100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 315 - 02/03/2012]
Seminari d’actualització de Funció Pública Local: reflexions al voltant de la reforma del mercat laboral Call for Papers: Els efectes no desitjats de la regulació i de l'actuació dels agents econòmics sobre la competència
Societat, Cultura i Turisme – Any Europeu 2012: per un envelliment actiu i amb solidaritat intergeneracional PETITS MUNICIPIS: Aprovació del Pla únic d'obres i serveis de Catalunya per a l'any 2012
ECONOMIA: Pressupostos de la Generalitat 2012 EDUCACIÓ: Preinscripció i matrícula de l'alumnat per al curs 2012-2013
ESPECTACLES: Correcció d’errada a la Llei 10/2011, del 29 de desembre, de simplificació i millorament de la regulació normativa HABITATGE: Previsions del Pla per al dret a l'habitatge 2009-2012 i coordinació amb el Pla estatal d'habitatge i rehabilitació 2009-2012
INSTITUCIONS: Organització i funcionament del Defensor del Poble URBANISME: Modificació del text refós de la Llei d'urbanisme

Seminari d’actualització de Funció Pública Local: reflexions al voltant de la reforma del mercat laboral

Amb la promulgació del Reial decret llei 3/2012, de 10 de febrer, hi ha hagut un canvi molt significatiu en el model de relacions laborals vigent a l’Estat fins ara, amb una voluntat clara d’augmentar significativament la flexibilitat dels empresaris a l’hora de gestionar els recursos humans de la seva organització. L’objectiu d’implantar un nou mercat laboral basat en el concepte de la flexiseguretat és un dels reptes que planteja aquesta reforma per evitar la destrucció d’ocupació, una de les tares principals que pateix l’Estat avui dia. Davant d’aquest nou marc regulatori, la jornada, que està organitzada per la Federació de Municipis de Catalunya i que tindrà lloc a Barcelona el proper dia 30 de març de 2012, se centrarà a tractar de manera general les principals novetats introduïdes per una reforma del mercat laboral profunda i complexa.
> Més informació > Tornar al Sumari

Call for Papers: Els efectes no desitjats de la regulació i de l'actuació dels agents econòmics sobre la competència

Amb la voluntat de promoure la cultura de la competència, l'ACCO convoca un call for papers sobre els efectes no desitjats de la regulació i de l’actuació administrativa dels agents públics sobre la competència. L’actuació dels operadors que tenen una incidència en el mercat no sempre produeix els efectes esperats i, encara que els aconsegueixi, es poden donar efectes negatius no previstos ni desitjats que es podrien evitar. Quan un govern regula, una administració pública actua o un agent pren decisions amb la intenció d’assolir uns objectius determinats es poden crear, involuntàriament, efectes indirectes no desitjats que poden afectar la competència efectiva. El 21 d'abril de 2012 s'acaba el termini per enviar els resums dels casos.
> Més informació > Tornar al Sumari

Societat, Cultura i Turisme – Any Europeu 2012: per un envelliment actiu i amb solidaritat intergeneracional

El Campus de la Mediterrània presenta la seva primera activitat del 2012 sota el títol ANY EUROPEU 2012: per un envelliment actiu i amb solidaritat intergeneracional. L’objectiu general del curs és proporcionar uns coneixements bàsics sobre l'envelliment actiu i la solidaritat intergeneracional. Tindrà lloc a Vilanova i la Geltrú els dies 12 i 13 de març de 2012.
> Més informació > Tornar al Sumari

PETITS MUNICIPIS: Aprovació del Pla únic d'obres i serveis de Catalunya per a l'any 2012

L’acord aprova el Pla únic d’obres i serveis de Catalunya per a l’any 2012, que figura al seu annex i que està integrat pels programes següents: a) Programa general. b) Programa específic de municipis petits, nuclis i àrees residencials de baixa densitat. c) Programa específic de dinamització i equilibri territorial. d) Programa específic de biblioteques. e) Programa específic de cooperació municipal de la Diputació de Girona. f) Programa específic del Pla d’inversions locals de la Diputació de Lleida.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Pressupostos de la Generalitat 2012

La llei aprova els pressupostos de la Generalitat per a l’exercici del 2012.
> Més informació > Tornar al Sumari

EDUCACIÓ: Preinscripció i matrícula de l'alumnat per al curs 2012-2013

Aquesta resolució s’aplica a l’admissió de l’alumnat als centres en els ensenyaments sufragats amb fons públics de segon cicle d’educació infantil, d’educació primària, d’educació secundària obligatòria, de batxillerat, de formació professional, de programes de qualificació professional inicial (PQPI) realitzats pel Departament d’Ensenyament, artístics, esportius, d’idiomes o d’educació d’adults i a les llars d’infants o escoles bressol públiques, sense perjudici de les competències atribuïdes al Consorci d’Educació de Barcelona i als ajuntaments que, d’acord amb el que preveu la disposició addicional 4 del Decret 75/2007, hagin assumit la competència en matèria d’admissió d’alumnat del primer cicle d’educació infantil dels centres sufragats amb fons públics. La resolució regula entre d’altres aspectes: l’oferta de places escolars (art. 2); la modificació de l’oferta de places escolars (art. 3); la informació que ha de facilitar el centres escolars (art. 4); el procés i calendari de preinscripció (art. 5.); el procediment general d’admissió (art. 6); el sorteig públic (art. 7); la simultaneïtat d’ensenyaments professionals de música o dansa i l’educació secundària obligatòria o alumnat que segueix programes esportius d’alt rendiment (art. 8); la matriculació (art. 19); les condicions d’edat per a la matrícula (art. 20); l’escolarització de l’alumnat amb necessitats educatives especials vinculades a discapacitats intel•lectuals, auditives, visuals o motrius, amb trastorns de l’espectre autista, trastorns greus de la conducta o malalties degeneratives greus (art. 21); l’escolarització de l’alumnat amb necessitats educatives específiques derivades de situacions socioeconòmiques o socioculturals desafavorides, o associades a la nova incorporació al sistema educatiu (art. 22); i els recursos i reclamacions (art. 23). Pel que fa al calendari de preinscripció i matrícula de les llars d’infants, els ajuntaments que hagin assumit les competències relacionades amb el procés de preinscripció i admissió d’infants a les llars d’infants o a les escoles bressol en els ensenyaments sufragats amb fons públics poden establir un calendari propi, que han de fer públic abans del dia 16 d’abril de 2012. El calendari ha d’estar comprès entre el 23 d’abril i el 15 de juny de 2012. En cas de no establir cap calendari propi, i per a la resta de municipis que no hagin assumit aquestes competències, el calendari és el que figura a l’annex de la resolució. Pel que fa al període de matrícula per l’alumnat preinscrit amb plaça al segon cicle d’educació infantil, a l’educació primària i al primer curs de l’educació secundària obligatòria: del 4 al 8 de juny de 2012, ambdós inclosos. S’admetrà la matrícula fora d’aquests terminis, però abans que el centre comenci la gestió de les llistes d’espera i de les noves sol·licituds d’admissió, si la causa del retard és un canvi en l’assignació inicial o una altra causa justificada a criteri del centre. Finalment, a l’annex 2 es relaciona la documentació que cal presentar en fer la preinscripció. A l’annex 3, els criteris generals d’admissió d’alumnat i barem a aplicar. A l’annex 5, els sorteigs públics per determinar l’ordenació de sol·licituds. A l’annex 6, les dades mínimes de la confirmació de continuïtat.
> Més informació > Tornar al Sumari

ESPECTACLES: Correcció d’errada a la Llei 10/2011, del 29 de desembre, de simplificació i millorament de la regulació normativa

Aquesta correcció d’errada afecta l’article 31, apartats 1 i 2 de la Llei 11/2009, del 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives, que va ser modificat per la Llei 10/2011, del 29 de desembre, de simplificació i millorament de la regulació normativa. Aquest article passa a tenir la redacció següent: Article 31. Controls i revisions 1. Els establiments oberts al públic han d’ésser objecte de controls de funcionament i de revisions, amb la periodicitat, el procediment i el contingut que s’estableixin per reglament, d’acord amb els criteris i les finalitats establerts per l’article 30 i en coherència amb el que estableix la legislació de control ambiental preventiu. ”2. Si les actes de verificació o control de funcionament i de revisió ho proposen, l’òrgan competent per a atorgar-les pot modificar-ne les condicions específiques o afegir-ne de noves. Aquestes modificacions no generen dret a indemnització per als titulars si les noves condicions tenen per objecte el compliment de l’article 35.3, o bé si són necessàries per raó de l’impacte que l’activitat pugui tenir en el medi ambient, la seguretat dels béns i les persones o la convivència entre els ciutadans. Les actes de control de funcionament s’han d’incorporar a la documentació de la llicència o de l’autorització.
> Més informació > Tornar al Sumari

HABITATGE: Previsions del Pla per al dret a l'habitatge 2009-2012 i coordinació amb el Pla estatal d'habitatge i rehabilitació 2009-2012

L’objecte d’aquesta ordre és l’adaptació i la coordinació de determinades previsions del Decret 13/2010, de 2 de febrer, del Pla per al dret a l’habitatge del 2009-2012, amb el Pla estatal d’habitatge i rehabilitació 2009-2012, aprovat pel Reial decret 2066/2008, de 12 de desembre. Així, l’ordre dóna nova redacció als diferents articles del Decret 13/2010, de 2 de febrer, om ara els següents: art. 9.3, art. 11.2 a) i b); l’art. 12.3; l’art. 20.1; l’art. 29.3; l’art. 31; l’art. 35.2; l’art. 36; l’art. 41.1; i, l’art. 44.3. Igualment, es deixa sense efecte el contingut de l’art. 20.6; l’art. 30; i les lletres b) c) i d) de la disposició transitòria 1. Finalment, s’afegeix una disposició addicional 10.
> Més informació > Tornar al Sumari

INSTITUCIONS: Organització i funcionament del Defensor del Poble

La modificació operada en la Llei orgànica del Defensor del Poble, mitjançant la Llei orgànica 1/2009, de 3 de novembre, per tal que aquesta Institució assumís les funcions del Mecanisme Nacional de Prevenció al que es refereix el Protocol Facultatiu de la Convenció contra la tortura i altres tractes o penes cruels, inhumans o degradants, fet a Nova York, el 18 de desembre de 2002, ha obligat a introduir les necessàries adaptacions en el Reglament d'organització i funcionament del Defensor del Poble. En particular, i per mandat legal, cal establir l'estructura, composició i funcionament del Consell assessor que preveu l’esmentada reforma com a òrgan de cooperació tècnica i jurídica en l'exercici de les funcions pròpies del Mecanisme Nacional de Prevenció.
> Més informació > Tornar al Sumari

URBANISME: Modificació del text refós de la Llei d'urbanisme

Aquesta llei s’estructura en noranta-un articles, vuit disposicions addicionals, tres disposicions transitòries, una disposició derogatòria i quatre disposicions finals.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic