100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 288 - 08/07/2011]
Curs de Gabinets de comunicació a l'Administració Pública Direcció de reunions
Gestió de recursos digitals en biblioteques Sistema tributari i gestió de recursos locals
ECONOMIA: Suport als deutors hipotecaris, control de la despesa pública i cancel·lació de deutes amb empreses i autònoms contretes per les entitats locals INTERNACIONAL: Subvencions Eurodistricte per al desenvolupament de projectes de cooperació a l'Espai català transfronterer
SALUT: Seguretat alimentària i nutrició  

Curs de Gabinets de comunicació a l'Administració Pública

El curs, que tindrà lloc a Barcelona l’11, 12 i 13 de juliol, es proposa estudiar el paper dels gabinets de comunicació a l'administració pública avui, tant pel que fa a la informació i a la projecció pública de les activitats corporatives com a l'establiment de les estratègies comunicatives més idònies. Es posarà una atenció especial en les eines emergents de què disposen els gabinets a l'hora de desenvolupar la seva missió, en les Tecnologies de la Informació i la Comunicació, en la necessitat de planificar la comunicació, en la comunicació interna i en el tractament de les situacions de crisi a les administracions públiques. Es tracta d'un curs molt pràctic que es basa, d'una banda, en l'anàlisi d'experiències concretes i, de l'altra, en la participació activa dels assistents.
> Més informació > Tornar al Sumari

Direcció de reunions

L’FMC organitza aquest curs per als dies 20 i 27 de setembre i 4 i 11 d’octubre a Barcelona, amb l’objectiu de rebre coneixements teòrics i pràctics sobre com fer reunions eficaces, entre molts d’altres.
> Més informació > Tornar al Sumari

Gestió de recursos digitals en biblioteques

La utilització de la tecnologia ha democratitzat i facilitat l’accés a la informació. Aquest curs planteja algunes de les claus per conèixer les eines a l’abast d’aquest accés. Està organitzat per la Federació de Municipis de Catalunya i tindrà lloc a Barcelona els dies 26 i 28 de setembre i 3 d’octubre de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

Sistema tributari i gestió de recursos locals

La Federació programa aquest curs adreçat al personal auxiliar administratiu i administratius dels ens locals adscrits a les àrees gestores de rendes o hisenda en general amb tasques especialitzades. Tindrà lloc a Barcelona els dies 20, 22, 27 i 29 de setembre de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Suport als deutors hipotecaris, control de la despesa pública i cancel·lació de deutes amb empreses i autònoms contretes per les entitats locals

El Reial decret-Llei conté diverses mesures, i des d’un punt de vista local, en destaquen les següents: Nova línia ICO-ajuntaments: El reial decret llei aprovat faculta la Comissió delegada del Govern per a assumptes econòmics perquè encarregui a l'Institut de Crèdit Oficial, una línia de préstecs a les entitats locals en el marc de la línia ICO-Liquiditat 2011, per al pagament de les factures pendents amb empreses i autònoms a 30 d'abril de 2011, amb la finalitat de facilitar liquiditat a les empreses i autònoms que tinguin crèdits pendents de cobrament amb les entitats locals. Les garanties de les línies de crèdit no podran superar el 25% de l'import anual dels lliuraments a compte de la participació de l'entitat local en tributs de l'Estat de l'any 2011. Si com a conseqüència de la línia de crèdit una entitat local contragués un deute ferm amb l'ICO, impagada en el període voluntari fixat, el Ministeri d'Economia i Hisenda efectuarà al seu favor les retencions que procedeixin amb càrrec a les ordres de pagament que s'emetin per satisfer la seva participació en els tributs de l'Estat. El reial decret llei inclou una modificació de la Llei d'estabilitat pressupostària per introduir una regla de despesa que s'aplicarà a l'Administració general de l'Estat i a l'Administració local. En concret, els objectius d'estabilitat pressupostària de les diferents administracions es fixaran tenint en compte que el creixement de la seva despesa computable no podrà superar la taxa de creixement a mig termini de referència de l'economia espanyola, que es defineix com el creixement mitjà del PIB, expressat en termes nominals, durant nou anys. Quan s'aprovin canvis normatius que suposin augments permanents de la recaptació, la taxa de creixement de la despesa podrà augmentar en la quantia equivalent. Quan s'aprovin canvis normatius que suposin disminucions de la recaptació, la taxa de creixement de la despesa haurà de disminuir-se en la quantia equivalent. En cas d'incompliment, l'administració pública responsable haurà d'adoptar mesures extraordinàries d'aplicació immediata que garanteixin la tornada a la senda de despesa d'acord amb la regla establerta. Silenci positiu i altres mesures: La Llei d'economia sostenible va establir el silenci positiu com a regla general en els tràmits de qualsevol ciutadà o empresa amb les diferents administracions, amb un termini de temps variable en funció del procediment en qüestió. L'existència de procediments amb silenci desestimatori genera barreres, traves i efectes dissuasius que poden, en ocasions, tenir com a conseqüència final el tancament del mercat a nous emprenedors. D'aquesta manera, s'han identificat 124 procediments administratius en els quals operava el silenci desestimatori, que mitjançant aquest reial decret llei passen a positiu. Igualment es millora l'intercanvi electrònic d'informació entre les diferents administracions públiques, reduint les càrregues administratives, i es facilita als ciutadans la presentació d'escrits, sol·licituds i comunicacions oficials a través dels registres de les seves entitats locals, que es constitueixen com a punts d'entrada del ciutadà a les administracions públiques (art. 27 i DA 5ª). Mitjançant la supressió d'exigències de llicències municipals contingudes en normes estatals i en compliment del mandat de la Llei d'economia sostenible, es facilita a les entitats locals l'aplicació de mitjans d'intervenció més favorables a l'exercici de l'activitat econòmica, com són les comunicacions o les declaracions responsables, sense necessitat que hagin de recórrer a llicències d'activitat o altres actes de control preventiu (DA 7ª). El reial decret-llei generalitza també la inspecció tècnica d'edificis, establint la seva obligatorietat i els seus requisits essencials (art. 21, 22 , DA 2ª i DT 2ª).
> Més informació > Tornar al Sumari

INTERNACIONAL: Subvencions Eurodistricte per al desenvolupament de projectes de cooperació a l'Espai català transfronterer

La resolució convoca el concurs públic per a la concessió de les subvencions Eurodistricte per al desenvolupament de projectes de cooperació a l'Espai Català Transfronterer corresponent a l'any 2011. L'atorgament de les subvencions, com també l'objecte, la tipologia, les condicions, els criteris de valoració, els requisits de participació, la documentació a aportar, els òrgans competents per tramitar-les i emetre'n resolució es regeixen per l'Ordre PRE/138/2011, de 17 de juny, d'aprovació de les bases reguladores de les subvencions Eurodistricte per al desenvolupament de projectes de cooperació a l'Espai català transfronterer; el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre; els preceptes de caràcter bàsic de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. El termini màxim per a la presentació de les sol·licituds serà d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució al DOGC. Les sol·licituds s'hauran de presentar mitjançant els models d'impresos normalitzats que es poden obtenir a la pàgina web: www.gencat.cat/presidencia, o bé a les instàncies següents: Departament de la Presidència, Palau de la Generalitat, pl. Sant Jaume, 4, 08002 Barcelona; Delegació Territorial del Govern, pl. Pompeu Fabra, 1, 17002 Girona; i, Generalitat de Catalunya, Casa a Perpinyà, 1, c. Fusteria, F-66000 Perpinyà. Les sol·licituds podran ser presentades al Registre de la Casa de la Generalitat a Perpinyà (1, c. Fusteria, 66000 Perpinyà), el Registre General del Departament de la Presidència (c. Sant Honorat, 1-3, 08002 Barcelona), o bé en qualsevol dels registres que preveu l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. El termini màxim per emetre resolució i notificar la concessió de les subvencions sol·licitades serà de sis mesos a comptar de la data de publicació de la convocatòria. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat ni publicat aquesta resolució, les persones interessades podran considerar desestimades les seves sol·licituds.
> Més informació > Tornar al Sumari

SALUT: Seguretat alimentària i nutrició

L'objecte d'aquesta llei és el reconeixement i la protecció efectiva del dret a la seguretat alimentària, entenent com a tal el dret a conèixer els riscos potencials que poguessin estar associats a un aliment i/o a algun dels seus components; el dret a conèixer la incidència dels riscos emergents en la seguretat alimentària i al fet que les administracions competents garanteixin la major protecció possible enfront d'aquests riscos. Del reconeixement d'aquest dret es deriva l'establiment de normes en matèria de seguretat alimentària, com a aspecte fonamental de la salut pública, amb l’objectiu d’assegurar un nivell elevat de protecció de la salut de les persones en relació amb els aliments, així com establir les bases per fomentar hàbits saludables, que permetin lluitar contra l'obesitat. Es tindran en compte totes les etapes de la producció, transformació i distribució dels aliments i els pinsos. La llei s’aplica a les actuacions i activitats següents: a) La seguretat dels aliments i els pinsos destinats a animals productors d'aliments al llarg de totes les etapes de producció, transformació i distribució; b) La planificació, coordinació i desenvolupament de les estratègies i actuacions que fomentin la informació, educació i promoció de la salut en l'àmbit de la seguretat alimentària i la nutrició; i c) Les activitats de les persones físiques o jurídiques, de naturalesa pública o privada, en tant que tals activitats estiguin relacionades directa o indirectament amb alguna de les finalitats d'aquesta llei.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic