100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 320 - 05/04/2012]
La Llei 20/2009, de prevenció i control ambiental de les activitats. Interrelació amb les normatives d’espectacles, seguretat, accessibilitat, comerç i d’altres en vigor Mesures d'ajust i reforma dels RRHH en un marc de contenció pressupostària
Seminari Tècnic Local Tècniques de negociació: gestió de conflictes i situacions de crisi
Call for Papers: Els efectes no desitjats de la regulació i de l'actuació dels agents econòmics sobre la competència ECONOMIA: Informació a subministrar per les Corporacions locals relativa a l'esforç fiscal i la seva comprovació en les Delegacions d'Economia i Hisenda
SALUT: Contraprestació econòmica per a l'execució del Programa de salut escolar per al curs acadèmic 2011-2012  

La Llei 20/2009, de prevenció i control ambiental de les activitats. Interrelació amb les normatives d’espectacles, seguretat, accessibilitat, comerç i d’altres en vigor

El 27 d’abril i el 4, 9, 16 i 25 de maig, la Federació de Municipis de Catalunya ha programat aquest curs, que és eminentment pràctic, amb tallers i experiències reals en municipis, i amb experiències personals de tècnics municipals amb trajectòria professional en la matèria, amb què es palesa la problemàtica municipal del tràmit d’activitats.
> Més informació > Tornar al Sumari

Mesures d'ajust i reforma dels RRHH en un marc de contenció pressupostària

La pretensió d'aquest curs organitzat per l’FMC per als dies 24 i 25 d’abril és doble. D'una banda, s'analitzarà com el marc de la crisi afecta l'ocupació pública local i quines mesures d'ajust "exogen" (RDL 20/2011, de 30 de desembre, llei de mesures fiscals i administratives de la Generalitat de Catalunya, així com les mesures incorporades al projecte de llei de pressupostos generals de l'Estat) i "endogen" (plans d'ajust i racionalització de RRHH) poden posar en marxa els governs locals per fer front a aquesta situació d'excepció. De l'altra, es pretén analitzar quines repercussions i quines possibilitats ofereix la reforma laboral regulada en el RDL 3/2012, de 10 de febrer, en la seva aplicació al sector públic local, sobretot per fer front a un context de contenció fiscal i de reducció de les despeses de personal per part dels governs locals. Així, s'hi analitzaran els diferents instruments que ofereix aquest nou marc normatiu en la política de RRHH dels ens locals.
> Més informació > Tornar al Sumari

Seminari Tècnic Local

La Federació de Municipis de Catalunya convoca una nova edició del Seminari Tècnic Local, que tindrà lloc a partir del proper dia 20 d’abril de 2012.
> Més informació > Tornar al Sumari

Tècniques de negociació: gestió de conflictes i situacions de crisi

La Federació de Municipis de Catalunya organitza un curs amb l’objectiu de conèixer els elements clau del funcionament dels conflictes, de les situacions de crisi i de les negociacions (preparació, conducció i tancament); millorar la capacitat de negociar facilitant tècniques específiques; analitzar els punts forts i febles dels participants sobre negociació; aconseguir que cada professional millori l’eficàcia de la seva participació en les negociacions, elaborant un projecte de millora. Tindrà lloc a Barcelona els dies 12, 19 i 26 d’abril i 3, 10, 17 i 24 de maig de 2012.
> Més informació > Tornar al Sumari

Call for Papers: Els efectes no desitjats de la regulació i de l'actuació dels agents econòmics sobre la competència

Amb la voluntat de promoure la cultura de la competència, l'ACCO convoca un call for papers sobre els efectes no desitjats de la regulació i de l’actuació administrativa dels agents públics sobre la competència. L’actuació dels operadors que tenen una incidència en el mercat no sempre produeix els efectes esperats i, encara que els aconsegueixi, es poden donar efectes negatius no previstos ni desitjats que es podrien evitar. Quan un govern regula, una administració pública actua o un agent pren decisions amb la intenció d’assolir uns objectius determinats es poden crear, involuntàriament, efectes indirectes no desitjats que poden afectar la competència efectiva. El 21 d'abril de 2012 s'acaba el termini per enviar els resums dels casos.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Informació a subministrar per les Corporacions locals relativa a l'esforç fiscal i la seva comprovació en les Delegacions d'Economia i Hisenda

La Llei 39/2010, de 22 de desembre, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2011, estableix, en el seu article 106, la fórmula per al càlcul de l'esforç fiscal dels municipis, necessari per procedir a la liquidació definitiva de la seva participació en els tributs de l'Estat corresponent a 2011. Aquesta fórmula es desenvolupa en termes anàlegs als exercicis anteriors. D’altra banda, l'article 10.2 del Reial decret-llei 20/2011, de 30 de desembre, de mesures urgents en matèria pressupostària, tributària i financera per a la correcció del dèficit públic, estableix que les corporacions han de subministrar la informació relativa al seu esforç i aquesta obligació es realitzarà mitjançant la tramitació de les certificacions corresponents que, “s'hauran de referir a l'any 2010 i s'hauran de subministrar als òrgans competents abans del 30 de juny de l'any 2012”. La presentació, es pot realitzar en paper o a través de la seva transmissió telemàtica amb la signatura electrònica de l'Interventor o, si escau, del titular de l'òrgan de la corporació local que tingui atribuïda la funció de comptabilitat. Per al cas de la transmissió telemàtica amb signatura electrònica, la Secretaria General del Ministeri d’Hisenda i Administracions Publiques ha posat a la disposició de les Entitats locals una aplicació accessible des de l'Oficina Virtual d'Entitats Locals del portal del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques. La resolució concreta la informació que han de contenir les certificacions.
> Més informació > Tornar al Sumari

SALUT: Contraprestació econòmica per a l'execució del Programa de salut escolar per al curs acadèmic 2011-2012

L’article 13 del Decret 155/1993, d’1 de juny, d’actualització del Programa de salut escolar, regula l’atorgament per part del Departament de Salut de la contraprestació econòmica per al desenvolupament del Programa de salut escolar. La contraprestació s’atorga per a la realització de l’examen que preveu l’article 10.1 del Decret 155/1993, per a l’administració de les vacunes sistemàtiques que, d’acord amb el calendari vigent, s’ha de dur a terme en el marc del Programa de salut escolar. El Decret 219/2008, d’11 de juny, pel qual s’estableix el calendari de vacunacions sistemàtiques i l’Ordre SLT/318/2011, de 15 de novembre, per la qual s’actualitza el calendari de vacunacions sistemàtiques, inclou en el Programa de salut escolar les vacunes següents: la vacuna contra el virus del papil•loma humà (VPH) per a les noies, la vacuna contra la varicel•la (VVZ), i la vacuna antihepatítica A+B (VHA+B), en execució del Programa pilot vigent fins al curs acadèmic 2013-2014, que s’administren totes elles durant el sisè curs d’educació primària obligatòria (11 i 12 anys), com també la vacuna antitetànica i antidiftèrica tipus adult (Td), que s’administra durant el segon curs d’educació secundària obligatòria (14 anys). El Departament de Salut atorgarà una contraprestació econòmica que consisteix en la quantitat d’1,83 euros per cada alumne o alumna de 4 anys (P-4) que sigui sotmès a l’examen de salut, i en la quantitat de 0,91euros per cada dosi de les vacunes antihepatítiques A+B i la vacuna de la varicel•la a l’alumnat de sisè curs d’educació primària obligatòria, com també per cada dosi de la vacuna contra el virus del papil•loma humà administrada a les noies de sisè curs d’educació primària (11 i 12 anys) i per cada dosi de la vacuna antitetànica i antidiftèrica administrades a l’alumnat de segon curs d’educació obligatòria (14 anys). Aquesta contraprestació es lliurarà als ajuntaments per les activitats desenvolupades en els centres docents públics i en els concertats, i directament a la direcció del centre per les realitzades en els centres docents privats sostinguts parcialment amb fons públics, amb la tramitació prèvia de la documentació que preveu l’article 15 del Decret 155/1993, d’1 de juny. Els ajuntaments i els centres docents amb dret a rebre directament la contraprestació la distribuiran d’acord amb els criteris que estableix l’article 14 del Decret 155/1993, d’1 de juny.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic