100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 343 - 09/11/2012]
La Federació de Municipis de Catalunya organitza la jornada Impacte de les darreres sentències en matèria de taxes locals sobre telefonia mòbil Els nous criteris registrals per als establiments minoristes de l’alimentació
Domini escènic de les intervencions Congrés Internacional d’Innovació en la gestió i tractament dels residus municipals: REINNOVA
El procés de recuperació de dones en situació de violència masclista Clúster d'Eficiència Energètica de Catalunya: curs sobre Aspectes jurídics en la contractació d'Empreses de Serveis Energètics
COMERÇ: Mesures en matèria d'horaris comercials i determinades activitats de promoció. HABITATGE: Condicions mínimes d'habitabilitat dels habitatges i cèdula d'habitabilitat
OCUPACIÓ: Subvencions de suport als programes d'àmbit local de foment i assessorament a la creació d'empreses i als projectes singulars i/o experimentals de suport a la creació d'empreses OCUPACIÓ: Ajuts destinats al Programa de suport als territoris amb més necessitats de reequilibri territorial i econòmic: projecte Treball a les 7comarques
TURISME: Impost sobre les estades en establiments turístics  

La Federació de Municipis de Catalunya organitza la jornada Impacte de les darreres sentències en matèria de taxes locals sobre telefonia mòbil

La jornada tindrà lloc el dimarts 13 de novembre, a la seu del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (carrer de Montalegre, núm. 5, de Barcelona)
> Més informació > Tornar al Sumari

Els nous criteris registrals per als establiments minoristes de l’alimentació

La Federació de Municipis de Catalunya organitza aquesta jornada de formació, amb l’objectiu de donar a conèixer i facilitar la implementació a l’àmbit de l’Administració Local del document “Criteris registrals per als establiments minoristes d’alimentació de Catalunya”, aprovat per l’Agència de Salut Pública de Catalunya, en el primer trimestre del 2012, i actualitzat en la sessió de setembre del Consell d’Administració de l’ASPCAT. Tindrà lloc a l’FMC el proper 4 de desembre de 2012.
> Més informació > Tornar al Sumari

Domini escènic de les intervencions

La Federació de Municipis de Catalunya organitza per als dies 12 i 14 de novembre de 2012, un curs per tal de potenciar les habilitats escèniques dels participants i proporcionar eines per a millorar les intervencions en termes de l’ús de la veu, la gesticulació, l’ús de l’espai escènic i el control del pànic.
> Més informació > Tornar al Sumari

Congrés Internacional d’Innovació en la gestió i tractament dels residus municipals: REINNOVA

REINNOVA SESSIONS debatrà el proper 13 de desembre de 2012 les estratègies “low cost” de tractament i valorització de residus
> Més informació > Tornar al Sumari

El procés de recuperació de dones en situació de violència masclista

Jornada per a professionals, organitzada per l'Ajuntament de Terrassa, que tindrà lloc el proper dia 23 de novembre de 2012.
> Més informació > Tornar al Sumari

Clúster d'Eficiència Energètica de Catalunya: curs sobre Aspectes jurídics en la contractació d'Empreses de Serveis Energètics

El curs està enfocat a donar als alumnes una visió pràctica de la contractació de serveis energètics, aportant eines que els permetin adequar les diferents solucions contractuals en funció de les necessitats concretes del client que contracta una empresa de serveis energètics. Tindrà lloc a Barcelona el proper dia 13 de novembre de 2012.
> Més informació > Tornar al Sumari

COMERÇ: Mesures en matèria d'horaris comercials i determinades activitats de promoció.

El Reial decret llei 20/2012, de 13 de juliol, de mesures per garantir l’estabilitat pressupostària i de foment de la competitivitat introdueix una sèrie de modificacions normatives significatives en la regulació dels horaris comercials i en la regulació de les activitats promocionals de vendes. La situació generada per l’entrada en vigor del Reial decret llei 20/2012 ha comportat el trencament de l’equilibri competencial existent fins a aquest moment entre Estat i Generalitat, tant en matèria d’horaris comercials com en determinats aspectes de la regulació de les vendes promocionals, i en tot cas aquest nou marc normatiu obliga a adoptar amb caràcter d’urgència mesures que clarifiquin quines són les disposicions aplicables a Catalunya en aquests àmbits, especialment tenint en compte els efectes que preveuen els punts 4 i 5 de l’article 27 del Reial decret llei 20/2012, de 13 de juliol, –de manera immediata: llibertat absoluta d’horaris, 24 hores al dia 365 dies a l’any, llevat dels dies festius, i de manera diferida (a partir de l’1 de gener de 2013) obertura durant tots els dies festius de l’any– en cas que la Generalitat no aprovi una regulació específica.
> Més informació > Tornar al Sumari

HABITATGE: Condicions mínimes d'habitabilitat dels habitatges i cèdula d'habitabilitat

L’objecte d’aquest decret és establir les condicions mínimes que han de reunir els habitatges, tant de nova construcció com preexistents, i deixar la promoció d’accions de foment de l’excel·lència, la distinció amb la creació de distintius de qualitat i l’aplicació d’altres mesures similars que preveu l’article 22.7 de la Llei 18/2007, del 28 de desembre, del dret a l’habitatge, per a una regulació específica en la qual es podran recollir mesures per a l’assoliment de qualsevol altre nivell superior de qualitat relatiu a la funcionalitat, la seguretat, la salubritat, la confortabilitat i la sostenibilitat, que no són l’objecte d’aquesta disposició, amb la qual s’han pretès regular les exigències per als habitatges, amb caràcter de mínims d’habitabilitat. La problemàtica existent entorn a l’habitatge i les dificultats en què es troba el sector fan aconsellable regular noves condicions d’habitabilitat que permetin flexibilitzar i adequar els nivells exigibles al context actual, sense que això suposi deixar de fomentar la qualitat que ha establert la Llei 18/2007, del28 de desembre, del dret a l’habitatge, com a objectiu per a la millora de les condicions dels habitatges. Així mateix, una de les modificacions introduïdes per la Llei 9/2011, del 29 de desembre, de promoció de l’activitat econòmica, determina que la cèdula d’habitabilitat té la funció d’acreditar que un habitatge reuneix les condicions d’habitabilitat que el fan apte per a l’ús i residència de les persones, i que l’atorgament de la cèdula implica exclusivament que l’habitatge compleix els requisits tècnics d’habitabilitat de la normativa vigent i no suposa la legalització de les construccions pel que fa a l’adequació de l’ús d’habitatge a la legalitat urbanística. D’altra banda, es considera convenient diferenciar les condicions d’habitabilitat per als habitatges de nova construcció o procedents d’actuacions de rehabilitació, altres condicions d’habitabilitat per als habitatges usats o preexistents, i les que convé fixar per als habitatges anomenats dotacionals públics. També, s’ha considerat convenient establir condicions d’habitabilitat específiques per als habitatges que han seguit un procés de rehabilitació, amb la finalitat de potenciar i estimular les actuacions de rehabilitació del parc d’habitatges i, especialment, que el seu marc normatiu sigui un element molt més flexible i permeti fer viable tècnicament i econòmicament la rehabilitació, atesa la casuística tan variada que comporta generalment un procés constructiu i de rehabilitació, per contribuir a fer minvar el procés de degradació que pateix el parc d’habitatges, principalment en els nuclis antics de les poblacions i ciutats de Catalunya. En aquest sentit s’ha considerat convenient que els habitatges resultants d’un procés d’intervenció en edificis existents consistent en una rehabilitació o gran rehabilitació obtinguin una cèdula d’habitabilitat de primera ocupació de rehabilitació, ja que les condicions mínimes d’habitabilitat són noves o diferents de les preexistents.
> Més informació > Tornar al Sumari

OCUPACIÓ: Subvencions de suport als programes d'àmbit local de foment i assessorament a la creació d'empreses i als projectes singulars i/o experimentals de suport a la creació d'empreses

Aquesta ordre té per objecte obrir la convocatòria de 2012 per presentar les sol·licituds per a la concessió de subvencions als programes d’àmbit local de foment i assessorament a la creació d’empreses i als projectes singulars i/o experimentals de suport a la creació d’empreses (entitats col·laboradores de la Direcció General d’Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom, denominades Inicia: per la creació d’empreses), i aprovar les bases reguladores que han de regir la concessió de les subvencions esmentades, per a les línies següents: Línia A: programes d’àmbit local de foment i assessorament a la creació d’empreses. Línia B: projectes singulars i/o experimentals de suport a la creació d’empreses. En aquesta convocatòria els col•lectius prioritaris als quals s’adrecen els projectes singulars són: La creació i consolidació de projectes empresarials d’autònoms i empreses d’economia cooperativa. La creació d’empreses per part de joves fins a 30 anys inclusivament, dones i col·lectius específics. En aquesta convocatòria poden ser objecte de subvenció les accions o programes realitzats en el període comprès entre l’1 de gener de 2012 i el 30 de setembre 2012. Per poder participar en aquesta convocatòria les entitats hauran de haver estat entitats col·laboradores de la Direcció General d’Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom con la denominació Inicia: per la creació d’empreses a la darrera convocatòria corresponent a l’any 2011. El termini de presentació de sol·licituds és de 15 dies naturals a comptar de l’endemà de la publicació de l’ordre al DOGC. Les sol·licituds i la documentació sol·licitada s’han de presentar als llocs i pels mitjans a què fa referència la base 5 de l’annex de l’ordre. De manera excepcional, a les sol·licituds s’hi ha d’adjuntar, a més de la documentació establerta a la base 5.3, la documentació que preveuen la base 12.3 i la base 16.1.i) de l’annex.
> Més informació > Tornar al Sumari

OCUPACIÓ: Ajuts destinats al Programa de suport als territoris amb més necessitats de reequilibri territorial i econòmic: projecte Treball a les 7comarques

L’objecte d’aquesta ordre és establir les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a la realització de projectes ocupacionals i de desenvolupament local en el marc del Programa de suport als territoris amb més necessitats de reequilibri territorial i econòmic: projecte Treball a les 7comarques. Se subvencionaran projectes de caràcter integrat que combinin, en el marc d’un pla d’execució anual, accions ocupacionals i de desenvolupament local dirigits a: a) Intervenir sobre les persones en situació d’atur, especialment aquelles que conformen els col·lectius prioritaris d’actuació d’acord a les especificitats de cada territori. b) Intervenir sobre el teixit productiu del territori, especialment els sectors estratègics del territori. c) Diagnosticar, planificar, programar, coordinar i executar de manera integrada les actuacions que es vulguin posar en marxa i comunicar-les als agents implicats i a la ciutadania. Les entitats beneficiàries de les accions ocupacionals i de desenvolupament local cofinançades en el marc del projecte Treballa les 7comarques a les comarques de l’Anoia, el Baix Ebre, el Montsià, el Pallars Jussà, la Ribera d’Ebre, el Ripollès i la Terra Alta poden ser les entitats locals d’aquestes comarques, els seus organismes autònoms i les entitats dependents o vinculades a aquestes amb competència en matèria de desenvolupament local i de promoció de l’ocupació, d’acord amb el que estableix el Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. El termini de presentació de sol·licituds de subvencions en el marc del Programa de suport als territoris amb més necessitats de reequilibri territorial i social: projecte Treball a les 7comarques serà de 20 dies naturals comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en el DOGC. Les sol·licituds de subvenció s’han de presentar segons el model normalitzat que estarà a disposició de les persones interessades al lloc web del Servei d’Ocupació de Catalunya (www.oficinadetreball.gencat.cat/), al lloc web del Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya (www.gencat.cat/empresaiocupacio) i al de l’Oficina Virtual de Tràmits (www.gencat.cat/ovt).
> Més informació > Tornar al Sumari

TURISME: Impost sobre les estades en establiments turístics

La Llei 5/2012, del 20 de març, de mesures fiscals, financeres i administratives i de creació de l’Impost sobre les estades en establiments turístics, va crear aquesta nova figura tributària en el seu Títol III, articles 98 i següents. Pel que respecta a les normes d’aplicació d’aquest impost, la pròpia llei de creació disposa, en el seu article 110, apartat segon, que el model d’autoliquidació s’ha d’aprovar per mitjà d’una ordre del conseller o consellera del departament competent en matèria tributària. Aquesta ordre, ve a donar compliment a aquesta previsió legal, en aprovar la creació dels models d’autoliquidació corresponents a l’impost sobre les estades en establiments turístics.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic