100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 269 - 18/02/2011]
El repte de la integració de persones nouvingudes a Catalunya Intel·ligència emocional
L'FMC celebra les IV jornades de seguretat a petits municipis El Reglament electrotècnic de baixa tensió (REBT) i les seves instruccions tècniques complementàries (BT-ITC)
Competències locals en l’àmbit de les activitats classificades. La LIIAA i la gestió ambiental a l’empresa La nova regulació de l’Administració electrònica local
Programa de direcció de recursos humans en l'Administració local La contractació electrònica
Optimització de la gestió d’arxius en suport informàtic Descripció i valoració de llocs de treball
Segon Fòrum de serveis socials municipals Noves tecnologies i participació ciutadana. Societat civil i eines de comunicació
Els valors educatius de l’esport El pas al LED. L’estat de l’art. Un futur molt present
ACCIÓ SOCIAL: Barem de valoració de la situació de dependència ACCIÓ SOCIAL: Criteris per determinar les intensitats de protecció dels serveis i la quantia de les prestacions econòmiques de la llei de dependència
ECONOMIA: Informació a subministrar per les corporacions locals sobre l’esforç fiscal i la seva comprovació en les delegacions d’Economia i Hisenda FORMACIÓ: Pla d’administració electrònica per al primer semestre de 2011
FORMACIÓ: Accions formatives per a la realització de funcions de gestió, suport administratiu i auxiliars per al primer semestre de 2011 FORMACIÓ: Accions formatives per al personal directiu i predirectiu, a impartir entre els mesos de febrer i juliol de 2011

El repte de la integració de persones nouvingudes a Catalunya

La Federació de Municipis de Catalunya organitza un curs per als propers dies 14, 16, 21 i 23 de març, dissenyat per donar una visió actual del fenomen migratori a casa nostra, com també del seu origen, de la legislació que el regula, de com es percep socialment , i dels principal reptes que s’han generat en el marc de la crisi econòmica. A més, el curs aborda el debat actual al voltant del model d’acollida vigent i de l’impacte en termes d’inclusió i cohesió social de la immigració.
> Més informació > Tornar al Sumari

Intel·ligència emocional

Per tal d’aprendre tècniques i mètodes que permetin la millora de la intel·ligència emocional, conèixer les qualitats dels nous líders i com desenvolupar-les i per conèixer la gestió per qualitat i no per competències, la Federació de Municipis de Catalunya ha programat aquest curs, que se celebrarà a Barcelona els die s15, 17, 22 i 24 de març de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

L'FMC celebra les IV jornades de seguretat a petits municipis

Amb la voluntat de seguir avançant en el desenvolupament de la seguretat local i, en particular, dels petits municipis, l'Ajuntament de Sant Cebrià de Vallalta i la Comissió de Petits Municipis de la Federació de Municipis de Catalunya organitzen una trobada en la que es tractarà la transversalitat per a la millora de la seguretat. Se celebrarà a Sant Pol de Mar el proper dia 3 de març
> Més informació > Tornar al Sumari

El Reglament electrotècnic de baixa tensió (REBT) i les seves instruccions tècniques complementàries (BT-ITC)

Els propers dies 8, 15, 22, 29 i 31 de març i 5 d’abril de 2011 la Federació de Municipis de Catalunya organitza aquest curs, a Barcelona, amb el que pretén, entre d’altres objectius, donar a conèixer els nous materials, productes, aplicacions o sistemes de gestió més aptes o eficients; formar els nous tècnics municipals en el REBT, com a element quotidià de treball, per a les noves instal•lacions i els manteniments, tant correctivament com predictiva; i rRecordar als tècnics municipals ja formats les noves interpretacions del REBT i les seves instruccions tècniques complementàries , a més dels punts de noves interpretacions.
> Més informació > Tornar al Sumari

Competències locals en l’àmbit de les activitats classificades. La LIIAA i la gestió ambiental a l’empresa

Adreçat a professionals de l’Administració pública (personal administratiu, gestors, tècnics, responsables i tècnics de prevenció de riscos laborals, responsables i tècnics de medi ambient...) que vulguin tenir coneixements en aquesta temàtica, aquest curs organitzat per la Federació de Municipis de Catalunya, tindrà lloc a Barcelona els dies 8, 11, 15 i 18 de març de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

La nova regulació de l’Administració electrònica local

La Federació de Municipis de Catalunya ha programat aquest curs, que tindrà lloc el proper dia 1 de març en horari de matí, que pretén analitzar les noves normes que afecten especialment el procediment administratiu electrònic local (Llei 26/2010) i l’ús de les TIC en aquest àmbit (Llei 29/2010), i també actualitzar els coneixements respecte a l’aplicació de la Llei 11/2007, d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics. L’enfocament del curs és eminentment jurídic.
> Més informació > Tornar al Sumari

Programa de direcció de recursos humans en l'Administració local

Aquest seminari programat per la Federació de Municipis de Catalunya està destinat principalment a personal directiu o amb responsabilitats directives, personal tècnic, i secretaris i interventors que desenvolupin funcions en l’àmbit dels recursos humans de l’Administració local. Tindrà lloc a Barcelona els dies 2, 9, 16, 23 i 30 de març, 6, 11 i 27 d’abril, i 4 i 11 de maig de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

La contractació electrònica

Per tal d’optimitzar les despeses de contractació mitjançant l’ús de plataformes electròniques, la Federació de Municipis de Catalunya ha cregut convenient organitzar un curs que se celebrarà els dies 22 i 24 de febrer i 1 de març, a Barcelona.
> Més informació > Tornar al Sumari

Optimització de la gestió d’arxius en suport informàtic

La Federació de Municipis de Catalunya organitza aquest curs que tindrà lloc a Barcelona els dies 23, 25 i 28 de febrer, adreçat principalment als arxivers, auditors interns, documentalistes i responsables de tasques organitzatives i de gestió administrativa.
> Més informació > Tornar al Sumari

Descripció i valoració de llocs de treball

Amb l’objectiu d’aprendre i practicar una metodologia simple i pràctica per analitzar qualsevol lloc de treball dins de l’empresa, incloent-hi la descripció del lloc i la valoració del seu contingut i de mostrar les aplicacions de l’anàlisi de llocs de treball en diferents àrees: la identificació de necessitats de formació, la selecció de personal o l’avaluació de tasques desenvolupades, l’FMC organitza aquest curs que tindrà lloc a Barcelona els dies 2 i 4 de març de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

Segon Fòrum de serveis socials municipals

Aquest segon fòrum, que se celebrarà el 3 i 4 de març de 2011, a l’Auditori ONCE, pretén donar continuïtat a l’espai de trobada i reflexió sobre els serveis socials locals iniciat fa quatre anys i esdevenir un espai de referència per tal d’avançar en la definició del model de serveis socials locals per al futur. Està organitzat per la Diputació de Barcelona, amb la col•laboració de la Federació de Municipis de Catalunya, entre d’altres.
> Més informació > Tornar al Sumari

Noves tecnologies i participació ciutadana. Societat civil i eines de comunicació

XI Conferència de l'Observatori Internacional de la Democràcia Participativa, amb la col•laboració, entre d'altres, de la Federació de Municipis de Catalunya. Tindrà lloc a Lleida els dies 6, 7 i 8 d’abril de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

Els valors educatius de l’esport

Coordinada per l'Àrea d'Esports de la Diputació de Barcelona, aquesta jornada pretén, entre d'altres objectius, promoure una ciutadania activa, crítica i responsable envers la construcció d'actituds educatives de l'esport que contribueixin a la cohesió social de les viles i ciutats de la província de Barcelona. Tindrà lloc a Barcelona el proper dia 17 de març de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

El pas al LED. L’estat de l’art. Un futur molt present

El Comitè Espanyol d’Il·luminació (CEI) i l’Àrea de Medi Ambient de l’Ajuntament de Barcelona (AMA), en col·laboració amb l’Associació Espanyola de Fabricants d’Il·luminació (ANFALUM), l’Institut Català d'Energia (ICAEN), les empreses instal·ladores i de manteniment de la ciutat, i l’Associació Professional de Dissenyadors d’Il·luminació (APDI), organitzen la 2a Jornada Tècnica sobre Il·luminació amb LEDs en l’Enllumenat Exterior, que se celebrarà a Barcelona el dia 14 de març, a l’Auditori AXA (av. Diagonal, 547).
> Més informació > Tornar al Sumari

ACCIÓ SOCIAL: Barem de valoració de la situació de dependència

La disposició final cinquena de la Llei 39/2006, de 14 de desembre, va encomanar al govern l’aprovació d’un reglament que establís el barem per a la valoració dels graus i nivells de dependència previstos en els articles 26 i 27. El barem que figura en l’annex I determina els criteris objectius per a la valoració del grau d’autonomia de les persones, en ordre a la capacitat per realitzar les tasques bàsiques de la vida diària, així com la necessitat de suport i supervisió a aquest respecte per a persones amb discapacitat intel•lectual o malaltia mental, d’acord amb allò establert en el capítol III, títol I de la Llei 39/2006, de 14 de desembre. Aquest reial decret també possibilita l’efectivitat del reconeixement de la situació de dependència de les persones que tinguin reconeguda la pensió de gran invalidesa o la necessitat d’ajuda d’una tercera persona.
> Més informació > Tornar al Sumari

ACCIÓ SOCIAL: Criteris per determinar les intensitats de protecció dels serveis i la quantia de les prestacions econòmiques de la llei de dependència

Mitjançant aquest reial decret s’incorporen els criteris sobre les intensitats de protecció dels serveis, l’import de les prestacions econòmiques i els requisits i les condicions d’accés a la prestació econòmica per a cuidats en l’entorn familiar que puguin reconèixer-se a les persones en situació de dependència en grau I, de dependència moderada. Mitjançant aquest reial decret també s’inclou la cotització a la Seguretat social i formació professional dels cuidadors no professionals de les persones en situació de dependència a les quals s’hagi reconegut el grau I, atenent a les característiques de l’atenció prestada, donat el caràcter moderat de la situació de dependència de la persona beneficiària.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Informació a subministrar per les corporacions locals sobre l’esforç fiscal i la seva comprovació en les delegacions d’Economia i Hisenda

La llei de pressupostos generals de l’Estat per a l’any 2011 estableix en l’article 106 la fórmula per al càlcul de l’esforç fiscal dels municipis, necessari per procedir a la liquidació definitiva de la seva participació en els tributs de l’Estat corresponent a 2011. Aquesta fórmula es desenvolupa en termes anàlegs als exercicis anteriors. En virtut d’aquesta llei, es fixa com a data límit de presentació de la informació sobre l’esforç fiscal davant les delegacions provincials d’Economia i Hisenda el 30 de juny de 2011. Aquesta presentació podrà realitzar-se en paper o mitjançant transmissió telemàtica amb la signatura electrònica de l’interventor o, si escau, del titular de l’òrgan de la corporació local que tingui atribuïda la funció de comptabilitat. En cas de transmissió telemàtica amb signatura electrònica, la Direcció General de Coordinació Ffinancera ha posat a disposició de les entitats locals una aplicació accessible des de l’Oficina virtual de les entitats locals del portal del Ministeri d’Economia i Hisenda. Aquesta resolució té com a objecte, doncs, facilitar als ajuntaments el compliment d’aquesta obligació, d’acord amb l’habilitació establerta en l’article 124.tres de la Llei 39/2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

FORMACIÓ: Pla d’administració electrònica per al primer semestre de 2011

Podran participar en els cursos de formació els empleats públics que presten llurs serveis en les administracions públiques, amb o sense perfil TIC, segons es detalla en l’annex de la resolució. Els candidats hauran de presentar la sol·licitud que figura en la pàgina web de l’INAP (www.inap.es), entrant en «Formación» i a continuació en l’apartat «Presentación de solicitudes» per a la inscripció. Les persones que desitgin participar en els cursos ho hauran de sol3licitar tot emplenant el model de sol·licitud telemàtica. El termini de presentació de sol·licituds telemàtiques a què es refereix aquesta base serà de deu dies naturals, durant 24 hores, comptats a partir del dia següent al de publicació d’aquesta resolució al BOE. Les activitats formatives de cada matèria es realitzaran en la modalitat i en les dades detallades en l’annex.
> Més informació > Tornar al Sumari

FORMACIÓ: Accions formatives per a la realització de funcions de gestió, suport administratiu i auxiliars per al primer semestre de 2011

Podran participar en els cursos de formació que consten en l’annex, els empleats públics dels cossos i escales dels grups i subgrups A2, B, C1 i C2, i equivalents, que prestin llurs serveis en les administracions públiques. Els candidats hauran de presentar la sol·licitud que figura en la pàgina web de l’INAP (www.inap.es) entrant en «Formación» i a continuació seleccionant «Funciones de gestión, apoyo administrativo» (niveles intermedios) o «Funciones auxiliares», segons correspongui, on apareixerà una relació de cursos i l’apartat «Presentación de solicitudes» per a la inscripció. Les persones que desitgin participar en els cursos ho hauran de sol·licitar tot emplenant el model de sol·licitud telemàtica. El termini de presentació de sol·licituds telemàtiques serà de deu dies naturals, durant 24 hores, comptats a partir del dia següent al de la publicació de la present resolució al BOE.
> Més informació > Tornar al Sumari

FORMACIÓ: Accions formatives per al personal directiu i predirectiu, a impartir entre els mesos de febrer i juliol de 2011

Es convoquen mitjançant aquesta resolució les activitats formatives que constitueixen, de febrer a juliol de 2011, la primera part del programa formatiu de l’INAP per al personal directiu i predirectiu. Les activitats formatives s’agrupen en les següents àrees de coneixement: direcció pública, Unió europea, gestió pública i habilitats directives. Podran participar-hi els funcionaris dels cossos i escales del subgrup A1 i el personal laboral fix assimilat de totes les administracions publiques. En l’annex d’aquesta resolució es descriu breument cada curs. El programa detallat de cada acció formativa s’inclourà a la pàgina web de l’INAP (http://www.inap.es). Les activitats formatives presencials tindran lloc a la seu de l’INAP (c/ Atocha, 106 de Madrid). Les persones que desitgin participar en els cursos hauran de presentar la sol3licitud que figura a la pàgina web de l’INAP (http://www.inap.es) entrant en l’enllaç «Formación» i a continuació en «Funciones Directivas y Predirectivas». En aquesta pàgina es publicarà la informació relativa als cursos. En executant l’opció: «presentación de solicitudes» que figura en cada curs, es tindrà accés al formulari de sol·licitud, en el qual podran complimentar-se els camps oportuns. El termini de presentació de sol·licituds per a cadascuna de les activitats formatives que figuren en l’annex es publicarà a la pàgina web de l’INAP: http://www.inap.es/.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic