100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 311 - 03/02/2012]
Seminari d’actualització de Funció Pública Local Modernització de la contractació pública per a la millora de la legalitat, l’eficiència i l’estalvi econòmic
Auditories energètiques d’edificis i instal·lacions Jornada sobre diversitat religiosa i Administració pública
Call for Papers: Els efectes no desitjats de la regulació i de l'actuació dels agents econòmics sobre la competència CULTURA: Subvencions en matèria cultural
EDUCACIÓ: Modificació en l’admissió de l'alumnat als centres públics FONS EUROPEUS: Operacions susceptibles de cofinançament pel Feder Catalunya 2007-2013, eixos 2 i 4
ECONOMIA: Recurs interposat pel Govern de la Generalitat de Catalunya en relació amb diversos preceptes de la Llei general d'estabilitat pressupostària (sentència) TREBALL: Conflicte interposat pel Govern de la Generalitat de Catalunya respecte de l'article 8 de l'Ordre del Ministeri de Treball i Assumptes Socials de 24 de juliol de 2000 sobre la quota de reserva del 2 per 100 a favor de treballadors discapacitats en empreses de cinquanta o més treballadors

Seminari d’actualització de Funció Pública Local

El proper 20 de febrer, a Barcelona, tindrà lloc una nova sessió del Seminari d’actualització de Funció Pública Local, organitzada per l’FMC i que tractarà de les responsabilitats comptables i delictes en l’àmbit de la funció pública i el nou règim disciplinari de les policies locals
> Més informació > Tornar al Sumari

Modernització de la contractació pública per a la millora de la legalitat, l’eficiència i l’estalvi econòmic

El curs, que se celebrarà els dies 1, 2, 7 i 8 de març a Barcelona, s’adreça a càrrecs públics, responsables jeràrquics, assessors jurídics, fiscalitzadors i personal tècnic i administratiu en funcions relacionades amb la contractació en el sector públic. L’organitza la Federació de Municipis de Catalunya.
> Més informació > Tornar al Sumari

Auditories energètiques d’edificis i instal·lacions

La Federació de Municipis de Catalunya ha programat aquest curs, que té com a finalitat aportar els coneixements necessaris per a la realització o el seguiment d’auditories energètiques en instal·lacions i edificis públics. S’estudien les diferents etapes de desenvolupament d’una auditoria energètica, des de la presa de dades i l’anàlisi i la diagnosi energètica fins a les propostes de millora, valorant-ne la viabilitat tècnica i econòmica. Tindrà lloc a Barcelona a partir del 22 de febrer fins a finals de març.
> Més informació > Tornar al Sumari

Jornada sobre diversitat religiosa i Administració pública

Amb l’objectiu de reconèixer les principals confessions implantades a Catalunya, trobar les principals referències normatives i guies de suport, i descobrir els criteris per atendre les demandes derivades de la diversitat religiosa, l’Escola d’Administració Pública organitza aquesta jornada que tindrà lloc el proper dia 15 de febrer, a Barcelona.
> Més informació > Tornar al Sumari

Call for Papers: Els efectes no desitjats de la regulació i de l'actuació dels agents econòmics sobre la competència

Amb la voluntat de promoure la cultura de la competència, l'ACCO convoca un call for papers sobre els efectes no desitjats de la regulació i de l’actuació administrativa dels agents públics sobre la competència. L’actuació dels operadors que tenen una incidència en el mercat no sempre produeix els efectes esperats i, encara que els aconsegueixi, es poden donar efectes negatius no previstos ni desitjats que es podrien evitar. Quan un govern regula, una administració pública actua o un agent pren decisions amb la intenció d’assolir uns objectius determinats es poden crear, involuntàriament, efectes indirectes no desitjats que poden afectar la competència efectiva. El 21 d'abril de 2012 s'acaba el termini per enviar els resums dels casos.
> Més informació > Tornar al Sumari

CULTURA: Subvencions en matèria cultural

Aquestes bases tenen com a objecte la concessió de subvencions en matèria cultural, tret de les que són competència de l'Institut Català de les Empreses Culturals. Les bases específiques determinen l'objecte de cada línia de subvencions. Poden ser sol·licitants de les subvencions les persones físiques o jurídiques, públiques o privades, que determinin les bases específiques. Així mateix, en poden ser sol·licitants, si ho preveuen les bases específiques, les agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat tot i que no tingui personalitat jurídica. La quantia de la subvenció atorgada no pot superar el 50% del cost del projecte, excepte en el cas que les bases específiques determinin altres condicions. Així mateix, les bases específiques poden establir un límit a aquesta quantia. Els criteris que s'han de tenir en compte per determinar la quantia de les subvencions són el cost del projecte, els altres ajuts rebuts, la puntuació obtinguda pels criteris de valoració i les disponibilitats pressupostàries, sense perjudici que les bases específiques poden establir criteris diferents. Si el projecte té altres ajuts, s'ha de tenir en compte la part del cost del projecte no finançat per aquells ajuts. En el cas que la persona sol·licitant sigui una entitat local o universitat pública, la sol·licitud només es pot presentar per mitjans telemàtics a través de l'extranet de les administracions catalanes (http://www.eacat.cat), d'acord amb l'Ordre CMC/81/2008, de 18 de febrer, per la qual s'aprova la tramitació telemàtica dels procediments de subvencions per a les administracions locals i entitats vinculades. Des de la finestreta única de subvencions del Departament de Cultura s'hi pot accedir. El pagament de la subvenció es tramita mitjançant una bestreta del 80% de l'import atorgat, a partir de la concessió, per a la qual no s'exigeixen garanties. El pagament del 20% restant es tramita un cop l'activitat subvencionada ha estat degudament realitzada. Les bases específiques poden establir un règim específic de pagament. Les persones beneficiàries han de presentar un compte justificatiu del compliment de l'objecte de la subvenció i de l'aplicació dels fons percebuts, en el termini d'un mes des de la finalització de l'activitat subvencionada, d'acord amb alguna de les modalitats previstes i en funció del que prevegin les bases específiques. En tot el que no preveuen expressament les bases generals són aplicables els preceptes que conté el capítol IX del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, en tot el que no s'oposi a la normativa bàsica estatal; els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya; la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, així com el que disposa la Llei de pressupostos de la Generalitat de Catalunya que sigui aplicable a l'exercici corresponent, i la resta de normativa aplicable. A l’Annex 2 figuren les bases específiques: en l'àmbit de les arts escèniques, la música, les arts visuals i el pensament; en l'àmbit de la llengua, la literatura i l'edició; en l'àmbit del patrimoni cultural; i en l'àmbit de la cultura popular i el patrimoni etnològic.
> Més informació > Tornar al Sumari

EDUCACIÓ: Modificació en l’admissió de l'alumnat als centres públics

D'acord amb la competència compartida que correspon a la Generalitat en allò que respecta a l'accés a l'educació i l'establiment i la regulació dels criteris d'admissió i escolarització de l'alumnat als centres docents, en els termes de l'article 131.3.e) de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i en aplicació la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, que regula, amb caràcter bàsic, l'escolarització en centres públics i privats concertats, es va aprovar el Decret 75/2007, de 27 de març, pel qual s'estableix el procediment d'admissió de l'alumnat als centres en els ensenyaments sufragats amb fons públics, actualment vigent. La Llei 12/2009, del 10 de juliol, d'educació dóna una nova regulació al sistema educatiu de Catalunya, i el seu article 47.4 fa una habilitació al Govern per tal d'establir els criteris complementaris per resoldre situacions d'empat. Actualment, els criteris complementaris a aplicar en situacions de desempat estan recollits, en diverses disposicions normatives (d'una banda, en el Decret 75/2007, de 27 de març, pel qual s'estableix el procediment d'admissió de l'alumnat als centres en els ensenyaments sufragats amb fons públics, i de l'altra, en l'Acord GOV/9/2011, de 25 de gener). Ara es considera que per raons de seguretat jurídica tots els criteris d'admissió d'alumnat als centres s'han de recollir en una única disposició normativa, i per aquest motiu es procedeix a modificar el Decret 75/2007, de 27 de marc. Concretament, es modifica el darrer paràgraf de l'article 7; i l'annex, del barem, en l'apartat de criteris complementaris d'admissió d'alumnat, del Decret 75/2007, de 27 de març, pel qual s'estableix el procediment d'admissió de l'alumnat als centres en els ensenyaments sufragats amb fons públics.
> Més informació > Tornar al Sumari

FONS EUROPEUS: Operacions susceptibles de cofinançament pel Feder Catalunya 2007-2013, eixos 2 i 4

L’ordre aprova les bases reguladores per seleccionar operacions dels ens locals susceptibles de ser cofinançades pel Feder Catalunya 2007-2013, eixos 2 (medi ambient i prevenció de riscos) i 4 (desenvolupament sostenible local i urbà), que consten als annexos 1 i 2 d'aquesta ordre. Les sol·licituds s'han de presentar en el lloc i de la manera que indiquen les bases reguladores, a partir del 2 de febrer i fins al 31 de març de 2012. Les operacions objecte d'aquesta convocatòria no poden haver-se iniciat abans de l'1 de gener de 2007 i hauran d'estar executades i pagades el 31 de desembre de 2014. L'import global destinat a aquesta convocatòria és de 24.500.000,00 euros. Els imports per eixos que es podran assignar són els següents: Eix 2, medi ambient i prevenció de riscos: 8.500.000,00 euros; i eix 4, desenvolupament sostenible local i urbà: 16.000.000,00 euros. En aquests eixos es prioritzaran les operacions que s'emmarquin en els àmbits següents: a) Eix 2: 2.50. Rehabilitació de zones industrials i terrenys contaminats; i 2.53. Prevenció de riscos, incloses l'elaboració i aplicació de plans i mesures per prevenir i gestionar els riscos naturals i tecnològics. b) Eix 4: 4.57. Altres ajuts per millorar els serveis turístics; 4.58. Protecció i conservació del patrimoni cultural; i 4.61. Projectes integrats per a la regeneració urbana i rural. El director general d'Administració Local és l'òrgan competent per resoldre sobre aquesta convocatòria.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Recurs interposat pel Govern de la Generalitat de Catalunya en relació amb diversos preceptes de la Llei general d'estabilitat pressupostària (sentència)

El suplement del BOE núm. 9, d'11 de gener de 2012, publica la Sentència 195/2011, de 13 de desembre, dictada pel TC en el recurs d'inconstitucionalitat núm. 1460-2002, interposat pel Govern de la Generalitat de Catalunya contra els articles 3.2, 19, 20.2, 23.2 i disposició addicional única, apartat dos –que modifica l'article 146.1 de la Llei reguladora d'hisendes locals, en l'expressió “atendrà al compliment del principi d'estabilitat pressupostària en els termes previstos en la Llei 18/2001 general d'estabilitat pressupostària”– i disposició final segona, tots ells de la Llei 18/2001, de 12 de desembre, general d'estabilitat pressupostària. En la sentència esmentada, el TC ha decidit: “Desestimar el recurs d'inconstitucionalitat interposat pel Govern de la Generalitat de Catalunya contra els articles 3.2, 19, 20.2, 23.2 i disposició addicional única, apartat dos –que modifica l'article 146.1 de la Llei reguladora d'hisendes locals, en l'expressió “atendrà al compliment del principi d'estabilitat pressupostària en els termes previstos en la Llei 18/2001 general d'estabilitat pressupostària”– i disposició final segona de la Llei 18/2001, de 12 de desembre, general d'estabilitat pressupostària.”
> Més informació > Tornar al Sumari

TREBALL: Conflicte interposat pel Govern de la Generalitat de Catalunya respecte de l'article 8 de l'Ordre del Ministeri de Treball i Assumptes Socials de 24 de juliol de 2000 sobre la quota de reserva del 2 per 100 a favor de treballadors discapacitats en empreses de cinquanta o més treballadors

El suplement del BOE núm. 9, d'11 de gener de 2012, publica la Sentència 194/2011, de 13 de desembre, dictada pel TC en el conflicte positiu de competència núm. 6416-2000, plantejat pel Govern de la Generalitat de Catalunya contra l'article 8 de l'Ordre de 24 de juliol de 2000, del Ministeri de Treball i Assumptes Socials, per la qual es regula el procediment administratiu referent a les mesures alternatives de caràcter excepcional al compliment de la quota de reserva del 2 per 100 a favor de treballadors discapacitats en empreses de cinquanta o més treballadors, regulades pel Reial decret 27/2000, de 14 de gener . En la Sentència esmentada, el Tribunal Constitucional ha decidit: “Estimar el present conflicte positiu de competència i, en conseqüència, declarar que el paràgraf segon de l'article 8 de l'Ordre de 24 de juliol de 2000, del Ministeri de Treball i Assumptes Socials, per la qual es regula el procediment administratiu referent a les mesures alternatives de caràcter excepcional al compliment de la quota de reserva del 2 per 100 a favor de treballadors discapacitats en empreses de cinquanta o més treballadors, regulades pel Reial decret 27/2000, de 14 de gener, vulnera les competències de la Generalitat de Catalunya.”
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic