100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 262 - 24/12/2010]
Crisi i gestió de persones en les entitats locals catalanes: problemes actuals i escenaris de futur Noves tecnologies i participació ciutadana. Societat civil i eines de comunicació
FESTES: Correcció del calendari de dies inhàbils FONS EUROPEUS: Canvis en les bases del Feder període 2007-2013 i convocatòria de presentació de sol·licituds per al quadrienni 2007-2010, eix 1, demarcació de Tarragona
FONS EUROPEUS: Canvis en les bases del Feder període 2007-2013 i convocatòria de sol·licituds per al quadrienni 2007-2010, eix 1, per a la demarcació de Lleida FONS EUROPEUS: Canvis en les bases del Feder i convocatòria de sol·licituds per al període 2007-2013, Eix 1 Economia del coneixement i innovació i desenvolupament empresarial
HABITATGE: Canvis en el Pla estatal d’habitatge i rehabilitació 2009-2012 HISENDA: Pressupostos generals de l’Estat per a l’any 2011
OBRES PÚBLIQUES: Subvencions per a la neteja de carreteres i vies de comunicació de titularitat municipal afectades per les nevades POBLACIÓ: Xifres de població resultants de la revisió del padró municipal referides a l’1 de gener de 2010

Crisi i gestió de persones en les entitats locals catalanes: problemes actuals i escenaris de futur

La Federació de Municipis de Catalunya organitza aquest curs, que tindrà lloc els dies 25 de gener i 1 de febrer de 2011, amb l’objectiu de traslladar la necessitat imperiosa de dissenyar una política estratègica de recursos humans per part dels governs locals catalans amb la finalitat de fer front a la complexa situació de crisi fiscal en la qual es desenvoluparà el mandat 2011-2015. En segon lloc, s’analitzaran els instruments que l'actual context normatiu ens proveeix per dur a terme aquesta redefinició de la política de recursos humans.
> Més informació > Tornar al Sumari

Noves tecnologies i participació ciutadana. Societat civil i eines de comunicació

XI Conferència de l'Observatori Internacional de la Democràcia Participativa, amb la col•laboració, entre d'altres, de la Federació de Municipis de Catalunya. Tindrà lloc a Lleida els dies 6, 7 i 8 d’abril de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

FESTES: Correcció del calendari de dies inhàbils

Advertits determinats errors en l’annex de la Resolució de 9 de desembre de 2010, de la Secretaria d’Estat per a la funció pública, per la qual s’estableix el calendari de dies inhàbils en l’àmbit de l’Administració general de l’Estat per a l’any 2011, a efectes de còmput de terminis, publicada en el BOE núm. 301, d’11 de desembre de 2010, es transcriu l’annex degudament rectificat.
> Més informació > Tornar al Sumari

FONS EUROPEUS: Canvis en les bases del Feder període 2007-2013 i convocatòria de presentació de sol·licituds per al quadrienni 2007-2010, eix 1, demarcació de Tarragona

Es modifica l'article 6 de l'Ordre GAP/520/2008, de 28 de novembre, per la qual s'aproven les bases reguladores de cofinançament pel Feder 2007-2013, eix 1, per a la demarcació de Tarragona, que passa a tenir la redacció següent: “Les operacions objecte d'aquesta convocatòria no es poden haver iniciat abans de l'1 de gener de 2007 i, com a regla general, hauran d'estar executades i pagades el 31 de desembre de 2010. No obstant això, s'estableix només per als ens locals que justifiquin degudament haver iniciat la seva execució abans del 31 de desembre de 2010, els quals podran executar i pagar despesa fins al 31 de desembre de 2011.”
> Més informació > Tornar al Sumari

FONS EUROPEUS: Canvis en les bases del Feder període 2007-2013 i convocatòria de sol·licituds per al quadrienni 2007-2010, eix 1, per a la demarcació de Lleida

Es modifica l'article 6 de l'Ordre GAP/545/2008, de 2 de desembre, per la qual s'aproven les bases reguladores de cofinançament pel Feder, per al període 2007-2013, eix 1, per a la demarcació de Lleida, que passa a tenir la redacció següent: “Les operacions objecte d'aquesta convocatòria no es poden haver iniciat abans de l'1 de gener de 2007 i, com a regla general, hauran d'estar executades i pagades el 31 de desembre de 2010. No obstant això, s'estableix només per als ens locals que justifiquin degudament haver iniciat la seva execució abans del 31 de desembre de 2010, els quals podran executar i pagar despesa fins al 31 de desembre de 2011”.
> Més informació > Tornar al Sumari

FONS EUROPEUS: Canvis en les bases del Feder i convocatòria de sol·licituds per al període 2007-2013, Eix 1 Economia del coneixement i innovació i desenvolupament empresarial

Es modifica l'article 6.2 de l'Ordre GAP/472/2008, de 6 de novembre, per la qual s'aproven les bases reguladores per seleccionar un projecte dels ens locals amb una població de 200.000 habitants susceptible de cofinançament del Feder, i es convoca el termini de presentació de sol•licituds per al període 2007-2013, Eix 1 Economia del coneixement i innovació i desenvolupament empresarial (DOGC núm. 5256 de 12.11.2008), que passa a tenir la redacció següent: “6.2 Així mateix, per tal de complir els compromisos financers del Programa operatiu FEDER de Catalunya 2007-2013, la despesa executada i pagada a 31 de desembre de 2011 haurà de ser equivalent al 40% de la despesa subvencionable”.
> Més informació > Tornar al Sumari

HABITATGE: Canvis en el Pla estatal d’habitatge i rehabilitació 2009-2012

Aquest reial decret adapta el Pla estatal d’habitatge i rehabilitació al nou escenari a què ha donat lloc la crisi financera actual, en el qual s’ha fet més difícil la provisió del finançament hipotecari necessari per al subsector de l’habitatge, circumstància que afecta el Pla estatal d’habitatge i rehabilitació 2009-2012. Al mateix temps, s’ha fet imprescindible fer front a un gran esforç de contenció i reajustament pressupostari per les administracions publiques que repercuteix en tots els àmbits de la política econòmica i també, en l’habitatge. Tot i que el pla s’adapta a aquestes noves circumstàncies, s’han mantingut, no obstant, les prioritats assignades a la política de foment del sector arrendatari i de rehabilitació del parc residencial existent. Pel que fa al foment de l’arrendament d’habitatges, aquest reial decret pretén facilitar la satisfacció de les necessitats d’allotjament de diversos col•lectius mitjançant una oferta suficient d’habitatges protegits en arrendament així com prosseguir el suport econòmic als demandants d’habitatges en arrendament. A aquests efectes, aquesta norma especifica amb més claredat tot allò relatiu a l’habitatge protegit de lloguer amb opció de compra, com a alternativa d’interès per a molts ciutadans. Pel que fa a les actuacions protegides de rehabilitació del parc residencial existent, es mantenen els ajuts estatals per tal de resoldre els problemes d’allotjament de la població. Mitjançant aquesta línia d’actuacions protegides, s’aposta per la sostenibilitat i l’eficiència, en optimitzar l’ús sostenible de la producció ja existent d’habitatges com a alternativa per atendre les necessitats socials de la població. A més, el pla dóna suport a l’adquisició d’habitatges protegits i usats, com a alternativa de cara a la satisfacció de les necessitats d’habitatge de la població amb nivells d’ingressos mitjans o baixos. En aquest sentit, tot i que aquest reial decret suprimeix l’ajuda estatal directa a l’entrada, estableix com a novetat un possible tercer període quinquennal de subsidiació als préstecs convinguts per a l’adquisició d’habitatges. Es regula, a més, per primera vegada, l’adquisició del dret de superfície dels habitatges protegits per a venda. Es tracta d’una nova fórmula que facilita l’adquisició temporal dels habitatges, a un preu més reduït que el normal. Se suprimeixen les subvencions estatals per a la urbanització de sòl edificable destinat de forma especial a habitatges protegits, tenint en compte que la situació actual, amb excedents de sòl edificable i reduccions del preus, permet deixar de considerar com a prioritària aquesta modalitat d’actuació protegida.
> Més informació > Tornar al Sumari

HISENDA: Pressupostos generals de l’Estat per a l’any 2011

Aquesta llei s’estructura en un total de vuit títols. La part essencial de la llei es conté en el Títol I “De l’aprovació dels pressupostos i de llurs modificacions” ja que en el capítol I, sota la rúbrica “Crèdits inicials i finançament dels mateixos” s’aproven la totalitat dels estats d’ingressos i despeses del sector públic estatal i es consigna l’import dels beneficis fiscals que afecten els tributs de l’Estat.
> Més informació > Tornar al Sumari

OBRES PÚBLIQUES: Subvencions per a la neteja de carreteres i vies de comunicació de titularitat municipal afectades per les nevades

Aquesta línia de subvencions té per objecte donar suport als ajuntaments de comarques i zones de muntanya en la realització de les operacions necessàries per a la neteja de carreteres i vies de comunicació de titularitat municipal afectades per les nevades dutes a terme la temporada de neu immediatament anterior a la presentació de la sol•licitud i, més concretament, en el període que es determinarà en la convocatòria. Poden ser-ne beneficiaris els ajuntaments de comarques i zones de muntanya que figuren en l'annex 2, i que, com a conseqüència de les nevades, hagin realitzat operacions de neteja de les carreteres i vies de comunicació de titularitat municipal. Cada convocatòria fixarà la posició pressupostària a què s'han d'imputar les subvencions i determinarà la quantia màxima per aquesta línia. L'import màxim de les subvencions serà d'un 60% del cost total de les actuacions realitzades i justificades en el moment de la sol•licitud. El termini de presentació de les sol·licituds, acompanyades de la documentació prevista a la base 7, serà el que, a aquest efecte, es determini en la convocatòria corresponent.
> Més informació > Tornar al Sumari

POBLACIÓ: Xifres de població resultants de la revisió del padró municipal referides a l’1 de gener de 2010

Mitjançant aquesta norma es declaren oficials les xifres de població resultants de la revisió padronal referida a l’1 de gener de 2010, amb efectes del 31 de desembre de 2010, en cadascun dels municipis espanyols. L’Institut nacional d’estadística procedirà a la publicació de les xifres de població oficials de cadascun dels municipis espanyols, el resum provincial i per comunitats, juntament amb les poblacions corresponents a les capitals de província i illes figuren en l’annex de la norma.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic