100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 283 - 03/06/2011]
Intervenció administrativa en la gestió urbanística Participació i urbanisme. Com desenvolupar processos participatius de qualitat en urbanisme
Intranets corporatives i portal dels empleats de les administracions públiques Màster interuniversitari Joventut i Societat
CENS: Censos de població i habitatges de 2011 INVESTIGACIÓ: Ciència, tecnologia i innovació

Intervenció administrativa en la gestió urbanística

Les administracions en general i específicament els ajuntaments han de vetllar perquè les transformacions territorials, urbanes i les edificacions siguin desenvolupades dins del marc legal existent, i en aquest context s’emmarca la sèrie de procediments de control i sanció que s’entenen com a intervenció administrativa en l’urbanisme. Tots aquests procediments estan reglats i tenen unes limitacions que garanteixen els drets dels propietaris de sòl i dels habitants davant de possibles males pràctiques dels ajuntaments, per això és important conèixer els conceptes bàsics, els procediments i els supòsits d’aplicació de les mesures preventives i sancionadores existents. Per això, l’FMC ha programat aquest curs que se celebrarà a Barcelona el 28 i 30 de juny i el 5 de juliol de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

Participació i urbanisme. Com desenvolupar processos participatius de qualitat en urbanisme

La Federació de Municipis de Catalunya organtiza aquest curs per als dies 8, 15 i 22 de juny, per tal de conar a conèixer el concepte de participació ciutadana i, concretament, com es pot aplicar en la pràctica urbanística; abordar la participació en funció dels àmbits i nivells d’intervenció en el territori, introducció i tipologia de les metodologies que facilitin la pràctica de la participació de qualitat en l’urbanisme; i donar a conèixer casos pràctics i bones pràctiques als municipis catalans.
> Més informació > Tornar al Sumari

Intranets corporatives i portal dels empleats de les administracions públiques

Les intranets, xarxes d’accés restringit al personal d’una corporació, permeten disposar d’una eina de gestió i de comunicació ràpida, fiable i econòmica, que ofereix un gran avantatge competitiu. Tal com evolucionen actualment les tecnologies de la informació, podem afirmar que les intranets són eines clau i amb molt de futur a les organitzacions. Per aquest motiu, la Federació de Municipis de Catalunya organitza un curs que tindrà lloc els dies 17, 21 i 23 de juny, a Barcelona.
> Més informació > Tornar al Sumari

Màster interuniversitari Joventut i Societat

S'ha obert ja el període de preinscripció a aquest màster que tindrà lloc a Girona per al curs 2011-2012 (la preinscripció finalitza el 30 de juny). La Federació de Municipis de Catalunya forma part del seu consell assessor.
> Més informació > Tornar al Sumari

CENS: Censos de població i habitatges de 2011

Segons aquest reial decret, l'Institut Nacional d'Estadística (INE) serà l’organisme encarregat de confeccionar els censos de població i habitatges de l'any 2011. Per a la realització dels esmentats censos, l'INE podrà demanar la col·laboració dels òrgans i serveis de l'AGE i de les altres administracions públiques, en els termes establerts en l'article 4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; en els articles 10 i 55 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local; i específicament en el Títol III de la Llei 12/1989, de 9 de maig, de la funció estadística pública. La formació del cens de població es recolzarà en les dades dels padrons municipals i es durà a terme pels ajuntaments en col·laboració amb l’INE. Les despeses en què incorrin els ajuntaments per causa d'aquesta col•laboració seran sufragats amb càrrec als pressupostos generals de l'Estat. Les persones físiques i jurídiques estaran obligades a aportar les dades censals que se'ls sol·liciti, en aplicació de la disposició addicional segona de la Llei 13/1996, de 30 de desembre, de mesures fiscals, administratives i de l'ordre social, encara que amb els límits imposats per l'article 11.2 de la Llei 12/1989 i per la normativa específica en matèria de protecció de dades de caràcter personal. La informació facilitada per les persones físiques o jurídiques en la seva col·laboració censal estarà protegida pel secret estadístic, en els termes establerts en el capítol III del Títol I de la Llei 12/1989. La data de referència dels censos de població i habitatges serà l'1 de novembre de l'any 2011. L’INE publicarà els resultats generals deduïts dels censos d'edificis, habitatges i població i facilitarà als departaments ministerials, comunitats autònomes, corporacions locals i altres usuaris, públics o privats, aquella informació especial de caràcter numèric col·lectiu que pogués ser del seu interès per al compliment de les seves finalitats.
> Més informació > Tornar al Sumari

INVESTIGACIÓ: Ciència, tecnologia i innovació

Aquesta llei estableix el marc per al foment de la investigació científica i tècnica i els seus instruments de coordinació general, amb la finalitat de contribuir a la generació, difusió i transferència del coneixement per resoldre els problemes essencials de la societat. L'objecte fonamental és la promoció de la investigació, el desenvolupament experimental i la innovació com a elements sobre els quals ha d'assentar-se el desenvolupament econòmic sostenible i el benestar social. Del conjunt de la llei destaca pels seus efectes sobre el món local la disposició final cinquena, de modificació de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Concretament, aquesta disposició modifica l'apartat 3 de l'article 31, que queda redactat com segueix: «3. Quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic per al contracte menor, el beneficiari haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contracció del compromís per a l'obra, la prestació del servei o el lliurament del bé, tret que per les seves especials característiques no existeixi al mercat suficient nombre d'entitats que els realitzin, prestin o subministrin, o tret que la despesa s'hagués realitzat amb anterioritat a la subvenció. L'elecció entre les ofertes presentades, que hauran d'aportar-se en la justificació, o, si escau, en la sol·licitud de subvenció, es realitzarà conforme a criteris d'eficiència i economia, havent de justificar-se expressament en una memòria l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.»
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic