100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 228 - 26/03/2010]
MEDI AMBIENT: Mesures urgents per pal·liar els danys ocasionats pel temporal de neu de març de 2010 Planificació, gestió i avaluació de projectes socials
Polítiques municipals, organització de serveis i esdeveniments esportius Contractació pública electrònica
Planificació d’equipaments comercials en un àmbit liberalitzat: plans estratègics de comerç per als municipis III curs Unió Europea: "Governs locals: protagonistes a la Unió Europea"
Taller de comunicació interpersonal Habilitats directives: punts clau per practicar-les en les administracions locals
Sistemes de gestió ambiental: ISO 14001 i Reglament EMAS Seminari Tècnic Local
La factura electrònica Els costos de la gestió municipal del medi ambient i la fiscalitat ambiental
La Llei de contractes i el nou Reglament Concurs Capital de la Biodiversitat
Curs de Prospectiva estratègica territorial - Metodologia d'escenaris IX Jornades estatals d'educació i seguretat vial
VI Jornades de modernització i qualitat "situacions difícils, solucions innovadores" Mestratge en alta funció directiva (sisena edició)
Segona edició del Premi Internacional Ciutat de Lleida COOPERACIÓ LOCAL: Distribució a les entitats municipals descentralitzades dels municipis de Catalunya de la participació en els ingressos de la Generalitat, integrada en el Fons de cooperació local de Catalunya, any 2010
COOPERACIÓ LOCAL: Distribució a Era Val d'Aran i a la resta de comarques de la participació en els ingressos de la Generalitat, integrada en el Fons de cooperació local de Catalunya, any 2010 COOPERACIÓ LOCAL: Distribució als municipis de Catalunya de la participació en els ingressos de la Generalitat integrada en el Fons de cooperació local de Catalunya, any 2010
CONSUM: Modificació de les bases dels ajuts per a actuacions de difusió de l'alimentació ecològica CULTURA: Ajudes per a projectes de conservació, protecció i difusió de béns declarats Patrimoni Mundial, corresponents a l'any 2010
ECONOMIA: Modificació de les subvencions del Departament de la Vicepresidència EDUCACIÓ: Modificació de les subvencions per a la creació i la consolidació de places per a infants de zero a tres anys
ENERGIA: Subvencions a entitats locals adscrites als Plans d'Emergència Nuclear HABITATGE: Qualitat, sostenibilitat i innovació de l'habitatge
MEDI AMBIENT: Subvencions per finançar les despeses extraordinàries generades pel transport d'aigua destinada al consum domèstic o per l'execució d'obres d'emergència per assegurar la prestació del servei d'abastament d'aigua potable MEDI AMBIENT: Mesures urgents per pal·liar els danys produïts pels incendis forestals i altres catàstrofes naturals
MEDI AMBIENT: Avaluació de l'impacte ambiental de projectes NOVES TECNOLOGIES: Pla avança
PARTICIPACIÓ: Consultes populars per via de referèndum SOLIDARITAT: Bases de les subvencions destinades a impulsar projectes de sensibilització i difusió en l'àmbit de la solidaritat internacional, la cooperació al desenvolupament i les relacions nord-sud
URBANISME: Bases de les subvencions per fomentar la redacció de diverses figures de planejament urbanístic URBANISME: Subvencions per a les actuacions de millora paisatgística a les colònies del Pla director urbanístic de les colònies del Llobregat
URBANISME: Programa d'adequació de les urbanitzacions amb dèficits urbanístics  

MEDI AMBIENT: Mesures urgents per pal·liar els danys ocasionats pel temporal de neu de març de 2010

Aquest decret preveu l’adopció d’una sèrie de mesures per pal·liar els danys ocasionats pel temporal de neu del dia 8 de març de 2010. Concretament es preveuen les següents mesures: - Actuacions per a la prevenció d’incendis forestals: aquestes actuacions les fa el Departament de Medi Ambient i tenen caràcter gratuït per als propietaris. - Atorgament de subvencions als titulars de terrenys forestals afectats per la nevada: es tracta d’una línia d’ajuts per import total de 8.000.000 euros destinades a les persones titulars de terrenys forestals afectats. - Atorgament de subvencions als ens locals per a la realització de plans d’ocupació per a la neteja de boscos i zones arbrades i la recuperació de camins: la dotació econòmica del Govern és de 6.000.000 euros. El càlcul de la subvenció s’efectuarà en funció del nombre d’hectàrees afectades declarades per l’entitat sol·licitant, el nivell de danys produïts als diferents territoris i els recursos humans per hectàrea necessaris. L’import total de la subvenció no pot superar la quantitat resultant de multiplicar 5.000 euros pel nombre de contractacions a realitzar per l’entitat beneficiària a temps complet i tres mesos de durada, o la part proporcional en cas de durada o jornada diferents. El pagament del 100% de l’import de la subvenció atorgada es realitza a partir de la comunicació del primer contracte de treball al SOC, sense necessitat d’aportar cap aval. El termini de presentació de sol·licituds és de 10 dies a partir de l’endemà de l’entrada en vigor d’aquest decret. El procediment de concessió de les subvencions és de concurrència no competitiva. Les subvencions s’hauran de destinar exclusivament al finançament de les despeses de la contractació laboral de persones desocupades inscrites a les oficines de treball del SOC amb antiguitat superior a 6 mesos. - Atorgament d’ajuts específics als Ajuntaments que han tingut despeses extraordinàries derivades de la nevada i del tall de subministrament elèctric: la dotació econòmica del Govern és de 1.500.000 euros. Per determinar l’import corresponent a cada ajuntament es prendrà com a referència objectiva de distribució l’import equivalent a un 10% del Fons de Cooperació Local de Catalunya per a l’anualitat 2010 que pertoca a cada ajuntament afectat. El termini de presentació de sol•licituds és d’un mes des de l’endemà de l’entrada en vigor d’aquest decret. Les actuacions subvencionables són lloguer de generadors d’electricitat per a la prestació de serveis municipals, compra de subministraments diversos (aliments, productes per a la higiene...), neteja de neu de les vies urbanes, les despeses extraordinàries de personal dedicat a pal·liar els primers efectes de la fase d’emergència i els contractes de serveis diversos per prestar serveis municipals i assistencials durant la fase d’emergència.
> Més informació > Tornar al Sumari

Planificació, gestió i avaluació de projectes socials

La Federació organitza aquest curs per, entre d’altres objectiu, oferir coneixements i eines que ajudin a millorar les activitats de direcció, planificació i gestió de projectes socials. Tindrà lloc a Barcelona els dies 20 i 17 d’abril, 4, 18 i 25 de maig, i 1 i 8 de juny, en horari de matí.
> Més informació > Tornar al Sumari

Polítiques municipals, organització de serveis i esdeveniments esportius

Aquest curs, organitzat per la Federació de Municipis, pretén donar una visió sobre l’organització dels serveis esportius actuals, tenint en compte l’evolució de l’esport i l’activitat física, el seu paper en la societat actual i l’aprofitament que l’Administració en fa. Se celebrarà a Barcelona els dies 19, 21, 23 i 26 d’abril.
> Més informació > Tornar al Sumari

Contractació pública electrònica

Per tal de presentar directives sobre contractació pública de manera clara i accessible i optimitzar les despeses de contractació mitjançant l'ús d’eines electròniques, la Federació de Municipis de Catalunya organitza aquest curs per als dies 28 d’abril i 4 i 6 de maig, a celebrar a Barcelona.
> Més informació > Tornar al Sumari

Planificació d’equipaments comercials en un àmbit liberalitzat: plans estratègics de comerç per als municipis

Aquest seminari organitzat per l’FMC s’adreça als responsables de comerç de les administracions locals, tant si són de l’àmbit tècnic com si són càrrecs electes. Tindrà lloc a Terrassa el dia 21 d’abril.
> Més informació > Tornar al Sumari

III curs Unió Europea: "Governs locals: protagonistes a la Unió Europea"

La Federació de Municipis organitza un curs que tindrà lloc els dies 21, 22 i 28 d’abril, amb l’objectiu de proporcionar informació i formació sobre la Unió Europea, especialment en els temes d’interès per a l’ambit local, que permetin entendre què és i què fa la Unió Europea, com s’organitza, com afecten les seves polítiques a la ciutadania i cap a on avança el procés d’integració europea.
> Més informació > Tornar al Sumari

Taller de comunicació interpersonal

Amb l’objectiu de reflexionar, experimentar i integrar els principis de la comunicació interpersonal, i identificar i ajudar a desenvolupar les habilitats de comunicació interpersonal de cada assistent, la Federació de Municipis organitza aquest curs que se celebrarà a Barcelona el 19 i el 22 d’abril.
> Més informació > Tornar al Sumari

Habilitats directives: punts clau per practicar-les en les administracions locals

Cada cop es més gran l’exigència social i professional cap a les persones que realitzen tasques de comandament en les organitzacions públiques, i es reconeix que aquestes persones necessiten competències específiques diferents de les competències tècniques que inicialment tenien com a professionals. És per això que la Federació organitza aquest curs, que tindrà lloc els dies 14, 21 i 28 d’abril, 3, 12, 19, 26 de maig, 2, 9, 15 de juny de 2010, a la seu de l’FMC.
> Més informació > Tornar al Sumari

Sistemes de gestió ambiental: ISO 14001 i Reglament EMAS

La finalitat d’aquest curs és capacitar els alumnes per implantar en diferents tipus d’organitzacions els dos sistemes que, actualment, són els referents en matèria de gestió ambiental: la norma ISO 14001 i el Reglament EMAS. També s’estudien els requisits legals en matèria ambiental i els procediments per integrar ambdues normes amb sistemes de gestió d’altres àmbits de l’empresa, com les normes ISO de qualitat o les OSHAS de riscos laborals, entre d’altres. El curs l’organitza la Federació de Municipis, és semipresencial, i se celebrarà a la Seu de l’FMC, del 15 d’abril al 13 de maig de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

Seminari Tècnic Local

Un cop més, la Federació de Municipis de Catalunya posa a disposició dels tècnics d’administració local el Seminari Tècnic Local, amb l’objectiu de contribuir a la seva formació continuada. El seminari vol ser un lloc de trobada dels tècnics al servei de l’Administració local. El termini d’inscripció finalitza el 6 d’abril de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

La factura electrònica

La Federació de Municipis organitza aquest curs que tindrà lloc els dies 12 i 13 d’abril a Barcelona i que va adreçat al personal tècnic al servei dels ens locals.
> Més informació > Tornar al Sumari

Els costos de la gestió municipal del medi ambient i la fiscalitat ambiental

Amb l’objectiu de definir els costos associats als diferents vectors ambientals del municipi i establir els mecanismos locals per a la fiscalització dels fluxos ambientals, la Federació organitza aquest curs, adreçat a responsables i tècnics municipals de medi ambient, que tindrà lloc els dies 13, 15, 20 i 22 d’abril de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

La Llei de contractes i el nou Reglament

Per tal de fer un repàs ràpid dels principals conceptes, els tipus de contracte i la seva adjudicació, veure els aspectes de la LCSP que han estat desenvolupats per aquest reglament i estudiar el contingut de cada capítol del Reglament i els seus annexos, l’FMC organitza aquest curs que se celebrarà els dies 12, 14, 19, 21, 26 i 28 d’abril i 3 de maig de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

Concurs Capital de la Biodiversitat

La Fundació Biodiversitat convoca aquest concurs, l'objectiu del qual és premiar els ajuntaments que portin a terme iniciatives en temes de conservació de la biodiversitat. Existeixen quatre categories de participació segons el nombre d'habitants: menys d 1.000, entre 1.001 i 5.000, entre 5.001 i 30.000 i més de 30.000 habitants. Aquest concurs s'emmarca dins del projectet LIFE+. El termini de presentacio de candidatures finalitza el 30 d'abril de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

Curs de Prospectiva estratègica territorial - Metodologia d'escenaris

Aquest seminari, que tindrà lloc a Barcelona els propers dies 28 i 29 d’abril, s'adreça principalment a responsables tècnics i polítics del desenvolupament econòmic local i regional
> Més informació > Tornar al Sumari

IX Jornades estatals d'educació i seguretat vial

La Federació estatal de tècnics en educació i seguretat vial (FETEVI) organitza aquestes jornades que tindran lloc a Cantàbria els dies 14, 15 i 16 d'abril.
> Més informació > Tornar al Sumari

VI Jornades de modernització i qualitat "situacions difícils, solucions innovadores"

Organitzades per la FEMP i l'Ajuntament de Màlaga, tindran lloc els dies 22 i 23 d’abril de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

Mestratge en alta funció directiva (sisena edició)

Adreçat als alts funcionaris de les administracions publiques catalanes, tindrà lloc des del maig de 2010 al maig de 2011, a Barcelona i a Tarragona. L'organitza l'Escola d'Administració Pública de Catalunya.
> Més informació > Tornar al Sumari

Segona edició del Premi Internacional Ciutat de Lleida

Aquest premi l'atorga l'Ajuntament de Lleida a una persona, entitat, empresa, institució o grup de treball que hagi contribuït a la projecció internacional de la ciutat de Lleida i de la seva àrea d'influència. El 26 d'abril, a les 14, es clou el termini de presentació de candidatures.
> Més informació > Tornar al Sumari

COOPERACIÓ LOCAL: Distribució a les entitats municipals descentralitzades dels municipis de Catalunya de la participació en els ingressos de la Generalitat, integrada en el Fons de cooperació local de Catalunya, any 2010

Prenent com a base les dades de població corresponents al padró de 2008, aquesta resolució té com a objecte distribuir la quantitat de 358.215,92 euros en concepte de participació en els ingressos de la Generalitat entre les entitats municipals descentralitzades de Catalunya, d'acord amb el que consta a l'annex d'aquesta resolució. El pagament de les participacions queda condicionat al compliment de les obligacions establertes a l'article 53 de la Llei 25/2009, del 23 de desembre. Aquestes obligacions consisteixen en trametre, d'acord amb el que estableix la legislació sectorial, llurs pressupostos, liquidacions pressupostàries anuals i qüestionaris estadístics homogeneïtzats d'aquestes dades al Departament de Governació i Administracions Públiques, així com llurs comptes anuals a la Sindicatura de Comptes.
> Més informació > Tornar al Sumari

COOPERACIÓ LOCAL: Distribució a Era Val d'Aran i a la resta de comarques de la participació en els ingressos de la Generalitat, integrada en el Fons de cooperació local de Catalunya, any 2010

Prenent com a base les dades de població corresponents al padró de l'any 2008 i, com a dades de renda comarcal, les darreres dades definitives de la renda bruta familiar disponible, per comarques, publicades per l'Institut d'Estadística de Catalunya, la present resolució té com a objecte distribuir la quantitat de 38.165.119,37 euros en concepte de participació en els ingressos de la Generalitat entre les comarques de Catalunya, d'acord amb el que consta a l'annex d'aquesta resolució. El pagament de les participacions queda condicionat al compliment de les obligacions que estableix l'article 53 de la Llei 25/2009, del 23 de desembre. Aquestes obligacions consisteixen en trametre, d'acord amb el que estableix la legislació sectorial, llurs pressupostos, liquidacions pressupostàries anuals i qüestionaris estadístics homogeneïtzats d'aquestes dades al Departament de Governació i Administracions Públiques, així com llurs comptes anuals a la Sindicatura de Comptes.
> Més informació > Tornar al Sumari

COOPERACIÓ LOCAL: Distribució als municipis de Catalunya de la participació en els ingressos de la Generalitat integrada en el Fons de cooperació local de Catalunya, any 2010

Prenent com a base les dades de població corresponents al padró del 2008, la present resolució té com a objecte distribuir la quantitat de 109.349.359,80 euros, de lliure disposició, entre els municipis de Catalunya en concepte de participació en els ingressos de la Generalitat, a càrrec del pressupost del Departament de Governació i Administracions Públiques per a l'any 2010, de la manera següent: a) 5.000.000,00 euros al municipi de Barcelona. b) 104.349.359,80 euros a la resta de municipis, d'acord amb el que consta a l'annex 1 d'aquesta resolució. També es distribueix la quantitat de 8.500.000,00 euros entre tots els municipis de Catalunya per a la prestació supramunicipal de serveis, d'acord amb el que consta a l'annex 2 d'aquesta resolució. El pagament de les participacions queda condicionat, amb caràcter general, al compliment de les obligacions establertes a l'article 53 de la Llei 25/2009, del 23 de desembre, és a dir, al fet que els ens locals destinataris compleixin adequadament l'obligació de trametre, d'acord amb el que estableix la legislació sectorial, llurs pressupostos, liquidacions pressupostàries anuals i qüestionaris estadístics homogeneïtzats d'aquestes dades al Departament de Governació i Administracions Públiques, així com llurs comptes anuals a la Sindicatura de Comptes. Pel que fa a la prestació supramunicipal de serveis, el pagament de les participacions també queda condicionat al fet que els ajuntaments compleixin adequadament l'obligació de trametre a la Direcció General d'Administració Local els certificats de la Intervenció a què fan referència els articles 49.6 i 49.7 de la Llei 25/2009, del 23 de desembre.
> Més informació > Tornar al Sumari

CONSUM: Modificació de les bases dels ajuts per a actuacions de difusió de l'alimentació ecològica

Havent observat una errada relacionada amb la dotació econòmica al text de l’Ordre AAR/69/2010, de 10 de febrer, per la qual s'aproven les bases reguladores dels ajuts a organitzacions sense ànim de lucre i entitats locals per a actuacions de difusió de l'alimentació ecològica, i es convoquen els corresponents a 2010, publicada al DOGC núm. 5572, de 22-2-2010, mitjançant la present disposició se'n detalla la correcció oportuna.
> Més informació > Tornar al Sumari

CULTURA: Ajudes per a projectes de conservació, protecció i difusió de béns declarats Patrimoni Mundial, corresponents a l'any 2010

Les activitats que s'acullin a aquesta convocatòria es realitzaran abans del 30 de juny de 2011. Les activitats subvencionables són les següents: a) activitats de restauració i de manteniment d'elements patrimonials que hagin estat declarats patrimoni mundial; b) elaboració de plans de gestió dels béns declarats patrimoni mundial a Espanya; c) redacció de projectes d'execució per a activitats que impliquin intervenció directa en béns culturals; d) realització d'estudis sobre matèries relacionades amb la Convenció de patrimoni mundial i els béns declarats patrimoni mundial a Espanya; e) organització de trobades, seminaris i congressos en matèria de patrimoni mundial; f) preparació de publicacions l’objecte de les quals sigui facilitar informació sobre la Convenció de patrimoni mundial i els béns inclosos en la llista del patrimoni mundial; g) organització d'exposicions dirigides a afavorir el coneixement del patrimoni mundial; i h) qualsevol altra activitat que contribueixi a la conservació, protecció i difusió del patrimoni mundial a Espanya. La dotació màxima prevista és de 2.290.000 euros. Hi podran concórrer les corporacions locals en l’àmbit territorial de les quals s'ubiquin béns declarats patrimoni mundial per la UNESCO, en qualsevol de les seves categories. El termini de presentació de les sol·licituds serà de trenta dies naturals, comptats a partir del dia següent al de la publicació d'aquesta ordre al BOE.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Modificació de les subvencions del Departament de la Vicepresidència

L’objecte de la present ordre és modificar les bases reguladores de subvencions del Departament de la Vicepresidència per tal de donar compliment al que estableix la Llei 26/2009, de 23 de desembre, de mesures fiscals, financeres i administratives. Concretament es modifiquen els apartats corresponents a la documentació que cal aportar juntament amb la sol·licitud de subvenció i els corresponents a les obligacions dels beneficiaris i beneficiàries de les següents ordres, entre d’altres: Ordre VCP/130/2009, de 17 de març, d'aprovació de les bases que han de regir la concessió de subvencions per a activitats dirigides a recuperar i divulgar la memòria de la guerra de Successió i les seves conseqüències, i per a projectes relacionats amb episodis commemoratius de la història de Catalunya i dels països de parla catalana; Ordre VCP/37/2009, de 6 de febrer, d'aprovació de les bases reguladores per a la concessió d'ajuts per a la realització d'investigacions i per a la publicació d'obres sobre la història contemporània de Catalunya; Ordre VCP/38/2009, de 3 de febrer, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a iniciatives adreçades a promoure els usos de la llengua catalana a Catalunya; Ordre VCP/82/2009, de 23 de febrer, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a iniciatives adreçades a promoure el coneixement i l'ús de l'occità a Catalunya i Ordre VCP/67/2008, de 18 de febrer, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió d'ajuts que fomentin les xarxes euroregionals de cooperació en l'àmbit de l'Euroregió Pirineus Mediterrània.
> Més informació > Tornar al Sumari

EDUCACIÓ: Modificació de les subvencions per a la creació i la consolidació de places per a infants de zero a tres anys

Mitjançant l'Ordre EDC/233/2006, de 28 d'abril, es va obrir convocatòria per a la concessió de subvencions per a la creació i la consolidació de places per a infants de zero a tres anys en llars d'infants de titularitat municipal, i posteriorment es va modificar per l'Ordre EDC/343/2007, de 3 d'octubre. Atès que l'Acord aprovat a la sessió del Govern de data 16 de desembre de 2009 ha augmentat i modificat les anualitats corresponents a la convocatòria esmentada, és necessari modificar novament l'ordre indicada, per tal d'adequar-la als nous imports autoritzats i les noves anualitats previstes. En conseqüència, la present ordre modifica la quantia econòmica de les subvencions.
> Més informació > Tornar al Sumari

ENERGIA: Subvencions a entitats locals adscrites als Plans d'Emergència Nuclear

Aquesta convocatòria té per objecte promoure la concessió de subvencions públiques, en règim de concurrència competitiva, destinades a millorar la dotació dels municipis designats com a «municipis Zona I» i com a «seus d'estacions de classificació i descontaminació» en els Plans d'emergència nuclear exteriors a les centrals nuclears (PEN), per tal de contribuir a fer efectives les previsions d'actuació contingudes en aquests plans. Les subvencions que es concedeixin a l'empara d'aquesta convocatòria es destinaran a sufragar les despeses derivades de l'adquisició de vehicles tot terreny i dels projectes destinats al condicionament de vies públiques, de titularitat municipal, que constitueixen itineraris d'avisos a la població i rutes d'evacuació, definits com a tals en els diferents Plans d'emergència nuclear exteriors a les centrals nuclears. La dotació màxima és de 2.640.480, 00 euros. Les subvencions per a l'adquisició de vehicles tot terreny tindran caràcter preferent i es concediran fins a un import màxim de 30.000 euros per beneficiari. En el cas de projectes destinats al condicionament de vies públiques que constitueixen itineraris d'avisos a la població i rutes d'evacuació, es concediran subvencions per una quantia màxima de 100.000 € per beneficiari. Podran acollir-s’hi els ajuntaments dels municipis designats com a «municipis Zona I» o com a «seus d'estacions de classificació i descontaminació» en els Plans d'emergència nuclear exteriors a les centrals nuclears, entre altres, d'Ascó i Vandellòs (Tarragona). El termini de presentació de les sol·licituds serà de 15 dies comptats a partir del següent al de la publicació d'aquesta ordre al BOE.
> Més informació > Tornar al Sumari

HABITATGE: Qualitat, sostenibilitat i innovació de l'habitatge

El present decret crea el Consell de qualitat, sostenibilitat i innovació de l'habitatge com a òrgan consultiu de caràcter tècnic amb funcions d'assessorament i proposta a l'Administració de la Generalitat de Catalunya. El consell és un òrgan adscrit al departament competent en matèria d'habitatge i exerceix funcions d'assessorament i proposta de caràcter tècnic a l'Administració de la Generalitat en les matèries de qualitat del parc immobiliari i dels requisits exigibles als habitatges. El consell funciona en Ple i en comissió permanent. El Ple està integrat per la Presidència, la Vicepresidència, les persones vocals i la persona a càrrec de la Secretaria. La comissió permanent està integrada pel president o la presidenta, el vicepresident o la vicepresidenta, dos vocals i el secretari o la secretària del Ple del Consell. Són vocals les persones representants de l’FMC i l'ACM. Aquest decret també modifica l'article 2 del Decret 54/2008, d'11 de març, pel qual s'estableix un règim de cobertures de cobrament de les rendes arrendatícies dels contractes de lloguer d'habitatges, modificat per l'article 1 del Decret 171/2008, de 26 d'agost, relatiu al règim de cobertures o avalloguer.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Subvencions per finançar les despeses extraordinàries generades pel transport d'aigua destinada al consum domèstic o per l'execució d'obres d'emergència per assegurar la prestació del servei d'abastament d'aigua potable

Poden ser objecte de subvenció les despeses extraordinàries realitzades per les entitats locals per a la prestació del servei d'abastament d'aigua, mitjançant el seu transport per vehicles cisterna o mitjançant l'execució d'obres d'emergència equivalents destinades a resoldre de forma immediata un greu problema de potabilitat o mancança de l'aigua distribuïda per la xarxa urbana. Les despeses esmentades s'han de referir exclusivament a les generades pel transport de l'aigua amb vehicles cisterna o similars o per a l'execució d'obres d'emergència. Aquesta convocatòria es finançarà amb càrrec als pressupostos de l'Agència Catalana de l'Aigua amb un import màxim de 75.200 euros. Poden optar-hi les entitats locals de Catalunya que hagin realitzat despeses per a l'abastament d'aigua potable destinada a satisfer la demanda dels usos abastits des de la xarxa de distribució urbana i de nuclis disseminats, mitjançant vehicles cisterna o obres d'emergència equivalents i en els termes, les condicions i els requisits que estableix la present resolució. Els ens locals sol·licitants poden presentar l’acord de sol·licitud i la documentació exigida fins al 28 de febrer de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Mesures urgents per pal·liar els danys produïts pels incendis forestals i altres catàstrofes naturals

El present reial decret té com a objecte declarar l'aplicació de les mesures previstes en la Llei 3/2010, de 10 de març, per la qual s'aproven mesures urgents per pal·liar els danys produïts pels incendis forestals i altres catàstrofes naturals ocorreguts en diverses comunitats autònomes, a les persones i béns afectats per successos similars als previstos en l'esmentada llei ocorreguts, des de l'1 de març de 2009 fins a l'entrada en vigor d'aquesta llei, en els termes municipals continguts en l'annex d'aquest reial decret. Pel que fa al pagament de les subvencions derivades de danys en infraestructures i equipaments municipals i xarxa viària a què es refereix l'article 5 de la Llei 3/2010, l'article 12 d'aquesta norma disposa que l'import màxim del crèdit habilitat a aquests efectes es determini en els Reials decrets de desenvolupament una vegada efectuades les valoracions de danys. En conseqüència, el present reial decret fixa en 131.554.000 euros la quantia del crèdit a dotar en el pressupost del Ministeri de Política Territorial per a la concessió de les subvencions als projectes que executin les entitats locals en els termes municipals i nuclis de població afectats pels incendis i altres catàstrofes naturals. Per al finançament de les actuacions de restauració forestal i mediambiental que hagin d'emprendre's en aplicació del que disposa aquesta matèria en la Llei 3/2010, de 10 de març, el Ministeri de medi ambient i medi rural i marí disposarà d'un total de 33.000.000 euros. Per al finançament de les mesures indicades s'assigna la quantitat d'146.704.000euros. De conformitat amb el que preveuen els articles 2.4 i 3.3 de la Llei 3/2010, de 10 de març, el termini de dos mesos per a la presentació de les sol·licituds a què fan referència aquests articles i, en general, per a les sol·licituds de subvenció que es tramitin pel procediment establert en el Reial decret 307/2005, de 18 de març, pel qual es regulen les subvencions en consideració a determinades necessitats derivades de situacions d'emergència o de naturalesa catastròfica, i s'estableix el procediment per a la seva concessió, ha de comptar-se a partir del dia següent al de l'entrada en vigor de l'esmentada llei, sent aplicable en tots aquells municipis que estan inclosos en l'annex d'aquest reial decret. De la mateixa manera, el termini de vigència de la línia preferencial de préstecs de l'ICO, a què fa referència l'apartat e) de l'article 11 de la Llei 3/2010, de 10 de març, s'amplia fins al 31 de juliol de 2010, com a data límit per a la formalització d'operacions de préstec.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Avaluació de l'impacte ambiental de projectes

Les modificacions introduïdes en la Llei d'avaluació de l'impacte ambiental de projectes, s'adrecen, per un costat, a precisar les fases en què es concreten les actuacions a realitzar en l'avaluació ambiental i d'altra banda, a reduir i adequar el termini per a l'execució del procediment adaptant-ho a les exigències que una societat moderna i dinàmica demanda. Es determina l'efecte de l'incompliment del termini i s'identifica l'autor o autors de l'Estudi d'impacte ambiental o de la documentació ambiental necessària per a la tramitació de projectes compresos en l'Annex II i d'aquells no inclosos en l'Annex I que puguin afectar directament o indirecta als espais de la Xarxa Natura 2000.
> Més informació > Tornar al Sumari

NOVES TECNOLOGIES: Pla avança

Aquesta ordre té per objecte l'establiment de les bases, el règim d'ajudes i la gestió del Pla Avança, en el marc de l'Acció Estratègica de Telecomunicacions i Societat de la Informació, dins el Pla Nacional d'Investigació Científica, Desenvolupament i Innovació Tecnològica, 2008-2011. Podran tenir la condició de beneficiari, entre altres entitats, les entitats locals definides en l'article 3 de la LRBRL i les comunitats autònomes uniprovincials, per haver assumit les competències de les seves respectives diputacions provincials.
> Més informació > Tornar al Sumari

PARTICIPACIÓ: Consultes populars per via de referèndum

La present llei estableix el règim jurídic, el procediment, l'acompliment i la convocatòria de les consultes populars per via de referèndum en l'àmbit de Catalunya i en l'àmbit municipal. L'autorització d'aquestes consultes populars cau, necessàriament, dins l'àmbit competencial de l'Estat en compliment del que disposa l'article 149.1.32 de la Constitució. Igualment, les disposicions d'aquesta llei sobre les consultes populars per via de referèndum a Catalunya respecten el que estableixen la Llei orgànica 2/1980, del 18 de gener, de regulació de les diverses modalitats de referèndum, i la Llei orgànica 5/1985, del 19 de juny, del règim electoral general. No obstant això, el que disposa la Llei orgànica 2/1980 no és aplicable a les consultes populars en l'àmbit municipal. Aquesta llei defineix dos àmbits de les consultes populars per via de referèndum: d'una banda, les consultes populars que es promoguin en l'àmbit de Catalunya, i de l'altra, les que es promoguin en l'àmbit municipal. Pel que fa a l'àmbit de Catalunya, l'objecte de les consultes són les qüestions polítiques de transcendència especial per a la ciutadania en l'àmbit de les competències de la Generalitat. S'estableix que l'efecte sigui consultiu i que el Govern comparegui davant el Ple del Parlament i fixi la seva posició amb relació al resultat de la consulta. El Govern, el Parlament i els municipis estan legitimats, com a representants dels interessos de la ciutadania, per a proposar la convocatòria d'una consulta popular. Pel que fa a l'àmbit municipal, les consultes populars per via de referèndum ja eren regulades per la Llei 7/1985, del 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, pel Decret legislatiu 2/2003, del 28 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la llei municipal i de règim local de Catalunya, i pel Decret 294/1996, del 23 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de consultes populars municipals. Aquesta llei simplifica i dota de més garanties el procediment de recollida de signatures i validació de la proposta de consulta, quan aquesta prové dels veïns. Les consultes populars en l'àmbit municipal també tenen efectes consultius i s'estableix que l'alcalde o alcaldessa hagi de comparèixer davant el ple municipal i pronunciar-se sobre el resultat de la consulta.
> Més informació > Tornar al Sumari

SOLIDARITAT: Bases de les subvencions destinades a impulsar projectes de sensibilització i difusió en l'àmbit de la solidaritat internacional, la cooperació al desenvolupament i les relacions nord-sud

L'import total màxim de les subvencions a concedir és de 600.000 euros per a l'exercici 2010. L'import màxim total que es pot sol·licitar per projecte no pot ser superior a 20.000 euros, independentment que el projecte hagi estat presentat a títol individual o en concertació. En el supòsit que només es presenti un únic projecte, es podrà sol·licitar fins a un màxim de 30.000 euros. L'import de les subvencions concedides en cap cas no pot ser de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajuts superi el cost de l'activitat subvencionada. Poden ser beneficiaris els ajuntaments, els consells comarcals i les entitats municipals descentralitzades de Catalunya, ja sigui mitjançant la presentació individual o bé mitjançant la presentació en concertació amb altres ajuntaments, entitats o consells de solidaritat catalans. Els ajuntaments, els consells comarcals i les entitats municipals descentralitzades de Catalunya podran presentar projectes en concertació amb altres ajuntaments, entitats o consells de solidaritat catalans. S'entén per concertació quan les entitats acorden formalment desenvolupar un projecte de manera conjunta, amb diferenciació de responsabilitats i independentment que hi hagi o no aportació econòmica per al projecte per part de totes les parts integrants del concert. El termini de presentació de sol·licituds és d'un mes a partir de la data de publicació d'aquesta resolució al DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari

URBANISME: Bases de les subvencions per fomentar la redacció de diverses figures de planejament urbanístic

Havent observat una errada al text de l'Ordre PTO/102/2010, de 24 de febrer, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions destinades als ajuntaments de Catalunya per tal de fomentar la redacció de diverses figures de planejament urbanístic, publicada al DOGC núm. 5577, d'1-3-2010, mitjançant la present disposició se'n detalla la correcció oportuna.
> Més informació > Tornar al Sumari

URBANISME: Subvencions per a les actuacions de millora paisatgística a les colònies del Pla director urbanístic de les colònies del Llobregat

Havent observat una errada al text de la Resolució PTO/461/2010, de 24 de febrer, de convocatòria per a l'any 2010 de subvencions als ajuntaments de Catalunya destinades a les actuacions de millora paisatgística a les colònies del Pla director urbanístic de les colònies del Llobregat, publicada al DOGC núm. 5576, de 26-2-2010, mitjançant la present disposició se'n detalla la correcció oportuna.
> Més informació > Tornar al Sumari

URBANISME: Programa d'adequació de les urbanitzacions amb dèficits urbanístics

Havent observat unes errades al text de la Resolució PTO/433/2010, de 19 de febrer, de convocatòria per a l'any 2010 de subvencions als ajuntaments de Catalunya per desenvolupar el Programa d'adequació de les urbanitzacions amb dèficits urbanístics (publicada al DOGC núm. 5574, de 24-2-2010), mitjançant la present disposició se'n detallen les correccions oportunes.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic