100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 326 - 18/05/2012]
Les compres en el sector públic: bones pràctiques per a l'estalvi i la contenció de la despesa Seminari d’actualització de Funció Pública Local
Bones pràctiques de gestió pública. Aplicació de sistemes de qualitat per aconseguir millores efectives Marató per la pobresa
CONTRACTACIÓ: Remissió al Tribunal de Comptes dels extractes dels expedients de contractació i de les relacions anuals dels contractes, celebrats per les entitats del sector públic local CONTRACTACIÓ: S'amplia l'àmbit de funcionament del registre telemàtic del Tribunal de Comptes per a la recepció de les relacions anuals de contractes remeses per les entitats que integren el sector públic local
ORGANISMES: Instrucció general del Consell de l'Audiovisual de Catalunya  

Les compres en el sector públic: bones pràctiques per a l'estalvi i la contenció de la despesa

Aquest curs, organitzat per la Federació de Municipis de Catalunya per als propers dies 4, 5 i 6 de juny, proposa dur a terme una diagnosi dels trets més importants d’una gestió eficaç i eficient de les compres en el sector públic, enfocada a l'anàlisi de diferents aspectes inclosos en el sistema de gestió de les compres, des d'un punt legal, organitzatiu, de gestió econòmica, pressupostària, etc.
> Més informació > Tornar al Sumari

Seminari d’actualització de Funció Pública Local

Seminari que organitza la Federació de Municipis de Catalunya per al proper 31 de maig, que analitza les darreres novetats legislatives en matèria d’ocupació pública.
> Més informació > Tornar al Sumari

Bones pràctiques de gestió pública. Aplicació de sistemes de qualitat per aconseguir millores efectives

La Federació de Municipis ha programat aquest curs que se celebrarà a Barcelona els dies 21, 23 i 30 de maig, amb l’objectiu d’aportar mètodes per a la reflexió sobre els serveis públics i eines per a la gestió de la qualitat en la seva prestació. En concret, els assistents al curs aprendran a identificar quines són les orientacions dels canvis que més convenen a la seva organització per millorar el rendiment del treball; construir i gestionar la seva pròpia cartera de serveis; i configurar un estil de treball propi i aprendre a comunicar-lo al seu equip.
> Més informació > Tornar al Sumari

Marató per la pobresa

Davant l'evolució de la crisi i com està afectant la nostra societat, TV3, Catalunya Ràdio i La Fundació La Marató de TV3 tiren endavant una acció excepcional: la Marató per la pobresa, que se celebrarà el proper dia 27 de maig de 2012.
> Més informació > Tornar al Sumari

CONTRACTACIÓ: Remissió al Tribunal de Comptes dels extractes dels expedients de contractació i de les relacions anuals dels contractes, celebrats per les entitats del sector públic local

Amb aquesta Instrucció el Tribunal de Comptes concreta la informació i documentació que se li ha d’enviar, en compliment de les obligacions contingudes en els arts. 40 de la LFTCu i 29 del TRLCSP. Aquesta és una obligació que recau sobre el conjunt de les entitats que configuren el sector públic local. D'altra banda, en l’annex corresponent es relacionen els documents que constitueixen l'extracte de l'expedient de contractació que ha d'enviar-se al Tribunal de Comptes, dins dels terminis referits en el citat article 29 del TRLCSP, ordenats segons tipus i tramitació dels contractes corresponents. En conseqüència, es diferencia una doble remissió en funció de l'àmbit temporal, aquella que es materialitza en una relació anual de la contractació formalitzada en l'exercici precedent, i una altra, a efectuar dins dels tres mesos següents a la formalització de cada contracte o a la seva finalització, i que es concreta en l'enviament de determinats documents que s'esmenten en l'annex I. L'abast d'aquesta Instrucció, de conformitat amb l'objectiu perseguit, es limita a assenyalar la documentació que ha de remetre's regularment al Tribunal per facilitar el control sobre aquesta activitat. No obstant això, el Tribunal de Comptes podrà ampliar l'abast de la relació anual de contractes a remetre al Tribunal o requerir que, conjuntament amb la documentació relacionada en aquesta Instrucció, s’aporti qualsevol altra documentació relativa als expedients dels contractes que s'indiquen en l'epígraf II o qualsevol altre contracte formalitzat. En aquest cas, l'entitat pública local requerida haurà de facilitar la informació i documentació sol·licitada, en compliment del deure col·laboració previst en l'article 7 de la Llei orgànica 2/1982, de 12 de maig, del Tribunal de Comptes, en l’art 40.2 de la LFTCu, i en l'art. 29.3 del TRLCSP.
> Més informació > Tornar al Sumari

CONTRACTACIÓ: S'amplia l'àmbit de funcionament del registre telemàtic del Tribunal de Comptes per a la recepció de les relacions anuals de contractes remeses per les entitats que integren el sector públic local

La remissió de les relacions anuals de contractes adjudicats en l'exercici precedent pels ens que integren el sector públic local s'enviarà al Tribunal de Comptes ajustant-se a formats i especificacions establerts en l'Acord del Ple del Tribunal de Comptes de 26 d'abril de 2012, pel qual s'aprova la Instrucció sobre remissió dels extractes dels expedients de contractació i de les relacions anuals dels contractes, celebrats per les entitats del sector públic local, al Tribunal de Comptes, publicat en l'adreça electrònica www.rendiciondecuentas.es.
> Més informació > Tornar al Sumari

ORGANISMES: Instrucció general del Consell de l'Audiovisual de Catalunya

L’objecte de la Instrucció és desenvolupar la regulació de les condicions i del procediment de la comunicació prèvia que els prestadors de serveis de comunicació audiovisual han de realitzar al Consell de l’Audiovisual de Catalunya amb caràcter previ a l’inici de les seves activitats, per tal de garantir el compliment de la normativa en matèria de continguts audiovisuals. La prestació del servei de comunicació audiovisual mitjançant tecnologies altres que l’espectre radioelèctric es pot iniciar en el termini d’un mes, a comptar des que es presenti la declaració de comunicació prèvia, si el Consell de l’Audiovisual de Catalunya no en manifesta de manera motivada la disconformitat. En aquest supòsit, el Consell procedirà d’ofici a inscriure la declaració de la comunicació al Registre de prestadors de serveis de comunicació audiovisual de Catalunya. El dret a prestar els serveis de comunicació audiovisual sotmesos a comunicació prèvia l’acredita la persona titular mitjançant la declaració d’inscripció al Registre de prestadors de serveis de comunicació audiovisual de Catalunya, en què han de constar les dades registrades, que li ha de notificar el Consell de l’Audiovisual de Catalunya, un cop s’hagi efectuat la inscripció de l’alta esmentada.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic