100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 306 - 23/12/2011]
Jornades sobre seguretat viària en el món local ADMINISTRACIÓ: Oficines de registre pròpies i concertades
ECONOMIA: Conflicte positiu de competència interposat pel Govern de la Generalitat de Catalunya contra diversos preceptes del reial decret pel qual es regula la cooperació econòmica de l'Estat a les inversions de les entitats locals ESPECTACLES: Horaris dels establiments oberts al públic, dels espectacles públics i de les activitats recreatives
ESTAT: Reestructuració dels ministeris ESTAT: Vicepresidència del Govern
PADRÓ: Xifres oficials de població TRÀNSIT: Restriccions a la circulació durant l'any 2012
TURISME: Taula del Turisme de Catalunya  

Jornades sobre seguretat viària en el món local

Per tal de proporcionar els coneixements i les eines més adients als càrrecs electes i al personal tècnic dels ajuntaments sobre el trànsit, la seguretat viària i sobre els recursos de què disposen per millorar la mobilitat al seu municipi, l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya organitza aquestes jornades, que tindran lloc a Mollet del Vallès els dies 27 i 28 de gener de 2012.
> Més informació > Tornar al Sumari

ADMINISTRACIÓ: Oficines de registre pròpies i concertades

L’ordre fa pública la relació de les oficines de registre pròpies de l'Administració de la Generalitat i de les entitats de dret públic vinculades o dependents d'aquesta, tot indicant per a cadascuna d'aquestes l'òrgan en què s'integren, l'adreça postal, així com els dies i l'horari d'atenció al públic (annex 1 de l’ordre). Igualment, es fa pública la relació de les oficines de registre concertades de l'Administració de la Generalitat amb els ens locals i les universitats de Catalunya, tot indicant per a cadascuna d'aquestes l'òrgan en què s'integren, l'adreça postal, així com els dies i l'horari d'atenció al públic (annexos 2 i 3 de l’ordre). Per altra banda, es fa pública la relació dels registres telemàtics de l'Administració de la Generalitat, tot indicant per a cadascun d'aquests els tràmits per als quals estan habilitats (annex 4 de l'ordre). Finalment,s’informa que les dades permanentment actualitzades d'aquesta relació d'oficines de registre es podran consultar al portal Gencat de la Generalitat de Catalunya (http://www.gencat.cat), a l'apartat Contacte/Oficines de registre d'entrada i sortida de documents.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Conflicte positiu de competència interposat pel Govern de la Generalitat de Catalunya contra diversos preceptes del reial decret pel qual es regula la cooperació econòmica de l'Estat a les inversions de les entitats locals

El suplement del BOE núm. 275, de 15.11.2011, publica la Sentència 159/2011, de 19 d'octubre, dictada pel TC en el conflicte positiu de competència núm. 6454-2003, promogut pel Govern de la Generalitat de Catalunya contra els articles 3.3, 22 a 32 i la disposició addicional segona del Reial decret 835/2003, de 27 de juny, pel qual es regula la cooperació econòmica de l'Estat a les inversions de les entitats locals. En la Sentència esmentada, el Tribunal Constitucional ha decidit: “Estimar parcialment el conflicte positiu de competència núm. 6454-2003, promogut pel Govern de la Generalitat de Catalunya contra el Reial decret 835/2003, de 27 de juny, pel qual es regula la cooperació econòmica de l'Estat a les inversions de les entitats locals i, en conseqüència: ”a) Declarar que vulneren les competències de la Generalitat de Catalunya, amb l'abast expressat en els fonaments jurídics 7 i 8, els següents preceptes: el paràgraf primer de l'article 3.3; els apartats 2, 3 i 4 de l'article 22; l'apartat 1 de l'article 23; el primer paràgraf de l'article 25; l'article 26; el primer incís de l'article 27.1; la referència al Ministeri d'Administracions Públiques continguda en l'article 28.1; l'article 29; l'article 30; la referència al Ministeri d'Administracions Públiques continguda en l'article 31.2; i l'article 32. ”b) Desestimar el conflicte pel que fa a la resta.”
> Més informació > Tornar al Sumari

ESPECTACLES: Horaris dels establiments oberts al públic, dels espectacles públics i de les activitats recreatives

Aquesta ordre té com a objecte regular els horaris generals i especials d'obertura i tancament dels establiments oberts al públic, dels espectacles públics i de les activitats recreatives, de conformitat amb el que estableix l'article 20 de la Llei 11/2009, del 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i de les activitats recreatives; els articles 70, 71 i concordants del Reglament d'espectacles públics i activitats recreatives, aprovat pel Decret 112/2010, de 31 d'agost, i el Catàleg d'espectacles públics, activitats recreatives i dels establiments i espais oberts al públic previst a l'annex I del citat Reglament. L'incompliment del que estableix aquesta ordre s'ha de sancionar, d'acord amb el que preveu la Llei 11/2009, del 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives, i el seu Reglament de desenvolupament. Resta derogada l'Ordre IRP/181/2007, de 30 de maig, per la qual es determinen els horaris màxims de determinats establiments públics destinats a espectacles públics i/o activitats recreatives, sotmesos a la Llei 10/1990, de 15 de juny, sobre policia de l'espectacle, les activitats recreatives i els establiments públics. A l'entrada en vigor d'aquesta ordre queden sense efecte les disposicions transitòries novena i desena del Decret 112/2010, de 31 d'agost, pel qual s'aprova el Reglament d'espectacles públics i activitats recreatives. Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació al DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari

ESTAT: Reestructuració dels ministeris

L'Administració general de l'Estat s'estructura en els següents departaments ministerials: el Ministeri d'Afers exteriors i de Cooperació; el Ministeri de Justícia; el Ministeri de Defensa; el Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques; el Ministeri de l'Interior; el Ministeri de Foment; el Ministeri d'Educació, Cultura i Esport: el Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social; el Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme; El Ministeri d'Agricultura, Alimentació i Medi ambient; el Ministeri de la Presidència; el Ministeri d'Economia i Competitivitat; i el Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat. Queden suprimits els següents departaments ministerials i òrgans superiors: el Ministeri d'Economia i Hisenda; el Ministeri d'Educació; el Ministeri de Treball i Immigració; el Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç; el Ministeri de Medi ambient, i Mitjà Rural i Marí; el Ministeri de Política Territorial i Administració Pública; el Ministeri de Cultura; el Ministeri de Sanitat, Política Social i Igualtat; el Ministeri de Ciència i Innovació; la Secretaria d'Estat d'Afers exteriors i Iberoamericans; la Secretaria d'Estat de Cooperació Internacional; la Secretaria d'Estat d'Hisenda i Pressupostos; la Secretaria d'Estat d'Economia; la Secretaria d'Estat de Transports; la Secretaria d'Estat d'Habitatge i Actuacions Urbanístiques; la Secretaria d'Estat d'Educació i Formació Professional; la Secretaria d'Estat d'Immigració i Emigració; la Secretaria d'Estat de Comerç Exterior; la Secretaria d'Estat de Canvi Climàtic; la Secretaria d'Estat de Mitjà Rural i Aigua; la Secretaria d'Estat d'Assumptes Constitucionals i Parlamentaris; la Secretaria d'Estat de Cooperació Territorial; la Secretaria d'Estat per a la Funció Pública; la Secretaria d'Estat d'Igualtat; i la Secretaria d'Estat d'Investigació. D’altra banda, subsistiran, fins a l'aplicació dels reials decrets d'estructura orgànica bàsica dels departaments ministerials, els òrgans directius, unitats i llocs de treball dels departaments ministerials objecte de supressió o de reestructuració.
> Més informació > Tornar al Sumari

ESTAT: Vicepresidència del Govern

Correspon a la Vicepresidència del Govern, de conformitat amb el previst en els articles 3 i 8 de la Llei 50/1997, de 27 de novembre, del Govern, la presidència de la Comissió General de Secretaris d'Estat i Sotssecretaris, així com aquelles altres funcions que li encomani el president del Govern. Queden suprimides les següents vicepresidències: la Vicepresidència del Govern d'Assumptes Econòmics; i la Vicepresidència del Govern de Política Territorial.
> Més informació > Tornar al Sumari

PADRÓ: Xifres oficials de població

Es declaren oficials les xifres de població resultants de la revisió padronal referida a l'1 de gener de 2011, amb efectes del 31 de desembre de 2011, en cadascun dels municipis espanyols. L’INE procedirà a la publicació de les xifres de població oficials de cadascun dels municipis espanyols, el resum provincial dels quals i per comunitats autònomes i les ciutats de Ceuta i Melilla, juntament amb les poblacions corresponents a les capitals de província i illes, figuren en l'annex del reial decret.
> Més informació > Tornar al Sumari

TRÀNSIT: Restriccions a la circulació durant l'any 2012

Aquesta resolució estableix les mesures de restriccions a la circulació en el període comprès des de l'entrada en vigor d'aquesta resolució fins al 31 de desembre de 2012. La resolució entrarà en vigor l'1 de gener de 2012 i serà vigent fins al 31 de desembre de 2012. No obstant això, el seu contingut quedarà prorrogat automàticament fins l'entrada en vigor de la resolució de restriccions corresponent a l'any 2013, llevat de les restriccions per dates contingudes als annexos.
> Més informació > Tornar al Sumari

TURISME: Taula del Turisme de Catalunya

El decret crea la Taula del Turisme de Catalunya, configurada com a òrgan col·legiat, permanent, consultiu, de col·laboració i assessorament del conseller o consellera del departament competent en matèria de turisme, que té per objectiu esdevenir una plataforma de participació que faciliti la interacció entre els agents públics i privats amb incidència en el sector turístic. Són funcions de la Taula del Turisme de Catalunya les següents: a) Cooperar en la definició i execució de les polítiques turístiques; b) Emetre els informes que li siguin encomanats pel conseller o consellera; c) Avaluar les dades i estadístiques entorn a l'activitat turística; d) Proposar la creació de nous productes turístics i definir la política d'informació, difusió i atenció turística; e) Debatre de forma prèvia nous projectes normatius en matèria turística, així com col·laborar en la determinació dels criteris interpretatius de les normes turístiques vigents; f) Analitzar l'impacte de normes que incideixin sobre els establiments i les activitats turístiques; g) Col·laborar en la implantació i desplegament del sistema de qualitat turística i dels processos i projectes que se'n derivin; h) Recomanar i proposar actuacions en l'àmbit de la formació en turisme; i) Proposar línies prioritàries d'anàlisi, investigació i innovació en l'àmbit turístic; j) Proposar iniciatives i actuacions en matèria turística que consideri adequades per a l'ordenació, programació, planificació, estratègia, qualitat i intel·ligència en l'àmbit del turisme a Catalunya; k) Estudiar, promoure i impulsar inversions en l'àmbit del turisme susceptibles d'incrementar l'afluència d'usuaris turístics i visitants en el territori; l) Impulsar l'emprenedoria i el creixement empresarial en l'àmbit del turisme, tot procurant per l'enfortiment del seu teixit; i, m) Promoure la qualitat de l'ocupació en el sector turístic.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic