100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 292 - 09/09/2011]
Procediment administratiu aplicat a les entitats locals La gestió digital d’expedients
Seminari de Dret Local El Reglament i la Llei general de subvencions
Certificacions energètiques. L’eficiència energètica en els edificis Eines per millorar resultats quan es disposa de menys recursos
Gestió de recursos digitals en biblioteques Direcció de reunions
Sistema tributari i gestió de recursos locals BENESTAR: Renda mínima d'inserció
BENESTAR: Drets de les persones amb discapacitat BENESTAR: Serveis de promoció de l'autonomia personal dirigits a les persones reconegudes en situació de dependència en grau I
CONSUM: Ajuts per a la cessió de llet i determinats productes lactis a l'alumnat de centres escolars COOPERACIÓ: Subvencions destinades a donar suport a projectes en l'àmbit de la cooperació al desenvolupament i a accions d'educació per al desenvolupament
DOCUMENTACIÓ: Norma tècnica d'interoperabilitat de digitalització de documents DOCUMENTACIÓ: Norma tècnica d'interoperabilitat de document electrònic
DOCUMENTACIÓ: Norma tècnica d'interoperabilitat d'expedient electrònic DOCUMENTACIÓ: Norma tècnica d'interoperabilitat de política de signatura electrònica i de certificats de l'administració
DOCUMENTACIÓ: Norma tècnica d'interoperabilitat de procediments de copiat autèntic i conversió entre documents electrònics DOCUMENTACIÓ: Norma tècnica d'interoperabilitat de requisits de connexió a la xarxa de comunicacions de les Administracions públiques espanyoles
ECONOMIA: Preus de mà d'obra i materials corresponents als mesos d'octubre, novembre i desembre de 2010 aplicables a la revisió de preus de contractes de les administracions públiques ENSENYAMENT: Ensenyaments mínims corresponents a l'ESO
ENSENYAMENT: Ordenació general de la formació professional del sistema educatiu ENSENYAMENT: Subvencions per al foment de la reutilització de llibres de text
ESPORTS: Actualització del sistema públic d'indicadors de qualitat esportiva de l'esport escolar JURÍDIC: Dipòsit legal
MEDI AMBIENT: Protecció enfront del caragol poma MEDI AMBIENT: Protocol general amb Catalunya per al desenvolupament sostenible del mitjà rural
PROTECCIÓ CIVIL: Pla estatal de protecció civil davant el risc d'inundacions SANITAT: Accés a les prestacions sanitàries del Sistema Nacional de Salut
SANITAT: Valors de les unitats de pagament per a la contraprestació dels serveis duts a terme pels centres sociosanitaris SEGURETAT: Preus públics de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya
SEGURETAT: Registre electrònic de plans d'autoprotecció SEGURETAT SOCIAL: Actualització, adequació i modernització del sistema de Seguretat Social
TREBALL: Prestació econòmica per cura de menors afectats per càncer o una altra malaltia greu TREBALL: Subvencions en el marc del projecte Treball als barris
TREBALL: Subvencions per a la realització de projectes ocupacionals i de desenvolupament local en el marc del Projecte Treball a les 7 comarques TREBALL: Contractes per a la formació als programes d'escoles taller, cases d'ofici i tallers d'ocupació

Procediment administratiu aplicat a les entitats locals

Aquesta acció formativa, adreçada tant a personal tècnic com administratiu, té per objecte actualitzar i ampliar els coneixements, les habilitats i les actituds dels seus destinataris per millorar les seves capacitats amb relació a la utilització d’instruments normatius i tècniques per a la gestió dels procediments administratius. L’organitza la Federació de Municipis de Catalunya i tindrà lloc a Barcelona del 3 d’octubre al 23 de novembre de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

La gestió digital d’expedients

La Federació de Municipis de Catalunya organitza aquest curs, adreçat a personal tècnic i de gestió dels serveis i de les unitats que realitzen tasques d’organització, de les àrees TIC o que tinguin interès a implantar tràmits electrònics, per tal de tenir una visió general del marc normatiu en la gestió digital d'expedients. Tindrà lloc a Barcelona els dies 6, 13, 20 i 27 d’octubre de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

Seminari de Dret Local

La Federació de Municipis presenta una nova edició del Seminari de dret local, activitat formativa d’actualització permanent en aquesta especialitat que desenvolupa des de fa més de vint anys, juntament amb l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona i l’Escola d’Administració Pública de la Generalitat de Catalunya, amb la col•laboració de l’Àrea Metropolitana de Barcelona. Són nou sessions a l’any, un matí de divendres de cada mes, amb el desenvolupament a cada sessió de dos temes de caràcter general i un per grups de treball, a part de la presentació de l’Informe de l’actualitat jurídica local.
> Més informació > Tornar al Sumari

El Reglament i la Llei general de subvencions

Per tal de conèixer i actualitzar les qüestions més pràctiques referents a les subvencions com a instruments jurídics administratius i financers de les administracions locals, amb la perspectiva de la seva perfecció jurídica a partir de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i de les novetats del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, la Federació de Municipis de Catalunya ha programat aquest curs, que tindrà lloc a Barcelona en horari de tarda els dies 4, 6, 11, 13, 18, 20, 25 i 27 d’octubre de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

Certificacions energètiques. L’eficiència energètica en els edificis

La certificació energètica d’edificis és un instrument fonamental per assolir aquest doble objectiu. La seva aplicació, obligatòria des de 2007, busca incentivar els promotors a construir edificis energèticament més eficients i animar a la rehabilitació d’edificis a fi de reduir els seus consums. Alhora, la certificació constitueix una valuosa eina d’informació i de sensibilització de cara als compradors sobre el grau d’eficiència de l’edifici i les emissions de CO2 associades. Per aquest motiu, l’FMC programa aquest curs semipresencial que tindrà lloc a Barcelona del 4 d’octubre al 2 de novembre de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

Eines per millorar resultats quan es disposa de menys recursos

La Federació de Municipis de Catalunya ha programat aquest curs per als dies 3, 4 i 6 d’octubre de 2011 amb l’objectiu de proporcionar eines que possibiliten millorar resultats reduint costos i intercanviar experiències entre els participants.
> Més informació > Tornar al Sumari

Gestió de recursos digitals en biblioteques

La utilització de la tecnologia ha democratitzat i facilitat l’accés a la informació. Aquest curs planteja algunes de les claus per conèixer les eines a l’abast d’aquest accés. Està organitzat per la Federació de Municipis de Catalunya i tindrà lloc a Barcelona els dies 26 i 28 de setembre i 3 d’octubre de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

Direcció de reunions

L’FMC organitza aquest curs per als dies 20 i 27 de setembre i 4 i 11 d’octubre a Barcelona, amb l’objectiu de rebre coneixements teòrics i pràctics sobre com fer reunions eficaces, entre molts d’altres.
> Més informació > Tornar al Sumari

Sistema tributari i gestió de recursos locals

La Federació programa aquest curs adreçat al personal auxiliar administratiu i administratius dels ens locals adscrits a les àrees gestores de rendes o hisenda en general amb tasques especialitzades. Tindrà lloc a Barcelona els dies 20, 22, 27 i 29 de setembre de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

BENESTAR: Renda mínima d'inserció

La Llei 7/2011, de 27 de juliol, de mesures fiscals i financeres, ha incorporat unes modificacions substancials a la Llei de l'RMI, que afecten de manera decisiva la seva gestió i fan necessària l'adaptació del reglament a aquesta llei. Davant aquesta modificació, aquest decret té com a finalitat principal l'adaptació del Reglament de l'RMI a les modificacions produïdes a la llei. Així mateix, incorpora concrecions pel que fa als possibles beneficiaris de l'RMI, desplegant, per tant, l'article 6 de la Llei de l'RMI i concretant els requisits dels titulars de la prestació. També s'han aprofitat aquestes circumstàncies per modificar els noms dels organismes implicats en la gestió de l'RMI que figuraven en els anteriors decrets com a conseqüència de les noves denominacions derivades dels decrets de reestructuració de departaments de la Generalitat de Catalunya. Pel que fa a l'estructura del decret, i tenint en compte que el Decret 339/2006, de 5 de setembre, ha sofert diferents modificacions, s'ha considerat com a millor opció fer una refosa dels decrets que han regulat l'RMI, tot incorporant les modificacions abans esmentades, i derogar tota la normativa existent. Així, se segueix el mateix esquema que a la llei i, en conseqüència, l'integren cinc capítols. El capítol 1 recull les disposicions generals de l'RMI; el capítol 2 regula els requisits que han de complir les persones sol•licitants i les obligacions de les persones destinatàries de l'RMI; el capítol 3 conté disposicions relatives a la gestió i a l'organització de l'RMI; el capítol 4 desenvolupa les prestacions de l'RMI, i el capítol 5 regula el règim econòmic de la prestació econòmica de l'RMI i dels seus ajuts complementaris; i consta de les disposicions següents: dues addicionals, una derogatòria i una final.
> Més informació > Tornar al Sumari

BENESTAR: Drets de les persones amb discapacitat

L'objectiu d'aquesta llei és imprimir aquest nou impuls per aconseguir l'objectiu d'adequació concreta de la regulació en matèria de discapacitat a les directrius marcades per la Convenció, recollint-se les pertinents adaptacions en el seu articulat. Per a això, es modifiquen diferents articles de la Llei 51/2003, de 2 de desembre, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat, destacant l'ajust de la definició legal de «persona amb discapacitat» a la continguda en la Convenció. També s'incorpora un nou supòsit de sanció accessòria en la Llei 49/2007, de 26 de desembre, per la qual s'estableix el règim d'infraccions i sancions en matèria d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat. Finalment, en el marc de l'Estratègia global d'acció per a l'ocupació de persones amb discapacitat 2008-2012 s'incentiva el compliment de l'Objectiu 4 de promoure una major contractació de persones amb discapacitat al mercat de treball ordinari, ordenant al Govern la revisió de la normativa legal i reglamentària i l'adopció de mesures per assegurar el compliment de la quota de reserva del dos per cent dels llocs de treball per a persones amb discapacitat en les empreses de més de 50 treballadors.
> Més informació > Tornar al Sumari

BENESTAR: Serveis de promoció de l'autonomia personal dirigits a les persones reconegudes en situació de dependència en grau I

Amb data 28 d'octubre de 2010, el Consell territorial del sistema per a l'autonomia i atenció a la dependència va aprovar l'Acord sobre els criteris per determinar les intensitats de protecció dels serveis i l'import de les prestacions econòmiques per a les persones reconegudes en situació de dependència en grau I. En l'apartat Tercer, punt 1, d'aquest Acord, sota la rúbrica «Intensitat del servei de promoció de l'autonomia personal» s'estableixen quins són els serveis de promoció de l'autonomia personal corresponents a les persones a les quals s'hagi reconegut en situació de dependència en grau I així com la concreta intensitat dels mateixos, encomanant-se expressament la determinació del seu contingut a la Comissió delegada del consell territorial. Per tant, la finalitat del present acord és donar compliment al citat mandat del consell territorial.
> Més informació > Tornar al Sumari

CONSUM: Ajuts per a la cessió de llet i determinats productes lactis a l'alumnat de centres escolars

Aquesta ordre aprova les bases reguladores dels ajuts destinats a la cessió de llet i determinats productes lactis a l'alumnat de centres escolars, que es publiquen a l'annex 1, d'acord amb la llista de productes de l'annex 2, l'import de l'ajut de l'annex 3, les equivalències del càlcul de l'ajut de l'annex 4 i els preus màxims de cada producte per al curs escolar 2011-2012 de l'annex 5.
> Més informació > Tornar al Sumari

COOPERACIÓ: Subvencions destinades a donar suport a projectes en l'àmbit de la cooperació al desenvolupament i a accions d'educació per al desenvolupament

La resolució aprova les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades a donar suport a projectes en l'àmbit de la cooperació al desenvolupament i a accions d'educació per al desenvolupament en l'àmbit formal, no formal i informal, que s'adjunten com a annexos. Igualment, la resolució també deroga la Resolució VCP/1829/2010, de 21 de maig, per la qual s'aproven i es fan públiques les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades a donar suport a projectes en l'àmbit de la cooperació al desenvolupament, i s'obre la convocatòria pública per a la presentació de sol•licituds per a l'any 2010; i la Resolució VCP/1831/2010, de 20 de maig, per la qual s'aproven i es fan públiques les bases reguladores per a la concessió de subvencions a accions d'educació per al desenvolupament en l'àmbit formal, no formal i informal, i s'obre la convocatòria pública per a la presentació de sol·licituds per a l'any 2010.
> Més informació > Tornar al Sumari

DOCUMENTACIÓ: Norma tècnica d'interoperabilitat de digitalització de documents

Aquesta norma té per objecte establir els requisits a complir en la digitalització de documents en suport paper o en un altre suport no electrònic susceptible de digitalització a través de mitjans fotoelèctrics. I serà aplicable en la digitalització de documents en l'àmbit establert en l'article 3 del Reial decret 4/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l'Esquema nacional d'interoperabilitat en l'àmbit de l'Administració electrònica. En particular, estableix els components d'un document electrònic digitalitzat, incloent la imatge electrònica, signatura electrònica i metadades, així com les regles per a la digitalització de documents en suport paper per part de les Administracions públiques, atenent als formats, nivells de qualitat, condicions tècniques i estàndards aplicables; i per als aspectes relatius a la gestió i conservació dels documents electrònics digitalitzats es remitent a la Norma tècnica d'interoperabilitat de política de gestió de documents electrònics.
> Més informació > Tornar al Sumari

DOCUMENTACIÓ: Norma tècnica d'interoperabilitat de document electrònic

La norma té per objecte establir els components del document electrònic, contingut, si escau, signatura electrònica i metadades, així com l'estructura i format per al seu intercanvi. Igualment, s'inclou en annex la definició detallada de les metadades mínimes obligatòries, els esquemes XML per a intercanvi de documents i la informació bàsica de signatura de documents electrònics. En aquest sentit, l'estructura de document electrònic definida en aquesta norma permet la utilització de les signatures electròniques contemplades en la Decisió de la Comissió 2011/130/EU de 25 de febrer de 2011 per la qual s'estableixen els requisits mínims per al tractament transfronterer dels documents signats electrònicament per les autoritats competents en virtut de la Directiva 2006/123/CE del Parlament Europeu i del Consell relativa als serveis al mercat interior.
> Més informació > Tornar al Sumari

DOCUMENTACIÓ: Norma tècnica d'interoperabilitat d'expedient electrònic

La norma té per objecte establir l'estructura i el format de l'expedient electrònic, així com les especificacions dels serveis de remissió i posada a disposició. En particular, estableix l'estructura dels expedients electrònics, que inclou documents electrònics, índex electrònic, signatura electrònica i metadades mínimes obligatòries, així com les especificacions per als serveis de remissió i posada a disposició; per als aspectes relatius a la gestió i conservació dels expedients electrònics es remitent a la Norma tècnica d'interoperabilitat de política de gestió de documents electrònics; finalment, s'inclou en annex la definició detallada dels metadades mínimes obligatòries i els esquemes XML per a l'intercanvi d'expedients electrònics. En aquest sentit, l'estructura d'expedient electrònic definida en aquesta norma permet la utilització de les signatures electròniques contemplades en la Decisió de la Comissió 2011/130/EU, de 25 de febrer de 2011, per la qual s'estableixen els requisits mínims per al tractament transfronterer dels documents signats electrònicament per les autoritats competents en virtut de la Directiva 2006/123/CE del Parlament Europeu i del Consell relativa als serveis al mercat interior.
> Més informació > Tornar al Sumari

DOCUMENTACIÓ: Norma tècnica d'interoperabilitat de política de signatura electrònica i de certificats de l'administració

La norma (d'ara endavant, NTI) té per objecte establir el conjunt de criteris comuns assumits per l'Administració pública en relació amb l'autenticació i el reconeixement mutu de signatures electròniques basades en certificats i que, com a tals, seran desenvolupats i consolidats a través de les polítiques de signatura electrònica basada en certificats. L'objectiu final d'aquesta NTI és facilitar l'ús de signatures electròniques segures i interoperables entre les diferents organitzacions de l'Administració pública. El contingut d'aquesta NTI serà aplicable per al desenvolupament o adopció de polítiques de signatura electrònica basada en certificats per part de qualsevol òrgan de l'Administració pública o Entitat de Dret Públic vinculada o dependent d'aquella (d'ara endavant, organitzacions) segons l'àmbit establert en l'article 3 del Reial decret 4/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat en l'àmbit de l'Administració Electrònica. En particular, la NTI estableix el conjunt de criteris per al desenvolupament o adopció de polítiques de signatura electrònica basada en certificats per part de les Administracions públiques. Per a això, defineix el contingut d'una política de signatura electrònica basada en certificats, especificant les característiques de les regles comunes, com a formats, ús d'algorismes, creació i validació de signatura per a documents electrònics, així com de les regles de confiança en certificats electrònics, segells de temps i signatures longeves.
> Més informació > Tornar al Sumari

DOCUMENTACIÓ: Norma tècnica d'interoperabilitat de procediments de copiat autèntic i conversió entre documents electrònics

La norma té per objecte establir les regles per a la generació de còpies electròniques autèntiques, copies paper autèntiques de documents públics administratius electrònics i per a la conversió de format de documents electrònics. En particular, estableix les regles per a la generació i expedició de còpies electròniques autèntiques, copies paper autèntiques de documents públics administratius electrònics i per a la conversió de format de documents electrònics per part de les Administracions públiques; per als aspectes relatius a la gestió dels documents resultants del procés de copiat autèntic o conversió, es remitent a la Norma tècnica d'interoperabilitat de política de gestió de documents electrònics. Aquesta norma serà aplicable en els procediments de copiat autèntic i conversió entre documents electrònics en l'àmbit establert en l'article 3 del Reial decret 4/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat en l'àmbit de l'Administració Electrònica.
> Més informació > Tornar al Sumari

DOCUMENTACIÓ: Norma tècnica d'interoperabilitat de requisits de connexió a la xarxa de comunicacions de les Administracions públiques espanyoles

La norma té per objecte establir les condicions en les quals qualsevol òrgan d'una administració, o entitat de dret públic vinculada o dependent d'aquella (d'ara endavant, organització), accedirà a la Xarxa SARA. El contingut d'aquesta norma serà aplicable en la connexió a la Xarxa SARA en l'àmbit establert en l'article 3 del Reial decret 4/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l'Esquema nacional d'interoperabilitat en l'àmbit de l'Administració electrònica.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Preus de mà d'obra i materials corresponents als mesos d'octubre, novembre i desembre de 2010 aplicables a la revisió de preus de contractes de les administracions públiques

De conformitat amb l'art. 79.4 de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic l’ordre estableix els índexs de preus de mà d'obra i materials corresponents als mesos d'octubre, novembre i desembre de 2010, aplicables a la revisió de preus de contractes de les administracions públiques.
> Més informació > Tornar al Sumari

ENSENYAMENT: Ensenyaments mínims corresponents a l'ESO

Els canvis que introdueix aquest reial decret persegueixen l'ampliació i flexibilització de l'oferta educativa dirigida als alumnes de 15 anys que es troben al final de l'escolarització obligatòria, per tractar d'afavorir que concloguin amb èxit els seus estudis obligatoris. D'una banda, s'aprofundeix en el caràcter orientador del 4.º curs de l'ESO, dissenyant tres opcions, que no condicionen les modalitats de Batxillerat o de cicles formatius de formació professional de grau mitjà que puguin cursar-se, i introduint tres noves matèries en el currículum (Alimentació, nutrició i salut, Ciències aplicades a l'activitat professional i Orientació professional i iniciativa emprenedora). D'altra banda, els alumnes de 15 anys podran accedir als Programes de qualificació professional inicial sempre que es consideri que és la millor opció per finalitzar amb èxit l'educació obligatòria i continuar estudis post-obligatoris. Aquests alumnes obtindran el títol de Graduat en ESO, sempre que adquireixin les competències bàsiques establertes en el Reial decret 1631/2006, de 29 de desembre, pel qual s'estableixen els ensenyaments mínims corresponents a l'ESO.
> Més informació > Tornar al Sumari

ENSENYAMENT: Ordenació general de la formació professional del sistema educatiu

L'objecte d'aquest reial decret és establir l'ordenació general dels ensenyaments de formació professional del sistema educatiu. La formació professional del sistema educatiu es defineix com el conjunt d'accions formatives que tenen per objecte la qualificació de les persones per a l'acompliment de les diverses professions, per la seva ocupació i per a la participació activa en la vida social, cultural i econòmica.
> Més informació > Tornar al Sumari

ENSENYAMENT: Subvencions per al foment de la reutilització de llibres de text

L’ordre obre la convocatòria pública per a l'atorgament de subvencions als centres educatius sostinguts amb fons públics per al foment de la reutilització de llibres de text en els ensenyaments obligatoris durant el curs 2011-2012, la qual es regeix per les bases reguladores aprovades a l'article anterior. Poden participar en aquesta convocatòria els centres educatius públics i privats sostinguts amb fons públics de Catalunya que imparteixen ensenyaments d'educació primària i/o educació secundària obligatòria, amb el benentès que la subvenció s'adreça únicament als ensenyaments esmentats. Els centres educatius interessats poden presentar les sol•licituds en el termini de 15 dies naturals a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta Ordre al DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari

ESPORTS: Actualització del sistema públic d'indicadors de qualitat esportiva de l'esport escolar

Aquesta resolució actualitza el sistema públic d'indicadors de qualitat esportiva de l'esport escolar català corresponent a l'any 2011; i aprova el procediment i els requisits que han de regir el funcionament del sistema públic d'indicadors de qualitat esportiva de l'esport escolar català, els quals es publiquen en el seu annex.
> Més informació > Tornar al Sumari

JURÍDIC: Dipòsit legal

Aquesta llei té per objecte regular el dipòsit legal, que es configura com la institució jurídica que permet a l'Administració General de l'Estat i a les comunitats autònomes recollir exemplars de les publicacions de tot tipus reproduïdes en qualsevol classe de suport i destinades per qualsevol procediment a la seva distribució o comunicació pública, sigui aquesta gratuïta o onerosa, amb la finalitat de complir amb el deure preservar el patrimoni bibliogràfic, sonor, visual, audiovisual i digital de les cultures d'Espanya a cada moment històric, i permetre l'accés al mateix amb finalitats culturals, d'investigació o informació, i de reedició d'obres, de conformitat amb el disposat en la llei i en la legislació sobre propietat intel•lectual. La llei compta amb 20 articles agrupats en cinc capítols, tres disposicions addicionals, una disposició derogatòria, i quatre disposicions finals.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Protecció enfront del caragol poma

Queda prohibida en territori nacional la possessió, cria transporti, tràfic i comerç d'exemplars vius (en qualsevol de les seves etapes de desenvolupament) o morts i de les seves restes, incloent comerç exterior i interior, de l'espècie caragol poma “pomacea insularum” i “pomacea canaliculata”. Les comunitats autònomes o altres autoritats competents, adoptaran les mesures necessàries i apropiades en l'àmbit de les seves competències per al compliment del disposat.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Protocol general amb Catalunya per al desenvolupament sostenible del mitjà rural

L'objecte d'aquest protocol és establir les bases i el marc de cooperació entre l'Administració general de l'Estat i Catalunya per preparar l'aplicació del primer Programa de desenvolupament rural sostenible previst en la Llei 45/2007, de 13 de desembre, per al desenvolupament sostenible del mitjà rural, en l'àmbit d'aquesta Comunitat, mitjançant l'elaboració concertada i participada dels plans de zona.
> Més informació > Tornar al Sumari

PROTECCIÓ CIVIL: Pla estatal de protecció civil davant el risc d'inundacions

La resolució aprova el Pla estatal de protecció civil davant el risc d'Inundacions que s'inclou com a annex a continuació de l’acord.
> Més informació > Tornar al Sumari

SANITAT: Accés a les prestacions sanitàries del Sistema Nacional de Salut

En aplicació d’allò previst en la Llei 16/2003, de 28 de maig, de cohesió i qualitat del Sistema Nacional de Salut, aquest reial decret té per objecte establir els criteris marc per garantir als usuaris del Sistema Nacional de Salut un temps màxim d'accés a les prestacions sanitàries, de manera que aquest accés pugui realitzar-se en condicions d'igualtat efectiva. Seran beneficiaris de la garantia establerta en aquest reial decret, els titulars dels drets a la protecció de la salut i a l'atenció sanitària contemplats en l'article 3.1 de la Llei 16/2003, per a aquelles prestacions incloses en la cartera de serveis regulada mitjançant el Reial decret 1030/2006, de 15 de setembre, pel qual s'estableix la cartera de serveis comuns del Sistema Nacional de Salut i el procediment per a la seva actualització, i la seva normativa de desenvolupament, assenyalades en l'annex. Queden excloses de l'àmbit d'aplicació d'aquest reial decret: a) les intervencions quirúrgiques de trasplantaments d'òrgans i teixits, la realització dels quals dependrà de la disponibilitat d'òrgans, així com l'atenció sanitària davant situacions de catàstrofe, de conformitat amb el previst en l'apartat 2 de l'article 25 de la Llei 16/2003, de 28 de maig; b) les intervencions que puguin requerir una espera per reunir les condicions adequades per a la seva realització, com és el cas de les relacionades amb les tècniques de reproducció humana assistida; c) l'atenció sanitària d'urgència, incloent reimplantes de membres i atenció a cremats; i d) l'atenció sanitària no inclosa en la cartera de serveis del Sistema Nacional de Salut regulada en el Reial decret 1030/2006, de 15 de setembre.
> Més informació > Tornar al Sumari

SANITAT: Valors de les unitats de pagament per a la contraprestació dels serveis duts a terme pels centres sociosanitaris

L’ordre estableix per a l'any 2011 els valors de les unitats de pagament per a la contraprestació dels serveis duts a terme pels centres sociosanitaris, de la manera i per la quantia que es detallen a l'annex de l’ordre. Igualment s’estableix que per l'any 2011 les tarifes dels contractes administratius adjudicats pel Servei Català de la Salut per a la prestació dels serveis duts a terme pels centres sociosanitaris s'actualitzaran en el mateix percentatge de variació existent entre les tarifes màximes vigents a 31 de desembre de 2010 i les tarifes màximes aprovades en aquesta ordre.
> Més informació > Tornar al Sumari

SEGURETAT: Preus públics de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya

L’ordre fixa els preus públics de les activitats formatives i els serveis d'avaluació psicotècnica.
> Més informació > Tornar al Sumari

SEGURETAT: Registre electrònic de plans d'autoprotecció

L'objecte d'aquesta ordre és la creació i la regulació del funcionament del Registre electrònic de plans d'autoprotecció, gestionat per la direcció general competent en matèria de protecció civil, de conformitat amb el que preveu el Decret 82/2010, de 29 de juny, pel qual s'aprova el catàleg d'activitats i centres obligats a adoptar mesures d'autoprotecció i es fixa el contingut d'aquestes mesures. El registre té com a finalitats la inscripció dels plans d'autoprotecció que s'elaborin de conformitat amb el Decret 82/2010, de 29 de juny, i el registre de totes aquelles comunicacions i actuacions que es preveuen en el decret.
> Més informació > Tornar al Sumari

SEGURETAT SOCIAL: Actualització, adequació i modernització del sistema de Seguretat Social

La llei s'estructura en nou articles, cinquanta-dues disposicions addicionals, una disposició transitòria única, una disposició derogatòria única i dotze disposicions finals.
> Més informació > Tornar al Sumari

TREBALL: Prestació econòmica per cura de menors afectats per càncer o una altra malaltia greu

La DF 20.1 de la Llei pressupostos de l'Estat per a l'any 2011, va modificar diversos preceptes del text refós de la Llei general de la Seguretat Social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/1994, de 20 de juny i, al mateix temps, va afegir un nou article 135 quáter en la referida llei. Tot això amb la finalitat d'ampliar l'acció protectora de la Seguretat Social, incorporant en l'ordenament jurídic de la protecció social una prestació econòmica destinada als progenitors, adoptants o acollidors que redueixen la seva jornada de treball per a la cura de menors afectats per càncer o una altra malaltia greu. Aquesta prestació, amb naturalesa de subsidi, té per objecte compensar la pèrdua d'ingressos que sofreixen les persones interessades en haver de reduir la seva jornada, amb la consegüent disminució de salaris, ocasionada per la necessitat de cuidar de manera directa, contínua i permanent dels fills o menors al seu càrrec, durant el temps d'hospitalització i tractament continuat de la malaltia. El subsidi, per tant, ve predeterminat per la reducció efectiva de la jornada laboral i per les circumstàncies en què aquesta es duu a terme per les persones treballadores.
> Més informació > Tornar al Sumari

TREBALL: Subvencions en el marc del projecte Treball als barris

Aquesta resolució té per objecte obrir la convocatòria corresponent a l'exercici 2011 per a la presentació de sol•licituds per a la concessió de subvencions en el marc del projecte Treball als barris. Podran ser beneficiaris d'aquestes subvencions aquells ajuntaments que tenen aprovats projectes d'intervenció integral en barris o àrees urbanes per part de la Generalitat de Catalunya des de l'any 2004 a l'empara de la Llei 2/2004, de 4 de juny. El termini de presentació de sol•licituds anirà des de l'endemà de la publicació al DOGC d'aquesta convocatòria fins al dia 30 de setembre de 2011. Els impresos normalitzats per formular les sol•licituds estan a disposició dels sol•licitants a l'apartat d'impresos de l'adreça d'Internet del Departament d'Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya (www.gencat.cat/empresaiocupacio).
> Més informació > Tornar al Sumari

TREBALL: Subvencions per a la realització de projectes ocupacionals i de desenvolupament local en el marc del Projecte Treball a les 7 comarques

Aquesta resolució té per objecte obrir la convocatòria corresponent a l'exercici 2011 per a la presentació de sol•licituds per a la concessió de subvencions en el marc del Projecte Treball a les 7 comarques per a la realització de projectes ocupacionals i de desenvolupament local a les comarques del l'Anoia, el Baix Ebre, el Montsià, el Pallars Jussà, la Ribera d'Ebre, el Ripollès i la Terra Alta. Les entitats beneficiàries de les accions ocupacionals i de desenvolupament local cofinançades en el marc del Projecte Treball a les 7 comarques a les comarques de l'Anoia, el Baix Ebre, el Montsià, el Pallars Jussà, la Ribera d'Ebre, el Ripollès i la Terra Alta són les entitats locals d'aquestes comarques, els seus organismes autònoms i les entitats dependents o vinculades a aquestes amb competència en matèria de desenvolupament local i de promoció de l'ocupació, d'acord amb el que estableix el Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. El termini de presentació de les sol•licituds anirà des de l'endemà de la publicació al DOGC d'aquesta convocatòria fins al dia 30 de setembre de 2011. Les sol•licituds per a l'obtenció de les subvencions i la resta de documentació s'ha de presentar per duplicat segons el model normalitzat que es trobarà a disposició dels sol•licitants a l'apartat d'impresos de l'adreça d'Internet del Departament d'Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, dins del termini establert en la convocatòria (www.gencat.cat/empresaiocupacio).
> Més informació > Tornar al Sumari

TREBALL: Contractes per a la formació als programes d'escoles taller, cases d'ofici i tallers d'ocupació

El Reial decret-llei 10/2011, de 26 d'agost, de mesures urgents per a la promoció de l'ocupació dels joves, el foment de l'estabilitat en l'ocupació i el manteniment del programa de requalificació professional de les persones que esgotin la seva protecció per desocupació, regula el contracte per a la formació i l'aprenentatge que substitueix al contracte per a la formació. No obstant l'anterior, el contracte per a la formació és la modalitat de contractació prevista en la normativa que regula els programes d'escoles taller, cases d'ofici i tallers d'ocupació, programes que si bé van ser derogats pel Reial decret-llei 3/2011, de 18 de febrer, de mesures urgents per a la millora de l’ocupació i la reforma de les polítiques actives d'ocupació, romandran en vigor (en virtut del disposat en la DT 3ª), fins que s'aprovin l'Estratègia espanyola d'ocupació i el Pla anual de política d'ocupació, previstos en la Llei d'ocupació, per a l'exercici 2012, circumstància que fins al moment d'entrada en vigor del Reial decret-llei 10/2011, de 26 d'agost, no s'ha produït. Per tot plegat, la normativa reguladora és la que les comunitats autònomes i el Servei Públic d'Ocupació Estatal, en els seus respectius àmbits de competència, han considerat per efectuar les convocatòries i l'aprovació de projectes d'aquells programes, per la qual cosa aquesta resolució manté l'aplicació del contracte per a la formació en aquests supòsits.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic