100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 322 - 20/04/2012]
Bones pràctiques de gestió pública. Aplicació de sistemes de qualitat per aconseguir millores efectives Mancomunació i compra agregada: Un pas més en l'eficàcia i l'eficiència de l'administració local
La Llei 20/2009, de prevenció i control ambiental de les activitats. Interrelació amb les normatives d’espectacles, seguretat, accessibilitat, comerç i d’altres en vigor Mesures d'ajust i reforma dels RRHH en un marc de contenció pressupostària
Marató per la pobresa Call for Papers: Els efectes no desitjats de la regulació i de l'actuació dels agents econòmics sobre la competència
Periodisme per a la ciutadania plural i Llei de transparència CULTURA: Subvencions i beques, en règim de concurrència competitiva, en l'àmbit del patrimoni cultural per a l'any 2012
CULTURA: Modificació de les bases generals i específiques que han de regir la concessió de subvencions en matèria cultural ECONOMIA: Mecanisme de finançament per al pagament als proveïdors de les entitats locals
ECONOMIA: Es modifiquen els procediments per al Registre Telemàtic IMMIGRACIÓ: Acollida de les persones immigrades i de les retornades a Catalunya
PADRÓ: Instruccions tècniques als ajuntament sobre gestió i revisió del padró municipal PETITS MUNICIPIS: Distribució a Era Val d'Aran i a la resta de comarques de Catalunya de la participació en els ingressos de la Generalitat integrada en el Fons de cooperació local de Catalunya, any 2012
PETITS MUNICIPIS: Distribució a les entitats municipals descentralitzades dels municipis de Catalunya de la participació en els ingressos de la Generalitat integrada en el Fons de cooperació local de Catalunya, any 2012  

Bones pràctiques de gestió pública. Aplicació de sistemes de qualitat per aconseguir millores efectives

La Federació de Municipis ha programat aquest curs que se celebrarà a Barcelona els dies 21, 23 i 30 de maig, amb l’objectiu d’aportar mètodes per a la reflexió sobre els serveis públics i eines per a la gestió de la qualitat en la seva prestació. En concret, els assistents al curs aprendran a identificar quines són les orientacions dels canvis que més convenen a la seva organització per millorar el rendiment del treball; construir i gestionar la seva pròpia cartera de serveis; i configurar un estil de treball propi i aprendre a comunicar-lo al seu equip.
> Més informació > Tornar al Sumari

Mancomunació i compra agregada: Un pas més en l'eficàcia i l'eficiència de l'administració local

Per tal de servir de marc de reflexió, de debat i de posada en comú d'experiències en la gestió mancomunada de serveis, el Consell Comarcal del Vallès Occidental i la Federació de Municipis de Catalunya organitzem la jornada Mancomunació i compra agregada: un pas més en l'eficàcia i l'eficiència de l'administració local, que tindrà lloc el divendres 4 de maig, a la seu del Consell Comarcal del Vallès Occidental (Carretera N-150, km. 15. Terrassa).
> Més informació > Tornar al Sumari

La Llei 20/2009, de prevenció i control ambiental de les activitats. Interrelació amb les normatives d’espectacles, seguretat, accessibilitat, comerç i d’altres en vigor

El 27 d’abril i el 4, 9, 16 i 25 de maig, la Federació de Municipis de Catalunya ha programat aquest curs, que és eminentment pràctic, amb tallers i experiències reals en municipis, i amb experiències personals de tècnics municipals amb trajectòria professional en la matèria, amb què es palesa la problemàtica municipal del tràmit d’activitats.
> Més informació > Tornar al Sumari

Mesures d'ajust i reforma dels RRHH en un marc de contenció pressupostària

La pretensió d'aquest curs organitzat per l’FMC per als dies 24 i 25 d’abril és doble. D'una banda, s'analitzarà com el marc de la crisi afecta l'ocupació pública local i quines mesures d'ajust "exogen" (RDL 20/2011, de 30 de desembre, llei de mesures fiscals i administratives de la Generalitat de Catalunya, així com les mesures incorporades al projecte de llei de pressupostos generals de l'Estat) i "endogen" (plans d'ajust i racionalització de RRHH) poden posar en marxa els governs locals per fer front a aquesta situació d'excepció. De l'altra, es pretén analitzar quines repercussions i quines possibilitats ofereix la reforma laboral regulada en el RDL 3/2012, de 10 de febrer, en la seva aplicació al sector públic local, sobretot per fer front a un context de contenció fiscal i de reducció de les despeses de personal per part dels governs locals. Així, s'hi analitzaran els diferents instruments que ofereix aquest nou marc normatiu en la política de RRHH dels ens locals.
> Més informació > Tornar al Sumari

Marató per la pobresa

Davant l'evolució de la crisi i com està afectant la nostra societat, TV3, Catalunya Ràdio i La Fundació La Marató de TV3 tiren endavant una acció excepcional: la Marató per la pobresa, que se celebrarà el proper dia 27 de maig de 2012.
> Més informació > Tornar al Sumari

Call for Papers: Els efectes no desitjats de la regulació i de l'actuació dels agents econòmics sobre la competència

Amb la voluntat de promoure la cultura de la competència, l'ACCO convoca un call for papers sobre els efectes no desitjats de la regulació i de l’actuació administrativa dels agents públics sobre la competència. L’actuació dels operadors que tenen una incidència en el mercat no sempre produeix els efectes esperats i, encara que els aconsegueixi, es poden donar efectes negatius no previstos ni desitjats que es podrien evitar. Quan un govern regula, una administració pública actua o un agent pren decisions amb la intenció d’assolir uns objectius determinats es poden crear, involuntàriament, efectes indirectes no desitjats que poden afectar la competència efectiva. El 21 d'abril de 2012 s'acaba el termini per enviar els resums dels casos.
> Més informació > Tornar al Sumari

Periodisme per a la ciutadania plural i Llei de transparència

El Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural de la UAB organitza aquesta jornada, amb la col·laboració del Departament de Periodisme i CC de la UAB, la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB i el Col·legi de Periodistes de Catalunya. Tindrà lloc a Barcelona el proper dia 7 de maig.
> Més informació > Tornar al Sumari

CULTURA: Subvencions i beques, en règim de concurrència competitiva, en l'àmbit del patrimoni cultural per a l'any 2012

La resolució obre la convocatòria per a la concessió de subvencions i beques, en règim de concurrència competitiva, en les línies de l’àmbit del patrimoni cultural per a l’any 2012. Entre les quals figura: la conservació preventiva i conservació-restauració dels béns culturals mobles del patrimoni cultural català. El període per presentar sol·licituds va del 25 d’abril al 16 de maig de 2012. En el cas que la persona sol·licitant sigui una entitat local, la sol·licitud només es pot presentar per mitjans telemàtics a través de l’extranet de les administracions catalanes (http://www.eacat.cat), d’acord amb l’Ordre CMC/81/2008, de 18 de febrer, per la qual s’aprova la tramitació telemàtica dels procediments de subvencions per a les administracions locals i entitats vinculades. Des de la finestreta única de subvencions del Departament de Cultura s’hi pot accedir. El formulari normalitzat de sol·licitud i els formularis del projecte d’activitat o actuació i el del pressupost complet i detallat es poden obtenir a la finestreta única de subvencions (http://cultura.gencat.cat/subvencionsitramits) o també als registres generals del Departament de Cultura.
> Més informació > Tornar al Sumari

CULTURA: Modificació de les bases generals i específiques que han de regir la concessió de subvencions en matèria cultural

La resolució conté la segona modificació de les bases generals i específiques que han de regir la concessió de subvencions en matèria cultural, publicades mitjançant la Resolució CLT/92/2012, de 31 gener (DOGC núm. 6058, de 2.2.2012), que figuren al seu annex.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Mecanisme de finançament per al pagament als proveïdors de les entitats locals

La Comissió delegada del Govern per a Assumptes Econòmics, en la seva reunió del dia 1 de març de 2012, ha aprovat l'Acord per a l'engegada del mecanisme de finançament per al pagament als proveïdors de les entitats locals.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Es modifiquen els procediments per al Registre Telemàtic

La resolució modifica l’annex II del Reglament del Registre Telemàtic de la Sindicatura de Comptes de Catalunya, aprovat el 18 de juliol del 2006 i publicat en el DOGC del 29 de setembre del mateix any, amb l’addició del procediment anomenat “Comunicació dels contractes art. 29 LCSP àmbit local”. L’origen de la tramesa és qualsevol ens que pertanyi a l’àmbit de l’Administració local. El nou procediment consisteix en el següent: 1. Autenticar-se en la plataforma EACAT, www.eacat.cat. 2. Anar al servei de tramesa en el menú de la Sindicatura que es troba en la pestanya Economia. 3. En la pestanya Contingut annexar els arxius següents: a) arxiu pdf que conté l’extracte del contracte que haurà de dir-se “extracte.pdf” o arxiu xml amb l’extracte formalitzat pel Registre Públic de Contractes del Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques de l’Administració General de l’Estat; i b) Arxiu pdf del document de formalització contractual, modificació, pròrroga / variació o extinció, sense annexos ni documents complementaris. 4. Enviar la tramesa a signatura (si la tramesa està completa i és correcta, automàticament s’habilita la funcionalitat per poder-la enviar a signatura). Un cop enviada a signatura, la tramesa queda bloquejada i no pot ser modificada.
> Més informació > Tornar al Sumari

IMMIGRACIÓ: Acollida de les persones immigrades i de les retornades a Catalunya

Havent observat una errada al text de la llei esmentada, tramès al DOGC i publicat al núm. 5629, pàg. 37720, de 14.5.2010, se’n detalla la correcció oportuna: A la pàgina 37740, a la disposició addicional sisena, apartat 1, on diu: “1. El Govern ha de garantir que la formació de les persones professionalment especialitzades o que s’han d’especialitzar, des dels sectors públic i privat, en l’atenció a la població immigrada i a la retornada tinguin una formació específica en matèria de:”, ha de dir: “1. El Govern ha de garantir que les persones professionalment especialitzades o que s’han d’especialitzar, des dels sectors públic i privat, en l’atenció a la població immigrada i a la retornada tinguin una formació específica en matèria de:”.
> Més informació > Tornar al Sumari

PADRÓ: Instruccions tècniques als ajuntament sobre gestió i revisió del padró municipal

La incorporació de les variables nombre de document, NDOCU, i unes altres de domicili (Bloc i Portal) en els butlletins estadístics de parts i defuncions recollits per l'Institut Nacional d'Estadística (INE), a partir dels quals, en virtut de l'encomana de gestió de la Direcció general de Registres i del Notariat a l'INE, es comuniquen als Ajuntaments els naixements i defuncions inscrits en els Registres Civils, aconsellen la modificació dels dissenys de registre dels fitxers de comunicació dels naixements i defuncions: NACppmmIA.maa, DEFppmmmIA.maa, utilitzats fins al moment per a l'aprofitament d'aquesta informació. Així, els nous dissenys són els que es publiquen en els annexos II i III, que substitueixen respectivament als annexos II i III de la Resolució d'1 d'abril de 1997.
> Més informació > Tornar al Sumari

PETITS MUNICIPIS: Distribució a Era Val d'Aran i a la resta de comarques de Catalunya de la participació en els ingressos de la Generalitat integrada en el Fons de cooperació local de Catalunya, any 2012

La resolució distribueix la quantitat de 33.514.699,57 euros en concepte de participació en els ingressos de la Generalitat entre les comarques de Catalunya, a càrrec de la partida pressupostària GO 03 D/460.0002/711 del pressupost del Departament de Governació i Relacions Institucionals per a l’any 2012, d’acord amb el que consta en l’annex de la resolució. Igualment, condiciona el pagament de les participacions al compliment de les obligacions establertes en l’article 54 de la Llei 1/2012, del 22 de febrer, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2012.
> Més informació > Tornar al Sumari

PETITS MUNICIPIS: Distribució a les entitats municipals descentralitzades dels municipis de Catalunya de la participació en els ingressos de la Generalitat integrada en el Fons de cooperació local de Catalunya, any 2012

La resolució distribueix la quantitat de 340.572,33 euros en concepte de participació en els ingressos de la Generalitat entre les entitats municipals descentralitzades de Catalunya, a càrrec de la partida pressupostària GO 03 D/460.0004/711 del pressupost del Departament de Governació i Relacions Institucionals per a l’any 2012, d’acord amb el que consta en l’annex de la resolució. Igualment, condiciona el pagament de les participacions al compliment de les obligacions establertes en l’article 54 de la Llei 1/2012, del 22 de febrer, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2012.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic