100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 278 - 29/04/2011]
Curs per a l’elaboració de plans integrals per a la prevenció i el control dels mosquits L’administració electrònica
XI Setmana d'Europa als Municipis de Catalunya La nova Llei del tabac: inspecció, control i potestat sancionadora
Treball en equip Com entendre la policia local i millorar-la. Mesures per a afrontar els serveis de la policia en temps de crisi
El registre de la propietat. Justificació i administració Tècniques de negociació: gestió de conflictes i situacions de crisi
Els agents cívics Màster interuniversitari Joventut i Societat
Presentació de la Guia de referència per a l'elaboració de les normes urbanístiques del POUM ADMINISTRACIÓ AUTONÒMICA: Reestructuració del Departament de la Presidència
ADMINISTRACIÓ AUTONÒMICA: Reestructuració del Departament de Governació i Relacions Institucionals BENESTAR SOCIAL: Es deroguen diverses disposicions
CULTURA: Creació del Consell nacional d'arqueologia i paleontologia i de la Comissió de recerca d'arqueologia i paleontologia ECONOMIA: Forma en què les corporacions locals de Catalunya han de retre a la Sindicatura de Comptes el Compte general per mitjans telemàtics
ECONOMIA: Es creen seus electròniques en el Ministeri d’Economia i Hisenda ELECCIONS: Participació de les persones treballadores a les eleccions locals i al Consell General d'Aran el dia 22 de maig de 2011
FORMACIÓ: Jornada sobre «Acceso a la Información Ambiental» inclosa en el Pla de formació en Administració local i territorial per a l’any 2011 HABITATGE: Quantia del mòdul bàsic estatal per a 2011 (Pla estatal d’habitatge i rehabilitació 2009-2012)
PROTECCIÓ: Protecció de les infraestructures crítiques  

Curs per a l’elaboració de plans integrals per a la prevenció i el control dels mosquits

L’objectiu general d’aquest curs organitzat per la Federació de Municipis de Catalunya és dotar les administracions locals de coneixement i instruments per a l’elaboració de plans integrals per a la prevenció, el control i la disminució de mosquits en el seu àmbit territorial, en el marc de l’Estratègia autonòmica per a la minimització de la dispersió del mosquit a Catalunya i per a la prevenció del risc que el mosquit tigre i altres espècies actuïn com a vector de malalties. Se celebrarà els propers dies 24 i 27 de maig a Barcelona.
> Més informació > Tornar al Sumari

L’administració electrònica

Els projectes d’administració electrònica són actualment el principal factor de canvi de les organitzacions públiques. Aquest canvi té implicacions importants en la gestió i la conservació dels documents administratius generats per les tramitacions electròniques. És per això que la Federació de Municipis de Catalunya organitza un curs que tindrà lloc a Barcelona els dies 23, 25 i 30 de maig i 1 de juny de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

XI Setmana d'Europa als Municipis de Catalunya

Se celebrarà del 9 de maig al 15 de maig de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

La nova Llei del tabac: inspecció, control i potestat sancionadora

La Federació de Municipis de Catalunya ha programat aquest curs que s’impartirà a Barcelona el proper dia 25 de maig, amb l’objectiu d’aprofundir en el nou marc regulador de la venda, el subministrament, el consum i la publicitat dels productes del tabac i aclarir les competències locals relatives al control i la inspecció del compliment de la Llei 42/2010, i també la potestat sancionadora dels ajuntaments per incompliment de la norma.
> Més informació > Tornar al Sumari

Treball en equip

La Federació de Municipis de Catalunya programa aquest curs, que tindrà lloc a Barcelona els dies 12, 19 i 26 de maig i 1 i 9 de juny de 2011, amb l’objectiu de conèixer els elements clau del funcionament dels conflictes, de les situacions de crisi i de les negociacions, millorar la capacitat de negociar facilitant tècniques específiques, analitzar els punts forts i febles dels participants sobre negociació i aconseguir que cada professional millori l’eficàcia de la seva participació en les negociacions elaborant un projecte de millora.
> Més informació > Tornar al Sumari

Com entendre la policia local i millorar-la. Mesures per a afrontar els serveis de la policia en temps de crisi

L’objectiu d’aquest curs organitzat per l’FMC és oferir eines pràctiques per a la millora de l’organització de la policia local i mitjans d’implementació de les mesures esmentades d’acord amb els criteris d’eficàcia i eficiència. S’abordarà de manera pràctica el funcionament de la policia a partir de l’anàlisi acurada de la prestació de serveis de la policia local, i també l’atenció a les necessitats dels ciutadans introduint eines de millora de l’organització del dia a dia, com poden ser, per exemple, els protocols d’actuació i interrelació de la policia amb els diferents usuaris. Tindrà lloc a Barcelona els dies 10, 11 i 12 de maig en horari de matí.
> Més informació > Tornar al Sumari

El registre de la propietat. Justificació i administració

Durant dos dies, el 2 i el 4 de maig de 2011, la Federació de Municipis de Catalunya ha organitzat aquest curs per tal d’agilitar els procediments administratius amb una millora dels coneixements registrals. Està adreçat a professionals de l’Administració pública (tècnics, gestors, regidors...) especialment de l’àmbit d’urbanisme i obres.
> Més informació > Tornar al Sumari

Tècniques de negociació: gestió de conflictes i situacions de crisi

La Federació de Municipis de Catalunya organitza aquest curs els propers 3, 10, 17 i 24 de maig i 7 i 14 de juny, en horari de matí, per a tots els professionals que treballin en llocs de responsabilitat dirigint grups de persones i als que necessitin utilitzar la metodologia de treball en equip en algun moment per desenvolupar les seves tasques.
> Més informació > Tornar al Sumari

Els agents cívics

Amb l’objectiu de desenvolupar competències d’orientació i guia per a la millora de la convivència ciutadana, amb especial incidència en matèries mediambientals, la Federació de Municipis de Catalunya ha organitzat aquest curs que tindrà lloc a Barcelona els dies 6, 10 i 12 de maig de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

Màster interuniversitari Joventut i Societat

S'ha obert ja el període de preinscripció a aquest màster que tindrà lloc a Girona per al curs 2011-2012 (la preinscripció finalitza el 30 de juny). La Federació de Municipis de Catalunya forma part del seu consell assessor.
> Més informació > Tornar al Sumari

Presentació de la Guia de referència per a l'elaboració de les normes urbanístiques del POUM

Aquest document ha estat elaborat per un equip d’experts i constitueix un encàrrec específic de la Direcció General d’Urbanisme, en el marc d’uns treballs generals sobre “Els instruments normatius comuns del planejament urbanístic i la seva aplicació al món local”, d’acord amb el conveni signat l’abril de 2007 entre la Diputació de Barcelona i el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya. Hi han col·laborat també la Mancomunitat de Municipis de l’Àrea metropolitana de Barcelona, l’Ajuntament de Mataró i el Consell Comarcal del Maresme. La guia pretén constituir una eina d’ajuda als tècnics redactors de POUM i actualment es troba a la web del Departament de Territori i Sostenibilitat, tot clicant en / Urbanisme / Documentació / Guies de referència per la l’elaboració de les normes urbanístiques del POUM. Tindrà lloc a Barcelona el proper dia 3 de maig a les 19:00h.
> Més informació > Tornar al Sumari

ADMINISTRACIÓ AUTONÒMICA: Reestructuració del Departament de la Presidència

Aquest decret configura l’estructura orgànica i funcional del Departament de la Presidència, atenent els criteris d'austeritat i d'eficiència que han de regir les polítiques públiques, també en la vessant organitzativa. Aquest text normatiu deroga el Decret 1/2011, de 4 de gener, i altres disposicions reguladores anteriors. Així mateix defineix les funcions de la totalitat de les unitats que componen l'estructura departamental, a excepció de les que tenen la seva pròpia normativa reguladora, com són el Gabinet Jurídic de la Generalitat, les delegacions territorials del Govern i les delegacions del Govern de la Generalitat a l'exterior. Aquest decret afecta també parcialment l'estructura de l'Entitat Autònoma del Diari Oficial i de Publicacions.
> Més informació > Tornar al Sumari

ADMINISTRACIÓ AUTONÒMICA: Reestructuració del Departament de Governació i Relacions Institucionals

Aquest decret estructura el Departament de Governació i Relacions Institucionals, pel que fa a unitats directives departamentals, a més de la Secretaria General i la Direcció de Serveis dependent, en la Secretaria d'Administració i Funció Pública, de la qual dependran la Direcció General de Funció Pública i la Direcció General de Processos i Administració Electrònica, en la Direcció General d'Administració Local, la Direcció General d'Afers Religiosos i la Direcció General de Relacions Institucionals i amb el Parlament. Resten adscrits al Departament organismes públics com l'Escola d'Administració Pública de Catalunya o el Memorial Democràtic, o òrgans d'especial rellevància com ara l'Institut d'Estudis Autonòmics o el Jurat d'Expropiació de Catalunya. Igualment, s'estableix una nova articulació de la unitat que, en matèria de traspassos i cooperació institucional, dóna suport a les diferents comissions competents en els respectius àmbits d'actuació. També es vol aprofundir en la millora de la qualitat democràtica, mitjançant la creació del Programa d'Innovació i Qualitat Democràtica. Es deroga, entre d’altres, el Decret 21/2011, de 4 de gener, d'estructuració del Departament de Governació i Relacions Institucionals.
> Més informació > Tornar al Sumari

BENESTAR SOCIAL: Es deroguen diverses disposicions

Davant la constatació de la proliferació normativa existent en la matèria, on es detecta fins i tot la superposició de normes, el Govern de la Generalitat vol promoure la seva simplificació i racionalització; al mateix temps, es pretén l'eliminació de normes supèrflues o que han quedat obsoletes, evitant així duplicacions i solapaments. Amb aquestes finalitats es deroga el Decret 188/2001, de 26 de juny, dels estrangers i la seva integració social a Catalunya i les ordres següents: Ordre de 18 d'abril de 1984, per la qual s'aprova el Reglament de Règim Interior del Consell General de l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials; Ordre de 7 d'agost de 2001, per la qual es crea el Consell Assessor de l'Observatori Català de la Joventut; i Ordre BEF/468/2003, de 10 de novembre, per la qual es regula el procediment i els criteris d'accés als serveis i programes d'atenció a la gent gran gestionats per l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials.
> Més informació > Tornar al Sumari

CULTURA: Creació del Consell nacional d'arqueologia i paleontologia i de la Comissió de recerca d'arqueologia i paleontologia

El Consell nacional d'arqueologia i paleontologia és l'òrgan de participació, de consulta i d'assessorament del Departament competent en matèria de cultura en relació amb les polítiques i actuacions que tinguin incidència sobre els àmbits de l'arqueologia i de la paleontologia. S'adscriu a la Direcció General competent en matèria de patrimoni arqueològic i paleontològic. El consell es compon de la presidència, la vicepresidència primera i segona i les vocalies. En les vocalies figura una persona en representació de la Federació de Municipis de Catalunya i una altra en representació de l'Associació Catalana de Municipis i Comarques.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Forma en què les corporacions locals de Catalunya han de retre a la Sindicatura de Comptes el Compte general per mitjans telemàtics

El Ple de la Sindicatura de Comptes de Catalunya ha adoptat un acord en data 12 d'abril del 2011, pel qual s'aprova la modificació de l'acord que va prendre el Ple el 13 d'abril del 2010 relatiu a la forma en què les corporacions locals de Catalunya han de retre a la Sindicatura de Comptes el Compte general per mitjans telemàtics. Mitjançant aquesta resolució es publica al DOGC el referit acord, amb els seus quatre annexos.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Es creen seus electròniques en el Ministeri d’Economia i Hisenda

Mitjançant aquesta ordre s’incorporen a la seu electrònica central del Ministeri d’Economia i Hisenda dos noves seus electròniques derivades o subseus, la del Tribunal administratiu central de recursos contractuals i la de la Intervenció general de l’Administració de l’Estat. A la subseu dels tribunals económico-administratius es podrà accedir directament a través de les adreces http://www.tribunaleseconomicoadministrativos.gob.es, http://www.teac.gob.es y http://www.tea.gob.es; A la subseu de la Direcció general de tributs es podrà accedir directament a través de l’adreça http://www.tributos.sedemeh.gob.es. A la subseu del tribunal administratiu central de recursos contractuals es podrà accedir a través de l’adreça http://tribunalcontratos.gob.es. Finalment, a la subseu de la Intervenció general de l’Administració de l’Estat es podrà accedir a través de l’adreça http://www.sedeigae. gob.es.
> Més informació > Tornar al Sumari

ELECCIONS: Participació de les persones treballadores a les eleccions locals i al Consell General d'Aran el dia 22 de maig de 2011

Aquesta ordre conté les instruccions que regulen les condicions dels permisos, càlcul dels salaris, etc. de les persones treballadores que participen en les properes eleccions del dia 22 de maig, que tinguin la condició d’electores o que siguin membres d’una mesa.
> Més informació > Tornar al Sumari

FORMACIÓ: Jornada sobre «Acceso a la Información Ambiental» inclosa en el Pla de formació en Administració local i territorial per a l’any 2011

L’INAP convoca, a través del Centre d’Estudis locals i territorials la jornada sobre “Accés a la informació ambiental”. Les persones interessades en assistir-hi ho hauran de sol•licitar a través de la inscripció telemàtica que es troba a la pàgina web de l’INAP http://www.inap.es. El termini de presentació de sol•licituds finalitza el dia 3 de maig de 2011. La jornada es dirigeix a habilitats de caràcter estatal, responsables dels Departaments d’Urbanisme i Medi Ambient i personal al servei de les administracions locals que desenvolupin llocs de treball relacionats amb els objectius de la jornada.
> Més informació > Tornar al Sumari

HABITATGE: Quantia del mòdul bàsic estatal per a 2011 (Pla estatal d’habitatge i rehabilitació 2009-2012)

Es fixa en 758 euros per metre quadrat de superfície útil la quantia del mòdul bàsic estatal per a 2011, als efectes previstos en el Reial Decret 2066/2008, de 12 de desembre, pel qual es regula el Pla estatal d’habitatge i rehabilitació 2009-2012. El MBE fixat en aquest Acord serà d’aplicació a les actuacions en matèria d’habitatge i sòl, qualificades o declarades com a protegides en el marc de l’esmentat Pla estatal a partir del dia 1 de gener de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

PROTECCIÓ: Protecció de les infraestructures crítiques

Mitjançant aquesta llei s’incorpora al Dret espanyol, la Directiva 2008/114/CE del Consell, de 8 de desembre, sobre la identificació i classificació d’Infraestructures Crítiques Europees i l’avaluació de la necessitat de millorar la seva protecció. Aquesta llei té com a objecte establir les estratègies i les estructures adequades que permetin dirigir i coordinar les actuacions dels diferents òrgans de les administracions públiques en matèria de protecció d’infraestructures crítiques, prèvia identificació i designació de les mateixes, per millorar la prevenció, preparació i resposta de l’Estat davant d’atemptats terroristes o altres amenaces que afectin a les referides infraestructures crítiques. Aquesta llei regula les obligacions que hauran d’assumir tant les administracions públiques com els operadors d’aquelles infraestructures que es determinin com a crítiques. En aquest sentit, la llei les defineix com aquelles infraestructures estratègiques el funcionament de les quals és indispensable i no permet solucions alternatives, de manera que la seva destrucció o pertorbació produiria un greu impacte sobre els serveis essencials. Aquesta norma s’aplica a les infraestructures crítiques ubicades en el territori nacional vinculades als sectors estratègics definits en l’annex. S’exceptuen les infraestructures dependents del Ministeri de Defensa i de les Forces i Cossos de Seguretat que es regiran per la seva pròpia normativa i procediments. El Sistema de protecció d’infraestructures crítiques es compon d’una sèrie d’institucions, òrgans i empreses, procedents del sector públic o privat, amb responsabilitats en el correcte funcionament dels serveis essencials o en la seguretat dels ciutadans. Són agents del Sistema, entre d’altres, les comunitats autònomes i les corporacions locals a través de l’associació d’entitats locals de major implantació a nivell nacional.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic