100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 238 - 11/06/2010]
Eines per a la contractació de l'energia elèctrica en el mercat liberalitzat Workshop Internacional sobre implementació de la directiva europea d'inundacions en àrees mediterrànies: Eines i desafiaments per una millor gestió del risc
Aspectes pràctics dels sistemes de gestió urbanística L’impacte de la nova Llei de salut pública en el món local
Dinamització de telecentres públics Màster Interuniversitari en Joventut i Societat 2010-2011
Setena edició dels Ajuts a la Recerca Francesca Bonnemaison XIII Fòrum de la Seguretat. Aplicació de la Directiva de serveis. Reflexions sobre un model europeu
ECONOMIA: Sindicatura de Comptes EDUCACIÓ: Canvis en la relació definitiva de centres formadors d’estudiants en pràctiques dels graus de mestre d'educació infantil i d'educació primària, i de màster de professorat d'educació secundària i batxillerat, formació professional i d'ensenyaments de règim especial 200-2013
MEDI AMBIENT: Zones de desenvolupament prioritari de parcs eòlics MEDI AMBIENT: Primer programa de desenvolupament rural sostenible 2010-2014
FORMACIÓ: II Curs superior de direcció de recursos humans en l'Administració local GOVERN: Organització i funcionament del Consell de garanties estatutàries
VIOLÈNCIA DE GÈNERE: Comissió nacional per a una intervenció coordinada contra la violència masclista ECONOMIA: Registre oficial de licitadors i empreses classificades de l'Estat
CULTURA: Llengua de signes catalana  

Eines per a la contractació de l'energia elèctrica en el mercat liberalitzat

Jornada organitzada per la Diputació de Barcelona, amb la col·laboració de la Federació de Municipis de Catalunya, i adreçada a electes i tècnics i tècniques amb responsabilitat en la contractació del subministrament d'energia elèctrica. Tindrà lloc a Barcelona el proper dia 30 de juny.
> Més informació > Tornar al Sumari

Workshop Internacional sobre implementació de la directiva europea d'inundacions en àrees mediterrànies: Eines i desafiaments per una millor gestió del risc

L'objectiu d'aquest workshop organitzat per l’Agència Catalana de l’Aigua és donar a conèixer les eines científico-tècniques disponibles per donar suport a la implementació de la directiva en conques amb crescudes de tipus torrencial, i iniciar una reflexió conjunta entre experts, tècnics, responsables locals i autoritats encarregades de la gestió del risc sobre els desafiaments que implica la seva implementació. Tindrà lloc a Barcelona el 17 de juny.
> Més informació > Tornar al Sumari

Aspectes pràctics dels sistemes de gestió urbanística

El proper dia 28 i 30 de juny i 5 i 7 de juliol la Federació de Municipis de Catalunya organitza un curs amb l’objectiu de conèixer des d’una perspectiva pràctica els sistemes de gestió urbanística i distingir les diverses classificacions del sòl i també els sistemes urbanístics aplicables a l’execució dels planejaments.
> Més informació > Tornar al Sumari

L’impacte de la nova Llei de salut pública en el món local

El dia 16 de juny se celebra a Barcelona una Jornada sobre l'impacte de la nova llei de salut pública en el món local. La jornada parteix de les experiències recents de l'acció local en salut pública i vol fer aportacions per al desplegament de l'Agència de Salut Pública de Catalunya i l'acció municipal.
> Més informació > Tornar al Sumari

Dinamització de telecentres públics

Les administracions d’àmbit local estan actuant com a ens gestors de la majoria de telecentres de Catalunya. Per tal de conèixer els processos que intervenen a l’hora de crear un telecentre o punt públic d’accés a Internet, diferenciar els tipus d’accions dinamitzadores segons el tipus de telecentre que es vol aconseguir, i saber planificar adequadament tota la gestió des de la planificació d’accions dinamitzadores, la configuració tècnica que ha de tenir l’equipament fins a l’organització de l’espai, la Federació de Municipis de Catalunya organitza un curs que tindrà lloc a Barcelona el 29 de juny i l’1, 6 i 8 de juliol.
> Més informació > Tornar al Sumari

Màster Interuniversitari en Joventut i Societat 2010-2011

Començarà l’1 d’octubre i està organitzat per la Universitat de Girona, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Barcelona, la Universitat de Lleida, la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat Rovira i Virgili, en conveni amb la Secretaria de Joventut i l'Agència Catalana de la Joventut.
> Més informació > Tornar al Sumari

Setena edició dels Ajuts a la Recerca Francesca Bonnemaison

Convocats per l’Àrea d’Igualtat i Ciutadania de la Diputació de Barcelona. La data límit de presentació és el 17 de juny de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

XIII Fòrum de la Seguretat. Aplicació de la Directiva de serveis. Reflexions sobre un model europeu

L'Institut d'Estudis de la Seguretat ha organitzat aquest fòrum el proper dia 17 de juny a Barcelona, caracteritzat, des de sempre, per la presència dels diferents agents implicats, la qual cosa permet gaudir d'un col·loqui ric i divers.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Sindicatura de Comptes

Aquesta llei neix com a conseqüència de la necessitat d’actualitzar la Sindicatura de Comptes per adequar-ne el funcionament, l'àmbit d'actuació i l'estructura a les exigències que es deriven del mandat estatutari i de la redefinició del sector públic, d'una banda, i de les funcions que, pel que fa al control, imposa el marc europeu, de l'altra. Segons estableix aquesta llei, la Sindicatura de Comptes, que depèn orgànicament del Parlament, és l'òrgan fiscalitzador extern dels comptes, de la gestió econòmica i del control financer de la Generalitat, dels ens locals i de la resta del sector públic de Catalunya. L'ordenament jurídic de l'Estat atribueix tant al Tribunal de Comptes com a la Sindicatura de Comptes de Catalunya la funció de control extern, mitjançant la fiscalització dels comptes, de la gestió econòmica i del control d'eficàcia de les entitats locals catalanes. Pel que fa específicament a les entitats locals, la llei estableix que les corporacions locals hauran de retre els comptes de cada exercici, directament, a la Sindicatura de Comptes, abans del 15 d'octubre de l'any següent al del tancament de l'exercici. Així mateix, s'hauran de trametre les auditories i qualsevol altre informe de control financer d'entitats, subvencions i, si s'escau, de qüestions globals de naturalesa econòmica financera relatives a llur municipi amb les recomanacions i les reserves corresponents. Si els ens locals incompleixen el deure de remissió a la Sindicatura de Comptes de la documentació que estableix l'apartat 4 o la informació complementària d'aquesta documentació, un cop donat el tràmit d'audiència, sense que s'hagi acreditat cap causa justificada de l'incompliment, el Ple ho ha de comunicar al departament competent en matèria d'Administració local. D'aquesta manera es pot inscriure en l'inventari públic de control de compliment de les obligacions financeres dels ens locals, que ha d'estar a disposició dels departaments de la Generalitat, i al departament competent en matèria d'economia i finances, perquè s'adoptin les mesures destinades a suspendre el lliurament a l'ens infractor de subvencions o transferències a què tingui dret amb càrrec als pressupostos de la Generalitat, sempre que no provinguin d'altres administracions. Aquesta suspensió es manté fins que no s'acrediti la remissió dels comptes, i no genera, en cap cas, dret a compensació financera. S'entén complert el tràmit de remissió dels comptes si, un cop sotmesos al ple de la corporació local de què es tracti, no són aprovats però es trameten, amb caràcter provisional, a la Sindicatura de Comptes amb aquesta condició i amb un certificat adjunt que n'acrediti la presentació al ple, sens perjudici de l'aprovació posterior per part de la corporació.
> Més informació > Tornar al Sumari

EDUCACIÓ: Canvis en la relació definitiva de centres formadors d’estudiants en pràctiques dels graus de mestre d'educació infantil i d'educació primària, i de màster de professorat d'educació secundària i batxillerat, formació professional i d'ensenyaments de règim especial 200-2013

Mitjançant la Resolució EDU/2050/2009, de 25 de juny, modificada per la Resolució EDU/3288/2009, de 30 d'octubre, es va aprovar la relació definitiva de centres educatius sostinguts amb fons públics seleccionats com a centres formadors d'estudiants en pràctiques dels graus de mestre d'educació infantil i d'educació primària, i de màster de professorat d'educació secundària i batxillerat, formació professional i d'ensenyaments de règim especial, corresponent a la convocatòria per al període 2009-2013. L’objecte de la present resolució és modificar la relació de centres educatius sostinguts amb fons públics seleccionats com a centres formadors d'estudiants en pràctiques dels graus de mestre d'educació infantil i d'educació primària, i de màster de professorat d'educació secundària i batxillerat, formació professional i d'ensenyaments de règim especial, corresponent a la convocatòria per al període 2009-2013, en el sentit d'incloure-hi els centres que figuren a l'annex.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Zones de desenvolupament prioritari de parcs eòlics

El govern de la Generalitat va aprovar el Decret 147/2009, de 22 de setembre, pel qual es regulen els procediments administratius aplicables per a la implantació de parcs eòlics i instal·lacions fotovoltaiques a Catalunya, un dels objectius del qual és establir els requisits per a la instal·lació de parcs eòlics i definir els criteris energètics, ambientals, urbanístics i paisatgístics que han de regir en la seva instal·lació. Així mateix, resulta necessari planificar el desenvolupament eòlic per tal d'assolir els objectius fixats al Pla de l'energia de Catalunya 2006-2015. Aquesta necessitat de planificació comporta que s'hagin de definir unes zones de desenvolupament prioritari (ZDP) de parcs eòlics i que, una vegada definides, s'iniciï un procés de concurrència amb l'objectiu de seleccionar aquells projectes que s'ajustin millor als criteris fixats. El present acord té per objecte aprovar la determinació de les zones de desenvolupament prioritari (ZDP) de parcs eòlics, d'acord amb la definició que s'adjunta a l'annex, notificar aquest acord als ajuntaments corresponents als termes municipals inclosos a les ZDP i disposar la publicació del mateix al DOGC, llevat del seu annex, que es podrà consultar a través del lloc web del Departament d'Economia i Finances.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Primer programa de desenvolupament rural sostenible 2010-2014

Aquest reial decret aprova el primer programa de desenvolupament rural sostenible, principal instrument d’aplicació de la Llei 45/2007, de 13 de desembre. El programa conté les mesures de política rural així com els procediments i els mitjans per portar-les a terme, totes relacionades amb els objectius de la llei, com ara la millora de la situació socioeconòmica i la qualitat de vida de les poblacions de les zones rurals en el marc del respecte ambiental i l’ús sostenible dels recursos naturals. Aquest programa s’aplicarà a les zones rurals delimitades i qualificades per les comunitats autònomes i compta amb els capítols següents: 1.- Situació i diagnosi del medi rural espanyol. 2.- Estratègia desenvolupament rural sostenible adoptada. 3.- Actuacions del programa. 4.- Zones rurals d’aplicació del Programa. 5.- Característiques del Pla de Zona. 6.- Concert per a l’execució de les actuacions. 7.- Marc pressupostari i financer. 8.- Seguiment i avaluació. Aquest reial decret es dicta en virtut del que estableix l’article 149.1.13 de la Constitució que atribueix a l’Estat competència sobre les bases i la coordinació de la planificació general de l’activitat econòmica.
> Més informació > Tornar al Sumari

FORMACIÓ: II Curs superior de direcció de recursos humans en l'Administració local

L’INAP convoca una nova edició d’aquest curs que pretén respondre a les necessitats de formació dels treballadors públics que exerceixen llocs de responsabilitat en les àrees d'organització i recursos humans de les administracions locals. El curs tindrà una durada total de 300 hores lectives, de les quals 265 hores seran presencials i 35 on line. El contingut temàtic complet del programa consta dels mòduls monogràfics relacionats en l'annex I d'aquesta convocatòria, amb descripció, si escau, del seu caràcter presencial i no presencial. Està dirigit a treballadors públics titulats que prestin serveis en corporacions locals en llocs de responsabilitat de nivell directiu relacionats amb l'àrea d'organització i gestió de recursos humans, o que prestin servei en altres administracions públiques l’activitat professional de les quals estigui vinculada amb les disciplines objecte del curs. Les classes presencials del curs, que tindran lloc a la seu de l'INAP, carrer Atocha, 106 (Madrid), es desenvoluparan en les dates indicades en l'annex I d'aquesta resolució. Els qui vulguin participar en el curs hauran de presentar la sol·lictud abans del 23 d'agost de 2010. Es podrà sol·licitar informació addicional trucant al número de telèfon 91 2739288/2739212/912739209 o a través del correu electrònic paz.martinez@inap.es. Així mateix, es poden consultar les pàgines de l'INAP a Internet: http://www.inap.es/ES/Formacion/ETerritorialesLocal/estter.htm.
> Més informació > Tornar al Sumari

GOVERN: Organització i funcionament del Consell de garanties estatutàries

L'article 13 de la Llei 2/2009, de 12 de febrer, del Consell de garanties estatutàries, disposa que l'organització i el funcionament d'aquest consell es regiran pel seu propi Reglament, que serà aprovat pel consell en exercici de la seva autonomia orgànica, funcional i pressupostària. Mitjançant aquesta resolució es fa públic l’esmentat reglament. En aquest sentit i, entre d’altres consideracions s’estableix que el consell exerceix les seves funcions i adopta les seves decisions constituït en ple, el qual es constitueix, delibera i decideix d'acord amb allò que preveu la Llei 2/2009, de 12 de febrer i en aquest reglament. El president o presidenta exerceix la màxima representació del consell, presideix les sessions i dirigeix les deliberacions del ple. El president o presidenta és elegit pel ple del consell d'acord amb el procediment previst a l'article 7 de la Llei 2/2009 i el present reglament. El vicepresident o vicepresidenta substitueix el president o presidenta en totes les seves funcions en cas d'absència, malaltia, suspensió o pèrdua de la seva condició de membre del consell, d'acord amb allò que disposa l'article 7.5 de la Llei 2/2009. El conseller secretari o consellera secretària és el fedatari del consell i té al seu càrrec la coordinació dels assumptes relatius al personal i als mitjans materials del consell. El conseller secretari o consellera secretària és elegit pel ple del consell, d'acord amb el mateix procediment que s'estableix per a l'elecció del president o presidenta. D’altra banda, s’estableix que els membres del consell tenen la condició d'alts càrrecs de relleu institucional especial, actuen amb imparcialitat i són inamovibles per raó de l'exercici del seu càrrec. El consell té la seva seu a la ciutat de Barcelona, al Palau Centelles. En allò no previst a la Llei 2/2009 ni en aquest reglament s'aplica supletòriament la legislació sobre organització, procediment i règim jurídic vigent per a l'Administració de la Generalitat de Catalunya, sempre que sigui compatible amb la naturalesa i les funcions del Consell de garanties estatutàries. En aplicació del que estableix la disposició transitòria quarta de la Llei 2/2009, de 12 de febrer, perd la seva vigència el Reglament provisional d'organització i funcionament del Consell Consultiu de la Generalitat de Catalunya, aprovat pel Decret 429/1981, de 2 de novembre.
> Més informació > Tornar al Sumari

VIOLÈNCIA DE GÈNERE: Comissió nacional per a una intervenció coordinada contra la violència masclista

Havent observat una errada de tipus terminològic al text del Decret 60/2010, d'11 de maig, de la Comissió nacional per a una intervenció coordinada contra la violència masclista (publicat al DOGC núm. 5628, de 13-5-2010) mitjançant la present disposició se'n detalla la correcció oportuna.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Registre oficial de licitadors i empreses classificades de l'Estat

La Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de contractes del sector públic, configura els registres oficials de licitadors i empreses classificades com una peça essencial de la simplificació administrativa, l’eficàcia i la reducció de càrregues en els procediments de contractació pública. La llei estableix, en l’article 301, la creació del Registre oficial de licitadors i empreses classificades de l’Estat i el dota, en l’article 306 de caràcter públic per a totes les persones que tinguin interès legítim en conèixer el seu contingut. Així mateix, els certificats del registre tenen valor acreditatiu davant tots els òrgans de contractació del sector públic, llevat prova en contrari, respecte de les condicions d’aptitud de l’empresari pel que fa a la seva personalitat i capacitat d’obrar, representació, habilitació professional o empresarial, solvència econòmica i financera i classificació, així com la concurrència de les prohibicions de contractar que hi hagin de constar. El Reial decret 817/2009, de 8 de maig, que desenvolupa parcialment la llei, estableix, en l’article 8, el caràcter electrònic del registre i regula el règim organitzatiu, contingut i procediments d’inscripció i certificació del registre. En la disposició final vuitena s’encomana al ministre d’Economia i Hisenda l’aprovació de l’ordre ministerial que acordi la posada en funcionament de l’aplicació informàtica desenvolupada a l’efecte. En conseqüència, aquesta ordre té per objecte acordar la posada en funcionament de l'aplicació informàtica que constitueix el suport operatiu del Registre oficial de licitadors i empreses classificades de l'Estat i regular el seu funcionament, així com els procediments necessaris per a la seva utilització per els empresaris, els òrgans de contractació i els altres interessats. L'accés al registre s'efectuarà a través d'Internet. A aquest efecte, el Ministeri d'Economia i Hisenda proporcionarà els formularis electrònics i interfícies d'accés necessàris en l'adreça electrònica http://registrodelicitadores.gob.es, podent habilitar punts addicionals d'accés en cas que resulti necessari. L'accés al registre serà públic. Les sol·licituds d'inscripció es presentaran pels interessats o pels seus representants legals mitjançant els formularis electrònics proporcionats a aquest efecte per l'aplicació, a què s'accedirà des de l'adreça electrònica indicada, i seran autenticades mitjançant la firma electrònica de la persona que les efectua. Las notificacions que hagi d'efectuar el registre als interessats es practicaran per mitjans electrònics en la forma prevista en l'article 40 del Reial decret 1671/2009, de 6 de novembre, pel qual es desenvolupa parcialment la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics. A aquest efecte, els avisos d'aquestes notificacions seran enviats a l'adreça de correu electrònic designada per l'interessat. Els acords adoptats en relació amb els procediments d'inscripció en el registre es formalitzaran en document electrònic, que s'identificarà amb la firma electrònica del responsable del registre, i el seu contingut s'inscriurà en el Registre. D'acord amb el que disposa l'apartat 2 de l'article 72 de la Llei de contractes del sector públic, les certificacions dels seients del registre seran proporcionades per mitjans electrònics. L'accés a les certificacions, així com a la informació relativa a l'esquema XML a què estaran subjectes, es facilitarà des de l'adreça electrònica indicada. Els òrgans de contractació podran en qualsevol moment accedir a les certificacions del registre relatives a les empreses que concorren als seus procediments de contractació en curs. L'accés es proporcionarà únicament cas per cas a la certificació d'una única empresa o entitat individual, designada pel sol·licitant.
> Més informació > Tornar al Sumari

CULTURA: Llengua de signes catalana

L'objecte d'aquesta llei és regular la llengua de signes catalana com a sistema lingüístic propi de les persones sordes i sordcegues signants de Catalunya. Les persones sordes i sordcegues signants tenen garantit el dret a usar la llengua de signes catalana en l'àmbit de les administracions públiques catalanes. Els serveis públics educatius garanteixen la informació a les mares, els pares o els tutors d'infants sords i sordcecs sobre les modalitats educatives disponibles per a llur escolarització, perquè puguin escollir lliurement entre la modalitat educativa oral, en què la llengua oral és la llengua vehicular, o la modalitat educativa bilingüe, en què la llengua de signes catalana és la llengua vehicular, juntament amb l'aprenentatge de les llengües oficials a Catalunya. En l'àmbit escolar, es garanteix l'aprenentatge de la llengua de signes catalana en la modalitat educativa bilingüe, en què és llengua vehicular d'ensenyament juntament amb el català, com a llengua pròpia i vehicular del sistema educatiu, i les altres llengües orals i escrites oficials a Catalunya. L'Administració educativa facilita l'aprenentatge de la llengua de signes catalana a les persones sordes i sordcegues adultes i, en general, a qui la vulgui aprendre. L'Administració de la Generalitat ha de fomentar l'accés del personal de les administracions públiques a l'aprenentatge de la llengua de signes catalana per a garantir el dret a usar-la en els serveis que presta. La garantia d'ús de la llengua de signes catalana es complementa amb la normativa sobre accessibilitat en la comunicació de les persones sordes i sordcegues, que regula les condicions d'ús de la llengua de signes catalana com a mitjà de comunicació i els mitjans de suport a la comunicació oral, i que, en tot cas, els garanteix l'accés als serveis públics en condicions d'igualtat. El Govern ha de dictar les disposicions necessàries i adoptar les mesures pertinents per a desplegar i executar aquesta llei. Aquesta llei entra en vigor al cap d'un mes d'haver estat publicada al DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic