100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 241 - 02/07/2010]
Seminari d'actualització de la funció pública local Màster Interuniversitari en Joventut i Societat 2010-2011
Gestió de la comunicació en situacions de crisi Els Gitanos de l’Est
Diplomatura de postgrau en gènere i igualtat Jornada de treball 2010. Agents locals d'igualtat
La Corrupció: aspectes polítics, econòmics i jurídics EDUCACIÓ: Canvis en les subvencions del Departament d'Educació
FONS EUROPEUS: Bases reguladores per seleccionar operacions dels ens locals susceptibles de cofinançament Feder 2007-2013, i es convoca el termini de presentació de sol·licituds 2007-2013, eix 1, per a l'àmbit territorial de la Diputació de Barcelona MEDI AMBIENT: Mesures urgents per pal·liar els danys produïts pels incendis forestals i altres catàstrofes naturals ocorregudes en diverses comunitats autònomes
MEDI AMBIENT: Canvis en les subvencions per pal·liar els danys produïts pels incendis forestals i altres catàstrofes naturals ocorregudes en diverses comunitats autònomes MEDI AMBIENT: Canvis en els ajuts per al foment de la recollida selectiva de la fracció orgànica de residus municipals
TURISME: Canvis en les subvencions en l'àmbit del Pla de desenvolupament turístic ECONOMIA: Expedients de contractació
ACCIÓ SOCIAL: Comitè d'ètica dels serveis socials de Catalunya JUSTÍCIA: Modificació del Codi Penal
MEDI AMBIENT: Canvis en els ajuts a la gestió forestal sostenible en finques de titularitat privada de l'any 2010  

Seminari d'actualització de la funció pública local

Organitzat per l'Àrea de Formació de la Federació de Municipis de Catalunya, pretén reflexionar sobre ell interrogants en l’aplicació de les reduccions retributives fixades pel Reial decret llei 8/2010 i sobre la recent reforma laboral. Tindrà lloc a Barcelona el proper dia 7 de juliol, de 9:30 a 13:30h.
> Més informació > Tornar al Sumari

Màster Interuniversitari en Joventut i Societat 2010-2011

Començarà l’1 d’octubre i està organitzat per la Universitat de Girona, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Barcelona, la Universitat de Lleida, la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat Rovira i Virgili, en conveni amb la Secretaria de Joventut i l'Agència Catalana de la Joventut.
> Més informació > Tornar al Sumari

Gestió de la comunicació en situacions de crisi

Amb l'objectiu entre d'altres de detectar els possibles temes candents que poden afectar la credibilitat dels municipis, les institucions municipals i la seva imatge i donar pautes per solucionar-los, la Diputació de Barcelona organitza aquest curs que tindrà lloc a Barcelona del 5 al 12 de juliol de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

Els Gitanos de l’Est

Des de l'Àrea d'Igualtat i Ciutadania de la Diputació de Barcelona s’organitza aquest seminari, que tindrà lloc del 7 al 14 de juliol, a Barcelona, amb l’objectiu d’aprofundir en la realitat sociocultural d'aquest col·lectiu, alhora que es presentaran experiències significatives que treballen la intervenció amb les famílies.
> Més informació > Tornar al Sumari

Diplomatura de postgrau en gènere i igualtat

Organitzada pel Departament de Ciència Política i de Dret Públic de la Universitat Autònoma de Barcelona amb la col·laboració de l'Àrea d'Igualtat i Ciutadania de la Diputació de Barcelona, aquesta diplomatura capacita els/ les estudiants per portar a terme projectes vinculats al desenvolupament de les polítiques d'igualtat de gènere. El postgrau compta amb dos itineraris optatius: el d'Administració pública i món local, i el de Relacions laborals. Tindrà lloc a Barcelona del 5 d’octubre de 2010 a la segona quincena de juliol de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

Jornada de treball 2010. Agents locals d'igualtat

Aquesta jornada, organitzada per l’àrea d’Igualtat i Ciutadania de la Diputació de Barcelona per al proper dia 8 de juliol, pretén analitzar les actuacions realitzades en el marc del Programa d'Agents locals d'Igualtat 2007-2010, que ha estat portat a terme conjuntament per l'Àrea d'Igualtat i Ciutadania de la Diputació de Barcelona i pel Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya. Un cop assolida la segona fase del programa gràcies al compromís dels ajuntaments, es vol també reflexionar sobre els reptes professionals a què s'ha d'enfrontar l'agent d'igualtat, a curt i llarg termini, i sobre la manera abordar-los satisfactòriament, per tal de continuar impulsant la igualtat entre dones i homes en el si dels nostres pobles i ciutats, que és l'objectiu que mena la nostra acció política institucional.
> Més informació > Tornar al Sumari

La Corrupció: aspectes polítics, econòmics i jurídics

L’Oficina Antifrau de Catalunya i la Universitat Pompeu Fabra (Universitat d’Estiu) organitzen conjuntament un cicle de conferències, en el marc del curs “La Corrupció: aspectes polítics, econòmics i jurídics” Tindran lloc a Barcelona, del 5 al 16 de juliol, de 10:00h a 13:00h. El curs té un caràcter eminentment pràctic i abordarà el fenomen de la corrupció. En el seu decurs s’analitzaran, des del punt de vista acadèmic, els arguments causals, particularment el que sosté que la corrupció és un mecanisme racional que els corruptes utilitzen per assolir els seus objectius econòmics, polítics o socials. Des d’una aproximació més pràctica també s’analitzarà com afrontar la corrupció en els diferents àmbits de la vida social, a l’administració pública, la política, el sector privat, així com el seu tractament per les autoritats de control.
> Més informació > Tornar al Sumari

EDUCACIÓ: Canvis en les subvencions del Departament d'Educació

Mitjançant l'Ordre EDU/85/2009, d'11 de març, es van aprovar les bases generals de les línies de subvenció del Departament d'Educació, les bases específiques dels programes que les integren, i es va obrir la convocatòria pública per a l'any 2009 (DOGC núm. 5336, d'11-3-2009). A la base específica 3.1 del programa C de la línia de subvencions adreçada als ajuntaments, de l'annex 2 de l'esmentada ordre, es destina un import total màxim de 5.082.000,00 euros, a la concessió de subvencions als ajuntaments titulars de llars d'infants, llevat el de la ciutat de Barcelona, per a l'escolarització de nens i nenes de 0 a 3 anys que es trobin en situacions socioeconòmiques desfavorides (codi 225C EN04). Atès que un cop exhaurit el segon termini de presentació de sol·licituds, s'ha constatat que aquesta previsió és insuficient, mitjançant la present ordre es modifica la base específica 3.1 del programa C de la línia de subvencions adreçada als ajuntaments, de l'annex 2 (codi 225C EN04) de l'Ordre EDU/85/2009, d'11 de març, en el sentit d'ampliar en 500.000,00 euros l'import de 5.082.000,00 euros previst inicialment, fins arribar a 5.582.000,00 euros d'import màxim per aquest programa.
> Més informació > Tornar al Sumari

FONS EUROPEUS: Bases reguladores per seleccionar operacions dels ens locals susceptibles de cofinançament Feder 2007-2013, i es convoca el termini de presentació de sol·licituds 2007-2013, eix 1, per a l'àmbit territorial de la Diputació de Barcelona

Aquest ordre té com a objecte establir els requisits i el procediment per a la selecció de les operacions dels ens locals de l'àmbit territorial de la Diputació de Barcelona susceptibles de ser cofinançades pel Feder, Programa operatiu de Catalunya de 2007-2013, objectiu de competitivitat regional i ocupació, que consten a la base 5. Les operacions que amb caràcter prioritari cofinançarà el Feder, Programa operatiu de Catalunya, eix 1, seran les següents: a) Transferència de tecnologia i millora de les xarxes de cooperació entre petites empreses, pimes, entre aquestes i altres empreses i universitats, centres d'ensenyament postsecundari de tot tipus, autoritats regionals, centres de recerca i enclavaments científics i tecnològics. b) Inversió en empreses directament relacionades amb la investigació i la innovació. Suport a activitats emprenedores. c) Altres inversions en empreses. Impuls del creixement empresarial d'empreses locals amb projecció global. d) Serveis i aplicacions per al ciutadà. Impuls de l'Administració electrònica com a eix de l'atenció ciutadana. Les operacions susceptibles de rebre ajut han de complir els requisits següents: a) L'operació no ha d'haver conclòs abans de la data a partir de la qual es considerin subvencionables, que és la data de resolució de la convocatòria. b) L'operació s'ha d'adequar als objectius, eixos i categories que estableixen el Programa operatiu i els documents que el despleguin. c) L'operació pot adoptar les modalitats d'inversió, estudis, treballs tècnics, projectes o actuació de demostració i/o difusió. Totes les inversions s'han de poder lliurar a l'ús públic, totalment, una vegada executada l'operació objecte de cofinançament. d) L'operació cofinançada no haurà de patir, abans que transcorrin cinc anys des de la seva finalització, cap modificació de la qual derivi un canvi en la naturalesa de la propietat. El període de programació està comprès entre l'1 de gener de 2007 i el 31 de desembre de 2013, sens perjudici de la possible ampliació que disposa l'article 56 del Reglament (CE) 1083/2006. L’import global destinat a aquesta convocatòria és de 7.500.000,00 euros. La subvenció mínima a atorgar per projecte és de 100.000,00 euros i la màxima de 750.000,00 euros. Aquests ajuts són incompatibles amb els de qualsevol altre fons comunitari, amb l'única excepció del que disposa l'article 34 del Reglament (CE) 1083/2006, d'11 de juliol, pel qual s'estableixen les disposicions generals relatives al Fons europeu de desenvolupament regional, al Fons social europeu i al Fons de cohesió. Poden ser ens beneficiaris els ens locals de l'àmbit territorial de la Diputació de Barcelona que defineixen els articles 1 i 2 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, i els consorcis de caràcter local d'aquest mateix àmbit territorial, previstos en els articles 269 i següents de la disposició esmentada, i en els articles 312 i següents del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals de Catalunya. D'acord amb el que estableix la clàusula quarta del Conveni de col·laboració entre la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona per a la cogestió i codecisió de l'eix 1 del Programa operatiu de competitivitat Feder 2007-2013, i d'acord amb el que estableix la base 11 de l'Ordre GAP/472/2008, de 6 de novembre, per la qual s'aproven les bases reguladores per seleccionar un projecte dels ens locals amb una població de dret de més de 200.000 habitants, i es convoca el termini de presentació de sol·licituds per al període 2007-2013, eix 1, economia del coneixement i innovació i desenvolupament empresarial, no poden ser beneficiaris d'aquesta convocatòria l'Ajuntament de Barcelona i les entitats vinculades o que en depenguin. El termini per presentar les sol·licituds serà fins al 31 d'agost de·2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Mesures urgents per pal·liar els danys produïts pels incendis forestals i altres catàstrofes naturals ocorregudes en diverses comunitats autònomes

Aquesta ordre té per objecte establir les bases reguladores i la convocatòria per a la concessió de les ajudes previstes en l'article 6 de la Llei 3/2010, de 10 de març, per la qual s'aproven mesures urgents per pal·liar els danys produïts pels incendis forestals i altres catàstrofes naturals ocorregudes en diverses comunitats autònomes, en règim de concurrència competitiva, sens perjudici de les ajudes regulades en l'Ordre ARM/2970/2009, de 5 de novembre, que desenvolupa l'article 6 del Reial Decret-llei 12/2009, de 13 d'agost, pel qual s'aproven mesures urgents per pal·liar els danys produïts pels incendis forestals i altres catàstrofes naturals ocorregudes en diverses comunitats autònomes. Els termes municipals i nuclis de població afectats, a què són aplicables les ajudes establertes en aquesta ordre, són els que figuren en l'annex del Reial decret 344/2010, de 19 de març, pel qual s'amplia l'àmbit d'aplicació de la Llei 3/2010, de 10 de març; en l'Ordre INT/865/2010, de 7 d'abril; i en l'Ordre INT/997/2010, de 19 d'abril. Aquestes ajudes són compatibles amb les ja establertes i amb les què poguessin establir les comunitats autònomes per a aquests danys, sempre que la quantia total de les ajudes no superi el límit del dany, d'acord amb el que disposen les directrius comunitàries sobre ajudes estatals al sector agrari i forestal 2007/2013. Les subvencions aniran destinades als titulars d'explotacions que hagin patit pèrdues superiors al 30% del valor corresponent a la seva producció normal a conseqüència de fenòmens climàtics adversos, no emparats pel sistema d'assegurances agràries combinades, i per danys diferents als indemnitzats en virtut de l'Ordre ARM/2970/2009, de 5 de novembre. Les sol·licituds s’han de presentar en el termini de vint dies hàbils, comptats a partir de l'entrada en vigor d'aquesta ordre.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Canvis en les subvencions per pal·liar els danys produïts pels incendis forestals i altres catàstrofes naturals ocorregudes en diverses comunitats autònomes

Mitjançant l'Ordre TER/1005/2010, de 22 d'abril, es va establir el procediment de concessió de subvencions per pal·liar els danys produïts pels incendis forestals i altres catàstrofes naturals ocorregudes en diverses comunitats autònomes. A través d'aquesta norma es va procedir al desenvolupament i execució del que disposen els articles 5 i 12 de la Llei 3/2010, de 10 de març, per la qual s'aproven mesures urgents per pal·liar els danys produïts pels incendis forestals i altres catàstrofes naturals ocorregudes en diverses comunitats autònomes. L'objecte d'aquesta ordre és modificar l'Ordre TER/1005/2010, de 22 d'abril, per especificar el destí dels possibles romanents que es puguin generar en l'adjudicació o anul·lació de les obres subvencionades, posant de relleu que queda exclosa la seva aplicació per a finançar possibles modificacions que es puguin produir durant la vigència del contracte.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Canvis en els ajuts per al foment de la recollida selectiva de la fracció orgànica de residus municipals

La Resolució MAH/3377/2009, de 26 de novembre, per la qual s'aproven les bases i es fa pública la convocatòria per a l'any 2010 d'ajuts per al foment de la recollida selectiva de la fracció orgànica de residus municipals (DOGC núm. 5520, de 4-12-2009) estableix, a l'apartat 3, que l'assignació pressupostaria de la convocatòria pot ser objecte d'ampliació d'acord amb la normativa d'aplicació i segons la disponibilitat pressupostaria. Vist l'alt nivell de concurrència a la convocatòria d'ajuts per al foment de la recollida selectiva de la fracció orgànica de residus municipals de l'any 2010, la present Resolució amplia l'assignació pressupostaria de la convocatòria MAH/3377/2009, de 26 de novembre, per un import total de 628.275,00 euros.
> Més informació > Tornar al Sumari

TURISME: Canvis en les subvencions en l'àmbit del Pla de desenvolupament turístic

En data 6 d'abril de 2010 va finalitzar el termini de presentació de sol·licituds per concórrer als ajuts definits en els vuit programes o línies d'ajut previstes en el Pla de desenvolupament turístic (Pladetur). L'elevat nombre de sol·licituds rebudes i l'interès de les propostes presentades, aconsellen incrementar l'import de les línies d'ajut esmentades, convocades mitjançant l'Ordre IUE/120/2010, de 24 de febrer, de convocatòria per concedir subvencions en l'àmbit del Pla de desenvolupament turístic. En conseqüència, es modifica l'apartat 1.1 Pressupost de l'annex 1 de l'Ordre IUE/120/2010, de 24 de febrer, referent a les partides del pressupost del Departament a càrrec dels incentius de la convocatòria del Pladetur, quedant fixada la dotació econòmica de les subvencions objecte d'aquesta convocatòria en 7.700.000 euros.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Expedients de contractació

Mitjançant la present resolució es publiquen al DOGC els acords del Ple de la Sindicatura de Comptes de Catalunya de 19 de gener i 8 de juny del 2010, annexos a aquesta resolució, pels quals es determina la documentació que els ens sotmesos a la fiscalització de la Sindicatura de Comptes han de trametre a aquesta institució, d'acord amb el que estableix l'article 29 de la Llei 30/2007, del 30 d'octubre, de contractes del sector públic.
> Més informació > Tornar al Sumari

ACCIÓ SOCIAL: Comitè d'ètica dels serveis socials de Catalunya

Es crea el Comitè d'ètica dels serveis socials de Catalunya com a òrgan de caràcter consultiu i interdisciplinari al servei de les persones i de les entitats que presten, utilitzen o són destinatàries de serveis d'intervenció social i que té com a objectiu millorar la qualitat d'aquesta intervenció, i ser fòrum de referència en el debat ètic en el camp dels serveis socials. El comitè fa les funcions de la Comissió sectorial del Consell general de serveis socials en el seu àmbit, sens perjudici de les establertes en aquesta Ordre, d'acord amb el Decret 202/2009, de 22 de desembre, dels òrgans de participació i coordinació del Sistema català de serveis socials. El comitè té la finalitat de prestar a totes les persones implicades en serveis d'intervenció social un assessorament en la presa de decisions davant de possibles problemes ètics, generar coneixement, elaborar protocols d'intervenció, així com generar actituds i bones pràctiques i promoure el debat i la inclusió de l'ètica com un aspecte molt important de la pràctica professional. El comitè s'estructura en els òrgans següents: 1.Òrgans unipersonals: a) Presidència. b) Vicepresidència primera i segona. c) Secretari. 2. Òrgans col·legiats: a) Ple: constituit per el president i les vocalies, de les que formen part quatre professionals amb adscripció als serveis socials bàsics en representació de la Federació de Municipis de Catalunya i l'Associació Catalana de Municipis i Comarques, designats o designades per les mateixes entitats. b) Comissió Permanent. c) Comissions de treball.
> Més informació > Tornar al Sumari

JUSTÍCIA: Modificació del Codi Penal

La present llei orgànica modifica diversos preceptes del Codi Penal, entre els quals destaquen els relatius a: la llibertat vigilada, la responsabilitat de les persones jurídiques, la prescripció dels delictes, el decomís, els abusos a menors de 13 anys, els delictes de terrorisme, els delictes de caràcter internacional, els delictes contra la hisenda pública, els delictes contra la seguretat vial, etc. Entre d’altres, aquesta llei introdueix importants modificacions en matèria de furt i reincidència. Així es modifica l’article 234 en el sentit d’exigir tres actuacions constitutives de furt en lloc de quatre per apreciar reincidència i, d’altra banda, atorga un major protagonisme a la pena de localització permanent. En relació als delictes sobre l’ordenació territorial i l’urbanisme: es modifica la rúbrica del capítol I del títol XVI del llibre II del Codi Penal per incloure l’urbanisme com a objecte de tutela, s’inclouen com a conducta típica les obres il·legals o clandestines d’urbanització, s’introdueixen canvis relacionats amb la pena de multa amb l’objecte d’evitar la consolidació dels beneficis del delicte per part de l’infractor, s’amplia l’àmbit d’aplicació del delicte de prevaricació urbanística, es considera conducta típica l’ocultació d’actes il·lícits observats per la inspecció i l’omissió d’inspeccions de caràcter preceptiu, es suprimeix de l’art. 320 del Codi Penal (relatiu a conductes consistents en informar favorablement o concedir llicencies urbanístiques vulnerant les normes urbanístiques) l’alternativitat entre la pena de presó i de multa amb l’objecte d’evitar que els funcionaris i responsables públics tinguin un tractament privilegiat. La llei orgànica realitza importants modificacions en relació als delictes de suborn per tal d'adequar la legislació penal espanyola al Conveni Penal sobre la corrupció del Consell d'Europa de 27 de gener de 1999 i al Conveni relatiu a la lluita contra els actes de corrupció en els que estiguin implicats funcionaris de les Comunitats Europees o dels Estats membres de la Unió Europea. La modificació més important consisteix en estendre el concepte de funcionari al de funcionari comunitari i estranger al servei d'altre país membre de la Unió Europea. Per una altra banda, s'augmenta la durada de les penes privatives de llibertat previstes pels delictes de suborn. També es regula la responsabilitat penal de persones jurídiques que intervinguin en els delictes de suborn. La present llei orgànica entrarà en vigor als sis mesos de la seva completa publicació en el BOE.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Canvis en els ajuts a la gestió forestal sostenible en finques de titularitat privada de l'any 2010

L'Ordre MAH/105/2008, de 6 de març, per la qual s'aproven les bases reguladores dels ajuts a la gestió forestal sostenible, estableix a la base reguladora 7.3 un termini de sis mesos per resoldre la convocatòria i notificar la resolució des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. La Resolució MAH/3534/2009, de 14 de desembre, per la qual s'obre la convocatòria anticipada per a la concessió dels ajuts a la gestió forestal sostenible en finques de titularitat privada de l'any 2010 (DOGC núm. 5528, de 17-12-2010), estableix que el termini de presentació de sol·licituds és fins al 31 de gener de 2010, inclòs. Atès el nombre elevat de sol·licituds que s'han presentat a l'empara de la convocatòria esmentada i la concurrència en el temps amb la convocatòria de subvencions extraordinàries per als terrenys forestals de titularitat privada afectats pel temporal de neu del 2010, la qual s'ha de resoldre amb gran immediatesa, es considera oportú acordar una ampliació del termini per resoldre i notificar les sol·licituds presentades. En conseqüència, mitjançant la present resolució es fa pública l'ampliació del termini màxim de resolució i notificació de la convocatòria anticipada per a la concessió dels ajuts a la gestió forestal sostenible en finques de titularitat privada de l'any 2010, fins al 30 de novembre de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic