100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 251 - 08/10/2010]
Direcció de projectes web Participació i urbanisme. Com desenvolupar processos participatius de qualitat en urbanisme
Gestió pública competitiva en temps de crisi La web és cosa de tots. Com ho fem?
Com arribar al ciutadà gràcies als nous canals de comunicació en línia Reparcel·lacions i compensacions urbanístiques
Noves tecnologies i participació ciutadana. Societat civil i eines de comunicació L'Organització Territorial a Catalunya: Perspectives de futur
Setenes Jornades de Signatura Electrònica Formació de portaveus per a una comunicació eficaç
Enfocaments i eines emergents en la gestió de RRHH a les administracions públiques Dones migrades treballadores
ELECCIONS: Convocatòria d'eleccions al Parlament de Catalunya i la seva dissolució ELECCIONS: Normes complementàries per a la realització de les eleccions al Parlament de Catalunya de 2010
JOVENTUT: Polítiques de joventut MEDI AMBIENT: Subvencions d'estalvi i eficiència energètica en el marc del Pla d'acció de l'estratègia d'estalvi i eficiència energètica
MEDI AMBIENT: Es modifiquen les subvencions per adequar-les a les exigències noves del capítol IX del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya ACCIÓ SOCIAL: Prestacions i professionals de l'assistència personal a Catalunya
CONTRACTACIÓ: Serveis de subhasta electrònica integrats a la Plataforma de serveis de contractació pública FESTES: Regulació de les festes tradicionals amb bous
GOVERN: Adequació de normes amb rang de llei a la Directiva 2006/123/CE, del Parlament i del Consell, de 12 de desembre de 2006, relativa als serveis en el mercat interior INFORMACIÓ: Autoritat catalana de protecció de dades
PROTECCIÓ CIVIL: Pla especial per a emergències radiològiques de Catalunya (RADCAT) PROTECCIÓ CIVIL: Mapa de protecció civil de Catalunya (MPCC)

Direcció de projectes web

La ràpida evolució d’Internet fa que l’entorn web hagi canviat espectacularment els darrers anys. Les webs actuals han de respondre a necessitats i tendències noves, i, en la majoria de casos, han d’afrontar processos de renovació i canvis a les organitzacions. La web és un element cada cop més necessari, i no només per a les empreses tecnològiques. És per això que la Federació de Municipis de Catalunya ha organitzat un curs que tindrà lloc a Barcelona els dies 8, 10 i 12 de novembre de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

Participació i urbanisme. Com desenvolupar processos participatius de qualitat en urbanisme

La Federació de Municipis de Catalunya organitza aquest curs, entre d’altres objectius, per tal de donar a conèixer el concepte de participació ciutadana i com aplicar-la a la pràctica urbanística, abordar la participació per cadascuna de les escales de planejament i/o intervencions i presentar metodologies que fomentin la innovació i la creativitat social. Trindrà lloc a Barcelona els dies 8, 15 i 22 de novembre.
> Més informació > Tornar al Sumari

Gestió pública competitiva en temps de crisi

Els propers dies 3, 5, 9, 10, 16, 17 i 24 de novembre, tindrà lloc a Barcelona un curs que organitza la Federació de Municipis de Catalunya per fomentar actituds i valors per al canvi i la modernització pública en un entorn de crisi econòmica i construir un marc de referència comú basat en l’aplicació generalitzada del mesurament i la responsabilitat (transparència i rendició de comptes). El curs s’adreça a responsables polítics, gerents i directius de l’Administració pública.
> Més informació > Tornar al Sumari

La web és cosa de tots. Com ho fem?

La Federació de Municipis de Catalunya ha programat un curs que tindrà lloc a Barcelona els dies 18, 20, 22, 25, 27 i 29 d’octubre, amb la finalitat de fer pràctiques reals en la edició activa de continguts, descobrir tot el que hi ha rere el gestor de continguts d’un web, conèixer els mòduls que es poden instal•lar al gestor de continguts d’un web, per fer-la dinàmica i viva, utilitzar els recursos que ens ofereix el mercat per implantar eines informàtiques i obrir l’Oficina d’atenció al ciutadà al web i confeccionar un pla d’acció personalitzat en cada cas.
> Més informació > Tornar al Sumari

Com arribar al ciutadà gràcies als nous canals de comunicació en línia

Per tal de millorar i consolidar la comunicació entre l’Administració pública i la ciutadania, la Federació de Municipis de Catalunya organitza aquest curs que tindrà lloc a Barcelona els dies 18, 20 25 i 27 d’octubre de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

Reparcel·lacions i compensacions urbanístiques

A causa del desenvolupament de l'activitat de la gestió urbanística en els últims vint-i-cinc anys i del fet que les carreres tradicionals no formen especialistes, és important tenir cursos per a tècnics en els diferents camps de la gestió urbanística. Per això, l’FMC ha programat aquest curs, que pretén respondre a la demanda creixent, des de l'Administració, d'especialistes en aquesta àrea. Tindrà lloc a Barcelona els dies 13, 15, 19 i 21 d’octubre de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

Noves tecnologies i participació ciutadana. Societat civil i eines de comunicació

XI Conferència de l'Observatori Internacional de la Democràcia Participativa, amb la col·laboració, entre d'altres, de la Federació de Municipis de Catalunya. Tindrà lloc a Lleida els dies 6, 7 i 8 d’abril de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

L'Organització Territorial a Catalunya: Perspectives de futur

Se celebraran dues sessions: el 14 d'octubre de 2010 a la Canonja i el 28 d'octubre de 2010 a la Pobla de Mafumet. Hi col•labora l'FMC
> Més informació > Tornar al Sumari

Setenes Jornades de Signatura Electrònica

Tindran lloc a Barcelona els dies 27 i 28 d’octubre: Taules rodones, tallers, assessorament, presentacions, bones pràctiques, activitats de dinamització, etc.
> Més informació > Tornar al Sumari

Formació de portaveus per a una comunicació eficaç

Aquest curs, organitzat per l'IDEC, Universitat Pompeu Dabra, s'ocupa dels mitjans i públics professionals i ofereix un extens catàleg de tècniques a partir de l'anàlisi de les capacitats personals de comunicació de cada participant. Tindrà lloc a Barcelona del 16 al 18 de novembre de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

Enfocaments i eines emergents en la gestió de RRHH a les administracions públiques

Aquest curs planteja una introducció a diferents àmbits emergents en gestió de recursos humans a les administracions públiques, a través de la combinació de continguts de caràcter conceptual amb la presentació i discussió d'experiències destacades. Se celebrarà a Barcelona esl dies 9, 16 i 23 de novembre i l’organitza la Universitat Pompeu Fabra.
> Més informació > Tornar al Sumari

Dones migrades treballadores

L'Institut de Ciències Politiques i Socials organitza aquestl novè Seminari Ciutats i Persones, que aquest any està centrat en l’anàlisi de la situació de les dones migrades treballadores als pobles i ciutats de Catalunya i en les respostes polítiques locals que se’ls hi ofereixen. El matí del divendres 12 de novembre, a Barcelona, es dedicarà a analitzar en detall el fet migratori femení. Aquest seminari és el punt final d'un any de treball sobre el tema, que culmina amb el llibre que es repartirà i amb el debat entre les pròpies autores del volum.
> Més informació > Tornar al Sumari

ELECCIONS: Convocatòria d'eleccions al Parlament de Catalunya i la seva dissolució

Mitjançant aquest decret es convoquen eleccions al Parlament de Catalunya, que tindran lloc el dia 28 de novembre de 2010 i es dissol el Parlament elegit el dia 1 de novembre de 2006. S’estableix que les circumscripcions electorals de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona elegiran, respectivament, 85, 17, 15 i 18 diputats i que la campanya electoral durarà 15 dies, tot començant a les zero hores del dia 12 de novembre de 2010 i acabant a les vint-i-quatre hores del dia 26 de novembre de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

ELECCIONS: Normes complementàries per a la realització de les eleccions al Parlament de Catalunya de 2010

Amb la finalitat de facilitar el desenvolupament de les eleccions al Parlament de Catalunya, aquest decret estableix les normes complementàries que han de regir el procés per a les eleccions al Parlament de Catalunya de 2010. Al llarg de tretze capítols, es regula l’Administració electoral, el cens electoral, els representants de les formacions polítiques, les candidatures, les campanyes, el material electoral, el vot per correspondència, els apoderats i interventors, la constitució de les meses i l’escrutini, els permisos laborals i les gratificacions i indemnitzacions.
> Més informació > Tornar al Sumari

JOVENTUT: Polítiques de joventut

L'objecte d'aquesta llei és establir un marc normatiu i competencial per desenvolupar les polítiques de joventut, tot ordenant els serveis i les activitats que promouen i organitzen les persones físiques i jurídiques, públiques i privades, en l'àmbit de Catalunya. La finalitat última és garantir que les persones joves puguin definir i construir llur propi projecte de vida i participar en projectes col·lectius. La llei de polítiques de joventut és aplicable a tots els poders públics de Catalunya que duen a terme polítiques de joventut, sens perjudici de llurs competències. També és aplicable a totes les persones físiques i jurídiques que desenvolupen activitats que afecten directament o indirectament els joves a Catalunya. Les polítiques de joventut regulades per aquesta llei s'adrecen a tots els joves empadronats en un municipi de Catalunya, d'acord amb la normativa sectorial corresponent, i també als que són membres de les comunitats catalanes a l'exterior, d'acord amb la normativa sectorial corresponent. Aquesta llei defineix l’àmbit competencial que correspon a la Generalitat en matèria de polítiques de joventut i, pel que fa al món local estableix que els governs locals de Catalunya, juntament amb l'Administració de la Generalitat, podran actuar en matèria de joventut, d'acord amb aquesta llei i la resta de la legislació aplicable. L'òrgan dels ens locals competent en matèria de joventut ha d'encapçalar el treball transversal amb la resta d'àrees del municipi en tot allò referent al disseny, el desenvolupament i l'aplicació de les polítiques de joventut desplegades al municipi. Les funcions de cooperació interadministrativa en matèria de joventut es compleixen per mitjà de l'òrgan dels ens locals competent en matèria de joventut. Aquesta llei defineix el Pla nacional de joventut de Catalunya com un pla sectorial de coordinació en matèria de joventut que té la finalitat d'assegurar la coherència metodològica en l'actuació de les diverses institucions públiques que duen a terme polítiques de joventut, de conformitat amb la legislació de règim local. El pla és l'instrument que determina les línies, els eixos i els objectius de les polítiques de joventut a Catalunya. Pot ésser aplicat preferentment per les administracions públiques de Catalunya, en exercici de llurs funcions, en tot allò que pugui afectar directament les persones joves. Per a desplegar correctament el Pla nacional de joventut de Catalunya, es configuren uns agents executors i uns òrgans de seguiment. Els agents executors del desplegament del Pla nacional de joventut de Catalunya són els següents: l'Administració de la Generalitat. les administracions locals; i les persones joves per mitjà del Consell Nacional de la Joventut de Catalunya, els consells locals de joventut, les altres entitats juvenils i els grups de joves. L'execució d'aquesta llei es finança amb les partides pressupostàries de l'Administració de la Generalitat, amb les partides pressupostàries dels ajuntaments i d'altres ens locals de Catalunya, amb les aportacions d'entitats privades i amb les aportacions dels usuaris dels instruments d'execució de les polítiques de joventut, en els supòsits i amb els requisits establerts per les lleis. Així mateix, es finança amb qualsevol aportació econòmica admesa en dret que, si escau, es pugui produir. Aquesta llei entra en vigor al cap d'un mes d'haver estat publicada al DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Subvencions d'estalvi i eficiència energètica en el marc del Pla d'acció de l'estratègia d'estalvi i eficiència energètica

Aquesta ordre té per objecte aprovar les bases reguladores per subvencionar, en règim de concurrència competitiva i en règim reglat, la realització d'actuacions en matèria d'estalvi i eficiència energètica i obrir la convocatòria per a l'any 2010. Podran ésser beneficiaris, entre d’altres, les corporacions locals i els ens i els consorcis dependents de corporacions locals. La dotació màxima que es destina als ajuts objecte d'aquesta Ordre és de 30.725.000 euros. Els destinataris compresos en les tipologies corporacions locals i altres ens dependents de corporacions locals preferiblement presentaran les seves sol•licituds a través de la plataforma EACAT. El termini de presentació de les sol·licituds i documentació annexa per a la convocatòria de 2010 s'inicia l'endemà de la data de publicació d'aquesta ordre al DOGC i finalitza al cap de 45 dies naturals després de la seva publicació.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Es modifiquen les subvencions per adequar-les a les exigències noves del capítol IX del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya

Mitjançant aquesta ordre es modifiquen les bases reguladores de subvencions del Departament de Medi Ambient i Habitatge que es detallen als annexos d'aquesta ordre, entre les quals figuren algunes adreçades als ens locals, pel que fa als requisits dels destinataris/àries de les subvencions, a la documentació que cal aportar juntament amb la sol·licitud de subvenció i a les obligacions dels beneficiaris i beneficiàries.
> Més informació > Tornar al Sumari

ACCIÓ SOCIAL: Prestacions i professionals de l'assistència personal a Catalunya

Aquesta disposició regula en un únic text normatiu l'assistència personal a Catalunya, ja sigui com a prestació econòmica o com a prestació de servei, amplia el nivell de protecció del Sistema català d'autonomia i atenció a la dependència, en concreta el desenvolupament i vetlla per una prestació de qualitat.
> Més informació > Tornar al Sumari

CONTRACTACIÓ: Serveis de subhasta electrònica integrats a la Plataforma de serveis de contractació pública

S'aproven els serveis de subhasta electrònica integrats a la Plataforma de serveis de contractació pública, amb l'objectiu de dotar les administracions catalanes i les empreses d'eines per realitzar el procés de licitació per mitjans electrònics amb garanties jurídiques i tècniques en els termes que estableix aquesta ordre. El servei de subhasta electrònica serà accessible des de l'adreça electrònica http://subhasta.contractaciopublica.gencat.cat. Els serveis de subhasta electrònica preveuen la possibilitat d'ús per part d'altres administracions i ens públics de Catalunya.
> Més informació > Tornar al Sumari

FESTES: Regulació de les festes tradicionals amb bous

L'objecte d'aquesta llei és establir els requisits i les condicions que han de complir les festes tradicionals amb bous sense mort de l'animal (correbous), en les dates i les localitats catalanes on tradicionalment se celebren, amb la finalitat de garantir els drets, els interessos i la seguretat dels participants i del públic i, alhora, la protecció dels animals. Les festes tradicionals amb bous, d'acord amb el que disposa l'article 6.2.b del Decret legislatiu 2/2008, del 15 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de protecció dels animals, només es poden autoritzar en les localitats i les dates en què tradicionalment s'han celebrat. A aquests efectes, s'entén per dates de celebració tradicional les coincidents amb festes majors, fires, celebracions populars o altres d'importància especial i rellevant. El nombre de dies de festa tradicional amb bous i el nombre d'espectacles taurins i llurs modalitats no resten condicionats pels que s'hagin celebrat en anys anteriors. Per poder celebrar una festa tradicional amb bous d'acord amb aquesta llei, s'ha d'obtenir prèviament l'autorització de la delegació territorial del Govern corresponent. La delegació territorial del Govern ha de dictar i notificar als interessats la resolució en el termini d'una setmana a comptar de la data de l'entrada al registre de la sol·licitud i la documentació que l'acompanya. Entre la documentació que caldrà presentar per a l’autorització d'un espectacle tradicional amb bous es demana l'acord del ple de l'ajuntament pel qual s'aproven la celebració de la festa i el programa d'espectacles taurins. S'inclou com a annex la llista actualitzada dels municipis on se celebren festes tradicionals amb bous, sens perjudici de les festes que es puguin autoritzar posteriorment d'acord amb la normativa i de les festes la tradició de les quals es pugui demostrar. Aquesta llei entra en vigor l'endemà d'haver estat publicada al DOGC, llevat dels preceptes el compliment dels quals exigeix despesa a càrrec dels pressupostos de la Generalitat, que tenen efectes a partir de l'entrada en vigor de la llei de pressupostos corresponent a l'exercici pressupostari immediatament posterior a l'entrada en vigor d'aquesta llei.
> Més informació > Tornar al Sumari

GOVERN: Adequació de normes amb rang de llei a la Directiva 2006/123/CE, del Parlament i del Consell, de 12 de desembre de 2006, relativa als serveis en el mercat interior

Mitjançant aquest decret legislatiu s’adapta la normativa catalana, d’acord amb les competències que l’Estatut atribueix a la Generalitat en cadascun dels àmbits materials sobre els quals es projecta la implementació de la Directiva relativa als serveis en el mercat interior. Cal ressaltar que la disposició addicional segona insta les administracions públiques catalanes a adoptar mesures perquè els procediments d’accés i l’exercici d’activitats de serveis es puguin realitzar mitjançant finestreta única i determina que l’Oficina de gestió empresarial actua com a finestreta única a Catalunya en els procediments de competència de la Generalitat.
> Més informació > Tornar al Sumari

INFORMACIÓ: Autoritat catalana de protecció de dades

Aquesta llei configura l'Autoritat catalana de protecció de dades com l'organisme independent que té per objecte garantir, en l'àmbit de les competències de la Generalitat, els drets a la protecció de dades personals i d'accés a la informació que hi està vinculada. L'àmbit d'actuació de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades comprèn els fitxers i els tractaments que duen a terme: les institucions públiques; l'Administració de la Generalitat; els ens locals; les entitats autònomes, els consorcis i les altres entitats de dret públic vinculades a l'Administració de la Generalitat o als ens locals, o que en depenen; les entitats de dret privat que compleixin, com a mínim, un dels tres requisits següents amb relació a la Generalitat, als ens locals o als ens que en depenen (primer. que llur capital pertanyi majoritàriament als dits ens públics; segon: que llurs ingressos pressupostaris provinguin majoritàriament dels dits ens públics; i tercer: que en llurs òrgans directius els membres designats pels dits ens públics siguin majoria); les altres entitats de dret privat que presten serveis públics per mitjà de qualsevol forma de gestió directa o indirecta, si es tracta de fitxers i tractaments vinculats a la prestació d'aquests serveis; les universitats públiques i privades que integren el sistema universitari català, i els ens que en depenen; les persones físiques o jurídiques que compleixen funcions públiques amb relació a matèries que són competència de la Generalitat o dels ens locals, si es tracta de fitxers o tractaments destinats a l'exercici d'aquestes funcions i el tractament es duu a terme a Catalunya; i les corporacions de dret públic que compleixen llurs funcions exclusivament en l'àmbit territorial de Catalunya als efectes del que estableix aquesta llei. Per al compliment de les funcions que aquesta llei li assigna i dins del seu àmbit d'actuació, corresponen a l'Autoritat catalana de protecció de dades les competències de registre, control, inspecció, sanció i resolució, i també l'aprovació de propostes, recomanacions i instruccions. Aquesta Llei deroga la Llei 5/2002, del 19 d'abril, de l'Agència catalana de protecció de dades.
> Més informació > Tornar al Sumari

PROTECCIÓ CIVIL: Pla especial per a emergències radiològiques de Catalunya (RADCAT)

S’aprova el Pla especial per a emergències radiològiques de Catalunya (RADCAT) i es publica aquest Acord al DOGC, tret del seu document annex i la cartografia, que es pot consultar a través de la pàgina web del Departament següent: http://www20.gencat.cat/portal/site/interior/menuitem > Àrees d'actuació > Protecció Civil > Plans de Protecció Civil > Plans de Protecció Civil a Catalunya > Especials > Pla RADCAT.
> Més informació > Tornar al Sumari

PROTECCIÓ CIVIL: Mapa de protecció civil de Catalunya (MPCC)

L'article 12 de la Llei 4/1997, de 20 de maig, de protecció civil de Catalunya, preveu la figura del Mapa de protecció civil de Catalunya i estableix, també, la necessitat que el Govern l'elabori i l'aprovi com a element que posi de manifest les diferents zones territorials en les quals és present cada risc. El Mapa de protecció civil de Catalunya es configura, doncs, com una eina cartogràfica en què es presenta la informació dels riscos de forma georeferenciada. Aquesta informació és la relativa a planificació d'emergències i prevenció del risc, especialment pel que fa a la implantació de nous elements vulnerables compatibles amb la gestió del risc. Per tant, l'objectiu principal del mapa és la visió global dels riscos que poden afectar el territori de Catalunya, per proporcionar aquesta informació a les diferents administracions públiques i als ciutadans en general per a, principalment, la previsió, planificació i prevenció d'aquests riscos, així com la intervenció, informació i formació, en els àmbits en què escaigui. Mitjançant aquest acord s’aprova el Mapa de protecció civil de Catalunya (MPCC), el contingut del qual es descriu a la memòria annexa i es publica al DOGC, tret del seu document annex, que es pot consultar a través de la pàgina web del Departament següent: http://www20.gencat.cat/portal/site/interior/menuitem > Àrees d'actuació > Protecció Civil > Gestió i prevenció del risc > Mapa de Protecció Civil de Catalunya.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic