100
newsletters butlletins
Newsletters Butlletí Electrònic
Sumari
[Número 344 - 16/11/2012]
Els nous criteris registrals per als establiments minoristes de l’alimentació Congrés Internacional d’Innovació en la gestió i tractament dels residus municipals: REINNOVA
El procés de recuperació de dones en situació de violència masclista La tramitació d’activitats al món local: de la Directiva de Serveis a la Finestreta Única Empresarial
HABITATGE: Mesures urgents per reforçar la protecció als deutors hipotecaris COMERÇ: Recurs en relació a diversos preceptes del Reial decret llei de mesures urgents d'intensificació de la competència en mercats de béns i
CONSUM: Qüestió d’inconstitucionalitat plantejada pel Jutjat Contenciós Administratiu núm. 13 de Barcelona, respecte de l'article 30 de la Llei de l'estatut del consumidor ECONOMIA: Reestructuració i resolució d'entitats de crèdit
ENSENYAMENT: Contracte per a la formació i l'aprenentatge i bases de la formació professional dual MEDI AMBIENT: Estratègia catalana d'adaptació al canvi climàtic, horitzó 2013-2020
OCUPACIÓ: Subvencions destinades als programes de suport al desenvolupament local OCUPACIÓ: Assignació de recursos i racionalització de les estructures de negociació i participació

Els nous criteris registrals per als establiments minoristes de l’alimentació

La Federació de Municipis de Catalunya organitza aquesta jornada de formació, amb l’objectiu de donar a conèixer i facilitar la implementació a l’àmbit de l’Administració Local del document “Criteris registrals per als establiments minoristes d’alimentació de Catalunya”, aprovat per l’Agència de Salut Pública de Catalunya, en el primer trimestre del 2012, i actualitzat en la sessió de setembre del Consell d’Administració de l’ASPCAT. Tindrà lloc a l’FMC el proper 4 de desembre de 2012.
> Més informació > Tornar al Sumari

Congrés Internacional d’Innovació en la gestió i tractament dels residus municipals: REINNOVA

REINNOVA SESSIONS debatrà el proper 13 de desembre de 2012 les estratègies “low cost” de tractament i valorització de residus
> Més informació > Tornar al Sumari

El procés de recuperació de dones en situació de violència masclista

Jornada per a professionals, organitzada per l'Ajuntament de Terrassa, que tindrà lloc el proper dia 23 de novembre de 2012.
> Més informació > Tornar al Sumari

La tramitació d’activitats al món local: de la Directiva de Serveis a la Finestreta Única Empresarial

El Consorci AOC organitza una jornada, el proper dia 22 de novembre, en col·laboració amb el Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona, adreçada als responsables polítics i a personal de les administracions locals catalanes per tal de presentar els serveis del Consorci que permeten donar compliment a la Directiva 2006/123/CE, de Serveis de Mercat Interior (DSMI), així com la Finestreta Única Empresarial.
> Més informació > Tornar al Sumari

HABITATGE: Mesures urgents per reforçar la protecció als deutors hipotecaris

L’objectiu fonamental del reial decret-llei consisteix en la suspensió immediata i per un termini de dos anys dels desnonaments de les famílies que es trobin en una situació d'especial risc d'exclusió. Aquesta mesura, amb caràcter excepcional i temporal, afectarà qualsevol procés judicial o extrajudicial d'execució hipotecària pel qual s'adjudiqui al creditor l'habitatge habitual de persones pertanyents a determinats col·lectius. En aquests casos, el reial decret-llei, sense alterar el procediment d'execució hipotecària, impedeix que es procedeixi el desnonament que culminaria amb el desallotjament de les persones. La suspensió dels desnonaments afectarà les persones que es trobin dins d'una situació d'especial vulnerabilitat. En aquest sentit, perquè un deutor hipotecari es trobi en aquest situació serà necessari, per un costat, que pertanyi a un col·lectiu social determinat (les famílies nombroses, les famílies monoparentals amb dos fills a càrrec, les que tenen un menor de tres anys o algun membre discapacitat o dependent), o que el deutor hipotecari es trobi en situació de desocupació i hagi esgotat les prestacions socials o, finalment, les víctimes de violència de gènere. Així mateix, en les famílies que s'acullin a aquesta suspensió els ingressos no podran superar el límit de tres vegades l'Indicador Públic de Renda d'Efectes Múltiples. A més, és necessari que, en els quatre anys anteriors al moment de la sol·licitud, la unitat familiar hagi sofert una alteració significativa de les seves circumstàncies econòmiques, en termes d'esforç d'accés a l'habitatge. L'alteració significativa de les seves circumstàncies econòmiques es mesurarà en funció de la variació de la càrrega hipotecària sobre la renda soferta en els últims quatre anys. Finalment, la inclusió en l'àmbit d'aplicació del reial decret-llei passarà també pel compliment d'altres requisits, entre els quals es poden destacar que la quota hipotecària resulti superior al 50 per cent dels ingressos nets que percebi el conjunt dels membres de la unitat familiar, o que es tracti d'un crèdit o préstec garantit amb hipoteca que recaigui sobre l'únic habitatge en propietat del deutor i concedit per a l'adquisició de la mateixa. El Reial decret-llei també inclou un mandat al Govern perquè emprengui immediatament les mesures necessàries per impulsar, amb el sector financer, la constitució d'un fons social d'habitatges destinats a oferir cobertura a aquelles persones que hagin estat desallotjades del seu habitatge habitual per l'impagament d'un préstec hipotecari. El fons ha de tractar de mobilitzar un ampli parc d'habitatges, propietat de les entitats de crèdit, en benefici d'aquelles famílies que solament poden accedir a un habitatge en cas que les rendes s'ajustin a l'escassetat dels seus ingressos.
> Més informació > Tornar al Sumari

COMERÇ: Recurs en relació a diversos preceptes del Reial decret llei de mesures urgents d'intensificació de la competència en mercats de béns i

El suplement del BOE núm. 263, d’1.11.2012, publica la Sentència 170/2012, de 4 d’octubre, dictada pel TC en el recurs d’inconstitucionalitat núm. 5013-2000, interposat pel Govern de la Generalitat de Catalunya contra els articles 3 i 43, la disposició transitòria primera i la disposició final segona del Reial decret llei 6/2000, de 23 de juny, de mesures urgents d’intensificació de la competència en mercats de béns i serveis. En la sentència esmentada, el TC ha decidit: “1r. L’extinció del recurs per desaparició sobrevinguda de l’objecte respecte de l’article 43 i del paràgraf vuitè de la disposició addicional segona del Reial decret llei 6/2000, de 23 de juny, de mesures urgents d’intensificació de la competència en mercats de béns i serveis. ”2n. Estimar parcialment el present recurs d’inconstitucionalitat i, en conseqüència, declarar que l’apartat a) de la disposició transitòria primera del Reial decret llei 6/2000, de 23 de juny, de mesures urgents d’intensificació de la competència en mercats de béns i serveis, és contrari a l’ordre constitucional de distribució de competències. ”3r. Desestimar el recurs pel que fa a la resta.” Hi ha un vot particular discrepant que formula el magistrat senyor Fernando Valdés Dal-Ré Aquesta disposició estableix el següent: Disposició transitòria primera. Instal·lacions de subministrament de productes petrolífers en grans establiments comercials que disposin de llicència municipal d’obertura. Els grans establiments comercials que a l’entrada en vigor d’aquest Reial decret llei estiguin en funcionament i disposin a aquest efecte de la llicència municipal d’obertura oportuna, poden incorporar entre els seus equipaments, d’acord amb el que disposa l’article 3 d’aquest Reial decret llei, una instal·lació per al subministrament de productes petrolífers, per a la qual cosa s’han de tenir compte les regles següents: a) L’espai que ocupin les instal·lacions i els equipaments que siguin imprescindibles per al subministrament no computa a efectes de volum edificable ni d’ocupació. b) Les llicències municipals necessàries per a la construcció d’instal·lacions i la seva posada en funcionament s’entenen concedides per silenci administratiu positiu si no es notifica la resolució expressa dins dels quaranta-cinc dies següents a la data de la presentació de la sol·licitud. c) En tot cas, l’establiment comercial ha de costejar i executar les infraestructures de connexió de la instal·lació de subministrament de productes petrolífers amb els sistemes generals exteriors d’acord amb els requisits i les condicions que estableixi el planejament.
> Més informació > Tornar al Sumari

CONSUM: Qüestió d’inconstitucionalitat plantejada pel Jutjat Contenciós Administratiu núm. 13 de Barcelona, respecte de l'article 30 de la Llei de l'estatut del consumidor

El suplement del BOE núm. 263, d’1.11.2012, publica la Sentència 166/2012, d’1 d’octubre, dictada pel TC en la qüestió d’inconstitucionalitat núm. 43-2010, plantejada pel Jutjat Contenciós Administratiu núm. 13 de Barcelona, respecte de l’article 30 de la Llei del Parlament de Catalunya 3/1993, de 5 de març, de l’estatut del consumidor. En la sentència esmentada, el TC ha decidit: “Estimar la present qüestió d’inconstitucionalitat i, en virtut d’això, declarar inconstitucional i nul l’article 30 de la Llei del Parlament de Catalunya 3/1993, de 5 de març, de l’estatut del consumidor, en l’incís que estableix que les infraccions a l’esmentada llei «es qualifiquen de lleus, greus o molt greus en funció dels riscs que suposin per a la salut o la seguretat dels consumidors, amb especial atenció a les dels que són especialment protegits per aquesta llei, en funció de la quantia del benefici obtingut com a conseqüència directa o indirecta de la infracció, en funció de la situació de predomini de l’infractor en algun sector del mercat i en funció de la seva reincidència».
> Més informació > Tornar al Sumari

ECONOMIA: Reestructuració i resolució d'entitats de crèdit

Aquesta llei inclou en la seva disposició final setzena una modificació del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març. Concretament, afegeix un apartat 4 en l'article 104 del text refós, amb la següent redacció: «4. No se devengará el impuesto con ocasión de las aportaciones o transmisiones de bienes inmuebles efectuadas a la Sociedad de Gestión de Activos Procedentes de la Reestructuración Bancaria regulada en la disposición adicional séptima de la Ley 9/2012, de 14 de noviembre, de reestructuración y resolución de entidades de crédito. No se producirá el devengo del impuesto con ocasión de las aportaciones o transmisiones realizadas por la Sociedad de Gestión de Activos Procedentes de la Reestructuración Bancaria a entidades participadas directa o indirectamente por dicha Sociedad en al menos el 50 por ciento del capital, fondos propios, resultados o derechos de voto de la entidad participada en el momento inmediatamente anterior a la transmisión, o como consecuencia de la misma. No se devengará el impuesto con ocasión de las aportaciones o transmisiones realizadas por la Sociedad de Gestión de Activos Procedentes de la Reestructuración Bancaria, o por las entidades constituidas por esta para cumplir con su objeto social, a los fondos de activos bancarios, a que se refiere la Disposición adicional décima de la Ley 9/2012, de 14 de noviembre. No se devengará el impuesto por las aportaciones o transmisiones que se produzcan entre los citados Fondos durante el período de tiempo de mantenimiento de la exposición del Fondo de Restructuración Ordenada Bancaria a los Fondos, previsto en el apartado 10 de dicha disposición adicional décima. En la posterior transmisión de los inmuebles se entenderá que el número de años a lo largo de los cuales se ha puesto de manifiesto el incremento de valor de los terrenos no se ha interrumpido por causa de la transmisión derivada de las operaciones previstas en este apartado.» La llei entra en vigor des del moment de la seva publicació en el BOE.
> Més informació > Tornar al Sumari

ENSENYAMENT: Contracte per a la formació i l'aprenentatge i bases de la formació professional dual

L'objecte d'aquest reial decret és el desenvolupament reglamentari del contracte per a la formació i l'aprenentatge, regulat en l'article 11.2 del text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, aprovat per Reial decret Legislatiu 1/1995, de 24 de març. Així mateix, és objecte d'aquest reial decret la regulació de determinats aspectes de la formació professional dual, que combina els processos d'ensenyament i aprenentatge en l'empresa i al centre de formació. Als efectes del reial decret, s'entén per formació professional dual el conjunt de les accions i iniciatives formatives, mixtes d'ocupació i formació, que tenen per objecte la qualificació professional dels treballadors en un règim d'alternança d'activitat laboral en una empresa amb l'activitat formativa rebuda en el marc del sistema de formació professional per a l'ocupació o del sistema educatiu. Tenen la consideració de formació professional dual l'activitat formativa inherent als contractes per a la formació i l'aprenentatge regulats en el capítol II del títol II del reial decret. Així mateix, tenen la consideració de formació professional dual els projectes desenvolupats en l'àmbit del sistema educatiu regulats en el títol III del Reial decret.
> Més informació > Tornar al Sumari

MEDI AMBIENT: Estratègia catalana d'adaptació al canvi climàtic, horitzó 2013-2020

Mitjançant aquest acord el Govern aprovar l’Estratègia catalana d’adaptació al canvi climàtic, horitzó 2013-2020 (ESCACC), que s’adjunta en forma d’annex, i que es pot consultar a la pàgina web del Departament de Territori i Sostenibilitat, www.gencat.cat/canviclimatic. El desplegament d’aquesta estratègia es durà a terme a través de plans d’acció sectorials, impulsats pels departaments de la Generalitat corresponents i amb la participació tant de l’àmbit privat com de la resta d’administracions públiques. Aquests plans concretaran els instruments i les mesures prioritàries per assolir els objectius que estableix l’estratègia per al 2020, especificant el pressupost necessari per assolir-lo. L’avaluació i el seguiment de l’estratègia i dels plans corresponents seran duts a terme per l’Oficina catalana del canvi climàtic del Departament de Territori i Sostenibilitat.
> Més informació > Tornar al Sumari

OCUPACIÓ: Subvencions destinades als programes de suport al desenvolupament local

L’objecte d’aquesta ordre és obrir la convocatòria de 2012 i establir les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc dels programes de suport al desenvolupament local: Programa de suport i acompanyament a la planificació estratègica, Programa de foment del desenvolupament local (FDL) i Programa d’agents d’ocupació i desenvolupament local (AODL). Excepcionalment, aquelles entitats que, havent obtingut la subvenció per a la contractació o pròrroga d’agents d’ocupació i desenvolupament local en el exercici 2011, compleixin el que estableix l’article 50 i hagin donat continuïtat als agents d’ocupació i desenvolupament local a partir de l’1 de gener de 2012, podran sol·licitar la subvenció per a la pròrroga d’aquests agents d’ocupació i desenvolupament local, amb caràcter retroactiu, dins el termini establert per aquesta convocatòria. Igualment, l’ordre deroga les disposicions següents: l’Ordre TRI/125/2006, de 17 de març, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions destinades a programes per al desenvolupament local i l’ocupació en col·laboració amb entitats locals; la Resolució TRE/653/2007, de 27 de febrer, de desplegament de l’Ordre TRI/125/2006, de 17 de març; la Resolució TRE/881/2008, de 26 de març, i la Resolució TRE/937/2009, de 6 d’abril, de modificació de la Resolució TRE/653/2007, de 27 de febrer.
> Més informació > Tornar al Sumari

OCUPACIÓ: Assignació de recursos i racionalització de les estructures de negociació i participació

L’acord té per objecte determinar els recursos en matèria de dispenses d'assistència al treball i crèdits horaris corresponents a les organitzacions sindicals a l'efecte que els seus representants puguin desenvolupar l'exercici de les seves funcions de representació, negociació i adequat desenvolupament dels altres drets sindicals. Igualment, a través del mateix, s'estableix el nombre de membres i la distribució per organitzacions sindicals de les Taules generals de negociació previstes en la Llei 7/2007, de 12 d'abril de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.
> Més informació > Tornar al Sumari
Federació de Municipis de Catalunya | Via Laietana, 33 6è 1a - 080003 BARCELONA | Tel. 93 310 44 04 - Fax: 93 310 71 03
www.fmc.cat | butlletí electrònic