100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 244 - 23/07/2010]
Seminari d’actualització de Funció Pública Local La nova regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives
Fonts de finançament per a projectes ambientals destinats a l’àmbit local Seminari sobre relacions col·lectives
Seminari de Dret Local Jornada d'Ensenyaments Esportius: Formació pel futur
Jornades Rurals sobre la Joventut (sisena edició) Tractament dels rumors
9a Diada de les telecomunicacions a Catalunya Màster Interuniversitari en Joventut i Societat 2010-2011
Diplomatura de postgrau en gènere i igualtat CONSUM: Codi de consum de Catalunya
FONS EUROPEUS: Selecció d'operacions de municipis de fins a 2.000 habitants susceptibles de cofinançament del Ferder Catalunya 2007-2013, eix 4 mitjançant el programa Viure al Poble FONS EUROPEUS: Selecció d'operacions dels ens locals de la demarcació de Tarragona susceptibles de cofinançament pel Feder per al període 2007-2010, eix 1
FONS EUROPEUS: Selecció d’operacions dels ens locals de la demarcació de Lleida susceptibles de cofinançament pel Feder per al període 2007-2010, eix 1 IMMIGRACIÓ: Centres de culte
MEDI AMBIENT: Subvencions en el marc del programa d'energies renovables OCUPACIÓ: Ampliació del termini per a l'execució de les contractacions subvencionades a entitats locals per a la realització de plans extraordinaris d'ocupació locals per a l'any 2010
PROTECCIÓ CIVIL: Pla especial per a emergències aeronàutiques de Catalunya (AEROCAT)  

Seminari d’actualització de Funció Pública Local

L’adopció de models de transformació del sector públic local que permetin afrontar amb èxit la reforma profunda que cal dur a terme serà l’objecte del debat d’aquesta sessió, en què s’abordarà aquesta qüestió a partir de la reflexió a l’entorn de dos grans temes: quin ha de ser el nou model de gestió pública que cal adoptar per donar resposta al repte que el present ens ofereix des de la perspectiva de l’estratègia que s’ha de seguir i de la necessitat d’assolir els resultats esperats; i quina ha de ser l’estructura institucional idònia per a definir les estratègies i repensar les polítiques públiques per tal de reeixir en els reptes plantejats, tenint present la perspectiva del lideratge necessari per a dur-ho a terme. La sessió tindrà lloc a Barcelona el proper dia 15 de setembre de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

La nova regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives

Aquest curs, organitzat per la Federació de Municipis i que tindrà lloc a Barcelona els dies 22 i 29 de setembre, abordarà les qüestions més rellevants relatives a la Llei de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives i, en especial, se centrarà en el desenvolupament reglamentari recent d’aquesta llei.
> Més informació > Tornar al Sumari

Fonts de finançament per a projectes ambientals destinats a l’àmbit local

Per tal de donar una visió general de les diferents fonts de finançament d’àmbit europeu, estatal i autonòmic de què poden beneficiar-se els municipis per a la gestió ambiental local, la Federació de Municipis de Catalunya organitza un curs que se celebrarà el 28 i 30 de setembre i el 4 d’octubre a Barcelona.
> Més informació > Tornar al Sumari

Seminari sobre relacions col·lectives

L'any 2010 tindrà lloc la 12a edició del Seminari sobre relacions col·lectives. La Federació de Municipis de Catalunya, un cop més, vol ser el punt de trobada, debat i resolució de les qüestions més punyents de l'actualitat en l'àmbit de les relacions en l'ocupació pública, i més encara aquest any, en què s’ha de fer front a una situació difícil en les relacions de treball en el sector públic. Per això organitza de nou aquest seminari per als propers dies 1 i 29 d’octubre i 26 de novembre, a Barcelona.
> Més informació > Tornar al Sumari

Seminari de Dret Local

Com ja és habitual, aquest seminari s’organitza a l’entorn de dos objectius dobles: combinar, per una banda, l’anàlisi dels temes generals del dret administratiu i els més específics del dret local i, per l’altra, combinar en cada sessió els temes més generals, conceptuals o intemporals, amb els d’actualitat, mitjançant els grups de treball. Aquesta serà la 23a edició i se celebrarà a Barcelona del 15 d’octubre fins al 10 de juny. El termini d’inscripcions finalitza el 4 d’octubre de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

Jornada d'Ensenyaments Esportius: Formació pel futur

La primera Jornada d’Ensenyaments Esportius s’emmarca en les actuacions que desenvolupa el Departament d'Educació a Catalunya en aquest àmbit educatiu. L’objectiu de la trobada és donar a conèixer aquestes titulacions i garantir la qualificació dels i de les professionals del sector. Tindrà lloc a Lleida els dies 21 i 22 de setembre de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

Jornades Rurals sobre la Joventut (sisena edició)

La Coordinació rural de Catalunya realitzarà la VI edició de les Jornades Rurals sobre la joventut, que enguany reflexionarà sobre "l’educació i la formació en l’àmbit rural". Tindran lloc a Cambrils dels Pirineus (Solsonès) el proper 31 de juliol.
> Més informació > Tornar al Sumari

Tractament dels rumors

Curs organitzat per l'àrea d'Igualtat i Ciutadania de la Diputació de Barcelona, que va adreçat a tècnics municipals i té com a objectius analitzar el mecanisme de generació dels rumors, disposar d'eines per prevenir els rumors i gestionar els seus efectes. Se celebrarà a Barcelona els dies 13, 20 i 27 de setembre, en horari de matí.
> Més informació > Tornar al Sumari

9a Diada de les telecomunicacions a Catalunya

És un dels esdeveniments més importants i representatius del sector TIC. Tindrà lloc a Barcelona, el 21 de setembre de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

Màster Interuniversitari en Joventut i Societat 2010-2011

Començarà l’1 d’octubre i està organitzat per la Universitat de Girona, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Barcelona, la Universitat de Lleida, la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat Rovira i Virgili, en conveni amb la Secretaria de Joventut i l'Agència Catalana de la Joventut.
> Més informació > Tornar al Sumari

Diplomatura de postgrau en gènere i igualtat

Organitzada pel Departament de Ciència Política i de Dret Públic de la Universitat Autònoma de Barcelona amb la col·laboració de l'Àrea d'Igualtat i Ciutadania de la Diputació de Barcelona, aquesta diplomatura capacita els/ les estudiants per portar a terme projectes vinculats al desenvolupament de les polítiques d'igualtat de gènere. El postgrau compta amb dos itineraris optatius: el d'Administració pública i món local, i el de Relacions laborals. Tindrà lloc a Barcelona del 5 d’octubre de 2010 a la segona quincena de juliol de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

CONSUM: Codi de consum de Catalunya

Aquesta llei té per objecte garantir la defensa i la protecció dels drets de les persones consumidores i establir, en l'àmbit territorial de Catalunya, els principis i les normes que les han de regir per tal de millorar la qualitat de vida de les persones consumidores. Les administracions públiques catalanes han de vetllar per garantir el compliment efectiu dels drets que aquesta llei reconeix a les persones consumidores. L'Administració de la Generalitat i les administracions locals, en l'àmbit de les competències respectives i d'acord amb les funcions inscrites en el Registre de serveis públics de consum de Catalunya, han de dur a terme les actuacions d'inspecció i control necessàries per a garantir que les empreses i els establiments que produeixen, distribueixen o comercialitzen béns o serveis, fins i tot els serveis de la societat de la informació, compleixin els deures, les prohibicions i les limitacions que estableix la normativa dels diversos sectors d'activitat econòmica, l'incompliment de la qual pot lesionar els interessos generals de la persona consumidora protegits per aquesta llei. Les administracions locals poden adoptar mesures cautelars i definitives si la situació de risc no acceptable per a la salut i seguretat o els interessos econòmics i socials i el dret a la informació de les persones consumidores afecta llur àmbit territorial. En tot cas, ho han de comunicar a l'Agència Catalana del Consum als efectes pertinents. Els òrgans competents per a imposar les sancions que estableix aquesta llei són els següents: a) El Govern i el conseller o consellera competent en matèria de consum. b) El departament o l'organisme que tingui assignades les competències en matèria de protecció i defensa de les persones consumidores. c) Els alcaldes, en l'àmbit de llurs competències segons la legislació de règim local, per a la imposició de sancions per infraccions lleus i greus, d'acord amb les quanties establertes. També poden imposar multes coercitives. Es deroguen la Llei 3/1993, del 5 de març, de l'Estatut del consumidor, i les disposicions de rang igual o inferior a aquesta llei que s'oposin al que estableix aquesta llei. Aquesta llei entra en vigor al cap d'un mes d'haver estat publicada al DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari

FONS EUROPEUS: Selecció d'operacions de municipis de fins a 2.000 habitants susceptibles de cofinançament del Ferder Catalunya 2007-2013, eix 4 mitjançant el programa Viure al Poble

L’objecte d’aquesta resolució és: a) Incorporar els projectes indicats a l'annex I de la present Resolució a la llista d'operacions seleccionades, als quals s'assigna cofinançament, en el marc del programa Viure al Poble, amb indicació de l'ens responsable, del títol de l'operació, de la categoria, de la despesa subvencionable i del percentatge de cofinançament del Feder i el del Departament de Governació i Administracions Públiques. b) Atorgar l'ajut complementari corresponent al 5% de la despesa subvencionable del total del projecte i que també consta a l'annex I com a cofinançament del Departament de Governació i Administracions Públiques. c) Incorporar els projectes indicats a l'annex II d'aquesta resolució a la llista d'operacions no seleccionades, als quals no s'assigna cofinançament. Els beneficiaris resten sotmesos a totes les obligacions establertes per les bases reguladores, per la normativa en matèria subvencions i per la normativa comunitària.
> Més informació > Tornar al Sumari

FONS EUROPEUS: Selecció d'operacions dels ens locals de la demarcació de Tarragona susceptibles de cofinançament pel Feder per al període 2007-2010, eix 1

L’objecte de la present resolució és: a) Incorporar les operacions indicades a l'annex 1 d'aquesta resolució a la llista d'operacions seleccionades, a les quals s'assigna cofinançament, en el marc de l'eix 1, per a la demarcació de Tarragona, del Programa operatiu Feder Catalunya 2007-2013, amb indicació de l'ens responsable, del títol de l'operació, de la categoria, de la despesa subvencionable i del percentatge de cofinançament Feder. b) Incorporar les operacions indicades a l'annex 2 d'aquesta resolució a la llista d'operacions subvencionables, sense determinació de despesa subvencionable ni cofinançament Feder. c) Declarar les operacions indicades a l'annex 3 d'aquesta resolució com a sol·licituds desestimades. Els beneficiaris resten sotmesos a totes les obligacions establertes per les bases reguladores, per la normativa en matèria de subvencions i per la normativa comunitària.
> Més informació > Tornar al Sumari

FONS EUROPEUS: Selecció d’operacions dels ens locals de la demarcació de Lleida susceptibles de cofinançament pel Feder per al període 2007-2010, eix 1

L’objecte de la present resolució és: a) Incorporar les operacions indicades a l'annex 1 d'aquesta resolució a la llista d'operacions seleccionades, a les quals s'assigna cofinançament, en el marc de l'eix 1, per a la demarcació de Lleida, del Programa operatiu Feder Catalunya 2007-2013, amb indicació de l'ens responsable, del títol de l'operació, de la categoria, de la despesa subvencionable i del percentatge de cofinançament Feder. b) Incorporar les operacions indicades a l'annex 2 d'aquesta resolució a la llista d'operacions subvencionables, sense determinació de despesa subvencionable ni cofinançament Feder. c) Declarar les operacions indicades a l'annex 3 d'aquesta resolució com a sol·licituds desestimades. Els beneficiaris resten sotmesos a totes les obligacions establertes per les bases reguladores, per la normativa en matèria de subvencions i per la normativa comunitària.
> Més informació > Tornar al Sumari

IMMIGRACIÓ: Centres de culte

En el marc del dret fonamental a la llibertat religiosa, i amb la finalitat de garantir l'aplicació real i efectiva del dret de les esglésies, les confessions i les comunitats religioses a establir centres de culte, aquest reglament té per objecte fixar el règim jurídic de l'obertura dels centres de culte de concurrència pública. Els preceptes d'aquest reglament s'apliquen als centres de culte de concurrència pública inclosos en l'àmbit de la Llei orgànica 7/1980, de 5 de juliol, de llibertat religiosa, d'acord amb la definició que d'aquests es realitzi en els acords amb la Santa Seu i amb la resta d'acords que l'Estat té signats amb les diferents esglésies, confessions i comunitats religioses; i també a l'ús esporàdic amb finalitats religioses d'equipaments o d'espais de titularitat pública no destinats habitualment a aquestes finalitats. Resten fora de l'àmbit d'aplicació d'aquest reglament els llocs de culte ubicats en centres hospitalaris, assistencials, educatius, cementiris, tanatoris i centres penitenciaris així com els situats en espais de titularitat pública o privada destinats a altres activitats principals. També resten fora de l'àmbit d'aplicació d'aquest reglament tots aquells usos i activitats que, malgrat que es desenvolupin en els centres de culte o edificis annexos, no constitueixen pròpiament activitat de culte. Aquests usos es regiran per la normativa sectorial que els sigui aplicable. Pel que fa a les normes de dret transitori, el reglament assenyala que els plans d’ordenació urbanística municipal que no prevegin una reserva per a ús religiós en els termes de la llei i del reglament, l’hauran d’incorporar amb ocasió de llur revisió i, en tot cas, abans del vint d’agost de 2019. D’altra banda, els centres de culte existents, previstos en la disposició transitòria tercera de la Llei 16/2009, que no disposin de llicència municipal d’activitats o equivalent han d’efectuar la comunicació del compliment de les condicions bàsiques de seguretat davant l’administració competent en el termini de cinc anys comptats des de l’entrada en vigor d’aquest reglament.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Subvencions en el marc del programa d'energies renovables

Són objectes subvencionables els projectes i actuacions que es puguin integrar en algun dels apartats següents i compleixin els requisits descrits en l'annex 2 específics per a cada àmbit: a) Instal·lacions d'aprofitament de biomassa llenyosa per a calefacció d'habitatges. b) Instal·lacions d'aprofitament de l'energia solar mitjançant captadors solars tèrmics per a qualsevol tipus d'aplicació amb aprofitament tèrmic. c) Instal·lacions d'energia solar fotovoltaica o d'energia eòlica aïllades de la xarxa elèctrica o instal·lacions mixtes de totes dues. d) Instal·lacions d'aprofitament de biomassa llenyosa per a usos tèrmics (producció i distribució de calor i fred) que valorin la biomassa mitjançant processos termoquímics. e) Instal·lacions de producció i aprofitament energètic del biogàs generat a partir del procés biològic de la digestió anaeròbia. g) Transformació de vehicles pesants per ser alimentats amb olis vegetals purs. La dotació màxima és de 5.434.575,66 euros. Els ajuts que s’integren en les lletres b), d) i e) que s'atorguin a l'empara del Reglament (CE) núm. 800/2008, de 6 d'agost, es poden acumular amb qualsevol altre ajut exempt en virtut del Reglament general d'exempció per categories, sempre que les mesures d'ajut esmentades es refereixin a costos subvencionables identificables diferents. Aquests ajuts no s'han d'acumular amb cap altre ajut exempt en virtut del Reglament (CE) núm. 800/2008, o amb cap altre ajut de mínims que compleixi les condicions establertes en el Reglament (CE) núm. 1998/2006, ni amb cap altre finançament comunitari corresponent a les mateixes despeses subvencionables si l'acumulació supera la intensitat més elevada o l'import d'ajut més elevat aplicable a l'ajut esmentat en virtut del Reglament (CE) núm. 800/2008. Les corporacions locals es consideraran beneficiàries i podran acollir-se als ajuts d'aquesta convocatòria en relació a la realització d'instal·lacions d'aprofitament de l'energia solar tèrmica mitjançant captadors solars tèrmics per a qualsevol tipus d'aplicació amb aprofitament tèrmic; d'instal·lacions autònomes d'aprofitament de l'energia solar fotovoltaica, de l'energia eòlica o mixtes d'aquestes dues; d'instal·lacions d'aprofitament de biomassa llenyosa per a usos tèrmics que valorin la biomassa mitjançant processos termoquímics; i d’instal•lació d'equips d'aprofitament de l'energia geotèrmica. El termini de sol·licituds s'inicia l'endemà de la data de publicació d'aquesta ordre al DOGC, i finalitza al cap de 60 dies naturals.
> Més informació > Tornar al Sumari

OCUPACIÓ: Ampliació del termini per a l'execució de les contractacions subvencionades a entitats locals per a la realització de plans extraordinaris d'ocupació locals per a l'any 2010

Per Ordre TRE/84/2010, de 22 de febrer (DOGC núm. 5574, de 24-2-2010) s'estableixen les bases reguladores i la convocatòria per a la concessió de subvencions a entitats locals per a la realització de plans extraordinaris d'ocupació locals (Projecte Impuls-Treball), per a l'any 2010. Mitjançant l'Ordre TRE/213/2010, de 9 d'abril (DOGC núm. 5605, de 12-4-2010) es modifica l'Ordre TRE/84/2010 i s'amplien els terminis de contractacions, fins al 15 de juliol en el cas de gestió directa, o el 31 de juliol en el cas d'adjudicació. Atesa la complexitat de la gestió de la convocatòria i la dificultat de poder executar les contractacions per part dels beneficiaris d'aquestes subvencions en els terminis establerts, es considera necessària l'ampliació del termini màxim d'inici de les contractacions esmentades. En conseqüència, mitjançant la present resolució s’amplia d'ofici per aquesta convocatòria el termini màxim per iniciar les contractacions dels treballadors/ores fins al 31 de juliol de 2010, llevat dels contractes corresponents a projectes que siguin objecte d'adjudicació directa, d'acord amb l'article 18 de l'Ordre TRE/84/2010, de 22 de febrer, modificada per l'Ordre TRE/213/2010, de 9 d'abril, el termini màxim dels quals és el 15 d'agost de 2010. Igualment, la durada d'aquests contractes haurà de ser sis mesos.
> Més informació > Tornar al Sumari

PROTECCIÓ CIVIL: Pla especial per a emergències aeronàutiques de Catalunya (AEROCAT)

L’objecte del present acord és aprovar el Pla especial per a emergències aeronàutiques de Catalunya (AEROCAT), que s'adjunta com annex, el qual es pot consultar a través de la pàgina web del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació, en l'apartat de protecció civil dedicat als plans de protecció civil. El Pla especial per a emergències aeronàutiques de Catalunya, d'acord amb l'article 18 de la Llei 4/1997, de 20 de maig, de protecció civil de Catalunya, és un pla de caràcter especial que es constitueix com el marc orgànic i funcional per fer front a totes aquelles emergències degudes a accidents aeronàutics que es donin a qualsevol punt de l'espai aeri català i a les emergències de qualsevol tipus que tingui lloc als aeroports, aeròdroms i heliports de Catalunya. El Pla AEROCAT estableix l'estructura de resposta, l'operativa i els procediments necessaris per gestionar qualsevol emergència associada al transport aeri i les seves instal·lacions, amb la finalitat de minimitzar el risc, garantir la seguretat de les persones i la protecció del béns, infraestructures i el medi ambient.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic