100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 256 - 12/11/2010]
Curs de Policia i Joventut Jornades informatives sobre la gestió dels residus municipals
Introducció a la planificació i gestió dels plans de protecció civil municipals Salut mental i municipi
Barreres 0 Formació de portaveus per a una comunicació eficaç
Programa de comunicació política i campanyes electorals Noves tecnologies i participació ciutadana. Societat civil i eines de comunicació
Certamen de poesia contra la violència de gènere Repensar polítiques urbanes 30 anys després
FORMACIÓ: Es convoca un curs d’alemany a distància FORMACIÓ: Es convoca un curs d’anglès i un altre de francès en la modalitat semipresencial
FORMACIÓ: Es convoquen edicions per als cursos intensius d’anglès i francès per al primer semetre de 2011 HABITATGE: Reestructuració de la Secretaria d'Habitatge, creació de l'Observatori de l'Hàbitat i la Segregació Urbana i aprovació dels Estatuts de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya
PARTICIPACIÓ CIUTADANA: Es modifiquen les subvencions per promoure la participació ciutadana i les destinades a la realització d'accions formatives en participació ciutadana i millora de la qualitat democràtica PROTECCIÓ CIVIL: Personal dels plans d'autoprotecció en l'àmbit de la protecció civil
RELIGIÓ: Centres de culte TRANSPORTS: Transport per cable

Curs de Policia i Joventut

En aquest curs, organitzat per la Federació de Municipis de Catalunya i que tindrà lloc a Mollet del Vallès del 29 de novembre al 3 de desembre, es treballarà des d’una doble perspectiva, d’una banda, s’analitzarà i conceptualitzarà la idea de joventut, i es farà un diagnòstic de la situació actual a Catalunya, i, de l’altra, s’explicaran els diferents àmbits d’actuació en què els cossos policials poden incidir a l’hora de treballar amb la població jove.
> Més informació > Tornar al Sumari

Jornades informatives sobre la gestió dels residus municipals

Jornades organitzades per la Federació de Municipis de Catalunya, juntament amb l'Agència de Residus de Catalunya, l'àrea metropolitana de Barcelona i l'ACM. Tindran lloc el dia 9 de novembre a Barcelona, el 10 de novembre a Tarragona, el 15 de novembre a Amposta, el 16 de novembre a l'FMC, el 17 de novembre a Girona i el 18 de novembre a Lleida.
> Més informació > Tornar al Sumari

Introducció a la planificació i gestió dels plans de protecció civil municipals

Organitzat per l'Àrea de Formació de la Federació de Municipis de Catalunya, aquest curs que tindrà lloc els dies 22, 24 i 26 de novembre, té l’objectiu, entre d’altres, que els participants adquireixen els coneixements, habilitats i actituds necessàries per al desenvolupament de les funcions de nivell bàsic de planificació i gestió dels plans de protecció civil municipal i saber localitzar i interpretar la normativa bàsica reguladora de la planificació i la gestió d’emergències.
> Més informació > Tornar al Sumari

Salut mental i municipi

Seminari per la sensibilització i formació en salut mental, organitzat per la Fundació Congrés Català de Salut Mental, que tindrà lloc del 3 al 17 de desembre de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

Barreres 0

Primeres jornades d'inclusió de persones amb discapacitat als centres esportius públics i privats. En aquestes jornades hi col·labora, entre d'altres entitats, la Federació de Municipis de Catalunya, amb l'objectiu de proporcionar models de bones pàctiques inclusives tant en l'àmbit dels centres esportius públics com dels privats, donant a conèixer recursos que afavoreixen la inclusió de persones amb discapacitats motrius, sensorials i intel•lectuls i oferint un marc de reflexió sobre la inclusió i la normalització social mitjanaçant les activiats físiques proposades. Tindran lloc els dies 26 i 27 de novembre de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

Formació de portaveus per a una comunicació eficaç

Aquest curs, organitzat per l'IDEC, Universitat Pompeu Dabra, s'ocupa dels mitjans i públics professionals i ofereix un extens catàleg de tècniques a partir de l'anàlisi de les capacitats personals de comunicació de cada participant. Tindrà lloc a Barcelona del 16 al 18 de novembre de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

Programa de comunicació política i campanyes electorals

Les organitzacions polítiques i les administracions públiques s'enfronten al repte d'adaptar la seva comunicació a una societat en constant canvi. Gràcies al desenvolupament de les tecnologies, nous canals, llenguatges i codis s'imposen entre els ciutadans. Per això, els actors polítics han d'adaptar la seva forma d'arribar al públic. Aquest curs ofereix una formació pràctica sobre com les organitzacions polítiques han de comunicar en l'actualitat per connectar amb els valors de la majoria de la societat. Té lloc a Barcelona, del 17 de novembre de 2010 al 20 de gener de 2011 i està organitzat conjuntament per la Facultat de Dret d’ESADE i la consultora política MAS CONSULTING.
> Més informació > Tornar al Sumari

Noves tecnologies i participació ciutadana. Societat civil i eines de comunicació

XI Conferència de l'Observatori Internacional de la Democràcia Participativa, amb la col•laboració, entre d'altres, de la Federació de Municipis de Catalunya. Tindrà lloc a Lleida els dies 6, 7 i 8 d’abril de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

Certamen de poesia contra la violència de gènere

Aquest certamen està convocat pel Ministeri d'Igualtat, amb l'objectiu de sensibilitzar i prevenir contra la violència de gènere comptant amb la col·laboració i la implicació de la població jove. El 26 de novembre s'acaba el termini per rebre les obres.
> Més informació > Tornar al Sumari

Repensar polítiques urbanes 30 anys després

Organitzat pel Consorci Universitat Internacional Menéndez Pelayo, el curs pretén mirar endavant per identificar i aprofundir en les polítiques que haurien de protagonitzar l'agenda urbana els propers anys davant el gran canvi econòmic, tecnològic i social que travessem. El curs està pensat per oferir aquestes reflexions a electes locals, tècnics, especialistes i persones interessades en els espais i governs locals. Tindrà lloc a Barcelona els dies 24, 25 i 26 de novembre de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

FORMACIÓ: Es convoca un curs d’alemany a distància

L’INAP convoca un curs d’alemany a distància («on-line»), per a nous i antics alumnes, a impartir durant l’any 2011, les característiques del qual consten en l’annex. Aquesta acció formativa es dirigeix a empleats públics al servei de les administracions públiques amb un nivell intermig o alt d’alemany. Les persones que desitgin participar en aquest curs ho hauran de fer a través de la pàgina web de l’INAP (www.inap.es), entrant en «Formación» i a continuació en «Formación en idiomas» «Alemán».
> Més informació > Tornar al Sumari

FORMACIÓ: Es convoca un curs d’anglès i un altre de francès en la modalitat semipresencial

L’INAP convoca un curs d’anglès i un curs de francès en la modalitat semipresencial, amb dues modalitats cadascun d’ells, segons es triï tutoria telefònia o presencial, les característiques dels quals consten en els annexos I i II, que es desenvoluparan des del 15 de febrer de 2011 fins al 15 de desembre de 2011. Aquests cursos es dirigeixen a empleats públics de les administracions públiques. Les persones que hi desitgin participar ho hauran de fer a través de la pàgina web de l’INAP (www.inap.es), entrant en «Formación» i a continuació en «Formación en idiomas», «Inglés» o «Francés» segons el curs a triar.
> Més informació > Tornar al Sumari

FORMACIÓ: Es convoquen edicions per als cursos intensius d’anglès i francès per al primer semetre de 2011

L’INAP convoquen sis edicions del curs intensiu d’anglès i dues edicions del curs intensiu de francès que es desenvoluparan al Centre d’estudis de l’INAP a Alcalà d’Henares (Madrid), les característiques dels quals es detallen en aquesta convocatòria. Podran sol•licitar l’assistència a les edicions dels cursos intensius d’anglès i/o francès els empleats públics al servei de les administracions públiques que tinguin un coneixement intermig-alt de la llengua anglesa o francesa i necessitin aquests idiomes per al desenvolupament del seu lloc de treball. Les persones que desitgin participar en alguna de les edicions dels cursos ho hauran de fer a través de la pàgina web de l’INAP (http://www.inap.es) entrar en «Formación» i a continuació en «Formación en idiomas», «Inglés» o «Francés».
> Més informació > Tornar al Sumari

HABITATGE: Reestructuració de la Secretaria d'Habitatge, creació de l'Observatori de l'Hàbitat i la Segregació Urbana i aprovació dels Estatuts de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya

El decret que ara s'aprova es divideix en dos capítols, el primer, de reestructuració de la Secretaria d'Habitatge i regulació de l'Observatori de l'Hàbitat i la Segregació Urbana, i el segon, d'aprovació dels Estatuts de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya, que s'incorporen a l'annex que, alhora, es divideix en dues seccions: la primera, relativa a l'estructura orgànica de l'agència, i la segona, relativa al seu funcionament. La creació de l'Agència de l’Habitatge de Catalunya representa una profunda reordenació de l'actual estructura administrativa vinculada a la gestió de les polítiques d'habitatge, que passa a assentar-se sobre dos pilars essencials: la Secretaria d'Habitatge, com a primer i immediat responsable públic d'aquestes polítiques, i l'Agència, com a instrument eficient d'execució, dependent de la Secretaria d'Habitatge. Aquest nou plantejament organitzatiu, i també l'assumpció de les noves responsabilitats establertes a la Llei del dret a l'habitatge, obliga a la redistribució de les competències assignades a la Secretaria d'Habitatge pel Decret 53/2007, de 6 de març, d'estructuració de la Secretaria d'Habitatge del Departament de Medi Ambient i Habitatge, la qual cosa es realitza mitjançant aquest decret. La nova organització implica també la desaparició de l'actual empresa Administració, Promoció i Gestió, SA (Adigsa), que passa a integrar-se a l'Agència. D'altra banda, la Llei 13/2009, de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, en la disposició final primera, estableix que el Govern ha d'aprovar els Estatuts de l'Agència, els quals, entre altres continguts, han de regular les seves funcions i han d'establir-ne l'estructura, el règim d'organització, el funcionament i les competències dels òrgans centrals i territorials. Així mateix, la disposició addicional setena de la Llei 18/2007, de 28 de desembre, del dret a l’habitatge determina la necessitat de creació de l'Observatori de l'Hàbitat i la Segregació Urbana, dependent del departament competent en matèria d'habitatge, amb la finalitat de conèixer la situació en termes quantitatius i qualitatius de l'habitatge en general i de l'habitatge amb protecció oficial en particular, la distribució territorial i la inserció en els respectius teixits urbans, i també per mesurar, d'acord amb els indicadors que s'estableixin reglamentàriament, la segregació urbana existent. Les funcions previstes de l'Observatori aconsellen la seva constitució com a òrgan col•legiat, dependent de la Secretaria d'Habitatge, cosa que permet integrar en l'Observatori representants de l'Associació Catalana d'Universitats Públiques i altres organismes públics o privats que es consideri oportú per convertir-lo en un centre altament especialitzat i amb una elevada qualitat científica que cobreixi els àmbits immobiliari, de la construcció i qualitat de l'edificació, de l'exclusió social i de polítiques públiques d'habitatge.
> Més informació > Tornar al Sumari

PARTICIPACIÓ CIUTADANA: Es modifiquen les subvencions per promoure la participació ciutadana i les destinades a la realització d'accions formatives en participació ciutadana i millora de la qualitat democràtica

Es modifica la base 11.6 de l'Ordre IRP/5/2009, de 13 de gener, per la qual s'aproven les bases generals que han de regir les subvencions per promoure la participació ciutadana, de manera que el termini màxim per presentar la documentació justificativa a la Direcció General de Participació Ciutadana es fixa per al dia 15 de gener de l'any següent al de la finalització del període d'execució de l'activitat subvencionada. Es modifica també la base 2.2 de l'Ordre IRP/5/2009, de 13 de gener, per la qual s'aproven les bases generals que han de regir les subvencions per promoure la participació ciutadana, per establir que aquest tipus de subvencions són biennals i, per tant, les activitats que en siguin l'objecte s'han de realitzar entre el mes de gener de l'any de la convocatòria i el mes de desembre de l'any següent. Finalment, es modifica l'últim paràgraf de la base 12 de l'Ordre IRP/117/2010, de 24 de febrer, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions destinades a la realització d'accions formatives en participació ciutadana i millora de la qualitat democràtica, i se n'obre la convocatòria pública per a l'any 2010, de manera que les justificacions de les activitats realitzades es presentaran a la Direcció General de Participació Ciutadana en el termini màxim d'un mes després de la finalització de l'activitat formativa, i la data límit serà el 15 de gener de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

PROTECCIÓ CIVIL: Personal dels plans d'autoprotecció en l'àmbit de la protecció civil

El Decret 82/2010, de 29 de juny, pel qual s'aprova el catàleg d'activitats i centres obligats a adoptar mesures d'autoprotecció, desenvolupa els preceptes relatius a l'autoprotecció recollits a la Llei 4/1997, de 20 de maig, de protecció civil de Catalunya. Aquest decret té per objecte regular les actuacions destinades a assegurar l'aplicació de mesures d'autoprotecció en les empreses i, en general, les entitats i els organismes que fan activitats que poden generar situacions de greu risc col•lectiu, de catàstrofe o de calamitat pública, i també els centres i les instal•lacions i les seves dependències, públics i privats, que poden resultar afectats de manera especialment greu. L’esmentat decret, en el seu article 4, preveu que una de les obligacions generals de les persones titulars de les activitats i centres inclosos dins l'àmbit de la seva aplicació és la d'elaborar el pla d'autoprotecció corresponent a l'activitat. El pla d'autoprotecció ha de ser elaborat i signat per personal tècnic competent per dictaminar sobre aquells aspectes relacionats amb l'autoprotecció davant els riscos a què estigui subjecta l'activitat. L'article 17 del Decret 82/2010, de 29 de juny, estableix diferents alternatives per acreditar el personal tècnic competent per elaborar plans d'autoprotecció i, específicament, l'apartat 7 preveu que el procediment administratiu per a l'acreditació de personal tècnic competent es desplegarà mitjançant una ordre de la persona titular del departament competent en matèria de protecció civil. Aquesta ordre, doncs, regula el procediment d'acreditació del personal tècnic competent per a l'elaboració dels plans d'autoprotecció als que fa referència el Decret 82/2010, de 29 de juny, pel qual s'aprova el catàleg d'activitats i centres obligats a adoptar mesures d'autoprotecció i es fixa el contingut d'aquestes mesures. La Comissió de Protecció Civil de Catalunya i les comissions de protecció civil locals hauran de verificar que els plans d'autoprotecció han estat elaborats per personal tècnic degudament acreditat de conformitat amb aquesta ordre.
> Més informació > Tornar al Sumari

RELIGIÓ: Centres de culte

Es corregeixen determinades errades que afecten la disposició addicional primera i l’annex del reglament.
> Més informació > Tornar al Sumari

TRANSPORTS: Transport per cable

Aquest decret té per objecte el desplegament reglamentari de la Llei 12/2002, de 14 de juny, de transport per cable, en relació amb la construcció, la posada en servei i l'explotació de les instal·lacions de transport de persones per cable que discorren íntegrament pel territori de Catalunya. El decret regula de manera específica les instal·lacions de transport públic per cable considerades de servei públic i les que no tenen aquesta consideració, i alhora estableix un seguit de normes que s'apliquen de forma indistinta a ambdues categories. El decret regula també l’explotació de les instal·lacions i estableix la necessitat d’aprovar d’un reglament d’explotació específic per a cada instal·lació. Inclou també una sèrie de preceptes dedicats a les persones usuàries, la forma d’accedir a les instal·lacions, la forma com han de ser informats sobre els seus drets i les normes d’ús, i la regulació de les normes sobre la seguretat tant de les instal·lacions com de les persones usuàries.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic