100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 327 - 25/05/2012]
Les compres en el sector públic: bones pràctiques per a l'estalvi i la contenció de la despesa Seminari d’actualització de Funció Pública Local
Marató per la pobresa Dia Internacional d’Acció per a la Salut de les Dones
Campanya INFOCAT/INUNCAT+XARXA RESCAT BENESTAR: Prestacions de la Cartera de Serveis Socials per a l'exercici 2012
ECONOMIA: Estabilitat pressupostària ECONOMIA: Índex de preus de mà d'obra i materials d'octubre, novembre i desembre de 2011 aplicables a la revisió de preus de contractes de les administracions públiques
FONS EUROPEUS: Canvis en la selecció d’peracions dels ens locals susceptibles de cofinançament pel Feder Catalunya 2007-2013, eixos 2 i 4 SEGURETAT: Reestructuració de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya
URBANISME: Canvis en el decret que desplega la Llei de millora de barris, àrees urbanes i viles que requereixen una atenció especial  

Les compres en el sector públic: bones pràctiques per a l'estalvi i la contenció de la despesa

Aquest curs, organitzat per la Federació de Municipis de Catalunya per als propers dies 4, 5 i 6 de juny, proposa dur a terme una diagnosi dels trets més importants d’una gestió eficaç i eficient de les compres en el sector públic, enfocada a l'anàlisi de diferents aspectes inclosos en el sistema de gestió de les compres, des d'un punt legal, organitzatiu, de gestió econòmica, pressupostària, etc.
> Més informació > Tornar al Sumari

Seminari d’actualització de Funció Pública Local

Seminari que organitza la Federació de Municipis de Catalunya per al proper 31 de maig, que analitza les darreres novetats legislatives en matèria d’ocupació pública.
> Més informació > Tornar al Sumari

Marató per la pobresa

Davant l'evolució de la crisi i com està afectant la nostra societat, TV3, Catalunya Ràdio i La Fundació La Marató de TV3 tiren endavant una acció excepcional: la Marató per la pobresa, que se celebrarà el proper dia 27 de maig de 2012.
> Més informació > Tornar al Sumari

Dia Internacional d’Acció per a la Salut de les Dones

Des de la Regidoria de CSA, Igualtat de Gènere, volen promoure una millor salut per a tothom des de la perspectiva de cuidar-nos, estimar-nos i respectar-nos com som. Per això, commemoran el Dia Internacional d’Acció per a la Salut de les Dones, donant a conèixer la diferència que existeix entre els nostres cossos per saber-los cuidar com cal, respectant les diferències per poder ser iguals. Per aquest motiu, han programat un seguit d'actes a Barcelona, des del dissabte 26 al dijous 31 de maig de 2012.
> Més informació > Tornar al Sumari

Campanya INFOCAT/INUNCAT+XARXA RESCAT

El Servei Territorial de Protecció Civil a Barcelona organitza per al proper 8 de juny a Barcelona una Jornada informativa conjunta dins del marc de les Campanyes de Protecció Civil sobre incendis forestals (INFOCAT) i inundacions (INUNCAT) i a més d’una sessió didàctica sobre l’ús i funcionament de la Xarxa RESCAT, amb l'objectiu d'informar sobre les actuacions que s’han de tenir en compte enfront d’aquests riscos als municipis, així com aprofundir en la utilització de la xarxa Rescat per aquests riscos.
> Més informació > Tornar al Sumari

BENESTAR: Prestacions de la Cartera de Serveis Socials per a l'exercici 2012

L’ordre actualitza per a l’any 2012 el cost de referència, el mòdul social i el copagament relatiu a les prestacions no gratuïtes de la Cartera de Serveis Socials que es detallen en l’annex 1 de la disposició, d’acord amb la disposició addicional primera del Decret 142/2010, d’11 d’octubre, pel qual s’aprova la Cartera de Serveis Socials 2010-2011. Igualment, l’ordre actualitza els criteris funcionals per a la prestació de serveis per part dels centres residencials de gent gran i dels centres residencials i d’atenció diürna de persones discapacitades previstos a la Cartera de Serveis Socials, que s’estableixen a l’annex 2 de l’ordre.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Estabilitat pressupostària

Aquesta llei té per objecte l’assoliment per la Generalitat dels objectius d’estabilitat pressupostària, en compliment de l’article 214 de l’Estatut, atenent el Tractat de funcionament de la UE, el Protocol sobre el procediment aplicable en cas de dèficit excessiu i els altres acords i normes de la UE sobre aquest objecte. La seva finalitat és preservar l’autonomia financera de la Generalitat i garantir-ne, per mitjà de l’assoliment dels objectius de consolidació fiscal, la sostenibilitat econòmica. La llei s’aplica a l’Administració de la Generalitat i els ens i organismes que en depenen. Per garantir la sostenibilitat de les finances de la Generalitat, l’objectiu d’estabilitat pressupostària s’estableix en un dèficit estructural del 0,14% del producte interior brut català, que s’ha de complir l’any 2018. L’execució dels crèdits pressupostaris destinats a satisfer els interessos i el capital del deute públic de la Generalitat té prioritat absoluta sobre qualsevol altra partida pressupostària de despesa. Els comptes de la Generalitat corresponents al període 2012-2017 s’han d’elaborar ajustant-se a la senda que ha de permetre assolir l’objectiu de dèficit estructural l’any 2018. El Govern ha de presentar al Parlament abans del 31 de juliol de cada any el límit màxim de despesa no financera, que ha d’ésser coherent amb l’objectiu d’estabilitat pressupostària. Aquest límit marcarà el sostre d’assignació de recursos dels pressupostos de la Generalitat per a l’any següent.
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Índex de preus de mà d'obra i materials d'octubre, novembre i desembre de 2011 aplicables a la revisió de preus de contractes de les administracions públiques

De conformitat amb l'art. 79.4 de Llei 30/2007, de 30 d'octubre, el Comitè Superior de Preus de Contractes de l'Estat ha elaborat els índexs de preus de mà d'obra nacional i els de materials, aplicables a la revisió de preus de contractes celebrats per les Administracions públiques, corresponents als mesos d'octubre, novembre i desembre de 2011.
> Més informació > Tornar al Sumari

FONS EUROPEUS: Canvis en la selecció d’peracions dels ens locals susceptibles de cofinançament pel Feder Catalunya 2007-2013, eixos 2 i 4

L’ordre modifica l’apartat 2 de l’article 3 de l’Ordre GRI/8/2012, de 26 de gener, per la qual s’aproven les bases reguladores per seleccionar operacions dels ens locals susceptibles de cofinançament pel Feder Catalunya 2007-2013, eixos 2 i 4, i s’obre la convocatòria per presentar sol·licituds. El motiu de la modificació és el·següent: un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds d’operacions susceptibles de cofinançament pel FEDER Catalunya 2007-2013, eixos 2 i 4, s’ha comprovat que el volum de peticions i d’imports sobre l’eix 4 ha estat molt superior al previst i la demanda sobre l’eix 2 ha estat inferior a l’esperada, es considera imprescindible modificar els imports assignats als esmentats eixos sense modificar l’import global d’aquesta convocatòria per tal de garantir l’eficàcia de la selecció dels projectes subvencionables.
> Més informació > Tornar al Sumari

SEGURETAT: Reestructuració de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya

Ateses les necessitats de formació especialitzada i diferenciada dels col•lectius de policies i bombers es planteja ara la necessitat d’adaptar l’estructura de l’Institut per donar una millor resposta a aquesta realitat. En aquest sentit, la Llei 10/2007, de 30 de juliol, de l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya, en les seves disposicions addicionals cinquena i sisena, permet que l’Institut utilitzi les anteriors denominacions en les activitats formatives que organitza i que tinguin com a destinataris el personal d’aquests àmbits. Per aquests motius s’estima convenient organitzar l’Institut en dos òrgans de formació diferenciats, que si bé són òrgans actius de l’Administració de la Generalitat mantenen la denominació distintiva d’“Escola”. D’una banda, l’Escola de Policia de Catalunya, que s’estructura mitjançant una Àrea d’Instructors de Policia, una Àrea de Continguts de Formació Policial i un Servei de Formació Policial. I de l’altra, l’Escola de Bombers i Protecció Civil de Catalunya, que s’estructura en una Àrea d’Instructors i de Continguts en Riscos, Emergències i Protecció Civil, un Servei de Formació en Riscos i Emergències i una Secció de Formació en Protecció Civil. Una altra novetat és que dins la nova organització de l’Escola de Bombers i Protecció Civil de Catalunya es dóna per primer cop un tractament específic i diferenciat a la formació que ha de rebre el personal dels col·lectius professionals de l’àmbit de protecció civil. Per últim, els serveis comuns de suport a les dues escoles s’unifiquen en la Subdirecció General d’Administració i Suport Acadèmic i en el Servei de Selecció, Avaluació i Seguiment.
> Més informació > Tornar al Sumari

URBANISME: Canvis en el decret que desplega la Llei de millora de barris, àrees urbanes i viles que requereixen una atenció especial

Es modifica l’apartat 2 de l’article 15 del Decret 369/2004, de 7 de setembre, que queda redactat de la manera següent: “15.2 Per resolució de la presidència de la comissió es podrà concedir una pròrroga, no superior a dos anys, si existeix una causa justificada no imputable al beneficiari, sempre que hagi estat sol·licitada amb anterioritat a la finalització del termini d’execució de les actuacions. Excepcionalment, per resolució de la presidència de la comissió, amb informe previ de l’oficina tècnica, es podrà ampliar aquesta pròrroga fins a un termini màxim de quatre anys més, sempre que sigui per finalitzar les actuacions finançades, existeixi una causa justificada no imputable al beneficiari i es mantingui l’equilibri pressupostari entre els camps del projecte d’intervenció integral aprovat. Aquesta pròrroga excepcional s’ha de sol•licitar abans que s’hagi exhaurit el termini de pròrroga ordinària.”. Poden acollir-se al període de pròrroga excepcional els ajuntaments que hagin obtingut finançament per actuacions a l’empara d’anteriors convocatòries, quan en el moment de l’entrada en vigor d’aquest Decret hagin exhaurit el període de pròrroga ordinària de dos anys, i encara no hagin executat en la seva totalitat les actuacions previstes ni s’hagi presentat l’informe d’avaluació final, sempre que acreditin una causa de justificació que no els resulti imputable. La sol•licitud per poder-se acollir a la pròrroga excepcional s’ha de presentar per qualsevol de les formes que preveu el Decret 369/2004, de 7 de setembre, en el termini màxim de dos mesos a comptar de l’entrada en vigor d’aquest Decret.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic