100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 242 - 07/07/2010]
Màster Interuniversitari en Joventut i Societat 2010-2011 Diplomatura de postgrau en gènere i igualtat
9a Diada de les telecomunicacions a Catalunya ECONOMIA: Modificació en les mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials
EDUCACIÓ: Mapa escolar INFRAESTRUCTURES: Infraestructures i serveis d'informació geogràfica a Espanya
MEDI AMBIENT: Programa de gestió de residus municipals de Catalunya (PROGREMIC) i recaptació dels cànons sobre la disposició del rebuig dels residus municipals MEDI AMBIENT: Programa de gestió de residus industrials de Catalunya (PROGRIC) i modificació del decret sobre procediments de gestió de residus
MEDI AMBIENT: S'aprova el Programa de gestió de residus de la construcció de Catalunya (PROGROC) i es regula la producció i gestió dels residus de la construcció i demolició i el cànon sobre la deposició controlada dels residus de la construcció PROTECCIÓ CIVIL: Catàleg d'activitats i centres obligats a adoptar mesures d'autoprotecció
TREBALL: Subvencions a entitats locals per a la realització de projectes de cases d'ofici dins del programa Noves Cases per a Nous Oficis (projecte Impuls - Treball)  

Màster Interuniversitari en Joventut i Societat 2010-2011

Començarà l’1 d’octubre i està organitzat per la Universitat de Girona, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Barcelona, la Universitat de Lleida, la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat Rovira i Virgili, en conveni amb la Secretaria de Joventut i l'Agència Catalana de la Joventut.
> Més informació > Tornar al Sumari

Diplomatura de postgrau en gènere i igualtat

Organitzada pel Departament de Ciència Política i de Dret Públic de la Universitat Autònoma de Barcelona amb la col·laboració de l'Àrea d'Igualtat i Ciutadania de la Diputació de Barcelona, aquesta diplomatura capacita els/ les estudiants per portar a terme projectes vinculats al desenvolupament de les polítiques d'igualtat de gènere. El postgrau compta amb dos itineraris optatius: el d'Administració pública i món local, i el de Relacions laborals. Tindrà lloc a Barcelona del 5 d’octubre de 2010 a la segona quincena de juliol de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

9a Diada de les telecomunicacions a Catalunya

És un dels esdeveniments més importants i representatius del sector TIC. Tindrà lloc a Barcelona, el 21 de setembre de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Modificació en les mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials

Aquesta llei modifica la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials, i la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic. En concret, es modifica l'apartat 4 de l'article 200 de la Llei de contractes del sector públic, referit al pagament del preu en els contractes públics, i s’estableix l'obligació de l'administració d'abonar el preu dins els trenta dies següents a la data de l'expedició de les certificacions d'obres, afegint que si es demorés, haurà d'abonar al contractista, a partir del compliment d'aquest termini de trenta dies, els interessos de demora. S'afegeix una nova disposició transitòria vuitena a la Llei de contractes del sector públic, relativa als terminis a què es refereix l'article 200 de la llei. Aquesta disposició estableix que el termini de trenta dies s'aplicarà a partir de l'1 de gener de 2013. Des de l'entrada en vigor d'aquesta disposició i fins el 31 de desembre de 2010 el termini en què les administracions tenen l'obligació d'abonar el preu de les obligacions a què es refereix l'apartat 4 de l'article 200 serà de cinquanta-cinc dies. Des de l'1 de gener de 2011 i fins el 31 de desembre de 2011, el termini en què les administracions tenen l'obligació d'abonar el preu de les obligacions a què es refereix l'apartat 4 de l'article 200 serà dins els cinquanta dies següents. Entre l'1 de gener de 2012 i el 31 de desembre de 2012, el termini en què les administracions tenen l'obligació d'abonar el preu de les obligacions a què es refereix l'apartat 4 de l'article 200 serà dins els quaranta dies següents. A més, s'afegeix un nou article 200 bis per regular el procediment per fer efectius els deutes de les administracions públiques. Pel que fa a la morositat de les administracions públiques, la present llei estableix que els tresorers o interventors de les corporacions locals elaboraran trimestralment un informe sobre el compliment dels terminis previstos en aquesta llei per al pagament de les obligacions de cada entitat local, que inclourà necessàriament el nombre i quantia global de les obligacions pendents en què s'estigui incomplint el termini. També s’estableix que l'entitat local disposarà d'un registre de totes les factures i altres documents emesos pels contractistes a l'efecte de justificar les prestacions realitzades pels mateixos, la gestió del qual correspondrà a la intervenció o òrgan de l'entitat local que tingui atribuïda la funció de comptabilitat. Finalment, destaca la disposició addicional quarta de la llei que estableix una nova línia de crèdit ico-morositat ens locals en dir que “El Govern, en el termini de 30 dies, a través de l'Institut de Crèdit Oficial, instrumentarà una línia de crèdit directa, en condicions preferents, dirigida a les entitats locals per facilitar el pagament de deutes ferms i impagats a empreses i autònoms amb anterioritat al 30 d'abril de 2010.”
> Més informació > Tornar al Sumari

EDUCACIÓ: Mapa escolar

El mapa escolar és l'instrument digitalitzat que reflecteix l'oferta dels ensenyaments compresos en el sistema educatiu de Catalunya i l'activitat educativa no universitària, els centres que els imparteixen i els serveis educatius, qualssevol que siguin les persones destinatàries de l'ensenyament, la titularitat del centre i el seu sistema de finançament. El mapa escolar constitueix, també, la base per a la programació de l'oferta educativa per tal d'establir, amb caràcter territorial, les necessitats d'escolarització que ha de satisfer el Servei d'educació de Catalunya. Tothom ha de tenir accés al contingut del mapa escolar i se n'ha de donar publicitat mitjançant la web del Departament d'Educació.
> Més informació > Tornar al Sumari

INFRAESTRUCTURES: Infraestructures i serveis d'informació geogràfica a Espanya

Aquesta llei té per objecte complementar l'organització dels serveis d'informació geogràfica i fixar, de conformitat amb les competències estatals, les normes generals per a l'establiment d'infraestructures d'informació geogràfica a Espanya orientades a facilitar l'aplicació de polítiques basades en la informació geogràfica per les administracions públiques i l'accés i utilització d'aquest tipus d'informació, especialment les polítiques de medi ambient i polítiques o actuacions que puguin incidir en ell. D'acord amb la regulació que efectuï el Govern, previ informe de la Comissió territorial del Consell superior geogràfic, formaran part del Sistema cartogràfic nacional les entitats que tinguin atribuïdes les funcions de recollida, emmagatzematge, tractament o difusió d'informació geogràfica en les següents administracions públiques: l'Administració general de l'Estat i les entitats del sector públic estatal; l'Administració de les comunitats autònomes, sempre que manifestin la seva voluntat d'integrar-se en ell; i les ciutats amb Estatut d'Autonomia i les altres entitats locals, sempre que manifestin la seva voluntat d'integrar-se en ell, segons disposi, si escau, la normativa autonòmica. Les disposicions relatives a l'organització dels serveis d'informació geogràfica i cartografica del Capítol V de la present llei seran aplicades per l'Administració general de l'Estat, les entitats gestores de la Seguretat Social, els organismes autònoms, les agències estatals, els consorcis i fundacions del sector públic estatal, així com per les administracions autonòmiques i locals que optin per integrar-se en el Sistema cartogràfic nacional. El Consell superior geogràfic és l'òrgan col·legiat de direcció del Sistema cartogràfic nacional, adscrit al Ministeri de Foment, que exerceix la funció consultiva i de planificació general de la informació geogràfica i la cartografia oficial, amb respecte a l'exercici de les seves respectives responsabilitats per les autoritats competents. En la seva composició es reflectirà la diversitat funcional, amb atenció específica a les polítiques de medi ambient, i territorial, de manera que, almenys, estarà dotat d'una comissió permanent, amb capacitat executiva sobre el sistema, i d'una comissió territorial, que inclogui tots els representants de les administracions autonòmiques integrades en el Sistema cartogràfic nacional i un representant proposat per l'Associació d'entitats locals de més gran implantació en el territori nacional, amb efectiva capacitat de proposta i de vet sobre les decisions que puguin afectar les competències d'alguna comunitat autònoma o entitat local.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Programa de gestió de residus municipals de Catalunya (PROGREMIC) i recaptació dels cànons sobre la disposició del rebuig dels residus municipals

S'aprova el Programa de gestió de residus municipals de Catalunya que determina amb caràcter programàtic la planificació del Govern de la Generalitat de Catalunya per a la gestió dels residus municipals produïts a l'àmbit territorial de Catalunya i que es pot consultar a les dependències de l'Agència de Residus de Catalunya i en la seva seu electrònica (www.arc.cat). El Programa de gestió de residus municipals de Catalunya té naturalesa jurídica de pla sectorial de coordinació. D'acord amb l'article 9 del Text refós de la Llei reguladora dels residus, aprovat pel Decret legislatiu 1/2009, de 21 de juliol, els ajuntaments han d'exercir les competències de programació, planificació, ordenació i execució en matèria de gestió de residus dels residus municipals d'acord amb el Programa de gestió de residus municipals de Catalunya. El pla de desplegament de la recollida selectiva de la fracció orgànica previst en l'article 53 del Text refós de la Llei reguladora dels residus ha de ser aprovat per l'Agència de Residus de Catalunya. Els ens locals encarregats de la prestació del servei de recollida selectiva de la fracció orgànica han de presentar a l'Agència de Residus de Catalunya la sol·licitud d'aprovació del pla de desplegament de la recollida selectiva de la fracció orgànica que hagin elaborat en el format que aprovi l'Agència de Residus de Catalunya que està disponible a la seu electrònica de l'Agència de Residus de Catalunya (www.arc.cat). La sol·licitud també es pot presentar a l'Agència de Residus de Catalunya a través de mitjans electrònics. Aquest decret entra en vigor al cap d'un mes de la seva publicació al DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Programa de gestió de residus industrials de Catalunya (PROGRIC) i modificació del decret sobre procediments de gestió de residus

S'aprova el Programa de gestió de residus industrials de Catalunya que determina amb caràcter programàtic la planificació del Govern de la Generalitat de Catalunya per a la gestió dels residus industrials. El Programa de gestió de residus industrials de Catalunya es pot consultar a les dependències de l'Agència de Residus de Catalunya i en la seva seu electrònica (www.arc.cat). El Programa de gestió de residus industrials de Catalunya s'aplica a la producció i la gestió dels residus industrials a l'àmbit territorial de Catalunya. La revisió i la modificació del Programa de gestió de residus industrials de Catalunya corresponen, pel que fa a la seva elaboració i proposta, a l'Agència de Residus de Catalunya i, pel que fa a la seva aprovació, al Govern de la Generalitat de Catalunya. El Programa ha de ser revisat com a màxim en sis anys. S’estableix per a l'any 2012 l'objectiu de valorització del 82% dels residus generats en el sector productiu de les activitats. Es modifiquen els preceptes del Decret 93/1999, de 6 d'abril, sobre procediments de gestió de residus, relatius a la declaració anual de residus industrials corresponent a l'any anterior en la forma establerta en el model normalitzat aprovat per l'Agència de Residus de Catalunya, a la publicitat i accés a la informació continguda en la declaració anual de residus industrials, a la declaració anual de gestió de residus, i a la publicitat i accés a la informació continguda en la declaració anual de gestors de residus. Aquest decret entra en vigor al cap d'un mes de la seva publicació al DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: S'aprova el Programa de gestió de residus de la construcció de Catalunya (PROGROC) i es regula la producció i gestió dels residus de la construcció i demolició i el cànon sobre la deposició controlada dels residus de la construcció

Aquest decret s'aplica a la producció i gestió dels residus de la construcció a l'àmbit territorial de Catalunya. El Programa de gestió de residus de la construcció de Catalunya determina amb caràcter programàtic la planificació del Govern de la Generalitat de Catalunya per a la gestió dels residus de la construcció i demolició, el qual es pot consultar a les dependències de l'Agència de Residus de Catalunya i a la seva seu electrònica (www.arc.cat). L'objectiu del Programa de gestió de residus de la construcció de Catalunya (PROGROC) és la planificació de la gestió dels residus de la construcció i demolició, produïts o gestionats a l'àmbit territorial de Catalunya. S'estableixen per a l'any 2012 els següents objectius en matèria de gestió de residus de la construcció i demolició: a) Recollida i gestió controlada de residus de la construcció i demolició: 100%. b) Reducció de la generació de residus de la construcció i demolició: 10%. c) Reciclatge de residus de la construcció i demolició: 50%. d) Valorització de residus d'envasos de materials de construcció: 70%. e) Recollida selectiva i correcta gestió de residus perillosos: 100%. En relació al cànon sobre la deposició controlada dels residus de la construcció, s’estableix un supòsit de no subjecció al mateix. Per altra banda, els criteris de distribució del retorn del cànon els determina la Junta de Govern per als residus de la construcció del Fons de gestió per als residus, d'acord amb l'article 6 de la Llei 8/2008. Aquest decret entra en vigor al cap d'un mes de la seva publicació en el DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari

PROTECCIÓ CIVIL: Catàleg d'activitats i centres obligats a adoptar mesures d'autoprotecció

Aquest decret desplega els preceptes relatius a l'autoprotecció recollits a la Llei 4/1997, de 20 de maig, de protecció civil de Catalunya, d'acord amb el que preveu l'article 7, i determina el catàleg d'activitats i el tipus de centres que resulten obligats a adoptar mesures d'autoprotecció i a mantenir els mitjans personals i materials necessaris per afrontar situacions de risc i d'emergència. Així mateix, d'acord amb el que preveu l'article 20 de la Llei de protecció civil de Catalunya, determina l'estructura del contingut dels plans d'autoprotecció. Aquest decret també regula altres aspectes relatius a l'autoprotecció, amb l'objectiu final de garantir que les activitats de risc segueixen un sistema d'autoprotecció que va més enllà de l'elaboració d'un pla d'autoprotecció. Aquest sistema inclou el control de l'administració sobre les activitats i centres inclosos dins l'àmbit d'aquest decret, control que engloba tant una fase prèvia en què l'objectiu és comprovar la capacitat de l'establiment per complir les condicions d'autoprotecció, com la validació del pla, i la validació de la seva implantació dins del sistema de protecció civil. La Generalitat inclou dins de l'àmbit d'aplicació d'aquest decret totes aquelles instal·lacions que puguin generar emergències o situacions crítiques per a la població associades a la fallada dels sistemes de subministrament de serveis bàsics. Pel que fa a les obligacions concretes que afecten els ajuntaments, s’estableix que els municipis amb més de 50.000 habitants, els municipis que, sense arribar a aquesta població, tenen en llur terme municipal empreses, entitats, centres o instal·lacions obligats a adoptar plans d'autoprotecció, i els municipis de caràcter especial tipificats a l'article 17.2 de la Llei han de crear una comissió municipal de protecció civil. En la resta de municipis, la creació d'aquesta comissió és facultativa. Les comissions municipals de protecció civil tenen com a funció principal, en l'àmbit d'aquest decret: homologar els plans d'autoprotecció de les empreses, establiments, centres, dependències, instal·lacions o activitats d'interès per a la protecció civil local. Per procedir al tràmit d'homologació, cal l'informe tècnic preceptiu de l'ajuntament on s'ubica l'activitat. Aquest informe pot ser realitzat directament per personal tècnic amb acreditació.
> Més informació > Tornar al Sumari

TREBALL: Subvencions a entitats locals per a la realització de projectes de cases d'ofici dins del programa Noves Cases per a Nous Oficis (projecte Impuls - Treball)

S'obre la convocatòria per a la concessió de subvencions a entitats locals per a la realització de projectes de cases d'ofici dins del programa Noves Cases per a Nous Oficis. Per a aquesta convocatòria les cases d'ofici s'adreçaran al desenvolupament d'aprenentatges ocupacionals relacionats amb caràcter preferent a nous sectors i activitats amb caràcter emergent, així com qualsevol altra activitat d'utilitat pública o social. Queden expressament exclosos els aprenentatges d'oficis relacionats amb la construcció, excepte que estiguin relacionats amb el sector de la rehabilitació d'habitatges socials, d'edificis i equipaments de titularitat o d'ús públic. Els projectes de cases d'oficis s'hauran d'iniciar abans del 30 de setembre de 2010 i hauran d'estar finalitzats un any després del seu inici. L’import màxim és de 29.493.293,48 euros, a càrrec dels exercicis 2010 i 2011, d'acord amb l'aprovació de plurianualitat del Govern de data 8 de juny de 2010, repartits de la següent manera: a) Per a l'exercici 2010 un import de 11.126.691,00 euros amb càrrec al pressupost del Servei d'Ocupació de Catalunya per a 2010, amb la següent distribució: Barcelona: 7.078.662,00 euros; Girona: 1.444.185,00 euros; Lleida: 741.492,00 euros; Tarragona: 1.448.496,00 euros; Les Terres de l'Ebre: 413.856,00 euros. b) Per a l'exercici 2011 un import de 18.366.602,48 euros amb càrrec al pressupost del Servei d'Ocupació de Catalunya per a 2011 que s'habiliti, amb la següent distribució: Barcelona: 11.684.605,48 euros; Girona: 2.383.886,00 euros; Lleida: 1.223.965,00 euros; Tarragona: 2.391.003,00 euros; Les Terres de l'Ebre: 683.143,00 euros. Els ajuts que atorga el SOC seran incompatibles amb qualsevol altre ajut obtingut per l'entitat sol•licitant per a la realització de la mateixa acció, excepte quan es tracti del finançament parcial del projecte i s'hagi definit de manera precisa en la petició de l'ajut la part subvencionada pel SOC i la part finançada amb càrrec a altres fons. L'import dels ajuts concedits en cap cas pot ser d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions d'altres entitats públiques o privades, nacionals o internacionals, superi el cost de l'activitat a desenvolupar per la persona beneficiària. Poden ser beneficiaris: les entitats locals de Catalunya i les seves entitats dependents o vinculades, amb competències en matèria d'ocupació i/o desenvolupament local, d'acord amb el que estableix el Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya; i els consorcis i fundacions d'àmbit supramunicipal amb participació majoritària per part d'administracions públiques i competències en polítiques actives d'ocupació i promoció econòmica. Seran destinataris dels projectes de cases d'ofici d'aquesta convocatòria els aturats/ades menors de 25 anys, i dins d'aquest col·lectiu tindran caràcter preferent els que no hagin completat l'educació secundària obligatòria. El termini de presentació de sol·licitud de subvenció de les cases d'ofici del nou programa és de 20 dies naturals a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta ordre.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic