100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 264 - 14/01/2011]
Gestió de plans d’emergència municipal Salut mental i municipi
La mobilitat, el trànsit i la seguretat viària Elaboració de programes municipals per a la prevenció i control de plagues
Crisi i gestió de persones en les entitats locals catalanes: problemes actuals i escenaris de futur I Jornada divulgativa sobre la Protecció Civil
Noves tecnologies i participació ciutadana. Societat civil i eines de comunicació ADMINISTRACIÓ DE LA GENERALITAT: Estructuració dels departaments
ADMINISTRACIÓ: Reestructuració del Departament de Governació i Relacions Institucionals de la Generalitat COMERÇ: Tipus legal d’interès de demora aplicable a les operacions comercials durant el primer semestre natural de l’any 2011
COMUNICACIÓ: Servei postal universal, drets dels usuaris i mercat postal ECONOMIA: Compensacions econòmiques de 2010 concedides als ajuntaments de Catalunya per retribuir càrrecs electes locals
ECONOMIA: Pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2010 FORMACIÓ: Quatre edicions del curs «El acceso a la información, la participación y el acceso a la justicia en materia de medio ambiente (aspectos jurídicos y sociológicos)», (primer semestre de 2011)
FORMACIÓ: Subvencions destinades al finançament de plans de formació en el marc de l’Acord de formació per a l’ocupació de les administracions publiques TREBALL: Salari mínim interprofessional per a 2011

Gestió de plans d’emergència municipal

La Federació de Municipis de Catalunya organitza aquest curs amb la finalitat de conèixer quines actuacions prioritàries ha de dur a terme una entitat local en cas d’emergència, conèixer la legislació vigent en temes de protecció civil i conèixer els mecanismes de resposta i les mesures de contenció que minimitzin possibles danys. Se celebrarà els propers dies 11, 16 i 18 de febrer de 2011, a Barcelona.
> Més informació > Tornar al Sumari

Salut mental i municipi

Aquest seminari per la sensibilització i formació en salut mental, organitzat per la Fundació Congrés Català de Salut Mental, amb la col·laboració de la Federació de Municipis de Catalunya, pretén crear un espai dinàmic de debat, intercanvi i reflexió sobre temes de car5àcter general en salut mental i que afecten la ciutadania. Tindrà lloc a Barcelona el 28 de gener i el 4 de febrero de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

La mobilitat, el trànsit i la seguretat viària

Els més d’11.000 quilòmetres de carreteres de la xarxa viària catalana representen una variadíssima gamma de supòsits per analitzar els problemes de mobilitat i de seguretat a les carreteres, les infraestructures, les capacitats i els volums de circulació diversos, i també els nuclis viaris urbans amb problemes de trànsit i d’inseguretat, que requereixen que s’hi facin estudis específics de millora de les condicions de transport, mobilitat i garanties d’integritat dels veïns i visitants, sovint amb travesseres de carreteres que entren i surten de les localitats amb canvis de règims circulatoris i amb fluxos laminars i turbulents, la qual cosa exigeix l’aplicació de mesures correctores en l’espai i en el temps. És per això que la Federació de Municipis de Catalunya ha cregut convenient organitzant un curs per tractar aquesta materia, que se celebrarà a Barcelona els dies 24, 26 i 31 de gener i 2 de febrero de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

Elaboració de programes municipals per a la prevenció i control de plagues

La Federació de Municipis de Catalunya organitza aquest curs amb l’objectiu d’aportar eines i coneixements per prevenir la transmissió de zoonosi i garantir la salubritat als llocs i edificis d’ús públic. Tindrà lloc els dies 25 i 27 de gener i 1 i 3 de febrer de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

Crisi i gestió de persones en les entitats locals catalanes: problemes actuals i escenaris de futur

La Federació de Municipis de Catalunya organitza aquest curs, que tindrà lloc els dies 25 de gener i 1 de febrer de 2011, amb l’objectiu de traslladar la necessitat imperiosa de dissenyar una política estratègica de recursos humans per part dels governs locals catalans amb la finalitat de fer front a la complexa situació de crisi fiscal en la qual es desenvoluparà el mandat 2011-2015. En segon lloc, s’analitzaran els instruments que l'actual context normatiu ens proveeix per dur a terme aquesta redefinició de la política de recursos humans.
> Més informació > Tornar al Sumari

I Jornada divulgativa sobre la Protecció Civil

Amb la finalitat de buscar respostes a les preguntes sobre protecció civil, el Centre d'Enfortiment de la Protecció Civil i la Gestió del Risc organitza aquesta primera jornada divulgativa, adreçada tant a professionals, tècnics, polítics relacionats amb les gestions de protecció civil com a voluntaris i ciutadans inquiets per aquest tema. Tindrà lloc a Reus el proper dia 26 de gener de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

Noves tecnologies i participació ciutadana. Societat civil i eines de comunicació

XI Conferència de l'Observatori Internacional de la Democràcia Participativa, amb la col·laboració, entre d'altres, de la Federació de Municipis de Catalunya. Tindrà lloc a Lleida els dies 6, 7 i 8 d’abril de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

ADMINISTRACIÓ DE LA GENERALITAT: Estructuració dels departaments

El Departament d'Economia i Coneixement, sota la direcció del/de la conseller/a, s'estructura en els òrgans següents: a) La Secretaria General; b) La Secretaria d'Economia i Finances; c) La Secretaria d'Universitats i Recerca; d) La Intervenció General. S'adscriuen al Departament d'Economia i Coneixement els organismes següents: - Mitjançant la Secretaria general: a) L'Agència Tributària de Catalunya; b) L'Entitat Autònoma de Jocs i Apostes de la Generalitat de Catalunya. - Mitjançant la Secretaria d'Economia i Finances: a) L'Institut Català de Finances; b) L'Institut Català del Crèdit Agrari; c) L'Institut d'Estadística de Catalunya. - Mitjançant la Secretaria d'Universitats i Recerca: a) L'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya; b) L'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca. Es relaciona amb el Govern de la Generalitat de Catalunya a través del Departament d'Economia i Coneixement l'Autoritat Catalana de la Competència. El Departament d'Ensenyament sota la direcció de la consellera, s'estructura en els òrgans següents: a) La Secretaria General; b) La Secretaria de Polítiques Educatives. Resten adscrits al Departament d'Ensenyament: a) L'Agència d'Avaluació i Prospectiva de l'Educació; b) L'Institut Superior de les Arts, en els termes previstos legalment. El Departament de Salut, sota la direcció del/de la conseller/a, s'estructura en els òrgans següents: a) La Secretaria General; b) La Secretaria d'Estratègia i Coordinació; c) La Direcció General de Salut Pública; d) La Direcció General de Regulació, Planificació i Recursos Sanitaris. Resten adscrits al Departament de Salut: a) El Servei Català de la Salut; b) L'Institut Català de la Salut; c) L'Institut Català d'Avaluacions Mèdiques; d) L'Agència de Salut Pública de Catalunya; e) L'Agència de Qualitat i Desenvolupament Professional en Salut. El Departament d'Interior, sota la direcció del/de la conseller/a, s'estructura en els òrgans següents: a) La Secretaria General; b) La Secretaria de Seguretat. Resten adscrits al Departament d'Interior: a) L'Institut de Seguretat Pública de Catalunya, mitjançant la Secretaria General; b) El Centre d'Atenció i Gestió de Trucades d'Urgència 112 Catalunya, mitjançant la Secretaria General; c) El Servei Català de Trànsit, mitjançant la Secretaria de Seguretat. El Departament de Territori i Sostenibilitat, sota la direcció del/de la conseller/a, s'estructura en els òrgans següents: a) La Secretaria General; b) La Secretaria de Territori i Mobilitat; c) La Secretaria d'Habitatge i Millora Urbana; d) La Secretaria de Medi Ambient i Sostenibilitat. Resten adscrits al Departament de Territori i Sostenibilitat els organismes següents: a) Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, mitjançant la Secretaria de Territori i Mobilitat; b) Ens d'Infraestructures Ferroviàries de Catalunya, mitjançant la Secretaria de Territori i Mobilitat; c) L'Institut Cartogràfic de Catalunya, mitjançant la Secretaria de Territori i Mobilitat; d) L'Institut Geològic de Catalunya, mitjançant la Secretaria de Territori i Mobilitat; e) Ports de la Generalitat de Catalunya, mitjançant la Secretaria de Territori i Mobilitat; f) Aeroports de Catalunya, en els termes previstos legalment, mitjançant la Secretaria de Territori i Mobilitat; g) L'Institut Català del Sòl, mitjançant les secretaries de Territori i Mobilitat i d'Habitatge i Millora Urbana; h) L'Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre (IDECE), mitjançant la Secretaria de Territori i Mobilitat; i) L'Institut per al Desenvolupament i Promoció de l'Alt Pirineu i Aran (IDAPA), mitjançant la Secretaria de Territori i Mobilitat; j) L'Agència de l'Habitatge de Catalunya, mitjançant la Secretaria d'Habitatge i Millora Urbana; k) L'Agència Catalana de l'Aigua, mitjançant la Secretaria de Medi Ambient i Sostenibilitat; l) L'Agència de Residus de Catalunya, mitjançant la Secretaria de Medi Ambient i Sostenibilitat; m) Aigües Ter-Llobregat (ATLL), mitjançant la Secretaria de Medi Ambient i Sostenibilitat; n) El Servei Metereològic de Catalunya, mitjançant la Secretaria de Medi Ambient I Sostenibilitat. També resta adscrit al Departament de Territori i Sostenibilitat el Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible de Catalunya. El Departament de Cultura, sota la direcció de la persona que n'és titular, s'estructura en les unitats i els òrgans següents: a) El Gabinet del/de la Conseller/a; b) La Secretaria General; c) La Direcció General del Patrimoni Cultural; d) La Direcció General de Cooperació Cultural.; e) La Direcció General de Política Lingüística; f) El Centre de Promoció de la Cultura Popular i Tradicional Catalana. Resten adscrits al Departament de Cultura: a) El Consell Nacional de la Cultura i de les Arts; b) L'Institut Català de les Indústries Culturals; ) L'Entitat Autònoma de Difusió Cultural; d) La Institució de les Lletres Catalanes; e) La Biblioteca de Catalunya; f) El Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya; g) L'Entitat Autònoma Museus d'Arqueologia. El Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural sota la direcció del/de la conseller/a, s'estructura en els òrgans següents: a) La Secretaria General; b) La Direcció General d'Agricultura i Ramaderia; c) La Direcció General de Desenvolupament Rural; d) La Direcció General d'Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries; e) La Direcció General de Pesca i Afers Marítims; f) La Direcció General del Medi Natural i Biodiversitat. Resten adscrits al Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural: a) L'Institut Català de la Vinya i el Vi; b) L'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentària; c) El Consell Català de Producció Agrària Ecològica; d) El Consell Català de Producció Integrada; e) El Centre de la Propietat Forestal. Es relacionen amb el Govern de la Generalitat: - Mitjançant la Secretaria General del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, les societats mercantils Regs de Catalunya, SA, i REG Sistema del Segarra-Garrigues, SA; - Mitjançant la Direcció General d'Alimentació Qualitat i Indústries Agroalimentàries, la Societat Promotora d'Exportacions Catalanes, SA; - Mitjançant la Direcció General d'Agricultura i Ramaderia el Consorci de la Fertilització Agrària de Catalunya; - Mitjançant la Direcció General de Desenvolupament Rural la Fundació del Món Rural; - Mitjançant la Direcció General de Medi Natural i Biodiversitat Forestal Catalana, SA. El Departament de Benestar Social i Família sota la direcció del/de la conseller/a, s'estructura en els òrgans següents: a) La Secretaria General; b) La Secretaria de Família; c) La Direcció General d'Atenció a la Infància i a l'Adolescència; d) La Direcció General per a la Immigració; e) La Direcció General de Joventut; f) La Direcció General d'Acció Cívica i Comunitària. Resten adscrits al Departament de Benestar Social i Família: a) L'Agència Catalana de la Joventut; b) L'Institut Català de l'Adopció; c) L'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS); d) L'Institut Català de les Dones; e) El Consell Nacional de la Joventut; f) L'Agència de Migracions de Catalunya, en els termes previstos legalment. El Departament d'Empresa i Ocupació, sota la direcció del/de la conseller/a, s'estructura en els òrgans següents: a) La Secretaria General; b) La Secretaria d'Ocupació i Relacions Laborals; b) La Direcció General d'Indústria; c) La Direcció General de Comerç; d) La Direcció General de Turisme; e) La Direcció General d'Energia, Mines i Seguretat Industrial. Resten adscrits al Departament d'Empresa i Ocupació els organismes següents: a) L'Agència Catalana del Consum; b) L'Agència de Suport a l'Empresa Catalana (ACC1Ó); c) L'Institut d'Investigació Aplicada de l'Automòbil (IDIADA); d) El Laboratori General d'Assaigs i Investigacions (LGAI); e) L'Agència Catalana de Turisme; f) L'Agència Catalana de Seguretat Industrial en els termes previstos legalment; g) L'Institut Català de l'Energia (ICAEN); h) El Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació, (CTiTI) mitjançant la Secretaria General; i) El Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC), mitjançant la Secretaria d'Ocupació i Relacions Laborals; j) L'Agència Catalana de la Inspecció de Treball en els termes previstos legalment, mitjançant la Secretaria d'Ocupació i Relacions Laborals; k) L'Ens de Coordinació i Gestió de les Participacions i Entitats Públiques Industrials de la Generalitat, en els termes previstos legalment. Resta adscrit al Departament d'Empresa i Ocupació, mitjançant la Secretaria d'Ocupació i Relacions Laborals, el Consell de Relacions Laborals. Es relaciona amb el Departament d'Empresa i Ocupació el Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya. El Departament de Justícia, sota la direcció del/de la conseller/a, s'estructura en els òrgans següents: a) La Secretaria General; b) La Secretaria de Relacions amb l'Administració de Justícia; c) La Direcció General de Règim Penitenciari i Recursos; d) La Direcció General d'Execució Penal a la Comunitat i Justícia Juvenil; e) La Direcció General de Dret i d'Entitats Jurídiques. Resten adscrits al Departament de Justícia, mitjançant la Secretaria General, els organismes següents: a) El Centre d'Iniciatives per a la Reinserció; b) El Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada.
> Més informació > Tornar al Sumari

ADMINISTRACIÓ: Reestructuració del Departament de Governació i Relacions Institucionals de la Generalitat

El Departament de Governació i Relacions Institucionals, sota la direcció de la Vicepresidència del Govern, s'estructura en els òrgans següents: a) La Secretaria General; b) La Secretaria d'Administració i Funció Pública; c) La Direcció General d'Administració Local; d) La Direcció General de Relacions Institucionals i amb el Parlament; e) la Direcció General de la Memòria Democràtica; f) la Direcció General d'Afers Religiosos; g) L'Oficina de la Promoció de la Pau i Drets Humans; h) L'Oficina de Participació Ciutadana. Resten adscrits al Departament de Governació i Relacions Institucionals els organismes i òrgans següents: a) L'Institut d'Estudis Autonòmics; b) L'Escola d'Administració Pública de Catalunya; ) El Jurat d'Expropiació de Catalunya; ) El Memorial Democràtic. Es relacionen amb el Govern de la Generalitat de Catalunya mitjançant el Departament de Governació i Administracions Públiques els organismes següents: a) L'Institut Europeu de la Mediterrània; b) El Consorci Administració Oberta de Catalunya; c) L'Autoritat Catalana de Protecció de Dades; d) L'Institut Català Internacional per la Pau.
> Més informació > Tornar al Sumari

COMERÇ: Tipus legal d’interès de demora aplicable a les operacions comercials durant el primer semestre natural de l’any 2011

Als efectes d’allò previst en l’article 7 de la Llei 3/2004, de 29 de desembre, el tipus legal de interès de demora aplicable durant el primer semestre natural de 2011 és el 8,00 por 100.
> Més informació > Tornar al Sumari

COMUNICACIÓ: Servei postal universal, drets dels usuaris i mercat postal

Aquesta llei regula els serveis postals amb la finalitat de garantir la prestació del servei postal universal, de satisfer les necessitats de comunicació postal dintre d’Espanya i d’Espanya amb l’estranger, i d’assegurar la lliure competència en el sector en condicions adequades de qualitat, eficàcia, eficiència i ple respecte dels drets dels usuaris i dels operadors postals i llurs treballadors. Aquesta llei estableix que els usuaris tindran dret a presentar sol•licituds, escrits i comunicacions adreçades a les administracions públiques en els terminis i als efectes previstos en l’article 38.4.c) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, únicament a través de les oficines de l’operador designat per a la prestació del servei postal universal que els haurà de rebre i els haurà d’adreçar al destinatari amb caràcter preferent i acreditat, a sol•licitud de l’interessat, tant la seva presentació en les citades oficines com la seva entrega en la destinació corresponent, amb menció expressa de la data i l’hora en què es produeixin ambdues circumstàncies. Aquesta presentació produirà els mateixos efectes que si es presentés en el registre de l’òrgan administratiu al qual es dirigeixin. Els usuaris també tindran dret a presentar sol·licituds, escrits i comunicacions adreçades a les administracions públiques a través d’operadors postals diferents a l’operador designat per prestar el servei postal universal en els termes que estableix l’article 38.4.e) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Compensacions econòmiques de 2010 concedides als ajuntaments de Catalunya per retribuir càrrecs electes locals

Mitjançant aquesta resolució es dóna publicitat a les compensacions econòmiques a favor dels ajuntaments, que apareixen en l'annex, atorgades l'any 2010 perquè els ajuntaments de Catalunya de fins a 2.000 habitants abonin retribucions a determinats càrrecs electes locals.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2010

La convocatòria de les eleccions al Parlament de Catalunya del dia 28 de novembre de 2010 i la consegüent dissolució del Parlament han fet impossible la presentació del Projecte de llei de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2011 dins els terminis necessaris perquè pogués entrar en vigor l'1 de gener de 2011 i, en conseqüència, el primer dia de l'exercici s'ha produït la pròrroga automàtica dels pressupostos de l'any anterior. Amb aquest decret s’estableixen una sèrie de condicions d’aplicació de la pròrroga de caràcter restrictiu per tal d’assegurar que durant el període de la mateixa no es vulnerin els objectius d’estabilitat pressupostària.
> Més informació > Tornar al Sumari

FORMACIÓ: Quatre edicions del curs «El acceso a la información, la participación y el acceso a la justicia en materia de medio ambiente (aspectos jurídicos y sociológicos)», (primer semestre de 2011)

Es convoquen quatre edicions, detallades en l’annex, del curs «El acceso a la información, la participación y el acceso a la justicia en materia de medio ambiente (aspectos jurídicos y sociológicos)». El curs analitzarà el dret a accedir a la informació ambiental que es trobi en poder de les autoritats publiques i els mecanismes de participació en la presa de decisions sobre assumptes que incideixin en el medi ambient. El programa detallat de cada edició s’inclourà en la pàgina web de l’INAP (http://www.inap.es). Les activitats formatives tindran lloc a la seu de l’INAP (carrer Atocha, 106 de Madrid). Cada edició tindrà una durada de 10 hores lectives, que es desenvoluparan durant dos dies en horari de matí. Les persones que desitgin participar-hi hauran de presentar la sol·licitud que figura en la pàgina web de l’INAP (http://www.inap.es) en l’enllaç «Formación»»
> Més informació > Tornar al Sumari

FORMACIÓ: Subvencions destinades al finançament de plans de formació en el marc de l’Acord de formació per a l’ocupació de les administracions publiques

Mitjançant aquesta resolució es realitza la convocatòria per a l’any 2011 dels ajuts destinats al finançament de plans de formació per a l’ocupació promoguts per l’Administració general de l’Estat, les entitats locals, la FEMP, les federacions o associacions d’entitats locals d’àmbit autonòmic i les organitzacions sindicals, en el marc del IV Acord de formació contínua en les administracions publiques de 21 de setembre de 2005 (IV AFCAP), modificat per l’Acord de formació per a l’ocupació de les administracions publiques de 22 de març de 2010 (AFEDAP) i d’acord amb les bases reguladores aprovades mitjançant Ordre TAP/3351/2010, de 22 de desembre. Les entitats promotores podran sol•licitar ajuts per finançar plans unitaris, plans agrupats i plans interadministratius. En qualsevol cas tindran la consideració de plans interadministratius els promoguts per la FEMP i les federacions territorials destinades a formar empleats públics de diferents entitats locals d’un mateix àmbit territorial, autonòmic o estatal, d’acord amb la naturalesa dels promotors. Aquests ajuts estaran destinats a finançar plans de formació per a l’ocupació en l’exercici 2011, essent el període d’execució el comprès entre l’1 de gener i el 31 de desembre d’aquest exercici. La distribució quantitativa entre els grups de beneficiaris és la següent: a) Administració de l’Estat: 23.444.710,00 €; b) Administració Local: 24.850.380,00 €; c) Organitzacions sindicals: 26.690.100,00 €. En l’àmbit de l’Administració local podran promoure plans de formació: a) Els ajuntaments, les diputacions provincials, els cabildos, consells insulars i resta d’entitats locals reconegudes en l’article 3 de la Llei 7/1985, de 2 de abril, reguladora de les bases de règim local; b) La FEMP i les federacions o associacions d’entitats locals d’àmbit autonòmic legítimament constituïdes a l’empara d’allò previst en la disposició addicional cinquena de la Llei 7/1985, de 2 d’ abril. Les sol•licituds es complimentaran i presentaran de forma electrònica a través del Portal FEDAP, disponible en l’adreça http://fedap.inap.es/, essent necessari que el promotor estigui prèviament registrat en el mateix. El termini de presentació de sol·licituds comença el dia següent a la publicació d’aquesta resolució al BOE i finalitza el 7 de febrer de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

TREBALL: Salari mínim interprofessional per a 2011

Es fixa el salari mínim per a qualsevol tipus d’activitats en l’agricultura, en la indústria i en els serveis, sense distinció de sexe, ni edat dels treballadors, en 21,38 euros/dia o 641,40 euros/mes, segons que es fixi per dies o per mesos.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic