100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 313 - 17/02/2012]
Seminari d’actualització de Funció Pública Local Modernització de la contractació pública per a la millora de la legalitat, l’eficiència i l’estalvi econòmic
Auditories energètiques d’edificis i instal·lacions Call for Papers: Els efectes no desitjats de la regulació i de l'actuació dels agents econòmics sobre la competència
ECONOMIA: Mesures urgents per a la reforma del mercat laboral ESPORTS: Subvencions per al desenvolupament d'activitats esportives en el Marc del Pla Català d'Esport a l'Escola, corresponents al curs 2011-2012
FONS EUROPEUS: Selecció d’operacions dels ens locals de la demarcació de Lleida susceptibles de ser cofinançades pel Feder, per al període 2007-2013, eix 1 PROTECCIÓ CIVIL: Mesures extraordinàries de prevenció d’incendis forestals

Seminari d’actualització de Funció Pública Local

El proper 20 de febrer, a Barcelona, tindrà lloc una nova sessió del Seminari d’actualització de Funció Pública Local, organtizada per l’FMC i que tractarà de les responsabilitats comptables i delictes en l’àmbit de la funció pública i el nou règim disciplinari de les policies locals
> Més informació > Tornar al Sumari

Modernització de la contractació pública per a la millora de la legalitat, l’eficiència i l’estalvi econòmic

El curs, que se celebrarà els dies 1, 2, 7 i 8 de març a Barcelona, s’adreça a càrrecs públics, responsables jeràrquics, assessors jurídics, fiscalitzadors i personal tècnic i administratiu en funcions relacionades amb la contractació en el sector públic. L’organitza la Federació de Municipis de Catalunya.
> Més informació > Tornar al Sumari

Auditories energètiques d’edificis i instal·lacions

La Federació de Municipis de Catalunya ha programat aquest curs, que té com a finalitat aportar els coneixements necessaris per a la realització o el seguiment d’auditories energètiques en instal·lacions i edificis públics. S’estudien les diferents etapes de desenvolupament d’una auditoria energètica, des de la presa de dades i l’anàlisi i la diagnosi energètica fins a les propostes de millora, valorant-ne la viabilitat tècnica i econòmica. Tindrà lloc a Barcelona a partir del 22 de febrer fins a finals de març.
> Més informació > Tornar al Sumari

Call for Papers: Els efectes no desitjats de la regulació i de l'actuació dels agents econòmics sobre la competència

Amb la voluntat de promoure la cultura de la competència, l'ACCO convoca un call for papers sobre els efectes no desitjats de la regulació i de l’actuació administrativa dels agents públics sobre la competència. L’actuació dels operadors que tenen una incidència en el mercat no sempre produeix els efectes esperats i, encara que els aconsegueixi, es poden donar efectes negatius no previstos ni desitjats que es podrien evitar. Quan un govern regula, una administració pública actua o un agent pren decisions amb la intenció d’assolir uns objectius determinats es poden crear, involuntàriament, efectes indirectes no desitjats que poden afectar la competència efectiva. El 21 d'abril de 2012 s'acaba el termini per enviar els resums dels casos.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Mesures urgents per a la reforma del mercat laboral

La gravetat de la situació econòmica i de l'ocupació descrita exigeix adoptar una reforma immediata que proporcioni als operadors econòmics i laborals un horitzó de seguretat jurídica i confiança per aconseguir recuperar l'ocupació. L'extraordinària i urgent necessitat que exigeix l'article 86 de la Constitució Espanyola per legislar mitjançant reial decret-llei es justifica per la situació del mercat laboral espanyol. Aquest reial decret-llei pretén crear les condicions necessàries perquè l'economia espanyola pugui tornar a crear ocupació i així generar la seguretat necessària per a treballadors i empresaris, per a mercats i inversors. La reforma aposta per l'equilibri en la regulació de les relacions de treball: equilibri entre la flexibilitat interna i l'externa; entre la regulació de la contractació indefinida i la temporal, la de la mobilitat interna en l'empresa i la dels mecanismes extintius del contracte de treball; entre les tuteles que operen en el contracte de treball i les que operen al mercat de treball, etc. L'objectiu és la flexiseguretat. Amb aquesta finalitat, el reial decret-llei recull un conjunt de mesures que pretenen fomentar l’ocupació dels treballadors, reformant aspectes relatius a la intermediació laboral i a la formació professional (capítol I); fomentar la contractació indefinida i altres formes de treball, per promoure la contractació de PIMES i de joves (capítol II); incentivar la flexibilitat interna en l'empresa com a mesura alternativa a la destrucció d'ocupació (capítol III); i, finalment, afavorir l'eficiència del mercat de treball com a element vinculat a la reducció de la dualitat laboral, amb mesures que afecten principalment a l'extinció del contracte de treball (capítol IV). El Reial decret-llei va entrar en vigor el dia 12 de febrer de 2012.
> Més informació > Tornar al Sumari

ESPORTS: Subvencions per al desenvolupament d'activitats esportives en el Marc del Pla Català d'Esport a l'Escola, corresponents al curs 2011-2012

S’obre la convocatòria pública per a la concessió de subvencions, en règim de concurrència competitiva, per al desenvolupament d’activitats esportives en el Marc del Pla Català d’Esport a l’Escola, corresponents al curs 2011-2012. Les activitats objecte de subvenció s’han de dur a terme en el període comprès entre l’1 de juliol de 2011 i el 30 de juny de 2012. Les subvencions es regeixen per les bases reguladores que consten a l’annex de la Resolució PRE/138/2012, de 3 de febrer (DOGC núm. 6063, de 9.2.2012) i per la normativa general de subvencions. La dotació màxima aprovada per a la concessió d’aquesta subvenció serà de 3.000.000,00 euros, amb càrrec a la partida pressupostària D/4820001/4710/000 del pressupost del Consell Català de l’Esport per a l’any 2012. El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a comptar des de l’endemà de la publicació d’aquesta resolució al DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari

FONS EUROPEUS: Selecció d’operacions dels ens locals de la demarcació de Lleida susceptibles de ser cofinançades pel Feder, per al període 2007-2013, eix 1

L’ordre aprova les bases reguladores per seleccionar operacions dels ens locals de la demarcació de Lleida susceptibles de ser cofinançades pel Feder de Catalunya de 2007-2013, eix 1, economia del coneixement i innovació i desenvolupament empresarial, d’acord amb el que consta en els annexos 1 i 2 d’aquesta ordre I també obre la convocatòria per presentar sol·licituds d’operacions susceptibles de ser cofinançades pel Programa operatiu Feder Catalunya 2007-2013, eix 1, dels ens locals de la demarcació de Lleida. Dins d’aquest eix es prioritzaran les operacions que s’emmarquin en els àmbits següents: • Categoria 1.3 Transferència de tecnologia i millora de les xarxes de cooperació entre petites empreses, pimes, entre aquestes i altres empreses i universitats, centres d’ensenyament postsecundari de tot tipus, autoritats regionals, centres de recerca i enclavaments científics i tecnològics (parcs científics o tecnològics, tecnòpolis, etc.). Suport a la transferència de tecnologia i a la millora de xarxes de cooperació. • Categoria 1.7 Inversió en empreses directament relacionades amb la recerca i la innovació. Suport a activitats emprenedores. • Categoria 1.8 Altres inversions en empreses. Impuls del creixement empresarial d’empreses locals amb projecció global. • Categoria 1.13 Serveis i aplicacions per al ciutadà. Impuls de l’administració electrònica com a eix de l’atenció ciutadana. Les sol·licituds s’han de presentar en el lloc i de la manera que indiquen les bases reguladores, a partir del 18 de febrer i fins al 15 de març de 2012. El director general d’Administració Local serà l’òrgan competent per resoldre aquesta convocatòria, inclosos els requeriments previs que es puguin formular. Les operacions objecte d’aquesta convocatòria no es poden haver iniciat abans de l’1 de gener de 2007 i hauran d’estar executades i pagades el 31 de desembre de 2014.
> Més informació > Tornar al Sumari

PROTECCIÓ CIVIL: Mesures extraordinàries de prevenció d’incendis forestals

En el període comprès des de l’endemà de la publicació d’aquesta resolució al DOGC fins al 14 de març de 2012 queda prohibit encendre cap tipus de foc, inclosa la utilització de fogons de gas, barbacoes de qualsevol mena o similar, en els terrenys forestals estiguin o no poblats d’espècies arbòries i a la franja de 500 metres que els envolta de les comarques relacionades a l’annex de la resolució. Igualment queden prohibides les següents actuacions previstes a l’article 15 del Decret 64/1995: cremar rostolls, fer focs d’esbarjo, fer foc per a activitats relacionades amb l’apicultura, llençar coets, globus, focs d’artifici o altres artefactes que continguin foc, i la utilització de bufadors o similars en obres realitzades en vies de comunicació que travessin terrenys forestals. No obstant el que es disposa al primer punt de la resolució, la Direcció General del Medi Natural i Biodiversitat podrà atorgar autoritzacions, en el període esmentat, d’acord amb el que estableix el capítol 4 del Decret 64/1995, de 7 de març, pel qual s’estableixen mesures de prevenció d’incendis forestals.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic