100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 230 - 09/04/2010]
Gestió del gènere en l’administració local: eines per la creació de polítiques públiques de gènere Com generar una relació de compromís i confiança amb el ciutadà
L'administració deliberativa. La col·laboració, el diàleg i la transparència com a eines de gestió pública Curs d’habilitats de secretària
III curs Unió Europea: "Governs locals: protagonistes a la Unió Europea" Polítiques municipals, organització de serveis i esdeveniments esportius
Contractació pública electrònica Planificació, gestió i avaluació de projectes socials
Planificació d’equipaments comercials en un àmbit liberalitzat: plans estratègics de comerç per als municipis Taller de comunicació interpersonal
Sistemes de gestió ambiental: ISO 14001 i Reglament EMAS Concurs Capital de la Biodiversitat
Curs de Prospectiva estratègica territorial - Metodologia d'escenaris IX Jornades estatals d'educació i seguretat vial
VI Jornades de modernització i qualitat "situacions difícils, solucions innovadores" Mestratge en alta funció directiva (sisena edició)
Segona edició del Premi Internacional Ciutat de Lleida CULTURA: Subvencions, per a obres i adquisició d'equipaments per a museus corresponents als anys 2010-2011
FESTES: Dies festius amb obertura comercial autoritzada de diversos municipis JOVENTUT: Subvencions als projectes per a joves que s’elaborin en el marc del Pla Nacional de Joventut de Catalunya, anys 2010 i 2011
ECONOMIA: Canvis en les mesures econòmiques de caràcter temporal ECONOMIA: Agència de suport a l’empresa catalana
GOVERN: Adequació de normes amb rang de llei a la Directiva 2006/123/CE, del Parlament i del Consell, del 12 de desembre de 2006, relativa als serveis en el mercat interior INDÚSTRIA: Infraestructura per a la qualitat i seguretat industrial
NOVES TECNOLOGIES: Comunicació audiovisual PROTECCIÓ CIVIL: Informes referents al control de la implantació de nous elements vulnerables compatibles amb la gestió dels riscos de protecció civil
PROTECCIÓ CIVIL: Pla estatal de protecció civil davant risc sísmic TRÀNSIT: Inspecció tècnica de vehicles de Catalunya període 2010-2014

Gestió del gènere en l’administració local: eines per la creació de polítiques públiques de gènere

Per tal d’ajudar al personal tècnic dels ajuntaments a crear eines que puguin ser d’utilitat per incorporar la visió de gènere en el seu dia a dia, la Federació de Municipis de Catalunya organitza aquest curs que tindrà lloc a Barcelona els dies 29 i 30 d’abril i 3, 4, 11 i 12 de maig de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

Com generar una relació de compromís i confiança amb el ciutadà

Aquest curs vol mostrar la importància d’identificar les necessitats del ciutadà o ciutadana per tal de desenvolupar processos de comunicació actius, que fomentin el diàleg i la confiança a dues bandes. L’organitza la Federació de Municipis de Catalunya i tindrà lloc a Barcelona els dies 17, 20, 27 i 28 de maig de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

L'administració deliberativa. La col·laboració, el diàleg i la transparència com a eines de gestió pública

Amb l’objectiu de donar a conèixer el concepte de particiapció ciutadana i d’administració pública deliberativa, entre d’altres qüestions, la Federació de Municipis de Catalunya celebra un curs que tindrà lloc els dies 10, 11 i 14 de maig, a la seu de l’entitat.
> Més informació > Tornar al Sumari

Curs d’habilitats de secretària

Adreçat al personal de l’Administració local amb tasques de secretaria, la Federació de Municipis de Catalunya organitza aquest curs que se celebrarà a Barcelona els dies 4, 6, 11, 13, 18, 20 i 25 de maig.
> Més informació > Tornar al Sumari

III curs Unió Europea: "Governs locals: protagonistes a la Unió Europea"

La Federació de Municipis organitza un curs que tindrà lloc els dies 21, 22 i 28 d’abril, amb l’objectiu de proporcionar informació i formació sobre la Unió Europea, especialment en els temes d’interès per a l’ambit local, que permetin entendre què és i què fa la Unió Europea, com s’organitza, com afecten les seves polítiques a la ciutadania i cap a on avança el procés d’integració europea.
> Més informació > Tornar al Sumari

Polítiques municipals, organització de serveis i esdeveniments esportius

Aquest curs, organitzat per la Federació de Municipis, pretén donar una visió sobre l’organització dels serveis esportius actuals, tenint en compte l’evolució de l’esport i l’activitat física, el seu paper en la societat actual i l’aprofitament que l’Administració en fa. Se celebrarà a Barcelona els dies 19, 21, 23 i 26 d’abril.
> Més informació > Tornar al Sumari

Contractació pública electrònica

Per tal de presentar directives sobre contractació pública de manera clara i accessible i optimitzar les despeses de contractació mitjançant l'ús d’eines electròniques, la Federació de Municipis de Catalunya organitza aquest curs per als dies 28 d’abril i 4 i 6 de maig, a celebrar a Barcelona.
> Més informació > Tornar al Sumari

Planificació, gestió i avaluació de projectes socials

La Federació organitza aquest curs per, entre d’altres objectiu, oferir coneixements i eines que ajudin a millorar les activitats de direcció, planificació i gestió de projectes socials. Tindrà lloc a Barcelona els dies 20 i 17 d’abril, 4, 18 i 25 de maig, i 1 i 8 de juny, en horari de matí.
> Més informació > Tornar al Sumari

Planificació d’equipaments comercials en un àmbit liberalitzat: plans estratègics de comerç per als municipis

Aquest seminari organitzat per l’FMC s’adreça als responsables de comerç de les administracions locals, tant si són de l’àmbit tècnic com si són càrrecs electes. Tindrà lloc a Terrassa el dia 21 d’abril.
> Més informació > Tornar al Sumari

Taller de comunicació interpersonal

Amb l’objectiu de reflexionar, experimentar i integrar els principis de la comunicació interpersonal, i identificar i ajudar a desenvolupar les habilitats de comunicació interpersonal de cada assistent, la Federació de Municipis organitza aquest curs que se celebrarà a Barcelona el 19 i el 22 d’abril.
> Més informació > Tornar al Sumari

Sistemes de gestió ambiental: ISO 14001 i Reglament EMAS

La finalitat d’aquest curs és capacitar els alumnes per implantar en diferents tipus d’organitzacions els dos sistemes que, actualment, són els referents en matèria de gestió ambiental: la norma ISO 14001 i el Reglament EMAS. També s’estudien els requisits legals en matèria ambiental i els procediments per integrar ambdues normes amb sistemes de gestió d’altres àmbits de l’empresa, com les normes ISO de qualitat o les OSHAS de riscos laborals, entre d’altres. El curs l’organitza la Federació de Municipis, és semipresencial, i se celebrarà a la Seu de l’FMC, del 15 d’abril al 13 de maig de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

Concurs Capital de la Biodiversitat

La Fundació Biodiversitat convoca aquest concurs, l'objectiu del qual és premiar els ajuntaments que portin a terme iniciatives en temes de conservació de la biodiversitat. Existeixen quatre categories de participació segons el nombre d'habitants: menys d 1.000, entre 1.001 i 5.000, entre 5.001 i 30.000 i més de 30.000 habitants. Aquest concurs s'emmarca dins del projectet LIFE+. El termini de presentacio de candidatures finalitza el 30 d'abril de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

Curs de Prospectiva estratègica territorial - Metodologia d'escenaris

Aquest seminari, que tindrà lloc a Barcelona els propers dies 28 i 29 d’abril, s'adreça principalment a responsables tècnics i polítics del desenvolupament econòmic local i regional
> Més informació > Tornar al Sumari

IX Jornades estatals d'educació i seguretat vial

La Federació estatal de tècnics en educació i seguretat vial (FETEVI) organitza aquestes jornades que tindran lloc a Cantàbria els dies 14, 15 i 16 d'abril.
> Més informació > Tornar al Sumari

VI Jornades de modernització i qualitat "situacions difícils, solucions innovadores"

Organitzades per la FEMP i l'Ajuntament de Màlaga, tindran lloc els dies 22 i 23 d’abril de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

Mestratge en alta funció directiva (sisena edició)

Adreçat als alts funcionaris de les administracions publiques catalanes, tindrà lloc des del maig de 2010 al maig de 2011, a Barcelona i a Tarragona. L'organitza l'Escola d'Administració Pública de Catalunya.
> Més informació > Tornar al Sumari

Segona edició del Premi Internacional Ciutat de Lleida

Aquest premi l'atorga l'Ajuntament de Lleida a una persona, entitat, empresa, institució o grup de treball que hagi contribuït a la projecció internacional de la ciutat de Lleida i de la seva àrea d'influència. El 26 d'abril, a les 14, es clou el termini de presentació de candidatures.
> Més informació > Tornar al Sumari

CULTURA: Subvencions, per a obres i adquisició d'equipaments per a museus corresponents als anys 2010-2011

D’acord amb l’Ordre CMC/130/2008, poden optar a aquestes subvencions els ens locals i les entitats que en depenen, les fundacions i les altres entitats privades sense finalitat de lucre que siguin titulars de museus inscrits al Registre de museus de Catalunya. La dotació màxima és de 998.900,00 euros, que es financen amb càrrec a les partides pressupostàries del pressupost de la Generalitat 2010. El termini de presentació de sol·licituds és d'un mes a comptar de la publicació d'aquesta resolució al DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari

FESTES: Dies festius amb obertura comercial autoritzada de diversos municipis

Mitjançant aquesta resolució es fan públics els canvis en el calendari general dels vuit festius amb obertura comercial autoritzada que han efectuat vàlidament diversos municipis, així com el calendari definitiu que els és aplicable.
> Més informació > Tornar al Sumari

JOVENTUT: Subvencions als projectes per a joves que s’elaborin en el marc del Pla Nacional de Joventut de Catalunya, anys 2010 i 2011

S’obre la convocatòria pública per a la concessió de subvencions als projectes per a joves que ajuntaments, mancomunitats de municipis, consorcis constituïts per ens locals i entitats municipals descentralitzades, elaborin en el context d'un pla local de joventut en el marc del Pla nacional de joventut de Catalunya, per als anys 2010 i 2011. També se subvencionaran despeses en béns mobles que tinguin la consideració legal d'inversions, fins a un màxim del 30% de la subvenció atorgada. Aquelles sol·licituds per a inversions en les quals el pla local hagi estat qualificat com a pla de dinamització no rebran subvenció. Les quantitats destinades a aquestes subvencions són: a) per atendre les sol·licituds de subvencions per a projectes amb activitats la quantitat màxima disponible és de 8.104.396,00 euros que es distribueix de la forma següent: un import màxim de 4.052.198,00 euros amb càrrec a als pressupostos de la Generalitat 2010 i un màxim de 4.052.198,00 euros amb càrrec als pressupostos de la Generalitat 2011; i b) per atendre les sol·licituds de subvencions per a projectes amb inversions que prevegin la realització d'obres a béns immobles la quantitat màxima disponible és de 4.000.000,00 euros, que es distribueix de la forma següent: un import màxim de 2.000.000,00 euros amb càrrec als pressupostos de la Generalitat 2010 i un màxim de 2.000.000,00 euros amb càrrec als pressupostos de la Generalitat 2011. Són destinataris d'aquestes subvencions els ajuntaments, mancomunitats de municipis, consorcis constituïts per ens locals i entitats municipals descentralitzades. El termini de presentació de sol·licituds d'aquestes subvencions és d'un mes a comptar des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució al DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Canvis en les mesures econòmiques de caràcter temporal

Entre d’altres mesures, aquest decret-llei amplia el període de pròrroga extraordinària per a la realització de les inversions previstes en el real decret-llei pel qual es crea un Fons estatal d'inversió local i un Fons especial de l'Estat per a la dinamització de l'economia I l'ocupaciói s'aproven crèdits extraordinaris per atendre el seu finançament. Així, s’estableix que els ajuntaments hauran d’acreditar la realització de les inversions i la finalització de les obres durant el primer trimestre de 2010, sense perjudici que la Direcció General de Cooperació Local pugui atorgar una pròrroga, a petició de l’ajuntament, que no podrà excedir de 12 mesos quan incidències no imputables a l’administració hagin endarrerit l’execució del contracte.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Agència de suport a l’empresa catalana

L'Agència de suport a l'empresa catalana és una entitat de dret públic de la Generalitat que actua subjecta al dret privat, amb personalitat jurídica pròpia, plena capacitat d'obrar i patrimoni propi, i que per a l'acompliment de les seves finalitats gaudeix de plena autonomia funcional i de gestió. Les seves funcions són: a) El foment de la internacionalització, la innovació i l'atracció d'inversió empresarial productiva, en tots els seus aspectes. b) La creació d'empreses, el foment de l'emprenedoria i la promoció empresarial en activitats tecnològiques i d'alt valor afegit. c) La transferència de coneixement i la incorporació al sector empresarial dels resultats de la recerca i de les noves tecnologies. d) L'impuls de la capacitat i la demanda innovadora de les empreses catalanes per mitjà d'instruments que reforcin el capital, amb suport directe a la recerca, el desenvolupament i la innovació i amb l'ús de la compra pública de tecnologia innovadora. e) L'impuls de la competitivitat empresarial per mitjà de la incorporació d'instruments de la societat de la informació i millores organitzatives. f) L'adaptació de l'organització i la prestació dels seus serveis a les problemàtiques canviants i el garantiment d'una utilització òptima dels mitjans disponibles. g) L'afavoriment de l'optimització de la gestió dels recursos humans i financers de les empreses. h) Contribuir a fomentar el talent i la creativitat, i qualsevol altra que li sigui encomanada d'acord amb la Llei 9/2009, de 30 de juny, de política industrial. A l'entrada en vigor d'aquest decret queden derogades les normes següents: el Decret 236/1987, de 13 de juliol, de constitució del Consorci de Promoció Comercial de Catalunya; el Decret 145/1988, de 5 de juliol, pel qual es modifica el Decret 236/1987, de 13 de juliol, de constitució del Consorci de Promoció Comercial de Catalunya; el Decret 52/1996, de 6 de febrer, pel qual s'aprova la modificació parcial dels Estatuts del Consorci de Promoció Comercial de Catalunya, aprovats pel Decret 236/1987, de 13 de juliol i el Decret 29/1998, de 4 de febrer, pel qual es modifiquen els Estatuts del Consorci de Promoció Comercial de Catalunya.
> Més informació > Tornar al Sumari

GOVERN: Adequació de normes amb rang de llei a la Directiva 2006/123/CE, del Parlament i del Consell, del 12 de desembre de 2006, relativa als serveis en el mercat interior

L’objecte de la present llei és delegar en el Govern la potestat legislativa per a adequar normes amb rang de llei a la Directiva 2006/123/CE, del Parlament i del Consell, del 12 de desembre de 2006, relativa als serveis en el mercat interior. En conseqüència, s’autoritza al Govern a dictar decrets legislatius que aprovin nous textos articulats, en els termes de l'article 63 de l'Estatut d'autonomia i en l'àmbit de les competències de la Generalitat. El termini per a fer ús de la delegació legislativa és de sis mesos a partir de l'entrada en vigor d'aquesta llei.
> Més informació > Tornar al Sumari

INDÚSTRIA: Infraestructura per a la qualitat i seguretat industrial

El Reial decret 2200/1995, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de la Infraestructura per a la qualitat i seguretat Industrial va venir a desenvolupar els aspectes continguts en el títol III de la Llei 21/1992, de 16 de juliol, d'indústria, sobre els organismes i entitats que operen en l'àmbit de la qualitat i de la seguretat industrial. Per Reial decret 411/1997, de 4 de març, es van realitzar algunes modificacions en el text, per tal de facilitar la seva aplicació. La Llei 17/2009, de 23 de novembre, sobre el lliure accés a les activitats de serveis i el seu exercici ha transposat a l'ordenament jurídic espanyol la Directiva 2006/123/CE del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de desembre de 2006, relativa als serveis al mercat interior. Ara bé, com indica la seva exposició de motius, per assolir l'objectiu de reformar significativament el marc regulador es va fer necessari procedir a un exercici d'avaluació de tota la normativa reguladora de l'accés a les activitats de serveis i del seu exercici, per adequar-la als principis que l’esmentada llei estableix. Com a conseqüència, s'ha procedit a modificar, entre d'altres, la Llei 21/1992, de 16 de juliol, d'indústria, mitjançant la Llei 25/2009, de 22 de desembre, de modificació de diverses lleis per a la seva adaptació a la Llei sobre el lliure accés a les activitats de serveis i el seu exercici. La nova redacció donada a l'article 15 de la Llei 21/1992, de 16 de juliol, que es refereix als organismes de control, fa necessari modificar diversos articles del Reglament de la infraestructura per a la qualitat i seguretat industrial, aprovat pel Reial decret 2200/1995, en els termes derivats d'aquesta modificació.
> Més informació > Tornar al Sumari

NOVES TECNOLOGIES: Comunicació audiovisual

La Llei general de la comunicació audiovisual regula la comunicació audiovisual de cobertura estatal i estableix les normes bàsiques en matèria audiovisual sens perjudici de les competències reservades a les comunitats autònomes i als ens locals en els seus respectius àmbits. Aquesta llei es presenta com a norma bàsica no només per al sector privat sinó també per al públic tot fixant els principis mínims que han d'inspirar la presència en el sector audiovisual d'organismes públics prestadors del servei públic de ràdio, televisió i serveis interactius, principis inspirats en la normativa i recomanacions comunitàries sobre finançament públic compatible amb el Tractat Constitutiu de la Comunitat Europea. En aquest sentit, la norma aspira a promoure una societat més equitativa, concretament en referència a la prevenció i eliminació de discriminacions de gènere, en el marc del que s’estableix en matèria de publicitat i mitjans de comunicació en la Llei Orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de Mesures de protecció integral contra la violència de gènere i en la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva d'homes i dones.
> Més informació > Tornar al Sumari

PROTECCIÓ CIVIL: Informes referents al control de la implantació de nous elements vulnerables compatibles amb la gestió dels riscos de protecció civil

L’objecte de la present resolució és donar publicitat als criteris per a l'elaboració dels informes referents al control de la implantació de nous elements vulnerables compatibles amb la gestió dels riscos de protecció civil i, en concret, en relació amb els riscos següents: 1. Risc químic en instal·lacions que manipulen substàncies perilloses i en el transport de mercaderies perilloses per carretera i ferrocarril, en base als criteris que es contenen en l'annex A. 2. Risc nuclear, en base als criteris que es contenen en l'annex B. 3. Risc d'inundacions, en base als criteris que es contenen en l'annex C. Els criteris fan referència a les actuacions que suposen una modificació substancial del risc i, prioritàriament, a les previsions de desenvolupament en sòl urbanitzable, i queden fixats en base a la definició numèrica, en metres, de franges o zones on s'estableixen les tipologies dels elements vulnerables considerats compatibles amb la gestió del risc i al control de la vulnerabilitat i dels creixements màxims. Els criteris es defineixen en base a les zones de risc relacionades directament amb les mesures operatives de protecció civil a aplicar en cas d'emergències en la mesura en què es consideren suficientment probables com per a no ser considerades residuals i que actualment no es considerin no acceptables per al territori d'acord amb la gestió del risc.
> Més informació > Tornar al Sumari

PROTECCIÓ CIVIL: Pla estatal de protecció civil davant risc sísmic

Aquest pla s’adopta de conformitat amb la Directriu bàsica de protecció civil davant risc sísmic i estableix l’organització i procediments d’actuació dels recursos i serveis de l’Estat necessaris per assegurar una resposta eficaç del conjunt de les administracions públiques davant situacions d’emergència nacional provocades per un terratrèmol.
> Més informació > Tornar al Sumari

TRÀNSIT: Inspecció tècnica de vehicles de Catalunya període 2010-2014

L'objecte del present decret és l'establiment d'un Pla territorial de noves estacions d'inspecció tècnica de vehicles a Catalunya. La vigència d'aquest pla territorial correspon al període 2010–2014. D'acord amb l'article 37.2 de la Llei de seguretat industrial, aquest pla territorial és l'instrument de planificació que ha de determinar el nombre necessari de noves estacions d'inspecció tècnica de vehicles i el de línies d'inspecció que ha de tenir cada estació i establir-ne la ubicació. Per assegurar una bona prestació del servei en relació amb el parc mòbil existent i garantir l'objectivitat i la qualitat de la inspecció, el pla objecte d’aquest decret té les finalitats següents: a) que cap nucli de població a Catalunya amb més de 2.500 habitants es trobi a més de 20 km d'una estació d'inspecció tècnica de vehicles; i que en el 80% de les inspeccions que es realitzin cada mes el temps d'espera entre la data sol·licitada per fer la inspecció i la de la seva realització efectiva no sigui superior a 4 dies. Es defineixen dues zones de planificació per a les noves estacions d'inspecció tècnica de vehicles a Catalunya: a) Zona I, la formada pels territoris corresponents a les comarques que, a l'entrada en vigor d'aquest pla territorial, no disposen de cap línia d'inspecció i que es detallen a l'apartat a) de l'annex. b) Zona II, la formada pels territoris corresponents a les comarques que, a l'entrada en vigor d'aquest pla territorial, tenen simultàniament la relació més alta de vehicles per línia d'inspecció i les estacions més saturades i que es detallen a l'apartat b) de l'annex. El nombre d'estacions en cada comarca s'adequa al nombre de línies esmentades a l'annex, tenint en compte que les estacions poden ser, com a màxim, de tres línies segons les necessitats del servei.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic