100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 279 - 06/05/2011]
Jornada d’estudi sobre la Llei d’economia sostenible L’administració electrònica
Curs per a l’elaboració de plans integrals per a la prevenció i el control dels mosquits Com entendre la policia local i millorar-la. Mesures per a afrontar els serveis de la policia en temps de crisi
La nova Llei del tabac: inspecció, control i potestat sancionadora Treball en equip
Màster interuniversitari Joventut i Societat ADMINISTRACIÓ AUTONÒMICA: Reestructuració del Departament de Benestar Social i Família
ADMINISTRACIÓ AUTONÒMICA: Reestructuració del Departament de Justícia ELECCIONS: Impediments i excuses justificades per als càrrecs de president i vocal de les meses electorals
FESTES: Calendari de festes locals a la Comunitat Autònoma de Catalunya per a l'any 2011 FORMACIÓ: Cursos intensius d’anglès i de francès per al segon semestre de 2011
FORMACIÓ: Curs «Los Fondos Estructurales y la Administración Local» inclós en el Pla de formació en Administarció Local i Territorial per a l’any 2011 HABITATGE: Conveni entre el Departament de Territori i Sostenibilitat i els col·legis d'aparelladors, arquitectes tècnics i enginyers d'edificació de Catalunya
HABITATGE: Conveni entre el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya i el Col·legi d'Arquitectes de Catalunya IMMIGRACIÓ: Drets i llibertats dels estrangers en Espanya i integració social
RAMADERIA: Préstecs per fomentar les inversions necessàries pel compliment de les normes mínimes de recent introducció en matèria de benestar animal SALUT: Es deroguen diverses disposicions reglamentàries referides a salut
TREBALL / HABITATE: Regularització i control de l’ocupació submergida i foment de la rehabilitació d’habitatges  

Jornada d’estudi sobre la Llei d’economia sostenible

La Federació de Municipis de Catalunya ha sol·licitat la col·laboració de persones especialistes en els diferents àmbits materials de la llei per tal d’analitzar les modificacions que afectaran els ens locals. Aquesta jornada d’estudi tindrà lloc a la Federació el proper dia 16 de maig.
> Més informació > Tornar al Sumari

L’administració electrònica

Els projectes d’administració electrònica són actualment el principal factor de canvi de les organitzacions públiques. Aquest canvi té implicacions importants en la gestió i la conservació dels documents administratius generats per les tramitacions electròniques. És per això que la Federació de Municipis de Catalunya organitza un curs que tindrà lloc a Barcelona els dies 23, 25 i 30 de maig i 1 de juny de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

Curs per a l’elaboració de plans integrals per a la prevenció i el control dels mosquits

L’objectiu general d’aquest curs organitzat per la Federació de Municipis de Catalunya és dotar les administracions locals de coneixement i instruments per a l’elaboració de plans integrals per a la prevenció, el control i la disminució de mosquits en el seu àmbit territorial, en el marc de l’Estratègia autonòmica per a la minimització de la dispersió del mosquit a Catalunya i per a la prevenció del risc que el mosquit tigre i altres espècies actuïn com a vector de malalties. Se celebrarà els propers dies 24 i 27 de maig a Barcelona.
> Més informació > Tornar al Sumari

Com entendre la policia local i millorar-la. Mesures per a afrontar els serveis de la policia en temps de crisi

L’objectiu d’aquest curs organitzat per l’FMC és oferir eines pràctiques per a la millora de l’organització de la policia local i mitjans d’implementació de les mesures esmentades d’acord amb els criteris d’eficàcia i eficiència. S’abordarà de manera pràctica el funcionament de la policia a partir de l’anàlisi acurada de la prestació de serveis de la policia local, i també l’atenció a les necessitats dels ciutadans introduint eines de millora de l’organització del dia a dia, com poden ser, per exemple, els protocols d’actuació i interrelació de la policia amb els diferents usuaris. Tindrà lloc a Barcelona els dies 10, 11 i 12 de maig en horari de matí.
> Més informació > Tornar al Sumari

La nova Llei del tabac: inspecció, control i potestat sancionadora

La Federació de Municipis de Catalunya ha programat aquest curs que s’impartirà a Barcelona el proper dia 25 de maig, amb l’objectiu d’aprofundir en el nou marc regulador de la venda, el subministrament, el consum i la publicitat dels productes del tabac i aclarir les competències locals relatives al control i la inspecció del compliment de la Llei 42/2010, i també la potestat sancionadora dels ajuntaments per incompliment de la norma.
> Més informació > Tornar al Sumari

Treball en equip

La Federació de Municipis de Catalunya programa aquest curs, que tindrà lloc a Barcelona els dies 12, 19 i 26 de maig i 1 i 9 de juny de 2011, amb l’objectiu de conèixer els elements clau del funcionament dels conflictes, de les situacions de crisi i de les negociacions, millorar la capacitat de negociar facilitant tècniques específiques, analitzar els punts forts i febles dels participants sobre negociació i aconseguir que cada professional millori l’eficàcia de la seva participació en les negociacions elaborant un projecte de millora.
> Més informació > Tornar al Sumari

Màster interuniversitari Joventut i Societat

S'ha obert ja el període de preinscripció a aquest màster que tindrà lloc a Girona per al curs 2011-2012 (la preinscripció finalitza el 30 de juny). La Federació de Municipis de Catalunya forma part del seu consell assessor.
> Més informació > Tornar al Sumari

ADMINISTRACIÓ AUTONÒMICA: Reestructuració del Departament de Benestar Social i Família

D’acord amb aquest decret, que deroga l’anterior Decret 63/2011, de 4 de gener, el Departament de Benestar Social i Família, sota la direcció del/de la conseller/a, s'estructura en els òrgans següents: la Secretaria General; la Secretaria de Família; la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència; la Direcció General per a la Immigració; la Direcció General de Joventut i la Direcció General d'Acció Cívica i Comunitària. Resten adscrits al Departament de Benestar Social i Família, en els termes que preveu aquest decret i la normativa que els regula, les entitats i organismes següents: l'Institut Català de l'Adopció; l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) i l'Institut Català de les Dones. Resten igualment adscrits al Departament de Benestar Social i Família: l'Agència Catalana de la Joventut i el Consell Nacional de la Joventut, mitjançant la Direcció General de Joventut i l'Agència de Migracions de Catalunya, mitjançant la Direcció General per a la Immigració, en els termes previstos legalment.
> Més informació > Tornar al Sumari

ADMINISTRACIÓ AUTONÒMICA: Reestructuració del Departament de Justícia

Mitjançant aquest decret, que deroga l’anterior Decret 74/2011, de 4 de gener, es reestructura el Departament de Justícia, sota la direcció del/de la conseller/a, en els òrgans següents: la Secretaria General; la Secretaria de Relacions amb l'Administració de Justícia; la Direcció General de Serveis Penitenciaris; la Direcció General d'Execució Penal a la Comunitat i Justícia Juvenil; i la Direcció General de Dret i d'Entitats Jurídiques. Resten adscrits al Departament de Justícia: el Centre d'Iniciatives per a la Reinserció, regulat per la Llei 23/2009, de 23 de desembre i el Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada.
> Més informació > Tornar al Sumari

ELECCIONS: Impediments i excuses justificades per als càrrecs de president i vocal de les meses electorals

Es regulen una sèrie de supòsits en què el personal designat per formar part d’una mesa electoral serà rellevat de l’acompliment del càrrec.
> Més informació > Tornar al Sumari

FESTES: Calendari de festes locals a la Comunitat Autònoma de Catalunya per a l'any 2011

Es modifica l'Ordre TRE/551/2010, de 22 de novembre, pel que fa a les dates de les festes de caràcter local per a l'any 2011 d’alguns municipis de Catalunya.
> Més informació > Tornar al Sumari

FORMACIÓ: Cursos intensius d’anglès i de francès per al segon semestre de 2011

Es convoquen cinc edicions del curs intensiu d’anglès i dues edicions del curs intensiu de francès, que es desenvoluparan en les seus de l’INAP o de les empreses adjudicatàries, segons es determini. Podran sol·licitar l’assistència a aquests cursos, els empleats públics al servei de les administracions publiques que tinguin un coneixement mig-alt de la llengua anglesa o francesa i necessitin l’anglès o el francès per al desenvolupament del seu lloc de treball. Les persones interessades podran accedir a la pàgina web de l’INAP (www.inap.es) entrar en «Formación» i a continuació en «Formación en idiomas», «Inglés» o «Francés». En aquest apartat estarà públicada la informació relativa a aquests cursos, amb un apartat anomenat «Presentación de solicitud electrónica». El termini de presentació de sol·licituds telemàtiques serà de quinze dies naturals, durant 24 hores, comptats a partir del dia següent al de la publicació d’aquesta resolució en el BOE.
> Més informació > Tornar al Sumari

FORMACIÓ: Curs «Los Fondos Estructurales y la Administración Local» inclós en el Pla de formació en Administarció Local i Territorial per a l’any 2011

L’INAP convoca, a través de la Subdirecció de Programes Formatius en Administració Local, la següent acció formativa: Curs «Los Fondos Estructurales y la Administración Local». L’objectiu d’aquest curs és conèixer els fons estructurals com a instruments de la Unió Europea per a promoure programes de desenvolupament en l’àmbit de l’Administració local. El curs es dirigeix al personal de l’Administració local amb responsabilitat en la gestió dels fons comunitaris. Les persones interessades en assistir-hi ho hauran de sol•licitar a través de la inscripció telemàtica que es troba a la pàgina web de l’INAP http://www.inap.es. El termini de presentació de sol•licituds finalitzarà el dia 13 de juny de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

HABITATGE: Conveni entre el Departament de Territori i Sostenibilitat i els col·legis d'aparelladors, arquitectes tècnics i enginyers d'edificació de Catalunya

L'objecte d'aquest conveni de col·laboració és la delegació de funcions als col·legis d'aparelladors, arquitectes tècnics i enginyers d'edificació de Catalunya (d'ara endavant, els col•legis), relatives al control, la supervisió, i la comprovació documental i tècnica dels informes d'inspecció tècnica que siguin realitzats per aparelladors, arquitectes tècnics i enginyers d'edificació, amb caràcter previ a l'emissió del certificat d'aptitud que regula el Decret 187/2010, de 23 de novembre, sobre la inspecció tècnica dels edificis d'habitatges. Aquest conveni és aplicable als informes d'inspecció tècnica d'edificis que regula el Decret 187/2010, de 23 de novembre, subscrits pels professionals tècnics competents del col·lectiu d'aparelladors, arquitectes tècnics i enginyers d'edificació, relatius a edificis d'habitatges que s'hagin de presentar davant l'administració per a l'obtenció del certificat d'aptitud. Els col·legis emetran el certificat d'idoneïtat conforme l'informe compleix amb els paràmetres indicats en l'annex d'aquest conveni. Aquest certificat l'hauran de remetre conjuntament amb l'informe d'inspecció tècnica dels edificis a l'administració per a l'emissió, si escau, del certificat d'aptitud. L'administració presumirà que l'informe d'inspecció tècnica d'edificis, segons el certificat d'idoneïtat favorable emès pels col•legis, és complet i formalment conforme amb la normativa aplicable, a l‘efecte de l'atorgament del certificat d'aptitud de l'edifici, sens perjudici de la facultat inspectora que li confereix el Decret 187/2010, de 23 de novembre. Els col3legis es responsabilitzen tècnicament i patrimonialment davant l'administració, de les deficiències, errors, imperfeccions i incompliments que es derivin directament de la verificació dels paràmetres que són objecte del certificat d'idoneïtat establerts en aquest conveni. L'import del certificat d'idoneïtat es fixarà conforme al cost efectiu de la prestació del servei. La comissió de seguiment que es preveu en aquest conveni ha de donar conformitat a l'import per a l'emissió del certificat d'idoneïtat d'acord amb un informe de l'estructura de costos justificatius de la prestació del servei que els col·legis han de lliurar a primers d'any i que serà contrastat amb les dades i els indicadors que disposi l'administració en aquesta matèria. D'acord amb el contingut de l'article 4.2 del Decret 187/2010, sobre la inspecció tècnica dels edificis d'habitatges, el cost econòmic derivat de l'emissió del certificat d'idoneïtat és a càrrec de les persones obligades a la realització de la inspecció, segons l'import que s'hagi fixat. En els supòsits que, segons el Decret 187/2010, de 23 de novembre, la competència per a l'emissió del certificat d'aptitud correspongui als ens locals, en reconeixement de la seva capacitat d'autoorganització, aquests organismes podran adherir-se a les condicions d'aquest Conveni per formalitzar la delegació de funcions en matèria de control tècnic dels informes d'inspecció tècnica dels edificis.
> Més informació > Tornar al Sumari

HABITATGE: Conveni entre el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya i el Col·legi d'Arquitectes de Catalunya

L'objecte d'aquest conveni de col•laboració és la delegació de funcions al Col·legi d'Arquitectes de Catalunya relatives al control, la supervisió, i la comprovació documental i tècnica dels informes d'inspecció tècnica que siguin realitzats pels seus col•legiats, amb caràcter previ a l'emissió del certificat d'aptitud regulat al Decret 187/2010, de 23 de novembre, sobre la inspecció tècnica dels edificis d'habitatges. Aquest conveni és aplicable als informes d'inspecció tècnica d'edificis que regula el Decret 187/2010, de 23 de novembre, subscrits per professionals tècnics competents d'aquest col•legi, relatius a edificis d'habitatges emplaçats a l'àmbit territorial de Catalunya on exerceix l'activitat el col·legi, que s'hagin de presentar davant l'administració per a l'obtenció del certificat d'aptitud. El col·legi emetrà el certificat d'idoneïtat conforme l'informe compleix amb els paràmetres indicats en l'annex. Aquest certificat l'haurà de remetre conjuntament amb l'informe d'inspecció tècnica dels edificis a l'administració per a l'emissió, si escau, del certificat d'aptitud. L'administració presumirà que l'informe d'inspecció tècnica d'edificis, segons el certificat d'idoneïtat favorable emès pel col·legi, és complet i de conformitat amb la normativa aplicable, a l'efecte de l'atorgament del Certificat d'aptitud de l'edifici, sens perjudici de la facultat inspectora que li confereix el Decret 187/2010, de 23 de novembre. El col·legi es responsabilitza tècnicament i patrimonialment davant l'administració, de les deficiències, errors, imperfeccions i incompliments que es derivin directament de la verificació dels paràmetres que són objecte del certificat d'idoneïtat establerts en aquest conveni. L'import del certificat d'idoneïtat tècnica es fixarà conforme al cost efectiu de la prestació del servei. La Comissió de Seguiment que es preveu en aquest conveni ha de donar conformitat a l'import del cost per a l'emissió del certificat d'idoneïtat d'acord amb un informe de l'estructura de costos justificatius de la prestació del servei que el col·legi ha de lliurar a primers d'any i que serà contrastat amb les dades i els indicadors que disposi l'administració en aquesta matèria. D'acord amb el contingut de l'article 4.2 del Decret 187/2010, sobre la inspecció tècnica dels edificis d'habitatges, el cost econòmic derivat de l'emissió del certificat d'idoneïtat és a càrrec de les persones obligades a la realització de la inspecció, segons l'import que s'hagi fixat. En els supòsits que, segons el Decret 187/2010, de 23 de novembre, la competència per a l'emissió del certificat d'aptitud correspongui als ens locals, en reconeixement de la seva capacitat d'autoorganització, aquests organismes podran adherir-se a les condicions d'aquest conveni per formalitzar la delegació de funcions en matèria de control tècnic dels informes d'inspecció tècnica dels edificis.
> Més informació > Tornar al Sumari

IMMIGRACIÓ: Drets i llibertats dels estrangers en Espanya i integració social

Aquest reial decret aprova el nou reglament d’estrangeria i deroga l’aprovat per Reial decret 2393/2004, de 30 de desembre. Aquest nou reglament té com a finalitat principal desenvolupar l’adaptació reglamentària de l’última reforma de la Llei orgànica 4/2000 operada per la Llei orgànica 2/2009, d’11 de desembre, i optimitzar els principis de la política migratòria reconeguts per primera vegada a través de la Llei orgànica 2/2009, entre els quals es troben l’ordenació dels fluxos migratoris laborals d’acord amb la situació nacional d’ocupació, la integració social de les persones immigrants, la lluita contra la immigració irregular i les relacions amb tercers països en matèria d’immigració. Aquest reglament entra en vigor als dos mesos de la seva publicació en el BOE.
> Més informació > Tornar al Sumari

RAMADERIA: Préstecs per fomentar les inversions necessàries pel compliment de les normes mínimes de recent introducció en matèria de benestar animal

El Departament estableix una línia d'ajuts en forma de préstecs per fomentar inversions en explotacions agràries necessàries per al compliment de les normes mínimes, de recent introducció, en matèria de benestar animal. Únicament es finançaran les inversions que es realitzin en explotacions agràries de l'àmbit territorial de Catalunya, per tal d'adequar-se a la normativa, de recent introducció, en matèria de benestar animal. Podran ser beneficiàries d'aquestes subvencions les persones físiques i jurídiques, titulars d'explotacions agràries, ubicades en l'àmbit de Catalunya, que reuneixin els requisits que determina l’ordre.
> Més informació > Tornar al Sumari

SALUT: Es deroguen diverses disposicions reglamentàries referides a salut

Aquest decret preveu la derogació expressa de determinades normes reglamentàries que no responen a l'objectiu de claredat i coherència i que suposen una regulació excessiva i innecessària o que són supèrflues o obsoletes. Entre d’altres, es deroguen les següents disposicions: Decret 40/2006, de 14 de març, pel qual es crea el Pla director d'immigració i cooperació en l'àmbit de la salut i el seu Consell Assessor; Ordre de 19 de desembre de 2000, per la qual es crea el Consell Assessor de Qualitat Assistencial; Ordre d'1 de juny de 1994, per la qual s'estableix el llibre de visites per al control oficial d'establiments alimentaris; Ordre de 19 de setembre de 1990, de creació de la Comissió assessora per a l'establiment de fórmules relatives a la distribució dels recursos econòmics del sistema sanitari de Catalunya; i Ordre de 4 de febrer de 1987, sobre acreditació de centres i serveis d'orientació i planificació familiar.
> Més informació > Tornar al Sumari

TREBALL / HABITATE: Regularització i control de l’ocupació submergida i foment de la rehabilitació d’habitatges

En aquesta norma es contenen una sèrie de mesures destinades a les empreses que s’acullin voluntàriament al procediment de regularització pel que fa a aquells treballadors ocupats de manera irregular, i una sèrie de mesures destinades a combatre l’ocupació de manera irregular un cop finalitzat el procés voluntari de regularització. Entre aquestes mesures, destaquem la modificació de l’article 49 de la Llei de contractes del sector públic, apartat 1.c), relatiu a les persones que no podran contractar amb l’administració. D’altra banda, es modifica la regulació de la deducció per obres de millora en l’habitatge habitual: s’amplia l’objecte de la deducció, el col·lectiu de potencials beneficiaris i es millora la quantia de la deducció.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic