100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 314 - 24/02/2012]
Modernització de la contractació pública per a la millora de la legalitat, l’eficiència i l’estalvi econòmic Call for Papers: Els efectes no desitjats de la regulació i de l'actuació dels agents econòmics sobre la competència
6è Congrés de Convivència a la Ciutat. Memorial Xavier Aluja. “De l’economia global, a la ciutat” CULTURA: Paràmetres de determinats equipaments escènics i musicals del Sistema Públic d'Equipaments Escènics i Musicals de Catalunya i dels mecanismes de suport
ECONOMIA: horaris del Registre General de la Sindicatura de Comptes de Catalunya per a l'any 2012 EDUCACIÓ: Superfície mínima de determinades instal·lacions dels centres que imparteixen l'educació primària, secundària o ensenyaments artístics
PETITS MUNICIPIS: Canvis en les bases d'execució del PUOSC 2011 i 2012 TREBALL: Canvis en el calendari de festes locals a Catalunya per a l'any 2012

Modernització de la contractació pública per a la millora de la legalitat, l’eficiència i l’estalvi econòmic

El curs, que se celebrarà els dies 1, 2, 7 i 8 de març a Barcelona, s’adreça a càrrecs públics, responsables jeràrquics, assessors jurídics, fiscalitzadors i personal tècnic i administratiu en funcions relacionades amb la contractació en el sector públic. L’organitza la Federació de Municipis de Catalunya.
> Més informació > Tornar al Sumari

Call for Papers: Els efectes no desitjats de la regulació i de l'actuació dels agents econòmics sobre la competència

Amb la voluntat de promoure la cultura de la competència, l'ACCO convoca un call for papers sobre els efectes no desitjats de la regulació i de l’actuació administrativa dels agents públics sobre la competència. L’actuació dels operadors que tenen una incidència en el mercat no sempre produeix els efectes esperats i, encara que els aconsegueixi, es poden donar efectes negatius no previstos ni desitjats que es podrien evitar. Quan un govern regula, una administració pública actua o un agent pren decisions amb la intenció d’assolir uns objectius determinats es poden crear, involuntàriament, efectes indirectes no desitjats que poden afectar la competència efectiva. El 21 d'abril de 2012 s'acaba el termini per enviar els resums dels casos.
> Més informació > Tornar al Sumari

6è Congrés de Convivència a la Ciutat. Memorial Xavier Aluja. “De l’economia global, a la ciutat”

L’Ajuntament de Lleida organitza per als propers dies 1 i 2 de març aquesta sisena edició del Congrés de convivència a la Ciutat. Memorial Xavier Aluja, que pretén reflexionar sobre aspectes des de la proximitat local, sota la idea que, la ciutat, en l’actual món globalitzat, és l’espai de major intercanvi econòmic, social, polític i cultural.
> Més informació > Tornar al Sumari

CULTURA: Paràmetres de determinats equipaments escènics i musicals del Sistema Públic d'Equipaments Escènics i Musicals de Catalunya i dels mecanismes de suport

L’objecte d’aquesta ordre és regular els paràmetres mínims que han de complir determinats equipaments escènics i musicals del Sistema Públic d’Equipaments Escènics i Musicals de Catalunya així com els mecanismes de suport als equipaments del Sistema. Es fixen els paràmetres d’activitat, de gestió i funcionals mínims, que consten en el seu annex, que han de complir els equipaments del Sistema Públic d’Equipaments Escènics i Musicals de Catalunya següents: a) Equipaments escènics i musicals locals multifuncionals; b) Equipaments escènics i musicals bàsics; i c) Altres espais escènics i musicals. Els mecanismes de suport a les entitats del Sistema Públic d’Equipaments Escènics i Musicals de Catalunya, en relació amb els equipaments escènics i musicals locals multifuncionals, s’han d’establir, prioritàriament, a través d’un conveni entre el departament competent en cultura i l’ens local o entitat titular de l’equipament. El conveni pot tenir una vigència anual o pluriennal. Les entitats del Sistema Públic d’Equipaments Escènics i Musicals de Catalunya poden participar, en relació amb els equipaments escènics i musicals bàsics i els altres espais escènics i musicals, a les convocatòries de subvencions de l’Administració de la Generalitat per a la difusió d’arts escèniques i música (programacions professionals i activitats de dinamització cultural). També poden beneficiar-se d’altres accions i serveis de suport que estableixi el departament competent en cultura o un organisme adscrit, d’acord amb l’article 5 de l’ordre. Es deroga l’Ordre CMC/548/2010, de 16 de novembre, dels paràmetres mínims que han de complir determinats equipaments escènics i musicals del Sistema Públic d’Equipaments Escènics i Musicals de Catalunya i dels mecanismes de suport. Aquesta ordre entra en vigor l’endemà de la seva publicació al DOGC.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: horaris del Registre General de la Sindicatura de Comptes de Catalunya per a l'any 2012

La Sindicatura de Comptes té establert per al seu Registre General el que segueix: lloc: avinguda del Litoral, 12-14, 5a planta, 08005 Barcelona; horari: excepte si són dies de festes oficials a Catalunya o a la ciutat de Barcelona: matins, de dilluns a divendres: de 9 a 14 hores; i tardes, de dilluns a dijous: de 15 a 17.30 hores. L’any 2012 no es prestarà el servei de registre les tardes dels dies 5 de gener, 5, 23 i 30 d’abril, 31 de maig, 11 i 31 d’octubre, 5, 24 i 31 de desembre, ni del període comprès entre l’1 de juny i el 30 de setembre. Les dades de l’horari de Registre de la Sindicatura de Comptes es poden consultar a Internet en el portal de la Sindicatura de Comptes (http://www.sindicatura.cat). A més dels dies i de les hores indicats en els apartats anteriors, la tramesa de documentació es pot fer per qualsevol dels mitjans previstos en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, del 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, del 13 de gener.
> Més informació > Tornar al Sumari

EDUCACIÓ: Superfície mínima de determinades instal·lacions dels centres que imparteixen l'educació primària, secundària o ensenyaments artístics

El Reial decret 132/2010, de 12 de febrer, pel qual s’estableixen els requisits mínims dels centres que imparteixen ensenyaments de segon cicle d’educació infantil, educació primària i educació secundària, i el Reial decret 303/2010, de 15 de març, pel qual s’estableixen els requisits mínims dels centres que imparteixen ensenyaments artístics regulats en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, estableixen uns requisits mínims de superfície que escau concretar. L’objecte d’aquesta ordre és especificar la superfície mínima de determinades instal·lacions dels centres que imparteixen l’educació primària, l’educació secundària o els ensenyaments artístics. Aquesta concreció és realitza als arts. 2 a 8 de l’ordre. D’altra banda, els centres educatius autoritzats amb anterioritat a l’entrada en vigor d’aquesta ordre s’entenen autoritzats per a impartir els corresponents ensenyaments. Les sol·licituds d’autorització de nous centres i les de modificació de l’autorització d’obertura per ampliació d’ensenyaments i/o de la capacitat presentades després de l’entrada en vigor d’aquesta ordre, han de complir amb la superfície mínima de les instal·lacions que s’hi estableixen. Els centres que a l’entrada en vigor d’aquesta ordre tinguin aprovat per l’Administració educativa el projecte d’obres requerit per a la seva autorització s’han de regir, pel que fa a les seves instal·lacions, per la normativa vigent en el moment de l’aprovació del projecte.
> Més informació > Tornar al Sumari

PETITS MUNICIPIS: Canvis en les bases d'execució del PUOSC 2011 i 2012

La crisi econòmica i financera afecta les finances públiques a tots els nivells, amb incidència en el PUOSC, i produeix una situació excepcional que justifica, per ella mateixa, el fet de modificar el termini establert a les bases 3.1 i 3.2 del Decret 101/2008, de 6 de maig, en relació amb les anualitats 2011 i 2012., Per una banda, la base 3.1 del Decret 101/2008, de 6 de maig, pel qual s’aproven les bases d’execució del PUOSC 2008-2012, preveu que els ens locals beneficiaris de les subvencions del PUOSC 2008-2012 hauran d’adjudicar les obres, serveis o subministraments subvencionats en un termini màxim d’un any a comptar de l’endemà de la publicació en el DOGC de l’aprovació del programa del PUOSC de l’anualitat corresponent. I per l’altre costat, la base 3.2 del Decret 101/2008 preveu que, en les subvencions del PUOSC atorgades per a l’adquisició d’actius patrimonials inventariables, els ens locals beneficiaris hauran d’haver finalitzat la tramitació administrativa que exigeix el Decret 336/1988, de 17 d’octubre, pel qual s’aprova el Reglament del patrimoni dels ens locals, en el termini màxim d’un any a comptar de l’endemà de la publicació al DOGC del programa del PUOSC de l’anualitat corresponent. Es per això que l’article únic d’aquest decret estableix que, el termini establert a la base 3.1 i 3.2 del Decret 101/2008, de 6 de maig, pel qual s’aproven les bases d’execució del PUOSC 2008-2012, es perllongarà fins al 28 de juny de 2013 en relació amb les actuacions incloses en el PUOSC 2011 i fins al 31 de desembre del 2013 en relació amb les actuacions incloses en el PUOSC 2012.
> Més informació > Tornar al Sumari

TREBALL: Canvis en el calendari de festes locals a Catalunya per a l'any 2012

L’Ordre EMO/304/2011, de 29 de novembre, per la qual s’estableix el calendari de festes locals a la Comunitat Autònoma de Catalunya per a l’any 2012 (DOGC núm. 6021, pàg. 61860, de 9.12.2011). Amb posterioritat a la publicació d’aquesta ordre al DOGC, l’Ajuntament d’Argençola ha formulat la seva proposta de festes locals per a l’any 2012; i els ajuntaments de Campdevànol, les Franqueses del Vallès i Vilanova del Vallès han efectuat una modificació sobre la proposta formulada inicialment.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic