100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 336 - 21/09/2012]
Aplicació pràctica del Reial Decret-Llei 20/2012 i de la reforma laboral 2012 a les entitats locals Taller de negociació per a gestors públics
Seminari de Dret Local Recuwat: Reciclatge i Energia
Curs en especialista universitari en Economia i Gestió de la Innovació Assemblea General del Consell de Municipis i Regions d'Europa
Programa de postgrau d'Intervenció Psicosocial en situacions d'emergència i catàstrofes COMERÇ: Regulació de l'exercici de la venda ambulant o no sedentària (sentència)
COOPERACIÓ: Pla anual de cooperació al desenvolupament per a 2012 ENSENYAMENT: Mesures urgents de racionalització de la despesa pública en l'àmbit educatiu
OCUPACIÓ: Subvencions per al desenvolupament de programes innovadors a favor de la integració d'immigrants SALUT: Mesures urgents per garantir la sostenibilitat del Sistema Nacional de Salut i millorar la qualitat i la seguretat de les seves prestacions
SEGURETAT: Autorització dels acords de col·laboració entre municipis per a la prestació dels serveis de policia local HISENDA: Sobre la disposició addicional setanta-unena de la Llei 2/2012, de 29 de juny, de pressupostos de l'Estat 2012
ADMINISTRACIÓ: Canvis en la Comissió Nacional d'Administració Local ADMINISTRACIÓ: Horari d'atenció a la ciutadania de les oficines d'atenció ciutadana i dels registres públics de la Generalitat

Aplicació pràctica del Reial Decret-Llei 20/2012 i de la reforma laboral 2012 a les entitats locals

Jornada organitzada per l'àrea de Presidència. Gerència de la Diputació de Barcelona, amb la col·laboració, entre d'altres, de la Federació de Munciipis de Catalunya. Està adreçada a directors de recursos humans, secretaris, interventors i empleats adscrits a les àrees de gestió de recursos humans dels ens locals catalans. Tindrà lloc el proper divendres 28 de setembre, en horari de matí, a Barcelona.
> Més informació > Tornar al Sumari

Taller de negociació per a gestors públics

La Federació de Municipis de Catalunya organitza aquest taller per als dies 1, 4 i 8 d’octubre, destinat als gestors públics de les entitats locals que han de portar a terme, dintre de les seves responsabilitats, processos de negociació.
> Més informació > Tornar al Sumari

Seminari de Dret Local

Nova edició d’aquesta activitat formativa que ve desenvolupant de forma ininterrompuda des de fa més de vint anys, la Federació de Municipis de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona i l’Escola d’Administració Pública de la Generalitat de Catalunya, amb la col·laboració de l’Àrea metropolitana de Barcelona. Es desenvolupa d’octubre a juny i el termini d’inscripcions finalitza el dia 25 de setembre de 2012.
> Més informació > Tornar al Sumari

Recuwat: Reciclatge i Energia

Aquesta trobada internacional és la referència a Espanya entre professionals del sector públic i privat vinculats a la gestió de residus i la valorització energètica. RECUWATT 2012 se celebrarà del 4 al 5 d'octubre al Tecnocampus de Mataró i la Federació de Municipis de Catalunya hi col·labora.
> Més informació > Tornar al Sumari

Curs en especialista universitari en Economia i Gestió de la Innovació

Postgrau que ofereix la Universitat Rovira i Virgili, del 2 d’octubre de 2012 al 30 de setembre de 2013, els dimarts i dijous en horari de tarda, a Reus.
> Més informació > Tornar al Sumari

Assemblea General del Consell de Municipis i Regions d'Europa

Centenars de polítics locals i regionals, experts, representants d'institucions europees i d'altrs parts interessades es reuniran per discutir "La descentralització - democràcia - desenvolupament: la innovació en 3D". Tindrà lloc a Cadis els dies 26, 27 i 28 de setembre de 2012.
> Més informació > Tornar al Sumari

Programa de postgrau d'Intervenció Psicosocial en situacions d'emergència i catàstrofes

Aquesta formació permet formar part de l'equip d'Emergències del Col·legi Oficial de Treballadors Socials de Catalunya. Tindrà lloc a Barcelona, del 19 d’octubre de 2012 al 30 de juny de 2013.
> Més informació > Tornar al Sumari

COMERÇ: Regulació de l'exercici de la venda ambulant o no sedentària (sentència)

En la Sentència esmentada, el Tribunal Constitucional ha decidit: "Estimar el conflicte positiu de competència núm. 5344-2010, interposat pel Govern de la Generalitat de Catalunya, i, en conseqüència, declarar que el Reial decret 199/2010, de 26 de febrer, pel qual es regula l’exercici de la venda ambulant o no sedentària, vulnera les competències de la Comunitat Autònoma de Catalunya".
> Més informació > Tornar al Sumari

COOPERACIÓ: Pla anual de cooperació al desenvolupament per a 2012

L’Acord aprovar el Pla anual de cooperació al desenvolupament per a 2012, que s’adjunta com annex al mateix, i que es pot consultar a través de la pàgina web següent: http://www20.gencat.cat/portal/site/cooperaciocatalana.
> Més informació > Tornar al Sumari

ENSENYAMENT: Mesures urgents de racionalització de la despesa pública en l'àmbit educatiu

La Subcomissió de seguiment normatiu, prevenció i solució de conflictes de la Comissió bilateral Generalitat-Estat, en la reunió celebrada el 20 juny de 2012, ha acordat iniciar les negociacions per resoldre les discrepàncies competencials suscitades en relació amb els articles 3, 4, 6, apartats un, tres i quatre, i 7 del Reial decret llei 14/2012, de 20 d’abril, de mesures urgents de racionalització de la despesa pública en l’àmbit educatiu.
> Més informació > Tornar al Sumari

OCUPACIÓ: Subvencions per al desenvolupament de programes innovadors a favor de la integració d'immigrants

La Direcció general de Migracions convoca la concessió de subvencions a municipis, mancomunitats de municipis i comarques, per a l'any 2012, en règim de concurrència competitiva, que es regiran pel que es disposa en l'Ordre ESS/1744/2012, de 2 d'agost, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de les subvencions a entitats locals per al desenvolupament de programes innovadors a favor de la integració d'immigrants, i per aquesta resolució. Podran accedir a la condició de beneficiaris de la subvenció aquells municipis, mancomunitats de municipis o comarques que reuneixin els següents requisits: a) Tenir un nombre de persones empadronades igual o superior a 7.000 habitants (segons les dades oficials de l'Institut Nacional d'Estadística a 1 de gener de 2011). b) Tenir un percentatge de població empadronada de nacionals de tercers països igual o superior al 7% del total del padró (segons les dades oficials de l'Institut Nacional d'Estadística a 1 de gener de 2011). c) Aportar un cofinançament d'almenys el 25% del cost total del programa. d) No haver hagut de reintegrar més del 40% de les ajudes i subvencions percebudes en qualsevol de les últimes cinc convocatòries, com a conseqüència d'haver-se instruït un procediment de reintegrament per la Secretaria General d'Immigració i Emigració o per l'anterior Secretaria d'Estat d'Immigració i Emigració.
> Més informació > Tornar al Sumari

SALUT: Mesures urgents per garantir la sostenibilitat del Sistema Nacional de Salut i millorar la qualitat i la seguretat de les seves prestacions

La Subcomissió de seguiment normatiu, prevenció i solució de conflictes de la Comissió bilateral Generalitat-Estat, en la reunió celebrada el 20 juny de 2012, ha acordat iniciar les negociacions per resoldre les discrepàncies competencials suscitades en relació amb els articles 1. U i dos; 2. Quatre; 4. U, quatre, cinc i catorze; 6; 8. U i dos; 10. Quatre, cinc, sis i set; i les disposicions transitòries primera, derogatòria única i finals segona, apartat 3, tercera i sisena. U del Reial decret llei 16/2012, de 20 d’abril, de mesures urgents per garantir la sostenibilitat del Sistema Nacional de Salut i millorar la qualitat i la seguretat de les seves prestacions.
> Més informació > Tornar al Sumari

SEGURETAT: Autorització dels acords de col·laboració entre municipis per a la prestació dels serveis de policia local

L’ordre té per objecte determinar el procediment d’autorització dels acords de col·laboració entre municipis limítrofes dins l’àmbit territorial de Catalunya, que no disposin separadament de recursos suficients per a la prestació del servei de policia local, per a l’execució de les funcions assignades a les policies locals. Perquè els municipis als quals els és aplicable aquesta ordre puguin subscriure un acord de col·laboració per prestar els serveis de policia local s’han de complir els requisits següents: a) Ser municipis limítrofs. A aquests efectes s’entén per limítrofs el conjunt de municipis en què es pugui transitar d’un a un altre, garantint la continuïtat territorial. b) No disposar separadament de recursos suficients per a la prestació dels serveis de policia local. c) No superar en conjunt els 40.000 habitants. d) Formar part de la mateixa comarca. Excepcionalment, es podrà sol·licitar la subscripció d’un acord entre municipis de dues comarques. e) Amb caràcter general, tots els municipis signants de l’acord de col·laboració han de comptar prèviament amb cos de policia local propi. Excepcionalment i justificadament en poden formar part municipis que no disposin de cos policial local propi; en aquest cas, l’acord de col·laboració haurà de concretar necessàriament la forma i el mecanisme de prestació dels serveis policials a favor d’aquests municipis i la seva aportació a l’associació, així com la justificació i concreció, si s’escau, de la incorporació de nous efectius.
> Més informació > Tornar al Sumari

HISENDA: Sobre la disposició addicional setanta-unena de la Llei 2/2012, de 29 de juny, de pressupostos de l'Estat 2012

El Govern de la Generalitat demana el dictamen del Consell, prèviament a la interposició de recurs d’inconstitucionalitat davant el Tribunal Constitucional, sobre la disposició addicional setanta-unena de la Llei 2/2012, de 29 de juny, de pressupostos generals de l’Estat per a l’any 2012 (en endavant, LPGE 2012). Aquesta disposició, amb la rúbrica “Jornada general de treball en el Sector Públic”, conté tres apartats. L’apartat u estableix per al personal del sector públic una jornada general de treball que no podrà ser inferior a trenta-set hores i mitja setmanals de treball efectiu de mitjana en còmput anual (paràgraf primer); i determina l’àmbit subjectiu d’aplicació tot detallant l’abast de la noció de sector públic a aquests efectes (paràgraf segon). Així mateix, fixa que les jornades especials existents o que es puguin establir hauran d’experimentar els canvis que siguin necessaris, si escau, per adequar-se a la modificació general de la jornada ordinària (paràgraf tercer) i preveu que les modificacions de jornada que es produeixin com a conseqüència d’aquesta mesura no suposaran cap increment retributiu (paràgraf quart). L’apartat dos de la disposició esmentada disposa la suspensió de l’eficàcia de les previsions en matèria de jornada i d’horaris contingudes en els acords, pactes i convenis vigents en els ens, els organismes i les entitats que integren l’àmbit subjectiu d’aplicació, que contradiguin allò previst per l’esmentat precepte. Finalment, l’apartat tres de la disposició declara el caràcter bàsic del precepte tot invocant els subapartats 7, 13 i 18 de l’article 149.1 CE. Atès el contingut de la petició, el Dictamen es limita a analitzar si el precepte objecte de sol·licitud s’ajusta a l’ordre constitucional i estatutari de competències. I arriba a la conclusió que la disposició addicional setanta-unena de la Llei 2/2012, de 29 de juny, de pressupostos generals de l’Estat per a l’any 2012, és inconstitucional perquè no troba empara en les competències dels subapartats 7, 13 i 18 de l’article 149.1 de la Constitució i vulnera les competències de la Generalitat de l’article 136.a de l’Estatut d’autonomia.
> Més informació > Tornar al Sumari

ADMINISTRACIÓ: Canvis en la Comissió Nacional d'Administració Local

Les modificacions dutes a terme afecten els articles 1.2, 3, 4, 5.2, 6, 7.4 i 9 del Reial decret 427/2005, de 15 d'abril, pel qual es regula la composició, les funcions i el funcionament de la Comissió Nacional de l'Administració Local.
> Més informació > Tornar al Sumari

ADMINISTRACIÓ: Horari d'atenció a la ciutadania de les oficines d'atenció ciutadana i dels registres públics de la Generalitat

L’ordre fa pública la llista de les oficines de registre pròpies i concertades, el sistema d’accés i els horaris de funcionament d’aquestes. Igualment, també recull la informació relativa a les oficines presencials de registre amb les adreces d’accés als registres electrònics que la Generalitat posa a l’abast de la ciutadania. Finalment, també es fa públic el canal electrònic que difondrà de manera actualitzada la relació de les oficines d’atenció presencial i de registre, facilitant-ne la consulta amb un motor de cerca.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic