100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 237 - 04/06/2010]
Aspectes pràctics dels sistemes de gestió urbanística Workshop Internacional sobre implementació de la directiva europea d'inundacions en àrees mediterrànies: Eines i desafiaments per una millor gestió del risc
L’impacte de la nova Llei de salut pública en el món local Dinamització de telecentres públics
Estudis de viabilitat de projectes urbans i immobiliaris II Fòrum d’autoritats locals de la perifèria
Màster Interuniversitari en Joventut i Societat 2010-2011 Setena edició dels Ajuts a la Recerca Francesca Bonnemaison
XIII Fòrum de la Seguretat. Aplicació de la Directiva de serveis. Reflexions sobre un model europeu Jornada sobre nous usos del temps
ECONOMIA: Mesures urgents de contenció de la despesa i en matèria fiscal per a la reducció del dèficit públic FUNCIÓ PÚBLICA: Correcció d’errors en les instruccions en relació amb les nòmines dels funcionaris i actualització de les quanties de les retribucions del personal
ACCIÓ SOCIAL: Drets i oportunitats en la infància i l'adolescència FESTES: Calendari oficial de festes laborals per a l'any 2011
FORMACIÓ: Es convoquen accions formatives per a personal directiu i predirectiu, a impartir en el segon semestre de 2010 MEDI AMBIENT: Ajuts a la gestió forestal sostenible per a l'any 2010
MEDI AMBIENT: Declaració del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter, de dues reserves naturals parcials i d'una reserva natural integral MEDI AMBIENT: Canvis en les subvencions al tractament de la vegetació en les urbanitzacions afectades per la Llei 5/2003 i en nuclis urbans vulnerables, aprovades per l'Ordre MAH/111/2008, de 12 de març
TREBALL: Modificació en les subvencions als programes d'igualtat d'oportunitats en el treball: programes laborals per a la diversitat VOLUNTARIAT: Creació del Consell de l'associacionisme i el voluntariat de Catalunya

Aspectes pràctics dels sistemes de gestió urbanística

El proper dia 28 i 30 de juny i 5 i 7 de juliol la Federació de Municipis de Catalunya organitza un curs amb l’objectiu de conèixer des d’una perspectiva pràctica els sistemes de gestió urbanística i distingir les diverses classificacions del sòl i també els sistemes urbanístics aplicables a l’execució dels planejaments.
> Més informació > Tornar al Sumari

Workshop Internacional sobre implementació de la directiva europea d'inundacions en àrees mediterrànies: Eines i desafiaments per una millor gestió del risc

L'objectiu d'aquest workshop organitzat per l’Agència Catalana de l’Aigua és donar a conèixer les eines científico-tècniques disponibles per donar suport a la implementació de la directiva en conques amb crescudes de tipus torrencial, i iniciar una reflexió conjunta entre experts, tècnics, responsables locals i autoritats encarregades de la gestió del risc sobre els desafiaments que implica la seva implementació. Tindrà lloc a Barcelona el 17 de juny.
> Més informació > Tornar al Sumari

L’impacte de la nova Llei de salut pública en el món local

El dia 16 de juny se celebra a Barcelona una Jornada sobre l'impacte de la nova llei de salut pública en el món local. La jornada parteix de les experiències recents de l'acció local en salut pública i vol fer aportacions per al desplegament de l'Agència de Salut Pública de Catalunya i l'acció municipal.
> Més informació > Tornar al Sumari

Dinamització de telecentres públics

Les administracions d’àmbit local estan actuant com a ens gestors de la majoria de telecentres de Catalunya. Per tal de conèixer els processos que intervenen a l’hora de crear un telecentre o punt públic d’accés a Internet, diferenciar els tipus d’accions dinamitzadores segons el tipus de telecentre que es vol aconseguir, i saber planificar adequadament tota la gestió des de la planificació d’accions dinamitzadores, la configuració tècnica que ha de tenir l’equipament fins a l’organització de l’espai, la Federació de Municipis de Catalunya organitza un curs que tindrà lloc a Barcelona el 29 de juny i l’1, 6 i 8 de juliol.
> Més informació > Tornar al Sumari

Estudis de viabilitat de projectes urbans i immobiliaris

Amb l’objectiu de practicar els criteris i mètodes per valorar la conveniència o no d’una determinada promoció immobiliària, i com això contribueix a la determinació de la viabilitat d’un projecte; introduir els participants en el món de la gestió urbanística i immobiliària; analitzar la viabilitat de promocions immobiliàries i operacions urbanístiques; i conèixer els conceptes bàsics de les matemàtiques financeres, la Federació de Municipis de Catalunya organitza un curs que tindrà lloc els dies 7, 10, 14 i 16 de juny a Barcelona.
> Més informació > Tornar al Sumari

II Fòrum d’autoritats locals de la perifèria

Tindrà lloc els dies 10, 11 i 12 de juny, a Getafe, i serà la seva segona edició. És una trobada per debatre les problemàtiques i oportunitats de les ciutats i la seva aposta per una posada en marxa de polítiques socials, democràtiques, sostenibles i inclusives.
> Més informació > Tornar al Sumari

Màster Interuniversitari en Joventut i Societat 2010-2011

Començarà l’1 d’octubre i està organitzat per la Universitat de Girona, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Barcelona, la Universitat de Lleida, la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat Rovira i Virgili, en conveni amb la Secretaria de Joventut i l'Agència Catalana de la Joventut.
> Més informació > Tornar al Sumari

Setena edició dels Ajuts a la Recerca Francesca Bonnemaison

Convocats per l’Àrea d’Igualtat i Ciutadania de la Diputació de Barcelona. La data límit de presentació és el 17 de juny de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

XIII Fòrum de la Seguretat. Aplicació de la Directiva de serveis. Reflexions sobre un model europeu

L'Institut d'Estudis de la Seguretat ha organitzat aquest fòrum el proper dia 17 de juny a Barcelona, caracteritzat, des de sempre, per la presència dels diferents agents implicats, la qual cosa permet gaudir d'un col·loqui ric i divers.
> Més informació > Tornar al Sumari

Jornada sobre nous usos del temps

Jornada sobre nous usos del temps Una de les qüestions que actualment marquen la nostra quotidianitat és la dificultat d’harmonitzar els horaris, els temps de treball, de família i d’oci, de manera que ens permetin gaudir d’una millor qualitat de vida. Aquesta difícil compaginació afecta tots els estaments i sectors de la ciutadania, des de l’escola fins al món empresarial, passant per la gestió personal que totes les famílies posen en pràctica. Organitzada per l''Ajuntament de Mollerussa, tindrà lloc el proper dimecres 9 de juny, a la tarda, a Mollerussa.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Mesures urgents de contenció de la despesa i en matèria fiscal per a la reducció del dèficit públic

Mitjançant aquest decret-llei, el Govern de la Generalitat de Catalunya ha decidit posar en marxa diverses mesures per tal d’accelerar la reducció del seu propi dèficit públic. Amb aquest objectiu, les mesures que s’adopten són: la modificació de la Llei 25/2009, del 23 de desembre, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2010, per tal de reduir les despeses del personal al servei de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, incloent-hi els alts càrrecs i les despeses de personal de les entitats que pertanyen al seu sector públic, incloent-hi el personal directiu. Respecte d'aquestes darreres es preveu efectuar una retenció dels saldos a percebre en els crèdits de transferències i aportacions que s'haurà d'aplicar en la part proporcional de la massa salarial no vinculada a pactes derivats de conveni col·lectiu. L'aplicació de les reduccions en els crèdits pressupostaris en relació amb els convenis i concerts es fonamenta en l'aplicació dels criteris d'analogia retributiva envers els empleats públics i en l'origen públic dels fons destinats al seu finançament. Totes aquestes mesures no poden afectar en cap cas la qualitat dels serveis prestats. En aquest sentit, i donada la seva afectació pels ens locals, destacaríem especialment les previsions de l'art. 2 relatives a la reducció de crèdits pressupostaris en relació als convenis i concerts següents: - El finançament dels concerts sanitaris del Servei Català de la Salut i tots el preus i tarifes actualment vigents a partir de l’1 de juny es reduiran un 3,21 % anual; - El finançament dels concerts educatius, en la part corresponent a les retribucions del personal que presta serveis en els ensenyaments objecte de concert dels centres concertats i percebudes pel sistema de pagament delegat, es reduiran de forma anàloga a la prevista pel personal funcionari docent no universitari. - El finançament dels concerts o encàrrecs de gestió per a la prestació de serveis socials amb el sector públic de l'Institut Català d’Assistència i Serveis Socials, que experimentaran una reducció equivalent a l'1,8% anual, d’acord amb l’aplicació proporcional que correspongui a partir de l'1 de juny de 2010. - El finançament dels serveis socials bàsics mitjançant els contractes-programa entre el Departament d'Acció Social i Ciutadania i les administracions locals, experimentaran una reducció anàloga a la prevista per als empleats/ades del sector públic, en la part corresponent a les retribucions del personal d'acord amb l'aplicació proporcional que correspongui a partir de l'1 de juny del 2010. - El finançament dels equips d’atenció a la infància i adolescència (EAIA) mitjançant els contractes-programa entre el Departament d'Acció Social i Ciutadania i les administracions locals, experimentaran una reducció anàloga a la prevista per als empleats/ades del sector públic, en la part corresponent a les retribucions del personal d'acord amb l’aplicació proporcional que correspongui a partir de l'1 de juny del 2010. Igualment destaquen les previsions següents que, malgrat no ser d’aplicació directa als ens locals, poden servir d’orientació en l’aplicació de les mesures de contenció de la despesa a aplicar al conjunt dels empleats públics. En aquest sentit, destacaríem les següents: - Disposició addicional tercera. Règim de regularització, que estableix el següent: “En el cas que alguna de les reduccions de les retribucions que ha de percebre el personal afectat per aquest Decret llei, per raons tècniques, no es pugui implementar en la nòmina del mes de juny, s’autoritza els òrgans competents de l'Administració de la Generalitat i de les entitats afectades que efectuïn les regularitzacions que calgui”. - Disposició addicional sisena. Adequació de conceptes retributius, que estableix el següent: “Finalitzada l’aplicació de les mesures adoptades per a la sostenibilitat de les finances públiques per al període 2010-2013, i en funció de la situació econòmica que se’n derivi, s’ha de procedir a l’adopció de les mesures que siguin adequades per tal de recuperar gradualment els conceptes retributius de competència de la Generalitat afectats per aquest decret llei”. El decret- llei ha entrat en vigor parcialment el dia 1 de juny i la resta de disposicions ho faran el dia 1 de juliol.
> Més informació > Tornar al Sumari

FUNCIÓ PÚBLICA: Correcció d’errors en les instruccions en relació amb les nòmines dels funcionaris i actualització de les quanties de les retribucions del personal

Advertits determinats errors en el text de la Resolució de 25 de maig de 2010, de la Secretaria d'Estat d'Hisenda i Pressupostos, per la qual es van dictar instruccions en relació amb les nòmines dels funcionaris inclosos en l'àmbit d'aplicació de la Llei 30/1984, de 2 d'agost, en els termes de la disposició final quarta de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut bàsic de l’empleat públic, i es van actualitzar amb efectes d'1 de juny de 2010 les quanties de les retribucions del personal a què es refereixen els corresponents articles de la Llei de pressupostos generals de l’Estat per a aquest exercici (publicada al BOE núm. 128, de 26-05-2010) mitjançant la present resolució s’efectuen les oportunes rectificacions.
> Més informació > Tornar al Sumari

ACCIÓ SOCIAL: Drets i oportunitats en la infància i l'adolescència

La present llei té per objecte la promoció del benestar personal i social dels infants i els adolescents i de les actuacions de prevenció, atenció, protecció i participació dirigides a aquestes persones a fi de garantir l'exercici de llurs drets, l'assumpció de llurs responsabilitats i l'assoliment de llur desenvolupament integral. Aquesta llei fixa el marc en què s'han de dur a terme les activitats de participació i de promoció dels drets i del benestar dels infants i els adolescents, i les activitats per a atendre'ls i protegir-los en les situacions de risc o de desemparament. Aquesta llei s'aplica a qualsevol infant o adolescent domiciliat a Catalunya o que s'hi trobi eventualment. S'entén per infant la persona menor de dotze anys i per adolescent la persona amb una edat compresa entre els dotze anys i la majoria d'edat establerta per la llei. Resten incloses en l'àmbit d'aplicació d'aquesta llei les persones majors d'edat que hagin estat tutelades pel departament competent en infància i adolescència en els termes establerts per la llei. Aquesta llei entra en vigor al cap d'un mes d'haver estat publicada al DOGC, llevat de la modificació de la Llei 13/2006, del 27 de juliol, de prestacions socials de caràcter econòmic, que entra en vigor l'1 de gener de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

FESTES: Calendari oficial de festes laborals per a l'any 2011

L’objecte de la present ordre és establir el calendari oficial de festes laborals per a l'any 2011. Seran festes laborals a Catalunya durant l'any 2011 les següents: 1 de gener (Cap d'Any), 6 de gener (Reis), 22 d'abril (Divendres Sant), 25 d'abril (dilluns de Pasqua Florida), 13 de juny (dilluns de Pasqua Granada), 24 de juny (Sant Joan), 15 d'agost (l'Assumpció), 12 d'octubre (Festa Nacional d'Espanya), 1 de novembre (Tots Sants), 6 de desembre (Dia de la Constitució), 8 de desembre (la Immaculada) i 26 de desembre (Sant Esteve). A l'Era Val d'Aran, la festa del dia 26 de desembre (Sant Esteve) queda substituïda per la de 17 de juny, com a festa d'Aran. A més de les festes esmentades es fixaran, mitjançant una Ordre del Departament de Treball, dues festes locals, retribuïdes i no recuperables, a proposta dels Ajuntaments. De conformitat amb el Decret 319/1993, de 28 de desembre, i en relació amb el que disposa l'article 48.7 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, el calendari laboral anual tindrà efectes com a calendari de dies inhàbils pel que fa al còmput de terminis administratius a Catalunya.
> Més informació > Tornar al Sumari

FORMACIÓ: Es convoquen accions formatives per a personal directiu i predirectiu, a impartir en el segon semestre de 2010

Les diverses activitats formatives s'agrupen en les següents àrees de coneixement: a) Direcció Pública, b) Unió Europea, c) Gestió Pública, d) Habilitats directives. En l'annex de la present resolució figura una breu descripció de cada curs. El programa detallat de cada acció formativa s'inclourà en la pàgina web de l'INAP (http://www.inap.es). Hi podran participar els funcionaris pertanyents a cossos i escales del subgrup A1 i personal laboral fix assimilat de totes les administracions públiques. Les activitats formatives qualificades de presencials en l'annex tindran lloc a la seu de l’INAP, carrer Atocha, número 106, a Madrid. Així mateix, es concreten en l'annex les dates de cada curs. El termini de presentació de sol·licituds per a cadascuna de les activitats formatives ressenyades en l'annex es podrà consultar en la pàgina web de l'INAP: http://www.inap.es/. Els interessats en aquests cursos podran obtenir informació addicional en la pàgina web de l'INAP (http://www.inap.es), així com contactant amb el CESFP a través dels següents mitjans: telèfons 91 273 93 29 i 91 273 91 54, fax: 91.273.9346, correu electrònic: fd@inap.es Adreça postal: Carrer Atocha, 106. I-28012, Madrid.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Ajuts a la gestió forestal sostenible per a l'any 2010

Es fa pública la convocatòria de les subvencions a la gestió forestal sostenible per a l'any 2010 per les actuacions que es realitzin en finques de titularitat pública i les corresponents al capítol 5 (transformació i comercialització dels productes forestals) a la secció 3.3 (infraestructures en la prevenció d'incendis) i als conceptes 1.1.3 (redacció i revisió de Projectes d'ordenació), 4.1.1 (tractament i desembosc de biomassa) d'empreses no titulars de terrenys, 4.1.2 (densificació de la biomassa en el punt de reunió del desembosc) i 4.1.3 (contractes d'arrendament financer per a l'adquisició d'un mòdul d'obtenció d'energia tèrmica mitjançant biomassa forestal), d’acord amb l’establert en les bases reguladores dels ajuts a la gestió forestal sostenible contingudes en l’Ordre MAH/262/2010, de 22 d'abril (publicada al DOGC núm. 5622, de 05-05-2010). La dotació màxima és de 6.039.000,00 euros amb càrrec al pressupost de la Direcció General del Medi Natural de la Generalitat. Els ajuts que es concedeixen en aquesta convocatòria tindran els imports màxims següents per beneficiari i per capítol: a) Capítol 1: 55.000,00 euros. b) Capítol 2: 70.000,00 euros. c) Capítol 3: 70.000,00 euros i 80.000,00 euros per ADF amb més d'un municipi. d) Capítol 4: 55.000,00 euros. e) Capítol 5: 65.000,00 euros. L'import màxim total que es pot concedir a un mateix beneficiari en aquesta convocatòria pels diferents capítols és de 95.000,00 euros. Poden optar-hi: els consells comarcals, en relació a la gestió forestal conjunta; i els ens locals (ajuntaments, consorcis municipals, entitats municipals descentralitzades i consells comarcals), en relació a la valoració de la biomassa forestal. El termini de presentació de sol·licituds és d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució al DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Declaració del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter, de dues reserves naturals parcials i d'una reserva natural integral

L'objecte de la present llei és declarar el Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter, declarar, dins l'àmbit del Parc Natural, la reserva natural parcial marina de les Medes, la reserva natural parcial dels aiguamolls del baix Ter i la reserva natural integral de les illes Medes. Aquesta llei també estableix el marc jurídic i crea els mecanismes de planificació, gestió i protecció de la legalitat necessaris per a conservar i, si escau, restaurar els sistemes naturals terrestres i marins dels espais de protecció especial que es declaren, i per a promoure els valors geològics, botànics, faunístics, ecològics, paisatgístics, culturals, educatius, científics, productius i socials que contenen. Finalment, delimita definitivament l'espai del Pla d'espais d'interès natural, als efectes del que estableix l'article 16.2 de la Llei 12/1985, del 13 de juny, d'espais naturals, amb la delimitació gràfica i la descripció que consta en els annexos 1 i 2.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Canvis en les subvencions al tractament de la vegetació en les urbanitzacions afectades per la Llei 5/2003 i en nuclis urbans vulnerables, aprovades per l'Ordre MAH/111/2008, de 12 de març

L’objectiu d’aquesta ordre és modificar les bases reguladores de les subvencions al tractament de la vegetació en les urbanitzacions afectades per la Llei 5/2003, i en nuclis urbans vulnerables, aprovades per l'Ordre MAH/111/2008, de 12 de març, degut a que en alguns casos, diferents desastres naturals han pogut afectar les actuacions realitzades, amb una intensitat que provoca que les adequacions de les franges d'urbanitzacions tinguin un cost molt superior a les despeses normals de manteniment previstes en l'Ordre MAH/111/2008. Concretament, les modificacions fan referència a les definicions de les actuacions subvencionables, les despeses subvencionables, l’import de les subvencions i la documentació que cal adjuntar per a la presentació de les sol·licituds.
> Més informació > Tornar al Sumari

TREBALL: Modificació en les subvencions als programes d'igualtat d'oportunitats en el treball: programes laborals per a la diversitat

En el DOGC núm. 5514, de 26-11-2009, es va publicar l'Ordre TRE/509/2009, de 2 de novembre, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió d'ajuts i subvencions als programes d'igualtat d'oportunitats en el treball: programes laborals per a la diversitat. L'article 3.2 de l’ordre indicada estableix que els imports màxims podran ser objecte de modificació d'acord amb les disponibilitats pressupostàries i les necessitats del mercat de treball, prèvia resolució del/de la director/a general d'Igualtat d'Oportunitats en el Treball. En conseqüència, i atenent a la necessitat de modificar determinats imports assenyalats a la Resolució TRE/3482/2009, de 24 de novembre, de convocatòria per als anys 2010 i 2011 per a la concessió de determinades subvencions previstes a l'Ordre TRE/509/2009, de 2 de novembre, als efectes d'ajustar els atorgaments a les sol·licituds presentades, mitjançant la present resolució es modifica l'article 3.1 de la Resolució TRE/3482/2009, de 24 de novembre, fixant l'import màxim destinat a les subvencions en 16.850.000 d'euros, que es distribueixen de la manera següent: l'any 2010, un import màxim de 9.100.000 euros i l'any 2011, un import màxim de 7.750.000 euros.
> Més informació > Tornar al Sumari

VOLUNTARIAT: Creació del Consell de l'associacionisme i el voluntariat de Catalunya

Mitjançant el present decret es crea el Consell de l'associacionisme i el voluntariat de Catalunya, com a òrgan consultiu i d'assessorament del Govern en matèries associatives i de voluntariat, i, concretament, de l'elaboració, seguiment i avaluació del Pla nacional de l'associacionisme i voluntariat, per tal de portar a terme els programes i projectes necessaris per aconseguir que el voluntariat i el món associatiu afrontin positivament el seu futur, la seva capacitat d'incidència social, el procés de creixement i consolidació.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic