100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 250 - 01/10/2010]
Com arribar al ciutadà gràcies als nous canals de comunicació en línia La web és cosa de tots. Com ho fem?
Seminari de Dret Local Curs de redacció i elaboració d’informes tècnics
Reparcel·lacions i compensacions urbanístiques Noves tecnologies i participació ciutadana. Societat civil i eines de comunicació
L'Organització Territorial a Catalunya: Perspectives de futur Setenes Jornades de Signatura Electrònica
Acte de presentació del programa de televisió EDUCACIÓ: Calendari del procés electoral per renovar els membres dels consells escolars
FORMACIÓ: Curs sobre desenvolupament d'habilitats directives, destinat a treballadors públics amb funcions directives i predirectives INDÚSTIRA: Pla de política industrial de Catalunya 2010-2020
INDÚSTRIA: Energia elèctrica i les tarifes d’últim recurs aplicables en el quart trimestre de 2010. MEDI AMBIENT: Fangs residuals generats en els processos de depuració d'aigües residuals urbanes de Catalunya
PROTECCIÓ CIVIL: Organització i funcionament de la Comissió de protecció civil de Catalunya PROTECCIÓ CIVIL: Recaptació del gravamen finalista previst a la Llei de protecció civil de Catalunya per a l'any 2009
PUBLICACIONS: Reglament del DOGC  

Com arribar al ciutadà gràcies als nous canals de comunicació en línia

Per tal de millorar i consolidar la comunicació entre l’Administració pública i la ciutadania, la Federació de Municipis de Catalunya organitza aquest curs que tindrà lloc a Barcelona els dies 18, 20 25 i 27 d’octubre de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

La web és cosa de tots. Com ho fem?

La Federació de Municipis de Catalunya ha programat un curs que tindrà lloc a Barcelona els dies 18, 20, 22, 25, 27 i 29 d’octubre, amb la finalitat de fer pràctiques reals en la edició activa de continguts, descobrir tot el que hi ha rere el gestor de continguts d’un web, conèixer els mòduls que es poden instal·lar al gestor de continguts d’un web, per fer-la dinàmica i viva, utilitzar els recursos que ens ofereix el mercat per implantar eines informàtiques i obrir l’Oficina d’atenció al ciutadà al web i confeccionar un pla d’acció personalitzat en cada cas.
> Més informació > Tornar al Sumari

Seminari de Dret Local

Com ja és habitual, aquest seminari s’organitza a l’entorn de dos objectius dobles: combinar, per una banda, l’anàlisi dels temes generals del dret administratiu i els més específics del dret local i, per l’altra, combinar en cada sessió els temes més generals, conceptuals o intemporals, amb els d’actualitat, mitjançant els grups de treball. Aquesta serà la 23a edició i se celebrarà a Barcelona del 15 d’octubre fins al 10 de juny. El termini d’inscripcions finalitza el 4 d’octubre de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

Curs de redacció i elaboració d’informes tècnics

La Federació de Municipis de Catalunya organitza un curs amb l’objectiu d’analitzar el procés de redacció dels documents tècnics, científics i de divulgació, aprendre a elaborar textos adequats, coherents i cohesionats, millorar l’ús dels criteris d’elaboració i presentació de documentació tècnica i dotar els assistents de les tècniques necessàries per millorar la redacció de documents. Tindrà lloc a Barcelona els dies 5, 7, 14, 19, 21 i 26 d’octubre, en horari de matí.
> Més informació > Tornar al Sumari

Reparcel·lacions i compensacions urbanístiques

A causa del desenvolupament de l'activitat de la gestió urbanística en els últims vint-i-cinc anys i del fet que les carreres tradicionals no formen especialistes, és important tenir cursos per a tècnics en els diferents camps de la gestió urbanística. Per això, l’FMC ha programat aquest curs, que pretén respondre a la demanda creixent, des de l'Administració, d'especialistes en aquesta àrea. Tindrà lloc a Barcelona els dies 13, 15, 19 i 21 d’octubre de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

Noves tecnologies i participació ciutadana. Societat civil i eines de comunicació

XI Conferència de l'Observatori Internacional de la Democràcia Participativa, amb la col·laboració, entre d'altres, de la Federació de Municipis de Catalunya. Tindrà lloc a Lleida els dies 6, 7 i 8 d’abril de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

L'Organització Territorial a Catalunya: Perspectives de futur

Se celebraran dues sessions: el 14 d'octubre de 2010 a la Canonja i el 28 d'octubre de 2010 a la Pobla de Mafumet. Hi col•labora l'FMC
> Més informació > Tornar al Sumari

Setenes Jornades de Signatura Electrònica

Tindran lloc a Barcelona els dies 27 i 28 d’octubre: Taules rodones, tallers, assessorament, presentacions, bones pràctiques, activitats de dinamització, etc.
> Més informació > Tornar al Sumari

Acte de presentació del programa de televisió

L'àea d'Igualtat i Ciutadania de la Diputació de Barcelona i la Xarxa de Televisions Locals han realitzat la gravació d'un programa de televisió, El món a les mans, per ser emès a través d'aquesta Xarxa. L'acte de presentació d'aquest programa tindrà lloc el dia 2 d'octubre, a les 11 del matí, a Barcelona.
> Més informació > Tornar al Sumari

EDUCACIÓ: Calendari del procés electoral per renovar els membres dels consells escolars

L’objecte de la present resolució és establir el calendari a què s'han d'ajustar les eleccions de renovació de la meitat dels membres representants del professorat, de l'alumnat, i dels pares i mares o tutors d'alumnes dels consells escolars dels centres públics i privats sostinguts amb fons públics i, en el cas en què la plaça sigui vacant o hagi de quedar vacant per qualsevol motiu, la del representant del personal d'administració i serveis, així com la del personal d'atenció educativa complementària, en els centres d'educació especial i en els centres ordinaris amb unitats específiques d'educació especial, en els termes previstos a l'article 28 del Decret 102/2010, de 3 d'agost, d'autonomia dels centres educatius. El procés electoral en els centres públics i privats sostinguts amb fons públics s'ha de desenvolupar d'acord amb les previsions del Decret 102/2010, de 3 d'agost, d'autonomia dels centres educatius, i s'ha d'ajustar, en tots els centres, als terminis següents: Inici del procés: no abans del dia 2 de novembre de 2010. Constitució de les meses electorals: abans del dia 12 de novembre de 2010. Votacions: entre els dies 22 i 26 de novembre de 2010. Els consells escolars dels centres que no han aprovat encara una regulació específica del procediment electoral, d'acord amb les previsions del Decret 102/2010, de 3 d'agost, d'autonomia dels centres educatius, poden acordar ajustar la seva actuació al que preveuen les normes que s'aproven a l'annex d'aquesta resolució. Els centres educatius han de donar publicitat, amb la suficient antelació, de la planificació general del procés electoral, i han de garantir que les dates i els horaris dels diversos actes electorals previstos permetin la participació de tots els membres dels sectors afectats.
> Més informació > Tornar al Sumari

FORMACIÓ: Curs sobre desenvolupament d'habilitats directives, destinat a treballadors públics amb funcions directives i predirectives

Es convoca aquest curs, al qual hi podran participar els funcionaris pertanyents a cossos i escales del subgrup A1 i personal laboral fix assimilat de les administracions públiques. Les dates establertes per a les sessions que constitueixen el curs són les següents: 1) Lideratge i treball en equip: 10 i 11 de novembre. 2) Innovació i orientació a la consecució de resultats: 24 i 25 de novembre. 3) Presa de decisions: 15 i 16 de desembre. El curs tindrà una durada de 36 hores. Les classes es desenvoluparan de 09:30 a 14.00, i de 16.00 a 18.00. Els qui vulguin participar en el curs, hauran de presentar la sol·licitud que figura en la pàgina web de l'INAP (http://www.inap.es) entrant en l'enllaç «Formació» i a continuació en «Funcions Directives i Predirectives». En aquesta pàgina es publicarà la informació relativa al curs. Executant l'opció: «presentació de sol·licituds», es tindrà accés al formulari de sol·licitud, en què podran emplenar-se els camps oportuns. Una vegada realitzat, haurà d'executar-se l'opció: «gravar i enviar» per completar la transmissió de dades. Per completar la sol·licitud així enviada, cal imprimir-la en suport paper i passar-la a la firma del seu superior jeràrquic, amb categoria almenys de Sotsdirector General. Una vegada signada, haurà de conservar la sol·licitud en el seu poder fins que es requereixi la seva presentació. El termini de presentació de les sol·licituds es podrà consultar en la pàgina web de l'INAP: http://www.inap.es. Informació addicional: els interessats en aquest curs podran obtenir informació addicional en la pàgina web de l'INAP (http://www.inap.es), així com contactant amb el CESFP a través dels següents mitjans: Telèfons: 91. 273.9329 Fax: 91.273.9346 Adreça electrònica: fd@inap.es Adreça postal: Carrer Atocha, 106. I-28012, Madrid.
> Més informació > Tornar al Sumari

INDÚSTIRA: Pla de política industrial de Catalunya 2010-2020

L’objecte del present acord és aprovar el Pla de política industrial de Catalunya 2010-2020, que s'adjunta com a annex 1, que es pot consultar telemàticament al lloc web: http://www.gencat.cat/diue/ambits/empresa/opi/index.html. Les actuacions d'aquest pla per a l'any 2010, per un import global de 2.630.833.037 euros, seran sufragades amb part dels pressupostos que els diferents departaments de la Generalitat tenen assignats per a l'any 2010 en els programes relacionats amb l'àmbit d'aplicació d'aquest Pla i que s'adjunten com a annex 2.
> Més informació > Tornar al Sumari

INDÚSTRIA: Energia elèctrica i les tarifes d’últim recurs aplicables en el quart trimestre de 2010.

Mitjançant aquesta resolució s’aproven els preus del cost de producció d’energia elèctrica que inclouran les tarifes d’últim recurs durant el quart trimestre de 2010. S’aproven també els preus del terme de potència i dels termes d’energia de les tarifes d’últim recurs aplicables durant el primer semestre de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Fangs residuals generats en els processos de depuració d'aigües residuals urbanes de Catalunya

El Programa de sanejament d'aigües residuals urbanes 2005 (PSARU 2005), en l'apartat 6, relatiu a les mesures de gestió, dedica el subapartat 6.1 a la gestió pròpia de les despeses vinculades al tractament de l'aigua, el qual remet a l'elaboració del programa de fangs per planificar la gestió dels fangs que generen les estacions depuradores d'aigües residuals urbanes (EDAR) del sistema públic de sanejament. En compliment de les previsions del PSARU 2005, aprovat per Acord de Govern de 20 de juny de 2006, l'Agència Catalana de l'Aigua ha elaborat el Programa d'actuacions per a la gestió dels fangs residuals generats en els processos de depuració d'aigües residuals urbanes de Catalunya, que té per objecte minimitzar l'impacte ambiental derivat de la gestió dels fangs i minimitzar el cost econòmic de la seva gestió. A tal fi, estableix uns criteris de gestió i defineix i programa actuacions per donar-los el tractament adequat, de conformitat amb els principis sancionats per la normativa, consistent en ampliar la capacitat de digestió de les estacions depuradores d'aigües residuals urbanes i ampliar la capacitat de les plantes de compostatge i d'assecatge. Mitjançant aquest acord, doncs, s’aprova el Programa d'actuacions per a la gestió dels fangs residuals generats en els processos de depuració d'aigües residuals urbanes de Catalunya, inclòs a l'annex, en el marc de la planificació hidrològica i se’n disposa la seva publicació. El document del programa es pot consultar al lloc web de l'Agència Catalana de l'Aigua, www.gencat.cat/aca.
> Més informació > Tornar al Sumari

PROTECCIÓ CIVIL: Organització i funcionament de la Comissió de protecció civil de Catalunya

Es modifica el Reglament d'organització i funcionament de la Comissió de protecció civil de Catalunya, aprovat mitjançant el Decret 291/1999, de 9 de novembre, en concret es modifiquen els preceptes relatius a les funcions de la Comissió de protecció civil de Catalunya, la composició del Ple i la composició de la comissió permanent, entre d’altres.
> Més informació > Tornar al Sumari

PROTECCIÓ CIVIL: Recaptació del gravamen finalista previst a la Llei de protecció civil de Catalunya per a l'any 2009

L’objecte del present acord és aprovar el Pla d'aplicació de la recaptació del gravamen finalista previst a la Llei 4/1997, de 20 de maig, de protecció civil de Catalunya per l'any 2009, que s'adjunta en annex, el qual es pot consultar a través de la pàgina web del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació http://www20.gencat.cat/portal/site/interior/menuitem, concretament en la situació següent: El Departament >normativa> protecció civil.
> Més informació > Tornar al Sumari

PUBLICACIONS: Reglament del DOGC

Aquest reglament regula l'ordenació, l'estructura i la gestió del Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC), i es dicta en desplegament de la Llei 2/2007, de 5 de juny, del Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. Mitjançant aquest reglament es crea el registre automatitzat d'autoritats i personal facultat per trametre, mitjançant la signatura electrònica prevista a la Llei reguladora del DOGC, l'ordre d'inserció dels documents destinats a ser publicats al DOGC. La finalitat d'aquest registre és disposar de la relació de persones facultades per trametre, mitjançant la signatura electrònica prevista a la Llei reguladora del DOGC, les ordres d'inserció al DOGC. A aquests efectes, els òrgans pertinents del Parlament, del Govern, de l'Administració de la Generalitat, de l'Administració de justícia i de les administracions, els ens i els organismes públics corresponents han d'acreditar, segons llur normativa específica, les persones que han de constar en el registre, i han de comunicar les modificacions que es produeixin. En cada assentament s'han de fer constar les dades personals identificatives de les persones facultades per trametre les ordres d'inserció, consistents en nom, cognoms i número de document nacional d'identitat, així com les dades de contacte, la identificació de l'organisme, ens o entitat que els ha facultat per trametre les ordres d'inserció al DOGC, i la data d'alta i de baixa en el registre. Els documents que s'han de publicar al DOGC s'han de trametre per mitjans telemàtics amb la signatura electrònica prevista a la Llei reguladora del Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya de la persona facultada per ordenar-ne la inserció. Excepcionalment, s'accepta la tramesa d'ordres de publicació per mitjans telemàtics sense la signatura electrònica prevista a la Llei reguladora del Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, si bé l'ordre d'inserció no té efectes fins que no entra al registre de l'entitat gestora del DOGC, signada en suport paper. En tot cas, sempre s'ha de lliurar una reproducció del document a publicar en format electrònic editable, d'acord amb les especificacions tècniques que l'entitat gestora del DOGC faci públiques a la seu electrònica en què es publica el diari oficial. En el cas que un anunci estigui inclòs en un supòsit d'exempció del pagament de la taxa de publicació, la persona interessada ho haurà d'al·legar i acreditar amb caràcter previ a la publicació.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic