100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 255 - 05/11/2010]
Jornades informatives sobre la gestió dels residus municipals Direcció de projectes web
Participació i urbanisme. Com desenvolupar processos participatius de qualitat en urbanisme Noves tecnologies i participació ciutadana. Societat civil i eines de comunicació
Formació de portaveus per a una comunicació eficaç Enfocaments i eines emergents en la gestió de RRHH a les administracions públiques
Dones migrades treballadores Programa de comunicació política i campanyes electorals
1a Jornada sobre Cultura Tradicional, Administració Local i Institucions Concert solidari de la 2020 Vision Campaing
Certamen de poesia contra la violència de gènere ACCIÓ RURAL: Es modifiquen les zones demarcades de la plaga del morrut roig de la palmera Rhynchophorus ferrugineus
ACCIÓ SOCIAL: Pla d'atenció integral a la infància i l'adolescència de Catalunya 2010-2013 ELECCIONS: Col·laboració del servei de correus en les eleccions al Parlament de Catalunya
ELECCIONS: Participació de les persones treballadores en les eleccions al Parlament de Catalunya de 2010 ELECCIONS: Models d’actes a utilitzar per les juntes i les meses electorals en les eleccions al Parlament de Catalunya a celebrar el 28 de novembre de 2010
ELECCIONS: Règim electoral general i Llei orgànica del Tribunal Constitucional ELECCIONS: Procediments i model de sol•licitud per a la inscripció en el cens electoral de residents en Espanya de nacionals de països amb acords per a les eleccions municipals
ENERGIA: Subvencions en el marc del Pla d'acció de l'estratègia d'estalvi i eficiència energètica i del Pla d'energies renovables FORMACIÓ: Curs: El sistema de responsabilidad de los empleados públicos. Régimen disciplinario
HABITATGE: Es modifiquen les subvencions per a la rehabilitació d'edificis d'ús residencial i d'habitatges per a l'any 2010 IMMIGRACIÓ: Es prorroga el conveni per al desenvolupament d’actuacions d’acollida i integració de persones immigrants així com de reforç educatiu
LEGISLACIÓ: Disposició addicional tretzena de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya (sentència) LEGISLACIÓ: Diversos preceptes de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya (Sentència)
LEGISLACIÓ: Diversos preceptes de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya (sentència) LEGISLACIÓ: Disposició addicional tretzena de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya (sentència)
MEDI RURAL I PESQUER: Canvis en els ajuts per al foment d'actuacions de desenvolupament del medi rural i pesquer TREBALL: Modificació del Reglament general de recaptació de la Seguretat Social
TREBALL: Ajuts per a la realització del Programa d'Experiència Professional per a l'ocupació juvenil a Catalunya (Programa Suma't) TREBALL: Subvencions per a la realització d'accions per a l'ocupació amb entitats locals, dins del marc del Projecte Impuls, per als anys 2010 i 2011

Jornades informatives sobre la gestió dels residus municipals

Jornades organitzades per la Federació de Municipis de Catalunya, juntament amb l'Agència de Residus de Catalunya, l'àrea metropolitana de Barcelona i l'ACM. Tindran lloc el dia 9 de novembre a Barcelona, el 10 de novembre a Tarragona, el 15 de novembre a Amposta, el 16 de novembre a l'FMC, el 17 de novembre a Girona i el 18 de novembre a Lleida.
> Més informació > Tornar al Sumari

Direcció de projectes web

La ràpida evolució d’Internet fa que l’entorn web hagi canviat espectacularment els darrers anys. Les webs actuals han de respondre a necessitats i tendències noves, i, en la majoria de casos, han d’afrontar processos de renovació i canvis a les organitzacions. La web és un element cada cop més necessari, i no només per a les empreses tecnològiques. És per això que la Federació de Municipis de Catalunya ha organitzat un curs que tindrà lloc a Barcelona els dies 8, 10 i 12 de novembre de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

Participació i urbanisme. Com desenvolupar processos participatius de qualitat en urbanisme

La Federació de Municipis de Catalunya organitza aquest curs, entre d’altres objectius, per tal de donar a conèixer el concepte de participació ciutadana i com aplicar-la a la pràctica urbanística, abordar la participació per cadascuna de les escales de planejament i/o intervencions i presentar metodologies que fomentin la innovació i la creativitat social. Trindrà lloc a Barcelona els dies 8, 15 i 22 de novembre.
> Més informació > Tornar al Sumari

Noves tecnologies i participació ciutadana. Societat civil i eines de comunicació

XI Conferència de l'Observatori Internacional de la Democràcia Participativa, amb la col•laboració, entre d'altres, de la Federació de Municipis de Catalunya. Tindrà lloc a Lleida els dies 6, 7 i 8 d’abril de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

Formació de portaveus per a una comunicació eficaç

Aquest curs, organitzat per l'IDEC, Universitat Pompeu Dabra, s'ocupa dels mitjans i públics professionals i ofereix un extens catàleg de tècniques a partir de l'anàlisi de les capacitats personals de comunicació de cada participant. Tindrà lloc a Barcelona del 16 al 18 de novembre de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

Enfocaments i eines emergents en la gestió de RRHH a les administracions públiques

Aquest curs planteja una introducció a diferents àmbits emergents en gestió de recursos humans a les administracions públiques, a través de la combinació de continguts de caràcter conceptual amb la presentació i discussió d'experiències destacades. Se celebrarà a Barcelona esl dies 9, 16 i 23 de novembre i l’organitza la Universitat Pompeu Fabra.
> Més informació > Tornar al Sumari

Dones migrades treballadores

L'Institut de Ciències Politiques i Socials organitza aquestl novè Seminari Ciutats i Persones, que aquest any està centrat en l’anàlisi de la situació de les dones migrades treballadores als pobles i ciutats de Catalunya i en les respostes polítiques locals que se’ls hi ofereixen. El matí del divendres 12 de novembre, a Barcelona, es dedicarà a analitzar en detall el fet migratori femení. Aquest seminari és el punt final d'un any de treball sobre el tema, que culmina amb el llibre que es repartirà i amb el debat entre les pròpies autores del volum.
> Més informació > Tornar al Sumari

Programa de comunicació política i campanyes electorals

Les organitzacions polítiques i les administracions públiques s'enfronten al repte d'adaptar la seva comunicació a una societat en constant canvi. Gràcies al desenvolupament de les tecnologies, nous canals, llenguatges i codis s'imposen entre els ciutadans. Per això, els actors polítics han d'adaptar la seva forma d'arribar al públic. Aquest curs ofereix una formació pràctica sobre com les organitzacions polítiques han de comunicar en l'actualitat per connectar amb els valors de la majoria de la societat. Té lloc a Barcelona, del 17 de novembre de 2010 al 20 de gener de 2011 i està organitzat conjuntament per la Facultat de Dret d’ESADE i la consultora política MAS CONSULTING.
> Més informació > Tornar al Sumari

1a Jornada sobre Cultura Tradicional, Administració Local i Institucions

Organitzada per la Confederació d'Agrupacions de Cultura Tradicional Catalana i el Centre Unesco de Catalunya, es pretén una promocio, difusió i divulgació de la cultura popular catalana, comptant amb representants de l'administració i d'aquelles institucions implicades per proposar noves vies i trobar entre tots idees que ajudin. Tindrà lloc a Mataró el divendres 12 de novembre al matí.
> Més informació > Tornar al Sumari

Concert solidari de la 2020 Vision Campaing

L'Associació 20202 Vision Campaing està impulsada pel Comitè Executiu de Mayors for Peace, organitza aquest concert a Vila-seca, el proper diumenge 7 de novembre, amb l'objectiu de buscar un suport econòmic internacional dels municipis a l'esforç continuat de les ciutats japoneses d'Hiroshima i Nagasaki, fundadores i impulsores de la xarxa Alcaldes per la Pau.
> Més informació > Tornar al Sumari

Certamen de poesia contra la violència de gènere

Aquest certamen està convocat pel Ministeri d'Igualtat, amb l'objectiu de sensibilitzar i prevenir contra la violència de gènere comptant amb la col·laboració i la implicació de la població jove. El 26 de novembre s'acaba el termini per rebre les obres.
> Més informació > Tornar al Sumari

ACCIÓ RURAL: Es modifiquen les zones demarcades de la plaga del morrut roig de la palmera Rhynchophorus ferrugineus

Es modifica l'article únic de la Resolució AAR/2802/2010, de 12 d'agost, per la qual s'estableixen les zones demarcades de la plaga del morrut roig de la palmera Rhynchophorus ferrugineus (Olivier, 1790).
> Més informació > Tornar al Sumari

ACCIÓ SOCIAL: Pla d'atenció integral a la infància i l'adolescència de Catalunya 2010-2013

Mitjançant aquest acord s’aprova el Pla d'atenció integral a la infància i l'adolescència de Catalunya 2010-2013, amb les actuacions que s'hi preveuen, el qual figura a l'annex 1 d'aquest acord. Aquest pla es fonamenta en els principis rectors següents: a) La promoció dels drets de la infància, el reforç de llur defensa i la garantia de llur acompliment; b) La persecució de l'equitat, la igualtat d'oportunitats i la reducció de desigualtats; c) La priorització i potenciació de la prevenció i les intervencions precoces; d) La promoció de l'atenció integral i el suport a les famílies; e) La recerca de la proximitat en la promoció, atenció i prestació de serveis adreçats als infants i adolescents; f) L'aprofundiment en sistemes d'intervenció en xarxa i d'actuació transversal; g) L'enfortiment de la protecció dels infants i adolescents en situació de risc social i de desemparament. Els annexos poden ésser consultats a l'adreça d'internet www.gencat.cat/dasc.
> Més informació > Tornar al Sumari

ELECCIONS: Col·laboració del servei de correus en les eleccions al Parlament de Catalunya

Mitjançant aquesta ordre s’aproven les normes que regulen la col·laboració de la Sociedad Estatal de Correos y Telégrafos en el desenvolupament del procés electoral a Catalunya del proper 28 de novembre.
> Més informació > Tornar al Sumari

ELECCIONS: Participació de les persones treballadores en les eleccions al Parlament de Catalunya de 2010

Aquesta ordre completa les determinacions del Decret 133/2010, de 5 d’octubre, de normes complementàries per a la realització de les eleccions al Parlament de Catalunya de l’any 2010. En concret, regula els permisos que correspondran a les persones treballadores que el dia de les eleccions no gaudeixen del descans setmanal, el permís dels membres de la mesa, la determinació del moment d'utilització de les hores de permís, etc.
> Més informació > Tornar al Sumari

ELECCIONS: Models d’actes a utilitzar per les juntes i les meses electorals en les eleccions al Parlament de Catalunya a celebrar el 28 de novembre de 2010

Mitjançant aquesta resolució s’aproven els models d’actes que s’utilitzaran en les eleccions al Parlament de Catalunya, convocades per Decret 132/2010, de 4 d’octubre.
> Més informació > Tornar al Sumari

ELECCIONS: Règim electoral general i Llei orgànica del Tribunal Constitucional

Es modifiquen els articles 171, apartat 2, i 172, apartat 3, de la Llei orgànica 5/1985, del règim electoral general, de manera que s’estableix que hauran de ser dos els candidats suplents a les eleccions al Senat i es modifiquen les paperetes destinades a l’elecció de senadors. D’altra banda, s’afegeix un nou apartat 5è a l’article 16 de la Llei orgànica 2/1979, de 3 d’octubre, del Tribunal Constitucional, per regular les vacants produïdes per causes diferents a la d’expiració del període pel qual es van fer els nomenaments.
> Més informació > Tornar al Sumari

ELECCIONS: Procediments i model de sol•licitud per a la inscripció en el cens electoral de residents en Espanya de nacionals de països amb acords per a les eleccions municipals

Aquesta resolució regula els procediments i aprova el model de sol·licitud per a la inscripció en el cens electoral de residents a Espanya de nacionals de països amb acords per a les eleccions municipals. Concretament, es regulen els següents aspectes: s’estableix quines seran les dades personals i de residència preimpreses en les comunicacions que enviï l’Oficina del cens electoral; s’estableix que per realitzar la sol·licitud d’inscripció n’hi haurà prou amb que l’interessat complimenti el NIE en la comunicació rebuda, la signi i la remeti a la Delegació provincial de l’Oficina del cens electoral corresponent, aquesta sol·licitud també podrà ser realitzada de forma telemàtica; es regulen, en l’annex de la resolució, els requisits inclosos en els acords en vigor per a les eleccions municipals a què fa referència l’Ordre EHA/2264/2010, de 20 de juliol; s’estableix que les sol·licituds s’hauran de realitzar entre l’1 de desembre de 2010 i el 15 de gener de 2011; i s’aprova el model de sol·licitud d’inscripció per presentar as ajuntaments així com les corresponents instruccions per complimentar-lo; aquest model de sol·licitud d’inscripció serà proporcionat per les delegacions provincials de l’oficina del cens electoral a tots els ajuntaments, en un fitxer.
> Més informació > Tornar al Sumari

ENERGIA: Subvencions en el marc del Pla d'acció de l'estratègia d'estalvi i eficiència energètica i del Pla d'energies renovables

Aquesta ordre té per objecte aprovar les bases reguladores per subvencionar en règim de concurrència competitiva la realització d'actuacions en matèria de formació, difusió, informació i assessorament en l'àmbit de l'energia i obrir la convocatòria per a l'any 2010. En funció de les disponibilitats pressupostàries i per ordre del conseller d'Economia i Finances, es publica al DOGC la convocatòria per a la presentació de sol·licituds per a l'obtenció dels ajuts previstos en aquesta ordre, la qual contindrà les determinacions establertes per la normativa d'aplicació.Es consideraran beneficiaris i podran acollir-s’hi per a cada tipus d'actuació els destinataris següents: 1. FC-1 Organització de cursos de formació energètica per als tècnics municipals que possibiliten la millora de l'eficiència energètica de les instal·lacions municipals: empreses privades; fundacions; altres institucions sense finalitat de lucre i altres ens corporatius; corporacions locals; altres ens dependents de corporacions locals; consorcis dependents de corporacions locals; i universitats públiques. 2. FC-2 Organització de cursos de formació sobre la nova normativa energètica edificatòria: empreses privades; fundacions; altres institucions sense finalitat de lucre i altres ens corporatius; consorcis dependents de corporacions locals; i universitats públiques. 3. FC-3 Organització de cursos de formació sobre certificació energètica d'edificis: empreses privades; fundacions; altres institucions sense finalitat de lucre i altres ens corporatius; consorcis dependents de corporacions locals; i universitats públiques. 4. FC-4 Organització i realització de cursos de formació de gestors de mobilitat: empreses privades vinculades a la mobilitat; fundacions vinculades a la mobilitat; altres institucions sense finalitat de lucre i altres ens corporatius; corporacions locals; altres ens dependents de corporacions locals; consorcis dependents de corporacions locals; i universitats públiques. 5. FC-5 Organització de cursos de formació per a professionals instal·ladors en matèria d'energia solar tèrmica i solar fotovoltaica: fundacions; altres institucions sense finalitat de lucre altres ens corporatius; i corporacions locals. 6. FC-6 Organització de cursos de formació no reglada en matèria d'estalvi i eficiència energètica o energies renovables: empreses privades; fundacions; consorcis dependents de corporacions locals; i altres institucions sense finalitat de lucre i altres ens corporatius. 7. FC-7 Organització de congressos, simposis, jornades, seminaris i exposicions itinerants o temporals i tallers educatius en matèria d'estalvi energètic, energies renovables i mobilitat energèticament eficient: fundacions; altres institucions sense finalitat de lucre i altres ens corporatius; corporacions locals; altres ens dependents de corporacions locals; i consorcis dependents de corporacions locals. 8. FC-8 Elaboració de materials i productes audiovisuals, plataformes o eines interactives, edició de publicacions i materials, realització de projectes educatius, així com també expressions i actuacions culturals i artístiques: fundacions; altres institucions sense finalitat de lucre i altres ens corporatius; corporacions locals; altres ens dependents de corporacions locals; consorcis dependents de corporacions locals. La dotació màxima és de 554.500 euros. El termini de presentació de les sol·licituds i documentació annexa per a la convocatòria del 2010 s'inicia l'endemà de la data de publicació d'aquesta ordre al DOGC i finalitzarà al cap de 30 dies de la publicació de l'ordre al DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari

FORMACIÓ: Curs: El sistema de responsabilidad de los empleados públicos. Régimen disciplinario

Podran participar-hi els funcionaris que pertanyin als cossos i escales dels subgrup A1 i personal laboral fix assimilat de totes les administracions públiques. El curs combina classes teòriques i exercicis pràctics. El programa detallat s’inclou en la pàgina web de l’INAP (http://www.inap.es). L’activitat formativa tindrà lloc a la seu de l’INAP, c. Atocha, 106, Madrid, els dies 14, 15 i 16 de desembre de 2010, amb una durada total de 18 hores lectives en horari de matí i tarda. Les persones que desitgin participar-hi hauran de presentar la sol•licitud que figura a la pàgina web de l’INAP (http://www.inap.es) tot entrant en l’enllaç: «Formación» i a continuació en: «Funciones Directivas y Predirectivas».
> Més informació > Tornar al Sumari

HABITATGE: Es modifiquen les subvencions per a la rehabilitació d'edificis d'ús residencial i d'habitatges per a l'any 2010

Es modifica la dotació pressupostària de la convocatòria de subvencions per a la rehabilitació d'edificis d'ús residencial i d'habitatges per a l'any 2010, prevista en la Resolució MAH/1147/2010, de 14 d'abril (DOGC núm. 5611, de 20.4.2010), que s'incrementa en la quantitat de 2.500.000,00 euros. El crèdit que finalment es destina a la convocatòria és de 31.400.000,00 euros.
> Més informació > Tornar al Sumari

IMMIGRACIÓ: Es prorroga el conveni per al desenvolupament d’actuacions d’acollida i integració de persones immigrants així com de reforç educatiu

Es publica el protocol pel qual es prorroga per a l’any 2010 el Conveni de col•laboració subscrit el 7 de juliol de 2005, entre el Ministeri de Treball i Assumptes Socials i la comunitat autònoma de Catalunya per al desenvolupament d’actuacions d’acollida i integració de persones immigrants així com de reforç educatiu. En aquest protocol consta que la comunitat autònoma es compromet a derivar a les entitats locals del seu territori amb una major pressió migratòria com a mínim el 40% de l’assignació de 15.468.746 € corresponent a l’aportació que realitza el Ministeri de Treball i Immigració per a acollida i integració i reforç educatiu.
> Més informació > Tornar al Sumari

LEGISLACIÓ: Disposició addicional tretzena de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya (sentència)

Es dicta sentència per la qual es desestima el recurs d'inconstitucionalitat núm. 9491/2006, promogut pel Consell de Govern de la Diputació General d'Aragó contra la disposició addicional tretzena de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya.
> Més informació > Tornar al Sumari

LEGISLACIÓ: Diversos preceptes de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya (Sentència)

Es dicta sentència per la qual es declara que: ”1r Manquen d'eficàcia jurídica interpretativa les referències del preàmbul de l'Estatut de Catalunya a “Catalunya com a nació” i a “la realitat nacional de Catalunya”; 2n Són inconstitucionals i, per tant, nuls: l'expressió “i preferent” de l'apartat 1 de l'art. 6; l'apartat 4 de l'art. 76; l'incís “amb caràcter exclusiu” de l'apartat 1 de l'art. 78; l'art. 97; els apartats 2, lletres a), b), c), d) i e), i 3 de l'art. 98; els incisos ”i amb la participació del Consell de Justícia de Catalunya” dels apartats 5 i 6 de l'art. 95; l'incís “pel President o Presidenta del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, que el presideix, i“ del apartat 1 de l'art. 99; l'apartat 1 de l'art. 100; l'incís “o al Consell de Justícia de Catalunya” de l'apartat 1 i l'apartat 2 de l'art. 101; l'incís “com a principis o mínim comú normatiu en normes amb rang de llei, excepte en els supòsits que es determinin d'acord amb la Constitució i amb aquest Estatut” de l'art. 111; l'incís “els principis, regles i estàndards mínims que estableixin” de l'apartat 2 de l'art. 120; l'incís “els principis, les regles i els estàndards mínims fixats en“ de l'apartat 2 de l'art. 126; l'incís “sempre i quan portin a terme un esforç fiscal també similar” de l'apartat 3 de l'art. 206; i l'incís “pot incloure la capacitat legislativa per establir i regular els tributs propis dels governs locals i“ del apartat 2 de l'art. 218; 3r No són inconstitucionals sempre que s'interpretin en els termes establerts en el corresponen fonament jurídic que s'indica, els següents preceptes: l'art. 5 (FJ 10); l'apartat 2 de l'art. 6 [FJ 14 b)]; l'apartat 1 de l'art. 8 (FJ 12); l'apartat 5 de l'art. 33 (FJ 21); l'art. 34 (FJ 22); l'apartat 1 i el primer enunciat de l'apartat 2 de l'art. 35 (FJ 24); l'apartat 5 de l'art. 50 (FJ 23); l'art. 90 (FJ 40); els apartats 3 i 4 de l'art. 91 (FJ 41); l'apartat 2 de l'art. 95 (FJ 44); l'art. 110 (FJ 59); l'art. 112 (FJ 61); l'art. 122 (FJ 69); l'apartat 3 de l'art. 127 (FJ 73); l'art. 129 (FJ 76); l'art. 138 (FJ 83); l'apartat 3 de l'art. 174 (FJ 111); l'art. 180 (FJ 113); l'apartat 1 de l'art. 183 (FJ 115); l'apartat 5 de l'art. 206 (FJ 134); els apartats 1 i 2, lletres a), b) i d) de l'art. 210 (FJ 135); l'apartat 1, lletra d), de l'art. 222 i l'apartat 1, lletra i), de l'art. 223 (FJ 147); l'apartat 1 de la disposició addicional tercera (FJ 138); i les disposicions addicionals vuitena, novena i desena (FJ 137); i 4t Desestimar el recurs d'inconstitucionalitat pel que fa a la resta.
> Més informació > Tornar al Sumari

LEGISLACIÓ: Diversos preceptes de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya (sentència)

S’inadmet el recurs d'inconstitucionalitat núm. 9501-2006, interposat pel Consell de la Generalitat de la Comunitat Valenciana contra diversos preceptes de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, pel que fa als arts. 201.3; 202.2; 203.1, 3, 4 i 6; 205; 218.1, 2, 3 i 5; 219.2; 220; 221 i disposició addicional setena. Així mateix, es declara el següent: 2n La pèrdua d'objecte de la impugnació de l'art. 206.3 EAC; 3r No són inconstitucionals l'apartat 5 de l'art. 206, els apartats 1 i 2, lletres a), b) i d) de l'art. 210 i l'apartat 1 de la disposició addicional tercera, en els termes del FJ 6. Es desestima el recurs d'inconstitucionalitat núm. 9501/2006 pel que fa a la resta.
> Més informació > Tornar al Sumari

LEGISLACIÓ: Disposició addicional tretzena de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya (sentència)

Es dicta sentència per la qual es desestima el recurs d'inconstitucionalitat núm. 9568/2006, promogut pel Consell de Govern de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears contra la disposició addicional tretzena de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI RURAL I PESQUER: Canvis en els ajuts per al foment d'actuacions de desenvolupament del medi rural i pesquer

S'incrementa en 527.700,00 euros la quantia dels ajuts que estableix l'Ordre AAR/240/2010, de 12 d'abril, que anteriorment era d'1.280.000,00 euros.
> Més informació > Tornar al Sumari

TREBALL: Modificació del Reglament general de recaptació de la Seguretat Social

Aquesta ordre té com a objecte modificar l’Ordre TAS/1562/2005, de 25 de maig, arran de l’aprovació de diverses normes legals i reglamentàries amb incidència en la regulació de l’Ordre TAS/1562/2005, de 25 de maig, i dels avanços tècnics produïts en la tramitació dels procediments corresponents a la gestió recaptatòria de la Seguretat Social. Així, entre els canvis més significatius que s’introdueixen es poden citar els següents: s’amplia la regulació dels efectes de l’ajornament per al pagament de deutes amb la Seguretat Social; es modifica la regulació de la forma i lloc del pagament de quotes i els supòsits especials per a la seva liquidació i ingrés i s’afegeixen quatre noves disposicions addicionals dedicades, respectivament, al servei d’assistència i orientació que la Tresoreria General de la Seguretat Social prestarà, en determinats supòsits, per al compliment de les obligacions en matèria d’enquadrament, cotització i recaptació per mitjans electrònics; als terminis per a la incorporació efectiva i obligatòria al Sistema RED; a la implantació de la domiciliació del pagament d’ajornaments i a la imputació comptable dels recursos del sistema de la Seguretat Social, amb la conseqüent derogació de l’Ordre de 21 de juliol de 1995, reguladora d’aquesta imputació.
> Més informació > Tornar al Sumari

TREBALL: Ajuts per a la realització del Programa d'Experiència Professional per a l'ocupació juvenil a Catalunya (Programa Suma't)

Aquesta ordre té per objecte aprovar les bases que han de regir el règim de concessió de subvencions del programa Suma't per a la realització de projectes que desenvolupin accions ocupacionals integrades que facilitin la inserció laboral de les persones joves desocupades majors de 18 anys i menors de 25 anys, i convocar aquestes subvencions per a l'any 2010. El programa Suma’t és un programa innovador que combina accions d'orientació, formació i adquisició d'experiència professional en empreses, amb l'objectiu de millorar la qualificació professional de les persones joves desocupades i facilitar la seva inserció laboral a les empreses. Els destinataris del programa són es persones joves desocupades majors de 18 anys i menors de 25 anys en situació de fracàs escolar. S'entén com a fracàs escolar no haver finalitzat l'educació secundària obligatòria. Aquestes persones han d'estar inscrites a l'oficina de treball com a demandants d'ocupació no ocupats i han de complir tots els requisits legals per poder formalitzar un contracte per a la formació en el moment de la seva signatura. Poden ser beneficiaris (per a les actuacions previstes en els apartats a) i b) de l’article 2.2), les entitats locals corresponents als municipis de més de 30.000 habitants en la demarcació de Barcelona; les entitats locals corresponents als municipis de més de 20.000 habitants en la resta de demarcacions; i els consells comarcals i entitats jurídiques de creació voluntària, constituïdes d'acord amb la normativa de regim local vigent a Catalunya, d'àmbit supramunicipal amb participació majoritària per part d'administracions públiques i competències en polítiques actives d'ocupació, promoció econòmica i desenvolupament local, que abastin un territori de més de 20.000 habitants. També podran ser beneficiaris (per a les actuacions indicades en l'apartat c) de l'article 2.2 d'aquesta ordre) les empreses que hagin estat seleccionades per les entitats locals d'acord amb l'article 22 d'aquesta ordre. En totes les fases de desenvolupament del programa serà necessària la coordinació tècnica i de gestió entre les entitats locals beneficiàries de l'ajut i el SOC. Aquesta coordinació té especial importància en les fases de selecció dels/de les joves participants i d'acompanyament a la inserció. Les oficines de treball del SOC seran les responsables de seleccionar i derivar les persones participants i, posteriorment, hauran de comunicar-ho a les entitats locals beneficiàries en funció del compliment dels requisits previstos en aquesta ordre. Les entitats locals beneficiàries comptaran amb la col•laboració del SOC, en el procés de recerca i selecció de les empreses més adequades per a la contractació de les persones participants en el programa. L'entitat local beneficiària comunicarà a l'oficina de treball corresponent les actuacions realitzades i s'avaluarà, de manera conjunta, la seva incidència en la millora de l'ocupabilitat de cadascuna de les persones joves participants en el programa. Les entitats locals beneficiàries hauran de desenvolupar les actuacions d'orientació professional i d'acompanyament a la inserció del programa Suma't, en coordinació amb el SOC, mitjançant un/a tutor/a, llicenciat/da en psicologia, pedagogia o psicopedagogia, o amb competència acreditable en actuacions similars. L'entitat local beneficiaria haurà de comptar amb els corresponents tutors per a desenvolupar aquestes actuacions amb una ràtio màxima de 50 alumnes per tutor. El programa s'iniciarà a partir de l'endemà de la resolució de l'atorgament de l'ajut i tindrà una durada màxima de 18 mesos. Les entitats locals beneficiàries hauran d'iniciar les actuacions previstes en el termini d'un mes des de la resolució d'atorgament.
> Més informació > Tornar al Sumari

TREBALL: Subvencions per a la realització d'accions per a l'ocupació amb entitats locals, dins del marc del Projecte Impuls, per als anys 2010 i 2011

Havent observat determinades errades al text de la Resolució TRE/2665/2010, de 30 de juliol, tramès al DOGC i publicat al núm. 5688, pàg. 62436, de 9.8.2010, se'n detallen les correccions oportunes.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic