100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 263 - 31/12/2010]
EL PROPER BUTLLETÍ ELECTRÒNIC DE L'FMC S'EDITARÀ EL DIVENDRES DIA 14 DE GENER. La mobilitat, el trànsit i la seguretat viària
Elaboració de programes municipals per a la prevenció i control de plagues Crisi i gestió de persones en les entitats locals catalanes: problemes actuals i escenaris de futur
Noves tecnologies i participació ciutadana. Societat civil i eines de comunicació ADMINISTRACIÓ: Creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya
ADMINISTRACIÓ: Nova codificació dels departaments en què s'estructura la Generalitat de Catalunya ESPECTACLES: Canvis en el Reglament d'espectacles públics i activitats recreatives
MEDI AMBIENT. Protecció del medi marí MEDI AMBIENT: Tramitació electrònica dels procediments d'intervenció administrativa d'activitats de l'annex I de la Llei de prevenció i control ambiental d'activitats
TREBALL: Subvencions de suport als programes d'àmbit local de foment i assessorament a la creació d'empreses, als projectes singulars i/o experimentals de suport a la creació d'empreses TREBALL: Canvis en la Xarxa d'orientació per a l'ocupació
TREBALL: Canvis en les subvencions destinades al foment de la integració laboral de les persones amb discapacitat en centres especials de treball i de publicació anticipada dels imports màxims per a l'any 2011 TURISME: Canvis en els establiments d'allotjament turístic

EL PROPER BUTLLETÍ ELECTRÒNIC DE L'FMC S'EDITARÀ EL DIVENDRES DIA 14 DE GENER.

Aprofitem per desitjar-vos un bon any 2011!!!!
> Més informació > Tornar al Sumari

La mobilitat, el trànsit i la seguretat viària

Els més d’11.000 quilòmetres de carreteres de la xarxa viària catalana representen una variadíssima gamma de supòsits per analitzar els problemes de mobilitat i de seguretat a les carreteres, les infraestructures, les capacitats i els volums de circulació diversos, i també els nuclis viaris urbans amb problemes de trànsit i d’inseguretat, que requereixen que s’hi facin estudis específics de millora de les condicions de transport, mobilitat i garanties d’integritat dels veïns i visitants, sovint amb travesseres de carreteres que entren i surten de les localitats amb canvis de règims circulatoris i amb fluxos laminars i turbulents, la qual cosa exigeix l’aplicació de mesures correctores en l’espai i en el temps. És per això que la Federació de Municipis de Catalunya ha cregut convenient organitzant un curs per tractar aquesta materia, que se celebrarà a Barcelona els dies 24, 26 i 31 de gener i 2 de febrero de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

Elaboració de programes municipals per a la prevenció i control de plagues

La Federació de Municipis de Catalunya organitza aquest curs amb l’objectiu d’aportar eines i coneixements per prevenir la transmissió de zoonosi i garantir la salubritat als llocs i edificis d’ús públic. Tindrà lloc els dies 25 i 27 de gener i 1 i 3 de febrer de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

Crisi i gestió de persones en les entitats locals catalanes: problemes actuals i escenaris de futur

La Federació de Municipis de Catalunya organitza aquest curs, que tindrà lloc els dies 25 de gener i 1 de febrer de 2011, amb l’objectiu de traslladar la necessitat imperiosa de dissenyar una política estratègica de recursos humans per part dels governs locals catalans amb la finalitat de fer front a la complexa situació de crisi fiscal en la qual es desenvoluparà el mandat 2011-2015. En segon lloc, s’analitzaran els instruments que l'actual context normatiu ens proveeix per dur a terme aquesta redefinició de la política de recursos humans.
> Més informació > Tornar al Sumari

Noves tecnologies i participació ciutadana. Societat civil i eines de comunicació

XI Conferència de l'Observatori Internacional de la Democràcia Participativa, amb la col·laboració, entre d'altres, de la Federació de Municipis de Catalunya. Tindrà lloc a Lleida els dies 6, 7 i 8 d’abril de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

ADMINISTRACIÓ: Creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya

El Departament de Governació i Administracions Públiques passa a denominar-se Departament de Governació i Relacions Institucionals. El Departament d'Economia i Finances passa a denominar-se Departament d'Economia i Coneixement. El Departament d'Educació passa a denominar-se Departament d'Ensenyament. El Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació passa a denominar-se Departament d'Interior. El Departament de Política Territorial i Obres Públiques passa a denominar-se Departament de Territori i Sostenibilitat. El Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació passa a denominar-se Departament de Cultura. El Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural passa a denominar-se Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural. El Departament d'Acció Social i Ciutadania passa a denominar-se Departament de Benestar Social i Família. El Departament d'Innovació, Universitats i Empresa passa a denominar-se Departament d'Empresa i Ocupació. L'Administració de la Generalitat queda organitzada en els departaments següents: Departament de la Presidència, Departament de Governació i Relacions Institucionals, Departament d'Economia i Coneixement, Departament d'Ensenyament, Departament de Salut, Departament d'Interior, Departament de Territori i Sostenibilitat, Departament de Cultura, Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Departament de Benestar Social i Família, Departament d'Empresa i Ocupació, i Departament de Justícia.
> Més informació > Tornar al Sumari

ADMINISTRACIÓ: Nova codificació dels departaments en què s'estructura la Generalitat de Catalunya

La codificació de les ordres dels consellers i conselleres i de les resolucions de l'Administració de la Generalitat que hagin de ser publicades al DOGC es regirà per la classificació següent: Departament de la Presidència: PRE; Departament de Governació i Relacions Institucionals: GRI; Departament d'Economia i Coneixement: ECO; Departament d'Ensenyament: ENS; Departament de Salut: SLT; Departament d'Interior: INT; Departament de Territori i Sostenibilitat: TES; Departament de Cultura: CLT; Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural: ARP; Departament d'Empresa i Ocupació: EMO; Departament de Benestar Social i Família: BSF; i Departament de Justícia: JUS.
> Més informació > Tornar al Sumari

ESPECTACLES: Canvis en el Reglament d'espectacles públics i activitats recreatives

Havent observat errades en el text del decret esmentat, tramès al DOGC i publicat en el núm. 5709, pàg. 66283, de 7.9.2010, se'n detallen les correccions oportunes.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT. Protecció del medi marí

Aqueta llei té per objecte l’establiment del règim jurídic que regeix l'adopció de les mesures necessàries per aconseguir o mantenir el bon estat ambiental del mitjà marí, a través de la seva planificació, conservació, protecció i millora. general. La llei és d’aplicació a totes les aigües marines, inclosos el jaç, el subsòl i els recursos naturals, sotmesos a sobirania o jurisdicció espanyola. Si bé el Títol II no serà aplicable a les aigües costaneres definides en l'article 16 bis del Text refós de la Llei d'aigües, aprovat per Reial decret legislatiu 1/2001, de 20 de juliol, en relació amb aquells aspectes de l'estat ambiental del mitjà marí que ja estiguin regulats en el citat text refós o en els seus desenvolupaments reglamentaris, havent-se de complir, en tot cas, els objectius ambientals establerts a la llei i en les estratègies marines que s'aprovin en aplicació de la mateixa. Per altra banda, cal tenir present que qualsevol administració pública i qualsevol entitat del sector públic que, en l'exercici de les seves competències, incomplissin allò disposat a la llei (respecte a obligacions derivades de normes del dret de la Unió Europea) i que provoquin que el Regne d'Espanya sigui sancionat per les institucions europees, assumiran, en la part que els sigui imputable, les responsabilitats que provoqui l’esmentat incompliment.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Tramitació electrònica dels procediments d'intervenció administrativa d'activitats de l'annex I de la Llei de prevenció i control ambiental d'activitats

Aquesta ordre té per objecte regular la tramitació electrònica dels següents procediments i actuacions d'intervenció administrativa de les activitats de l'annex I de la Llei 20/2009, de 4 de desembre: a) Autorització ambiental amb declaració d'impacte ambiental; b) Consulta prèvia sobre el contingut mínim, l'amplitud i el nivell de detall de l'estudi d'impacte ambiental, del projecte i de la informació bàsica necessària per a dur a terme l'avaluació ambiental de les activitats; c) Controls inicials, periòdics i específics de les activitats; d) Comunicació de modificacions no substancials amb efectes sobre les persones o el medi ambient; e) Revisió de l'autorització ambiental, periòdica i, quan s'iniciï a instància de part o el titular de l'autorització ho accepti, anticipada; i f) Comunicació de canvis de titularitat de les activitats. Els procediments i actuacions indicats anteriorment tramiten únicament per mitjans electrònics. L'Oficina virtual de tràmits de la Generalitat de Catalunya constitueix el portal d'accés i tramitació en el qual s'han de presentar totes les sol•licituds, comunicacions i altres documents relatius als procediments i tràmits indicats. Les persones participants en els tràmits d'informació pública i veïnal i les interessades diferents de la sol•licitant també poden lliurar presencialment els seus documents o al•legacions. En els procediments i actuacions anteriors només s'admeten els certificats de signatura electrònica, avançada o reconeguda, emesos per un prestador de serveis de certificació classificat per l'Agència Catalana de Certificació. Pel que fa al procediment de declaració d'impacte ambiental d'activitats extractives incloses a l'annex I.3 de la Llei 20/2009, de 4 de desembre, s'ha de presentar al departament de la Generalitat competent en matèria de mines l'estudi d'impacte ambiental, així com el projecte de restauració i l'informe urbanístic en la forma determinada en el portal d'accés i tramitació. Aquesta ordre entra en vigor: a) Pel que fa al procediment d'autorització ambiental amb declaració d'impacte ambiental de l'article 1.a), així com respecte al procediment de declaració d'impacte ambiental integrada en el procediment d'autorització minera de la disposició addicional, al cap de 20 dies de la seva publicació; b) Pel que fa als tràmits de consulta prèvia de l'article 1.b), de comunicació de modificacions no substancials de l'article 1.d) i de comunicació de canvis de titularitat de l'article 1.f), el dia 1 d'abril de 2011; i c) Pel que fa als controls inicials, periòdics i específics de l'article 1.c) i als procediments de revisió de l'autorització ambiental de l'article 1.e), el dia 1 de juny de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

TREBALL: Subvencions de suport als programes d'àmbit local de foment i assessorament a la creació d'empreses, als projectes singulars i/o experimentals de suport a la creació d'empreses

Aquesta ordre té per objecte establir les bases reguladores que han de regir la concessió de subvencions de suport als programes d'àmbit local de foment i assessorament a la creació d'empreses, i als projectes singulars i/o experimentals de suport a la creació d'empreses. Les entitats beneficiàries formaran part de la Xarxa Inicia per a la creació d'empreses, sota la tutela de la Direcció General d'Economia Cooperativa i Creació d'Empreses. Les actuacions que poden accedir als ajuts seran les actuacions realitzades en l'any natural de publicació de la convocatòria corresponent. Per dur a terme accions de promoció i suport a la creació d'empreses s'estableixen les línies de subvencions següents: Línia A: programes d'àmbit local de foment i assessorament a la creació d'empreses (article 23 de l' ordre); i Línia B: projectes singulars i/o experimentals de suport a la creació d'empreses (article 26 de l'ordre).
> Més informació > Tornar al Sumari

TREBALL: Canvis en la Xarxa d'orientació per a l'ocupació

Aquesta ordre té per objecte modificar les bases reguladores de l'Ordre TRE/560/2009, de 22 de desembre, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la realització d'actuacions de la Xarxa d'orientació per a l'ocupació per a la concessió d'ajuts i subvencions d'itineraris personals d'inserció i programes d'orientació i suport a la inserció de col•lectius en situació de major vulnerabilitat (DOGC núm. 5536, de 30.12.2009) i l'Ordre TRE/20/2010, de 21 de gener, de modificació de l'Ordre TRE/560/2009 (DOGC núm. 5552, de 25.01.2010).
> Més informació > Tornar al Sumari

TREBALL: Canvis en les subvencions destinades al foment de la integració laboral de les persones amb discapacitat en centres especials de treball i de publicació anticipada dels imports màxims per a l'any 2011

Aquesta ordre té per objecte modificar els articles 2, 5 i 9 de les bases reguladores de l'Ordre TRE/97/2009, de 3 de març, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades al foment de la integració laboral de les persones amb discapacitat en centres especials de treball, i la publicació anticipada d'imports màxims per a l'any 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

TURISME: Canvis en els establiments d'allotjament turístic

Havent observat errades en el text del Decret 183/2010, de 23 de novembre, d'establiments d'allotjament turístic, tramès al DOGC i publicat en el núm. 5764, pàg. 86712, de 26.11.2010, se'n detallen les correccions oportunes.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic