital de la Biodiversitat

La Fundació Biodiversitat convoca aquest concurs, l'objectiu del qual és premiar els ajuntaments que portin a terme iniciatives en temes de conservació de la biodiversitat. Existeixen quatre categories de participació segons el nombre d'habitants: menys d 1.000, entre 1.001 i 5.000, entre 5.001 i 30.000 i més de 30.000 habitants. Aquest concurs s'emmarca dins del projectet LIFE+. El termini de presentacio de candidatures finalitza el 30 d'abril de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

Curs de Prospectiva estratègica territorial - Metodologia d'escenaris

Aquest seminari, que tindrà lloc a Barcelona els propers dies 28 i 29 d’abril, s'adreça principalment a responsables tècnics i polítics del desenvolupament econòmic local i regional
> Més informació > Tornar al Sumari

IX Jornades estatals d'educació i seguretat vial

La Federació estatal de tècnics en educació i seguretat vial (FETEVI) organitza aquestes jornades que tindran lloc a Cantàbria els dies 14, 15 i 16 d'abril.
> Més informació > Tornar al Sumari

L'Agricultura cap a l'horitzo 2020. L'Enginyeria tècnica agrícola treballa per al futur

Jornades COETAPAC 2010, organitzades per la Fundació de l'Enginyeria Agrícola Catalana, i que tindran lloc els dies 25 de març, 15, 22 i 29 d'abril, 6, 13, 20 i 27 de maig i 11 de juny
> Més informació > Tornar al Sumari

VI Jornades de modernització i qualitat "situacions difícils, solucions innovadores"

Organitzades per la FEMP i l'Ajuntament de Màlaga, tindran lloc els dies 22 i 23 d’abril de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

Mestratge en alta funció directiva (sisena edició)

Adreçat als alts funcionaris de les administracions publiques catalanes, tindrà lloc des del maig de 2010 al maig de 2011, a Barcelona i a Tarragona. L'organitza l'Escola d'Administració Pública de Catalunya.
> Més informació > Tornar al Sumari

COMERÇ: Venda ambulant o no sedentària

Si bé amb caràcter general les activitats de serveis de distribució comercial no han d'estar sotmeses a autorització administrativa prèvia, pel que fa a l'exercici de la venda ambulant o no sedentària s'ha considerat necessari el seu manteniment així com la introducció de certes modificacions en la mesura que aquest tipus d'activitat comercial requereix l'ús de sòl públic que ha de conciliar-se amb raons imperioses d'interès general com l'ordre públic, la seguretat i la salut pública. Aquest reial decret constitueix la norma reglamentària que desenvolupa el capítol IV del títol III de la Llei 7/1996, de 15 de gener, d'ordenació del comerç minorista, i que es dicta a l'empara de l'article 149.1.13a de la Constitució pel qual s'estableix la competència exclusiva de l'Estat sobre bases i coordinació de la planificació general de l'activitat econòmica. D'altra banda, donada l'escassetat de sòl públic disponible, el nombre d'autoritzacions haurà de ser necessàriament limitat. Per això, el procediment de concessió ha de ser públic i transparent de manera que, malgrat que les autoritzacions tinguin una durada limitada en el temps, es proporcioni un rescabalament just de les inversions escomeses pels seus titulars. Addicionalment se suprimeixen els requisits de naturalesa econòmica i els criteris econòmics d'atorgament de l'autorització. També es prohibeix la intervenció de competidors en els òrgans encarregats d'informar sobre la concessió o denegació de l'autorització. Correspondrà als ajuntaments determinar la zona d'emplaçament per a l'exercici de la venda d'ambulant o no sedentària, fora de la qual no podrà exercir-se l'activitat comercial. Els llocs de venda ambulant o no sedentària no podran situar-se en els accessos a edificis d'ús públic, establiments comercials i industrials, ni en llocs que dificultin l'accés i la circulació. Per a cada emplaçament concret i per a cadascuna de les modalitats de venda ambulant o no sedentària que el comerciant es proposi exercir, haurà de sol·licitar una autorització, que serà atorgada per l'ajuntament respectiu. L'ajuntament fixarà la durada de l'autorització per a l'exercici de la venda ambulant o no sedentària, prèvia ponderació de l'amortització de la inversió efectuada i de la remuneració equitativa dels capitals desembossats pel prestador. L'autorització serà transmissible prèvia comunicació a l'administració competent. Les administracions públiques podran comprovar i inspeccionar, en qualsevol moment, els fets, activitats, transmissions i altres circumstàncies de l'autorització concedida, notificant, si escau, als òrgans autonòmics de defensa de la competència els fets dels que tinguin coneixement en l'exercici de les seves funcions que puguin constituir infracció a la legislació de defensa de la competència. Els ajuntaments que autoritzin la venda ambulant o no sedentària dins el seu propi terme municipal hauran de vigilar i garantir el degut compliment pels titulars de les autoritzacions de l’establert en aquest reial decret i en altres normes que resultin d'aplicació. Els ajuntaments que, amb anterioritat a l'entrada en vigor de la norma, haguessin iniciat un procediment per a l'atorgament d'autoritzacions per a l'exercici de venda ambulant o no sedentària hauran de resoldre-ho aplicant les disposicions vigents en el moment de presentar la sol·licitud. A partir de l'entrada en vigor d'aquest reial decret quedaran derogades les següents normes: a) Reial decret 1010/1985, de 5 de juny, pel qual es regula l'exercici de determinades modalitats de venda fora d'un establiment comercial permanent; b) totes aquelles disposicions d'igual o inferior rang que s'oposin al que estableix aquest reial decret.
> Més informació > Tornar al Sumari

COMERÇ: Activitat comercial en règim de franquícia

Aquesta disposició té per objecte establir les condicions bàsiques per desenvolupar l'activitat de cessió de franquícies i la regulació del funcionament i organització del registre de franquiciadors, previst en l'article 62 de la Llei 7/1996, de 15 de gener, d'ordenació del comerç minorista. S'entendrà per activitat comercial en règim de franquícia aquella que es realitza en virtut del contracte pel qual una empresa, el franquiciador, cedeix a una altra, el franquiciat, en un mercat determinat, a canvi d'una contraprestació financera directa, indirecta o ambdues, el dret a l'explotació d'una franquícia, sobre un negoci o activitat mercantil que el primer vingui desenvolupant anteriorment amb suficient experiència i èxit, per comercialitzar determinats tipus de productes o serveis.
> Més informació > Tornar al Sumari

CULTURA: Pla d'equipaments culturals de Catalunya 2010-2020

El present decret aprova el Pla d'equipaments culturals de Catalunya (PECCat), que és l'instrument jurídic i tècnic mitjançant el qual el Govern de la Generalitat planifica i fomenta les actuacions adreçades a dotar Catalunya dels equipaments que facilitin l'accés de la ciutadania a la cultura i contribueixin a fomentar, divulgar i impulsar arreu de Catalunya les pràctiques culturals associades a aquests equipaments. El PECCat té caràcter de pla territorial sectorial. El PECCat és vigent des de l'entrada en vigor d'aquest decret fins al 31 de desembre de 2020. Les determinacions del PECCat s'apliquen als equipaments ubicats a Catalunya de titularitat de les administracions públiques catalanes o d'entitats finançades majoritàriament per aquestes. També s'apliquen als equipaments d'entitats privades que subscriguin acords de cessió de l'ús a les administracions i les entitats esmentades. A efectes del PECCat els equipaments culturals es classifiquen en tres nivells: a) xarxa bàsica d'equipaments, formada pels equipaments d'àmbit local, bàsicament municipal, promoguts per l'administració local i que constitueixen el gruix dels sistemes nacionals d'equipaments corresponents, si s'escau; b) equipaments intermedis, que són els equipaments culturals d'àmbit supralocal; i c) equipaments nacionals, que són els equipaments culturals d'àmbit nacional. Les assignacions d'equipaments de la xarxa bàsica per trams de població dels municipis són les següents: a) municipis amb població de fins a 3.000 habitants: equipament polivalent cultural i comunitari; b) municipis amb població superior a 3.000 i fins a 5.000 habitants: biblioteca filial i centre cultural polivalent; c) municipis amb població superior a 5.000 i fins a 10.000 habitants: biblioteca local, centre cultural polivalent i espai escenicomusical; d) municipis amb població superior a 10.000 i fins a 15.000 habitants: biblioteca local, centre cultural polivalent, espai escenicomusical i arxiu local; e) municipis amb població superior a 15.000 i fins a 30.000 habitants: biblioteca local, centre cultural polivalent, espai escenicomusical, arxiu local i espai d'arts visuals; f) municipis amb població superior a 30.000 i fins a 50.000 habitants: biblioteca central urbana, centre cultural polivalent, espai escenicomusical, arxiu local i espai d'arts visuals; i g) municipis de més de 50.000 habitants: biblioteca central urbana, centre cultural polivalent, espai escenicomusical, arxiu local i espai d'arts visuals. Els equipaments culturals de nova construcció s'han d'ubicar en terrenys qualificats com a equipaments culturals en el sòl destinat específicament a aquest ús en el planejament municipal vigent, o en un que hi sigui compatible. Els ajuntaments han de tenir en compte les necessitats i els dèficits d'equipaments culturals quan es modifiqui o revisi, si escau, el pla d'ordenació urbanística municipal corresponent, i han de quantificar el sòl necessari en el municipi que permeti la construcció dels equipaments corresponents. El Mapa d'equipaments culturals de Catalunya és l'instrument que concreta a cada municipi les instal·lacions de la xarxa bàsica, tant les existents com les deficitàries, que en conjunt han de respondre a les necessitats definides en el PECCat. El pla local d'equipaments culturals és l'instrument de planificació municipal que concreta i situa les necessitats d'equipaments culturals en l'àmbit municipal. L'elaboració i l'aprovació del pla local d'equipaments culturals del municipi corresponen als ajuntaments respectius, previ informe favorable del departament de l'Administració de la Generalitat competent en cultura. Els plans locals d'equipaments culturals es poden realitzar de manera mancomunada entre diversos municipis en cas que es vulguin promoure equipaments d'àmbit intermunicipal.
> Més informació > Tornar al Sumari

CULTURA: Modificació de ls comissions territorials del patrimoni cultural i creació de la Comissió Territorial del Patrimoni Cultural de la Ciutat de Barcelona

L’objecte del present decret és modificar l'article 1 del Decret 276/2005, de 27 de desembre, de les comissions territorials del patrimoni cultural per tal de crear la Comissió territorial del patrimoni cultural de la ciutat de Barcelona i que aquesta exerceixi les competències atribuïdes a les comissions territorials del patrimoni cultural en el municipi de Barcelona. La Comissió territorial del patrimoni cultural de la ciutat de Barcelona s'ha de constituir en el termini d'un mes des de l'entrada en vigor d'aquest decret.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Criteris per disposar dels recursos lliurats i els requisits de justificació dels projectes i actuacions finançades amb càrrec al FEOSL

La disposició addicional setena del Reial decret-llei 13/2009, de 26 d'octubre, estableix l'obligació per als municipis, mancomunitats i agrupacions de municipis, d'obrir un compte corrent diferenciat per a la gestió del Fons Estatal per a l’Ocupació i la Sostenibilitat Local, havent de destinar-se exclusivament al finançament i pagament tant dels projectes d'inversió com de les actuacions finançables amb càrrec al mateix. L'objectiu d'aquesta resolució és establir uns criteris perquè els beneficiaris del mateix disposin dels recursos lliurats en el respectiu compte corrent específic, així com aprovar els requisits de justificació dels projectes d'inversió i les actuacions d'interès social finançades amb càrrec al FEOSL. La resolució estableix que quan es tracti de projectes d'inversió, ja siguin obres, serveis o subministraments, les ordres de transferència municipal es giraran contra el compte corrent diferenciat que han degut obrir les entitats locals i a favor del contractista de què es tracti. En el supòsit d'actuacions d'interès social, l'ajuntament anticiparà, a través dels seus comptes ordinaris, els pagaments que corresponguin a cadascuna de les despeses pressupostades i, periòdicament, podran transferir a aquests comptes, des del compte corrent diferenciat, les despeses efectivament satisfetes fent constar tal extrem en la corresponent ordre de transferència. La data límit d'execució de les obres i de l'adquisició dels subministraments a elles associades, així com l'adquisició de serveis i subministraments a què fa referència l'article 9.4 del Real decret-llei 13/2009, de 26 d'octubre, serà el 31 de desembre de 2010. Els ajuntaments, mancomunitats i agrupacions de municipis hauran d'acreditar les inversions realitzades i la finalització de les obres, així com, quan correspongui, l'adquisició dels subministraments a ella vinculats, una vegada finalitzada l'execució de les obres, serveis i subministraments. El termini màxim per acreditar la realització de tals inversions i finalització d'obres serà el 31 de març de 2011. La Direcció General de Cooperació Local, amb prèvia sol·licitud raonada i degudament motivada de l'ajuntament, mancomunitat o agrupació de municipis, podrà atorgar una pròrroga, que no excedirà de sis mesos. A través de la pàgina web www.mpt.es es presentarà una justificació independent per a cadascuna de les obres que inclourà, si escau, la del contracte de subministrament a elles associades, la redacció de projectes i direcció d'obres. La data límit per concloure les actuacions d'interès social és el 31 de desembre de 2010, disposant els ajuntaments de termini fins al 31 de març de 2011 per acreditar i justificar la realització de les despeses realitzades. Els ajuntaments presentaran una justificació independent per cada projecte d'actuació finançat, a través de la pàgina web www.mpt.es Aquesta resolució modifica l'apartat vuitè.1 de la Resolució de 2 de novembre de 2009, de la Secretaria d'Estat de Cooperació Territorial, per la qual s'aprova el model per a la presentació de sol·licituds i les condicions per a la tramitació dels recursos lliurats amb càrrec al FEOSL, creat pel Reial decret-llei 13/2009, de 26 d'octubre, relatiu a la identificació de la font de finançament.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Causes d'incompliment de l'obligació dels ens locals de retre comptes davant la Sindicatura de Comptes de Catalunya

La present resolució dóna publicitat als acords presos pel Ple de la Sindicatura de Comptes de Catalunya en relació al procediment de valoració de les causes d'incompliment de l'obligació dels ens locals de retre comptes davant la Sindicatura de Comptes de Catalunya.
> Més informació > Tornar al Sumari

EDUCACIÓ: Mòduls econòmics de les despeses de funcionament dels concerts educatius 2010

S’aproven els mòduls econòmics de les despeses de funcionament dels centres privats concertats, per unitat escolar i per a cadascun dels ensenyaments per a l'any 2010, d'acord amb els imports que consten en l'annex d'aquesta resolució. Aquesta modificació tindrà efectes des de l'1 de gener de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

HISENDA: Informació a subministrar per les corporacions locals relativa a l'esforç fiscal

La Llei 26/2009, de 23 de desembre, de pressupostos generals de l’Estat 2010, estableix, en el seu article 98, la fórmula per al càlcul de l'esforç fiscal dels municipis, necessari per procedir a la liquidació definitiva de la seva participació en els tributs de l'Estat corresponent a l’any 2010. Així mateix, en virtut de l’esmentada llei, el 30 de juny de 2010 es considera la data límit de presentació de la informació sobre esforç fiscal davant les delegacions provincials d'Economia i Hisenda. Aquesta presentació, d'acord amb el que disposa l'article 116.Dos de la Llei 26/2009, de 23 de desembre, podrà realitzar-se en paper o a través de la seva transmissió telemàtica amb la firma electrònica de l'Interventor o, si escau, del titular de l'òrgan de la corporació local que tingui atribuïda la funció de comptabilitat. Per al cas de la transmissió telemàtica amb firma electrònica, la direcció general ha posat a disposició de les entitats locals una aplicació accessible des de l'Oficina virtual d'entitats locals del portal del ministeri.
> Més informació > Tornar al Sumari

INFRAESTRUCTURES: Navegació aèria

La present modificació de la Llei de navegació aèria imposa a l’Estat una obligació consistent en aprovar plans d'acció, que incloguin les corresponents mesures correctores, quan s'estableixin servituds acústiques que permetin superar els objectius de qualitat acústica a l'exterior de les edificacions, els sobrevols, freqüències i impactes ambientals associats a aquells. Per a l'aprovació dels plans d'acció i l'establiment de les servituds acústiques, el Ministeri de Foment reclamarà l'informe dels ajuntaments i/o altres administracions afectades per aquestes servituds de conformitat amb el que disposen els articles 82 i 83 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Així mateix, els ciutadans afectats pels plans d'acció podran participar en el seu establiment, per a la qual cosa es sotmetran a informació pública. La comissió mixta podrà convocar a les seves reunions per a debats específics als ajuntaments afectats que no formin part de la mateixa. La participació específica d'aquests ajuntaments serà amb veu però sense vot. A més, la llei estableix que les administracions autonòmiques i locals hauran de tenir en compte les servituds acústiques, els plans d'acció, els plans directors i els plans o programes d'expansió o ampliació aeroportuaris per adaptar els seus ordenaments urbanístics, per tal de no generar lesions o perjudicis als propietaris o ocupants dels béns subjacents. A aquest efecte, el gestor aeroportuari assegurarà el compliment dels terminis establerts en la normativa aplicable.
> Més informació > Tornar al Sumari

INTERIOR: Salons recreatius i de joc

El present decret aprova un nou reglament de salons recreatius i de joc, l’aprovació del qual ve motivada pel fet que cal introduir determinades modificacions en el reglament anterior amb la finalitat d'ampliar d'un a tres anys el termini durant el qual un saló de joc pugui restar sense cap activitat, tenint en compte que el termini d'un any que es preveia difícilment permet al titular del saló el seu trasllat a un altre ubicació, com també la realització d'obres importants de reforma del local. A més, també s'han d'adequar les condicions i requisits tècnics que han de complir els salons ateses les noves normatives relatives, entre d'altres, a prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments, a prevenció i control ambiental de les activitats i a espectacles públics i activitats recreatives. Igualment, cal regular en el reglament les condicions que han de complir els salons de joc quan es vulguin realitzar canvis que afectin les condicions de l'autorització concedida, com també concretar els requisits que han de complir per renovar les autoritzacions. D'altra banda, es vol simplificar el procediment administratiu relatiu a salons recreatius per tal de facilitar a les empreses l'exercici de l'activitat econòmica a l'empara del que estableix el Decret 106/2008, de 6 de maig, de mesures per a l'eliminació de tràmits i la simplificació de procediments per facilitar l'activitat econòmica i tenint en compte el que disposa la Directiva 2006/123/CE del Parlament Europeu i del Consell de 12 de desembre de 2006, relativa als serveis en el mercat interior.
> Més informació > Tornar al Sumari

INTERNACIONAL: Bases de les subvencions Eurodistricte al desenvolupament de projectes de cooperació a l'Espai Català Transfronterer

Aquesta línia de subvencions vol ajudar els projectes de proximitat que no tenen les capacitats per recaptar els recursos públics habituals destinats a l'àmbit transfronterer (Interreg, Leader Cooperació), donar importància a algunes accions estratègiques, i vertebrar l'Espai català transfronterer, així com l'Eurodistricte, promovent els projectes transfronterers que l'enforteixen. Les actuacions objecte d'aquestes subvencions s'han de realitzar durant l'any natural de la convocatòria (2010) i abans del 31 d'octubre. L’import màxim és de 80.000,00 euros, dels quals, 40.000,00 euros són destinats a corporacions locals. L'import de les subvencions no pot ser superior en cap cas al 50% del cost total de l'activitat subvencionada. Per cada projecte, l'import de la subvenció no podrà superar els 20.000,00 euros. Poden optar-hi les administracions locals i llurs ens o organismes dependents, així com les associacions i entitats sense ànim de lucre. El termini màxim per a la presentació de les sol·licituds serà d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta ordre al DOGC. El termini màxim per a la presentació de la documentació justificativa del compliment de l'objecte de la subvenció és d'un mes a comptar des de la data de finalització de l'activitat i, en qualsevol cas, en una data no posterior al 31 d'octubre de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Subvencions per promoure accions de sostenibilitat local per a l'any 2010

Poden ser objecte de les subvencions les accions de sostenibilitat local següents: a) accions de prevenció del canvi climàtic; b) accions per promoure la mobilitat sostenible; i c) accions d'integració de polítiques de sostenibilitat en l'acció local. La dotació màxima és d'1.000.000,00 d'euros amb càrrec als pressupostos de la Generalitat 2010, dels quals, 730.000,00 euros, son destinats a corporacions locals. La subvenció té un import màxim de 60.000,00 euros per actuació, sempre que no representi més del 75% del cost total, excepte per a municipis de menys de 5.000 habitants, que podran ser subvencionats fins al 90%. Poden optar-hi els ajuntaments, consells comarcals, consorcis, entitats municipals descentralitzades i agrupacions de municipis, així com les agrupacions d'ens locals sense personalitat jurídica que tinguin la voluntat d'elaborar un pla o d'executar una actuació de les que descrites anteriorment. El termini de presentació de les sol·licituds és d'un mes des de la publicació de la present resolució al DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari

SALUT: Subvencions per a la construcció, l'ampliació, el remodelatge i l'equipament de consultoris locals i centres d'atenció primària de titularitat municipal 2008, 2009 i 2010

Aquesta convocatòria inclou les inversions realitzades durant les anualitats de 2008, 2009 i entre els dies compresos des de l'1 de gener a l'1 de novembre de 2010. L'abast d'aquesta convocatòria comprèn tot el territori de Catalunya llevat de la comarca d'Era Val d'Aran, atès que mitjançant l'article 2.2.e) del Decret 354/2001, de 18 de desembre, de transferència de competències de la Generalitat de Catalunya al Conselh Generau dera Val d'Aran en matèria de sanitat, s'han traspassat a aquest ens les activitats i serveis relatius a la gestió del manteniment, l'adequació i la millora dels consultoris locals de titularitat municipal. L'import total no podrà excedir la quantitat de 4.000.000,00 d'euros. La quantia de les subvencions que s'atorguin es determinarà en funció de la finalitat per a la qual se sol·licitin, de l'adequació als criteris fixats per a la concessió i de l'avaluació de la necessitat de la inversió que efectuï el Servei Català de la Salut. Poden sol·licitar les subvencions els ajuntaments i les entitats municipals descentralitzades que siguin titulars de consultoris locals i centres d'atenció primària. Igualment, poden sol·licitar aquestes subvencions els consells comarcals que presentin un pla d'adequació que comprengui els consultoris locals de titularitat municipal, i si escau, els centres d'atenció primària, ubicats a la seva comarca. Quan el sol·licitant sigui un ajuntament o una entitat municipal descentralitzada, la sol·licitud i la resta de documentació es presentaran per duplicat davant el consell comarcal de la comarca a la qual pertany el municipi o l'entitat municipal descentralitzada sol·licitant, en el termini de 30 dies naturals comptadors a partir del moment de la publicació de la convocatòria. Els consells comarcals remetran les sol·licituds a les delegacions territorials del Departament de Salut en el termini de 10 dies naturals comptats a partir de la data en què finalitzi el termini de presentació de les sol·licituds dels ajuntaments i les entitats municipals descentralitzades. Quan el sol·licitant sigui un consell comarcal, haurà de formular la sol·licitud davant les delegacions territorials del Departament de Salut a Barcelona, Tarragona, Lleida, Girona i les Terres de l'Ebre, en el termini de 40 dies naturals comptadors a partir del moment de la publicació de la convocatòria.
> Més informació > Tornar al Sumari

TERRITORI: Bases de les subvencions per a actuacions de dinamització territorial a les comarques de muntanya

Aquestes actuacions han de tenir l'objectiu d'impulsar la promoció del desenvolupament econòmic local i la millora de la qualitat de vida de la població rural. Poden ser objecte de les subvencions les actuacions següents: a) condicionament d'equipaments lligats a l'economia productiva, b) condicionament dels equipaments de suport al sector turístic, c) condicionament dels equipaments de caràcter social, d) millora integral de nuclis i adequació dels seus entorns, e) ordenació i valorització del medi natural i del paisatge, f) consolidació d'infraestructures d'electrificació rural. No poden ser objecte les actuacions destinades a l'arranjament i/o pavimentació de la xarxa veïnal i rural de camins. Cada convocatòria fixarà la posició pressupostària a què s'han d'imputar les subvencions i determinarà la quantia màxima per a aquesta línia. L'import de cadascuna de les subvencions concretes es determinarà a la convocatòria corresponent, i en cap cas pot superar el cost total de les actuacions per a les quals se sol·licita. La percepció de les subvencions concedides és compatible amb la percepció de subvencions procedents d'altres fonts, públiques o privades, sempre que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos, no se superi el cost total de l'activitat subvencionada. Poden ser beneficiaris els consells comarcals següents: Alta Ribagorça, Alt Urgell, Berguedà, Cerdanya, Garrotxa, Pallars Jussà, Pallars Sobirà, Ripollès, Solsonès i Val d'Aran; els municipis i les entitats municipals descentralitzades inclosos en alguna d'aquestes comarques, així com les mancomunitats de municipis i els consorcis dels quals formin part aquests municipis i comarques, i que no hagin resultat beneficiaris de cap subvenció atorgada per aquest departament per a la mateixa actuació.
> Més informació > Tornar al Sumari

TERRITORI: Subvencions per a actuacions de dinamització territorial a les comarques de muntanya

Es fa pública la convocatòria per a l'any 2010 de subvencions en règim de concurrència competitiva als consells comarcals de les comarques de muntanya següents: Alta Ribagorça, Alt Urgell, Berguedà, Cerdanya, Garrotxa, Pallars Jussà, Pallars Sobirà, Ripollès, Solsonès i Val d'Aran, als municipis i a les entitats municipals descentralitzades inclosos en alguna d'aquestes comarques, així com les mancomunitats de municipis i els consorcis dels quals formin part aquests municipis i comarques, per fomentar actuacions de dinamització territorial a les comarques de muntanya. La dotació màxima és de 5.586.000,00 euros. La subvenció es pot concedir per l'import total sol·licitat, o bé per un import parcial, amb l'import màxim per comarca que s'especifica a continuació: Alta Ribagorça: 376.000, Alt Urgell: 730.000, Berguedà: 625.000, Cerdanya: 445.000, Garrotxa: 488.000, Pallars Jussà: 669.000, Pallars Sobirà: 695.000, Ripollès: 557.000, Solsonès: 549.000 i Val d'Aran: 452.000. En el supòsit que alguna de les anteriors categories no exhaureixi la totalitat dels recursos previstos, el romanent s'acumularà per a qualsevol de les altres, a proposta de la comissió de gestió del fons. El 20% d'aquesta línia de subvencions, com a mínim, es destinarà a actuacions promogudes pels consells comarcals. L'import màxim de les subvencions serà d'un 80% del cost total del projecte. No podran ser objecte de subvenció aquelles actuacions el pressupost d'execució de les quals sigui superior a 500.000 euros. Poden ser beneficiaris els consells comarcals de les comarques de muntanya esmentades anteriorment, els municipis i les entitats municipals descentralitzades inclosos en alguna d'aquestes comarques, així com les mancomunitats de municipis i els consorcis dels quals formin part aquests municipis i comarques, i que no hagin resultat beneficiaris de cap subvenció atorgada pel mateix Departament per a la mateixa actuació. El termini de presentació de les sol·licituds és d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari

TERRITORI: Bases de les subvencions per a actuacions sobre la xarxa veïnal i rural de camins a les comarques de muntanya

Aquesta línia de subvencions té per objecte el foment d'actuacions destinades a l'arranjament i/o la pavimentació de la xarxa veïnal i rural de camins els titulars dels quals siguin municipis inclosos en alguna de les comarques de muntanya següents: Alta Ribagorça, Alt Urgell, Berguedà, Cerdanya, Garrotxa, Pallars Jussà, Pallars Sobirà, Ripollès, Solsonès i Val d'Aran. Poden ser objecte de les subvencions les actuacions següents: a) actuacions per millorar els accessos als nuclis, habitatges disseminats i explotacions agràries; b) actuacions per facilitat l'accés a punts d'interès turístic o paisatgístic; c) actuacions d'adequació de senders; d) actuacions d'urgència i manteniment per a la conservació de la qualitat dels camins. Les actuacions han de ser contractades pel consell comarcal beneficiari directe de la subvenció. Excepcionalment, les obres podran ser contractades pels ajuntaments, sempre que la supervisió i el control vagin a càrrec del consell comarcal. Poden ser beneficiaris els consells comarcals de les comarques de muntanya esmentades anteriorment, a les quals pertanyen els municipis titulars de la xarxa veïnal i rural de camins per als quals se sol·licita la subvenció, excepte aquelles comarques que siguin objecte d'un programa pilot per portar a terme els corresponents plans de camins comarcals o actuació anàloga, circumstància que s'especificarà, expressament, en la convocatòria corresponent.
> Més informació > Tornar al Sumari

TERRITORI: Subvencions per a actuacions sobre la xarxa rural i veïnal de camins a les comarques de muntanya

Es fa pública la convocatòria per a l'any 2010 de subvencions en règim de concurrència competitiva als consells comarcals de les comarques de muntanya per a actuacions sobre la xarxa veïnal i rural de camins. La dotació màxima és de 3.146.000,00 euros, i es distribuirà de la manera següent: 62.500,00 euros amb càrrec als pressupostos de la Generalitat 2010 i 3.083.500,00 euros amb càrrec als pressupostos de la Generalitat 2011. La subvenció es pot concedir per l'import total sol·licitat, o bé per un import parcial, amb l'import màxim per comarca que s'especifica a continuació: Alta Ribagorça: 313.000, Alt Urgell: 630.000, Berguedà: 461.000, Cerdanya: 374.000, Garrotxa: 412.000, Pallars Jussà: 558.000 i Ripollès: 398.000. En el supòsit que alguna de les anteriors categories no exhaureixi la totalitat dels recursos previstos, el romanent s'acumularà a qualsevol de les altres, a proposta de la comissió de gestió del fons. La percepció de les subvencions concedides és compatible amb la percepció de subvencions procedents d'altres fonts, públiques o privades, sempre que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos, no se superi el cost total de l'activitat subvencionada. Poden sol·licitar les subvencions els consells comarcals següents: Alta Ribagorça, Alt Urgell, Berguedà, Cerdanya, Garrotxa, Pallars Jussà, Pallars Sobirà, Ripollès, Solsonès i Val d'Aran, a les quals pertanyen els municipis titulars de la xarxa veïnal i rural de camins per als quals se sol·licita la subvenció, amb excepció, per a aquesta convocatòria, dels consells comarcals del Pallars Sobirà, Solsonès i Era Val d'Aran, atès que aquestes comarques són objecte de sengles programes pilot per portar a terme els corresponents plans de camins comarcals. El termini de presentació de les sol·licituds és de un mes a comptar de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari

TERRITORI: Bases de les subvencions per a actuacions sobre la xarxa veïnal i rural de camins a les zones de muntanya

Aquesta línia de subvencions té per objecte el foment d'actuacions destinades a l'arranjament i/o pavimentació de la xarxa veïnal i rural de camins els titulars dels quals siguin municipis declarats zona de muntanya. Poden ser objecte de les subvencions regulades en aquestes bases: a) actuacions per millorar els accessos als nuclis, als habitatges disseminats i a les explotacions agràries; b) actuacions per facilitar l'accés a punts d'interès turístic o paisatgístic; c) actuacions d'adequació de senderes; d) actuacions d'urgència i manteniment per a la conservació de la qualitat dels camins. Cada convocatòria fixarà la posició pressupostària a la qual s'han d'imputar les subvencions, i determinarà la quantia màxima per a aquesta línia. L'import de cadascuna de les subvencions concretes es determinarà a la convocatòria corresponent, i en cap cas pot superar el cost total de les actuacions per a les quals se sol·licita. La percepció de les subvencions concedides és compatible amb la percepció de subvencions procedents d'altres fonts, públiques o privades, sempre que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos, no se superi el cost total de l'activitat subvencionada. Poden sol·licitar aquestes subvencions els consells comarcals de les comarques que tinguin un o més municipis integrats en alguna de les zones de muntanya següents: Montseny, Guilleries, Lluçanès, Altiplans Centrals, Montsec, els Ports de Beseit, Prades, Montsant, així com altres municipis aïllats, excepció feta d'aquelles comarques que siguin objecte d'un programa pilot específic de millora de camins, o actuació anàloga, circumstància que s'especificarà, expressament, en la convocatòria corresponent. Les actuacions han de ser contractades pel consell comarcal beneficiari directe de la subvenció. Excepcionalment, les obres podran ser contractades pels ajuntaments, sempre que la supervisió i el control vagin a càrrec del consell comarcal.
> Més informació > Tornar al Sumari

TERRITORI: Subvencions per a actuacions sobre la xarxa veïnal i rural de camins a les zones de muntanya

Es fa pública la convocatòria per a l'any 2010 de subvencions en règim de concurrència competitiva als consells comarcals que incloguin municipis integrats en alguna zona de muntanya, per a actuacions sobre la xarxa veïnal i rural de camins d'aquests municipis. La dotació màxima és de 1.358.000,00 euros, i es distribuirà de la manera següent: 62.500,00 euros amb càrrec als pressupostos de la Generalitat 2010 i 1.295.500,00 euros amb càrrec als pressupostos de la Generalitat 2011. La subvenció es pot concedir per l'import total sol·licitat, o bé per un import parcial, amb l'import màxim per comarca que s'especifica a continuació: Alt Camp: 30.000, Alt Empordà: 46.000, Anoia: 93.000, Bages: 107.000, Baix Camp: 39.000, Baix Ebre:15.000, Conca de Barberà:146.000, Garrigues: 19.000, Noguera: 224.000, Osona: 288.000, Pla de l'Estany:15.000, Ribera d'Ebre:15.000, Segarra: 65.000, Segrià:18.000, Selva: 66.000, Terra Alta: 67.000, Urgell: 18.000, Vallès Occidental: 15.000, Vallès Oriental: 72.000. La percepció de les subvencions concedides és compatible amb la percepció de subvencions procedents d'altres fonts, públiques o privades, sempre que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos, no se superi el cost total de l'activitat subvencionada. Poden sol·licitar aquestes subvencions els consells comarcals de les comarques que tinguin un o més municipis integrats en alguna de les zones de muntanya següents: Montseny, Guilleries, Lluçanès, Altiplans Centrals, Montsec, els Ports de Beseit, Prades, Montsant, així com altres municipis aïllats, amb excepció, per a aquesta convocatòria, del consell comarcal del Priorat, atès que aquesta comarca serà objecte d'un programa pilot específic de millora de camins que ja es troba en elaboració. El termini de presentació de les sol·licituds és d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari

TREBALL: Bases de les subvencions de suport als programes d'àmbit local de foment i assessorament a la creació d'empreses i als projectes singulars i/o experimentals de suport a la creació d'empreses

Les actuacions que poden accedir als ajuts que preveu aquesta ordre seran les actuacions realitzades en l'any natural de publicació de la convocatòria corresponent. Per dur a terme accions de promoció i suport a la creació d'empreses s'estableixen les línies de subvencions següents: línia A: programes d'àmbit local de foment i assessorament a la creació d'empreses (donar suport a la posada en marxa i/o consolidació de programes locals de foment i assessorament a la creació d'empreses) i línia B: projectes singulars i/o experimentals de suport a la creació d'empreses (promoció i suport de programes específics per donar resposta a les necessitats de les persones emprenedores no prou cobertes per les accions de la línia A i/o que facin aportacions innovadores pel que fa al tipus d'activitat, metodologia emprada, col·lectius destinataris o implicació amb els agents socials). En relació a la línia A, la quantitat màxima de la subvenció serà del 80% del cost de l'activitat que es consideri subvencionable, des d'un import mínim de subvenció de 15.000,00 euros fins a un import màxim de 100.000,00 euros anuals. En relació a la línia B, la quantia pot arribar fins al 80% del cost de l'activitat, i fins a un import màxim de subvenció de 40.000,00 euros per any. Aquests ajuts seran incompatibles amb qualsevol altre ajut obtingut per l'entitat sol•licitant per a la realització de la mateixa acció, excepte quan es tracti del finançament parcial del projecte i s'hagi definit de manera precisa en la petició de l'ajut la part subvencionada pel Departament de Treball i la part finançada amb càrrec a altres fons. L'import dels ajuts concedits en cap cas pot ser d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions d'altres entitats públiques o privades, nacionals o internacionals, superi el cost de l'activitat a desenvolupar per la persona beneficiària. Podran ser beneficiaris de la línia A els ajuntaments i ens vinculats o dependents, els consells comarcals, els consorcis locals, les diputacions, els ens de gestió locals, les entitats metropolitanes, les entitats municipals descentralitzades, les mancomunitats i les societats públiques locals de Catalunya. L'entitat o agrupació d'entitats haurà de donar una cobertura mínima territorial a 8.000 habitants, llevat que només es presenti una entitat a nivell comarcal. Podran ser beneficiàries de la línia B les cambres de comerç de Catalunya, les entitats sense afany de lucre i les universitats o entitats que en depenguin.
> Més informació > Tornar al Sumari

TREBALL: Subvencions als programes d'àmbit local de foment i assessorament per a la creació d'empreses i als projectes singulars i/o experimentals de suport per a la creació d'empreses

Les subvencions són per als programes següents: línia A: programes d'àmbit local de foment i assessorament per a la creació d'empreses, i línia B: projectes singulars i/o experimentals de suport per a la creació d'empreses. En aquesta convocatòria els col·lectius prioritaris als quals s'adrecen els projectes singulars són: la creació i consolidació de projectes empresarials d'autònoms i empreses d'economia cooperativa i la creació d'empreses per part de joves fins a 30 anys, inclosos, dones i col·lectius específics. En aquesta convocatòria poden ser objecte de subvenció les accions o programes realitzats en el període comprès entre l'1 de gener de 2010 i el 31 de desembre de 2010. L'import màxim destinat a la línia A és d'1.661.285,04 euros, amb possibilitat de ser ampliat, un cop realitzades les modificacions pressupostàries oportunes, fins a un màxim de 4.071.606,90 euros. L'import màxim per a la línia B és de 372.000,00 euros, amb possibilitat de ser ampliat, un cop realitzades les modificacions pressupostàries oportunes, fins a un màxim d'1.101.554,46 euros. Podran ser beneficiaris de la línia A els ajuntaments i ens vinculats o dependents, els consells comarcals, els consorcis locals, les diputacions, els ens de gestió locals, les entitats metropolitanes, les entitats municipals descentralitzades, les mancomunitats i les societats públiques locals de Catalunya. L'entitat o agrupació d'entitats haurà de donar una cobertura mínima territorial a 8.000 habitants, llevat que només es presenti una entitat a nivell comarcal. Podran ser beneficiàries de la línia B les cambres de comerç de Catalunya, les entitats sense afany de lucre i les universitats o entitats que en depenguin. El termini de presentació de sol·licituds per a l'obtenció de les subvencions que regula l'Ordre TRE/143/2010, de 5 de març, és de 30 dies naturals a comptar de l'endemà de la publicació de la present resolució al DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari

TREBALL: Bases de les subvencions per al desenvolupament de les empreses d'economia cooperativa i per fomentar, promoure i divulgar les cooperatives i societats laborals

S’estableixen les línies de subvenció següents: línia 1: subvencions per a la incorporació de socis o sòcies treballadors/res o socis o sòcies de treball en cooperatives i societats laborals; línia 2: subvencions als projectes empresarials de cooperatives i societats laborals de nova creació; línia 3: subvencions als projectes empresarials d'enfortiment i intercooperació destinats a cooperatives i societats laborals; línia 4: subvencions a les entitats representatives de l'economia cooperativa; i línia 5: subvencions per a la promoció, difusió i investigació de l'economia cooperativa. Podran ser beneficiaris de les subvencions, en relació a actuacions de dinamització territorial de l'economia cooperativa: les administracions locals de Catalunya i les entitats vinculades, i en relació a activitats de difusió i foment i activitats d'investigació: les administracions locals de Catalunya i ens dependents, les universitats, les cooperatives, les societats laborals, les fundacions i les associacions sense ànim de lucre.
> Més informació > Tornar al Sumari

TREBALL: Subvencions destinades al desenvolupament de les empreses d'economia cooperativa i per fomentar, promoure i divulgar les cooperatives i societats laborals

Hi ha cinc línies de subvencions, la línia 5 inclou les subvencions per a la promoció, difusió i investigació de l'economia cooperativa. Són actuacions subvencionables dins d’aquesta línia de subvencions: a) dinamització territorial de l'economia cooperativa, b) activitats de difusió i foment i c) activitats d'investigació. L'àmbit temporal de les subvencions de la línia 5 és el comprès entre l'1 de gener de 2010 i el 31 de desembre de 2010. L'import màxim de la línia 5 és de 350.000 euros. Podran ser beneficiaris de la línia 5, en relació a actuacions de dinamització territorial de l'economia cooperativa, les administracions locals de Catalunya i les entitats vinculades, i en relació a activitats de difusió i foment i activitats d'investigació: les administracions locals de Catalunya i ens dependents, les universitats, les cooperatives, les societats laborals, les fundacions i les associacions sense ànim de lucre. El termini de presentació de sol·licituds és de 30 dies naturals, a comptar de l'endemà de la publicació de la present resolució al DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic