100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 258 - 26/11/2010]
La Llei 26/2010 de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya i la seva afectació al món local Curs de Policia i Joventut
Salut mental i municipi Noves tecnologies i participació ciutadana. Societat civil i eines de comunicació
Les dones com a facilitadores en la resolució de conflictes COMERÇ: Calendari d'obertura dels establiments comercials corresponent als diumenges i dies festius de l'any 2011
CULTURA: Canvis en les subvencions en els àmbits de la cultura i els mitjans de comunicació per ampliar el termini de presentació dels justificants CULTURA: Sistema públic d'equipaments escènics i musicals de Catalunya
ECONOMIA: Compensacions econòmiques a favor dels ajuntaments perquè abonin retribucions a determinats càrrecs electes locals, per a l'exercici 2011 ESPORTS: Modificació en la creació de la Comissió assessora del Pla director d'instal·lacions i equipaments esportius de Catalunya (PIEC)
FONS EUROPEUS: Bases per a la selecció d’operacions susceptibles de cofinançament pel Feder 2007-2013 i convocatòria per al període 2007-2011, eix 1, Economia del coneixement i innovació i desenvolupament empresarial HABITATGE: Inspecció tècnica dels edificis d'habitatges
HISENDA: Presentació telemàtica dels qüestionaris dels pressupostos i de les liquidacions dels pressupostos i Inventari públic de control del compliment de les obligacions de tramesa de la documentació economicofinancera IMMIGRACIÓ: Canvis en els programes innovadors en favor de la integració d’immigrants, cofinançats pel Fons europeu per a la integració de nacionals de tercers països
MEDI AMBIENT: Pla de gestió del districte de conca fluvial de Catalunya MEDI AMBIENT: Consell rector del Centre de la propietat forestal
OCUPACIÓ: Ordenació de la formació professional per a l'ocupació a Catalunya PROTECCIÓ CIVIL: Planificació de protecció civil davant el risc radiològic
SERVEIS PERSONALS: Equipaments cívics de Catalunya TERRITORI: Comissió mixta Administració de la Generalitat de Catalunya-Àrea Metropolitana de Barcelona
TRÀNSIT: Tauler edictal de sancions de trànsit TURISME: Establiments d'allotjament turístic

La Llei 26/2010 de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya i la seva afectació al món local

En aquesta jornada organitzada per la Federació de Municipis de Catalunya i que tindrà lloc el dia 16 de desembre a Barcelona, analitzarem les novetats principals que introdueix aquesta llei quant a les administracions locals i reflexionarem sobre els seus punts més controvertits. En aquest sentit, la jornada abordarà quins són els objectius que pretén assolir la norma.
> Més informació > Tornar al Sumari

Curs de Policia i Joventut

En aquest curs, organitzat per la Federació de Municipis de Catalunya i que tindrà lloc a Mollet del Vallès del 29 de novembre al 3 de desembre, es treballarà des d’una doble perspectiva, d’una banda, s’analitzarà i conceptualitzarà la idea de joventut, i es farà un diagnòstic de la situació actual a Catalunya, i, de l’altra, s’explicaran els diferents àmbits d’actuació en què els cossos policials poden incidir a l’hora de treballar amb la població jove.
> Més informació > Tornar al Sumari

Salut mental i municipi

Seminari per la sensibilització i formació en salut mental, organitzat per la Fundació Congrés Català de Salut Mental, que tindrà lloc del 3 al 17 de desembre de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

Noves tecnologies i participació ciutadana. Societat civil i eines de comunicació

XI Conferència de l'Observatori Internacional de la Democràcia Participativa, amb la col·laboració, entre d'altres, de la Federació de Municipis de Catalunya. Tindrà lloc a Lleida els dies 6, 7 i 8 d’abril de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

Les dones com a facilitadores en la resolució de conflictes

El proper dijous dia 2 de desembre de 2010, a les 17.30 hores, al Wikilounge (Rambla de Catalunya, 6. Barcelona), el Campus per la Pau de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) organitza el taller pràctic “Les dones com a facilitadores en la resolució de conflictes”, una activitat inclosa dins del Cicle Temàtic de Conflictologia i Mediació. Dones d’orígens culturals molt diversos explicaran com resolen i faciliten la resolució de conflictes familiars i socials en funció de la seva cultura. Mitjançant la intervenció d'una mediadora, es plantejaran temes com l'autonomia per a prendre decisions; l'accés als estudis; l'edat de matrimoni; la sexualitat; el rol de la dona dins la família i la comunitat, i la lluita pels drets humans.
> Més informació > Tornar al Sumari

COMERÇ: Calendari d'obertura dels establiments comercials corresponent als diumenges i dies festius de l'any 2011

Aquesta ordre estableix els vuit diumenges i dies festius que els establiments comercials de Catalunya poden romandre oberts al públic durant l'any 2011, d'acord amb la Llei 8/2004, d'horaris comercials, que seran els següents: 2 i 9 de gener; 3 de juliol; 12 d'octubre; 6, 8, 11 i 18 de desembre. Els ajuntaments poden substituir fins a dues dates d’aquest calendari, per qualsevol diumenge o dia festiu, de caràcter general o local, llevat de les dates detallades a l'article 2.3 de la Llei 8/2004, de 23 de desembre, d'horaris comercials. Els ajuntaments poden efectuar aquest canvi sempre que presentin, abans del dia 28 de febrer de 2011, una comunicació a la Direcció General de Comerç, en la qual detallin quins dies són els substituïts i per quins els substitueixen. Els establiments comercials situats en els termes municipals dels ajuntaments que no hagin presentat cap comunicació a la Direcció General de Comerç d'acord amb el que s'indica a l'article 3, no podran aplicar altre calendari que el general que estableix l'article 1 d'aquesta ordre.
> Més informació > Tornar al Sumari

CULTURA: Canvis en les subvencions en els àmbits de la cultura i els mitjans de comunicació per ampliar el termini de presentació dels justificants

Mitjançant aquesta ordre s’amplien els terminis de justificació de les subvencions fins al 15 de gener de 2011 respecte a les bases de subvencions aprovades per determinades ordres que consten en l'annex, per a les convocatòries de l'exercici pressupostari 2010, pel que fa als terminis que finalitzen el 2010. Les ordres que es modifiquen i que tindrien com a destinataris ens locals serien: Ordre CMC/89/2009, de 12 de febrer, per la qual s'aproven les bases que han de regir la concessió de subvencions a ens locals que programin activitats culturals relacionades amb la cultura popular i tradicional; Ordre CMC/155/2008, de 3 d'abril, per la qual s'aproven les bases que han de regir la concessió de subvencions a ens locals per a projectes de col•laboració intermunicipal per a la programació d'activitats culturals de caràcter professional en l'àmbit de les arts escèniques, la música i les arts visuals; Ordre CMC/156/2008, de 3 d'abril, per la qual s'aproven les bases que han de regir la concessió de subvencions a ajuntaments i ens públics vinculats o dependents, per a les programacions culturals que incloguin activitats de caràcter professional en l'àmbit de la música, les arts escèniques i/o les arts visuals que es duguin a terme a municipis de Catalunya de menys de 8.000 habitants; Ordre CMC/159/2008, de 7 d'abril, per la qual s'aproven les bases que han de regir la concessió de subvencions a ajuntaments de Catalunya i ens públics que en depenen, per a la programació estable d'activitats culturals de caràcter professional en l'àmbit de les arts visuals contemporànies; Ordre CMC/160/2008, de 7 d'abril, per la qual s'aproven les bases que han de regir la concessió de subvencions a ajuntaments de Catalunya i ens públics que en depenen, per a la programació estable d'activitats culturals de caràcter professional en l'àmbit de les arts escèniques i la música; Ordre CMC/282/2009, de 27 de maig, per la qual s'aproven les bases que han de regir la concessió de subvencions per realitzar projectes municipals de dinamització cultural en els àmbits de l'increment o captació de públics i de la formació i sensibilització de les activitats de circ, i que no formin part de la seva programació estable; Ordre CMC/283/2009, de 27 de maig, per la qual s'aproven les bases que han de regir la concessió de subvencions a consells comarcals, ajuntaments de Catalunya i ens que en depenen, per a la programació estable d'accions de promoció de la lectura a les biblioteques públiques de Catalunya; Ordre CMC/129/2009, de 10 de març, per la qual s'aproven les bases que han de regir la concessió de subvencions a entitats locals i universitats públiques de Catalunya que siguin titulars d'arxius per al disseny i la implantació d'un sistema de gestió documental; i Ordre CMC/137/2009, de 10 de març, per la qual s'aproven les bases que han de regir la concessió de subvencions als arxius de Catalunya.
> Més informació > Tornar al Sumari

CULTURA: Sistema públic d'equipaments escènics i musicals de Catalunya

L'objecte d'aquesta ordre és regular els paràmetres mínims que han de complir determinats equipaments escènics i musicals del Sistema públic d'equipaments escènics i musicals de Catalunya així com el Programa Cultura en Gira i altres mecanismes de suport als equipaments del sistema. Es fixen els paràmetres d'activitat, de gestió i funcionals mínims, que consten en l'annex, que han de complir els equipaments del sistema següents: equipaments escènics i musicals locals multifuncionals, equipaments escènics i musicals bàsics, i altres espais escènics i musicals.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Compensacions econòmiques a favor dels ajuntaments perquè abonin retribucions a determinats càrrecs electes locals, per a l'exercici 2011

S’obre la convocatòria per atorgar compensacions econòmiques a favor dels ajuntaments de Catalunya amb una població de dret de fins a 2.000 habitants (de conformitat amb les xifres oficials publicades per l'Institut d'Estadística de Catalunya referides a l'any 2009) perquè abonin retribucions a determinats càrrecs electes locals per a l'exercici de 2011. Les bases de la convocatòria són les que s'estableixen en el Decret 69/2008, d'1 d'abril, de regulació d'un sistema de compensacions econòmiques a favor dels ajuntaments perquè abonin retribucions a determinats càrrecs electes locals. Són destinataris els ajuntaments de Catalunya amb una població de dret de fins a 2.000 habitants. Les compensacions econòmiques, que tenen caràcter reglat, s'abonaran amb caràcter de bestreta, mitjançant un únic pagament per un import màxim de 5.500.000 euros. L'import de la despesa resta condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient del pressupost per a l'exercici 2011. L'import de la compensació per als tres trams de població que determina el Decret 69/2008, d'1 d'abril, i per a la totalitat de l'anualitat és el següent: Import màxim anual (corresponent a 12 mesos de dedicació completa): fins a 100 habitants: 10.339,44 euros; de 101 a 500 habitants: 12.398,76 euros; i de 501 a 2.000 habitants: 17.505,72 euros. L'import mensual màxim de la compensació, per als tres tram de població, és el següent: Import màxim mensual (corresponent a 1 mes de dedicació completa): fins a 100 habitants: 861,62 euros; de 101 a 500 habitants: 1.033,23 euros; i de 501 a 2.000 habitants: 1.458,81 euros. El formulari de sol·licitud i la informació per trametre les sol·licituds per via telemàtica estaran disponibles a la plataforma EACAT (http://www.eacat.cat). Les sol·licituds, aprovades per l'òrgan competent i formalitzades pel/per la secretari/ària o pel/per la secretari/ària-interventor/a de l'ens local, s'hauran de presentar a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució al DOGC i fins al 22 de desembre de 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

ESPORTS: Modificació en la creació de la Comissió assessora del Pla director d'instal·lacions i equipaments esportius de Catalunya (PIEC)

Mitjançant aquesta ordre es modifica l'article 10.1 de l'Ordre PRE/79/2005, de 23 de febrer, de creació de la Comissió assessora del Pla director d'instal·lacions i equipaments esportius de Catalunya (PIEC), per establir que la presidència del grup expert correspondrà a qui exerceix la Subdirecció General d'Activitats Esportives i Infraestructures del Consell català de l'esport i la Secretaria a la persona titular de la Direcció del PIEC. Es modifica també l’article 12.1 de l'Ordre PRE/79/2005, de 23 de febrer, de creació de la Comissió assessora del Pla director d'instal·lacions i equipaments esportius de Catalunya (PIEC), per establir que la Secretaria de la Comissió assessora del PIEC correspondrà a qui exerceix la Subdirecció General d'Activitats Esportives i Infraestructures del ConsellcCatalà de l'esport.
> Més informació > Tornar al Sumari

FONS EUROPEUS: Bases per a la selecció d’operacions susceptibles de cofinançament pel Feder 2007-2013 i convocatòria per al període 2007-2011, eix 1, Economia del coneixement i innovació i desenvolupament empresarial

Aquestes bases tenen com a objecte establir els requisits i el procediment per a la selecció de les operacions de municipis susceptibles de cofinançament del Feder (Programa operatiu de Catalunya 2007-2013 objectiu de competitivitat regional i ocupació), que consten a la base 5 d'aquesta ordre. Poden ser ens beneficiaris d'aquesta convocatòria els municipis de Catalunya que no hagin estat beneficiaris en algun dels eixos del tram local del Feder, dins del programa operatiu FEDER Catalunya 2007-2013. L'import global destinat a aquesta convocatòria és d'1.745.779,00 euros. La taxa de cofinançament dels ajuts Feder és del 50% de la despesa subvencionable determinada i incorporada al Programa operatiu del Feder de Catalunya de 2007-2013. Els projectes presentats han de tenir una despesa subvencionable mínima de 200.000,00 euros i màxima de 2.000.000,00 d'euros. Les sol·licituds s'han de presentar en el te·mini de 15 dies a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta ordre al DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari

HABITATGE: Inspecció tècnica dels edificis d'habitatges

Aquest decret té per objecte regular les inspeccions tècniques que cal dur a terme per garantir els nivells de qualitat exigibles als edificis d'habitatges, i aprovar el Programa d'inspeccions tècniques obligatòries de la Generalitat que conté l'annex 3. Segons aquest annex hauran de passar aquesta inspecció els habitatges amb l’antiguitat següent: anteriors a 1930, fins al 31 de desembre de 2012; entre 1931 i 1950, fins al 31 de desembre de 2013; entre 1951 i 1960, fins al 31 de desembre de 2014; entre 1961 i 1970, fins al 31 de desembre de 2015; i a partir de 1971, fins al 31 de desembre de l’any en què l’edifici assoleixi els 45 anys d’antiguitat.
> Més informació > Tornar al Sumari

HISENDA: Presentació telemàtica dels qüestionaris dels pressupostos i de les liquidacions dels pressupostos i Inventari públic de control del compliment de les obligacions de tramesa de la documentació economicofinancera

Aquesta ordre regula la presentació telemàtica dels qüestionaris dels pressupostos i de les liquidacions dels pressupostos, així com altra informació economicofinancera dels ens locals de Catalunya, dels ens dependents i d'altres entitats públiques, que hagin de remetre al Departament de Governació i Administracions Públiques en compliment del que estableixen els articles 169.4 i 193.5 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals. Concretament es regula el procediment que caldrà seguir per a la presentació telemàtica d’aquells documents. Queden subjectes a aquesta ordre els ens locals de Catalunya, els seus organismes autònoms, els ens públics empresarials que en depenen, les societats mercantils el capital de les quals els pertany íntegrament, i els consorcis que tinguin caràcter local. D’altra banda, aquesta ordre també té per objecte crear l'Inventari públic de control del compliment de les obligacions de tramesa de la seva documentació economicofinancera al Departament de Governació i Administracions Públiques i a la Sindicatura de Comptes en compliment del que disposa l'apartat 4 de la disposició addicional sisena de la Llei 26/2009, de 23 de desembre, de mesures fiscals, financeres i administratives de la Generalitat de Catalunya.
> Més informació > Tornar al Sumari

IMMIGRACIÓ: Canvis en els programes innovadors en favor de la integració d’immigrants, cofinançats pel Fons europeu per a la integració de nacionals de tercers països

Es modifica la resolució de 16 de setembre de 2010 per establir que la quantia màxima de les subvencions a atorgar mitjançant aquesta convocatòria ascendeix a 5.000.000 euros.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Pla de gestió del districte de conca fluvial de Catalunya

S'aprova el Pla de gestió del districte de conca fluvial de Catalunya les determinacions normatives del qual figuren a l'annex 1 d'aquest decret. El contingut íntegre del Pla de gestió del districte de conca fluvial de Catalunya, conformat pels documents que es detallen a l'annex 2, es pot consultar a la pàgina web del Departament de Medi Ambient i Habitatge.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Consell rector del Centre de la propietat forestal

Es publica l'aprovació dels plans tècnics de gestió i millora forestal (PTGMF) i dels plans simples de gestió forestal (PSGF) que es detallen respectivament en els annexos 1 i 2 d'aquesta resolució juntament amb els condicionants d'execució que s'hagin determinat en cada cas.
> Més informació > Tornar al Sumari

OCUPACIÓ: Ordenació de la formació professional per a l'ocupació a Catalunya

Aquest decret té com a objecte la regulació de la formació professional per a l'ocupació a Catalunya i l'establiment de les seves modalitats i iniciatives de formació, així com el seu règim de funcionament i finançament i la seva estructura organitzativa i de participació. El SOC ha de desenvolupar un sistema d'informació i orientació professional que asseguri l'assessorament de la població activa, informant i assessorant sobre l'oferta de formació per a l'ocupació, oferint una atenció individualitzada a través dels Itineraris personalitzats d'inserció amb l'objectiu de millorar l'ocupabilitat de les persones treballadores, la seva inserció i reinserció laboral, el desenvolupament de l'esperit emprenedor i el suport a iniciatives empresarials, de l'economia social i d'autoocupació, així com el foment de la mobilitat laboral en el mercat de treball, assegurant els criteris d'igualtat d'oportunitats i de no-discriminació. El SOC ha d'establir els procediments adients i les eines que facilitin les tasques d'informació i orientació professional, així com els mecanismes de coordinació amb les institucions i entitats especialitzades en la formació i que realitzen tasques d'informació i orientació en relació amb la formació professional per a l'ocupació, com ara els agents econòmics i socials, les entitats locals i les entitats representatives de l'economia social.
> Més informació > Tornar al Sumari

PROTECCIÓ CIVIL: Planificació de protecció civil davant el risc radiològic

Aquest reial decret aprova la Directriu bàsica de planificació de protecció civil davant el risc radiològic. Les administracions públiques competents elaboraran els corresponents plans de protecció civil davant el risc radiològic d’acord amb allò establert en aquesta directriu. Aquesta norma conté els criteris mínims que hauran de seguir les administracions públiques i també els titulars d’instal·lacions nuclears i radioactives regulades en la legislació aplicable. Entre aquells criteris figuren també algunes determinacions que hauran de tenir en compte els plans municipals.
> Més informació > Tornar al Sumari

SERVEIS PERSONALS: Equipaments cívics de Catalunya

L'objecte d'aquest decret és, per una banda, la creació de la Xarxa d'equipaments cívics de Catalunya (Xecat), configurada com un espai obert a totes les entitats, públiques i privades, que tenen com a eix de la seva acció la dinamització sociocultural, l'acció comunitària i la promoció del civisme; per una altra, la creació del Consell d'Equipaments Cívics de Catalunya. Pel que fa a la Xarxa d’equipaments cívics, podran formar-ne part els equipaments cívics, entesos com a equipaments oberts a tothom amb unes característiques estructurals i funcionals definides per a la dinamització sociocultural i l'acció comunitària, la promoció de l'associacionisme i la participació ciutadana en general. Els equipaments cívics que s'adhereixen a la Xecat poden ser: d'iniciativa social, com ara els ateneus, cercles, casals i patronats culturals; d'iniciativa privada, els centres municipals, com ara centres cívics, casals de barri, casals de la gent gran, i els equipaments cívics de la Generalitat de Catalunya. La XECAT tindrà, bàsicament, les atribucions següents: facilitar, gestionar i coordinar recursos dels diferents equipaments adherits i millorar la qualitat dels serveis que es presten des dels equipaments adherits. Pel que fa al Consell d’equipaments cívics de Catalunya es configura com a òrgan consultiu i d’assessorament del Govern de la Generalitat en matèria d’equipaments cívics. El Consell tindrà les funcions següents: identificar la necessitat de nous equipaments o de solapaments entre equipaments en un mateix àmbit d’influència; establir estàndards de qualitat; i donar suport a les entitats gestores d’equipaments cívics per tal que millorin la seva gestió.
> Més informació > Tornar al Sumari

TERRITORI: Comissió mixta Administració de la Generalitat de Catalunya-Àrea Metropolitana de Barcelona

La Llei 31/2010, de 3 d'agost, de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), crea l'AMB com a ens local supramunicipal de caràcter territorial integrat pels municipis de la conurbació de Barcelona inclosos en el seu àmbit, entre els quals hi ha vinculacions econòmiques i socials que fan necessària la planificació de polítiques públiques i la implantació de serveis d'una manera conjunta. La disposició addicional setena d’aquesta llei preveu que en el termini de tres mesos de la seva entrada en vigor, es constituirà una Comissió mixta amb l'Administració de la Generalitat de Catalunya per tal d'establir els mecanismes d'execució de la llei que puguin afectar l'activitat que desenvolupa la Generalitat. Mitjançant aquest decret es crea la Comissió mixta entre l'Administració de la Generalitat i els representants de l'AMB, que té per objecte proposar l'establiment de mecanismes de cooperació i col•laboració per a l'execució de la Llei 31/2010, de 3 d'agost. La Comissió mixta s'adscriu al departament competent en matèria d'Administració local i estarà constituïda per set persones membres en representació de l'Administració de la Generalitat i set persones membres en representació de l'AMB. Són funcions de la Comissió mixta: avaluar les competències i els serveis de l'Administració de la Generalitat que es veuen afectats per la creació de l'AMB, avaluar les actuacions que s'han de realitzar per una millor i més eficient prestació de serveis en l'àmbit territorial de l'AMB, avaluar mecanismes d'execució de la Llei 31/2010, de 3 d'agost, per a una millor prestació i desenvolupament dels serveis i les competències metropolitanes en l'àmbit territorial de l'AMB, i elaborar propostes de disposicions, convenis, acords de cooperació i instruments similars en relació amb les funcions abans esmentades.
> Més informació > Tornar al Sumari

TRÀNSIT: Tauler edictal de sancions de trànsit

La Llei 11/2007, de 22 de juny, d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, ha consagrat la relació amb les administracions públiques per mitjans electrònics com un dret dels ciutadans i com una obligació correlativa per a aquestes administracions. L’article 12 d’aquesta llei estableix que la publicació d’actes i comunicacions que, per disposició legal o reglamentària, hagin de publicar-se en tauler d’anuncis o d’edictes, podrà ésser substituïda o complementada a través de la publicació en la seu electrònica de l’organisme corresponent. En aquest context, la Llei 18/2009, de 23 de novembre, que modifica el text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat vial, en matèria sancionadora, crea el Tauler edictal de sancions de trànsit, en format digital, el qual es constitueix en un tauler d’anuncis o d’edictes, en els termes que estableix l’article 12 de la Llei 11/2007, de 22 de juny. La notificació a través del Tauler edictal de sancions de trànsit serà única, de manera que totes les notificacions dels procediments sancionadors en matèria de trànsit, en cas que no hagin pogut ésser notificades a l’interessat en el seu domicili o en la seva adreça electrònica vial, hauran de publicar-se en aquest tauler i substituirà a la notificació mitjançant edictes que actualment es porta a terme per mitjà d’anuncis en el tauler d’edictes de l’Ajuntament, al BOE, al Butlletí de la comunitat autònoma o de la província. Aquesta ordre, doncs, té per objecte regular aquest Tauler edictal de sancions de trànsit com a mitjà oficial de publicació quan es tracti de sancions que imposin els caps provincials i locals de trànsit, els òrgans corresponents de les comunitats autònomes amb competències executives en matèria de trànsit i els alcaldes. El Tauler edictal de sancions de trànsit serà de format digital i s’ajustarà a les especificacions que es regulen en aquesta ordre. Es publicarà a la seu electrònica de l’organisme autònom Prefectura Central de Trànsit essent accessible en aquesta seu les 24 hores, tots els dies de l’any. Els ciutadans podran accedir-hi lliurement i gratuïtament, sense necessitat d’utilitzar cap mecanisme d’identificació i autentificació. L’ordre inclou una disposició transitòria d’aplicació per a les administracions locals segons la qual la implantació efectiva de la publicació en el Tauler edictal de sancions de trànsit de les notificacions que no s’hagin pogut practicar en l’adreça electrònica vial o en el domicili de l’interessat, es podrà realitzar de forma progressiva en funció de la disponibilitat dels mitjans tècnics necessaris per això. En qualsevol cas, les administracions locals estaran obligades a efectuar la publicació en el Tauler edictal de sancions de trànsit de les notificacions dels procediments sancionadors a partir del 25 de maig de 2012.
> Més informació > Tornar al Sumari

TURISME: Establiments d'allotjament turístic

Aquest decret té com a objecte la regulació dels establiments d’allotjament turístic. Es divideix en dos títols. El títol primer regula l’objecte, classificació, requisits per a l’inici de l’activitat, inspeccions i condicions de contractació. Així, es defineixen els establiments d’allotjament turístic com els locals i les instal·lacions oberts al públic on, de manera habitual i amb caràcter professional, les persones titulars ofereixen a llurs persones usuàries, mitjançant preu, allotjament temporal en les unitats d'allotjament, així com d'altres serveis turístics d'acord amb les condicions establertes en aquesta norma. Queden exclosos d'aquest decret aquells establiments i instal·lacions residencials regulats per normativa sectorial pròpia, com ara instal·lacions juvenils, residències per a gent gran, residències per a estudiants, així com establiments en els quals s'exerceixen activitats de naturalesa sexual o anàlegs. Per tal d'iniciar l’activitat, els establiments d'allotjament turístic han d'estar habilitats, de conformitat amb el que determina la normativa local i la legislació de control ambiental d'activitats. En el tràmit corresponent per obtenir l'habilitació de l'inici de l'activitat de l'establiment cal presentar, davant l'ajuntament o organisme competent, o de l'Oficina de Gestió Empresarial (OGE), quan actuï com a finestreta única, una declaració responsable de la persona titular conforme disposa de la documentació preceptiva que l'acredita com a tal i com a persona propietària de l'immoble, arrendatària o qualsevol altre títol que acrediti la seva disponibilitat per a ser destinat a allotjament turístic; i conforme compleix els requisits exigits per la normativa turística. L'OGE és l'òrgan competent per a la inscripció d'ofici de l'establiment al Registre de Turisme de Catalunya. L'ajuntament o organisme competent per habilitar l'inici de l'activitat de l'establiment d'allotjament turístic ha de comunicar a l'OGE les altes i baixes d'activitat, per tal que aquest òrgan els inscrigui a l'RTC, d'acord amb el seu grup, modalitat, categoria i, si escau, especialitat. L'OGE comunica la inscripció a la persona interessada i a l'ajuntament corresponent. De conformitat amb l'article 85.5 del Text refós de la Llei d'urbanisme, aprovat pel Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost , i l'article 12 de la Llei 13/2002, de 21 de juny, de turisme de Catalunya, en el supòsit de formulació i tramitació d'instruments de planejament urbanístic que prevegin la nova implantació o ampliació d'establiments d'allotjament turístic, els ajuntaments han de sol•licitar l'emissió d'informe, amb caràcter preceptiu, a la direcció general competent en matèria de turisme. Transcorregut el termini d'un mes sense que s'hagi donat resposta s'entén que l'informe és favorable a la proposta. D'acord amb allò previst en els articles 77 a 83 de la Llei 13/2002, de 21 de juny, de turisme de Catalunya, l'administració turística de la Generalitat de Catalunya vetlla pel compliment de la normativa de les empreses, establiments i activitats definides com a turístiques i regulades com a tals, així com per assegurar la protecció dels drets de les persones usuàries de serveis turístics i el desenvolupament de l'activitat turística en un marc de competència lleial. L'administració turística de la Generalitat ha de cooperar i col•laborar en matèria d'inspecció i control dels establiments d'allotjament turístic amb les administracions locals i, si escau, amb l'organisme de l'Administració de la Generalitat competent en matèria de consum. En el supòsit que un establiment d'allotjament turístic desenvolupi una activitat d'allotjament turístic sense disposar de la preceptiva habilitació administrativa, l'administració turística de la Generalitat de Catalunya pot acordar la suspensió o cessament de l'activitat. La suspensió o cessament de l'activitat turística requereix la incoació per la direcció general competent en matèria de turisme del corresponent expedient de restitució de la legalitat infringida i pot ésser impulsat amb independència de les sancions administratives que puguin correspondre. El Títol segon del decret conté les disposicions específiques per a les diferents modalitats d’establiments d’allotjament turístic i així, es distingeix entre establiments hotelers, apartaments turístics, establiments de càmping i establiments de turisme rural, tot regulant les diferents categories possibles dintre d’aquestes modalitats i els requisits i condicions que han de respectar.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic