100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 321 - 13/04/2012]
La Llei 20/2009, de prevenció i control ambiental de les activitats. Interrelació amb les normatives d’espectacles, seguretat, accessibilitat, comerç i d’altres en vigor Mesures d'ajust i reforma dels RRHH en un marc de contenció pressupostària
Seminari Tècnic Local Marató per la pobresa
Call for Papers: Els efectes no desitjats de la regulació i de l'actuació dels agents econòmics sobre la competència CONTRACTACIÓ: Interpretació del règim contingut dins de la disposició transitòria setena, norma d) del Text refós de la Llei de contractes del sector públic
CONTRACTACIÓ: Interpretació del règim contingut en l'article 107 del Text refós de la Llei de contractes del sector públic sobre les modificacions dels contractes IGUALTAT: Subvencions a ens locals per finançar les despeses derivades de l'elaboració, la implementació o el desenvolupament de polítiques de dones

La Llei 20/2009, de prevenció i control ambiental de les activitats. Interrelació amb les normatives d’espectacles, seguretat, accessibilitat, comerç i d’altres en vigor

El 27 d’abril i el 4, 9, 16 i 25 de maig, la Federació de Municipis de Catalunya ha programat aquest curs, que és eminentment pràctic, amb tallers i experiències reals en municipis, i amb experiències personals de tècnics municipals amb trajectòria professional en la matèria, amb què es palesa la problemàtica municipal del tràmit d’activitats.
> Més informació > Tornar al Sumari

Mesures d'ajust i reforma dels RRHH en un marc de contenció pressupostària

La pretensió d'aquest curs organitzat per l’FMC per als dies 24 i 25 d’abril és doble. D'una banda, s'analitzarà com el marc de la crisi afecta l'ocupació pública local i quines mesures d'ajust "exogen" (RDL 20/2011, de 30 de desembre, llei de mesures fiscals i administratives de la Generalitat de Catalunya, així com les mesures incorporades al projecte de llei de pressupostos generals de l'Estat) i "endogen" (plans d'ajust i racionalització de RRHH) poden posar en marxa els governs locals per fer front a aquesta situació d'excepció. De l'altra, es pretén analitzar quines repercussions i quines possibilitats ofereix la reforma laboral regulada en el RDL 3/2012, de 10 de febrer, en la seva aplicació al sector públic local, sobretot per fer front a un context de contenció fiscal i de reducció de les despeses de personal per part dels governs locals. Així, s'hi analitzaran els diferents instruments que ofereix aquest nou marc normatiu en la política de RRHH dels ens locals.
> Més informació > Tornar al Sumari

Seminari Tècnic Local

La Federació de Municipis de Catalunya convoca una nova edició del Seminari Tècnic Local, que tindrà lloc a partir del proper dia 20 d’abril de 2012.
> Més informació > Tornar al Sumari

Marató per la pobresa

Davant l'evolució de la crisi i com està afectant la nostra societat, TV3, Catalunya Ràdio i La Fundació La Marató de TV3 tiren endavant una acció excepcional: la Marató per la pobresa, que se celebrarà el proper dia 27 de maig de 2012.
> Més informació > Tornar al Sumari

Call for Papers: Els efectes no desitjats de la regulació i de l'actuació dels agents econòmics sobre la competència

Amb la voluntat de promoure la cultura de la competència, l'ACCO convoca un call for papers sobre els efectes no desitjats de la regulació i de l’actuació administrativa dels agents públics sobre la competència. L’actuació dels operadors que tenen una incidència en el mercat no sempre produeix els efectes esperats i, encara que els aconsegueixi, es poden donar efectes negatius no previstos ni desitjats que es podrien evitar. Quan un govern regula, una administració pública actua o un agent pren decisions amb la intenció d’assolir uns objectius determinats es poden crear, involuntàriament, efectes indirectes no desitjats que poden afectar la competència efectiva. El 21 d'abril de 2012 s'acaba el termini per enviar els resums dels casos.
> Més informació > Tornar al Sumari

CONTRACTACIÓ: Interpretació del règim contingut dins de la disposició transitòria setena, norma d) del Text refós de la Llei de contractes del sector públic

L'àmbit d'aplicació territorial d'aquest precepte és el de les comunitats autònomes i les entitats locals existents dins d'aquelles. La interpretació correcta d'aquesta norma, de conformitat amb el que es disposa a la Directiva 2007/66/CE, consisteix a entendre que la interposició del recurs previst en aquesta disposició comporta la suspensió automàtica de l'adjudicació quan sigui aquest acte el recorregut, que, en el cas d'interposició del recurs contenciós-administratiu, es manté fins que l'òrgan de la Jurisdicció contenciós administrativa decideixi sobre la mateixa. En el cas que les comunitats autònomes no tinguessin establert l'òrgan independent que han de crear o no hagin subscrit conveni amb el Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals, si els particulars interposen prèviament recurs davant l'òrgan de contractació, la seva interposició comporta la suspensió automàtica de l'adjudicació quan sigui aquest acte el recorregut. Els recursos contra els actes d'adjudicació que es plantegen davant els tribunals de la jurisdicció contenciós administrativa té caràcter suspensiu de la celebració del contracte fins que aquesta jurisdicció s'hagi pronunciat sobre el fons o sobre les mesures provisionals. La interposició de recurs especial en matèria de contractació comporta la suspensió automàtica de l'adjudicació i, una vegada resolt el recurs, la resolució del mateix no serà executiva fins que sigui ferma pel transcurs del termini de dos mesos per a la interposició del recurs contenciós administratiu, o bé, en el cas d'interposició d'aquest recurs, fins que l'òrgan de la Jurisdicció decideixi sobre la suspensió sol·licitada. En virtut d'això, suspesa l'eficàcia de l'acte d'adjudicació, i fins que no s'aixequi, no podran executar-se els actes subsegüents a l'adjudicació, inclosa la formalització del contracte. En aquest sentit l'article 140 de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic, modificat per la Llei 34/2010, la redacció de la qual s'ha incorporat a l'article 156 del Text refós de la Llei de contractes del sector públic estableix uns terminis per a la formalització de contracte, tenint en compte la possibilitat de la suspensió del contracte, de manera que si l'adjudicació resulta suspesa, no resulta possible requerir a l'adjudicatari per a la formalització del contracte.
> Més informació > Tornar al Sumari

CONTRACTACIÓ: Interpretació del règim contingut en l'article 107 del Text refós de la Llei de contractes del sector públic sobre les modificacions dels contractes

La recomanació té com a finalitat la de recollir i donar publicitat a Espanya de la manera en la qual alguns aspectes del règim legal de les modificacions dels contractes públics han de ser interpretats, a la llum de les regles legals d'interpretació de les normes jurídiques i de la jurisprudència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea en matèria de modificació de contractes. L'article 107, apartat 1, lletra a), del Text refós de la Llei de contractes del sector públic es refereix a les modificacions d'un contracte públic vinculades a errors o omissions del projecte. Aquest precepte ha d'interpretar-se en termes anàlegs als continguts de forma expressa dins de l'article 107, apartat 1, lletra b), en el seu últim incís, quan assenyala que les modificacions d'un contracte públic vinculades a circumstàncies geològiques, hídriques, arqueològiques, mediambientals i similars que no fossin previsibles amb anterioritat a l'adjudicació del contracte, han d'entendre's respectant la diligència requerida d'acord amb una bona pràctica professional en l'elaboració del projecte o en la redacció de les especificacions tècniques. La diligència exigida en el cas de modificacions produïdes per les circumstàncies contingudes dins d'aquest precepte, és la mateixa que la que s'exigeix en el cas que es tracti de modificacions d'un contracte públic vinculades a errors o omissions del projecte, per la qual cosa, encara que no consti així de forma expressa dins d'aquest subapartat o lletra a), la referència a aquesta diligència continguda dins de la lletra b) del mateix precepte, es pot fer extensiva i aplicable al primer subapartat. L'article 107, apartat 1, lletra i), es refereix a les modificacions d'un contracte públic degudes a especificacions tècniques, mediambientals, urbanístiques, de seguretat o d'accessibilitat aprovades amb posterioritat a l'adjudicació del contracte. En aquests casos, quan el poder adjudicador és, al mateix temps, l'autoritat responsable de l'aprovació de noves mesures que puguin afectar les especificacions del contracte, els plecs del contracte hauran de definir les prestacions tenint en compte el contingut de les mesures que es pretenen aprovar en un moment posterior de l'execució del contracte. En la qualificació d'essencial de la modificació d'un contracte, quan es realitzi en funció de les variacions que pugui experimentar el preu del mateix, el percentatge del 10% que apareix en l'article 107, apartat 3, lletra d), ha d'entendre's sempre superat per merèixer tal caràcter. Però aquesta consideració no implica que les modificacions que es trobin per sota d'aquest 10% siguin sempre qualificades com no essencials, això és, tota modificació que excedeixi del 10% ha de ser considerada com a essencial, però no totes les modificacions del preu que siguin inferiors a aquest 10% han de ser rebutjades automàticament com no essencials. Finalment, cal destacar que tota la regulació que apareix dins de l'article 107 ha d'entendre's feta a partir de la línia directriu que suposa el segon apartat d'aquest precepte, que ha de servir de base per a qualsevol interpretació que hagi de fer-se d'aquest article. Així doncs, les referències fetes a les modificacions que apareixen dins dels apartats 1 i 3 del mateix només entraran en joc, en el cas que es tracti de modificacions que no alterin les condicions essencials de la licitació i adjudicació, les quals, segons aquest mateix precepte, hauran de limitar-se a introduir les variacions estrictament indispensables per respondre a la causa objectiva que la faci necessària.
> Més informació > Tornar al Sumari

IGUALTAT: Subvencions a ens locals per finançar les despeses derivades de l'elaboració, la implementació o el desenvolupament de polítiques de dones

La resolució aprova les bases reguladores de les subvencions a ens locals per finançar les despeses derivades de l’elaboració, la implementació o el desenvolupament de polítiques de dones que figuren a l’annex de la resolució. Segons la resolució són subvencionables els supòsits següents: A. Disseny i elaboració d’un pla de polítiques de dones, que ha d’aprovar l’òrgan de govern de l’ens local abans del termini de justificació d’aquesta convocatòria. Aquest pla ha d’incloure una diagnosi i especificar-ne la vigència, que ha de ser com a mínim de tres anys. Els ens supramunicipals hauran d’incorporar el document que acrediti la relació dels municipis adherits al seu pla, certificat pel secretari o la secretària de l’ens. B. Implementació de projectes que incorporin la perspectiva de gènere i de les dones: B. 1. Projecte de commemoració de diades significatives: 8 de març i 25 de novembre. B. 2. Programació anual d’activitats adreçades a les dones. B. 3. Elaboració de materials i/o accions de sensibilització. B. 4. Programes formatius de diferents formats adreçats a les dones. B. 5. Projectes de recerca vinculats amb les dones del territori. B. 6. Programa d’incorporació del treball transversal i de la perspectiva de gènere al si de l’organització municipal o supramunicipal. Els ens locals podran presentar com a màxim un total de dos projectes, ja sigui un supòsit A i un B o dos projectes del supòsit B. Poden ser entitats beneficiàries: els municipis, els consells comarcals, els consorcis de caràcter local, les entitats municipals descentralitzades i altres entitats supramunicipals situats a Catalunya, excepte les diputacions provincials, que elaborin un pla de polítiques de dones o que implementin projectes, programes o actuacions inclosos en un pla de polítiques de dones. No es podran atorgar subvencions als ens locals que tinguin subscrit un contracte programa amb l’Institut Català de les Dones l’any de la convocatòria, excepte els ens locals que presentin un projecte de disseny i elaboració d’un pla de polítiques de dones d’acord amb la línia A de la base 1.1.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic