100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 291 - 02/09/2011]
Seminari de Dret Local Certificacions energètiques. L’eficiència energètica en els edificis
El Reglament i la Llei general de subvencions La gestió digital d’expedients
Eines per millorar resultats quan es disposa de menys recursos Gestió de recursos digitals en biblioteques
Sistema tributari i gestió de recursos locals Direcció de reunions
ECONOMIA: Pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2011 ECONOMIA: Mesures fiscals i financeres
ECONOMIA: Obligació dels ens locals de retre comptes davant la Sindicatura de Comptes de Catalunya IMMIGRACIÓ: Modificació de la Llei sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social
MEDI AMBIENT: Residus i sòls contaminats PETITS MUNICIPIS: Selecció de projectes susceptibles de cofinançament pel Feder Catalunya 2007-2013, eix 4, mitjançant el programa Viure al Poble Més
TREBALL: Es modifiquen les normes de cotització a la Seguretat Social, Desocupació, Fons de Garantia Salarial i Formació Professional  

Seminari de Dret Local

La Federació de Municipis presenta una nova edició del Seminari de dret local, activitat formativa d’actualització permanent en aquesta especialitat que desenvolupa des de fa més de vint anys, juntament amb l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona i l’Escola d’Administració Pública de la Generalitat de Catalunya, amb la col•laboració de l’Àrea Metropolitana de Barcelona. Són nou sessions a l’any, un matí de divendres de cada mes, amb el desenvolupament a cada sessió de dos temes de caràcter general i un per grups de treball, a part de la presentació de l’Informe de l’actualitat jurídica local.
> Més informació > Tornar al Sumari

Certificacions energètiques. L’eficiència energètica en els edificis

La certificació energètica d’edificis és un instrument fonamental per assolir aquest doble objectiu. La seva aplicació, obligatòria des de 2007, busca incentivar els promotors a construir edificis energèticament més eficients i animar a la rehabilitació d’edificis a fi de reduir els seus consums. Alhora, la certificació constitueix una valuosa eina d’informació i de sensibilització de cara als compradors sobre el grau d’eficiència de l’edifici i les emissions de CO2 associades. Per aquest motiu, l’FMC programa aquest curs semipresencial que tindrà lloc a Barcelona del 4 d’octubre al 2 de novembre de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

El Reglament i la Llei general de subvencions

Per tal de conèixer i actualitzar les qüestions més pràctiques referents a les subvencions com a instruments jurídics administratius i financers de les administracions locals, amb la perspectiva de la seva perfecció jurídica a partir de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i de les novetats del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, la Federació de Municipis de Catalunya ha programat aquest curs, que tindrà lloc a Barcelona en horari de tarda els dies 4, 6, 11, 13, 18, 20, 25 i 27 d’octubre de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

La gestió digital d’expedients

La Federació de Municipis de Catalunya organitza aquest curs, adreçat a personal tècnic i de gestió dels serveis i de les unitats que realitzen tasques d’organització, de les àrees TIC o que tinguin interès a implantar tràmits electrònics, per tal de tenir una visió general del marc normatiu en la gestió digital d'expedients. Tindrà lloc a Barcelona els dies 6, 13, 20 i 27 d’octubre de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

Eines per millorar resultats quan es disposa de menys recursos

La Federació de Municipis de Catalunya ha programat aquest curs per als dies 3, 4 i 6 d’octubre de 2011 amb l’objectiu de proporcionar eines que possibiliten millorar resultats reduint costos i intercanviar experiències entre els participants.
> Més informació > Tornar al Sumari

Gestió de recursos digitals en biblioteques

La utilització de la tecnologia ha democratitzat i facilitat l’accés a la informació. Aquest curs planteja algunes de les claus per conèixer les eines a l’abast d’aquest accés. Està organitzat per la Federació de Municipis de Catalunya i tindrà lloc a Barcelona els dies 26 i 28 de setembre i 3 d’octubre de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

Sistema tributari i gestió de recursos locals

La Federació programa aquest curs adreçat al personal auxiliar administratiu i administratius dels ens locals adscrits a les àrees gestores de rendes o hisenda en general amb tasques especialitzades. Tindrà lloc a Barcelona els dies 20, 22, 27 i 29 de setembre de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

Direcció de reunions

L’FMC organitza aquest curs per als dies 20 i 27 de setembre i 4 i 11 d’octubre a Barcelona, amb l’objectiu de rebre coneixements teòrics i pràctics sobre com fer reunions eficaces, entre molts d’altres.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2011

La llei de pressupostos de la Generalitat per al 2011 conté les previsions d'ingressos i l'aprovació de les despeses previstes d'executar durant l'exercici pressupostari del 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Mesures fiscals i financeres

Juntament amb la Llei de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per a l'any 2011, es presenta aquesta Llei de mesures fiscals i financeres, que recull totes les matèries que hi estan vinculades, que tenen vocació de permanència i que estan relacionades amb l'ingrés o la despesa o amb l'administració del patrimoni de la Generalitat, el qual es considera integrant de la hisenda pública. La llei s'estructura en dos títols: el primer, dedicat a les mesures fiscals, i el segon, centrat en les mesures relatives al règim jurídic de les finances públiques. En total, la llei conté vuitanta-sis articles, als quals cal afegir les disposicions addicionals, transitòries, derogatòria i finals corresponents
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Obligació dels ens locals de retre comptes davant la Sindicatura de Comptes de Catalunya

L'apartat 5 de l'article 41 de la Llei 18/2010, de 7 de juny, de la Sindicatura de Comptes, introdueix un procediment destinat a valorar l'existència d'alguna causa justificada de l'incompliment del deure de retre els comptes a la Sindicatura dins el termini establert. Aquesta modificació legislativa també preveu que el Ple de la Sindicatura de Comptes informi al departament competent en matèria d'Administració local d'aquests incompliments, per tal que s'adoptin les mesures destinades a suspendre el lliurament a l'ens infractor de les subvencions o transferències a les quals tingui dret amb càrrec als pressupostos de la Generalitat de Catalunya, sempre que no provinguin d'altres administracions. L'aprovació de la nova Llei de la Sindicatura de Comptes fa necessària la modificació de l'Acord del Ple de la Sindicatura de Comptes de Catalunya del 23 de febrer de 2010. Per tot això, el Ple de la Sindicatura de Comptes de Catalunya ha acordat aprovar el procediment de valoració de les causes d'incompliment en la rendició dels comptes dels ens locals davant la Sindicatura de Comptes de Catalunya que consta en el seu annex.
> Més informació > Tornar al Sumari

IMMIGRACIÓ: Modificació de la Llei sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social

La llei consta de dos articles en els quals s'introdueixen modificacions que afecten els articles 31 bis i 59 bis de la Llei Orgànica 4/2000, d'11 de gener, que regula els drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social. La voluntat del legislador és la d’ampliar les mesures de protecció que la LO 4/2000 reconeix a les dones víctimes de violència de gènere i a les víctimes de tracta d'éssers humans que decideixin denunciar el maltractador o explotador, respectivament. Les noves mesures tracten de millorar les possibilitats de la víctima per exercir el seu dret constitucional a la tutela judicial efectiva. Respecte a les dones víctimes de violència de gènere que denunciïn el maltractador, es possibilita que la sol·licitud d'una autorització de residència i treball per circumstàncies excepcionals que la dona maltractada pot demanar pugui, també, fer-se extensiva als seus fills (l'autorització de treball per als fills, solament si compleixen el requisit d'edat mínima de 16 anys que exigeix l'Estatut dels Treballadors). En la mateixa línia es contempla la concessió automàtica -ja no potestativa- d'una autorització provisional de residència i treball per a la dona maltractada i els seus fills, que resolgui interinament la seva situació fins que s'emeti la resolució judicial relativa a la denúncia per violència masclista. En un altre ordre de qüestions, s'especifica en aquesta llei que la resolució de denegació o revocació del període de restabliment i reflexió haurà de ser motivada, així com que el dret a interposar recurs administratiu contra aquesta resolució se subjectarà a les normes que regulen el procediment administratiu comú.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Residus i sòls contaminats

Aquesta llei transposa la Directiva 2008/98/CE del Parlament Europeu i del Consell, de 19 de novembre de 2008, sobre els residus i per la qual es deroguen determinades directives integrant-les en una única norma («Directiva marc de residus» d'ara endavant); en el nostre ordenament jurídic intern es duu a terme a través d'aquesta llei que substitueix l'anteriorment vigent Llei 10/1998, de 21 d'abril, de residus. Aquesta nova directiva estableix el marc jurídic de la Unió Europea per a la gestió dels residus, proporciona els instruments que permeten dissociar la relació existent entre creixement econòmic i producció de residus, fent especial esment en la prevenció entesa com el conjunt de mesures adoptades abans que un producte es converteixi en residu, per reduir tant la quantitat i contingut en substàncies perilloses com els impactes adversos sobre la salut humana i el medi ambient dels residus generats. Així, incorpora el principi de jerarquia en la producció i gestió de residus que ha de centrar-se en la prevenció, la preparació per a la reutilització, el reciclatge o altres formes de valorització, inclosa la valorització energètica i aspira a transformar la Unió Europea en una «societat del reciclat» i contribuir a la lluita contra el canvi climàtic.
> Més informació > Tornar al Sumari

PETITS MUNICIPIS: Selecció de projectes susceptibles de cofinançament pel Feder Catalunya 2007-2013, eix 4, mitjançant el programa Viure al Poble Més

Aquesta ordre aprova les bases reguladores per seleccionar projectes d'actuació integral als municipis amb una població de dret de fins a 3.000 habitants, segons les xifres oficials del padró referides a l'any 2010 publicades per l'Institut d'Estadística de Catalunya (Idescat), susceptibles de cofinançament pel Programa operatiu Feder Catalunya 2007-2013, eix 4, mitjançant el programa Viure al Poble Més, que consten en l'annex de l’ordre. Al mateix temps, obre la convocatòria per presentar sol·licituds d'operacions susceptibles de ser cofinançades pel Programa operatiu Feder Catalunya 2007-2013, eix 4, mitjançant el programa Viure al Poble Més. Els projectes i les subvencions corresponents han de tenir cabuda en les línies d'actuació següents: projectes integrats per a la regeneració urbana i rural; valorització, protecció i conservació del patrimoni cultural; o, ajuts per millorar els serveis turístics. Les sol·licituds s'han de presentar en el lloc i de la manera que indiquen les bases reguladores, a partir de la data d'entrada en vigor d'aquesta ordre i fins al 20 de setembre de 2011. Els projectes objecte d'aquesta convocatòria no es poden haver iniciat abans de l'1 de gener de 2007 i hauran d'estar executats i pagats el 31 de desembre de 2014.
> Més informació > Tornar al Sumari

TREBALL: Es modifiquen les normes de cotització a la Seguretat Social, Desocupació, Fons de Garantia Salarial i Formació Professional

L'Ordre TIN/41/2011, de 18 de gener, per la qual es desenvolupen les normes de cotització a la Seguretat Social, desocupació, Fons de garantia salarial i Formació Professional, contingudes en la Llei de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2011, estableix en l'apartat 1 de l'article 24 que: “El finançament de les funcions i activitats atribuïdes a les mútues d'accidents de treball i malalties professionals de la Seguretat Social per a la gestió de la prestació econòmica per incapacitat temporal derivada de contingències comunes a favor dels treballadors de les empreses associades que hagin optat per formalitzar la cobertura amb elles s'efectuarà durant l'any 2011 mitjançant la fracció de quota al fet que es refereix l'article 71.2 del Reglament sobre col·laboració d'aquestes entitats, aprovat pel Reial decret 1993/1995, de 7 de desembre, aplicant el coeficient del 0,060 sobre la quota íntegra obtinguda per aquestes empreses com a resultat d'aplicar el tipus únic vigent de cotització per contingències comunes a les corresponents bases de cotització. L' evolució de la despesa de la prestació econòmica d'incapacitat temporal derivada de contingències comunes gestionada per les mútues d'accidents de treball i malalties professionals de la Seguretat Social s'ha vingut reduint de manera notable donant lloc a un superàvit que ha anat incrementant-se en el temps. Tot això fa convenient procedir a revisar el coeficient fixat a primer de gener d'aquest any en el precepte transcrit, que és l'objectiu d'aquesta ordre. Per tant, segons l’art.1 de l’ordre, el coeficient del 0,060 previst a l'article 24.1 de l'Ordre TIN/41/2011, de 18 de gener, per la qual es desenvolupen les normes de cotització a la Seguretat Social, desocupació, Fons de garantia salarial i Formació Professional, contingudes en la Llei de pressupostos per al 2011, passa a ser del 0,050.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic